Υπουργός:Καμία δυνατότητα στους πτυχιούχους του ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ να ισοτιμήσουν τα πτυχία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Δημοσίευση: 22/12/2017

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπουργός:Καμία δυνατότητα στους πτυχιούχους του ΤΕΙ   Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ να ισοτιμήσουν τα πτυχία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Για όσους αποφοίτησαν πριν χρόνια από το ΤΕΙ   Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ , δεν μπορούμε να πλέον να ρυθμίσουμε με σχετική διάταξη τα πτυχία τους. Είναι κάτι που το σκεφτήκαμε, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα πλέον. Θα παραμείνουν λοιπόν, ως έχουν.

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα ο  υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με αφορμή σχετικά  δημοσιέυματα, και υπογράμμισε:

Α. Και ουσιαστικά, η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε απόφοιτο για παράδειγμα, του τμήματος Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Αθήνας από εκείνον του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα είναι το κύρος του πτυχίου.

Β. Γιατί κατά τα άλλα, τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια (επιπέδου 6) και σαφώς, η αντίστοιχη ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Γ. Όσοι εισαχθούν από το 2018-2019 στο νέο ΑΕΙ, θα αποκτήσουν σαφώς πανεπιστημιακό πτυχίο. Όσοι φοιτητές σπουδάζουν ήδη, θα έχουν τη δυνατότητα είτε να λάβουν πτυχίο ΤΕΙ, είτε λαμβάνοντας επιπλέον μαθήματα, να αποκτήσουν πτυχίο ΑΕΙ. Αυτό είναι κάτι που θα αποφασίζει κάθε τμήμα ξεχωριστά.

 

Σχόλια (92)

ΓΛΥΚΕΡΙΑ
|

ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞ. ΤΟ ΘΕΜΑ.

Χρύσα Στάθη
|

Δεν ξανάγινε να παραμένουν εκτός εξομοίωσης οι απόφοιτοι σχολών. Κατά το παρελθόν όταν τα ΚΑΤΕΕ (διετούς φοίτησης) μετεξελίχθηκαν σε ΤΕΙ (τετραετούς φοίτησης) οι απόφοιτοι εξομοιώθηκαν και ιδιαίτερα όσοι υπηρετούσαν στο δημόσιο τομέα με μια νομοθετική διάταξη που προέβλεπε ως προϋπόθεση υπηρεσία πέραν των 5 ετών! Δεν καταλαβαίνουμε λοιπόν την απαράδεκτη στάση του Υπουργείου Παιδείας σε αποφοίτους των ΤΕΙ και ΑΤΕΙ στο ίδρυμα το οποίο φοίτησαν και αναβαθμίζεται σε Πανεπιστήμιο, πρώτον να μην εξομοιώνονται και δεύτερον να μην τους δίνεται καν η δυνατότητα εξομοίωσης με την παρακολούθηση κάποιων μαθημάτων και συμμετοχή τους σε εξετάσεις για την αναβάθμιση του πτυχίου τους που παρόλο ότι ισχύει απο το 2001 στην ουσία δεν εφαρμόζεται. Όμως σύμφωνα με τον ν. 4369/16 στις θέσεις ευθύνης στο δημόσιο τομέα προβλέπονται οι κατηγορίες ΠΕ ή ΤΕ. Με βάση αυτό, είναι δυνατόν να ισχυρίζεται ο Υπουργός της Παιδείας ότι πλέον η μόνη διαφορά μεταξύ του ΠΕ και ΤΕ θα είναι το κύρος του πτυχίου τους. Εκτός και εάν υπάρχουν δύο πολιτικές που πότε είναι έτσι και πότε αλλιώς!. Επίσης, πολλές Σχολές που ιδρύθηκαν κάποτε και στη συνέχεια μετονομάστηκαν Πανεπιστήμια όπως για παράδειγμα η Βιομηχανική, η ΑΣΟΕΕ, η Ανωτέρα Σχολή Βομηχανικών Σπουδών κλπ. εξομοίωσαν τους παλαιούς αποφοίτους τους χωρίς επιπλέον υποχρεώσεις εξομοίωσης των τίτλων σποδών τους. Παρακαλώ όπως ληφθούν υπόψη τα ανωτέρω, έστω και τώρα προκειμένου να αρθούν οποιεσδήποτε αδικίες σε βάρος των αποφοίτων των ΤΕΙ και μάλιστα των αξιολογημένων ΤΕΙ όπως της Αθήνας και του Πειραιά στα πλαίσια της ισονομίας και του περί δικαίου αισθήματος!

