Πρωθυπουργός: Ισοδύναμα με MASTER τα πτυχία των Πολυτεχνείων και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου από το ακ. έτος 2017-18

Δημοσίευση: 09/05/2017

Τελευταία Ενημέρωση: 09/05/2017, 16:14

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρωθυπουργός:   Ισοδύναμα με MASTER τα πτυχία των Πολυτεχνείων και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου  από το ακ. έτος 2017-18

Η ρύθμιση για  τη θεσμοθέτηση ως ισοδύναμα με MASTER τα πτυχία των Πολυτεχνείων και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου,  θα ψηφιστεί και θα τεθεί σε εφαρμογή από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας.

 Σύμφωνα με τη διάταξη, η οποία είχε συμπεριληφθεί σε Σχέδιο Νόμου τον περασμένο Φθινόπωρο, αλλά δεν προχώρησε η κάταθεση, προς ψήφιση, στη Βουλή , η    ισοδυναμία αυτή ισχύει μόνο για τα Τμήματα ή τις Σχολές οι οποίες, κατά την κρίση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) πληρούν τις πιο κάτω προϋποθέσεις:

-    Προσφέρουν σπουδές γνωστικού αντικειμένου με θετικό-εφαρμοσμένο  προσανατολισμό.

-    Έχουν πρόγραμμα ενιαίας και αδιάσπαστης πενταετούς ή εξαετούς  φοίτησης.

-    Διαθέτουν επαρκή σε εύρος και λογική διάρθρωση μαθήματα, που καλύπτουν ολόκληρο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου, περιλαμβανομένων και επαρκών μαθημάτων εμβάθυνσης (προχωρημένου επιπέδου) διαρκείας δύο τουλάχιστον εξαμήνων.

-    Προβλέπουν την υποχρεωτική εκπόνηση ερευνητικού χαρακτήρα Διπλωματικής εργασίας, εντός ενός εξαμήνου κατ’  ελάχιστον.

Οι κάτοχοι των τίτλων σπουδών αποφοίτων Ελληνικών Τμημάτων ή Σχολών Πανεπιστημιακού επιπέδου πενταετούς ή εξαετούς φοιτήσεως με την ανωτέρω ισοδυναμία, απαλλάσσονται της υποχρέωσης κατοχής διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών (Δ.Μ.Σ.) για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής   για τις μεταπτυχιακές σπουδές στα Ελληνικά Α.Ε.Ι.

Ειδικότερα σχετικά με το θέμα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε:

Α. Εχω τη χαρά και ως απόφοιτος Πολυτεχνικής Σχολής, για ένα θέμα που μας ταλαιπωρούσε δεκαετίες, από τότε που ήμουν στη Σύγκλητο του Μετσόβιου και συνδικαλιστής, ως φοιτητής του Πολυτεχνείου, λύνουμε ένα θέμα, προχωράμε στην επίλυση ενός θέματος πολύ σημαντικού.

Β. Αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως πτυχία με ενσωματωμένο μεταπτυχιακό. Δηλαδή αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως Masters. Πρόκειται, επαναλαμβάνω, για την ικανοποίηση ενός χρόνιου αιτήματος κι ενός χρόνιου προβλήματος που αφορά τους πτυχιούχους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με πενταετή φοίτηση.

Γ. Σε ό,τι αφορά την αναγνώριση των πτυχίων πενταετούς διάρκειας ως πτυχία επιπέδου Master, αυτό θα γίνει άμεσα, από την επόμενη χρονιά ή και θα προβούμε και μέσα στο καλοκαίρι και σε διαδικασίες. Είμαστε ήδη σε συνεννόηση και σε συνεργασία και με το Τεχνικό Επιμελητήριο και έχουμε και τη σύμφωνη γνώμη του.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:   Το πενταετές των πολυτεχνικών Σχολών σε αυτά προφανώς υπάρχουν κι άλλες Σχολές όπως οι γεωπονικές, αυτό όμως το πενταετές είναι μέρος ενός συνολικότερου σχεδίου επίλυσης του προβλήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων και υπάρχει μια εξαιρετική συνεργασία και με τα ΤΕΙ και με το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας ότι προχωρώντας σε αυτές τις διαδικασίες και άρα οι απόφοιτοι των Πολυτεχνείων και άλλων Σχολών θα έχουν το επίπεδο 7.

Α. ΤΣΙΠΡΑΣ: Εξήγησε τι είναι το επίπεδο 7.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βλέπετε ως μηχανικός ο Πρωθυπουργός τα ξέρει λίγο καλύτερα αυτά. Είναι τα επίπεδα των επαγγελματικών προσόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα στάνταρτ για τα επαγγέλματα.

