Αναπληρωτές πενταετούς σύμβασης προτείνουν οι θεσμοί στον υπουργό Παιδείας

Δημοσίευση: 13/04/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αναπληρωτές πενταετούς σύμβασης προτείνουν οι θεσμοί στον υπουργό Παιδείας

Αυτό θα σήμαινε και το τέλος των μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών

Oι Θεσμοί έχουν  προτείνει την εφαρμογή του μέτρου των αναπληρωτών πενταετούς σύμβασης, αλλά από την Κυβέρνηση έχει απορριφθεί (σ.σ. αυτό θα σήμαινε και το τέλος των μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών).

Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στη συνάντηση με  αντιπροσωπείες των Δ.Σ. του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (Σ.Α.Ν.), του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑ.Σ.Α.Δ.) και της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.).

Οι Σύλλογοι απ' τη μεριά τους απαίτησαν το σχολικό έτος '18-'19 να είναι έτος μόνιμων διορισμών κι ενημέρωσαν τον υπουργό πως δε δέχονται διαφορετική αντιμετώπιση απ' αυτή που επιλέχτηκε για τους συμβασιούχους πυροσβέστες και για τους συμβασιούχους των ΟΤΑ.

Για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, κοινή διαπίστωση υπουργού και Συλλόγων ήταν πως, παρά τα προβλήματα, αυτή προχωρά ικανοποιητικά στους περισσότερους Δήμους της χώρας. Αίτημα των Συλλόγων εδώ ήταν η επίσπευση της έκδοσης της ΚΥΑ προκειμένου να μην υπάρξει καθυστέρηση στις εγγραφές προνηπίων και νηπίων για το επόμενο έτος.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΚΟΙΝΩ  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  Σ.Α.Ν.- ΠΑ.Σ.Α.Δ-Π.Ε.Α.Δ.

Συναντήθηκαν χθες Τετάρτη 11/4 με τον Υπουργό Παδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου αντιπροσωπείες των Δ.Σ. του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (Σ.Α.Ν.), του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑ.Σ.Α.Δ.) και της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.)

Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία του ίδιου του Υπουργού μετά τη μαζική κινητοποίηση στις 2/3/18, στη διοργάνωση της οποίας πρωτοστάτησαν οι τρεις σύλλογοι, και της συνέχειάς της τόσο στις 16/3 όσο και στις 30/3, με αιτήματά τους μόνιμους διορισμούς και την εξομοίωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με εκείνα των μονίμων συναδέλφων μας.

Στη συνάντηση οι σύλλογοι έθεσαν επιτακτικά το θέμα της μονιμοποίησης των αναπληρωτών και ζήτησαν
"με την αλλαγή του νόμου 3848 ΟΛΟΙ οι αναπληρωτές, που θα δουλέψουν μέχρι την 30η/6/18, να υπαχθούν στις ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ του νέου και να προβλεφθεί χρονικά, ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΡΗΤΑ, η μονιμοποίησή τους"
ως το σημαντικότερο ζήτημα που αφορά τις ζωές χιλιάδων συναδέλφων που στελεχώνουν με πολυεπίπεδο προσωπικό και οικογενειακό κόστος τα δημόσια σχολεία σε κάθε εσχατιά της χώρας.

Ο Υπουργός για ακόμη μια φορά κινήθηκε στα γνωστά πλαίσια των όσων έχουν αναφερθεί μέχρι τώρα (ανακοίνωση νέου συστήματος και ταυτόχρονα αριθμού μόνιμων διορισμών για το 2019) σε όλες τις συναντήσεις κι αφού παραδέχτηκε γι'άλλη μια φορά ότι η προϋπηρεσία όσων εκπαιδευτικών εργάζονται ως αναπληρωτές αποτελεί πολύτιμο παιδαγωγικό κεφάλαιο, δήλωσε πως το Υπουργείο προτίθεται να εντείνει τις απαραίτητες ενέργειες προς τους Θεσμούς ώστε να εξασφαλιστούν μόνιμοι διορισμοί.

