Διευκρινίσεις για το μάθημα της Χημείας και της Βιολογίας

Δημοσίευση: 06/09/2017

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διευκρινίσεις για το μάθημα της Χημείας και της Βιολογίας

Α. Τα γνωστικά αντικείμενα της Χημείας και της Βιολογίας διατηρούν στο σχέδιο που έχει ανακοινωθεί από το ΥΠΠΕΘ την αυτοτέλειά τους, τόσο ως προς το πρόγραμμα σπουδών όσο και ως προς την ανάθεση διδασκαλίας τους.
Β. Δηλαδή η διδασκαλία της Χημείας θα ανατίθεται με πρώτη ανάθεση σε εκπαιδευτικό με πτυχίο χημικού και η Βιολογία θα ανατίθεται με πρώτη ανάθεση σε εκπαιδευτικό με πτυχίο βιολόγου.

Τις παραπάνω διευκρινίσεις κάνει το υπουργείο Παιδείας με σημερινή ανακοίνωση, με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα, που όπως υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας, προκαλούν σύγχυση όσον αφορά τα μαθήματα που προβλέπονται στη δομή του νέου ΓΕΛ για την τελευταία τάξη του

Σχόλια (24)

Χρήστος
|

Αγαπητέ Αντώνη,
διδάσκω 15 ολόκληρα χρόνια, με πολυετή εμπειρία σε ιδιωτικό λύκειο και πλήθος Αθηναϊκών φροντιστηρίων. Δε συνάντησα πότε μαθητή που αγαπάει τη χημεία, θέλει να γίνει χημικός και επιλέγει να εξεταστεί στο ΑΕΠΠ.
Αν εσύ έχεις διαφορετική εμπειρία, θα πρέπει νομίζω, να προβληματιστείς! Μήπως αγαπητέ μου, η διδασκαλία σου είναι όπως η ορθογραφία σου;

ΑΝΤΩΝΗΣ
|

Αγαπητέ λέσε πασε ....

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του 2015, 33158 μαθητές επέλεξαν να εξετασθούν στην πανδύσκολη (με βάση τη γνώμη σου) ΑΕΠΠ και ΑΟΔΕΥ και μόνο 12795 στη Χημεία και Βιολογία. Δηλαδή 33158 μαθητές για να εισαχθούν στις ίδιες ακριβώς Σχολές επέλεξαν να εξετασθούν σε πολύ δυσκολότερα μαθήματα γνωρίζοντας ότι θα "πατώσουν", ενώ αν επέλεγαν Χημεία, Βιολογία θα έκαναν "περίπατο"!!!
Αγαπητέ λεσε πασε.... εσύ που έχεις αναπτύξει αυτόν τον "μοναδικό τον ιδιαίτερο τρόπο σκέψεις" (όπως γράφεις) που μόνο η δική σου επιστήμη τον αναπτύσσει (μπράβο μετριοφροσύνη!!!), πως και δεν έχεις καταλάβει ακόμα με ποια κριτήρια επιλέγουν οι μαθητές τα μαθήματα και την Κατεύθυνση για να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο!!!
ΕΝD

Bayle
|

Υπάρχει επίσημη θεση των πληροφορικών για το νεο προτεινόμενο σύστημα ?

( ή περιμένουν το Μαθηματικά/Πληροφορική ? )

λεσε πασε λεσε φασε
|

συμφωνα με την αναλυση του αντωνη, η χημεια ειναι
-ευκολης φυσεως
-οι μαθητες a priori ειναι εξυπνοτεροι στη θετικη
-για την προετοιμασια δεν το σχολιαζω καν, καθως υπαρχουν και αστερια στη οικονομικη κατ/νση.

κε Δριβα, ξεχασατε να πειτε οτι τα υψηλα ποσοστα αποτυχιας στην αεππ ειναι την περιοδο που ειχαμε αστερια παιδια για το Πολυτεχνειο.

Τελικως, η αεππ ειναι πολυ πιο δυσκολη απο την Χημεια (προσωπικη γνωμη) καθως απαιτει εναν πολυ ιδιαιτερο τροπο σκεψης που λιγοι τον εχουν.