Θωμάς Πασχάλης
|

Ας προετοιμαστούμε φίλοι συμπασχοντες και ας ιδρύσουμε ένα σύλλογο να είμαστε έτοιμοι να κινηθούμε νομικά. Δεν πάει άλλο.

Πτυχιούχος Τει
|

Συνάδελφοι ,
άλλη μία μέρα έμεινε για την διαβούλευση του εν λόγω νομοσχεδιου και καλό θα ήταν όλοι μας να σχολιάσουμε με προτάσεις και επιχείρηματα το άρθρο 5 που αφορά όλους τους αποφοίτους .
Όμως και οι νυν φοιτούντες θα έχουν θέμα αφού ουσιαστικά δεν διαφέρουν σε τίποτα από εμάς.
Εισαχθηκανε όπως και εμείς με πανελλήνιες εξετάσεις ,διδάσκονται από τους ίδιους καθηγητές, στα ίδια εργαστήρια , στα ίδια αμφιθέατρα κτλ.
Ας προσέξουν και αυτά τα παιδιά γιατί αν τους δοθεί διαδικασία ισοτίμισης τότε θα έπρεπε ομοίως και εμείς να ακολουθήσουμε το ίδιο μονοπάτι.
Είναι απλά τα πράγματα και όλοι καταλαβαίνουμε ότι εδώ τίθεται καθαρά θέμα ισονομίας πολιτών .
Επαναλαμβάνω και κλείνω σχολιαστές ΟΛΟΙ στην δημόσια διαβούλευση πριν κλείσει.
Παίζει σπουδαίο ρόλο αυτό που σας λέω ....
Ευχαριστώ που με διαβάσατε και καλή χρονιά με υγεία και προκοπή σε όλους !!!

Newton
|

@ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Μάλλον δεν έχετε πληροφορηθεί καλά. Αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω από τα γραφόμενα σας.

Γιάννης Μ.
|

@ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Α) Προσωπικά από ΣΕΥΠ έχω τελειώσει και δεν θα είχα πρόβλημα να συγκρίνουμε τις βάσεις εισαγωγής τέλη δεκαετίας 1990, αρχές 2000, με τις τότε ισχύουσες άλλων Πανεπιστημίων, οπότε άστο δεν "αντέχει" αυτή η λογική.
Γιατί να δώσουν οι πτυχιούχοι ΤΕΙ κατατακτήριες για το ίδιο τμήμα; Ο σκοπός των κατατακτηρίων είναι να εξεταστεί σε 3 ενδεικτικά μαθήματα ένας υποψήφιος άλλου πτυχίου, για να κριθεί αν είναι άξιος ή όχι να το παρακολουθήσει. Επιπλέον με τις κατατακτήριες μπαίνει ένα όριο για το πόσοι πτυχιούχοι θα παρακολουθήσουν το τμήμα. Είναι δυνατόν απόφοιτος του ίδιου τμήματος να πρέπει να επανεξεταστεί για κάτι που έχει κριθεί άξιος πτυχίου;;; Ας πούμε όμως και ότι γίνεται. Αν αύριο πουν 100 πτυχιούχοι ΤΕΙ δίνουμε κατατακτήριες εξετάσεις γιατί θέλουμε στη δουλειά μας πτυχίο ΠΕ (δικαίωμά τους) και χτυπήσουν υψηλή βαθμολογία (7,5+ με άριστα το 10) οι 90 από αυτούς, με ποιό ηθικό ή άλλο κριτήριο θα προτιμηθεί ποιος θα παρακολουθήσει και ποιος δεν θα παρακολουθήσει το "νέο" τμήμα; Δεν μπορείς να πεις ότι είναι άσχετος για το τμήμα κάποιος με 7,5. Εκτός και αν πρέπει να "αναζωογονηθεί" περισσότερο η "βιομηχανία" φροντιστηρίων για κατατακτήριες (ναι υπάρχει και αυτό) και έπεισαν τον Υπουργό, επειδή είναι κάποια χρόνια που έχουν να γίνουν εξετάσεις διορισμών ΑΣΕΠ . Για να μη νομίζουν μερικοί ότι ξεχνάμε τι γίνεται στην Ελλάδα της εξετασιομανίας...

Β) Μπορείς να μας πεις πως γίνεται απόφοιτοι ΤΕΙ με master και PhD να διδάσκουν σε πανεπιστήμια στο εξωτερικό και εδώ όλοι κοιτάζουν και κρίνουν ακαδημαϊκά και επαγγελματικά τον προπτυχιακό τίτλο και όχι ό,τι ακαδημαϊκά ή επαγγελματικά προσόντα απέκτησε ο πτυχιούχος μετά;

Ελένη
|

@ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, σίγουρα έχεις πολλά χρόνια να δεις τις βάσεις. Υπάρχουν ΤΕΙ που έχουν υψηλές βάσεις (17-18) και αρκετά Πανεπιστήμια με χαμηλές βάσεις(9-10-11). Μια μικρή αναζήτηση και θα διαπιστώσεις ότι αυτό που λες δεν ισχύει! Τώρα ότι αγνοείς ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ μάλλον βολεύει.

