ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτροπή «σοφών» για την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων- ΜΟΝΟ ΣΤΟ esos

Δημοσίευση: 13/02/2015

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτροπή «σοφών» για την κατάργηση των  Πανελλαδικών Εξετάσεων- ΜΟΝΟ ΣΤΟ esos

Η διαβούλευση δεν θα είναι όπως την ξέραμε, αλλά η ίδια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα απαντήσει σε όλους όσους καταθέσουν τις απόψεις του επί του Σχεδίου σε ποια διαφωνεί και γιατί.

Επιτροπή «σοφών» συγκροτεί στο υπουργείο Παιδείας ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, η οποία αποτελείται από ακαδημαϊκούς αναγνωρισμένου κύρους.

Έργο των «σοφών’ είναι να ετοιμάσουν μέσα στο επόμενο τρίμηνο, το πρώτο σχέδιο αλλαγών στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων και στην πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Η κατεύθυνση που θα δοθεί στην Επιτροπή «σοφών» είναι να περιλαμβάνονται στην πρόταση μέτρα για την μελλοντική κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Αυτό το πρώτο σχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση

Η διαβούλευση δεν θα είναι όπως την ξέραμε, αλλά η ίδια η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα απαντήσει σε όλους όσους καταθέσουν τις απόψεις του επί του Σχεδίου σε ποια διαφωνεί και γιατί.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι μέσα στο Φθινόπωρο να καταθέσει προς ψήφιση, στη Βουλή το σχετικό Σχέδιο Νόμου, που θα προκύψει απόι την παραπάνω διαδικασία.

Στρατηγική κατεύθυνση του υπουργού Παιδείας είναιΑ:

Α. Η κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων μετά τα επόμενα δ΄υο χρόνια

Β. Αποσύνδεση της βαθμίδας του Λυκείου από τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Γ. Το Λύκειο να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και να έχει αξία ο τίτλος σπουδών του και να μην είναι απλώς «διαβατήριο» για τα ΑΕΙ

Σχόλια (24)

Σ. Ραψομανίκης
|

Επιτροπές, σοφοί και άλλα ..... Αυτό που προτείνει ο κος υπουργός είναι το Γαλλικό Σύστημα. Ας το εφαρμόσουμε "ακριβώς" να τελειώνουμε.

filologos
|

Νακαταργηθει ο Εθνικος Οργανισμος Εξετάσεων

BIKY
|

ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΥΝΩ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΡΙΣΤΗΚΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΕΣΑΝ ΝΑ ΜΕ ΦΑΝΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΑ ΠΩΣ Η ΤΑΞΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΦΕΝΕΙΟ..

-να γιατι πρεπει ολοι να μπαινουν στο πανεπιστημιο
|

Πρεπει να μπαινουν ολοι πανεπιστημιο και ΤΕΙ τα προσφατα χρονια, διοτι ουτε φυλακας σε ουρητηρια του δημοσιου δεν μπορει να πας αμα δεν σου δωσουνε το πασο.ετσι τα εχουνε φτιαξει.Πως αλλιως θα ζησει ο κοσμος? κανοντας τον αγροτη? εχουν ολοι κτηματα?

