Στο Λύκειο προάγονται ή παίρνουν απολυτήριο μαθητές με γραπτά 01,02 και 03 στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στα Αρχαία Ελληνικά ή στον Α.Ο.Θ.

Δημοσίευση: 13/06/2017

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο Λύκειο προάγονται ή παίρνουν απολυτήριο     μαθητές   με γραπτά 01,02 και 03 στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στα Αρχαία Ελληνικά ή στον Α.Ο.Θ.

Σκέψεις για τη λειτουργία του Λυκείου

Του Γιάννη Καλουδιώτη, καθηγητή Φυσικής σε Γενικό Λύκειο

Έφτασε στο τέλος της μια ακόμη σχολική χρονιά. Καιρός, λοιπόν, για έναν απολογισμό της λειτουργίας του Λυκείου, για την αναβάθμιση του οποίου υποτίθεται ενδιαφερόμαστε όλοι.

1. Εφέτος οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις άρχισαν πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ διατέθηκε λιγότερος χρόνος για την πραγματοποίησή τους. Έτσι, από τη μια μειώθηκε ακόμα περισσότερο ο διδακτικός χρόνος και από την άλλη αυξήθηκε το στρες των μαθητών, κάτι που φάνηκε και στα γραπτά τους. Αρκετοί καλοί και επιμελείς μαθητές απέδωσαν κάτω από τις δυνατότητες τους.

2.Οι διακοπές των μαθητριών και των μαθητών της Α΄ και της Β΄ Λυκείου διαρκούν από φέτος πάνω από 100 ημέρες!

3. Στα μαθήματα κατεύθυνσης οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου εξετάζονται πλέον δυο φορές. Ενδοσχολικά για την απόλυσή τους και πανελλαδικά για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επαναφέρθηκε δηλαδή ένα σύστημα που ίσχυσε στο παρελθόν και καταργήθηκε ως αποτυχόν.

4.Προάγονται ή παίρνουν απολυτήριο Λυκείου ακόμα και μαθητές με ΜΕΣΟ ΟΡΟ 9,5 ή με γραπτά 01,02 και 03 στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στα Αρχαία Ελληνικά ή στον Α.Ο.Θ. Δεν έχουν λοιπόν άδικο αυτοί που λένε ότι στο σημερινό Λύκειο απορρίπτεσαι μόνον κατόπιν … χαρτοσημασμένης αιτήσεως.

Ενδεικτικά παραθέτω στη συνέχεια πιθανές περιπτώσεις τριών μαθητών που προάγονται με το ισχύον σύστημα, για να γίνει αντιληπτό πόσο έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια και το ΛΥΚΕΙΟ και το ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ που χορηγεί.

5. Όταν εφαρμόστηκε η τράπεζα θεμάτων δεν είχαμε τέτοια απαξίωση του ΛΥΚΕΙΟΥ, ούτε κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων ούτε κατά τη διάρκεια των γραπτών εξετάσεων. Όπως δεν είχαμε τέτοιες διαφορές μεταξύ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας, τόσο χαμηλούς μέσους όρους βαθμολογίας και υπερβολικά μεγάλο αριθμό απουσιών όχι μόνο στη Γ΄ αλλά και στη Β΄ τάξη.

ΣΥΝΕΠΩΣ, ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

•    Αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας με επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς, αλλά με λιγότερα έως καθόλου 7ωρα
•    Περιορίζουμε τον αριθμό των μαθημάτων, με ενοποίηση παρεμφερών και παράλληλα αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας τους

•    Επαναφέρουμε τον θεσμό της τράπεζας θεμάτων – ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΤΙΣ ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ

•    Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συνυπολογίζουμε (με κάποιον συντελεστή) τον βαθμό του ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ και τον βαθμό των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τα οποία θα είναι περισσότερα από 4 και θα έχουν διαφορετικό για κάθε σχολή συντελεστή βαρύτητας

•    Βάζουμε θέματα διαβαθμισμένης βαρύτητας και δυσκολίας, θέματα ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ – για μαθητές λυκείου –, θέματα σαν αυτά που επεξεργαζόμαστε στην τάξη ή που θα υπάρχουν στη ΝΕΑ-ΛΟΓΙΚΗ τράπεζα θεμάτων.
 

