Κατατίθεται στη Βουλή το "30ωρο" και οι συγχωνεύσεις σχολείων

Δημοσίευση: 08/01/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατατίθεται στη Βουλή το "30ωρο" και οι συγχωνεύσεις σχολείων

Ψηφίζονται την παρασκευή οι διατάξεις

Κατατίθεται μέσα στην εβδομάδα  προς ψήφιση στη Βουλή,προκειμένου να ψηφιστεί την Παρασκευή,  το πολυνομοσχέδιο με όλα τα προαπαιτούμενα που η Κυβέρνηση υπέγραψε με τους θεσμούς, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται, διατάξεις για:

i) την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα

ii) τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων από το σχολικό έτος 2018-2019 και

iii) τον αποκλεισμό της ώρας του γεύματος από τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών.

Το υπουργείο Παιδείας συμφώνησε  μαζί με τον ΟΟΣΑ να επανεξεταστούν όλοι οι    σχετικοί  δείκτες, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων στοιχείων μέχρι τον Απρίλιο του 2018.

Επίσης σύμφωνα με το κείμενο της συμφωνίας το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει, μέχρι το Μάρτιο του 2018:

Α.  Να εγκρίνει νομοθετικά μέτρα σχετικά με τους μελλοντικούς διορισμούς και την αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων με στόχο να εξασφαλίσει μια αποπολιτικοποιημένη, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής του AΣΕΠ στις αρμόδιες επιτροπές και την αναβάθμιση του ρόλου τους μέσα στις σχολικές μονάδες και προσδιορίζοντας τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους

Β. Να  εγκρίνει νόμο για την αναβάθμιση των φορέων που είναι υπεύθυνοι για τις αξιολογήσεις και

Γ. Να εγκρίνει νόμο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, της σχολικής αυτοαξιολόγησης και της ορθολογικής χρήσης των πόρων.

Δ.   Μέχρι το Μάιο του 2018 θα πρέπει να υιοθετηθεί μια στρατηγική για την αρχική και συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ιδιωτικά σχολεία

Ε. Το πλαίσιο απολύσεων που θεσπίστηκε με τον νόμο περί ιδιωτικής εκπαίδευσης  με το νόμο νόμος 4472/2017  θα αξιολογηθεί έως τον Μάρτιο του 2018 και, εφόσον απαιτείται, θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις να συμφωνηθεί με τα θεσμικά όργανα και να νομοθετηθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2018 και να τεθεί σε εφαρμογή για το σχολείο το έτος 2018-19

Δημοσιονομικά

Επίσης σύμφωνα με το κείμενο που υπέγραψε ο κ. Γαβρόγλου:

1. Οι αρχές θα συμφωνήσουν με τα θεσμικά όργανα για το τι πρέπει να περιμένουν σε επίπεδο δημοσιονομικό από την οργάνωση της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα τέλη για μεταπτυχιακές σπουδές, τις υπηρεσίες σε τρίτους και άλλους και την εκμετάλλευση της πανεπιστημιακής περιουσίας.

2. Οι αρχές θα κάνουν «βήματα μπροστά» στα θέματα που αφορούν τη σύγκλιση με τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ όσον αφορά τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας ανά μέλος του προσωπικού και οι αναλογίες των μαθητών ανά τάξη και τις αναλογίες μαθητών ανά δάσκαλο.

3. Η Ελλάδα θα πρέπει να εκσυγχρονίσει ακόμη περισσότερο το εκπαιδευτικό της σύστημα σε όλα τα επίπεδα για να πετύχει βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ισότητα.

4. Οι αρχές θα έχουν στα χέρια τους τις συστάσεις της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω ενός συγκεκριμένο σχέδιο δράσης μέχρι τον Μάιο του 2018.

5. Μια προκαταρκτική έκθεση δημοσιεύθηκε από τον ΟΟΣΑ τον Ιούλιο του 2017, ένα σχέδιο έκθεσης που θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 και την τελική έκθεση έως τον Απρίλιο του 2018.

