Χωρίς να γίνεται καμία αναφορά στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου για την Ερευνα, αλλά ούτε στο συγκεκριμένο άρθρο των διατάξεων του Σχεδίου Νόμου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, υπάρχει στις καταργούμενες διατάξεις η εξής παράγραφος:
ΓΛΚ
Με την διάταξη αυτή καταργούνται οι παρατάσεις αποσπάσεων των εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Η διάταξη αυτή τίθεται σε ισχύ από το σχολικό έτος 2016-2017.
Χαρακτηριστική είναι η επισήμανση προς το esos εκπαιδευτικού:
“Ενώ υπάρχει στο Σχέδιο Νόμου ειδικό άρθρο για την ρύθμιση θεμάτων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και ειδική μνεία στη λειτουργία του Λυκείου και την αντίστοιχη κατάργηση της διάταξης (οριστική λήξη της λειτουργίας από το σχολικό έτος 2016-2017), εντούτοις δεν γίνεται αντίστοιχα στο άρθρο του Σ/Ν καμία αναφορά για την κατάργηση απόσπασης των εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες του εξωτερικού, ούτε στην αιτιολογική έκθεση ή Αξιολόγηση, παρά μόνο στις καταργούμενες διατάξεις με απλή παραπομπή στα άρθρα των προηγούμενων Νόμων”
Η παράγραφος 17 του άρθρου 18 του ν.4027/2011 (Α΄ 233), η οποία τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) που καταργείται, έχει ως εξής:
«17. Εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού μπορεί να αποσπώνται σε εκπαιδευτικές μονάδες της ίδιας χώρας του εξωτερικού με τις τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα και χωρίς το εκάστοτε ισχύον επιμίσθιο. Η απόσπαση των εκπαιδευτικών αυτών παρατείνεται για κάθε σχολικό έτος, εφόσον συντρέχουν υπηρεσιακοί λόγοι και υπάρχει θετική αξιολόγηση για την καταλληλότητα του εκπαιδευτικού, οι οποίοι βεβαιώνονται από τους οικείους Συντονιστές Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.».
Οπως σημειώνει εκπαιδευτικός προς το esos:
Α. Πλέον εξηγείται και η προσθήκη στην Πρόσκληση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό για το σχ. έτος 2016-2017 (προθεσμία 15.04), η οποία δεν υπήρχε πέρυσι στην αντίστοιχη πρόσκληση: Επισημαίνεται ότι και οι υπηρετούντες, ως σύζυγοι μονίμων κατοίκων του εξωτερικού, εκπαιδευτικοί έχουν ομοίως την δυνατότητα υποβολής αίτησης απόσπασης.
Β. Εαν ψηφιστεί τις επόμενες εβδομάδες ο Νόμος και ως εκ τούτων η κατάργηση της απόσπασης (δηλ. παράτασης) των εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες του εξωτερικού από το σχ. έτος 2016/2017, πολύ φοβάμαι ότι οι αιτήσεις παράτασεις που υποβλήθηκαν δεν θα έχουν καμία ισχύ καθώς το νομικό πλαίσιο δεν θα υφίσταται πλέον και οι αιτούντες θα βρεθούν απλά εκτός νυμφώνος.
Γ. Θεωρώ πλέον ως μόνη και επιβεβλημένη λύση για την παραμονή στα σχολεία του εξωτερικού την αίτηση απόσπασης μέσω Πίνακα και όχι μέσω αίτησης παράτασης!
Η προθεσμία για την απόσπαση λήγει αύριο (15.04.2016).
Σύνδεσμοι
[1] https://www.esos.gr/katigories/omogeneia
[2] https://www.esos.gr/katigories/omogeneia/eidiseis-omogeneia
[3] https://www.esos.gr/tags/ellinoglosi-ekpaideysi-exoterikoy
[4] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43304
[5] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43294
[6] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43256
[7] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43242
[8] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43204
[9] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43150
[10] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43148
[11] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43139
[12] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43138
[13] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43086
[14] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43081
[15] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43078
[16] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43077
[17] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43070
[18] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43068
[19] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43067
[20] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43066
[21] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43062
[22] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43061
[23] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43050
[24] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43046
[25] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43044
[26] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43043
[27] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43042
[28] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43035
[29] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43031
[30] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43027
[31] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43024
[32] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43018
[33] https://www.esos.gr/comment/reply/43518/43017
[34] https://www.esos.gr/print/43518?page=1&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Σχόλια (42)
Μια ερώτηση προς ενημέρωση μου
οι παρατάσεις προηγούνται των αποσπασεων;τι ακριβώς ισχυει;
ευχαριστώ τον Διερευνητή για την ενημέρωση . Δεν ήξερα ότι υπήρχε ο νόμος από τόσο παλιά .