Απόφοιτος ΤΕΙ, M.Sc., Ph.D.
|

Ωραία όλα αυτά που αναφέρεις "Αικατερίνη", αλλά ισχύουν στην περίπτωση ίδρυσης ενός νέου Ιδρύματος από το "μηδέν". Τα δεδομένα είναι τα εξής: Ένωση δύο ΤΕΙ και δημιουργία ενός άλλου Ιδρύματος, το οποίο βαπτίζουμε Πανεπιστήμιο για να γίνει αρεστό και να προχωρήσει η απορρόφηση, κατάργηση τμημάτων. Τα τμήματα του νέου Ιδρύματος είναι παρόμοια με πριν, τα προγράμματα σπουδών σχεδόν ίδια με πριν, οι καθηγητές ίδιοι με πριν, οι αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια και ο εξοπλισμός ίδια με πριν. Μάλλον θα έχεις μείνει μερικές δεκαετίες πίσω και δεν θα γνωρίζεις ότι σχεδόν όλοι οι καθηγητές των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά (μόνιμοι και συμβασιούχοι) έχουν διδακτορικό και ερευνητική εμπειρία. Και στην Αγγλία τα Polytechnics (τα αντίστοιχα δικά μας ΤΕΙ) ονομάστηκαν Universities. Δεν πρωτοτυπεί η Ελλάδα.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
|

Έτσι πρέπει να γίνει όπως λέει ο Υπουργός. Δεν είναι δυνατόν να γίνουν ισότιμα τα πτυχία των ΤΕΙ με αυτά των ΑΕΙ. Οι λόγοι πολλοί. Άλλο να μπεις με βαθμό 12 και άλλο με 17 και 18. Άλλο να σε διδάσκουν ακαδημαϊκοί με διδακτορικά κλπ και άλλο πτυχιούχοι ή μεταπτυχιακοί. Άλλο να λειτουργείς με προσανατολισμό ακαδημαϊκό και άλλο τεχνολογικό. Θα μπορούσε κανείς να πει πολλά. Τώρα αυτό με τους αιώνιους φοιτητές είναι όντως ένα τεράστιο ζήτημα. Η ισονομία επιτάσσει κανείς να μην ισοτιμηθεί και όλα να ξεκινήσουν για εκείνους που ΘΑ εισαχθούν στο νέο Πανεπιστήμιο. Όλοι οι άλλοι θα πρέπει να έχουν πτυχίο ΤΕΙ (ή ΑΤΕΙ όπως γράφουν μερικοί) αλλά ένα πτυχίο το οποίο θα είναι ανωτάτου ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ εκπαιδευτικού ιδρύματος ΜΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ χαρακτήρα (όπως άλλωστε αναφέρει ο σημερινός νόμος που έκανε τα ΤΕΙ ΑΤΕΙ). Αναφορικά με τα προβλήματα με τα επιμελητήρια δεν μπορεί κάποιος να αναμένει το υπουργείο να λύσει τέτοια θέματα τα οποία σε τελική ανάλυση υπήρχαν πάντοτε αφού άλλο π.χ. ο απόφοιτος διοίκησης επιχειρήσεων του ΤΕΙ και άλλο ο απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ.
Λίγη λογική δεν βλάπτει σε αυτή την χώρα και όχι το "είδα φως και πρέπει να μπώ κι εγώ". Όποιος θέλει να λάβει το νέο πτυχίο δεν έχει παρά να δώσει κατατακτήριες (ή και πανελλήνιες) και να σπουδάσει εκ νέου σε πρόγραμμα σπουδών πανεπιστημιακό αυτή τη φορά με κατοχύρωση φυσικά κάποιων λίγων μαθημάτων ύστερα από κρίση των αρμόδιων οργάνων του πανεπιστημίου.
Ευχαριστώ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΟΛΔΑΤΟΥ
|

