Τα 5 στα 7 μέλη των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολείων διορίστηκαν από τον υπουργό ενώ τα δύο είναι αιρετοί παρατάξεων

Δημοσίευση: 15/06/2017

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα 5 στα 7 μέλη των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολείων διορίστηκαν από τον υπουργό ενώ τα δύο είναι αιρετοί παρατάξεων

Δεν εκδόθηκε πρόσκληση και το μοναδικό κριτήριο ήταν η 15ετής εκπαιδευτική υπηρεσία και προϋπηρεσία

Χωρίς να προηγηθεί Πρόσκληση Ενδιαφέροντος και με μοναδικό κριτήριο τη 15ετή  εκπαιδευτική υπηρεσία και προϋπηρεσία, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου διόρισε τα πέντε από τα επτά μέλη των   Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών των Σχολείων, των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η πρώτη απόφαση διορισμού των Συμβουλίων υπογράφηκε στις 19 Μαίου.

Δείτε εδώ την απόφαση με τα Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών

Ωστόσο στη συνέχεια κι ενώ ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από τους υποψήφιους Διευθυντές  υπήρξε σειρά τροποποιήσεων από τον υπουργό Παιδείας επί της αρχικής απόφασης της 19ης Μαίου, αντικαθιστώντας κυρίως Σχολικούς Συμβούλους από τα Συμβούλια.

Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε αντικατάσταη μελών χωρίς να προηγηθεί έγγραφη παραίτησή τους.

Ως πρόεδροι των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολείων ορίστηκαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, όχι με αυτή την ιδιότητα, αλλά με συγκεκριμένα κριτήρια που έθεσε ο νέος νόμος.

Τα δύο υπόλοιπα μέλη από τα επταμελή Συμβούλια είναι αιρετοί παρατάξεων, που εξελέγησαν από τος δύο κλάδους εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 

 

 

 

 

 

 

Κλήση των υποψηφίων σε συνέντευξη
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διατύπωσης γνώμης των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών, τα οικεία ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ της παρ. 13 του άρθρου 16 του ν. 3848/2010, όπως ισχύει, καταρτίζουν πρόγραμμα προσέλευσης των υποψηφίων σε συνέντευξη ενώπιόν τους, το οποίο ανακοινώνεται στους υποψηφίους από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Υποψήφιοι, οι οποίοι δηλώνουν κώλυμα προσέλευσης κατά την καθορισμένη γι’ αυτούς ημερομηνία, υποβάλλουν μέσω τηλεομοιοτυπίας (fax) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), αίτημα αλλαγής ημερομηνίας προς το συμβούλιο. Το συμβούλιο εξετάζει την αναγκαιότητα, βάσει της τεκμηρίωσης του αιτήματος του υποψηφίου και σε εξαιρετική περίπτωση, δύναται να ορίζει νέα ημερομηνία προσέλευσης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας συνεντεύξεων.
Υποψήφιοι, οι οποίοι δεν προσέρχονται στη συνέντευξη αποκλείονται από την επιλογή.
Άρθρο 5
Προετοιμασία και διεξαγωγή της συνέντευξης των υποψηφίων
Οι φάκελοι των υποψηφίων κατανέμονται στα μέλη του συμβουλίου επιλογής για μελέτη και εισήγηση ως εξής: Οι φάκελοι ταξινομούνται αλφαβητικά και χωρίζονται σε τόσα ίσα μέρη όσα και τα μέλη του συμβουλίου που θα εισηγηθούν σχετικά. Το κάθε μέλος του συμβουλίου παραλαμβάνει το μέρος που του αναλογεί μετά από κλήρωση η οποία διεξάγεται ενώπιον όλων των μελών και του γραμματέα του συμβουλίου. Η διαδικασία μελέτης των φακέλων υποψηφιότητας ξεκινάει αμέσως μετά την κατάρτιση του αναμορφωμένου προσωρινού ενιαίου αξιολογικού πίνακα με τα μοριοδοτούμενα στοιχεία και γίνεται στην έδρα κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Η διαδικασία της συνέντευξης περιλαμβάνει δύο (2) φάσεις:
α) εισήγηση μέλους του οικείου ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ της παρ. 13 του άρθρου 16 του ν. 3848/2010, όπως ισχύει.
β) ερωτήσεις συμβουλίου.
Πριν από την είσοδο του υποψηφίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του συμβουλίου, ο πρόεδρος θέτει υπόψη του συμβουλίου τη γνώμη των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών για τον υποψήφιο, και στη συνέχεια το μέλος του συμβουλίου που είχε αναλάβει τη μελέτη του φακέλου του υποψηφίου, παρουσιάζει την εισήγησή του για τον υποψήφιο.
Στη συνέχεια ο υποψήφιος προσέρχεται στην αίθουσα και τα μέλη του Συμβουλίου υποβάλλουν ερωτήσεις, με σκοπό να μορφώσουν γνώμη για την