Έχω όμως μια απορία ;
Από το 2012 και μετά, όπου δόθηκε η επιλογή με επιμίσθιο και χωρίς επιμίσθιο , έγιναν αποσπάσεις με μόνο κριτήριο , γάμο με ομογενή , μόνιμο κάτοικο;
Δηλαδή ,υπάρχουν άτομα που πήραν απόσπαση με το παραπάνω κριτήριο , άρα δεν ήταν στους πίνακες και να περιμένει τη σειρά του;
Κανένας δεν αποτρέπει κανένα να ζητήσει απόσπαση . Το ότι δεν είναι εύκολα τα πράγματα είναι αλήθεια .
Τα σχολεία ελάχιστα , άρα κανένας δεν έχει σχολείο δίπλα στο σπίτι του.
Στο κρατίδιο της Βαδης (11 εκατι.κάτοικοι) υπάρχει ένα και μοναδικό λύκειο .Ούτε αμιγες δημοτικό , ούτε αμιγες γυμνάσιο. Διάσπαρτα 24 τμηματα απογευματινα ελληνικής γλωσσας . Κάποια δεν λειτούργησαν ακόμα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Κάποια υπολειτουργούν. Σε δυο χρόνια το πολύ από τώρα θα πάψουν να λειτουργουν γιατί τα γερμανικά σχολεία μετατρέπονται σε ολοήμερα . Έτσι δεν θα υπάρχουν μαθητές να παρακολουθήσουν μαθήματα (αφού θα είναι στο γερμανικό μέχρι τις πέντε το απόγευμα ) Οποτε μένει μόνο το Σάββατο.
Tα παιδιά των συναδέρφων που είναι παντρεμένοι με μονιμο κάτοικο και ο σύζυγος δεν είναι εκπαιδευτικός φοίτησαν σε γερμανικά σχολεία επειδή δεν υπάρχουν ελληνικά σχολεία.
Όλοι ζουν με την αβεβαιότητα, γιατί οι παρατάσεις γίνονται ,όσο υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες.
Θεμιτή η αιτιολογία , να ζήσω την εμπειρία του εξωτερικού κ.λ.π., αλλά φύγε εσύ επειδή θέλω να έρθω εγώ και δεν με αφορά τι υπάρχει από πίσω σου ,αρκεί ΕΓΩ να έρθω , με ξεπερνά.
Για όσους αιτήθηκαν απόσπαση στο συντονιστικό Μονάχου περιοχές ευθύνης του είναι η Βαυαρία ,η Εσση , η Βάδη , η Τσεχία και η Αυστρία. Ενημερωθήτε ότι δεν δίνετε παντού το ειδικό επίδομα πέρα από την πόλη του Μονάχου. ( δεν γνωρίζω για Νυρεμβέργη)
Περί αποσπάσεων με ή χωρίς επιμίσθιο και άλλων τινών όσον αφορά τις (προς κατάργηση άραγε) αποσπάσεις και παρατάσεις αποσπάσεων, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Από το σχόλιο με στοιχεία Νεφέλη 17 Απρ 2016 23:55:
«Αν δεν κάνω λάθος αποσπάσεις χωρίς επιμίσθιο άρχισαν απο το σχολικό έτος 2012-2013, όπου σταμάτησαν πλέον οι εξετάσεις και μπήκαν ως κριτήρια γλωσσομάθεια και μεταπτυχιακά και διδακτορικά .»
Βλέπετε διατάξεις προ του ισχύοντος (επί του παρόντος) νόμου 4027 (Φ.Ε.Κ. Τεύχος Α´ 233 / 4 Νοεμβρίου 2011), ήτοι παράγραφο 3 του άρθρου 23 του νόμου 2413 (Φ.Ε.Κ. Τεύχος Α´ 124 / 17 Ιουνίου 1996) όπου ορίζονταν ότι:
«Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται η διαδικασία για την απόσπαση, οι όροι, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής των αποσπασμένων, καθώς και οι περιπτώσεις απόσπασης εκπαιδευτικών με αποδοχές και επιμίσθιο ή μόνο με αποδοχές ή χωρίς αποδοχές και επιμίσθιο. Οι διατάξεις του άρθρου 16 Κεφάλαιο Γ παράγραφος 9 του ν. 1566/1985 εξακολουθούν να ισχύουν.