Αν πράγματι οι φοιτητές των ΤΕΙ της Αθήνας μπορούν να πάρουν με κάποια μαθήματα πτυχίο πανεπιστημίου, τότε αυτή η δυνατότητα θα πρέπει να δοθεί και στους αποφοίτους, αλλιώς πιστεύω θα υπάρχει ζήτημα που θα λυθεί πιθανότατα δικαστικά. Οι τωρινοί φοιτητές μπήκαν στα ΤΕΙ με τις ίδιες διαδικασίες όπως και οι απόφοιτοι. Πως τότε θα έχουν δυνατότητες που δεν θα δοθούν στους δεύτερους; Ας σκεφτούμε πως στο παρελθόν υπήρξε η ανωτατοποίηση σχολών όπως οι Ακαδημίες, που ήταν μάλιστα διετούς και οι απόφοιτοί τους με κάποια μαθήματα ισοτιμήθηκαν με τετραετούς φοίτησης αποφοίτους πανεπιστημίων. Νομίζω πως και στο χώρο εργασίας θα δημιουργηθούν ζητήματα που πιθανότατα κάποιοι δεν τα έχουν σταθμίσει σωστά. Άλλο να δημιουργηθεί ένα νέο πανεπιστήμιο εξ αρχής και άλλο να συγχωνευτούν ΤΕΙ σε πανεπιστημιακές σχολές. Όπως έχει τονιστεί και παραπάνω δεν μπορεί κάποιος να επιβραβευτεί για το χρόνο παράτασης των σπουδών του, με ανώτερο πτυχίο. Δηλαδή ένας άριστος μαθητής που τελείωσε κανονικά θα έχει πτυχίο ''κατώτερης" αξίας, από συμφοιτητή του που άργησε να πάρει το πτυχίο;

'

Απόφοιτος ΤΕΙ
|

Εάν δεν γίνει δοθεί η δυνατότητα ισοτίμησης των πτυχίων των αποφοίτων, τότε πρέπει να αποδείξει κάθε τμήμα του ΠΔΑ, ότι το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι τόσο διαφορετικό σε μαθήματα και σε περιεχόμενο, ώστε να δικαιολογείται η "πανεπιστημιοποίηση" των τμημάτων.

Θωμάς Πασχάλης
|

@ ΓΙΩΡΓΟΣ
Έτσι ακριβώς Γιώργο, αυτόματη ισοτίμηση για όλους χωρίς καμιά έκπτωση. Όποιος θέλει να δώσει κατατακτήριες να το κάνει μόνος του. Τα ΤΕΙ είναι defacto πανεπιστήμια και έτσι αναγνωρίζονται σε όλη την ενωμένη Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο πλην της Ελλάδας.

bob mastoras
|

Να μην δώσουν γιατί όσο αφορά τους φοιτητές έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα και εξεταστεί σε αυτά (ή στο 98% τέλος πάντων).
Και εμείς έχουμε τελειώσει πανεπιστήμιο. Στα ΑΕΙ αλλάζουν τα προγράμματα σπουδών αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αλλάζουν οι τίτλοι και το ίδρυμα. Σε τομείς που εξελίσσονται γρήγορα αυτό συμβαίνει συχνά. Αυτό που θα αλλάξει στα ΤΕΙ θα είναι η δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικών, η θέση των καθηγητών δηλαδή. Για τους μελλοντικούς απόφοιτους αλλάζει η δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων ΠΕ. (Με διαφορά ελάχιστων μαθημάτων) Για τους παλιούς απόφοιτους αλλάζει το ότι η πολιτεία τους λέει ότι το ίδρυμα τους θα χρησιμοποιηθεί καλύτερα δίνοντας άλλα πτυχία ανώτερα (με περισσότερο κύρος λέει ο υπουργός) και άρα την εκπαίδευση που διέτρεξαν δεν την χρειάζεται η ελληνική κοινωνία (αφού καταργείται)
Εγώ το βρίσκω λογικό αν η πολιτεία δεν θεωρεί και πολύ χρήσιμη την κατάρτιση τους να προσπαθήσουν να την αναβαθμίσουν και αυτό να διαπιστώνεται και νομικά (με το πτυχίο)

Όσο για την ανάπτυξη εσύ νομίζεις ότι έρχεται με … κατατακτήριες;