προσωπικότητα, την ικανότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης για την οποία κρίνεται.
Άρθρο 6 Ηχογράφηση της συνέντευξης
Στην αίθουσα συνεδριάσεων εγκαθίσταται και λειτουργεί με ευθύνη του προέδρου του συμβουλίου επιλογής, σύστημα ηχογράφησης. Με την προσέλευση του υποψηφίου στην αίθουσα για τη διεξαγωγή της συνέντευξης και την προσφώνηση του ονόματός του, τίθεται σε λειτουργία το σύστημα ηχογράφησης.
Η λειτουργία του συστήματος διαρκεί καθόσον ο υποψήφιος βρίσκεται στην αίθουσα και διακόπτεται με το πέρας της συνέντευξης και πριν την αποχώρηση του υποψηφίου. Το προϊόν ηχογράφησης τηρείται ως ηχητικό αρχείο από τον πρόεδρο του οικείου ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ της παρ. 13 του άρθρου 16 του ν. 3848/2010, όπως ισχύει.
Άρθρο 7 Μοριοδότηση της συνέντευξης
Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης τα συμβούλια συνεκτιμούν τα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου των υποψηφίων, τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητάς τους καθώς και τη γνώμη των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών.
Η βαθμολογία κάθε μέλους του συμβουλίου αποτυπώνεται σε ξεχωριστό έντυπο αξιολόγησης για κάθε υποψήφιο, στο οποίο καταγράφονται οι μονάδες βαθμολόγησής του με τη σχετική αιτιολόγηση. Τελικές αξιολογικές μονάδες κάθε υποψηφίου για την διαδικασία της συνέντευξης είναι ο μέσος όρος των μονάδων της βαθμολογίας των παρόντων μελών του συμβουλίου. Ο μέσος όρος στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.
Τα έντυπα αξιολόγησης συγκεντρώνονται από τον πρόεδρο του συμβουλίου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και φυλάσσονται σε φάκελο, ο οποίος μονογράφεται από τον πρόεδρο και τα μέλη του συμβουλίου.
Άρθρο 8
Τήρηση των πρακτικών της συνέντευξης
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο γραμματέας του συμβουλίου έχει την ευθύνη της τήρησης των πρακτικών της διαδικασίας, τα οποία περιλαμβάνουν: την προσέλευση των υποψηφίων με τη σειρά και την ώρα που έχουν κληθεί, τα έντυπα με την αιτιολογημένη βαθμολογία των μελών στα οποία καταγράφονται συνοπτικά οι γνώμες που σχημάτισαν τα μέλη του συμβουλίου για έκαστο των υποψηφίων και τέλος, τη λήξη των εργασιών.