 

Σχόλια (8)

ΚΩΣΤΑΣ Π
|

Συνάδελφε, το πρόβλημα του Λυκείου δεν είναι ούτε τα επτάωρα ούτε η τράπεζα θεμάτων. Κατά τη γνώμη μου είναι όλη η δομή του Λυκείου....Δεν λύνεται από έναν το πρόβλημα αυτό. Ίσως θα έπρεπε να ασχοληθεί ή οργανωμένη κοινωνία . Τώρα ως προτάσεις κάθε καλοπροαίρετος θα μπορούσε να κάνει...Ας βάλω και εγώ την δική μου άποψη.
Αφού πρώτα ασχοληθούμε ως κοινωνία με το τι Λύκειο θέλουμε θα μπορούσαμε να πάμε στο παρακάτω σχήμα.
1. Λειτουργία 08:00 έως 17:00 .
2. Τάξεις το πολύ με 16 μαθητές και 2 καθηγητών.
3. Όλες οι εργασίες να γίνονται στο σύγχρονο εξοπλισμένο Λύκειο.
4. Να υπάρχει χρόνος για φαγητό και ξεκούραση στο σχολείο.
5. Καμιά υποχρεωτική εργασία στο σπίτι.
Φαίνεται αμέσως πως : Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων…όπως θα μας έλεγε ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ...

Καρτέσιος
|

Συνάδελφε Γιάννη δεν καταλαβαίνω την διαμαρτυρία σου. Ο Ελληνικός Λαός ψήφισε κυβέρνηση που μισεί την αριστεία (το έχουν δηλώσει) και βγάζουν ανακοινώσεις εναντίον διευθυντών που τηρούν το νόμο στις καταλήψεις (το έχουν δηλώσει). Έρχεσαι τώρα να μας πεις απόψεις αντίθετες με την κοινή λογική του Υπουργείου; Μήπως θες να έχεις την τύχη του διευθυντή του Γυμνασίου Ρεθύμνου;

Γιώργος Π.
|

Προς PE04.01
Συνάδελφε μελέτησε ξανά πως βγαίνει ο μέσος όρος

Ηλίας
|

Για πείτε μου σας παρακαλώ ποια μαθήματα θα ενοποιήσετε και πως θα κάνετε λιγότερα 7ωρα?

Αυτό που εσείς αναφέρετε ως "πληροφορική" και εμείς το λέμε "Επιστ. Η/Υ" είναι μονόωρο και μετά βίας (και αν...) βγαίνει η ύλη παραδίδοντας μάθημα σαν κυνηγημένος και "όποιος κατάλαβε... κατάλαβε!". Ήδη ένας συνάδελφος παραπονιέται πως μετράει το μονόωρο το ίδιο με τη Φυσική.

Βάλτε μία (λογική και καλοδουλεμένη) τράπεζα θεμάτων έτσι ώστε να υπάρχει μία ομοιομορφία στα θέματα και ας επιστρέψουμε στη βάση του 10 χωρίς κλάδους μαθημάτων και project ως αυτόνομο μάθημα.

Μετά ελάτε να δούμε αν θα φεύγουν όλοι στο τέταρτο στις εξετάσεις...

Kostas
|

Συμφωνώ ότι στο σημερινό Λύκειο απορρίπτεσαι μόνον κατόπιν … χαρτοσημασμένης αιτήσεως. Ο ευτελισμός του Λυκείου έγινε κατά την περίοδο Μπαλτά - Κουράκη όταν καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων, και για την προαγωγή καταργήθηκε το 10 για τα Μαθημαματικά και την Ελληνική γλώσα, το 8 για τα υπόλοιπα μαθήματα και ο γενικός βαθμός προαγωγής έγινε 9,5. (ΠΔ 46/2019)