Άρα με το να γίνει 7 το πενταετές, είναι ήδη 6 το ΤΕΙ και αυτή η διαφορά δημιουργεί κοινό χώρο συνεννόησης. Και εδώ το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ελπίζουμε ότι θα αναλάβει -όπως σας είπα έχουμε εξαιρετική συνεργασία γι' αυτό το θέμα- εκείνες τις πρωτοβουλίες για να επιλυθεί ένα πρόβλημα, που μας ταλανίζει τουλάχιστον 30-35 χρόνια. Άρα θέλω να είναι σαφές ότι είναι ένα μέτρο που βοηθάει συνολικά, δεν είναι ένα μέτρο αποκλειστικά για ένα προνόμιο που θα έχουν οι πολυτεχνικές Σχολές

 

 

Σχόλια (22)

Πέτρος Ζουμπλιός
|

Γιατί όχι και της Φαρμακευτικής σχολής που είναι πενταετούς φοίτησης και άλλων σχολών με διάρκεια φοίτησης μεγαλύτερης των τεσσάρων ετών; Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

gk
|

Το θεμα είναι πόσο μεγαλα ειναι τα όπλα τίτλων στην αγορά εργασίας και πόσο δυσευρετος είσαι ώστε να αμοιβεσαι καλά... Χρειάζεται η Ελλάδα τόσους επιστήμονες? Έχει αγορά η Ελλάδα για έρευνα και καινοτομία? Δίνει κίνητρα?Η αγορά εργασίας κατευθύνεται σιγά σιγά σε γρήγορες πιστοποιήσεις γνωσης αντικειμένου με μικρό χρονο εκπαίδευσης ώστε να σουταρει τους δαπανηρούς επιστήμονες και να εξαφανίσει ότι εχει υπάρχει όρθιο από επαγγελματικά δικαιώματα...

dr
|

@Ευθυμία Παπαιωάννου
δίκιο έχεις, αλλά όλα αυτά, με το μαστερ στα πολυτεχνεία, γίνονται για τον ανταγωνισμό με τους μηχανικούς των ΤΕΙ. Κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά καμιά φορα..

Ευθυμία Παπαιωάννου
|

Να θέσω μιά άλλη παράμετρο. Έχουμε ένα πτυχιούχο Νομικής στο Δημόσιο. Πριν αρχίσει να υπηρετεί στο Δημόσιο είχε περάσει τον προαπαιτούμενο χρόνο της άσκησης για να δώσει εξετάσεις για Δικηγόρους. Πέτυχε στις εξετάσεις, άσκησε Δικηγορία και μετά μέσω ΑΣΕΠ μπήκε στο Δημόσιο. Πιστεύετε ότι προσφέρει λιγότερα στην Υπηρεσία του ή κουράστηκε λιγότερο από τους αποφοίτους του Πολυτεχνείου και της Γεωπονικής Σχολής για να βρεθεί σε δυσμενέστερη θέση από αυτούς στις κρίσεις για θέσεις ευθύνης;

Σοφία Καρανικόλα
|

Παρακαλώ απαντήστε μου αν αυτό ισχύει και για άλλες πενταετείς παν.σχολές όπως πχ μουσικών Σπουδών.

Τεο
|

Ποτε ψηφιζεται η διαταξη;

ΘΩΜΑΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ (ΘΠ)
|

«Ελα ντε! Γιατι οι γιατροι να κανουν εξι χρονια! Να γινουν κι αυτοι 4 και να εξομοιωθουν με τους νοσηλευτες! Οριστε η λυση!»

Μάθε πως στις «σοβαρές» χώρες τις Ευρώπης ο χρόνος που απαιτείται για να πάρει κάποιος το πτυχίο του μηχανικού δεν ξεπερνάει τα τέσσερα χρόνια.