 

Σχόλια (12)

δαντης
|

κατι καλο ξεκνησε πριν δυο χρονια που αποφασιζε ο συλλογος ...και ομως χαθηκε στην πορεια ....το μονο συλλογικο οργανο που επρεπε να αποφασιζει ποιος θα ειναι πρωτος μεταξυ ισων ειναι ο συλλογος τι πιο δημοκρατικο....μονο οι εκπαιδευτικοι μπορουν να αξιολογησουν σωστα δικαια και αντικειμενικα επειδη γνωριζουν πολυ καλα τους υποψηφιους.....τωρα μεποιο τροπο αν ψαχναμε θα βρισκαμε και χωρις να υπαρχει φοβος να ακυρωθει απο το σ.ε.

Εκπαιδευτικός
|

@Γιώργος
Φίλε Γιώργο, συμφωνώ με το σκεπτικό σου. Ποτέ δεν είχα καμία εμπιστοσύνη σ' αυτά τα διαβλητότατα και κομματικοποιημένα συμβούλια κρίσεων και γιαυτό θα προτιμούσα ένα σύστημα κοντά σ' αυτό του 2015 με τις απαραίτητες αναπροσαρμογές για τον εξορθολογισμό της αντικειμενικής μοριοδότησης.
Η μόνη διαφωνία μου βρίσκεται στην πρόταση του υστερόγραφου περί ανεξάρτητης αρχής. Γιατί ένα τέτοιο όργανο δεν μπορεί να αξιολογήσει ουσιαστικά τον υποψήφιο, εφόσον δεν τον γνωρίζει και δεν έχει γνώση της εν γένει προσωπικότητας και της προσφοράς του στον εκπαιδευτικό χώρο. Γιατί αν πιστεύουμε πως η αξιολόγηση μπορεί να περιοριστεί σε ένα ημίωρο με μερικές ερωτησούλες τύπου μελέτης περίπτωσης, τότε καταλήγουμε σε επιλογές μάλλον τυχαίες και σε αποκλεισμούς συναδέλφων με αποδεδειγμένη ικανότητα στην πράξη, την οποία ένα τέτοιο συμβούλιο εκ των πραγμάτων θα αγνοεί. Εγώ θα προτιμούσα ένα συμβούλιο έμπειρων εκπαιδευτικών με απαραίτητο ελάχιστο προσόν μία τουλάχιστον θητεία σε θέση ευθύνης. Μόνο τέτοιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιολογήσουν σωστά και επί της ουσίας.

Γιώργος
|

Για τους γνωρίζοντες τα πράγματα, είναι προφανές ότι η σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων είναι διαβλητή, μια πρακτική η οποία ακολουθείται δεκαετίες τώρα ανεξάρτητα από το ποιος είναι στην κυβέρνηση.
Πρώτα από όλα, στην απόφαση του υπουργού για τα υπηρεσιακά συμβούλια δεν αναφέρεται η διαδικασία και το σκεπτικό με το οποίο επελέγησαν οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥΣ. Επιπλέον, οι αιρετοί που μετέχουν στα Υ.Σ. ανήκουν σε συγκεκριμένα κόμματα, εκλέγονται με ξεχωριστά (παραταξιακά) ψηφοδέλτια . Πάμε τώρα στους κ.κ. σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι μετέχουν στα Υ.Σ: Τι γνωρίζουν οι αξιότιμοι σχολ. σύμβουλοι σχετικά με τη διοίκηση των σχολείων; Εφόσον δεν έχουν υπάρξει διευθυντές, ΕΛΑΧΙΣΤΑ. Η διοίκηση του σχολείου είναι κάτι που ΒΙΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ και όχι μέσα από τη θεωρία. Όση εμπειρία και αν διαθέτουν στην επιστήμη τους ΠΩΣ θα κρίνουν ανθρώπους οι οποίοι έχουν ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ εμπειρία από αυτούς στη διοίκηση ενός σχολείου;
Με όσα εξέθεσα παραπάνω πιστεύω ότι καθίσταται κάτι παραπάνω από προφανές ότι τα υπηρεσιακά συμβούλια ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ. Αυτό που εκ πρώτης όψεως ξενίζει, είναι ότι για το θέμα αυτό οι διαμαρτυρίες είναι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ. Αν το σκεφθεί λίγο όμως κανείς, υπάρχει εξήγηση: α) Το υπουργείο "επιθυμεί" και "εύχεται" να εκλεγούν όσο το δυνατόν περισσότεροι "προσκείμενοι". β) Οι συνδικαλιστικές ενώσεις "ευλογούν" τη διαδικασία των Υ.Σ. διότι εμπλέκονται άμεσα (με τους αιρετούς) και άρα διαιωνίζεται η κατάσταση των πελατειακών σχέσεων . γ) Πολύ αριθμός συναδέλφων υποψηφίων είναι ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΣ σε κόμματα και παρατάξεις και σκέπτεται (ανθρώπινα): "Εμένα θα μου βάλουν παραπάνω γιατί κτλ κτλ !!!"
Επομένως είναι όλοι ευχαριστημένοι; Δεν ξέρω! Δεν ξέρω επίσης αν περνά από το μυαλό κάποιων αυτό τον καιρό λέξεις, όπως ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (και ΠΑΙΔΕΙΑ αν θέλετε...).
Υ.Γ. Θα ήταν πολύ προτιμότερο η συνέντευξη να δίνεται σε μια ανεξάρτητη αρχή, η οποία να διαθέτει το τεκμήριο της ευθυκρισίας, παρά η ΚΩΜΩΔΙΑ την οποία βιώνουμε δεκαετίες τώρα.

