Στη Βουλή φέρνει το θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό ο Χρ. Κέλλας

Δημοσίευση: 22/06/2017

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Στη Βουλή φέρνει το θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό ο Χρ. Κέλλας

Το θέμα “της πρωτοφανούς δυσλειτουργίας στη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού”, φέρνει στη βουλή με ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας,  Κώστα Γαβρόγλου, ο Αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής  Λάρισας,  Χρήστος Κέλλας, επισημαίνοντας μάλιστα τη δικαιολογημένη αναστάτωση που έχει προκληθεί τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα του εξωτερικού, όσο και στην ελληνική διασπορά.

Συγκεκριμένα, ο Αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφέρεται “στην πρόσφατη υπουργική απόφαση (Φ821/85747/Η2/1888-31.052017) που καθορίζει τη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό”, υποστηρίζοντας πως  “με τις διατάξεις που εισάγει, επιχειρείται η αποψίλωση των σχολείων από έμπειρους εκπαιδευτικούς και απειλείται να οδηγηθεί η εκπαίδευση των ομογενών μαθητών σε πρωτοφανή μαρασμό”.

“Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη στην εκπαιδευτική κοινότητα”, συνεχίζει ο Λαρισαίος πολιτικός, “όπως καταγγέλλει, μάλιστα, με επιστολή του το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, είναι ότι το Υπουργείο παιδείας επιμένει στην πολιτική του αποκλεισμού από τις αποσπάσεις στο εξωτερικό όσων από τους εκπαιδευτικούς έχουν συμπληρώσει πενταετή υπηρεσία στο εξωτερικό και - παρά το γεγονός πως επιθυμούν να υπηρετήσουν λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές- προτάσσει την ίδια στιγμή στις λίστες όσους εκπαιδευτικούς αιτούνται απόσπασης με επιμίσθιο.

Ειδικότερα, στο άρθρο 2 παρ. 7 της εν λόγω υπουργικής απόφασης, γίνεται αναφορά στο διαχωρισμό  των υποψηφίων εκπαιδευτικών προς απόσπαση στο εξωτερικό αποκλειστικά με βάση τη γλωσσομάθεια, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για πίνακες με και χωρίς επιμίσθιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ακόμα και για τις νέες αποσπάσεις όσοι θα αιτηθούν να αποσπαστούν λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές δεν θα προηγούνται στους αξιολογικούς πίνακες, με αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών που θα αποσπώνται στο εξής να λαμβάνει επιμίσθιο”.
Εξάλλου, όπως επισημαίνει  “η ανωτέρω πολιτική επιλογή σε συνδυασμό με το διαρκώς μειούμενο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών να αποσπαστούν στο εξωτερικό, έχει σαν αποτέλεσμα την ύπαρξη τραγικών ελλείψεων σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια πρωτίστως εκπαίδευση, σε σημείο μάλιστα που όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία να παρουσιάζουν εικόνα διάλυσης και υποβάθμισης”.

Τέλος, σύμφωνα πάντα με την επιστολή διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών “το υπουργείο Παιδείας γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η πολιτική του θα δημιουργήσει κενά που δύσκολα θα καλυφθούν, επιχειρεί να προχωρήσει σε έμμεση και μόνιμη προσαύξηση ωραρίου χωρίς αποζημίωση ορίζοντας στο άρθρο 7 της τελευταίας Υ.Α. ότι το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο εξωτερικό δύναται να προσαυξηθεί έως και 3 ώρες με απόφαση του οικείου Συντονιστή εκπαίδευσης”.

Αναλυτικά τα ερωτήματα του Λαρισαίου βουλευτή στον υπουργό Παιδείας:

1.    Προτίθεστε, σεβόμενος τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της ορθολογικής διαχείρισης των δαπανών του οικονομικού προϋπολογισμού, να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ανάκλησης της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης, προκειμένου να αναθεωρηθεί η διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό δίνοντας τη δυνατότητα αποσπάσεων πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο;

2.    Προτίθεστε να επαναφέρετε σε ισχύ πάγια διάταξη προηγούμενων νομοθετημάτων για τη διαδικασία αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, βάση της οποίας, «οι εκπαιδευτικοί κατατάσσονται σε δύο (2) πίνακες επιλογής, Α χωρίς επιμίσθιο και Β με επιμίσθιο, κατά χώρα, γλώσσα και κλάδο, με βάση τον συνολικό αριθμό μορίων που συγκεντρώνουν. Η επιλογή από τον πίνακα Β (απόσπαση με επιμίσθιο) πραγματοποιείται μετά από εξάντληση του πίνακα Α (απόσπαση χωρίς επιμίσθιο)» συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην εξοικονόμηση πόρων και την επαρκή στελέχωση των σχολικών μονάδων όλων των τύπων του εξωτερικού;

3.    Πώς θα αντιμετωπίσει η Κυβέρνηση το κοινωνικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί,  εάν δεν ανανεωθεί - πέραν της πενταετίας - η απόσπαση εκείνων των εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία του εξωτερικού και έχουν συνάψει γάμο με ομογενείς ή με αλλοδαπούς που είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού, όταν μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς έχουν και ανήλικα παιδιά;