Σχόλια (22)

Γιάννης
|

Οι εργαζόμενοι σε κάθε υπουργείο δικαιούνται 3 τμ χώρο, γραφείο και υπολογιστή εφόσον είναι απαραίτητο για το αντικείμενο της δουλειάς τους. Τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει στο χώρο της εκπαίδευσης..

Νομίζω πως μας αντιμετωπίζουν σαν ζώα

Τάσος
|

Για να διαβάσουμε το κείμενο σωστά πρέπει να το διαβάσουμε χρησιμοποιώντας τα σημεία στίξης. Αν λοιπόν το διαβάσουμε τα κόμματα το κείμενο λέει ότι οι εκπαιδευτικοί μένουν στο σχολείο ΜΕΧΡΙ 30 ώρες την εβδομάδα για να κάνουν τις δουλειές που περιγράφει αναλυτικά.

Αν τελειώσουν νωρίτερα από τις 30 ώρες φεύγουν, αν όχι μένουν 30 ώρες...

Έτσι απλά, μη βάζουμε τρικλοποδιές στους εαυτούς μας και μην τρελαινόμαστε...

Στο κάτω-κάτω της γραφής αυτοί που γουστάρουν να δώσουν το κάτι παραπάνω θα το κάνουν ούτως ή άλλως...

εκπαιδευτικός
|

@Παπαγεωργίου.Αν δεν είναι ειρωνικό το σχόλιο σου ,τι να σου πω.Συγχαρητήρια που εκτελείς καθήκοντα σχολικού φύλακα.Οι υπόλοιποι που δεν το κάνουν σημαίνει ότι έχουν και άλλες ενασχολήσεις και ενδιαφέροντα από του να είναι νύχτα μέρα στο σχολείο και σωστά.Όσο για τα 40 χρόνια υπηρεσίας πότε τα πρόλαβες;Ο νόμος για την εθελούσια παραμονή στην υπηρεσία μετά τα αυτοδίκαια και υποχρεωτικά στα 35 έγινε το 2015 και συνεπώς δεν βγαίνουν οι αριθμοί.Αν ήσουν διευθυντής εκπαίδευσης ή σχολικός σύμβουλος να το καταλάβαινα,γιατί μόνο αυτοί το κάνουν γιατί είναι σε αυτές τις θέσεις και έτσι δεν τους πειράζει να μείνουν εθελοντικά και μέχρι τα 40 χρόνια.Εκπαιδευτικός όμως σε τάξη 40 χρόνια το θεωρώ απίθανο.Σιδερένια νεύρα έχει και πόσων χρονών είναι ο ...παππούς των μαθητών;

ΟΟ
|

Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο για τους χιλιάδες μετακινούμενους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι καθημερινά διανύουν πολλά χιλιόμετρα. Όσο για τους υπόλοιπους, ελλείψει υποδομών, βλέπω τα σχολεία να καταντήσουν καφενεία. Χώρια που προβλέπω να αυξάνονται και οι άδειες..

Παπαγεωργίου
|

Για μένα έτσι κι αλλοιώς δεν υπάρχει πρόβλημα... είχα μάθει στα δύσκολα. Κάποτε πήγαινα πρωί βράδυ στο σχολείο...τώρα πρώτος πάω (το ανοίγω) και τελευταίος φεύγω (το κλειδώνω). Συμπλήρωσα ήδη 40 χρόνια διδασκαλίας και στεναχωριέμαι μην με συνταξιοδοτήσουν και μείνω χωρίς αντικείμενο απασχόλησης!

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

ΕΔΩ ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΚΟΛΟΤΟΥΜΠΕΣ!

ΚΑΛΑ ΟΤΑΝ ΥΠΕΓΡΑΦΑΝ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΣΥΡΙΖΑ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΝΤΑΧΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΟΑΣΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΟΤΙ ΑΡΓΑ ή ΓΡΗΓΟΡΑ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΠΩΔΥΝΑ ΜΕΤΡΑ;
ΑΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ (ΩΣ ΘΕΟΙ) ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΙΣΤΕΣ.
ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑΝ, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ.
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΑΚΗ.

geomad
|

Αυτός που δούλευε στο σχολείο, είτε 10 είτε 20 είτε 30 είτε 40 πάλι θα δουλεύει. Αυτός που δεν έκανε τίποτα τι θα κάνει στο σχολείο 30 ώρες?????