Με όμοια απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, οι όροι, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής ομογενών εκπαιδευτικών.»
Ο νομοθέτης προέβλεψε την περίπτωση απόσπασης εκπαιδευτικών μόνο με αποδοχές από το έτος 1996, πλην όμως ο/η εκάστοτε (υφ)υπουργός μετά από την εκάστοτε γνώμη των εκάστοτε (αν)αρμοδίων οργάνων του εν λόγω (και ανάλογα με την εκάστοτε επωνυμία) Υπουργείου δεν διέβλεψαν ούτε εξειδίκευσαν στις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις (των), ήτοι την Φ.821/Κ162/Ζ1/1228/19-3-2001 κανονιστική απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (Φ.Ε.Κ. 300, τ. Β΄/21-3-2001 όπως αυτή συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε με τις αντίστοιχες αποφάσεις των, ήτοι:
-Φ.821/3976Π/130288/Ζ1/04-12-2002 (Φ.Ε.Κ. 1562, τ. Β΄/13-12-2002),
-Φ.821/3029Α/100239/Ζ1/29-9-2006 (ΦΕΚ 1504/2006 τ.Β’) και
-Φ.821/3212Α/145552/Ζ1/17-11-2010 (ΦΕΚ 1837, τ. Β’/22-11-2010),
την περίπτωση αρχικής ετήσιας απόσπασης μόνο με αποδοχές, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Εντούτοις, και μόλις το 2013, ο νομοθέτης (και πάλι) προέβλεψε πλέον την (ως ισχύει ακόμα) δυνατότητα αρχικής απόσπασης μόνο με αποδοχές, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Πλην όμως, ο/η εκάστοτε (υφ)υπουργός μετά από την εκάστοτε γνώμη των εκάστοτε (αν)αρμοδίων οργάνων του εν λόγω (και ανάλογα με την εκάστοτε επωνυμία) Υπουργείου δεν διέβλεψαν ούτε εξειδίκευσαν ούτε συμπλήρωσαν ούτε τροποποίησαν την αντίστοιχη υπουργική απόφαση με στοιχεία Φ.821/1786Α/109053/Η1 (Φ.Ε.Κ. 2622, τ. Β΄/25-9-2012) κατά τρόπο ανάλογο της πρόβλεψης του (ισχύοντος ακόμα) νόμου.
Με άλλα λόγια, (θα) είμαστε στο ίδιο έργο θεατές όπου, αν και συνεχίζουν να μας αρμενίζουν στραβά, εμείς θα πρέπει να πιστέψουμε ότι στραβός είναι ο γιαλός παρά η (προ)οπτική αυτών που μας αρμενίζουν…
Προς εξοργισμένο
φρόντισε και εσύ με τη σειρά σου να προετοιμάζεσαι για την ελληνική πραγματικότητα για να καταλάβεις τους λόγους για τους οποίους θέλουμε και εμείς να φύγουμε. Καλή επιστροφή!!
Προς Elena
Έργου και ίδε...
Φρόντισε μόνο να αφήσεις πίσω σου τον τρόπο που σκέφτεσαι, γιατί θα προσγειωθείς ανώμαλα!!!! Εκτός και αν έχεις λυμένο το οικονομικό σου, οπότε δουλεύεις καθαρά από χόμπι και θέλεις να ζήσεις τις εμπειρίες...Μιλάμε βέβαια για μισθό εσωτερικού, κάτω των 800 ευρώ!!! ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ!!!!
Προς απόγνωση
εγώ περιμένω με πολύ μεγάλη αγωνία να δω εσύ τι θα εφεύρεις προκείμενου να παραμείνεις εκεί. Και δεν καταλαβαίνω γιατί οι δικές σας επιλογές να περιορίζουν τις επιλογές ή τις επιθυμίες όπως λες κάποιων άλλων. Και εμείς που θέλουμε να φύγουμε από Ελλάδα δεν το κάνουμε γιατί θέλουμε να κάνουμε τουρισμό. Για να δοκιμάσουμε εάν μπορούμε να ζήσουμε έστω για λίγα χρόνια καλύτερα και πιο άνετα. Εσύ μας αποτρέπεις από το να έρθουμε. Δε λέω μπορεί να έχεις δίκιο ή και άδικο. Τουλάχιστον όμως πρέπει να υπάρχει μια ισονομία απέναντι σ αυτό το ζήτημα. Αν δούμε ότι όντως είναι τόσο ζόρικα τα πράγματα εκεί, θα φύγουμε.