 

Σχόλια (12)

Maria
|

Θα υπάρξουν πάρα πολλά κενά φέτος. Ειδικά στην Γερμανία

Ν
|

ΤΟ ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ ΚΙ ΕΔΩ, ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΟΘΕΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ
Οι συντονιστές δεν ξέρουν ακόμη τα κενά γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αιτήσεων παράτασης των ήδη υπηρετούντων στο εξωτερικό.
Η λήξη των δικών μας αιτήσεων για απόσπαση σχεδόν συμπίπτει με την καταληκτική ημερομηνία των δικών τους αιτήσεων για παράταση. Εντωμεταξύ έχουμε δικαίωμα μόνο 3 χώρες να δηλώσουμε. Ποιες όμως αφού δεν ξέρουμε τα κενά; Να κάνουμε όλη τη διαδικασία της αίτησης χωρίς αντίκρυσμα στην περίπτωση που οι χώρες που επιλέξουμε έχουν καλυμμένες τις θέσεις; Να ρωτήσουμε αστρολόγο; Να το ρίξουμε στον κλήρο; Καμία άλλη ιδέα από εσάς του Υπουργείου;

Νεφέλη
|

Συνάδελφε Α. Γρ. με καλύπτεις απόλυτα με τις απαντήσεις σου.
Δεν υπάρχει καμία απολύτως απόφαση απόσπασης ή απόφαση παράταση της απόσπασης που να μη φέρει την υπογραφή του εκάστοτε υπουργού παιδείας. Αρκετά πια!!!
Ας απαντηθεί παρακαλώ σε ποια υπηρεσία του Υπουργείου υπάρχει πλαφόν για τις αποσπάσεις;
Όσοι εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν μέχρι και το σχ. έτος 2012-13 έχουν χάσει την οργανική τους
Αυτό είχε αλλάξει για τις αποσπάσεις από το 2013 και μετά δεν αφορούσε όμως τις παρατάσεις.
Στο νόμο 4415/16 αλλά και στην εγκύκλιο απόσπασης το επανέφεραν.
Ο καθένας ας κάνει τις επιλογές του .

Κωνσταντίνος
|

Αγαπητέ PENITAS, μάλλον δεν έχεις ιδέα για τα σχολεία του εξωτερικού. Έχεις την εντύπωση, όπως και πολλοί άλλοι που δεν γνωρίζουν την κατάσταση, ότι οι θέσεις είναι κατειλημμένες από "παλιούς" και περιμένουν πολλοί "νέοι" την σειρά για να αποσπαστούν. Σε πληροφορώ ότι κάνουν ανάκληση πολλοί "νέοι" στην Γερμανία όταν βλέπουν το κόστος και την διαδικασία εγκατάστασης. Έμειναν πολλά σχολεία χωρίς καθηγητές φέτος. Κόβουντας το υπουργείο και αυτούς που θέλουν να μείνουν χωρίς επιμίσθιο αποψιλώνονται ακόμη περισσότερο τα σχολεία. Νομίζεις λοιπόν ότι θα γεμίσουν με καθηγητές; Τότε φέτος πώς υπήρχαν κενά; Πλανάσαι πλάνην οικτρά. Δεν βλέπεις το τυράκι στην παγίδα. Θέλουν να απαξιώσουν τα σχολεία του εξωτερικού με τελικό στόχο να τα κλείσουν. Το σχόλιό σου τους βολεύει όπως τους βολεύει να υπάρχουν γενικά τέτοιες κοντόφθαλμες απόψεις που εξυπηρετούν τον σκοπό τους.

Α. Γρ.
|

Καλημέρα,

Συνάδελφε PENITAS, παράνομα δεν παραμένει κανείς στο εξωτερικό. Η εγκύκλιος είδε το φως της δημοσιότητας. Ευκαιρία έχεις και επιλογή σαφώς για να αιτηθείς την απόσπασή σου στο εξωτερικό.

Σίβυλλα
|

Ας θεωρήσουμε ότι σωστά πράττει το υπουργείο και αποσπά εκπαιδευτικούς μόνο με επιμίσθιο. Θα είναι όμως επαρκής ο αριθμός τους; Ή μήπως θα μείνουν πάλι άδεια τα σχολεία επειδή οι νέοι εκπαιδευτικοί όταν διαπιστώνουν ότι το επιμίσθιο δεν επαρκεί για μια αξιοπρεπή διαβίωση προβαίνουν σε ανακλήσεις; Εν τω μεταξύ θα οδηγηθούν σε άδειες άνευ αποδοχών όλοι όσοι είχαν την ατυχία να δημιουργήσουν οικογένεια με αλλογενείς ή ομογενείς που έχουν μόνιμη εργασία και εγκατάσταση στο εξωτερικό. Πολύ κακός προγραμματισμός και εκδικητική διάθεση από πλευράς υπουργείου.