ΑΡΧΗΣΤΡΑΤΟΣ
|

@ΣΤΡΆΤΟ ΣΥΡΙΖΟΓΝΩΜΩΝ
Και εδώ πρόλαβες και είπες την συριζαική γνώμη σου;Δεν σε προλαβαίνω.Εργολαβία το πήρες να στηρίζεις κάθε ενέργεια των συντρόφων σου.Γράφεις ότι δόθηκε εσωτερική οδηγία από το Υπουργείο.Σε ποιον κανονισμό υπάρχει η εσωτερική προφορική οδηγία και σε ποια δημοκρατία που όλα είναι φανερά;Γράφεις ότι η γνωμη σου είναι ότι οι ενστάσεις πρέπει να αποριφθούν.Ποιος ζήτησε την γνώμη σου και ποιος την υπολογίζει;Συμπεριφέρεσαι σαν ο Σουσλώφ του ΣΥΡΙΖΑ και κομμισάριος που δίνεις γραμμή.Του χρόνου μετά τις εκλογές να δούμε τι θα κάνεις όταν θα είστε πολύ κάτω του 10%.Πες μας όμως ποιος από το Υπουργείο,όπως λες,έδωσε εσωτερική οδηγία;Το όνομά του .Τόσο κακό είναι ένα όνομα γιατί δεν πιστεύω να πήρε κάποιος ανώνυμος.Φοβάσαι να το πεις;Και μη μου πεις ο ...Μπέρια γιατί θα δυσκολευτώ να σε πιστεψω αν και με σας τίποτε δεν είναι απίθανο.

Freeman
|

@Στράτος
Αν κατάλαβα καλά το υπουργείο είναι της λογικής εμείς κάνουμε αυτό που θέλουμε, αδιαφορώντας ως προς τα όρια νομιμότητας και αν θες το δίκιο σου πήγαινε στα δικαστήρια να το βρεις. Να ξοδευτείς, να περιμένεις τη δικαστική χελώνα να ολοκληρώσει, να έρθεις σε διαμάχη με τους συναδέλφους σου,γενικά ΝΑ ΔΙΧΑΣΕΙ. Σας βγάζω το καπέλο απόλυτη συνέπεια με την ιδεολογία σας, μόνο που δεν καταλάβατε δύο πράγματα, ότι τα δανεικά τελειώσανε και δεν έχετε να "ταΐσετε" όπως το ΠΑΣΟΚ για να δημιουργήσετε οπαδούς, η πίτα είναι πολύ μικρή και μόλις μετά βίας φτάνει για το στενό οικογενειακό περιβάλλον και πολύ στενούς φίλους και ότι έχουμε ακόμα κοινοβουλευτική δημοκρατία όπου γίνονται και εκλογές.

