Πρόταση Κ. Γαβρόγλου: Να καταργηθεί στο ΕΑΠ η κλήρωση επιλογής των φοιτητών

Δημοσίευση: 06/10/2015

Τελευταία Ενημέρωση: 07/10/2015, 06:37

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόταση Κ. Γαβρόγλου: Να καταργηθεί στο ΕΑΠ η κλήρωση επιλογής των φοιτητών

Να διερευνηθεί και η δυνατότητα κατάργησης της κλήρωσης που χρησιμοποιείται σήμερα για να εγγράφονται οι φοιτητές, για να γίνει ένα πραγματικά Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, πρότεινε ο Βουλευτής και παρολίγον υπουργός Παιδείας κώστας Γαβρόγλου, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων, σημειώνοντας τα εξής:

  • Ένας από τους πιο σημαντικούς θεσμούς στον τόπο μας είναι το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
  • Είναι ένα πανεπιστήμιο που δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες μας να πάρουν πτυχίο, επειδή δεν μπόρεσαν για χιλιάδες λόγους να πάρουν πτυχίο από τα πανεπιστήμια.
  • Είναι ένας θεσμός που εκπαιδεύει πάρα πολύ κόσμο, είναι ένας θεσμός ο οποίος πρέπει να αναβαθμιστεί και είναι ένας θεσμός που θα πρέπει να αυξηθεί το ακαδημαϊκό του προσωπικό, κυρίως από νέους επιστήμονες και όχι από ήδη υπηρετούντα μέλη πανεπιστημιακών δασκάλων.
  • Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι ένα τρόπος να ανοιχτούμε στην κοινωνία, είναι ένας τρόπος να δείξουμε το κοινωνικό μας πρόσωπο, αλλά είναι και ένας θεσμός που κρύβει μια τεράστια δυναμική.
  • Με αυτήν την έννοια, νομίζω ότι θα πρέπει να διερευνηθεί και η δυνατότητα κατάργησης της κλήρωσης που χρησιμοποιείται σήμερα για να εγγράφονται οι φοιτητές, για να γίνει ένα πραγματικά ανοιχτό πανεπιστήμιο.

 

Σχόλια (21)

Αννίτα
|

Είμαι φοιτήτρια στο τμήμα ελληνικού πολιτισμού του Ε.Α.Π. Συμφωνώ με την κατάργηση της κλήρωσης. Πιστεύω πως θα ήταν πιο δίκαιο η εισαγωγή να γινόταν π.χ. με το βαθμό απολυτηρίου του Λυκείου. Αυτό είναι και προς συμφέρον όσων δεν θα γίνονταν δεκτοί/ές. Η φοίτηση στο Ε.Α.Π. είναι πολύ απαιτητική, ακόμα και για έναν φοιτητή/ μία φοιτήτρια που δεν έχει οικογενειακές υποχρεώσεις και αφιερώνει όλο το χρόνο του/της στις σπουδές. Επομένως, αν δεν έχεις ένα υπόβαθρο, δεν υπάρχει περίπτωση να φτάσεις όχι μέχρι το τέλος των σπουδών, ούτε καλά- καλά μέχρι το τέλος της πρώτης χρονιάς μπορεί να μην φτάσεις.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά πανεπιστήμια, φοιτώντας στο Ε.Α.Π. υποχρεούμαστε να εκπονούμε επιστημονικές εργασίες, 9-12 το χρόνο (στην πλήρη φοίτηση). Πόσες εργασίες έχει κάνει στη διάρκεια τσν σπουδών του ένα άτομο σε συμβατικό πανεπιστήμιο;
Ναι στην εισαγωγή με αξιοκρατικά κριτήρια. Αλλα ακόμη κι αν αυτό δεν γίνει, να είστε βέβαιοι/ες πως γίνεται ξεσκαρτάρισμα εν καιρώ.