Ribopaido
|

Μην ακουτε για κατατακτηριες και χαζομαρες παρακαλω

Γιάννης Μ.
|

@@Γιώργος
Το ΠΔΑ ως εγχείρημα αποτελεί ένα είδους οδηγό για όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν ξεκινήσει στραβά το εγχείρημα των συγχωνεύσεων θα πάει στραβά για όλους τους αποφοίτους ΤΕΙ στην Ελλάδα. Αν ξεκινήσει σωστά και υπέρ μας, θα υπάρχει "προηγούμενο" για να το ακολουθήσουν όλα τα ΤΕΙ της χώρας. Προφανώς θα χρειαστεί να γίνουν συγχωνεύσεις και επόμενο είναι να αλλάξουν ή να δυσκολέψουν κάποιες σειρές ακαδημαϊκής εξέλιξης, αλλά αυτό αναπόφευκτα θα επηρεάσει το ακαδημαϊκό προσωπικό και των δύο "πλευρών" που θα προχωράνε "εις γάμον κοινωνία"
Όσοι καταλαβαίνουν τα παραπάνω, είναι υπέρ των αποφοίτων όλων των ΤΕΙ. Οι υπόλοιποι το μόνο που καταφέρνουν είναι να "ρίχνουν νερό στον (κυβερνητικό) μύλο", για να μείνουμε όλοι οι απόφοιτοι ΤΕΙ εκτός στο τέλος. Διαλέγουμε και παίρνουμε. Η αποκτάμε κοινή φωνή για το συμφέρον όλων των πτυχιούχων ΤΕΙ ή παίζουμε το κυβερνητικό και επιμελητηριακό "διαίρει και βασίλευε".

newton
|

@Κατατακτηριες
τα ΤΕΙ ανηκουν στα ΑΕΙ,ενημερωτικα. Φυσικα και δεν πρεπει να γινουν κατατακτηριες. Που τα ακουσες αυτα?

@Γιώργος
|

Και εμείς οι πτυχιούχοι των άλλων ΤΕΙ να λάβουμε πτυχίο πανεπιστημίου χωρίς αστερίσκους και χωρίς κατατακτήριες, όχι μόνο για τους μερικούς των ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά. Εμείς γιατί όχι; Τα ίδια προγράμματα σπουδών ακολουθήσαμε, στα ίδια μαθήματα διαβάσαμε και περάσαμε επιτυχώς και το πτυχίο μας γράφει ό,τι και αυτό των ΤΕΙ της Αττικής. Γιατί αυτή η διάκριση μόνο υπέρ σας; Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αττική!

Κατατακτήριες
|

Γιατί να μη δώσουν κατατακτήριες οι απόφοιτοι των (πρώην) ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά αν θελήσουν να λάβουν νέο πτυχίο ακόμα και από το νεοσύστατο ΠΔΑ; Και μάλιστα τη χαρακτηρίζουν ως "προσβλητική"; Είναι τόσο τέλειοι σε σχέση με εμάς τους υπόλοιπους πτυχιούχους ΑΕΙ; Και τόσοι και τόσοι πτυχιούχοι γιατί έχουμε ακολουθήσει αυτή την οδό, όταν θελήσαμε ένα επιπλέον πτυχίο;

Nα διαγωνιστούν στις κατατακτήριες με πτυχιούχους άλλων ΑΕΙ και να διακριθούν και αφού διαβάσουν τα επιπλέον, κατά περίπτωση, να λάβουν και το νέο τους πτυχίο, όπως έκαναν τόσοι και τόσοι άλλοι.

Στην Ελλάδα θέλουμε τίτλους χωρίς κόπο και όλοι να γίνουμε επιστήμονες... έτσι όμως δεν έρχεται η ανάπτυξη!

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Aς μη λησμονεί κανένας, ότι ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ τα δύο Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Τεχνολογικού Τομέα, αλλά ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ δημιουργώντας ένα νέο ΑΕΙ, Πανεπιστημιακού Τομέα. Αυτά φαίνονται με σαφή τρόπο, από το σχέδιο νόμου και οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία δεν μπορεί να έχει βάση. Ως εκ τούτου δεν μπορεί να έχει βάση, οποιαδήποτε σκέψη ή προσπάθεια αποκλεισμού των αποφοίτων που κληρονομεί το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, από τα δύο ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Με οδηγό τις περιπτώσεις των Παιδαγωγικών Σχολών, της Χαροκοπείου Σχολής, της Παντείου Σχολής, των ΤΕΦΑΑ, της Ανωτάτης Βιομηχανικής κ.λ.π. είναι μονόδρομος η ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ των πτυχίων των αποφοίτων των υπό συγχώνευση ΤΕΙ, με τα πτυχία του υπό δημιουργία (από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά) Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. To δίκιο είναι με το μέρος των αποφοίτων. Ούτε διαδικασίες ισοτίμησης, για μερικούς, ούτε κατατακτήριες για όλους. ΟΛΟΙ δικαιούνται ισοτίμηση, χωρίς αστερίσκους και προαπαιτούμενα και χωρίς εκπτώσεις από την πλευρά των αποφοίτων.

