Αντιπαραβολή των δύο νόμων για το υποχρεωτικό ωράριο και συμπεράσματα

Δημοσίευση: 03/02/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αντιπαραβολή των δύο νόμων για το υποχρεωτικό ωράριο και συμπεράσματα

Εκπαιδευτικός που η τελευταία ώρα διδασκαλίας είναι π.χ η 5η και τη μέρα αυτή δεν του ανατίθενται άλλες υπηρεσίες από τα όργανα διοίκησης του σχολείου του είναι νόμιμο να αποχωρεί από το σχολείο

Πρόδρομος Π. Ελευθερίου Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών


Όργανα διοίκησης σχολείου: Άρθρο 11 του ν. 1566/1985

Όργανα διοίκησης κάθε σχολείου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ο διευθυντής, ο υποδιευθυντής και ο σύλλογος των διδασκόντων.

Παρ. 2 του Κεφαλαίου ΣΤ του του άρθρου 11 του ν. 1566/1985

2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

1. Σύμφωνα με τον ν. 1566/1985 οι εκπαιδευτικοί παρέμεναν υποχρεωτικά στο σχολείο για έργο που τους ΕΙΧΕ ΑΝΑΤΕΘΕΙ από τα όργανα διοίκησης του σχολείου, ενώ με τον ν. 4512/2018 παραμένουν υποχρεωτικά για υπηρεσίες που τους ΑΝΑΤΙΘΕΝΤΑΙ από τα όργανα διοίκησης του σχολείου.

2. Σύμφωνα με την Παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, εκπαιδευτικός που η τελευταία ώρα διδασκαλίας ήταν π.χ η 5η και τη μέρα αυτή δεν είχε να εκτελέσει συγκεκριμένο έργο που του είχε ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου ήταν νόμιμο να αποχωρεί από το σχολείο.

Κατ’ αναλογία:

Σύμφωνα με το άρθρο 245 του ν. 4512/2018, εκπαιδευτικός που η τελευταία ώρα διδασκαλίας είναι π.χ η 5η και τη μέρα αυτή δεν του ανατίθενται άλλες υπηρεσίες από τα όργανα διοίκησης του σχολείου του είναι νόμιμο να αποχωρεί από το σχολείο.

Σχόλια (3)

ΠΠ
|

Η λύση είναι απλή για όποια διοίκηση θέλει να εφαρμόσει το 30ωρο. Να αναπτύσσεται κατά το δυνατόν, υποχρεωτικά, σε κάθε σχολική μονάδα το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε υπεύθυνου/-ης τάξης ή ειδικότητας σε εξάωρη βάση με ενδιάμεσα κενά. Να μην υπογράφεται ωρολόγιο πρόγραμμα από τη διοίκηση-σχολικό σύμβουλο κτλ. με συνεχές τρίωρο, τετράωρο, πεντάωρο, αλλά να είναι υποχρεωτική η χορήγηση κενών ενδιάμεσα για διόρθωση γραπτών, ενδοσχολικές εργασίες κτλ. και να λαμβάνονται υπόψη οι παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών/-τριών. Όχι να βάζουμε πρωί-πρωί θρησκευτικά, ιστορία, μαθηματικά για να φύγουμε...αλλά να αναπτύσσεται το πρόγραμμα ως εξής: Μαθηματικά, κενό-Αγγλικά, Ιστορία, κενό Γυμναστική, κενό εικαστικά, θρησκευτικά κτλ. Έτσι κανείς δε θα ζητάει να φεύγει στις 12:00. Συνετό βέβαια είναι να εξαιρεθούν οι γονείς με μικρά παιδιά, για λόγους αυτονόητους, «χωρίς παιδιά παιδεία δεν υπάρχει»!
Αν λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας θέλει πραγματικά να «κρατήσει»τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία και αφού έχει «αξιοπρεπείς χώρους» να τους φιλοξενήσει, μέχρι αργά το μεσημέρι, ώστε να εργαστούν δημιουργικά, σε συνδυασμό και με το ότι στα επαρχιακά σχολεία μετακινούνται (οι εκπαιδευτικοί) σε ομάδες με ιχ λόγω υψηλού κόστους «ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν» με πολιτικό κόστος....υψηλό βέβαια!!! Ας αφήσει λοιπόν τις ασαφείς εγκυκλίους για υποχρεωτικά 30ωρα και ας νομοθετήσει απλά και λειτουργικά.....!!!

Ηλίας
|

Αν θεωρήσουμε ότι ο δ/ντής ή ο υπ/ντής αναθέτουν οποιαδήποτε από τις αναφερόμενες εργασίες σε όποιον αυτοί κρίνουν, βλέπω να υπάρχουν εκπ/κοί που θα εξαντλούν το ωράριό τους και άλλοι να κάνουν 4 ή 5 ώρες και να φεύγουν.

Γιώργος
|

Ο διευθυντής ή ο υποδιευθυντής θα μπορεί να σού αναθέσει εκείνη τη στιγμή, μετά το πέρας του διδακτικού σου ωραρίου, μία υπηρεσία. Με απλά λόγια δίνονται υπερεξουσίες στο διευθυντή και στον υποδιευθυντή (γιατί όχι και στο σύλλογο διδασκόντων, αν δεν αλλάξει ο 1566) να σου αναθέτει υπηρεσίες και να σου εξαντλεί όλο σου το ωράριο.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/55343/antiparavoli-ton-dyo-nomon-gia-ypohreotiko-orario-kai-symperasmata