Διαδήλωσαν ειρηνικά για το μάθημα των Θρησκευτικών (Φωτορεπορτάζ)

Δημοσίευση: 23/10/2017

Τελευταία Ενημέρωση: 24/10/2017, 15:11

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Διαδήλωσαν ειρηνικά για το μάθημα των Θρησκευτικών (Φωτορεπορτάζ)

Διαδήλωση κατά των νέων βιβλίων-Φακέλων του μαθήματος των Θρησκευτικών,πραγματοποίησαν σήμερα ρασοφόροι, γονείς και θεολόγοι, από το Δημαρχείο Αμαρουσίου προς το υπουργείο Παιδείας.


Οι διαδηλωτές , όπως αναφέρουν σε ανακοινωθέν, ζητούν από το υπουργείο Παιδείας:

Ø  να αποσύρει άμεσα τα τωρινά βιβλία μαζί με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά, που οδήγησαν σε αυτού του είδους τα βιβλία (Φακέλους),

Ø  να επαναφέρει τον Ορθόδοξο και ομολογιακό χαρακτήρα και προσανατολισμό του μαθήματος, θέτοντας σε ισχύ τα προηγούμενα Προγράμματα και Βιβλία, αφού γίνουν οι απαιτούμενες παιδαγωγικού και μεθοδολογικού περιεχομένου διορθώσεις, από εξειδικευμένους επί τούτου παιδαγωγούς και θεολόγους.

Ø  να αντιμετωπίζει, όχι με ιδεοληπτικά, αλλά με θεολογικά και παιδαγωγικά κριτήρια το όλο πλαίσιο της αγωγής των Ελλήνων ορθοδόξων μαθητών μέσα από όλες γενικά τις εκπαιδευτικές και προγραμματικές δράσεις, στις οποίες τον τελευταίο καιρό παρατηρείται διαρκώς και μονίμως μια τάση υποτίμησης, προσβολής, υποβάθμισης, διάβρωσης, στοχοποίησης και διωγμού της ορθόδοξης ταυτότητας και κληρονομιάς που πολιτισμικά θεωρείται αναγκαία και απαραίτητη για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους,

Ø  να σεβαστεί επιτέλους, τη συνταγματική νομιμότητα και το ορθόδοξο χριστιανικό πιστεύω της συντριπτικής πλειονοψηφίας του Ελληνικού λαού.

Σχόλια (11)

EK
|

@ilias.Δες με ποιες χώρες συνορεύουν οι χώρες που γράφεις ή γράφει το βιβλίο που αναφέρεις χωρίς να αναγράφεις συγγραφέα.Συνορεύουν με τους δικούς μας γείτονες;Έχουν αυτοί μια Τουρκία που με το δόγμα Νταβούτογλου-Ερτογκάν διακηρύσει δημόσια και παγκόσμια ότι όπου "υπάρχουν τουρκικοί πληθυσμοί είμαστε και εμείς εκεί ;'.Ότι χρησιμοποιούν τις μουσουλμανικές μειονότητες των Βαλκανίων και ειδικά του 1.000.000 στη Βουλγαρία και τους δικούς μας της Θράκης για να παρεμβαίνουν;Που μόλις λυθεί το κουρδικό θα στραφούν προς τα εδώ αφού ήδη εγκαταστάθηκαν στη Συρία;Αντί λοιπόν να ψάχνεις τι μας ενώνει ψάχνεις σώνει και καλά να βρείς τι μας χωρίζει για να διχάζεις εκφράζοντας μια μειοψηφική άποψη που πρέπει να επιβληθεί;Δε πρέπει να έχουμε στοιχεία που μας ενώνουν τη στιγμή που η Τουρκία σε δυο χρόνια θα έχει 100 F-35 και άλλα 20 για το αεροπλανοφόρο που κατασκευάζει και θα το στήσει στην καρδιά του Αιγαίου.Χωρια οι S-400 που θα παραλάβουν και θα ανατρέψουν όλες τις ισορροπίες.Εσύ ψάξε να διχάζεις.

