Υπουργός: Με το βαθμό του απολυτηρίου η εισαγωγή στα ΑΕΙ σε τρία χρόνια

Δημοσίευση: 09/02/2017

Τελευταία Ενημέρωση: 10/02/2017, 06:45

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Υπουργός: Με  το βαθμό του απολυτηρίου η εισαγωγή στα ΑΕΙ  σε τρία χρόνια

Τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν ταυτοχρόνως δεν υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών και βεβαίως, ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Είναι, λοιπόν, ένα παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα. Να κρατήσουμε τα καλά του, που, όπως σας έχω πει, είναι τεχνικού χαρακτήρα, δεν είναι παιδαγωγικού, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας, και Να προσπαθήσουμε σιγά σιγά να δούμε πώς τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με τον βαθμό του απολυτηρίου τους. Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειές του. Θα το συζητήσουμε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου. Αυτό έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας τουλάχιστον.

Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου «σκούπα» για την παιδεία, και τόνισε τα εξής:

Σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών:  Βεβαίως, τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν ταυτοχρόνως δεν υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών και βεβαίως, ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Εκκληση στην αντιπολίτευση: Η πρώτη πρωτοβουλία είναι το λύκειο, οι εισαγωγικές εξετάσεις και τα πρώτα χρόνια στο πανεπιστήμιο. Είναι ένα μεγάλο εγχείρημα. Είναι ένα εγχείρημα στο οποίο καλούμε την Αντιπολίτευση να το συζητήσουμε. Οι ενδείξεις είναι με δυσκολίες μεν, αλλά το συζητάμε.

Να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο:Όπως ξέρει όλη η κοινωνία, οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες. Δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί. Υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη γι’ αυτό. Έχουμε έναν θεσμό εκτός σχολείων, ο οποίος κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο και δεν έχει ξαναγίνει στην ιστορία. Καταβροχθίζει το σχολείο ένας άλλος θεσμός που παρέχει εκπαίδευση, ένας θεσμός που δεν είναι στον κορμό του σχολείου και πρέπει εμείς να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο.

Εθνικό Απολυτήριο: Άρα, οι τελευταίες δύο τάξεις του λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά. Πρέπει να οδηγηθούν τα παιδιά στο να αποκτήσουν ένα Εθνικό Απολυτήριο το οποίο να έχει μια σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία.

Να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις: Πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις, οι οποίες το μόνο χαρακτηριστικό που έχουν είναι ότι είναι λειτουργικές και αδιάβλητες. Παιδαγωγικά δεν παίζουν κανέναν ρόλο, το ξέρουμε όλοι. Τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και τα γράφουν κι όποιο δεν τα έχει μάθει απ’ έξω, κόβεται. Αυτό, εν πάση περιπτώσει, είναι ένα παιδαγωγικά απαράδεκτο πράγμα και βεβαίως για τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία, που τυραννιούνται με τον τρόπο που τυραννιούνται τα τελευταία δύο χρόνια πριν τελειώσουν το σχολείο.

 

Σχόλια (9)

ΓΒ
|

Το υπάρχον σύστημα με τα 4 μαθήματα είναι μια χαρά και έχει περιορίσει τα έξοδα των φροντιστηρίων για τις οικογένειες. Το μόνο που χρειάζεται να γίνει είναι να εκπονηθούν καλύτερα προγράμματα σπουδών για το Λύκειο ώστε η ύλη να έχει μια λογική συνέχεια και να αυξηθούν οι ώρες για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β΄και ιδίως στη Γ΄ τάξη ώστε να έχουν πιθανότητες επιτυχίας και οι μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια.

Χουλιάρα Θεοδώρα
|

Σίγουρα θα ήταν ένα ιδανικό, ενδεχομένως, σύστημα που θα άμβλυνε καταλυτικά τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου.
Ωστόσο...:
1. Με το δεδομένο της ακώλυτης ή σχεδόν ακώλυτης προαγωγής μέχρι και την Γ΄Λυκείου θα υπάρχει μια συσσώρευση μαθητικού πληθυσμού που όλοι σχεδόν θα επιθυμούν την επίσης ακώλυτη εισαγωγή στα ΑΕΙ ωθούμενοι και από τις μη αντικειμενικές -συνήθως- γονεϊκές προσδοκίες.
2. Ελλοχεύει (και το λέω με περισσή αβρότητα) ο κίνδυνος από το κυνήγι του βαθμού στις εξετάσεις να περάσουμε στο κυνήγι του βαθμού από τους καθηγητές με ό,τι αυτό συνεπάγεται...
Έτσι, θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ομάδα "έχοντες" ώστε να μονοπωλεί σχεδόν την ομάδα "κατέχοντες" μια θέση στα ΑΕΙ.

Διαδικτυακά μαθήματα στο Λύκειο!
|

@PENITAS
Γιατί δεν προτείνεις να καταργηθεί και η παρακολούθηση μαθημάτων στο Λύκειο;
Να κάθονται οι μαθητές σπίτι και όποιος θέλει (αφού έτσι κι αλλιώς θα εισάγεται σε όποια σχολή επιθυμεί) να παρακολουθεί μαθήματα διαδικτυακά!
Όντως δεν υπάρχει πάτος στο βαρέλι...