Γιάννης Πλατάρος
|

Υπάρχει ένας βαρβαρισμός με πολιτική προέκταση στο κείμενο. Μένω σε μια λέξη:
«.......και την αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων με στόχο να εξασφαλίσει μια αποπολιτικοποιημένη, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής του AΣΕΠ........»
Η λέξη «αποπολιτικοποιημένη» με την πρόδηλη έννοια της «αποκομματικοποιημένης» δεν υπάρχει. Κάποιος την επινμόησε να να δείχνει η ενέργεια λιγότερο χυδαία.... Το «διαφανή» αντί διάφανη δεν το σχολιάζω...Πταίσμα...Βέβαια υπάρχει και ο όρος «αποκομματισμός» που είναι νεολογισμός δικός μου, αλλά δεν χρησιμοποιείται.
Η ουσία είναι ότι ο χρόνιος κομματισμός δεν είναι πολιτική ....
Ή μήπως είναι λόγω του χρονίου του πράγματος; ....
Περιμένω και τι θα πει ο «ένας εκπαιδευτικός» που γνωρίζει σε βάθος τα Ελληνικά, αλλά δεν μπαίνει στον κόπο να γράψει επί της ουσίας, σχολιάζοντας τους σχολιαστές κι αυτούς, όχι επί της ουσίας...
Αποπολιτικοποίηση ή αποκομματισμός;
Εγώ λέω αποκομματισμός αλλά έχω κια αίσθηση φοβίας μετά από το μάθημα που έλαβα από τον «ένας εκπαιδευτικός»
Όπως βλέπετε, δίνω πάσες για δυνατά λακτίσματα της σφαίρας στην εξέδρα....

Ελένη
|

@zorro, σχεδόν σε καμία (1 η 2) χώρα της Ευρώπης δεν έχουν ίδιο διδακτικό ωράριο στην Αθμια και Βαθμια. Επίσης στις περισσότερες χώρες υπάρχει μισθολογική διάφορα υπέρ της Βαθμίδας και σε μερικές χώρες οι διαφορές είναι μεγάλες!

kostas
|

@TSIFLIKAS Με την ευκαιρία των επικείμενων αλλαγών, καιρός να καταργηθεί η διδασκαλία μιας εντελώς νεκρής γλώσσας όπως είναι τα αρχαία. Τεχνολογικά είμαστε ουραγός της Ευρώπης και ίσως ολόκληρου του κόσμου, αλλά έχουμε "επιτάφιους" ευτυχώς.

zorro
|

ερχετε η αυξηση ωραριου εξομοιωση ωρων πρωτοβαθμια και δευτεροβαθμια χαιρονται οι δασκαλοι ολοι στις 25 ωρες μηδεν προσληψεις

Στεφανος
|

Έως 30 ώρες; Γουστάρω. Και γουστάρω 30 ώρες διδασκαλία γιατί βαρέθηκα να φτιάχνω καζανάκια ,να αλλάζω λάμπες να κάνω εξαέρωση στα καλοριφέρ να αλλάζω σπασμένα τζάμια να ξεβουλώνω λούκια να βάφω τοίχους πόρτες κάγκελα, να ηλεκτροσυγκολλώ , να αλλάζω φθαρμένους πίνακες να φυτεύω δεντράκια και να φτιάχνω την αυτοποτιστική, να συντηρώ τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, να κάνω και διδασκαλία να την ακούω και από τους συν- αδερφούς να μου τη λένε οι γονείς ,να με βρίζουν οι κύριοι καθηγητές ότι χάνω την αξιοπρέπειά μου που ζητάω από ιδιώτες να μας κάνουν δωρεές σε εξοπλισμό να τρέχω για εράσμους και εγώ το βράδυ να 'αράζω' στην καναπεδάρα μου με το λάπτοπ που πήρα με δικά μου λεφτά για να κάνω πρόγραμμα για την επόμενη μέρα να το εκτυπώνω στον εκτυπωτή που πλήρωσα με δικά μου λεφτά σε δικό μου χαρτί με δικά μου μελάνια και μετά 'κααααθομαι' Αυτός είναι ο Έλληνας εκπαιδευτικός αυτόν θα αλλάξουν . Αυτόν βρίζει η κοινωνία ότι κάθετε και ξύνετε όλη την ημέρα με 4 μήνες διακοπές . Αυτό θα κάνω και εγώ από εδώ και πέρα . Ας αναλάβει το κράτος τις ευθύνες του. Εγώ πιά 'ΜΠΟΥΡΛΏΤΟ'