Το πιο δίκαιο για τις αποσπάσεις είναι να να τοποθετούνται κατά προτεραιότητα οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από Ελλάδα.Κατόπιν για όσους έχουν πενταετή και πάνω θητεία, να συντάσσεται ένας πίνακας όπου βάσει κοινωνικών κριτηρίων να γίνεται η επιλογή τους.Πολλοί αποσπασμένοι με παράταση σίγουρα δε βρίσκονται από επιλογή τους εκεί. Προφανώς τα σχολεία που διαλέγουν να δουλέψουν βρίσκονται κοντά στη δουλειά του/της συζύγου. Γιατί λοιπόν ζευγάρια εκπαιδευτικών που έρχονται από Ελλάδα να αναγκάζονται να δουλεύουν σε αποστάσεις 100-200-300 χλμ. μεταξύ τους,μόνο και μόνο επειδή κάποιοι τόσα χρόνια δεσμεύουν θέσεις σαν να είναι οργανικές;
Αν δεν κάνω λάθος αποσπάσεις χωρίς επιμίσθιο άρχισαν απο το σχολικό έτος 2012-2013, όπου σταμάτησαν πλέον οι εξετάσεις και μπήκαν ως κριτήρια γλωσσομάθεια και μεταπτυχιακά και διδακτορικά .
Μην είστε τόσο σίγουρος κύριε διερευνητή οτι δεν υπαρχουν συνάδερφοι που αποσπάστηκαν χωρίς επιμίσθιο ( αν και το δικαιούνταν ) έχοντας μπει στην ίδια διαδικαςια που ανέφερα πιο πανω , λίστες , αναμονή κι ελπίδα , μόνο για ειναι μετα απο χρόνια με την οικογένεια τους . Πιστέψτε οτι το ξέρω πολύ καλά .
Κύριε διερευνητή , προσπαθώ να βρω κι εγώ μια λογική σε όλο αυτό που συμβαίνει .
Να σας θυμίσω το περσινό καλοκαίρι , με το δίδυμο Μπαλτά Χασάπη . Νόμοι , εγκύκλιοι δεν είχαν καμία απολύτως σημασία . Με δελτία τύπου γίνονταν όλα . Ακόμα και στην εγκύκλιο των αποσπάσεων, ενω έλεγε για δυο πίνακες χωρίς επιμίσθιο και με επιμίσθιο με βασική και εναλλακτική γλώσσα , στο τέλος είχαμε και λιγότερο απο πέντε χρόνια και μετα απο πενταετία .
Το υπουργείο πολλα λέει στα τηλέφωνα , οι πράξεις όμως δείχνουν αλλά .
Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω ειναι το γιατί γίνονται όλα αυτά . Αν υπαρχουν γάμοι που σύμφωνα με το υπουργείο ειναι μαϊμού ,λευκοί οι αρκούδες , τότε να το ερευνήσει . Όχι όμως κάθε χρόνο όλοι στον Καιαδα , αναστατώνοντας οικογένειες και να αρχίζει ο πόλεμος φύγε εσύ να έρθω εγώ .
Περί διλημμάτων και άλλων τινών όσον αφορά τις (προς κατάργηση άραγε) αποσπάσεις και παρατάσεις αποσπάσεων, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Από το σχόλιο με στοιχεία Νεφέλη 15 Απρ 2016 23:49:
«Άλλο η αποσπαση στο εξωτερικο λόγω γάμου με μόνιμο κάτοικο και άλλο παράταση της απόσπασης επειδή είσαι παντρεμένος με μόνιμο κάτοικο . Ο παραπάνω νόμος ψηφίστηκε το 2012 . Αν γίνονται αποσπάσεις με μόνη προϋπόθεση το γάμο να καταργηθεί . Οι περισσότεροι συνάδερφοι αποσπάστηκαν πριν το '12 . Αποσπάστηκαν βάσει την εγκύκλιο απόσπασης που ίσχυε την χρόνια που αποσπάστηκε , είτε με εξετάσεις , είτε τα τελευταία χρόνια με γλωσσομάθεια . Αν έγιναν αποσπάσεις με μοναδικό κριτήριο τον γάμο , χωρίς να μπει σε πίνακες και με μόρια , το υπουργείο ας το σταματήσει»
Ερώτημα (αξιακό) προς Νεφέλη:
Ποιο το ηθικό έρεισμα και διαπραγματευτικό πλεονέκτημά των εν λόγω εκπαιδευτικών έναντι των οιωνδήποτε (ανα)αρμοδίων όταν:
α. εκπαιδευτικοί, έχοντας συνάψει γάμο με Έλληνες/Ελληνίδες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού προ της αρχικής τους απόσπασης, εντούτοις αιτήθηκαν αρχικής τριετούς απόσπασης με επιμίσθιο παρά της αρχικής ετήσιας απόσπασης χωρίς επιμίσθιο;
β. εκπαιδευτικοί, έχοντας συνάψει γάμο με Έλληνες/Ελληνίδες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού στη διάρκεια της αρχικής τριετούς απόσπασής τους, εντούτοις δεν αιτήθηκαν αλλαγή κατηγορίας απόσπασης προκειμένου να συνεχιστεί η καταβολή του ειδικού επιμισθίου εξωτερικού;