ΗΡΑ*
|

αντί άλλου σχολίου
...........................................
Χόρεψε μπουρνοβαλιά μου
να σου στείλω τα φιλιά μου
χόρεψε αγαπούλα μου
παραμύθι πούλα μου.

Χόρεψε μπουρνοβαλιά μου
να θυμάμαι τα παλιά μου
χόρεψε χανούμισσα
μου `μοιασες και σου `μοιασα.
..................................

Πάλι παραμύθια πουλάτε ;

PENITAS
|

Απλά τα πράγματα κύριοι να μπαίνουν όλοι εκεί που θέλουν ειδικά στις θεωρητικές σχολές και να παρακολουθούν μαθήματα δικτυακά όπως στο ΕΑΠ άλλωστε στα θεωρητικά μαθήματα κανένας δεν πατάει .Μόνο στις πρακτικές σχολές να υπάρχει ένα μέτρο ελέγχου στην εισαγωγή και να υπάρχουν εργαστηριακές δομές στις επιχειρήσεις και στα δημόσια και ιδιωτικά Νοσοκομεία επιδοτούμενες για την εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών.
Θα μπαίνουν όλοι εκεί που θέλουν και θα βγαίνουν αυτοί που αξίζουν .Μα είναι τόσο απλά όλα .....αρκεί να θέλουμε τόσο το κουράσαμε τόοοοσα χρόνια...Άλλωστε υπάρχει και η δυνατότητα αν θέλουμε να υπάρχουν και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια για τους έχοντες να πληρώσουν δίδακτρα και όχι ιδιαίτερα και να μπαίνουν εκεί που θέλουν και όχι όπου κάτσει το σταυρόλεξο του μηχανογραφικού και να μην πηγαίνουν Κύπρο και σε ξένες χώρες και να έχουμε διαρροή χρημάτων στο εξωτερικό αλλά ανάλογα εισροές και από αλλοδαπούς που θα έρθουν στην Ελλάδα για σπουδές και ήλιο...τόοοοσο απλά όλα....πολιτική βούληση τελικά υπάρχει ή μόνο λόγια να είχαμε να λέγαμε...βαρεθήκαμε να ακούμε για ορίζοντες χρονικούς που ίσως δεν τολμάμε να μειώσουμε ή δεν ακουμπάμε τα συμφέροντα....

Ηλίας
|

Πλάκα μας κάνεις Υπουργέ???

Αν δεν υπάρχει ένας τρόπος ενιαίας και αντικειμενικότερης αξιολόγησης των μαθητών θα γελάσει ο κάθε πικραμένος με τις διαφορές στην ποιότητα των μαθητών που θα εισάγονται στις σχολές.

Όταν βλέπεις βαθμούς τετραμήνων 3πλάσιους (ή και 4πλάσιους κάποιες φορές!) από το βαθμό των ενδοσχολικών εξετάσεων του Ιουνίου σκεφτείται πόσο άξια λόγου είναι η "αξιολόγηση" μερικών συναδέλφων.

Άντε τώρα, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης, με αυτούς τους βαθμούς απολυτηρίων να μπαίνεις σε σχολές...

Χρήστος
|

Αν ο κύριος Υπουργός πιστεύει ότι στα Μαθηματικά, στην Φυσική και την Χημεία (και όχι μόνο) κάποιος "μαθαίνει απ΄έξω" και γράφει μάλλον είναι βαθιά νυχτωμένος ή οι σύμβουλοί του του τα λένε πολύ λάθος και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα...

Αντώνης
|

Καλά εσείς παρά τις διαμαρτυρίες γονέων, δεν καταργήσατε πέρυσι τη προσμέτρηση του βαθμού του Απολυτηρίου, που αυτή ήταν ελάχιστη;;

Ποιος σας πιστεύει πλέον; Σκοπός σας είναι η απαξίωση των πάντων... Ντροπή σας!

geo
|

Ποση υποκρισια: "Τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και τα γράφουν κι όποιο δεν τα έχει μάθει απ’ έξω, κόβεται." Δηλαδή την αμεσως επομενη χρονια στο πανεπιστημιο, θα προβιβαστουν στο επομενο ετος σπουδων με αλλο συστημα; Την ιδια αποστηθιση δεν θα κανουν; με τον ιδιο τροπο ακριβως δεν θα προσπαθησουν να περασουν τα μαθηματα του ετους; ειναι 16 και 17 χρονων μικρα τα παιδια και μεγαλωνουν ξαφνικα στα 18 τους; εδω θα τα βαλετε να ψηφισουν στα 17 τους και ειναι μικρα για να στρωσουν κατω τον αφεδρωνα τους και να διαβασουν; Συνελεθετε. Πειτε μας την αληθεια. Πειτε οτι η νεολαια του κομματος θα δενει και θα λυνει και στο Λυκειο. Θα πιεζει για βαθμους στα "δικα μας παιδια" αλλιως θα λιωνει στην καταληψη το σχολειο. Μεχρι τωρα ξεραμε οτι οι καταληψιες γινονται πρωθυπουργοι. Τωρα μαθαινουμε οτι περνουν και στο πανεπιστημιο χωρις ουτε να ιδρωσουν. Μπραβο σας! Το βαρελι πατο δεν εχει...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/48946/ypoyrgos-me-vathmo-toy-apolytirioy-i-eisagogi-sta-aei-se-tria-hronia