Γιώργος
|

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΧΩΡΟ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΧΑΕ)

(1) Τα ΑΕΙ της ημεδαπής παρέχουν τα εξής προγράμματα σπουδών:

- Προγράμματα Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ) (Postgraduate Study Programs)

- Προγράμματα Ενιαίων Σπουδών (ΠΕΣ) (Integrated Study Programs)

- Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) (Postgraduate Study Programs)

- Προγράμματα Διδακτορικών Σπουδών (ΠΔΣ) (Doctoral Study Programs)

(2) Καθιερώνονται οι εξής ονομασίες των τίτλων σπουδών:

- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΠΣ φέρει την ονομασία "Πτυχίο" (Bachelor Degree)

- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΕΣ φέρει την ονομασία "Δίπλωμα Ενιαίων Σπουδών" (ΔΕΣ) (Integrated Master Degree)

- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΜΣ φέρει την ονομασία "Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών" (ΔΜΣ) (Postgraduate Master Degree)

- Ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τα ΠΔΣ φέρει τη ονομασία "Διδακτορικό Δίπλωμα" (ΔΔ) (Doctoral Degree)

(3) Τίτλοι σπουδών και κύκλοι σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση της ημεδαπής:

- Το Πτυχίο είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον 1ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ

- Το ΔΕΣ είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει ταυτόχρονα τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ, χωρίς να προηγείται η χορήγηση πτυχίου.

- Το ΔΜΣ είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ και η εισαγωγή στα ΠΜΣ προϋποθέτει την κατοχή πτυχίου.

-Το ΔΔ είναι ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον 3ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ.

(4) Κατηγορίες υποψηφίων φοιτητών:

- Στα ΠΠΣ γίνονται δεκτοί οι κάτοχοι απολυτηρίου γενικού λυκείου ή επαγγελματικού λυκείου της ημεδαπής ή άλλου ισότιμου τίτλου σπουδών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής

- Στα ΠΜΣ γίνονται δεκτοί οι κάτοχοι Πτυχίου και οι κάτοχοι ΔΕΣ

- Στα ΠΔΣ γίνονται δεκτοί οι κάτοχοι ΔΕΣ και οι κάτοχοι ΔΜΣ

(5) Ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων ECTS στα ΠΕΣ δεν πρέπει να είναι μικρότερος από το άθροισμα των ECTS του αντίστοιχου ΠΠΣ και του αντίστοιχου ΠΜΣ Το ίδιο ισχύει και για την κανονική διάρκεια σπουδών.

(6) Καθιερώνονται δύο τύποι ΔΜΣ:
- Δίπλωμα Προχωρημένων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ)

- Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης (ΔΜΣΕ)

Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΜΣ προβλέπεται στο πρώτο ή σε προχωρημένο εξάμηνο (συνήθως στο πρώτο εξάμηνο) η υποχρεωτική επιλογή μιας από τις διαθέσιμες κατευθύνσεις, τότε το απονεμόμενο μεταπτυχιακό δίπλωμα ανήκει στα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης.

Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΜΣ δεν προβλέπεται η επιλογή κατεύθυνσης, τότε το απονεμόμενο μεταπτυχιακό δίπλωμα ανήκει στα μεταπτυχιακά διπλώματα προχωρημένων σπουδών.

(7) καθιερώνονται δύο τύποι ΔΕΣ:

- Δίπλωμα Ενιαίων Προχωρημένων Σπουδών (ΔΕΠΣ)

- Δίπλωμα Ενιαίων Σπουδών Ειδίκευσης (ΔΕΣΕ)

Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΕΣ προβλέπεται σε προχωρημένο εξάμηνο η υποχρεωτική επιλογή μιας κατεύθυνσης από τις διαθέσιμες τότε το απονεμόμενο ενιαίο δίπλωμα ανήκει στα ενιαία διπλώματα ειδίκευσης.

Όταν για την ολοκλήρωση του ΠΕΣ δεν υφίστανται κατευθύνσεις ή υφίσταται η δυνατότητα επιλογής γενικής κατεύθυνσης σε προχωρημένο εξάμηνο τότε το απονεμόμενο ενιαίο δίπλωμα ανήκει στα ενιαία διπλώματα προχωρημένων σπουδών.

(8) Κατάταξη τίτλων σπουδών στα επίπεδα του εθνικού πλαισίου προσόντων

- Τα Πτυχία των ΑΕΙ της ημεδαπής ταξινομούνται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων

- Τα ΔΕΣ και τα ΔΜΣ των ΑΕΙ της ημεδαπής ταξινομούνται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων

- Τα ΔΔ των ΑΕΙ της ημεδαπής ταξινομούνται στο 8ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων

(9) Τα ΑΕΙ που παρέχουν ΠΕΣ, προσφέρουν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με τον συνδυασμό ΠΠΣ+ΠΜΣ. Γι αυτό το σκοπό οργανώνουν ειδικά ΠΜΣ.