Μάρκος.
|

Αξιώμα 1ο : Oλοι οι πολίτες ανεξαρτήτου ηλικίας πρέπει να έχουν δικαίωμα στην παιδεία και την μόρφωση οποιασδήποτε βαθμίδας.
Αξιώμα 2ο: Κανένας δεν πρέπει κρίνεται και να κατακρίνεται προκαταβολικά απο διάφορα ενδιάμεσα στάδια εκπαιδευσης (πχ Αλμπερτ Αινσταϊν κλπ εαν ζούσε στην Ελλάδα θα ήταν παιδί για πέταμα......)
Αξιώμα 3ο: Η σύγχρονη τεχνολογία παρέχει την δυνατότητα εξ'΄αποστάσεως εκπαίδευσης ακόμα και των εργαστηριακών ασκήσεων.
Αξιώμα 4ο: Ο υποψήφιος έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει τις δυνάμεις του στα ΑΕΙ και να αποκτά αυτογνωσία για τις πραγματικές δυνατότητές του.
Αξιώμα 5ο: Η παιδεία και η μόρφωση αποτελεί έναν απο τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του τόπου και πρέπει να ανοίξει παντελώς ο δρόμος.
Αξιώμα 6ο: Πρέπει να υπάρξει ταπεινώτητα από όλους παραμερίζοντας τους εγωισμούς διότι η πράξη κρίνει τον καλό εργαζόμενο και οχι το πτυχίο.
Αξιώμα 7ο: Επιτέλους θα μπορεί κάποιος να επιλέξει κάτι που του ταιριάζει και συνάδει σύμφωνα με την κλίση του.
Αξιώμα 8ο: Δεν ισχύει οτι θα δημιουργηθούν προβλήματα στην αγορά εργασίας.Μάλλον το ανάποδο.Αντι να φευγει τεράστιο συνάλλαγμα στο εξωτερικό καλύτερα να μένει εδώ.Τα υπόλοιπα είναι θέματα που άπτονται στην πολτιστική που σχετίζεται με την ανάπτυξη.

makis
|

" Γ. Το Λύκειο να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και να έχει αξία ο τίτλος σπουδών του και να μην είναι απλώς «διαβατήριο» για τα ΑΕΙ "

όταν λέτε "αξία" ,τι ακριβώς εννοείτε ;
οτι ο μαθητής θα εξέρχεται με αρκετές γνώσεις για να εισέλθει στην αγορά εργασίας , θα έχει αρκετές γνώσεις για να συμμετέχει σε τηλεπαιχνίδια γνώσεων , ο μαθητής θα έχει αρκετές γνώσεις για να εισέλθει σε κάποιο τμήμα πανεπιστημίου .
Αν νομίζετε οτι η εξειδίκευση της γνώσης θα έρθει ξαφνικά μέσα απο το πανεπιστήμιο ή από κάποιο είδος προπαρασκευαστικού έτους μάλλον θα χάσετε. Ως μαθηματικός ,τουλάχιστον στο μάθημα μου, αν η εξειδίκευση και η επιμονή δεν ξεκινήσει από τις πρώτες τάξεις λυκείου δεν βλέπω πως θα μπορούσε ένας υποψήφιος φοιτητής σε τμήματα που εμπεριέχουν μαθηματικά να ανταπεξέλθει.

Πολίτης
|

Αυτό το στρεβλό εξεταστικό σύστημα πρέπει να τελείωση άμεσα, γιατί εξαιτίας του είμαστε η μόνη χώρα με τις ποιο αρνητικές πρωτιές:
Α.) Ένα λύκειο που αντί να διαμορφώνει σωστούς πολίτες, πλάθει κουρασμένα και ημιμαθή άτομα.
Β.) Ξοδεύουμε σχεδόν τα διπλάσια από άλλες χώρες για την προετοιμασία και φοίτηση γιατί εκτός των σχεδόν 14.000 ευρώ για προετοιμασία και το κόστος φοίτησης σε άλλη πόλη, έχουμε είδη πληρώσει του φόρους για την παροχή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Γ.) Υπάρχει η έννοια του αιωνίου φοιτητή, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό σπουδάζει αντικείμενο που δεν θέλει η δεν μπορεί.
Δ.) Σε αναλογία πληθυσμού έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό εξαγωγής φοιτητών, που όλος τυχαίος τους δέχονται άμεσα τα πανεπιστήμια, και καταφέρνουν να αποφοιτήσουν σχεδόν όλοι στον κανονικό χρόνο σπουδών.
Όλα αυτά δείχνουν ότι πλέον μπορούμε να οικοδομήσουμε ξανά την χώρα μας , με αφετηρία τους σωστά εκπαιδευμένους πολίτες που θα σπουδάζουν και θα προσφέρουν αυτό που μπορούν και θέλουν .
Και μακάρι το υπουργείο να μας δώσει την ευκαιρία να ακουστούν η απόψεις όλων μας.