Αλέξανδρος Ανδρ.
|

κ. Υπουργέ,
Σύμφωνα με την παράγρ. 3 του Άρθρου 5 περί «Ίδρυσης, συγχώνευσης, κατάτμησης, μετονομασίας, κατάργησης και μεταβολής έδρας Α.Ε.Ι. – Παραρτήματα Α.Ε.Ι.» του Νόμου 4485/2017, θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ρυθμίσετε τα θέματα αντιστοιχίας των παλαιών και νέων πτυχίων.
Αντ’ αυτού, με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, εσείς έχετε αποκλείσει ΠΛΗΡΩΣ ΟΛΟΥΣ τους πτυχιούχους των δύο ΑΕΙ ΤΤ, με αποτέλεσμα οι χιλιάδες πτυχιούχοι να είμαστε σε ακόμη πιο δυσμενή θέση από αυτή που υποτίθεται το νέο ΠΔΑ θα βελτίωνε.
Δεν είναι δυνατόν να εισηγηθείτε έναν Νόμο χωρίς την παραμικρή μεταβατική διάταξη για τους πτυχιούχους των δύο ΑΕΙ ΤΤ. Εφόσον καταργείτε τα δύο ΑΕΙ ΤΤ, και πλεόν δεν θα υφίστανται, θα πρέπει να καθορίσετε τους όρους ισοτιμίας των παλαιών με τα νεά πτυχία. Σε αντίθετη περίπτωση, τα πτυχία μας θα είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΗΣΤΑ!!!!! Καμία ακαδημαϊκή αξία, καμία υπόσταση, τίθεται θέμα ολοκληρωτικής απαξίωσης. Η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη. Θα καταστρέψετε καριέρες χιλιάδων πολιτών της χώρας μας.
Πιστεύετε ότι υπάρχει έστω και ένα έννομο συμφέρον που να επιβάλλει αυτή την από μέρους σας αμέλεια; Και φυσικά για να σας προλάβω, δεν αναφέρομαι στις γνωστές Συντεχνίες.
Φανταστείτε την έκταση της ζημιάς που θα υποστούμε όλοι οι πτυχιούχοι κατά την εύρεση εργασίας ή την συνέχιση των σπουδών μας!!! Όλοι οι αιτούμενοι κάτι από τα παραπάνω θα παραπέμψουμε ουσιαστικά τους αποδέκτες των αιτήσεών μας σε ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Και το πρόβλημα θα διογκωθεί δυσθεώρητα στην περίπτωση του ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ (ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ), όπου θα εγείρονται αναπάντητα ερωτήματα υπεύθυνα για την απόλυτη καταστροφή της επαγγελματικής/ακαδημαϊκής εξέλιξης των πτυχιούχων.
Είναι δηλαδή σίγουρο ότι το παρών Νομοσχέδιο θα οδηγήσει στην πλήρη αμφισβήτηση των δύο (παλαιών) ΑΕΙ ΤΤ.
Εδώ κ. Υπουργέ δεν σας παρακαλάμε.
Η ικανοποίηση του αιτήματός μας αποτελεί θεσμική σας υποχρέωσή, η οποία στηρίζεται μεταξύ άλλων, στις βασικές αρχές του Συντάγματος. Ως Κυβερνών είστε υποχρεωμένος να ασκείτε την εξουσία με βάση κανόνες δικαίου προκειμένου να αποτρέπεται το ενδεχόμενο της άσκησης εξουσίας σε βάρος των πολιτών.
κ. Υπουργέ,
Πράξτε τα δέοντα! Διακυβεύονται πολλά με το υπόψη Νομοσχέδιο!

Rhadamanthes
|

@Gik
1) Δεν θα παρακολουθήσεις το 99% των μαθημάτων, θα παρακολουθήσεις το 1% γιατί τα υπόλοιπα θα αναγνωριστούν καθώς, όπως γράφεις, είναι ίδια με αυτά που έχεις ήδη διδαχθεί.
2) Οι κατατακτήριες δεν είναι μια λύση που σου προτείνει το υπουργείο παιδείας, είναι ένα παραθυράκι που μπορείς να χρησιμοποιήσεις προκειμένου να παρακάμψεις την απουσία νομοθετικής ρύθμισης για την ισοτίμηση. Αν δεν το θες και προτιμάς να μπλέξεις σε κοστοβόρους, μακρόχρονους και αβέβαιους ως προς την έκβαση δικαστικούς αγώνες, είναι δικαιωμά σου, δεν μου πέφτει λόγος.
3) Κατά την αποψή μου είναι πολύ πιο προσβλητική μια πιθανή νομοθετική ρύθμιση, που θα υποχρεώνει τους απόφοιτους να δώσουν έναν αριθμό μαθημάτων για να ισοτιμήσουν το πτυχίο.