Κατερίνα
|

Ένας προπτυχιακός φοιτητής του ΕΑΠ για να αποφοιτήσει πρέπει να παραδώσει 48 γραπτές εργασίες. Όποιος δεν έχει περάσει από το ΕΑΠ ας μη μιλά καλύτερα !!!

Δημήτρης Κατσίκας
|

Σαφέστατα κάθε γνώμη είναι σεβαστή,όμως επί του προκειμένου θα πρέπει να
αναλογιστούμε ότι τόσο τα συμβατικά όσο και το Ανοικτό έχουν τα συν και τα πλην.
Βεβαίως δεν μπορείς να σπουδάσεις ιατρική εξ αποστάσεως,μηχανολογία κλπ. όμως, θεωρητικές άραγε δεν μπορείς;
πόσοι εισάγονται στα συμβατικά με 6 και 7000 μόρια αφού συναρτώνται από τον βαθμό επίδοσης του πρώτου βαθμολογικά;
άραγε οι αποτυχόντες στο συμβατικό είναι αποτυχόντες λόγω μη ικανότητας;
οι φοιτούντες στο Ε.Α.Π είναι ''χομπίστες" (φιλόλογοι,φυσικοί,πληροφορικοί,μηχανικοί,οικονομολόγοι,αρχαιολόγοι) οι οποίοι δεν έχουν με τι άλλο να ασχοληθούν;
ας θυμηθούμε ότι στα συμβατικά υπήρξαν περιπτώσεις όπου,διδακτορικές διατριβές επιβλέπονταν από γονέα η΄συγγενή του υποψηφίου.
ας θυμηθούμε επίσης τα πτυχία του πρώην ανατολικού μπλοκ χωρών.
και πως είναι δυνατόν να μεμφόμαστε όλους τους υποψηφίους και φοιτούντες στο Ε.Α.Π.
Σαφέστατα χρειάζεται να γίνουν πολλά(επέκταση πεδίων,αναδιάρθρωση προγραμμάτων,εξετάσεις ανά εξάμηνο κ.α).
Γνωρίζετε ότι γραπτές εργασίες του Ανοικτού έχουν βαθμολογηθεί με 2 και 2,5; ότιφοιτητές έχουν ''πάει'' σε επαναληπτικές για 0,2;
Σαφώς λοιπόν πρέπει να γίνουν πράγματα. Το θέμα είναι προς ποιά κατεύθυνση.
Μήπως εξ άλλου το μοντέλλο του Ανοικτού σε ό,τι αφορά τις Θεωρητικές σπουδές πρέπει να εφαρμοστεί και στα συμβατικά με δεδομένα τα οικονομικά
της χώρας και κατ΄επέκταση των οικογενειών αυτής;
Όλα τα προηγούμενα χρειάζονται έρευνα, διάλογο και όχι μονομερείς αποφάσεις.

Δημήτρης

Ακης
|

Απλα θα πρεπει να καταλαβουν οι Ελληνες οτι σε ολες τις προηγμενες χωρες απλα πηγαινεις και γραφεσαι στη σχολη που επιθυμεις. αυτο το συστημα με τις πανελλαδικες μονο εδω υπαρχει με μοναδικο κριτηριο να νοικιαζουν διαμερισματα στους φοιτητες και να δουλευει ο εγχωριος τουρισμος. εχω τελειωσει ιστοριας και αρχαιολογιας στη θεσσαλονικη και πλεον φοιτω στον ευρωπαικο πολιτισμο του ΕΑΠ...ειναι πολυ πολυ πολυ πιο δυσκολο σαν ΑΕΙ και ακομα και εγω που τελειωσσα με βαθμο 8,6, δυσκολευομαι παρα πολυ...