Λευτέρης
|

Συμφωνώ απόλυτα με όσους διαφωνούν με τις εξαγγελίες του κ. Υπουργού παιδείας και του κ. Αναπληρωτή Υπουργού. Θα αναφέρω δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1) Στιγματίζουν την αριστεία θεωρώντας τη "ρετσινιά" . Προκρούστεια λογική ; Ίσως ο Προκρούστης να ήταν πιο δίκαιος από αυτούς.
2) Ισοπεδώνουν τους πάντες και κυρίως τους φιλότιμους και ικανούς εκπαιδευτικούς που πασχίζουν καθημερινά για την αυτομόρφωσή τους και την επαγγελματική τους εξέλιξη καταργώντας ουσιαστικά (σύμφωνα με τις εξαγγελίες τους) κάθε αξιοκρατική αξιολόγηση. Επίσης στοχεύουν άμεσα να καθιερώσουν την άκρατη κομματοκρατία στην επιλογή των στελεχών.
Αθλιότητα, απογοήτευση και θλίψη.

Κάποιος πρέπει να υπενθυμίσει στον κ. Αναπληρωτή Υπουργό ότι τα Σχολεία υπάρχουν για την κοινωνία (το ΛΑΟ), δηλαδή τους μαθητές και τους γονείς τους και όχι να αποτελούν ευκαιρία μερικής και τυπικής απασχόλησης για σχετικά καλά αμειβόμενους . Αυτό αφορά λίγους στον κλάδο που τελευταία έχουν αναθαρρήσει κιόλας. Μερικοί εκπαιδευτικοί οφείλουν να υπηρετούν σωστά το λαό και όχι να τον "δουλεύουν" ότι δουλεύουν !

Είναι πολύ λυπηρό μία κυβέρνηση της Αριστεράς , που ξεκίνησε καλά σε πολλά θέματα πχ Μνημόνιο να εξάγγελει τέτοιο αναχρονιστικό, αναξιοκρατικό, ισοπεδωτικό και χωρίς κίνητρα εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό αποτελεί πραγματικά ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ πρωτοτυπία. Θα έχουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα παρέχει κανένα κίνητρο μάθησης και εξέλιξης σε μαθητές ς και εκπαιδευτικούς. Πληθώρα μελλοντικών δεκαοκτάρηδων θα είναι όχι μόνο αμόρφωτοι , αλλά και ανίκανοι να προσαρμοστούν . Τι περιμένει τα παιδιά μας

ΥΓ : Είμαι εκπαιδευτικός και γονέας μαθητή της Β Λυκείου.
Εντίμως σας διαβεβαιώνω ότι, όχι μόνο οι περισσότεροι μαθητές μου ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ να συμμετέχουν στο μάθημά μου και γυρίσαμε αμέσως στο προηγούμενο άθλιο καθεστώς, αλλά και το ίδιο μου το παιδί δεν μπορώ να το πείσω να διαβάσει όλα τα μαθήματά του.
Εύγε κύριοι ! (το Κ με μικρό). ΠΟΥ θα βρω το δίκιο μου;

Φώτης
|

Το αιώνιο ζήτημα: αν μπαίνουν όλοι και γίνεται ξεκαθάρισμα αργότερα, μέσα στα πανεπιστήμια, θα επανέλθει η αναξιοκρατία των πολύ παλαιότερων δεκαετιών που γινόταν το ίδιο πράγμα. Γιαυτό δημιουργήθηκαν οι πανελλήνιες άλλωστε. Αν γίνονται σοβαρές αξιόπιστες εξετάσεις μέσα στα πανεπιστήμια, τα λεφτά για τα φροντιστήρια θα δίνονται εκεί. Μέχρι να ισορροπήσει το σύστημα κάποιοι θα γίνουν πολύ πλούσιοι.
Την ίδια στιγμή, όλες οι χώρες έχουν τις δικές τους πανελλήνιες, δεν είμαστε εμείς η εξαίρεση.
Αν πάντως βρεθεί κάτι και "Το Λύκειο να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και να έχει αξία ο τίτλος σπουδών του και να μην είναι απλώς «διαβατήριο» για τα ΑΕΙ", εγώ υπογράφω ότι στις επόμενες εκλογές ψηφίζω Σύριζα, μέχρι και μέλος γίνομαι.