Νικόλας
|

Το ίδιο με πριν είναι ... απλά τώρα θα γράφει ο νόμος τα καθήκοντα: σχεδιασμός προγράμματος, υπεύθυνοι τμήματος, μητρώο, πρακτικό, απουσίες, εφημερίες ... όλα όσα κάναμε με βάση άλλους νόμους ή και άτυπα τώρα θα τα γράφει ο νέος νόμος, και θα μένουμε στο σχολείο όσο χρειάζεται για να εκτελέσουμε τα καθήκοντά μας. Δηλαδή περίπου τα ίδια που ίσχυαν θα ισχύουν και τώρα. Και θα γλιτώσουμε παραπάνω αύξηση του διδακτικού ωραρίου.

TSIFLIKAS
|

Νοέμβριος 1973, Ε Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, ΣΤ Γυμνασίου, Πρακτικό Τμήμα. Ένας λαμπρός φιλόλογος μας διδάσκει τον Επιτάφιο του Περικλέους. Δευτέρα ή Τρίτη ήταν... λίγες μέρες πριν την 17η. Μπαίνει στην τάξη και κάνει ένα ''άλμα'' στον Επιτάφιο λόγο. Μας πηγαίνει στο 40ο ΚΕΦ. , μας κάνει μία γρήγορη συντακτική ανάλυση και αρχίζουμε τη μετάφραση. Μας βοηθάει πολύ στη γραμματική γιατί θέλει να μείνουμε πολλή ώρα στα σχόλια. Χρησιμοποιεί και την επόμενη ώρα που είχαμε Λογοτεχνία μαζί. Μία ώρα σχολιάζαμε το '' τον τε μηδεν τωνδε μετεχοντα ουκ απραγμονα, αλλ αχρειον νομιζομεν''. Κι εγώ ένας άχρηστος είμαι, μας είπε στο διάλειμμα. Αλλού έπρεπε να είμαι τώρα... Με πολλή τέχνη μας οδήγησε, σχεδόν όλους, στο Μετσόβιο... Όταν θα σταματήσουμε να κοιτάμε μόνο τον εαυτό μας και θυμηθούμε όλοι μας σ' αυτόν τον τόπο και το ''εμείς''... του Μακρυγιάννη, τότε θα μπορέσουμε να λύσουμε πολλά από τα προβλήματα της Παιδείας μας.
Δεν έχουμε προτάσεις, συνάδελφοι, που να μπορούμε με αξιόλογα επιχειρήματα, να τις παρουσιάσουμε στην ελληνική κοινωνία!...

Εκπαιδευτικος που μενει στο σχολειο 30 ωρες
|

Κι εμενα δε με ποναει τοσο η παραμονη μου για 30 ωρες διοτι το κανω ηδη.ΑΠπο βιτσιο θελετε, απο αγαπη για το λειτουργημα, πειτε το οπως νομιζετε. Επιτρεψτε μου ομως αυτη η υποχρεωτικοτητα εκπορευομενη απο τον μεχρι χθες εχθρο ΟΟΣΑ με φοβιζει πολυ. Θα δειτε δυστυχως σε λιγο καιρο οτι αφου θα ειμαστε σχολειο υποχρεωτικα και προσληψεις δε θα γινονται θα μεταφραστει σε αυξηση και του διδακτικου μας ωραριου (κι ας μην το λενε απο τωρα για προφανεις λογους). Ελπιζω να διαψευστω...Καλη χρονια σε ολους