Παρατηρητής
|

To EAΠ βασίζεται στο ότι υπάρχει ισοτιμία των τίτλων που δίνει με τους ανάλογους αλλων ΑΕΙ. Αν θέλει κάποιος να θέσει θέμα μη ισοδυναμίας τότε
η βάση δεν πρέπει να είναι ο τρόπος εισαγωγής αλλά το περιεχόμενο των
σπουδών δηλ. την ύλη και τα μαθήματα.
Στην πράξη το ΕΑΠ έχει ελάχιστο προσωπικό. Οι ανάγκες καλύπτονται με τη συνεργασία του με καθηγητές από άλλα ΑΕΙ της χώρας.
Η τοποθέτηση της κ. Αναγνωστοπούλου την καταλαβαίνω ώς εξής. Αν καταργηθεί η κλήρωση τότε αν για κάποιο πρόγραμμα σπουδών ενδιαφέρονται π.χ. 300 άτομα τότε τους παίρνω όλους. Αυτό σημαίνει ότι θέλει παραπάνω προσωπικό. Το προσωπικό μπορεί να ειναι κάτοχοι διδακτορικού που δεν έχουν δουλειά. Πως θα καλυπτεται το επιπλέον έξοδο? Φυσικά από τα δίδακτρα χωρίς επιβάρυνση από τον προϋπολογισμό.
Ολα αυτά οδηγουν σε 2 κατευθυνσεις. Η μία ειναι η δωρεάν στις σπουδές παραδοσιακη φοιτητη για όσους επιτυχον στις πανελλήνιες. Και η δευτερη ειναι με δίδακτρα, αλλά λιγότερου συνολικού κόστους ίσως, μέσω του ΕΑΠ όπου τυπικά θα μπορείς να σπουδάσεις ότι θέλεις.

Γιώργος Π
|

Έλενα μου κάνει τρομερή εντύπωση που αναφέρεις ότι ξέρεις από ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαιδευση, παραλείπωντας το πρώτο συνθετικό του ΕΑΠ ¨ΑΝΟΙΚΤΟ¨. Ανοικτό σημαίνει όποιος μπορεί και έχει το σθένος παρακολουθεί και τα μαθήματα. Όλη η σκέψη σου είναι εντελώς άσχετη με το θέμα γιατί πολύ πιθανον να αναφέρεσαι σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση και όχι σε ανοικτη κ εξ αποστάσεως. Τέλος, για να αποκτήσεις δικαίωμα να δώσεις εξετάσεις πρέπει να γράψεις 3 εως 4 εργασίες σε ένα σύστημα, το οποίο δεν αφήνει περιθώρια στις καταληκτικές ημερομηνίες για τις εργασίες ούτε στους φοιτητές ούτε στους καθηγητές. Αφού έχει συγκεμτρώσει μεσω όρο από τις εργασίες το 20 τότε και μόνο έχεις το δικαίωμα να δώσεις τελικές εξετάσεις. Όσο για το πόσο μετράνε οι εργασίες στον τελικό βαθμό και την επιτυχία των εξετάσεων, πρέπει να ξέρετε ότι οι εργασίες είναι μόνο το 30% ενω οι εξετάσεις το 70%. Τα ανοιτά κ εξ αποστάσεως είναι το μέλλον, όποιος τα φοβάται θα έχει την τύχη των ταξιδιωτικών περιστεριών

Joanna
|

Έλενα, αντιλαμβάνομαι ότι οι πληροφορίες στις οποίες βασίζετε την άποψη σας είναι ανακριβείς.Οι πολλές ομολογουμένως εργασίες εχουν αξία και προσμετρώνται στο τελικό αποτέλεσμα μόνο εάν στη τελική γραπτή εξέταση ΕΦ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ο φοιτητής πάρει την βάση.Διαφορετικά δεν έχουν καμμία απολύτως αξία. Σίγουρα δε, ο ίδιος ο θεσμός αφορά σε ανοικτά μυαλά και όχι σε αυτά με αγκυλώσεις.
Τέλος για μην βρεθώ εκτός θέματος θα σχολιάσω ότι όχι μόνο ο τρόπος εισαγωγής αλλά το σύνολο της παιδείας αντιμετωπίζεται λάθος τόσο απο το κράτος και απο τους λειτουργούς της όσο και απο πολίτες.