ΑΝΤΩΝΗΣ
|

Η επιλογή του μαθητή πια κατεύθυνση θα ακολουθήσει (Θετική, Θεωρητική Οικονομίας) σχετίζεται άμεσα από το Μηχανογραφικό Δελτίο.
Στο Μηχανογραφικό Δελτίο καταγράφονται περί τις 347 Σχολές του 2ου και 3ου Επιστημονικού Πεδίου που προσεγγίζονται από τη ΘΕΤΙΚΗ Κατεύθυνση.
115 Σχολές του 1ου Επιστ. Πεδίου (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ) και περίπου 131 Σχολές του 5ου Επιστ. Πεδίου που προσεγγίζονται από την Κατεύθυνση της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Είναι θέμα "απλής αριθμητικής" που οι μαθητές επιλέγουν τη ΘΕΤΙΚΗ γιατί απλούστατα έχουν περισσότερες επιλογές και φυσικά δεν αποφεύγουν την Κατεύθυνση της ΟΙΚΟΝΟΜΟΑΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ επειδή είναι η δυσκολότερη!!!

Προσωπικά κ. Δρίβα, οι εξής παράγοντες θεωρώ ότι καθορίζουν τη δυσκολία ενός μαθήματος, όπως αυτή εκφράζεται από τους βαθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η "φύση" του μαθήματος, το γνωστικό επίπεδο των μαθητών και τέλος η προετοιμασία. Επεξεργαστείτε λίγο τους παράγοντες αυτούς και θα ερμηνεύσετε τις βαθμολογίες στο μάθημα ΑΕΠΠ.

ΤΚ9
|

Αν δούμε τις επιδόσεις των μαθητών στα μαθηματικά, που προτίμησαν τον προσανατολισμό οικονομίας και πληροφορικής μάλλον πρέπει να είναι ο δυσκολότερος για τους συγκεκριμένους μαθητές.
Υ.Γ Σε λίγο θα δείτε όσοι θέλουν να εισαχθούν στην Ιατρική,πολυτεχνεία κλπ θα επιλέγουν τα ΕΠΑΛ (και καλά θα κάνουν)

Θανάσης Δρίβας
|

Για ακόμα μία φορά :

Το μάθημα της ΑΕΠΠ είναι από τα δυσκολότερα με ποσοστά που κυμαίνονται από 35-55% κάτω από τη βάση και με πολύ λίγους αριστούχους όλα αυτά τα έτη. Κοιτάξτε τα επίσημα στατιστικά του υπουργείου. Προφανώς ακόμα ξεχωρίζετε τι είναι δεξιότητα και τι επιστήμη.

Προτιμήσεις μαθητών
|

τόσο απαράβατος νόμος ώστε οι μαθητές πλέον επιλέγουν τους προσανατολισμούς με φθινουσα σειρά:
1. θετική
2. θεωρητική
3. οικονομίας και πληροφορικής.

προφανώς η τρίτη είναι η δυσκολότερη. Τρικυμία εν κρανιά ή απλουστεμένες αναλύσεις;;

ΑΝΤΩΝΗΣ
|

Θανάση Δρίβα

Αγαπητέ συνάδελφε, για να λέμε όλη την αλήθεια κι όχι τη μισή, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του 2015 επί συνόλου 79003 υποψηφίων περίπου οι 31962 εξετάσθηκαν σε μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, οι 12795 σε μαθήματα της Θετικής, οι 33158 σε μαθήματα της Τεχνολογικής Ι και μόνο 908 της Τεχνολογικής ΙΙ. Δηλαδή ελάχιστοι μαθητές επέλεγαν να εξετασθούν στη Χημεία-Βιοχημεία και την Ηλεκτρολογία που ήταν σαφώς δυσκολότερα μαθήματα από την Πληροφορική και την ΑΟΔΕΥ, της Τεχνολογικής ΙΙ. Ενα δεύτερο παράδειγμα, μόνο 534 μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης επέλεγαν να εξετασθούν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας (επί συνόλου 33158). Τι επέλεγαν οι μαθητές της Θεωρητικής; Μα Βιολογία Γενικής Παιδείας!!!!!
Τι μας δείχνουν τα στατιστικά; Οτι οι μαθητές επιλέγουν με κριτήριο τα ευκολότερα μαθήματα για να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο, νόμος απαράβατος αγαπητέ Θανάση κι αυτό συνέβαινε για 16 χρόνια!!!
Το μεταβατικό σύστημα που έχουμε τώρα θεράπευε την αδικία αυτή αλλά δημιουργούσε μία άλλη. Αλλά δεν συγκρίνονται τα 4 (2+2) χρόνια με τα 16!!!