foros1
|

Η εργασία των εκπαιδευτικών έχει να κάνει με την σωστή παρουσία τους μέσα στην τάξη, την προετοιμασία τους, διαγωνίσματα, τεστ, εργασίες, διορθώσεις γραπτών, εκδηλώσεις, εφημερίες και κάποιες άλλες εργασίες στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας.
Για όλα αυτά, πλέον, πρέπει να υπάρχουν οι υποδομές στα σχολεία ώστε να γίνονται στο 30ωρο, αλλά μόνον αυτά.
Γι'αυτό προσελήφθησαν και όχι για πρακτικά, μητρώα, καρτέλες, οικονομικά και πολλά άλλα που είναι δουλειά γραμματείας.
Αν κάποιοι αποφάσισαν να τους αντιμετωπίσουν σαν υπαλλήλους γραφείου, ας αναλάβουν και την ευθύνη της παρουσίας τους μέσα στην τάξη με την φιλοσοφία ενός υπαλλήλου γραφείου....

ΕΡΩΤΗΣΗ
|

Συζητάνε με τον ΟΟΣΑ αυτά τα μέτρα.Με τους διεθείς επιτηρητές -τρόικα-θεσμούς τα μέτρα που γδέρνουν και φτωχοποιούν τον ελληνικό λαό.Με τους ξένους δανειστές για νέα μέτρα .Με τις ΗΠΑ και τον Τράμπ να λυθεί σε βάρος της Ελλάδος το όνομα της Μακεδονίας για να μπουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ λόγω του φόβου της Ρωσίας.Με τον Ερτογάν για τους μουφτήδες της Θράκης.Με όλους τους ευρωπαίους πως θα γίνουμε μια απέραντη φυλακή για όλους τους μετανάστες που δεν δέχονται αυτοί.Με τον Έλληνα και τον ελληνικό λαό έχουν σκοπό κάποτε επιτέλους να συζητήσουν;

ικαρος
|

Κατατίθεται μέσα στην εβδομάδα προς ψήφιση στη Βουλή,προκειμένου να ψηφιστεί την Παρασκευή, το πολυνομοσχέδιο με όλα τα προαπαιτούμενα που η Κυβέρνηση υπέγραψε με τους θεσμούς, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται, διατάξεις για:

i) την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα

ii) τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων από το σχολικό έτος 2018-2019 και

iii) τον αποκλεισμό της ώρας του γεύματος από τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών.
iiii)συνεχόμενη λειτουργία της θέρμανσης,30 ώρες την εβδομάδα,γιατί με γάντια,κουκούλες,διπλά παντελόνια και πουλοβερ, όπως είμαστε τώρα,δε θα ζήσουμε.Αυτό θέλετε;

Λευτέρης
|

@Μάλιστα
Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται για τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας και αφορά ελάχιστους. Τα προβλήματα που θα λυθούν μακροπρόθεσμα για όλα τα Σχολεία είναι πολλά. Πολύ σωστό μέτρο!

Ένας εκπαιδευτικός
|

Προσωπικά θεωρώ σωστό το μέτρο του 30ωρου, αλλά καλό θα ήταν επιτέλους το υπουργείο και ο ΟΟΣΑ να σταθούν και στην ουσία της εκπαιδευτικής καθημερινότητας και να νοιαστούν επιτέλους να εξασφαλίσουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τον άμοιρο Έλληνα εκπαιδευτικό, συνθήκες στοιχειωδώς συγκρίσιμες μ' αυτές που έχει κάθε συνάδελφός του στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Όλα τα υπόλοιπα μόνο υποκρισία και αυταρχισμό φανερώνουν...

Ηλίας
|

"την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα" - Έτσι όπως το θέτει το άρθρο, ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι καθώς μέχρι σήμερα η παραμονή στο σχολείο είναι ΕΩΣ 30 ώρες. Είναι έτσι ακριβώς?

Μάλιστα
|

Δηλαδή την πατήσαμε. Υπάρχουν συνάδελφοι που μετακινούνται και 100χλμ την ημέρα για να φτάσουν στις σχολικές μονάδες τους. Έχουν κανονισμένα δρομολόγια και ανταποκρίσεις λεωφορείων. Τώρα όλα αυτά ανατρέπονται με επιπλέον κόστος για την κάθε οικογένεια.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/54895/katatithetai-sti-voyli-30oro-kai-oi-syghoneyseis-sholeion