Τινα
|

Κατάργησαν και τις αποσπάσεις χωρίς μισθό και επιμίσθιο

PENITAS
|

Δυο χρόνια είναι αρκετά να υπηρετήσει κάποιος εξωτερικό.
Είναι καιρός να πάει και κανένας άλλος νέος εκπαιδευτικός στο εξωτερικό .

Α. Γρ.
|

Συνάδελφε Νίκο,ως προς προς τα ερωτήματά σας έχω να παρατηρήσω τα εξής:
1. Το ερωτηματικό στη λέξη “ελληνοπαίδων” είναι ειρωνικό? Λοιπόν, είναι παιδιά Ελλήνων μεταναστών που για φ, χ, ψ λόγους έφυγαν απο την πατρίδα. Δικά μας παιδιά είναι. Για τα αμιγή σχολεία έχω να πω, πως ακολουθούν το αναλυτικό πρόγραμμα της πατρίδας.
2. Το πόσο κοστίζει η ελληνόγλωσση εκπαίδευση πιστεύω πως θα πρέπει να το αναζητήσεις σε άλλες πηγές.
3. Η αποτελεσματικότητα της ελληνόγλωσσης εκπ/σης έχει να κάνει με την εισαγωγή των μαθητών της ομογένειας στα ανώτατα ιδρυματα. Το ποσοστό είναι αρκετά υψηλό. Ψάξτε το.
4. Αναφέρετε τη λέξη "σκοπιμότητα". Υποθέτω πως η ερώτησή σας είναι: αν πρέπει να υφίστανται τα σχολεία της ομογένειας ή όχι. Το οτι υπάρχει αυτή η δυνατότητα στους Έλληνες να διατηρούν σχολεία ανά τον κόσμο είναι πολύ θετικό και αναγκαίο για την διατήρηση της γλώσσας και του πολιτισμού μας. Θα μπορούσα εδώ να αναφερθώ σε λεπτομέρειες αλλά δεν το θεωρώ σκόπιμο.
5. Το τελευταίο ερώτημά σας έχει να κάνει με τους γάμους των συναδέλφων? Ποιός ορίζει το πότε θα παντρευτεί ένας συνάδελφος και με ποιόν/ποιά? Ας μην είμαστε καχύποπτοι και ας σκεφτούμε λίγο την ενσυναίσθηση! Στη ζωή του καθένα μπορεί να συμβαίνουν διάφορα γεγονότα και καταστάσεις. Ας το σεβαστούμε. Δεν πιστεύω να μας τρώνε την μπουκιά απ το στόμα!

ΗΡΑΚΛΗΣ
|

Λυπάμαι κ. βουλευτά αλλά όταν ψηφίζονταν αυτά τα τερατουργήματα στη Βουλή οι βουλευτές της αντιπολίτευσης πετούσαν αετό, παρά τις επίμονες, αναλυτικές και αγωνιώδεις οχλήσεις που δεχόντουσαν απο πληθώρα βάναυσα θιγομένων εκπαιδευτικών!!!! Τώρα πλέον είναι αργά για δάκρυα, απλώς και μόνο για το θεαθήναι και προς άγραν ψήφων...Ντροπή και αίσχος για τους κυβερνητικούς υπευθύνους, που διέλυσαν τα πάντα, αλλά και σε σύσσωμη την αντιπολίτευση με τα εξασθενημένα αντανακλαστικά της!!! Καληνύχτα.....

Νίκος
|

Τελικά θα μας πει κάποιος τί γίνεται πραγματικά με την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων (;) του εξωτερικού; Πόσο μας κοστίζει, ποια είναι η αποτελεσματικότητά της; Ποια η σκοπιμότητα και γιατί στο τέλος τέλος έχουμε ανθρώπους που ξεκίνησαν για 3-5 χρόνια και κατέληξαν να μείνουν εκεί για το σύνολο του υπόλοιπου υπηρεσιακού τους βίου;

ekpaideytikos
|

Ο κ. Βουλευτής έχει ελλιπή ενημέρωση. Τα πράγματα είναι χειρότερα.
Φέτος δεν δόθηκε η δυνατότητα παράτασης απόσπασης ούτε στους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται κατ΄ έτος χωρίς επιμίσθιο μέχρι τη συμπλήρωση πενταετίας. Δηλαδή αποκλείεται η παράταση χωρίς επιμίσθιο και σε αυτούς που βρίσκονται στον πρώτο, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο έτος απόσπασης χωρίς επιμίσθιο.
Δεν αφήνουν πια ούτε τη συμπλήρωση πενταετίας παρά μόνο σε εκείνους που αποσπάστηκαν επί τριετία με επιμίσθιο και οι οποίοι μπορούν να παραμείνουν άλλα δύο χρόνια χωρίς επιμίσθιο.
Οι κατ΄ έτος αποσπώμενοι χωρίς επιμίσθιο τιμωρούνται στερούμενοι την απόσπαση μέχρι τα πέντε χρόνια. Και επiμίσθιο δεν έπαιρναν και δεν πάνε στα πέντε χρόνια! Πού να το πεις και να σε πιστέψουν!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/51403/sti-voyli-fernei-thema-ton-apospaseon-ekpaideytikon-sto-exoteriko-o-hr-kellas