γ. η καταβολή του επιμισθίου εξωτερικού «είναι αποζημιωτικού χαρακτήρα καθώς δίδεται για να καλύψει τη διαφορά του κόστους ζωής και ειδικών συνθηκών διαβίωσης σε κάθε χώρα, για το λόγο αυτό και συναρτάται άμεσα με την παροχή υπηρεσίας στη χώρα απόσπασης» (πρβλ ΣτΕ 3570/2003, Γνωμοδότηση ΝΣΚ 120/2006) από εκπαιδευτικούς που (προφανώς) δεν έχουν δεσμούς στη χώρα απόσπασης;
Ερώτημα (μάταιο) προς οιουσδήποτε (ανα)αρμοδίους:
Ποιο το ηθικό έρεισμα και διαπραγματευτικό πλεονέκτημα των αρμοδίων οργάνων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων όταν:
α. καταργούν τις αποσπάσεις και παρατάσεις αποσπάσεων, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού κατά τρόπο που αντίκειται στις ισχύουσες διατάξεις του Συντάγματος της χώρας (μας), ήτοι:
-του άρθρου 21 παρ. 1 του Συντάγματος όπου ορίζεται ότι: «Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους», και
-του άρθρου 108 παρ. 1 του Συντάγματος όπου ορίζεται ότι: «Το Κράτος μεριμνά για τη ζωή του απόδημου ελληνισμού και τη διατήρηση των δεσμών του με τη μητέρα Πατρίδα. Επίσης μεριμνά για την παιδεία και την κοινωνική και επαγγελματική προαγωγή των Ελλήνων που εργάζονται έξω από την επικράτεια».
β. δημιουργούν κενό νόμου ως προς τις αποσπάσεις και παρατάσεις αποσπάσεων, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού δεδομένου ότι καταργείται μεν η συγκεκριμένη διάταξη χωρίς όμως να αντικαθίσταται από άλλη διάταξη στον παρόν σχέδιο νόμου που θα προστατεύει τον γάμο και την οικογένεια όπως άλλωστε επιτάσσει το Σύνταγμα της χώρας (μας).
γ. στοχοποιούν ωσάν να είναι μιάσματα αντί να καταγράψουν και να ελέγξουν όσους εκπαιδευτικούς έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες/Ελληνίδες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού προκειμένου οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, όταν αιτούνται απόσπασης ή παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό, να αποσπώνται εξ αρχής χωρίς επιμίσθιο και εφόσον πληρούν τα «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» (ανα)καθορισθέντα κριτήρια που (θα) ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς που αιτούνται απόσπασης ή παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό.
Εν τέλει, όπως έγραψε και ο Μανόλης Αναγνωστάκης, κρίνε για να κριθείς…
Ευχαριστώ το Διερευνητή για την ενημέρωση.... Elena σε περιμένουμε με αγωνία για να διδαχθούμε όπως σου είπα από την εφευρετικότητα που θα επιδείξεις για να επιβιώσεις!!! Σύντομα θα διαπιστώσεις πως ορισμένες από τις επιλογές μας στη ζωή δεν είναι προσωπικές επιθυμίες, αλλά αναπόφευκτες και αναγκαστικές οικογενειακές υποχωρήσεις... Περιμένω τις εντυπώσεις σου από το μαγικό σου ταξίδι!!!
Περί αναζητήσεων στο internet, μυθοπλασιών, ευφάνταστων σεναρίων και άλλων τινών όσον αφορά τις (προς κατάργηση άραγε) αποσπάσεις και παρατάσεις αποσπάσεων, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Προς ΕΞΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ:
«Ας μας ενημερώσει κάποιος που βρίσκεται επιτέλους αυτό το περίφημο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο; Δεν το βρήκα πουθενά ψάχνοντας στο internet!!!Μήπως αποτελεί μυθοπλασία και ευφάνταστο σενάριο; Ή μήπως πρόκειται για αναβίωση και αναμόχλευση του περσινού πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, άρθρο 62, που φυσικά δε ψηφίσθηκε ποτέ....»