Τώρα το να αναδεικνύεις την επιστήμη σου σε βάρος των άλλων επιστημών, θα το αφήσω ασχολίαστο!!!!

Θανάσης Δρίβας
|

@Bill231

Αγαπητέ συνάδελφε,
τα 15 πέτρινα χρόνια που λες υπήρχε η δυνατότητα να επιλέξουν τα παιδιά Χημεία ή Βιοχημεία. Επίσης, έμπαινες Πληροφορική χωρίς ΑΕΠΠ από τη Θετική. Μη λες λοιπόν μισές αλήθειες, διότι είναι χειρότερες και από ψέμα. Βλέπεις που έγκειται η διαφορά? Εμάς μας εξοβέλισαν επί Αρβανιτόπουλου .
Τέλος, η έννοια της κορυφαίας επιστήμης μου ακούγεται κάπως ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, ειδικά την στιγμή που κορυφαία ερευνητικά κέντρα όπως το cern ζητάνε πληροφορικούς επιστήμονες (τυχαίο που ελληνικό πανεπιστήμιο εξασφάλισε θέση εκεί και είναι για developer?) . Δεν θα μπω για πολλοστή φορά στην σύγκριση των επιστημών, την στιγμή που ζούμε την αλληλοσυμπλήρωση και την αναγκαιότητα όλων. Άραγε η υπολογιστική Χημεία πως θα υπήρχε την ύπαρξη αλγορίθμων που πατάνε σε μαθηματικά μοντέλα ή σε Big Data?!

Bill231
|

ΧΡΗΣΤΟΣ
ΔΗΛΑΔΗ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΔΙΝΟΤΑΝ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΡΟΦΑΝΩΣ Η ΧΗΜΕΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΣΤΟ ΧΗΜΙΚΟ Η ΣΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΟΔΕ ΕΣΥ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ;;
ΚΑΛΩΣ Η ΚΑΚΩΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ Η ΧΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ .

Πληροφορική
|

θα μπορούσαν τα Μαθηματικα να είναι σε 2 πεδία, όπως τα χημικά, τα Βιολογικά και κάποια Γεωπονικά.
Ο αρχιτέκτονας δεν το σκέφτηκε αυτό...περιχαράκωσε τη θετική με το...hardware.

Bill231
|

ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.. ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΑΡΑ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ;; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΩΣ Η ΚΑΚΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ.. ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ΟΤΙ ΤΑ 15 ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΜΑΣ ΗΣΑΣΤΑΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΜΑΣ..;;;

Χρήστος
|

Ναι Bill231,
στο χημικό κατέληγαν, όσοι δεν έπιαναν τις βάσεις των υπόλοιπων πολυτεχνικών τμημάτων, με ΑΕΠΠ και ΑΟΔΕ όπως αναφέρεις. Τα στατιστικά του υπουργείου αποδεικνύουν ποιες ήταν και ποιες είναι οι πρώτες επιλογές των μαθητών. Μέσα στις τρεις πρώτες κάθε χρονιά, είναι τα τμήματα πληροφορικής!
Να σου θυμίσω ότι η Χημεία ήταν 9η(!!!) στις επιλογές των μαθητών και των γονιών τους, σε μεγάλη έρευνα του υπουργείου επί Διαμαντοπούλου!!!
Η προσπάθειά σας να πείσετε ότι, ένας μαθητής που αγαπάει τη χημεία και θέλει να μπει στο χημικό, επιλέγει να εμβαθύνει και να εξεταστεί στο ΑΕΠΠ και στο ΑΟΔΕ, είναι τουλάχιστον αστεία!
Η χημεία, το μάθημα που έφτασε να έχει 40% αριστούχους!!! (Σε προλαβαίνω, για να μη μου πεις για την ευκολία των μαθημάτων. Κάθε μάθημα πανελλαδικών έχει τη δυσκολία του!)
Η Χημεία δεν είχε πέτρινα χρόνια αγαπητέ μου.