δπαπας
|

Οσοι ζητουν την μη καταργηση μονο και μονο "για να μην γινουν ολοι γιατροι" υπονοουν αφενος μεν (α) οτι οποιος τυχει και μπει/μπηκε στην ιατρικη (πχ εξετασεις βραδυνων λυκειων) ειναι σιγουρο οτι θα τελειωσει (εχει γινει αλλωστε) αρα το επιπεδο της ιατρικης ειναι χαμηλοτερο των πανελλαδικων (β) αφετερου δε οτι δεν θα υπαρξει αυτορυθμιση της κοινωνιας σε επαγγελματικο επιπεδο: σε μια χωρα με 90% δικηγορους-γιατρους ο μεγαλος κερδισμενος θα ειναι ο λογιστης, ο κομπιουτερας, ο βιολογος κτλ

Γιάννης
|

Το καλύτερο που μπορώ να σκεφθώ:
Θα μπει ένα «τεστ επάρκειας» Γενικών γνώσεων λ.χ. στην Ιατρική , που θα έχει σκόρπιες γνώσεις από τα μαθήματα Ανθρωπολογίας, Βιολογίας, Φυσικής , Μαθηματικών, Γλώσσας και όλοι όσοι πιάνουν την βάση θα κηρύσσονται «επιτυχόντες». Όμως θα μπαίνουν όλοι, όσους αντέχει η Σχολή.

ΑΓ
|

Σαφώς και πρέπει να καταργηθούν η πανελλήνιες, το συντομότερο και μέχρι τότε να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι να εισάγονται ποιο εύκολα , και σαφώς θα υπάρχει κάποια αξιολόγηση είτε πριν είτε μετά την εισαγωγή απο τα ίδια τα τμήματα και της σχολές.
Απλώς σε μια Ελλάδα που αλλάζει δεν μπορούμε να έχουμε, μόνο εμείς σε όλον το σύγχρονο δυτικό κόσμο, ένα σύστημα που καταστρέφει την ποιο κρίσιμη ηλικία για την διαμόρφωση του χαρακτήρα, που δεν προσφέρει τίποτα στον υποψήφιο και όλο αυτό να συνοδεύετε και από την οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής κοινωνίας.

KOSTAS KOSTAS
|

ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ..ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ,ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑΣ,ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΗΣΗ...ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΞΑΜΗΝΑ ΤΩΝ ΤΕΙ ΚΑΙ ΑΕΙ...ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ...

F.
|

Αλήθεια, πόσες φορές ως τώρα έχουν "καταργηθεί" οι εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ;

Καθημερινή 14/2/15
|

Θα γυρίσουμε αν υλοποιηθούν όλα αυτά στο τέλμα και την παρακμή της δεκαετίας του 1980.
Δεν πρέπει όμως να αφήσει (ο υπουργός) τις δικές του ιδεολογικές εμμονές να οδηγήσουν τα ελληνικά σχολεία και πανεπιστήμια στην αγκαλιά μετριοτήτων, φοιτητοπατέρων και συνδικαλιστών.
Πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο (Καθημερινή 14/2/15)

Μπέζος Χάρης
|

Με το που καταργήθηκε η Τράπεζα, εκεί που έκανα κάπως μάθημα, τώρα το 95 % των μαθητών μου ούτε που ακούει τι τους λέω!
Σκεφθείτε να ξέρουν ότι θα μπουν και στο πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις. Ούτε καν θα πατάνε στο σχολείο.