Βλέπετε στην ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων την ενότητα <ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ> και το σχέδιο νόμου με τίτλο: Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις.
Αγαπητέ απόγνωση το εύχομαι ολόψυχα να έρθω στο εξωτερικο γιατί όσο και να προσπαθείς να με πείσεις ότι είναι πιο άσχημα εκεί δεν το πετυχαινεις. Αν ήθελες θα γυρνούσες πίσω αλλά βλέπω ότι κάνεις τα πάντα για να μείνεις εκει. Δικαίωμα σου να μαχεσαι για μια προνομιουχο θεση σαν αυτη αλλά δυστυχως δεν πειθεις. Αναγκαστικά δε μένει κανείς . Εάν θέλεις μπορείς να παραιτηθείς και να βρεις μια άλλη δουλειά που θα σου αποφέρει περισσότερα χρηματα.
Ευχαριστούμε Ίριδα Μπέση για την τεκμηριωμένη ενημέρωσή σου!!! Έργο που θα έπρεπε να κάνει βέβαια το υπουργείο, ώστε να μην πέφτουμε θύματα κακόβουλων και αρνητικά προκατειλημμένων.
Την διαβεβαίωση του Υπουργείου την έχουν λάβει όλες οι ΕΛΜΕ που φρόντισαν να επικοινωνήσουν με το γραφείο του Υφυπουργού. Εγώ απλώς αναφέρθηκα στην ΕΛΜΕ Βαυαρίας γιατί αυτήν εκπροσωπώ. Μας διαβεβαίωσαν επίσης ότι επίμαχο έτος θα διορθωθεί σε 2017-2018. Επιπλέον, μας είπαν ότι καταργείται μεν η συγκεκριμένη διάταξη αλλά θα αντικατασταθεί με άλλη που θα προστατεύει τον γάμο και την οικογένεια. Απλώς τα κριτήρια ένταξης σ'αυτήν την κατηγορία θα είναι πιο αυστηρά και θα καθορίζονται με σαφήνεια στον νόμο που ετοιμάζεται για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να ξέρω τι πραγματικά θα γίνει. Απλώς ενημερώνω.
Προς Βαγγέλη, που είναι πρώτος και θέλει απόσπαση
και γω προσπαθώ πολλά χρόνια να πάω στην πόλη μου αλλά άλλοι συνάδελφοι με οργανική θέση δε φεύγουν να μπω εγώ. Τι να γίνει; Θα ήταν λύση, να καταργηθούν οι οργανικές θέσεις;
Αγαπητή Elena, σου εύχομαι ολόψυχα να αποσπαστείς στο εξωτερικό, με μισθό αποκλειστικά εσωτερικού και τότε θα μπορούμε πλέον να επικοινωνούμε και όχι απλά να μιλάμε... Μόνο τότε θα αντιληφθείς το έργο και την προσφορά των εκπαιδευτικών που παραμένουν αναγκαστικά και παλεύουν με την οικογένειά τους στο εξωτερικό, ακόμη και με λιγότερα από 800 ευρώ το μήνα!!! Καλή τύχη και πάλι.... Σε περιμένουμε με αγωνία για να διδαχθούμε από την εφευρετικότητα που θα επιδείξεις για να επιβιώσεις!!!
Αν περάσει μια τέτοια αλλοπρόσαλλη ρύθμιση, τότε να δοθεί εδώ και τώρα από το υπουργείο η δυνατότητα τροποποιητικών δηλώσεων αιτήσεων αποσπάσεων, αφού οι σημερινές δε θα εκφράζουν τη νέα δημιουργηθείσα πραγματικότητα... Αλλιώς θα θεωρηθεί η πράξη του υπουργείου κακόβουλη, υποβολιμαία, ανήθικη και παράνομη.
Ας μας ενημερώσει κάποιος που βρίσκεται επιτέλους αυτό το περίφημο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο; Δεν το βρήκα πουθενά ψάχνοντας στο internet!!! Μήπως αποτελεί μυθοπλασία και ευφάνταστο σενάριο; Ή μήπως πρόκειται για αναβίωση και αναμόχλευση του περσινού πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, άρθρο 62, που φυσικά δε ψηφίσθηκε ποτέ....
