Προσφυγή στο ΣτΕ για την απόφαση πρόσληψης εκπαιδευτών δημοσίων ΙΕΚ

Δημοσίευση: 22/09/2016

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Προσφυγή στο ΣτΕ για την απόφαση  πρόσληψης εκπαιδευτών δημοσίων ΙΕΚ

Προσέφυγαν 59 δημόσιοι υπάλληλοι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και συνταξιούχοι

Αίτηση ακύρωσης  και αναστολής στο Συμβούλιο της Επικρατείας  κατέθεσαν 59 δημόσιοι υπάλληλοι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και συνταξιούχοι κατά της απόφαση του υπουργείου Παιδείας, εμ την οποία θα γίνει  η μοριοδότηση των υποψηφίων για την πρόσληψη των εκπαιδευτών για το νέο σχολικό έτος.

Η αίτηση αναστολής αναμενεται να συζητηθεί εντός του Οκτωβρίου και έπεται η συζήτηση της αίτησης ακυρώσεων στο Γ τμήμα του ΣτΕ .

Η προσφυγή αφορά την με αριθμ. πρωτ. Κ1/122418/29-08-2016 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, και συγκεκριμένα την παρ. Γ’ περίπτωση 7 αυτής, με την οποία ορίζεται ότι: «7. Οι συνταξιούχοι και οι δημόσιοι υπάλληλοι κατατάσσονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων».

Στην προσφυγή τονίζεται ότι:

Α. Η υπό κρίση ρύθμιση της προσβαλλόμενης απόφασης, με την οποία θεσπίζεται δυσμενής διάκριση σε βάρος δύο κατηγοριών υποψηφίων (των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων), έναντι των άλλων κατηγοριών υποψηφίων (των υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα ή των ελευθέρων επαγγελματιών), η οποία (διάκριση) συνίσταται στο ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι κατατάσσονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων, δηλαδή προτάσσονται στην επιλογή οι ιδιωτικοί υπάλληλοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες ανεξαρτήτως αν μειονεκτούν σε μόρια έναντι των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, αντίκειται στις  συνταγματικές διατάξεις

Β. Η ως άνω διάκριση δεν συνδέεται με την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του εκπαιδευτή ενηλίκων στα Δ.ΙΕΚ και στις Δ.ΣΕΚ, ούτε και με τα προσόντα που θέτει ο νόμος (παρ. 15 του άρθρου 27 του Ν. 4186/2013) για την επιλογή τους (ήτοι εργασιακή και διδακτική εμπειρία, εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο που επιθυμούν να διδάξουν, συναφείς με το αντικείμενο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, απόδοση, συνέπεια και επίπεδο συνεργασίας στην περίπτωση προηγούμενης συνεργασίας με το ΙΕΚ), αντιθέτως δε, αντιβαίνει στο σκοπό δημοσίου συμφέροντος που συνίσταται στην επιλογή των καταλληλότερων εκπαιδευτών. Ούτε άλλωστε μπορεί να συναχθεί από την επίμαχη διάταξη της προσβαλλόμενης ο κοινωνικός σκοπός της προστασίας των μη εχόντων εισόδημα από την εργασία τους, διότι, κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής, οι υποψήφιοι δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι κατατάσσονται όχι μόνο μετά από τους ανέργους, αλλά και μετά τους υποψήφιους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα ή τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ούτε, εξάλλου, προβλέπονται εισοδηματικά κριτήρια, παρά, συλλήβδην, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι κατατάσσονται μετά τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, χωρίς να εξετάζεται και να συγκρίνεται το εισόδημα από την εργασία ή τη σύνταξή τους.

Σχόλια (12)

Zac
|

Συνάδελφοι δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, χάνουμε το δάσος εστιάζοντας στο δέντρο.

Είτε το θέλουμε είτε όχι (άσχετα δηλαδή από το προσωπικό συμφέρον του καθενός), τα κριτήρια επιλογής θα πρέπει να είναι 100% αντικειμενικά και να εστιάζουν αποκλειστικά και μόνο στην παροχή της βέλτιστης δυνατής κατάρτισης στους σπουδαστές.