PE04.01
|

Συνάδελφε δεν μπορώ να φανταστώ Φυσικό να κάνει τέτοιες προτάσεις.
Οι διαπιστώσεις σου είναι σωστές σχεδόν στο σύνολό τους. Αλλά συνάδελφε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας ??? Δεν μπορώ να φανταστώ συνάδελφο να λέει τέτοια πράγματα. Αυτό αυτόματα θα σήμαινε τεράστια πλεονάσματα σε πολλούς κλάδους. Οι πληροφορικοί και οι Γυμναστές θα εξαφανίζονταν αλλά και οι ώρες τις φυσικής θα μειώνονταν σημαντικά. Ακόμα η ενοποίηση των μαθημάτων θα οδηγούσε σε χειρότερο αποτέλεσμα σε ότι αφορά την ποιότητα της διδασκαλίας τους. Αφού εμείς οι Φυσικοί θα διδάσκαμε και Βιολογία και Χημεία αλλά και Φυσικούς πόρους να μη σου πω Μαθηματικά και Πληροφορική (αν και τα δύο τελευταία τα διδάσκω καλύτερα από τα 2 πρώτα). Hδη η Φυσική στην Β Λυκείου η οποία εντάχθηκε στον κλάδο μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών μετράει κατά 60% !!!!!! λιγότερο από τα Θρησκευτικά (βεβαίως βεβαίως) αλλά και την πληροφορική που είναι μονώρο !!!!!!! μάθημα στον τελικό μέσο όρο. Πρέπει κάτι να αλλάξει αλλά οι προτάσεις που κάνεις είναι προς τη Λάθος κατεύθυνση.

ΕΠΑΛ
|

Το ΥΠΠΕΘ με το Π.Δ. 50/2008 ΦΕΚ 81 τ. Α'
Άρθρο 11
Επίδοση της προφορικής βαθμολογίας - Ενημέρωση των κηδεμόνων

1. Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την κατάθεση και καταχώριση της προφορικής βαθμολογίας, καλούνται οι κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση αναφορικά με την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους και τους επιδίδεται ο ατομικός έλεγχος προόδου του μαθητή.

Ακολούθως ο μαθητής υπολογίζει τον ελάχιστο βαθμό που χρειάζεται προκειμένου να περάσει το μαθημα και έτσι προκύπτουν οι πολύ χαμηλοί βαθμοί των γραπτών, διότι απλώς θέλουν να περάσουν την τάξη, χωρίς πολλά-πολλά. Ακόμα αρκετοί θέλουν μα δώσουν αμέσως την κόλλα με το όνομά τους και να εξέλθουν από την αίθουσα, χωρίς να περιμένουν την ώρα επιτρεπτής αναχώρησης, ή ακόμα τις πιθανές διευκρινήσεις που θα δωσουν οι εισηγητές.

Γιάννης Πλατάρος
|

κ, Καλουδιώτη,
Να καταθέτε τε τέτοιες λογικές απόψεις, με την ισχυρή αίσθηση ότι είστε στην Ουτοπία και ότι οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν λογικές προτάσεις είναι 10 φορές λιγότερο από το 5+1 στο Τζόκερ .
Αλλά και θαύματα γίνονται, οπότε ελπίζουμε γράφοντας...
Δεν κάνω καμία κριτική στο άρθρο σας, μου αρκεί που είναι εμφανώς καλής πίστης και διάθεσης...Εξ άλλου τι να κάνω; Απλής λογικής προτάσεις από προφανώς έμπειρο συνάδελφο. Κι ενώ θα έπρεπε να συμφωνούμε ΟΛΟΙ επί της βασικής αρχής τους , εμφανιζόμαστε στις συλλογικές μας εκφράσεις αδιάφοροι , ενδιαφερόμενοι μόνο για το όραμα της γενικευμένης προλεταριακής επανάστασης που θα έλθει οσονούπω και στην Ελλάδα (Αυτός είναι ο ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ Λόγος των Ομοσπονδιών μας)


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/51194/sto-lykeio-proagontai-i-pairnoyn-apolytirio-mathites-me-grapta-0102-kai-03-sti-glossa