Αγαπητε Ν θετεις ενα ζητημα σχετικα με το τι ειναι καλυτερο για τα ελληνοπουλα του εξωτερικου. Εχοντας εργαστει ως αποσπασμενος εκπαιδευτικος 5ετους θητειας σε δυο κρατιδια της Γερμανιας, θα καταθεσω την προσωπικη μου αποψη. Ειδα οτι η πλειοψηφια,οχι ολοι, οι εκπαιδευτικοι με πολυετη θητεια στο εξωτερικο ειναι πολυ απομακρυσμενοι απο την ελληνικη πραγματικοτητα. Ο δασκαλος πρεπει να μεταφερει την Ελλαδα σ αυτα τα παιδια και αυτο μπορει να το κανει καποιος "φρεσκος" ο οποιος πριν γερμανοποιηθει θα επιστρεφει στα καθηκοντα του στην πατριδα. Τα συμπερασματα δικα σας
..
προς Maya θελω να σε προκαλεσω να ερθεις εσυ να δεις τη γλυκα της Ελλαδας με 800 ευρώ μισθο, με ενοικιο 300 ευρω, με πληρωμη σε παιδικο για τα παιδια σου, με διορισμο σε αποστασεις 500 χλμ απο το σπιτι σου και την ιατροφαρμακευτικη σου περιθαλψη να την πληρωνεις εξτρα απο την τσεπη σου. Θα προσθεσω στα λογια του papac οτι εκπαιδευτικοι με 15 χρονια ειχαν δικαιωμα να παρατεινουν τις σποσπασεις τους συμφωνα με νομους του κρατους. Με τους νομους του ιδιου κρατους πουαυτη τη φορα δεν τους συμφερουν ας παρουν το δρομο της εεπιστροφης
Καπότε θα νιώθετε κ εσείς πώς είναι να σου διαλύουν την οικογένεια. Γυρίζει γρήγορα ο τροχός και αντισυνταγματικά.
Άλλο η αποσπαση στο εξωτερικο λόγω γάμου με μόνιμο κάτοικο και άλλο παράταση της απόσπασης επειδή είσαι παντρεμένος με μόνιμο κάτοικο . Ο παραπάνω νόμος ψηφίστηκε το 2012 . Αν γίνονται αποσπάσεις με μόνη προϋπόθεση το γάμο να καταργηθεί . Οι περισσότεροι συνάδερφοι αποσπάστηκαν πριν το '12 . Αποσπάστηκαν βάσει την εγκύκλιο απόσπασης που ίσχυε την χρόνια που αποσπάστηκε , είτε με εξετάσεις , είτε τα τελευταία χρόνια με γλωσσομάθεια . Αν έγιναν αποσπάσεις με μοναδικό κριτήριο τον γάμο , χωρίς να μπει σε πίνακες και με μόρια , το υπουργείο ας το σταματήσει
Να κατηγορούνται συνάδελφοι και να διαλύονται οικογένειες επειδή κάποιοι για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους θέλουν να αποσπαστούν στο εξωτερικό ειναι τραγικό . Γιατί το δικό σου θέλω ειναι σημαντικότερο από την οικογένεια του άλλου συναδέρφου .
Πολλές φορές δεν υπαρχουν συγκεκριμένες ειδικότητες με παράταση , ουτε όμως γίνονται και νέες απόσπασεις για δεν υπαρχουν ώρες . Π.χ αν υπάρχει ενα λύκειο μόνο σε μια περιοχή και τα κοντινότερα αλλά λύκεια βρίσκονται σε απόσταση πανω των 200 χιλ. Πως θα καλύψει ωράριο , ένας θεολόγος , ένας της πληροφορικής , ένας οικονομολόγος ,κοινωνιολόγος κ.λ.π.
Παρατηρώ πως ορισμένοι είναι έτοιμοι και προετοιμασμένοι να χύσουν το δηλητήριο τους... Το γεγονός ότι μεθοδεύονται παράνομες, αντισυνταγματικές και ανήθικες προτάσεις δε φαίνεται να τους ενοχλεί καθόλου!!! Θα το βρουν σύντομα μπροστά τους.... Ένα είναι σίγουρο, πως μια τέτοια γενικευμένη και ισοπεδωτική ρύθμιση δε πρόκειται να περάσει με τίποτα..... Όπου γενικότης επιπολαιότης....
καλά κάνουν 5 χρόνια είμαι πρώτος στον πινάκα απόσπασης και δεν ανοίγει η θέση γιατί κάποιοι παντρεύτηκαν έξω!!! Εμείς που παντρευτήκαμε Ελληνίδες τι είμαστε ?