Αναφέρθηκε απ'τον ίδιο επίσης ότι οι Θεσμοί έχουν αντιπροτείνει το μέτρο των αναπληρωτών πενταετούς σύμβασης αλλά αυτό δεν είναι οι μόνιμοι διορισμοί, τους οποίους το Υπουργείο ζητά και γι' αυτό έχει απορριφθεί ως λύση.

Οι Σύλλογοι απ' τη μεριά τους απαίτησαν το σχολικό έτος '18-'19 να είναι έτος μόνιμων διορισμών κι ενημέρωσαν τον Υπουργό πως δε δέχονται διαφορετική αντιμετώπιση απ' αυτή που επιλέχτηκε για τους συμβασιούχους πυροσβέστες και για τους συμβασιούχους των ΟΤΑ. Η μονιμοποίησή αυτών των 11.000 συμβασιούχων δείχνει όχι μόνο τον τρόπο αλλά και πως όταν θέλει η κυβέρνηση μπορεί και μόνιμους και μαζικούς διορισμούς να κάνει.

Στο θέμα των νέων πινάκων κι αφού έγινε αναφορά απ τον κ. Γαβρόγλου σε δικαστικές αποφάσεις που πρέπει να σεβαστεί το Υπουργείο, ζητήθηκαν απ' αυτόν κριτήρια κατάταξης για τους νέους πίνακες.

Κοινή θέση των Συλλόγων ωστόσο, αφού επισημάνθηκαν κι άλλα θέματα εξίσου σοβαρά, εκτός των πινάκων, όπως οι τοποθετήσεις αναπληρωτών κι οι συνθήκες διαμονής και διαβίωσης τους, ειδικά όσων καλούνται να εργαστούν σε τοποθεσίες τουριστικού ενδιαφέροντος, ήταν πως καμία συζήτηση για κριτήρια δε μπορεί να γίνει αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά μας για μονιμοποίηση μέχρι και του τελευταίου αναπληρωτή καθώς αυτό θα σήμαινε υποβιβασμό-αποκλεισμό συναδέλφων από το δικαίωμα στην εργασία και τον διορισμό.

Αφού γίνει δεκτό το αίτημα μας για νομοθετημένη δέσμευση που θα ορίζει με σαφήνεια την ανάληψη από πλευράς της πολιτείας της υποχρέωσης για αποκατάσταση των εργασιακών σχέσεων όσων προσφέρουν χρόνια τώρα στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης, τότε μπορούμε να δούμε ένα νέο σύστημα διορισμών με κριτήρια, που θα αφορά αναπληρωτές και πτυχιούχους.

Για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, κοινή διαπίστωση Υπουργού και Συλλόγων ήταν πως, παρά τα προβλήματα, αυτή προχωρά ικανοποιητικά στους περισσότερους Δήμους της χώρας. Αίτημα των Συλλόγων εδώ ήταν η επίσπευση της έκδοσης της ΚΥΑ προκειμένου να μην υπάρξει καθυστέρηση στις εγγραφές προνηπίων και νηπίων για το επόμενο έτος.

Τα εργασιακά μας δικαιώματα τέλος, όπως αυτά τέθηκαν στον Υπουργό, με κυρίαρχο αυτό της προστασίας της μητρότητας, εμπίπτουν κατά τον ίδιο σε μνημονιακούς νόμους, οι οποίοι δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο κινήσεων κι είναι πολύ δύσκολο να γίνουν αλλαγές παρότι, όπως είπε κι αυτός, το επιθυμεί με την απάντηση να μην ικανοποιεί, όπως είναι φυσικό.

Κοινά απαντήθηκε πως δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό από εμάς ένα καθεστώς ανισότητας κι ανισονομίας μεταξύ μονίμων κι αναπληρωτών συναδέλφων. Αντίκειται της λογικής, της ηθικής και του δικαίου.