Έλενα
|

Μπορεί να εκπονείτε μεγάλο αριθμό εργασιών κατά τη διάρκεια των σπουδών αλλά ο συντελεστής της βαθμολογίας των εργασιών είναι σχετικά μεγάλος και σας βοηθά να περνάτε τα μαθήματα. Επίσης μη μπερδεύτε τις σπουδές σε σχετικά μεγάλη ηλικία και τις δυσκολίες λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων με το επίπεδο των σπουδών. Αν υπήρχαν κάποια κριτήρια εισαγωγής μπορεί να μην χρειαζόταν να περιμένετε 8-10 χρόνια για να παρακολουθήσετε το πρόγραμμα σπουδών που θέλατε. Γνωρίζω καλά την αφοσίωση και τη δουλειά που απαιτείται σε σπουδές εξ αποστάσεως λόγω προσωπικής πείρας. Οι καλοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από την εισαγωγή κριτηρίων. Στο ΕΑΠ γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν; Σε κάθε περίπτωση, τα κριτήρια εισαγωγής βελτιώνουν το επίπεδο των σπουδών. Καλώς ή κακώς υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις για τον τρόπο εισαγωγής στο ΕΑΠ από την αγιογραφία του ΕΑΠ που παρουσίασαν οι περισσότεροι φοιτητές του.

Konstantinos G.
|

Δυστυχως για ακομη μια φορα σε μια δημοσια συζητηση δεν μπαινουνε στην ουσια. Το κριτιριο ειναι πως εισαγεσαι σε ενα πανεπιστημιο ή οι γνωσεις που λαμβανεις; Παντα στη χωρα μπαινουμε στη λογικη των βασεων των πανελλαδικων εξετασεων. Αρα οσοι δεν γραψαν καλα στις εξετασεις να τους καταδικαζουμε για παντα και να μην μπορουν να σπουδαζουν. Ενω οσοι πηγαινουν στα 'καλα' βρετανικα πανεπιστημια' τοτε ειναι αξιοι και 'μεγαλοι' επιστημονες'. Συμφωνω οτι η εισαγωγη δεν πρεπει να γινεται με κληρωση αλλα με ελευθερη εγγραφη. Συμφωνω επισης με τον καθηγητη κ. Γαβρογλου οτι πρεπει να στελεχωθει με προσωπικο το ΕΑΠ και οι συνεργατες να ειναι νεοι επιστημονες και οχι τα μελη ΔΕΠ και ΕΠ των αλλων ΑΕΙ.

Αλ
|

Ας μην μιλάνε καλύτερα για το ΕΑΠ άνθρωποι που δεν ξέρουν. Δεν θα επιχειρήσω να το εξωραϊσω γιατί έχει κι αυτό τα θέματά του που συνδέονται με το διδακτικό προσωπικό κυρίως που είναι το ίδιο με των συμβατικών Πανεπιστημίων και υστερούν πολύ από αυτό που θα θέλαμε (μιλάω για ένα μέρος τους που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα παρά πάνε για το 700άρι τον μήνα) και βέβαια έχει και αυτό (όπως και το συμβατικό Πανεπιστήμιο) τα "λουλούδια του" με τα σκονάκια και τα ακουστικά στις εξετάσεις, αλλά ευτυχώς αυτά τα παράσιτα είναι πολύ λίγα σε σχέση με τον όγκο των φοιτητών. Νομίζω ότι οι κύριοι και οι κυρίες συνάδελφοι απάντησαν για τον βαθμό δυσκολίας και την εγκυρότητα του Πανεπιστημίου, ας μην επαναλαμβανόμαστε. Όσον αφορά τα μεταπτυχιακά ήθελα να απαντήσω στην κυρία που ζητάει περισσότερη ισχύει στο δικό της πτυχίο από ότι στο δικό μας "μολών λαβέ". Αν είσαι άξια μπες έστω και με κλήρωση σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Άραγε θα βγείς όμως και σε πόσα χρόνια; Ξέρεις σε εμάς δεν έχει γλύψιμο και γνωριμίες με τους καθηγητές για να μας εντάξουν στο πρόγραμμα. Βέβαια δεν δίνουμε εξετάσεις για τα αγγλικά μας (όπως σε κανέναν άλλο Πανεπιστήμιο που ο φοιτητής πληρώνει δίδακτρα για το μεταπτυχιακό του) αλλά δίνουμε εξετάσεις καθημερινά με την μελέτη (στα αγγλικά) εκατοντάδων "παράλληλων κειμένων" . Πολύ απλά θα ήθελα να σου πω "φίλη" και "φίλε" που κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια, άστο...δεν είναι για εσένα. Είναι για άτομα με κότσια που παρ΄ όλες τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν στην ζωή έχουν υψηλές αξίες και κίνητρα για να προάγουν όχι τη ζωή τους (όπως θέλεις να κάνεις εσύ) αλλά πρωτίστως την ψυχή τους και το πνεύμα τους.