Gik
|

Rhadamanthes φυσικα και το μετρο των κατατακτηριων ειναι αδικο και προσβλητικο τουλαχιστον για εναν αποφοιτο , ειδικα για μενα που εχω τελειωσει απο το 2012 . Εχω προσφατα διαβασει βιβλια , σημειωσεις και εχω παρακολουθησει διαλεξεις καθηγητων που ειναι ακομα εκει και κανουν ακριβως τα ιδια. Ποιος ειναι ο λογος των κατατακτηριων ? Να ξαναπαρακολουθησω το 99% των μαθηματων που περασα πριν 5 χρονια?..Κοροιδευομαστε????Εχω γινει εξαλλος..

Αποφοιτος Τει Πειραια
Τμηματος λογιστικης

Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας - Μηχανικός - Εργαζόμενος στο ΗΒ
|

Το επαίσχυντο άρθρο 5 του Νομοσχεδίου πρέπει να τροποποιηθεί άρδην!
Ο κ. Υπουργός ξεχνά ότι ΔΕΝ κατήργησε τα δύο Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά προέβη στη συγχώνευσή τους δημιουργώντας ένα νέο ΑΕΙ, Πανεπιστημιακού Τομέα, καθώς ο ίδιος έχει κατανοήσει το πρόβλημα με τη δυσμενή αντιμετώπιση των ΤΕΙ από την Κοινωνία.
Ήταν δηλαδή, επικακτική ανάγκη, για τον ίδιο και τον Πολιτικό του Προϊστάμενο, να Πανεπιστημιοποιηθούν και με τη βούλα τα δύο Ιδρύματα.

Είμαι κάτοικος Λονδίνου και πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω την "τρίπλα" τελευταίας στιγμής που έκανε ο κ. Υπουργός. Τόσο πολύ επιρροή ασκούν οι συντεχνίες στην Ελλάδα;

Το χειρότερο απ' όλα είναι το εξής Έλληνες απόφοιτοι των δύο ΤΕΙ:
- Κανένας Καθηγητής των δύο Ιδρυμάτων (νυν και πρώην Πρόεδροι/Πρυτάνεις, ΟΣΕΠ ΤΕΙ, μέλη των επιτροπών) ΔΕΝ έχει κάνει μία δήλωση (εκτός από έναν Αρχιτέκτονα που ξεχνώ το όνομά του) για τον αποκλεισμό των αποφοίτων.
- Κανένας Καθηγητής τμημάτων των δύο Ιδρυμάτων που καταργήθηκαν ή εντάχθηκαν σε γενικότερες κατευθύνσεις του ΠΔΑ, οι οποίοι έβγαζαν τη μία ανακοίνωση μετά την άλλη για να εκφράσουν την αντίθεσή τους για το Τμήμα τους, ΔΕΝ έχει κάνει μία δήλωση για τον αποκλεισμό των αποφοίτων.
- Κανένας Καθηγητής των υπόλοιπων ΤΕΙ της χώρας ΔΕΝ έχει κάνει την παραμικρή δήλωση για τον αποκλεισμό των αποφοίτων.
- Κανένας Τομεάρχης Παιδείας των κομμάτων της Αντιπολίτευσης (ή κάποιος Πολιτικός/Βουλευτής τους) ΔΕΝ έχει κάνει μία δήλωση για τον αποκλεισμό των αποφοίτων.
- Αυτό το Νομοσχέδιο πάει να περάσει εν μέσω εορταστικής περιόδου.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω, μόνο μία εκδοχή υπάρχει. Συνδέεται άμεσα με τη γνωστή συντεχνία και δεν λέω περισσότερα.

Χαίρομαι που ζω εκτός Ελλάδος. Με λυπεί που είμαι κοντά στους δικούς μου μόνο στις γιορτές και λίγες μέρες το καλοκαίρι. Κυρίως, με λυπεί που είμαι Έλληνας της σημερινής Ελλάδας. Μιας χώρας που ξέρει καλά να πληγώνει τα παιδιά της.

Rhadamanthes
|

@Gik
Επειδή μάλλον αναφέρεσαι στο δικό μου σχόλιο, ισοτίμηση θέλουμε όλοι όμως όπως φαίνεται δεν πρόκειται να γίνει με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, οπότε εξετάζουμε εναλλακτικές. Μία από αυτές είναι οι κατατακτήριες. Γελοίο, προσβλητικό, σπαστικό, πες το όπως θες, συμφωνώ μαζί σου, όμως από την άλλη πλεύρα σε 1 το πολύ 2 χρόνια θα έχεις ξεμπερδέψει με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Η άλλη εναλλακτική είναι τα δικαστήρια και συνεπάγεται με αμοιβές δικηγόρων και καμμιά δεκαετία μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση και χωρίς να έχεις σίγουρη την δικαίωση καθώς πάντα υπάρχει η επίκληση "του εθνικού συμφέροντος".
Εννοείται ότι οι κατατακτήριες έχουν το μειονέκτημα των περιορισμένων θέσεων και ότι δεν είναι ιδανική λύση.