ilias
|

"Να υπιδειξετε μια χωρα με αναγνωρισμενο το προτεσταντικο η καθολικο δογμα που δεν εχει ομολογιακο το μαθημα.".
Αντιγράφω από "Η κοινωνιολογία της θρησκείας μεταξύ εκπαίδευσης και κοινωνίας" σελ.89
"3.2. Μη ομολογιακή θρησκευτική εκπαίδευση
Αυτός ο τύπος εκπαίδευσης συναντάται στις βόρειες προτεσταντικές χώρες και σε γενικές γραμμές είναι υπο-
χρεωτικός. Στη μη ομολογιακή θρησκευτική εκπαίδευση η οργάνωση του περιεχομένου της συνήθως αποτελεί
υποχρέωση του κράτους (Δανία), το οποίο και αναλαμβάνει και τη χρηματοδότησή της, συνήθως σε συνερ-
γασία με τις θρησκείες που εμπλέκονται (Αγγλία). Η ένταξη του μαθήματος στους γενικότερους στόχους της
εκπαίδευσης αποτελεί περισσότερο έναν ευδιάκριτο πολιτικό στόχο. Έτσι, για παράδειγμα, η θρησκευτική
αγωγή στη Σουηδία συνδέεται με την επιθυμία του κράτους για ουδετερότητα και αντικειμενικότητα με συ-
νακόλουθη συνέπεια τα ίδια χαρακτηριστικά να αποτυπώνονται και στην εκπαιδευτική πολιτική στο σύνολό
της με αντίστοιχους στόχους τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την αλληλοκατανόηση. Προς την ίδια
κατεύθυνση τείνει το μάθημα και στη Φινλανδία, του οποίου βασικός στόχος αποτελεί η ενίσχυση της κοι-
νωνικής διάστασης των θρησκευτικών αξιών στο πλαίσιο μιας πλουραλιστικής κοινωνίας. Για τον λόγο αυτό,
πέρα από τη γνωριμία με τη θρησκεία στην οποία ανήκει ο κάθε μαθητής, η γνωριμία με τις άλλες θρησκείες
και κυρίως η ανάδειξη της ηθική τους διάστασης αποτελεί έναν ουσιαστικό στόχο του μαθήματος της θρη-
σκευτικής αγωγής (Sakaranaho, 2013)."

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Να υποδειξετε μια και μονο μια μουσουλμανικη χωρα που στα θρησκευτικα διδασκονται κατι ελαχιστο απο τις αλλες θρησκειες πλην του κορανιου.Και αυτοι μετα την ηττα τους στη Βιεννη χτυπαν παλι τις πυλες της Ευρωπης.Να υπιδειξετε μια χωρα με αναγνωρισμενο το προτεσταντικο η καθολικο δογμα που δεν εχει ομολογιακο το μαθημα.Να πειτε πως διδασκεται το μαθημα στο Ισραηλ.Εσεις οι κατοικοι της χωρας των 4 μνημονιων ,της υποθηκευσης της για 99 χρονια,της μαζικης εξοδου μορφωμενων στο εξωτερικο κλπ ζητατε το αντιθετο .Δεν ειναι λοιπον τυχαια τα μνημονια και ολα.Τα βαζουν σε λαο που του αξιζουν και λιγα ειναι.Οσο για τι @Θεοδωρο(θεου-δωρο) που ζητα να απολυθουν οι θεολογοι τι να πω για τετοιο μισος.Τετοια μιση οδηγησαν στους εμφυλιους και μυαλο ορισμενοι δεν εβαλαν.