aristo
|

Η κατάργηση των πανελλαδικών θα σήμαινε, για όσους γνωρίζουν τι γίνεται στα ελληνικά σχολεία, ραγδαία αύξηση του ποσοστού των λειτουργικά αναλφαβήτων στην Ελλάδα και ισοπέδωση - αναξιοκρατία ... Ωραία μηνύματα δίνει ο υπουργός προς πάσα κατεύθυνση : πιάστε τις παραλίες !

xatzi
|

ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΣΤΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΝΑΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ

KOSTAS70
|

Δεν είναι τυχαίο που για πολλοστή φορά οι πανελλαδικές, που μαζί με το γραπτό δ/σμό του ΑΣΕΠ είναι τα τελευταία οχυρά της αξιοκρατίας σε μια χώρα που κυριαρχεί το ρουσφέτι, τίθενται στο στόχαστρο της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.

Αλήθεια, αν 10.000 δηλώσουν ότι θέλουν να σπουδάσουν Ιατρική στην Αθήνα, θα εγγραφούν ΟΛΟΙ στο πρώτο έτος; Υπάρχει η υποδομή; Ή τελικά θα γίνει μια κάποια ... διαλογή; Και με τι κριτήρια;

Άτυχος μαθητής Β΄Λυκείου
|

Δες μας λένε πρώτα αυτοί οι σοφοί:
πώς θα δώσουμε εξετάσεις εμείς οι άτυχοι μαθητές της Β΄Λυκείου που δε ξέρουμε ούτε σε ποια μαθήματα ακόμα να ρίξουμε το βάρος ούτε σε ποια ύλη, αλλά ούτε καν ξέρουμε ποιες σχολές είναι σε κάθε ΕΠΕ;
Αυτά είναι τα επείγοντα αυτή τη στιγμή κ. υπουργέ και όχι το πως οι σοφοί θα φτιάξουν ένα καινούργιο σύστημα εξετάσεων.
Κρίμα και νόμιζα ότι κάτι θα άλλαζε στην Παιδεία...
Μαθητής (άτυχος) Β΄ Λυκείου.

Γιατί πρέπει όλοι να μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο;
|

Δεν μπορώ να καταλάβω τι είδους λογική είναι αυτή στο υπουργείο να επιβραβεύει
και να ενθαρύνει τους μαθητές ώστε να μην ανοίγουν βιβλίο.
Και γιατί πρέπει όλοι οι μαθητές να μπουν στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις;
Κάποιοι που δεν θα έχουν τα προσόντα γιατί να προκαλέσουν ασφυξία στις σχολές ρίχνοντας την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης εις βάρος των μαθητών που μπορούν να σπουδάσουν. Οι λιγότεροι ικανοί αντί να φάνε τα νιάτα τους "σπουδάζοντας" θα πρέπει το κράτος έγκαιρα να τους στρέψει στο να γίνουν τεχνίτες σε τόσα πολύ καλά επαγγέλματα που υπάρχουν.

Νικολεττα
|

Aν υπάρχει αξιοκρατία.Δεν γίνετε να γίνουν όλοι γιατροί.Δεν εμπιστεύομαι τους πανεπιστημιακούς.και τους σοφούς.

Αλέξανδρος
|

Η κατάργηση των πανελλαδικών πρέπει να γίνει όσο το δυνατoν ποιο γρήγορα και η δυνατoν μέσα στον επόμενο χρόνο.
Μέχρι τότε πρέπει να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε όλους, τελειόφοιτους και απόφοιτους Λυκείου(10%), γιατί η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλο την οικονομική αφαίμαξη για την εισαγωγή και την ψυχολογική και σωματική επίπτωση.

aekara
|

Υπάρχει και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που είναι αρμόδιος για τις πανελλαδικές εξετάσεις και έχει ολόκληρο Συμβούλιο σοφών.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/36959/ypoyrgos-epitropi-sofon-gia-tin-katargisi-ton-panelladikon-exetaseon-mono-sto-esos