Γιάννης Μ.
|

Επειδή έχουν αρχίσει τα σχόλια περί προσφυγών στη δικαιοσύνη από τους αποφοίτους, γνωρίζει κανείς αν έχει δημιουργηθεί κάποια ομάδα σε κοινωνικό μέσο δικτύωσης για συντονισμό δράσεων/κινητοποιήσεων;
Προφανώς πρέπει να υπάρξει "μπαράζ" σχολίων στη διαβούλευση, αλλά πρέπει να κοιτάξουμε και παρακάτω, γιατί τα επόμενα στάδια είναι α) εισαγωγή ν/σ στη Βουλή και διαβούλευση όπου εκεί απαιτείται παρέμβαση από επαγγελματικούς φορείς, γιατί οι ακαδημαϊκοί δεν θα τρέξουν για μας και β) η ψήφιση του ν/σ. Αν πάει όπως είναι τώρα χωρίς μέριμνα για τους πτυχιούχους και περάσει, πρέπει να υπάρξει συντονισμός ενεργειών.

Γ.Α.
|

@ισοτιμηση
Nα δεις την πλάκα που θα σπάσουν οι παλιοί απόφοιτοι, όταν θα κάνουν αγωγές και προσφυγές για το νομοσχέδιο της συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Εκεί να δεις γλέντια! Και ακόμη μεγαλύτερα γλέντια, αν οι αγωγές αυτές στρέφονται πιθανόν και κατά φυσικών προσώπων!

Θωμάς Πασχάλης
|

@AG
Έχεις απόλυτο δίκιο. Όσο για τις θέσεις στο δημόσιο τομέα, όπου κ γω εργάζομαι, παρόλο που η νομοθεσία ορίζει για τις θέσεις ευθύνης να καλύπτονται απο τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ, οι πρόσφατοι οργανισμοί στην πλειοψηφία τους αποκλείουν αναιτιολόγητα την κατηγορία ΤΕ. Προσωπικά θα σου πρότεινα στο υπουργείο όπου εργάζεσαι να ιδρύσετε ένα σύλλογο όλοι οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΤΕ και να κινηθείτε νομικά.

ισοτιμηση
|

Ο υπουργος πετυχε το στοχο του. Αντι να "πανεπιστημιοποιησει" τα ΤΕΙ Αθηνας-Πειραια, "ΤΕΙοποιει" το ΠΔΑ και κανει πλακα στους παλιους αποφοιτους. Δεν μου κανει εντυπωση η σταση αυτη. Σε ολα τα σοβαρα θεματα που εχει διαχειριστει εχει δειξει την ιδια προχειροτητα. Λες και εχει αναθεσει σε καποιον να τα γραψει κυριολεκτικα στο ποδι.

Γ.Α
|

Aν στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τελικά δεν προβλέπεται ρύθμιση για την ισοτίμηση των πτυχίων όλων των αποφοίτων, για λόγους ισονομίας και ισότητας (σύμφωνα με το σύνταγμα και τους νόμους του κράτους) και όχι αλά κάρτ, όπως μπορεί κάποιοι να έχουν στο νου τους, τότε οι αγωγές και οι προσφυγές είναι αναπόφευκτες. Το θέμα πρέπει να ανατεθεί σε έμπειρους νομικούς, αφού τεθούν όλες οι παράμετροί του, ώστε η αντιμετώπιση και η νομική κατοχύρωση και θωράκιση, να μην αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες και να οδηγεί με βεβαιότητα σε δικαίωση όλων μας.

Gik
|

Διαβαζω μερικα σχόλια απαρεδεκτα περι κατατακτηριων . Αυτα οχι μονο δεν ειναι σοβαρα αλλα μας προσβαλουν ολους μας. Για να μην παρεξηγηθώ τελειωσα το 2012 και θα δωσω κατατακτηριες? δηλ πριν 5 χρονια με ενα προγραμμα σπουδων ιδιο με τωρα με ελαχιστες διαφορες. Ολοι οι καθηγητες ειναι ιδιοι και κανουν τα ιδια μαθηματα με ελαχιστες προσθηκές καποιων μαθηματων επιλογης. Θα πρεπει να γινει κατευθειαν ισοτιμηση ολα τα αλλα ειναι πονηριες και φωτογραφικα. Ισοτιμηση αμεσα χωρις διαπραγματευσεις...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/54738/ypoyrgoskamia-dynatotita-stoys-ptyhioyhoys-toy-tei-athinas-kai-aei-peiraia-tt-na