Αυτό (με βάση την δική μου ταπεινή λογική) σημαίνει ότι ο έχων 7 μεταπτυχιακά είναι καλύτερος από αυτόν που έχει 6, ο έχων 20 έτη διδακτικής εμπειρίας είναι καλύτερος από αυτόν που έχει 19,5, ο έχων 35 έτη επαγγελματικής εμπειρίας είναι καλύτερος από αυτόν που έχει 34,5 κ.οκ.

Καταλήγουμε δηλαδή στο συμπέρασμα, ότι περιορισμοί του τύπου 9 μόρια για τον βασικό τίτλο, 6 μόρια για το πρώτο (μόνο) μεταπτυχιακό, 5 μόρια στην διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ (ήτοι μέγιστο 750 ώρες διδακτικής εμπειρίας) κ.οκ. , αφενός δεν επαρκούν, αφετέρου δίνουν το δικαίωμα στον καθένα να θεωρήσει ότι έχουν μπεί μάλλον εκ του πονηρού.

Το ίδιο ισχύει και για τα εισοδηματικά κριτήρια και την Δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα (ή αυτή του συνταξιούχου).

Δεν με ενδιαφέρει αν αυτός που διδάσκει έρχεται στο ΙΕΚ με Ferrari, δεν με ενδιαφέρει αν το σύνολο της περιουσίας του ανέρχεται σε δισ ευρώ, δεν με ενδιαφέρει αν εργάζεται ή τυγχάνει να είναι άνεργος, άεργος ή ζει με τα λεφτά της πεθεράς του.

Με ενδιαφέρει να μπαίνει στην τάξη και να κάνει μάθημα. Να γνωρίζει το αντικείμενο να είναι σε θέση να κρατάει μια τάξη και να προσφέρει αυτά που πρέπει να προσφέρει ένας εκπαιδευτικός/εκπαιδευτής ενηλίκων σωστά και με αξιοπρέπεια. Και το σύστημα επιλογής θα πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε στο τέλος της διαδικασίας, όλοι (ασχέτως αν έχουμε επιλεγεί ή όχι) να είμαστε βέβαιοι πως ΟΝΤΩΣ έχει επιλεγεί αυτός ο οποίος είχε τα περισσότερα τυπικά/αντικειμενικά προσόντα.

Όντως μόνο Ελλάδα
|

Απαγορεύεται να δουλεύει ο εργαζόμενος των 12 μισθών, επιτρέπεται ο εργαζόμενος των 14 όμως, αυτή είναι η δικαιοσύνη της αριστεράς!

Μονο Ελλάδα
|

Τα ΙΕΚ πρώτα απο όλα θα έπρεπε να απαγορεύεται να απασχολουν δημοσίους υπαλληλους, αυτα ειναι παραδεκτα πραγματα. Μονο στην ελλαδα

ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
|

Είμαστε στελέχη με διδακτική εμπειρία στα Δημίσια ΙΕΚ 20 χρόνια με πλήρη τυπικά προσόντα (τίτλοι σπουδών -εργασιακή διδακτική και κλινική εμπειρία) και μας κατατάσσουν τελευταίους στον πίνακα.Προηγούνται ακόμη και οι πτυχιούχοι του Ιουνίου.Πως είναι δυνατόν να εκπαιδεύσουν και να καταρτίσουν ενήλικες και αυριανούς επαγγελματίες...

avadaios
|

Το τι νομίζει το υπουργείο λίγο μας ενδιαφέρει. Τα νομίσματα στην τράπεζα.

Θα αποφανθεί η δικαιοσύνη. Στην περίπτωσή μας το ΣτΕ.

Δ.Υ.
|

Προς Δημήτρης
Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος για το μισθολόγιο των Δ.Υ., δες το ενιαίο μισθολόγιο για ΠΕ και θα το καταλάβεις, εκτός βέβαια κι αν είσαι κι εσύ ένας από τους μισθωτούς του κυβερνώντος κόμματος...