(10) Ως μεταπτυχιακοί τίτλοι νοούνται τα ΔΜΣ των ΑΕΙ της ημεδαπής και τα μέχρι τότε απονεμόμενα ΜΔΕ των ΑΕΙ της ημεδαπής, καθώς και οι ισότιμοι τίτλοι μεταπτυχιακών σπουδών των ΑΕΙ της αλλοδαπής. Σε καμία περίπτωση η αναφορά σε μεταπτυχιακό τίτλο δεν συμπεριλαμβάνει τα ΔΕΣ των ΑΕΙ της ημεδαπής ή τους ισότιμους και αντίστοιχους τίτλους ενιαίων σπουδών των ΑΕΙ της αλλοδαπής.

γιωργος
|

@bob mastoras

"Δίπλωμα" ειναι μια αλλη λεξη για τον τιλο σπουδων. Τα περισσοτερα ΦΕΚ ιδρυσης πολυτεχνικών σχολών αναφέρονται στον τιτλο ως "ΠΤΥΧΙΟ"

Η επαγγελματική Ιδιοτητα "ΔΙΠΛ. ΜΗΧ" ειναι διαφορετικη και την αποδιδει το ΤΕΕ. Απλα ειναι κοινες ονμασιες για να υπάρχει συγχιση και κλεισιμο του επαγγελματος απο την εποχή του 1930.

bob mastoras
|

@foros1

Αν πάντως τελειώσεις ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο (πχ γερμανικό) με δίπλωμα σε φυσικομαθηματική σχολή δεν πρόκειται στην Ελλάδα να σε αναγνωρίσουν ως Μάστερ. Δίπλωμα σημαίνει σπουδές πάνω από τέσσερα έτη, διπλωματική εργασία τουλάχιστον ένα εξάμηνο και στην χώρα προέλευσης ισοτίμιση με μάστερ. Αυτό το ξέχασαν.

B. Τριανταφύλλου, Πρόεδρος ΤΕΙ Δ.Ε.
|

Τα παρακάτω είναι περιγραφή των δεξιοτήτων σύμφωνα με το ΕΠΠ στα αντίστοιχα επίπεδα:
Επίπεδο 6: Δεξιότητες: προχωρημένες δεξιότητες, απόδειξη δεξιοτεχνίας και καινοτομίας, που απαιτούνται για την επίλυση σύνθετων και απρόβλεπτων προβλημάτων σε εξειδικευμένο πεδίο εργασίας ή σπουδής.
Επίπεδο 7: Δεξιότητες: εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες απαιτούνται στην έρευνα ή/και στην καινοτομία προκειμένου να αναπτυχθούν νέες γνώσεις και διαδικασίες και να ενσωματωθούν γνώσεις από διαφορετικά πεδία.
Αυτά δεν ανταποκρίνονται στις γνώσεις που παίρνουν οι φοιτητές στα 5έτη, και μας κοροιδεύουν αγρίως. Ακόμα απο ένα Υπουργό Παιδείας ανοησίες, πρωτοφανείς για Ευρωπαική Χώρα (?) κατάλληλες μόνο για χώρες τριτοκοσμικές. Ας αλλαξουν τα προγράμματα σπουδών τα πολυτεχνεία (κ.λ.π.) να είναι συμβατα με το Ευρωπαικο Πλαίσιο Προσόντων και μετά συζητάμε. Oσο γαι το πρωθυπουργό τότε που τελειώσε δεν υπήρχε το ΕΠΠ γαι το γνωρίζει αρα ας μην εκτίθεται.

Jimmys_B
|

@ΑΓ, οι προκηρύξεις αναφέρονται σε ΠΕ και ΤΕ. Όσο συνεχίζεται ο διαχωρισμός κανένα ...επίπεδο δεν σε σώζει. Φυσικά όπως είπε και ο Υπουργός τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ αλλά ο διακριτικός διαχωρισμός ακυρώνει στην πράξη αυτή την παραδοχή.

@κωστας
|

Ελα ντε! Γιατι οι γιατροι να κανουν εξι χρονια! Να γινουν κι αυτοι 4 και να εξομοιωθουν με τους νοσηλευτες! Οριστε η λυση!

foros1
|

Μια φορά και έναν καιρό υπήρχε το Πολυτεχνείο (ανώτατη σχολή) και το Μικρό Πολυτεχνείο (ανώτερη σχολή).
το Μικρό ήθελε να γίνει Μεγάλο και οι πολιτικές πιέσεις το έκαναν ΚΑΤΕ, μετά ΚΑΤΕΕ, μετά ΤΕΙ, πάει για Πανεπιστήμιο.
Έχουμε λοιπόν μόνο ανώτατες σχολές με παρόμοια αντικείμενα.
Μπορούν λοιπόν τώρα πια τα ΕΠΑΛ να ξεκινήσουν την αναβάθμισή τους προς την ....Ανώτερη εκπαίδευση!
Μέσα λοιπόν σε όλες αυτές τις "αναβαθμίσεις" η ισοδυναμία με Master των διπλωμάτων των Πολυτεχνείων με 10 εξάμηνα σπουδών και 300 μονάδες ECTS, είναι απόλυτα δικαιολογημένη, όπως συμβαίνει με τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια υπό αντίστοιχες προϋποθέσεις.