ΧΡΥΣΑ
|

Είμαι τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΑΠ επίσης κατέχω άλλους δύο τίτλους μεταπτυχιακών από αλλά Πανεπιστήμια, αυτό που έχω να πω είναι το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ σε μορφωτικό επίπεδο δεν μπορεί να συγκριθεί με τα αλλά. Για τα αλλά δύο έκανα ένα με ενάμιση χρόνο για να τα τελειώσω ενώ στο ΕΑΠ έκανα τέσσερα χρόνια λόγω μεγάλου βαθμού δυσκολίας αλλά και απαιτήσεων. Και αφού αναφέρθηκαν τα κριτήρια εισαγωγής στις σχολές ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί εισάγονται σε αυτές με μόλις 7500 μόρια δηλαδή βαθμολογία σε πανελλήνιες κάτω από την βάση...αυτό δεν είναι κριτήριο αξιολόγησης φοιτητων. Το πιο σωστο είναι να έχουν όλοι την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών που επιθυμούν και οι πιο ικανοί να μπορούν και να το ολοκληρώσουν.

Γιώτα Περήφανου
|

Είναι τιμή για μένα που φοιτώ στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο! Θεωρώ πως πρόκειται για ένα Ακαδημαϊκό Ίδρυμα υψηλών προδιαγραφών και δεν υστερεί σε σύγκριση με τα άλλα Πανεπιστήμια. Μάλιστα, ο βαθμός δυσκολίας σε ο,τι αφορά τόσο στη μελέτη της διδακτικής ύλης όσο και στην εκπόνηση Γραπτών Εργασιών είναι μεγαλύτερος από ο,τι στα συμβατικά Πανεπιστήμια. Όσοι συμμετέχουμε στα επιμορφωτικά του προγράμματα, καλούμαστε να αντεπεξέλθουμε κάτω από αντίξοες συνθήκες - οικονομικές - έλλειψη χρόνου, οικογενειακές υποχρεώσεις - στις απαιτήσεις της Σχολής μας με συνέπεια, οργάνωση και πειθαρχία. Θεωρώ πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να γιγαντώσει τη δύναμη του ΕΑΠ. Τα πτυχία μας είναι ισότιμα με αυτά και των υπόλοιπων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και οι επιστημονικές γνώσεις που έχουμε αποκομίσει μέχρι τώρα, πόσο μάλλον οι απόφοιτοι, είναι πολύτιμες.Αν γυρνούσα το χρόνο πίσω, παρακολουθώντας την κατάσταση που επικρατεί στο σύνολο του Εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας, πάλι θα επέλεγα το ΕΑΠ. Μακριά από καταλήψεις και κομματικές αντιπαλότητες - συνδικαλισμούς για μένα το ΕΑΠ είναι πρότυπο!