Οι Σύλλογοι παρ' όλο που αξιολογούμε θετικά την πρωτοβουλία του Υπουργού για συνάντηση, παραγωγική τη στάση που κράτησε στη συζήτηση μεταξύ τους και ειλικρινή τη διάθεσή του για συνέχιση του διαλόγου σύντομα, με συγκεκριμένο πλέον πλαίσιο και δεδομένα εκ μέρους του Υπουργείου, θα συνεχίσουμε τον αγώνα  για τη μονιμοποίηση ή καλύτερα για την αποκατάσταση των εργασιακών σχέσεων και του τελευταίου αναπληρωτή αναλαμβάνοντας τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες το αμέσως προσεχές διάστημα.

 

Σχόλια (3)

@Μεκριζής
|

Αγαπητέ φίλε, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δοκίμαζες να λειτουργήσεις τα σχολεία όπως λες και να δούμε πόσα σχολεία σε απομακρυσμένες αγροτικές και νησιωτικές περιοχές θα κατάφερνες να στελεχώσεις και με τι κόστος.

Γιατί δε θυμάμαι ούτε να υπάρχει ΙΕΚ σε κάθε κουτσοχώρι, ούτε οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ να υποχρεούνται να μετακομίζουν σε άλλους νομούς και να μην ασκούν 2η δουλειά αλλά ούτε και να ανοίγουν ιδιωτικά σχολεία πέρα από αστικά κέντρα. Αναρωτήθηκες ποτέ το γιατί?

Πάντως από σήμερα μπορείς να πας να κάνεις αίτηση για αναπληρωτής, αν έχεις τα προσόντα, και να λύσεις τις απορίες σου μόνος σου.

Γιατί να μην αρθεί η μονομότητα, αλλά ταυτόχρονα να έχουν το δικαίωμα, οι δημόσιοι υπάλληλοι, να έχουν επιχειρήσεις στο όνομά τους ή να κάνουν και 2η και 3η δουλειά? Φιλελεύθερος δε μπορεί να είσαι μόνο στις υποχρεώσεις αλλά όχι στα δικαιώματα!