Νίκος 2
|

@Χαρά
Η επικρατούσα θρησκεία της χώρας (η οποία αναγνωρίζεται συνταγματικά) είναι αντικείμενο διδαχής, όπως είναι και η ιστορία της, στην οποία μάλιστα η επικρατούσα θρησκεία έχει παίξει σημαντικό ρόλο. Εσύ μπορεί να διαφωνείς με τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος επειδή είσαι αντίθετη με τη θρησκεία, αλλά η αντίθεσή σου δεν σημαίνει και ότι δεν θα πρέπει να τηρούνται οι σκοποί της παιδείας, ένας από τους οποίους είναι να εμπνέονται οι μαθητές από "πίστη προς τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης" (Ν. 1566/1985, άρ. 1α΄). Υπόψιν ότι και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης που διδάσκεται το μάθημα, αυτό είναι ομολογιακό. Κι αυτό είναι λογικό: μαθαίνεις πρώτα την ιστορία του τόπου σου, την επικρατούσα θρησκεία του τόπου σου και ιστορίες και θρησκείες άλλων χωρών διδάσκεσαι συμπληρωματικά, όχι ως κύρια ύλη, όπως συμβαίνει σε όλα τα νέα βιβλία των θρησκευτικών και μάλιστα από το δημοτικό. Έχει νόημα τώρα στα μικρά παιδιά, που μεγαλώνουν σε μια χώρα που βλέπουν ορθόδοξες εκκλησίες απ' άκρη σ' άκρη και γνωρίζουν τα θρησκευτικά έθιμα του τόπου τους (πανηγύρια, γάμους, κηδείες κ.ά.), να τους διδάσκεις για ένα θέμα τι λέει το κοράνι, ο βουδισμός και ο ινδουισμός; Θα τους τα πεις κι αυτά ίσως πιο μετά, στο Λύκειο, όταν θα έχουν πιο ώριμη σκέψη, αφού όμως μάθουν πρώτα τι λέει η Ευαγγέλιο. Αυτό το πράγμα δε νομίζω να γίνεται σε καμία άλλη χώρα, να διδάσκονται δηλ. τόσο συστηματικά τα παιδιά όλες τις θρησκείες από το δημοτικό, ακόμα και θρησκείες που είναι ανύπαρκτες στη χώρα τους.

θοδωρής
|

ούτε φάκελοι ούτε τα παλιά βιβλία. Το μάθημα να καταργηθεί και οι θεολογοι κατοπιν επιμορφώσεως να γίνουν φιλόλογοι ή να διδάσκουν σε κατηχητικά με απόλυση και πληρωμή απο την εκκλησία

ilias
|

"πως η προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος ακουγόταν ως η πλέον ορθή λύση, η οποία εν τέλει δεν επιλέχθηκε, αφού το Κράτος αποφάσισε ότι δεν ενδιαφέρεται για τη θρησκευτική ταυτότητα των πολιτών του"

Δεν επιλέχθηκε διότι με την υπ' αρίθμ 2283/2001 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκε αντισυνταγματική. Το ίδιο και η υποχρεωτική.

"αλήθεια από πού γνωρίζουν οι διευθυντές το θρήσκευμα των μαθητών και των γονέων όταν δεν αναγράφεται πλέον στην ταυτότητα"

Πιστοποιητικά από Δήμους, δηλώσεις γονέων κ.λ.π.

Μαρία
|

@Χαρά
Πολύ απλά δες την ιστορία. Στις Βουλευτικές εκλογές του 2000 που έγιναν στις 9 Απριλίου το ΠΑΣΟΚ με πρόεδρο τον Κ. Σημίτη κέρδισε τις εκλογές με ποσοστό 43,79%. Το 2001 ξέσπασε η μεγάλη σύγκρουση μεταξύ εκκλησίας και κράτους θέλοντας η δεύτερη να αφαιρέσει την αναγραφή του θρησκεύματος από την αστυνομική ταυτότητα των Ελλήνων πολιτών. Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος αντιτάχθηκε σθεναρά στην απόφαση ισχυριζόμενος ότι προστάχθηκε "από νεο-διανοούμενους που θέλουν τον θρησκευτικό αποχρωματισμό της χώρας μας. Ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κώστας Καραμανλής υπέγραψε σε μία συλλογή υπογραφών, που οργανώθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδας και καλούσε σε δημοψήφισμα σχετικά με το θέμα. Παρόλες τις επιτυχίες του, εξασφάλιση της συμμετοχή της χώρας στην ΟΝΕ, συμμετοχή στο ευρώ, οικονομική ανάπτυξη, άνοδος του χρηματιστηρίου, τεράστιες επενδύσεις για την προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 κλπ. Στις 7 Μαρτίου η Νέα Δημοκρατία με πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Καραμανλή κέρδισε τις εκλογές με ποσοστό 45,36%.
Αν νομίζεις πως οι πολίτες ξεχνούν ή η Ελλάδα έγινε με διαγραφή από τις ταυτότητες του θρησκεύματος ανεξίθρησκο κράτος ή αν η επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα δεν είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού σύμφωνα με το σύνταγμα και ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει λες και η χώρα είναι ξέφραγο αμπέλι , θα το δεις στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση.