Ου γαρ οιδουσι
|

1. Την πατησες, ειμαι μαθηματικος με msc data science.
2. Μη βαζεις στο στομα μου λεξεις και φρασεις που δεν λεω. Δεν ειπα καλα εκαναν. Εκανα αντιλογο στη δικη σου αστοχη παρατηρηση.
3. Ενω τωρα που δεν μπαινουν μαθηματικο απο οικονομικα ή μπαινουν πληροφορικη χωρις αεππ;

Bill231
|

ΑΡΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΛΛΟΝ ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΠΩΣ Η ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΛΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ "ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ"..;;; ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΤΑ 15 ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΣ ΣΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΟΔΕ;;

Υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας
|

Φοβερή αυτονομία κύριοι 7 σοφοί!!!
Πείτε αλήθειες...

Ου γαρ οιδουσι
|

Φιλε bill231,
Μαλλον δεν διαβαζεις αρκετα επιστημονικα περιοδικα και papers Stem,βιοπληροφορικη και επιστημη δεδομενων συνδυασμενη με αναγνωριση προτυπων ειναι οι επιστημες που τρεχουν με 1000. Ελπιζω καποια στιγμη να εχετε αντικειμενικη και ξεκαθαρη αντιληψη του τι συμβαινει παγκοσμιως.

Διευκ/ρινήσεις όπως λέμε Χημεία/Βιολογία...
|

Συγνώμη είχα 10 απορίες επί του θέματος και πάλι 10 έχω!!!
Είδατε εσείς καμία διευκρίνηση;
Καμμιά άλλη λεπτομέρεια για το πως θα εξεταστεί το μάθημα μπορείτε να μας πείτε εκεί στο υπουργείο;

Loykil
|

Να υποθέσουμε το ίδιο και για το μάθημα της Κοινωνίας-Οικονομίας; Τα γνωστικά αντικείμενα της Οικονομίας και της Κοινωνιολογίας διατηρούν στο σχέδιο που έχει ανακοινωθεί από το ΥΠΠΕΘ την αυτοτέλειά τους, τόσο ως προς το πρόγραμμα σπουδών όσο και ως προς την ανάθεση διδασκαλίας τους;

Bill231
|

ΩΡΑΙΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.. ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙ ΔΥΟ ΠΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΦΥΣΙΚΗ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΑ.. ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΓΗΚΑΝ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΕΝΩΣΕΙΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΩΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΞΕΦΩΝΗΣΟΥΝ;;; ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ Η "ΠΡΟΟΔΟΣ" ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.. ΤΕΛΟΣ..!!!!!!

Che-m
|

Tα γνωστικά αντικείμενα διατηρούν την αυτοτέλειας τους όπως λέει το Υπουργείο. Δηλαδή παραδέχεται ότι θα υπάρχουν 2 μαθήματα "καμουφλαρισμένα" ως 1.. Ετσι για να λέει ο κ. Υπουργός ότι μείωσε τα εξεταζόμενα μαθήματα..
(στις διευκρινήσεις δεν αναφέρουν αν θα υπάρχουν 2 βιβλία, αν θα εξετάζονται την ίδια μέρα με 2+2 θέματα, αν οι ώρες για την διδασκαλία θα είναι από 3, και βεβαίως δεν εξηγούν γιατί παραμένει η Φυσική αυτοτελής στα εξεταζόμενα και συμπυκνώθηκαν Χ/Β τα οποία είναι σαφώς απαραίτητα για αυτές τις σπουδές..)

AntonB
|

το μάθημα της βιοχημείας πάλι θα μείνει εκτός του λυκειου όπως η γεωλογία;

Απορία
|

Δηλαδή όποιος επιλέξει το μάθημα Χημεία/Βιολογία θα δώσει εξετάσεις ένα 3ωρο χημεία και άλλη μέρα ένα 3ωρο βιολογία και θα βγει ο Μ.Ο ή σε ένα 3ωρο τα μισά θέματα θα είναι χημεία και τα άλλα μισά βιολογία?


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/52589/dieykriniseis-gia-mathima-tis-himeias-kai-tis-viologias