Maya
|

Παιδιά όλοι σπουδάσαμε στα συμβατικά πανεπιστήμια. Αλλά όσοι σπουδάζουμε τώρα και στα Ανοιχτά είμαστε αξιέπαινοι. Προσωπικά έκανα μάστερ στο Ανοιχτό της Κύπρου κ τόσες πολλές εργασίες δεν έχω ξανακάνει!
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα. Στο εξωτερικό μπορείς να γραφτείς σε όποια σχολή θες. Δεν είσαι ο παπαγάλος των πανελληνίων. Κ εάν έχεις τα κότσια, παίρνεις πτυχίο!

Νάσος Λιάγκος
|

Δεν μπορείτε να φανταστείτε το επίπεδο αφοσίωσης και κούρασης που χρειάζεται ένα προπτυχιακό στο ΕΑΠ. Δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότεροι σε σχολές όπως η Διοίκηση Επιχειρήσεων και η Πληροφορική τα παρατάνε από το πρώτο έτος κυρίως λόγω των μαθηματικών, με τα οποία η πλειοψηφία έχει να ασχοληθεί πάνω από 20 χρόνια. Γράψανε μερικοί ένα 16-18 στην Έκθεση και στην Κοινωνιολογία στα 17 τους, και κάτι τρέχει στα γύφτικα. Στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό.

Ελενη
|

Ο φοιτητής του Εαπ προπτυχιακος ή μεταπτυχιακός εξετάζεται στις γνώσεις του κάθε μήνα κι όχι μια φορά το εξάμηνο. Εάν δεν έχει τις γνώσεις και τα "κότσια" να παραδίδει κάθε μήνα για κάθε θεματική ενότητα που παρακολουθεί μια εργασία των τουλάχιστον 20 σελίδων, δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στις ετήσιες εξετάσεις, με ο, τι αυτό συνεπάγεται. Δεδομένου ότι ο φοιτητής του εαπ είναι εργαζόμενος οικογενειαρχης με τις χίλιες υποχρεώσεις, οπότε με ελάχιστο χρόνο μελέτης, αναλογιστειτε για τι αγώνα πρόκειται. Το πτυχίο και το μεταπτυχιακό του εαπ να είστε σίγουροι ότι είναι ισάξιο των συμβατικό και να μην το βλέπετε με μισό μάτι. Από την άλλη, το θέμα της εξέτασης γνώσεων για την εισαγωγή στα συμβατικά πανεπιστήμια όταν οι βάσεις είναι γελοιες και το θέμα των αιωνίων φοιτητών τόσα χρόνια δεν το εθιγε κανείς....