Νίκος
|

Αγαπητή Χαρά,
Επανέρχεσαι σε ένα παλιό θέμα, το οποίο όλοι γνωρίζουμε ότι επίσης λύθηκε παραβλέποντας το άρθρο 13 του Συντάγματος (εννοώ εκείνο που αφορά την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης), με βάση το οποίο ο καθένας έχει το δικαίωμα τόσο στην απόκρυψη όσο και στη δήλωση της θρησκευτικής του ταυτότητας. Θα θυμάσαι, τότε, πως η προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος ακουγόταν ως η πλέον ορθή λύση, η οποία εν τέλει δεν επιλέχθηκε, αφού το Κράτος αποφάσισε ότι δεν ενδιαφέρεται για τη θρησκευτική ταυτότητα των πολιτών του.
Η δυνατότητα επιλογής ανοίγει το παράθυρο στη λιγοστή ελευθερία που έχουμε, και όπου αυτή λείπει.....
Το μάθημα θα μπορούσε να είναι επικεντρωμένο στη διδασκαλία της επικρατούσας θρησκείας με παράλληλη διδασκαλία των άλλων θρησκευμάτων, και να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές ανεξαρτήτως θρησκεύματος (αλήθεια από πού γνωρίζουν οι διευθυντές το θρήσκευμα των μαθητών και των γονέων όταν δεν αναγράφεται πλέον στην ταυτότητα;) να απαλλάσσονται από το μάθημα, για λόγους συνείδησης, παρακολουθώντας άλλο επίσης γραπτά εξεταζόμενο μάθημα (συνταγματικό και αυτό, αφορά την ίση προσπάθεια, την οποία όλοι και πρώτο το υπουργείο φαίνεται να αγνοεί).

Χαρά
|

Και ο Χριστόδουλος συγκέντρωνε χιλιάδες διαδηλωτές. Τι σημαίνει ότι θα έπρεπε να παραμείνει το θρήσκευμα ως στοιχείο της ταυτότητάς μας; Εγώ διαφωνώ με τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών. Δεν είμαστε χριστιανική δημοκρατία. η πίστη είναι προσωπική υπόθεση του καθενός. Όχι αντικείμενο διδαχής. Και δεν θα αναγορεύσω τη δική μου άποψη ως καθολικότητα. Αυτό το σχεδόν όλοι αναζητούν τα παλιά βιβλία πώς το συμπεραίνουν κάποιοι;

Αμερόληπτος
|

Στράτο, μ' αφήνεις έκπληκτο! Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και με τους εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, γονείς και κληρικούς που επιθυμούν την κατάργηση αυτών των δήθεν ουδετερόθρησκων προγραμμάτων σπουδών για τα θρησκευτικά που το μόνο που δημιουργούν είναι σύγχυση στους μαθητές.

Στράτος
|

Η μεγάλη πορεία, πολύ μεγαλύτερη από πολλές άλλες της ΔΟΕ ή της ΟΛΜΕ ή των Ενώσεων Αναπληρωτών, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Το Υπουργείο οφείλει επιτέλους σοβαρά να λάβει υπόψη του τις αντιδράσεις, να αποσύρει τους προσωρινούς εντελώς προχειρογραμμένους φακέλους (τους είδα τυπωμένους) και να επαναφέρει τα βιβλία θρησκευτικών. Ποιος δεν θέλει τα παλιά βιβλία; Ελάχιστοι. Ποιοι τα (ανα-)ζητούν; Σχεδόν όλοι: γονείς, μαθητές, θεολόγοι, δάσκαλοι, η Εκκλησία (με έχει μπερδέψει λιγάκι ο Ιερώνυμος τι θέλει τελικά;). Γιατί λοιπόν τόση επιμονή για ένα θέμα που εύκολα λύνεται και όλοι ικανοποιούνται;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/53612/diadilosan-eirinika-gia-mathima-ton-thriskeytikon-fotoreportaz