Rip
|

Εχουν γλωσσα κ μιλανε τα παιδια της Διαμαντοπουλ κ του Βενιζ ...

Μνημονιακός
|

Μπράβο Υπουργέ μου.
Έτσι, δυναμικός να είστε πάντα.
Μη μασάτε για δημοκρατίες και τέτοια αστικά.
Νόμος είναι το δίκιο του κόμματος

Στράτος
|

Σήμερα Παρασκευή 16 Ιουνίου οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πρέπει, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, να δημοσιεύσουν τους Τελικούς Αναμορφωμένους Πίνακες με τα αντικειμενικά μόρια των υποψηφίων Διευθυντών.
Κάποιες Διευθύνσεις ήδη δημοσίευσαν τους πίνακες αυτούς (τελικούς).

Από τη δημοσίευση αυτή θα διαφανεί και η στάση που κράτησαν οι Διευθύνσεις στις περιπτώσεις που κατατέθηκαν ενστάσεις για τη μη προσμέτρηση της θητείας των Διευθυντών από το 2015-2017. Το Υπουργείο δεν προέβη σε καμία επίσημη ανακοίνωση για το θέμα. Προφανώς όμως εσωτερικά έδωσε οδηγία προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που είχαν να εξετάσουν τέτοιες ενστάσεις.
Η γνώμη μου ήταν ότι οι ενστάσεις αυτές θα απορριφθούν. Τώρα που θα δημοσιευτούν οι τελικοί πίνακες, κάποιος από όσους έκαναν σχετική ένσταση μπορεί να μας ενημερώσει τι έγινε τελικά.

Μ
|

Σας ψήφισαν οι ευκολόπιστοι σαν αντιμνημονιακούς και υπογράψατε μνημόνιο ως το 2060.Αυτό στην καθομιλουμένη έχει ένα βαρύ χαρακτηρισμό.Αρα και σε αυτό δε θα κάνατε τίποτε καλύτερο γιατί είστε χειρότεροι από τους προηγούμενουνς.Μου άρεσε το άλλο διευθυντής εκπαίδευσης και άλλο πρόεδρος συμβουλίου επιλογής που είναι το ίδιο πρόσωπο.Αν δεν είναι αυτό ολοκληρωτική αριστερή ιδε3ολογία και στρεβλωση τι είναι;

Κουτρουμάνος
|

Ο Κιμ Γιογκ Ουν θα ήταν περήφανος αν είχαν οριστεί και τα 7 από τα 7 απ' τον υπουργό. Τόση πλέρια δημοκρατία δεν αντέχεται.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ
|

Υπουργέ.Τα ίδια ακριβώς έκαναν οι προηγούμενοι,οι ποιο προηγούμενοι,οι ποιο ποιο προηγούμενοι κλπ.Πιστοί συνεχιστές τους σε όλα χωρίς την παραμικρή διαφορά.Όλοι σας ευθύνεστε εξ ίσου για την κατάσταση της χώρας και των πολιτών της.Του χρόνου στις εκλογές να θυμάστε ότι οι περισσότεροι που σας ψήφισαν θα προτιμήσουν να επιστρέψουν στο ορίτζιναλ εγκαταλείποντας το ιμιτασιόν.

Ένας συνάδελφος
|

Πείτε μου και εσείς λογικοί μου συνάνθρωποι: Σε τι διαφέρει αυτή η κυβέρνηση από την κυβέρνηση Μαδούρου; Δυστυχώς η αριστερά έχασε την προ πολλού την έξωθεν καλή μαρτυρία. Δεν έχουν ιερό και όσιο ισοπεδώνουν χωρίς οίκτο ανθρώπινες συνειδήσεις. Μόνη μας ελπίδα ... να είναι η τελευταία φορά αριστερά σε αυτόν τον τόπο.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/51246/ta-5-sta-7-meli-ton-symvoylion-epilogis-dieythynton-sholeion-dioristikan-apo-ton