Iωάννης Κατής
|

Μάθετε πως σε όλα τα πανεπιστήμια του πολιτισμένου κόσμου η εισαγωγή φοιτητών γίνεται χωρίς εξετάσεις και χωρίς κλήρωση, απλά πας και γράφεσαι στη σχολή που επιθυμείς!
Το επίπεδο της εκπαίδευσης που παρέχεται σε ένα ίδρυμα δεν καθορίζεται από τις εξετάσεις που δίνεις για να εισέλθεις σε αυτό. Το ΕΑΠ ( με όλα τα στραβά του) λειτουργεί υποδειγματικά σε σχέση με τα περισσότερα υπόλοιπα ελληνικά ιδρύματα που είναι ένα μπάχαλο και διατελούν συνήθως κλειστά την μισή ακαδημαϊκή χρόνια. Επίσης οι σχολές του είναι κατά κύριο λόγο θεωρητικές, οπότε η παρακολούθηση από απόσταση δεν αποτελεί μειονέκτημα, αλλά με τον τρόπο που αυτή διεξάγεται ένα μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς υπάρχει προσωπική επαφή και επικοινωνία με τον επιβλέποντα καθηγητή κάθε μαθήματος, που είναι υπεύθυνος για 20-25 φοιτητές σε κάθε τμήμα και όχι για 200! Οι ίδιοι οι καθηγητές του ΕΑΠ που συνήθως είναι καθηγητές και σε συμβατικά πανεπιστήμια εξαίρουν το ΕΑΠ και το επίπεδο των φοιτητών του σε αντίθεση με τελειόφοιτους των άλλων πανεπιστημίων, σε αντίθεση με έναν απόφοιτο του ΕΑΠ που εκτός τις εξετάσεις στο τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς θα πρέπει να έχει συγγράψει 36-48 επιστημονικές εργασίες καθ όλη τη διάρκεια των σπουδών του για να μπορέσει να πάρει πτυχίο.
Όπου υπάρχουν εργαστήρια η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική. Μην εκτίθεστε ορισμένοι μιλώντας για κάτι που δεν γνωρίζετε και προπαντός μην προβάλετε τόσο τη μικρότητα και την μικρότητα και την μικρόνοια σας.
Η πρόταση είναι σωστή για κατάργηση της κλήρωσης. Δεν μιλάει πουθενά για εξετάσεις όπως φαντασιώνονται ορισμένοι αλλά πιθανώς για ελεύθερη εισαγωγή, κάτι που θα γίνει ούτως ή άλλως τα επόμενα χρόνια λόγω Ε.Ε. Θα πρέπει επίσης να ληφθεί μέριμνα για την μείωση του κόστους σπουδών και την οικονομική βοήθεια για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες καθώς και σύνδεση των πτυχίων του ΕΑΠ με την αγορά εργασίας, εκτός και αν κάποιοι πιστεύουν πως τις δύσκολες αυτές εποχές κάποιοι σπουδάζουν στα 30, τα 40 και τα 50 τους από καθαρά αλτρουιστικούς λόγους!

ΚΩΣΤΑΣ
|

ΕΛΕΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΕΑΠ ! ΕΚΑΝΑ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 2004 ΚΑΙ ΜΠΗΚΑ ΤΟ 2012!!!ΤΥΧΑΙΝΕΙ ΝΑ ΧΩ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑΝΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ )ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ!! ΣΕ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩ ΟΤΙ ΤΟ ΕΑΠ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΛΕΨΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ!!ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ!!!

λελες
|

Γι'αυτό το λόγο συνήθως οι πρώτες χρονιές στα προπτυχιακά ηταν όσο δύσκολες ή δυσκολότερες από τις πανελλήνιες.

Δημήτρης
|

Για λόγους που προφανώς κάποιοι αγνοούν ή προφασίζονται ότι αγνοούν τα πτυχία και μεταπτυχιακά είναι ισότιμα. Γιατί αν το ζήτημα είναι τα κριτήρια τότε πως ό τίτλος μιας πολυτεχνικής σχολής με 18000 μόρια είναι ισότιμος με αντίστοιχη πολυτεχνικής σχολή που έχει εισαγωγή 16000 μόρια; Αφελής σκέψεις!

Έλενα
|

Συμφωνώ απόλυτα. Επίσης, δεν μπορεί να θεωρούνται ισότιμα μεταπτυχιακά διπλώματα για τα οποία υπήρχε συνδυασμός κριτηρίων (βαθμός πτυχίου, ξένες γλώσσες, επιστημονικές δημοσιεύσεις) για την εισαγωγή των φοιτητών, με αυτά στα οποία η εισαγωγή έγινε με κλήρωση και με παρακολούθηση από απόσταση όπως τα μεταπτυχιακά του Ανοικτού Πανεπιστημίου.

princeps
|

Η κλήρωση δεν μπορεί να θεωρείται τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ. Αφού οι απόφοιτοι του ΕΑΠ θέλουν να έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς των Πανεπιστημίων, οφείλουν να απαιτήσουν και οι ίδιοι να εισάγονται με έλεγχο των γνώσεών τους.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/40130/protasi-k-gavrogloy-na-katargithei-sto-eap-i-klirosi-epilogis-ton-foititon