ΑΓ
|

Ως μηχανικός από ΤΕΙ με μεταπτυχιακό, εφόσον γίνω ΚΑΝΟΝΙΚΟ - ΠΛΗΡΕΣ μέλος του ΤΕΕ, ώντας στο επίπεδο 7, δεν με χαλάει καθόλου το ΜΑΣΤΕΡ στο Πολυτεχνείο. Φυσικά αν στο Δημόσιο ζητάνε Μηχανικούς με τη διάκριση επιπέδου 7, τότε φτου και από την αρχή. Πρέπει να δούμε τι θα γίνει στο Δημόσιο. Οι ΤΕ υπάλληλοι θα γίνουν ΠΕ; Αυτό είναι αυτονόητο!!!

Κώστας
|

Ή οι πολυτεχνικές και οι γεωπονικές σχολές να γίνουν 4ετής. Γιατί να έχουν κύκλο σπουδών 5 ετών όταν κάποιες άλλες έχουν 4 έτη!

Αρίσταρχος
|

Το τερμάτισε!!!! γιατί μάλλον πάμε για εκλογές ή για ανασχηματισμό προσπαθώντας να στρέψει αλλού την κουβέντα και κριτική από το 4ο μνημόνιο.

Ειλικρινά θα είμαστε το πρώτο κράτος παγκοσμίως που από το λύκειο χωρίς εξετάσεις θα εγγράφονται φοιτητές σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα απ’ ευθείας.

Άμα δε, κάνει και την ιατρική που έχει και δύο χρόνια αγροτικό να δίνει διδακτορικό, μετά δεν υπάρχει περίπτωση να μας πιάνει κανένας.

Δώσε πτυχία στο λαό γιατί από δουλειά δεν υπάρχει φως……

Γιώργος
|

Με αυτή τη λογική, τα πτυχία της ιατρικής πρέπει να δίνουν ΔΥΟ master!!!

Θωμάς Πασχάλης (ΘΠ)
|

" Άρα με το να γίνει 7 το πενταετές, είναι ήδη 6 το ΤΕΙ και αυτή η διαφορά δημιουργεί κοινό χώρο συνεννόησης "
ΤΕΙ με μεταπτυχιακό είναι επίσης στο επίπεδο 7. Δηλαδή θα έχουν τα ίδια δικαιώματα? Γιατί κάτι μου λέει πως μετά το ΤΕΕ θα λέει πως τα επαγγελματικά δικαιώματα απονεμονται στο πρώτο πτυχίο και όχι στο μεταπτυχιακό.
Και οι μηχανικοί που σπούδασαν στο εξωτερικό τι θα γίνουν? Αυτοί είναι γραμμενοι στο ΤΕΕ με πλήρη δικαιώματα αλλά ποτέ δεν αποφοιτησαν απο αδιασπαστο πενταετές πρόγραμμα.

Ribopaido
|

Η ασπαίτε ξεχασμένη ε"? που έγινε αδιάσπαστη? Που απαιτούνται 300 διδακτικές για την απόκτηση πτυχιου...?
Ντροπή..

Τσοβόλα δώστα ολα
|

Το τερμάτισε, έρχονται εκλογές

Γιώργος
|

Απαράδεκτη επιστημονικά ρύθμιση. Σε ποιά χώρα του κόσμου ένας ενιαίος κύκλος σπουδών οδηγεί σε απονομή δύο πτυχίων ; Η ρύθμιση αυτή υποβαθμίζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση , απαξιώνει τους κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών και δίδει δεύτερο πτυχίο σε ανύπαρκτο αντίστοιχο κύκλο σπουδών , ταυτόχρονα δε το απονέμει χωρίς όσοι το αποκτήσουν δεν το δικαιούνται. Και για να μην ξεχνιόμαστε : μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών σημαίνει δεύτερο πτυχίο μετά την απόκτηση του βασικού πτυχίου σε συγκεκριμένο κύκλο σπουδών .


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/50451/prothypoyrgos-isodynama-me-master-ta-ptyhia-ton-polytehneion-kai-toy-geoponikoy