Αν ήθελε να κάνει κάτι δίκαιο, θα μπορούσε στη μοριοδότηση να ενισχύσει τους ανέργους, περισσότερο ίσως από ότι γινόταν μέχρι τώρα, και να ζητήσει Ε1 για τους υπολοίπους.

Γιατί δεν το έκανε;

Γιατί έχει εμπάθεια προς τους ΔΥ αλλά επειδή είναι πολιτική δεξαμενή του κόμματος που ανήκει δεν μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα.

Chrysa
|

Δυστυχώς η εκπαίδευση ενηλίκων στη χώρα μας, εσφαλμένα αποτελεί χώρο επαγγελματικής αποκατάστασης ατόμων χωρίς επαγγελματική προϋπηρεσία. Πως θα μεταλαμπαδεύσει την εργασιακή του εμπειρία ο εκπαιδευτής, εάν δεν έχει εργαστεί ποτέ ή ασκεί το επάγγελμά του περιστασιακά; Μην ξεχνάμε ότι οι δομές αυτές είναι επαγγελματικής κατάρτισης. Αντί το ζητούμενο να είναι το να διδάξει ο καλύτερος, το υπουργείο παιδείας νομίζει ότι είναι παράρτημα του ΟΑΕΔ.

afroditi
|

Κάνετε λάθος για το μισθό των συ.
Πτυχιούχος με μεταπτυχιακό και τέσσερα παιδιά κάτω απο χιλια ευρώ
Το χιλιάρικο δεν προβλέπεται να το δούμε

Γιώργος
|

Να διευκρινίσουμε ότι με τον τρόπο αυτό προτάσσονται οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, ακόμα και αν έχουν πολύ υψηλό εισόδημα, ακόμα και αν δεν έχουν τα προσόντα (πχ έχουν μόνο ένα πτυχίο και μηδενική διδακτική εμπειρία και πολύ μικρή προϋπηρεσία) και αυτό γίνεται σε βάρος επιστημόνων με μεγάλη διδακτική και εργασιακή εμπειρία που υπηρετούν στο δημόσιο ή συνταξιοδοτούνται χωρίς δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα κλπ Θα έπρεπε να προτάσσονται όσοι είναι κατ επάγγελμα εκπαιδευτές και αυτό αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματός τους, στη συνέχεια όσοι έχουν τα ελάχιστα προσόντα (τουλάχιστον 100 ώρες διδακτικής εμπειρίας και τουλάχιστον 100 ημέρες εργασίας ή χωρίς διδακτική εμπειρία αλλά εργασιακή εμπειρία δεκαετή, κλπ) αλλά με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια (πχ φορολογική δήλωση 12000€, άνεργοι κλπ) και στη συνέχεια όλοι οι υπόλοιποι χωρίς περιορισμούς λόγω ιδιότητας.

Δημήτρης
|

@dinos
2% (0-6 μήνες ανεργίας) ή 4% (6-12) ή 6% (12-18) ... έως 10% δλδ ανύπαρκτη μοριοδότηση για κάποιον που προσπαθεί να δουλέψει περιστασιακά κάθε χρόνο στα ιεκ
οι ΔΥ και οι Συνταξιούχοι έχουν ένα εξασφαλισμένο εισόδημα όσες περικοπές και να έγιναν κάτω απο 1000 ευρώ κάποιος πτυχιούχος δεν παίρνει! ενώ κάποιος άνεργος όχι άεργος, με περισσότερα προσόντα περισσότερες φορές έχει ένα εξασφαλισμένο 0!

dinos
|

@Δημήτρης

Οι άνεργοι μοριοδοτούνται εξτρά με ποσοστό επί των μορίων των προσόντων τους αν θυμάμε καλά (μαζί με ευαισθητες κοινωνικές ομάδες , τρίτεκνους , μονογονεικές κλπ).

Δημήτρης
|

οι άνεργοι;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/46359/prosfygi-sto-ste-gia-tin-apofasi-proslipsis-ekpaideyton-dimosion-iek