Πλατάρος Γιάννης
|

Πάει να δημιουργηθεί (αν δεν δημιουργήθηκε ήδη) απολύτως ΜΕΙΖΟΝ θέμα .
Κανείς δεν λέει την αλήθεια. Κανείς δεν υποδεικνύει το αυτονόητο. Διαζύγιο με την λογική, το δίκαιο, το σωστό, το πρέπον, το Συνταγματικό.
Εν αρχή ήν η αναλογία 1:5 για τους διορισμούς που ΔΕΝ τηρήθηκε.
Ακολούθησε η αναλογία 1:10 η οποία ΟΥΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΡΗΘΗΚΕ ΚΑΤ΄ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Αυτή η εξαίρεση εξηγείται μερικώς ή πλήρως εμ την λογική ότι η εκπαιδευτικοί έχουν την μεγαλύτερη δαπάνη για το Κράτος, ας παίρνουν ψίχουλα, είναι οι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ Δ.Υ.
Την αλήθεια όμως δεν την λέει κανένας. Για να την πεις πρέπει να την ξέρεις. Όλοι όμως βλέπουν την ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗ εξέλιξη και φορά των πραγμάτων.
Οι Αναπληρωτές, δεν δικαιούνται ηθικά να αξιώνουν μονιμοποίηση. Να αξιώνουν διενέργεια διορισμών ναι, δικαιούνται να το αξιώνουν, οι Ομοσπονδίες ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ να το αξιώνουν, αλλά σύμφωνα με όσα λένε και επιτάσσουν η λογική και το Σύνταγμα:
Με διαγωνισμό που θα συμπεριλαμβάνει ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ:
α) Κοινωνικά κριτήρια (Οικ. κατάσταση, ηλικία από κτήσεως πτυχίου) έως 15% του άριστα του διαγωνισμού και με ελεγχόμενη κανονική κατανομή της μοριοδότησης γι αυτά τα κριτήρια (=Να μην τα παίρνουν όλοι να μην τα παίρνουν ελάχιστοι)
β) Αξιοκρατικά κριτήρια: (Βαθμός πτυχίου, δεύτερο πτυχίο, μετ/κα, Γλωσσομάθεια ) έως 15%
γ) Προϋπηρεσία διδακτική στην Δημόσια Εκπαίδευση ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. Έως 15% .
Για να μην πάρουν όλοι το 15% ή για να μην το πάρουν ελάχιστοι από κάθε κατηγορία, πρέπει να γίνει έλεγχος κανονικής κατανομής επί του δυνητικού αριθμού των υποψηφίων, πριν γίνει η νομοθέτηση της μοριοδότησης. (Αυτοί που ξέρουν λίγο Στατιστική ξέρουν τι εννοώ)
δ) Προϋπόθεση επιτυχίας, αναγκαία, η επίτευξη της βάσης του διαγωνισμού. Εδώ οι κανονικότητα πληρούται με επιλογή ΙΣΟΔΥΝΑΜΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ κατά τεκμήριο και «ΔΥΣΚΟΛΩΝ»
Δεν μπορώ να σκεφθώ κάτι πιο δίκαιο και λογικό.
Φυσικά ΑΝ γίνει κάτι θα είναι πόρρω αυτού απέχον.
Και δεν είναι να γίνει κάτι «πόρρω απέχον» απ΄όποιες αρχές λογικής και δικαίου. Είναι μην γίνει κάτι «έτη φωτός απέχον» διότι θα θέσει σε κίνδυνο και τα ίδια προσωπικά εργασιακά συμφέροντα και τα των άλλων.
Το δίκιο όλων είναι μόνο όταν είναι στα πλαίσια του Συντάγματος. Αν πάμε με «συμβάσεις πενταετείς» τις οποίες ΤΑΧΑ απαιτούν οι «θεσμοί» τότε οδεύουμε ολοταχώς στον ΕΦΙΑΛΤΗ υπαγωγής στους Δήμους ΟΛΩΝ, με πλήρη καταβαράθρωση των δικαιωμάτων όλων και πλήρη εκπεσμό της Εκπαιδευτικής Λειτουργίας.
Ας πούμε, τις «υποδείξεις» αυτές των «θεσμών» ΔΕΝ θα τις καταγγείλουν οι Ομοσπονδίες μας, ούτε θα καταγγείλουν «την όποια συζήτηση επ΄αυτών» . Θα σιωπήσουν, ενώ όλοι ξέρουμε ότι είναι εδώ και δεκαετίες λαλίστατες και καταγγέλλουν «ό,τι κινείται και ομιλεί Ελληνικά»
Προβλέπω ότι εδώ θα σιωπήσουν κάτι που προκαταβολικά το εκλαμβάνω ως συμμετοχή στο σχέδιο υπαγωγής στους Δήμους.
Αφέλεια, δεν μπορώ να τους αποδώσω.

Μεκριζής
|

Δεν εχω κατανοήσει το εξής.,..με ποιό δικαίωμα αξιώνουν μονιμότητα, στον ιδιωτικό τομέα υπαρχει μονιμότητα? Σε περίπτωση που ειναι ικανοί εκπαιδευτες μπορούν να ξαναπροσληφτούν αλλα 5 ετη. Αλλά όχι.. θελουμε μονιμότητα να μην μας αγγιζει κανεις, ουτε ο θεος. Αλήθεια τα ΙΕΚ γιατι ανα 6 μηνες αλλάζουν κόσμο./ Α ξεχασα εκει ειναι ΙΕΚ .


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/56360/anaplirotes-pentaetoys-symvasis-proteinoyn-oi-thesmoi-ston-ypoyrgo-paideias