Περί των «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» διαβεβαιώσεων και άλλων τινών όσον αφορά τις αποσπάσεις και παρατάσεις αποσπάσεων, σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Ερώτημα (ερμηνευτικό) προς Μπέση Ιριδα:
Εφόσον, «απο το γραφείο του Υφυπουργού η ΕΛΜΕ Βαυαρίας εχει λάβει τη διαβεβαίωση ότι οι παρατάσεις λόγω συζύγου για το σχολικό έτος 2016-2017 θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την εγκύκλιο των παρατάσεων που εκδόθηκαν» και «[μ]ε την εγκύκλιο που θα εκδοθεί το 2016-2017 για το σχολικό έτος 2017-2018 θα τεθεί σε εφαρμογή η κατάργηση αυτών των παρατάσεων», γιατί στο λεκτικό της προς ψήφιση καταργούμενης διάταξης ορίζεται ότι:
«3. Η παράγραφος 17 του άρθρου 18 του ν.4027/2011 (Α´ 233) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 35 του ν.4186/20132 (sic) ( (Α´ 193), καταργείται. Η ισχύς της παραγράφου αυτής άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017»
Επί τη βάσει ποίων διατάξεων ποίων νόμων και εν τέλει ποίου Συντάγματος ορίζεται, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Βαυαρίας και το γραφείο του Υφυπουργού, ότι η ισχύς της παραγράφου αυτής άρχεται (και μόνο για την ΕΛΜΕ Βαυαρίας) από το σχολικό έτος 2017-2018 όταν στο λεκτικό της προς ψήφιση καταργούμενης διάταξης ορίζεται ότι «η ισχύς της παραγράφου αυτής άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017»;
Με άλλα λόγια, οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό λόγω γάμου με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού θα καταργηθούν όπως θα έχουν «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» συνολικά ψηφιστεί ή όπως θα έχουν «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» επιλεκτικά (μεθ)ερμηνευθεί ;
Εν τέλει,κρίνε για να κριθείς…
να συμπληρωσω τον χρηστη papac: οσοι εκπαιδευτικοι που εχουν πανω απο 10-15 χρονια στο εξωτερικο και δεν επιτρεπουν σε αλλους συναδελφους την εμπειρια της διδασκαλιας στο εξωτερικο, μπορουν να κανουν κατι πολυ απλο για να μην χωρισουν οι οικογενειες τους, να δηλωσουν την παραιτηση τους!
Θεωρώ πως ο εκπαιδευτικός που αυτοπροσδιορίζεται ως ειδήμων του θέματος και τις θέσεις του σπεύδει να οικειοποιηθεί το esos, είναι μεροληπτικός και ιδιαίτερα απλοϊκός για ένα τόσο σύνθετο και σημαντικό θέμα, σπέρνοντας αδικαιολόγητα τον πανικό και πυροδοτώντας αντιδράσεις....
Ας αποφασίσει επιτέλους το υπουργείο τι ακριβώς θέλει, ας οριστικοποιήσει τις επιλογές του, ας καθορίσει με ακρίβεια τις προτεραιότητες που θέτει για τον τρόπο υλοποίησης των παρατάσεων αποσπάσεων και κατόπιν να εκδίδει εγκυκλίους... Το αντίθετο είναι απαξιωτικό για όλους τους εκπαιδευτικούς, αντισυνταγματικό(αφού οι νόμοι δρομολογούνται για ψήφιση μετά τις εγκυκλίους) και συνεπώς παράνομο, αλλά και ανήθικο εκ μέρους του υπουργείου.
Εάν ισχύσει αυτό που λέγεται, είτε θα αναγκαστούν οικογένειες να χωριστούν ,είτε θα παραιτηθούν κάποιοι εκπαιδευτικοί προκειμένου να είναι κοντά στην οικογένεια τους. Το θέμα είναι ότι αυτό το σύστημα είναι όντως άδικο και για τους μεν (εκπ/κοι εξωτερικου) αλλά και για τους δε (εκπ/κοι που θέλουν να πάνε στο εξωτερικο). Το 46% των εκπαιδευτικων είναι πάνω από 5 χρόνια στο εξωτερικο. Ας τοποθετηθούν κατά προτεραιοτητα αυτοί από Ελλάδα και για τα υπόλοιπα κενά ,που πιθανον θα υπάρξουν, να μπαίνουν οι έχοντες συνάψει γάμο με κάτοικο εξωτερικου.
Σελίδες