Αναθέσεις που υποβαθμίζουν τη διδασκαλία των Μαθηματικών
Δημοσίευση: 21/05/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, όταν δεν μπορούν να αποφευχθούν, να σχεδιάζονται υπεύθυνα και όχι ως γραφειοκρατική διεκπεραίωση
Η γραφειοκρατική πρακτική της κάλυψης των διδακτικών κενών στο σχολικό ωράριο έχει οδηγήσει σε παραπέρα αποδυνάμωση της μάθησης και σε υποβάθμιση της μορφωτικής αξίας των μαθημάτων που δεν διδάσκονται από εκπαιδευτικούς με την δέουσα γνωστική και διδακτική κατάρτιση.
Στην περίπτωση των Μαθηματικών, η συνήθης ανάθεση σε εκπαιδευτικούς με συναφή αρχική επιστημονική προέλευση, όπως των Φυσικών Επιστημών ή της Πληροφορικής να ακολουθήσουν υποχρεωτικά ένα Αναλυτικό Πρόγραμμα του οποίου αγνοούν τους στόχους, τη συνοχή και το επιστημολογικό και διδακτικό πλαίσιο, οδηγεί σε «διδακτική παπαγαλία» και δημιουργεί επιπλέον προβλήματα κατανόησης, σύνδεσης και συνέχειας στη μαθησιακή διεργασία. Οι επιπτώσεις είναι ακόμη πιο σοβαρές, όταν η ανάθεση γίνεται σε πιο απομακρυσμένες ειδικότητες και όταν συμβαίνει σε πιο ευαίσθητα και δύσκολα σχολικά περιβάλλοντα.
Το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας, όταν αδυνατεί να καλύψει τα κενά με τις σωστές ειδικότητες, θα έπρεπε να αναζητήσει τρόπους ουσιαστικής κάλυψης του μορφωτικού κενού με ευέλικτες και διεπιστημονικές διδακτικές δράσεις, υπεύθυνα σχεδιασμένους στόχους και περιεχόμενο από τα στελέχη και τους συμβούλους.
Θα είχε για παράδειγμα ενδιαφέρον εάν επικέντρωναν στην ανάδειξη της σημασίας και των τρόπων αξιοποίησης των Μαθηματικών στις άλλες επιστημονικές και τεχνολογικές περιοχές και σχεδίαζαν αντίστοιχες διδακτικές δραστηριότητες με στόχους, με συμβατό περιεχόμενο, με παροχή διδακτικού υλικού και κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς αυτή η διοικητική λογική της διεκπεραίωσης και της εκπαιδευτικής υποβάθμισης διατηρείται στις πρόσφατες αποφάσεις και τις πρακτικές που ακολούθησαν το Τεύχος Β’ 1509/02.05.2018 της εφημερίδας της Κυβέρνησης σχετικά με Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου. Πρόκειται για πρακτικές παιδαγωγικά ασύμβατες και επαγγελματικά προσβλητικές, όπως αναφέρουν στην επιστολή τους 59 Αρχιτέκτονες Μηχανικοί– Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρεται ότι τους δόθηκαν ως ανάθεση « μαθήματα των Μαθηματικών (Άλγεβρα και Γεωμετρία στην Α’ και Β’ τάξη του ΕΠΑ.Λ.) και της Φυσικής (στο Γυμνάσιο), ενώ πρόκειται για Επιστήμες αυτόνομες που απαιτούν συνολική γνώση του αντικειμένου, με τις οποίες τα προγράμματα σπουδών των Αρχιτεκτόνων έχουν πολύ μικρή επαφή».(επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, Δημοσιεύτηκε στο ESOS, 18/5/2018).
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υποστηρίζει ότι κεντρικός άξονας της αναβάθμισης της μαθηματικής εκπαίδευσης, σε όλα το φάσμα της Β/θμιας εκπαίδευσης, είναι η διδασκαλία των Μαθηματικών να γίνεται από καθηγητές Μαθηματικών ΠΕ03 ή σε έκτακτες περιπτώσεις και από εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πτυχίου Μαθηματικού ως δεύτερο πτυχίο, οι οποίοι πέραν της γνωστικής επάρκειας διαθέτουν και την αντίστοιχη διδακτική επάρκεια και μέσω των σπουδών τους, αλλά και μέσω ειδικών σπουδών, σεμιναρίων και επιμορφώσεων στη Διδακτική των Μαθηματικών.
Το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ, που τιμούν τα Μαθηματικά ανακηρύσσοντας το 2018 ως έτος Μαθηματικών προς τιμήν τα 100 χρόνια από την ίδρυση της ΕΜΕ, θα πρέπει να αναπροσανατολίσουν το σύνολο των ρυθμιστικών αποφάσεων και των διοικητικών τους πράξεων ώστε:
α) να αναβαθμίζουν και να εμπλουτίζουν ουσιαστικά τον ρόλο του μαθήματος των Μαθηματικών,
β) να αμβλύνουν αντί να οξύνουν τις τεράστιες ανισότητες που έχουν εγκαθιδρυθεί με ευθύνες της πολιτείας για τα ΕΠΑΛ,
γ) να καλλιεργούν την μορφωτική και κοινωνική αξία των επιστημών και να εμπνέουν θετική στάση για τα Μαθηματικά σε όλες τις βαθμίδες και τις κατηγορίες της εκπαίδευσης.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Ο Πρόεδρος Ανάργυρος Φελλούρης
Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Σχόλια (23)
Προσπάθησα αλλά δυστυχώς μάλλον δεν επιτρέπεται η παράθεση συνδέσμων στα σχόλια.
Μπορείτε όμως να αναζητήσετε τα ακόλουθα και θα τις βρείτε εύκολα:
- Γιατί η Πληροφορική θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα (υπογεγραμμένο από προέδρους τμημάτων, 2014)
- Επιστολή μελών ΔΕΠ τμ. Πληροφορικής - ΕΚΠΑ στον υπουργό: Ναι στην Επαναφορά της Πληροφορικής ως Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο Μάθημα (2014)
Ενδεικτικό απόσπασμα: «Η κατανόηση της δυναμικής που χαρακτηρίζει την Αλγοριθμική οδηγεί σήμερα τα εκπαιδευτικά συστήματα τεχνολογικά προηγμένων χωρών (ενδεικτικά: ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, κ.ά.) στο να καλλιεργούν την ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ των μαθητών ήδη από τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να προετοιμάζουν καλύτερα εκείνους που θα ακολουθήσουν στη συνέχεια σπουδές τεχνολογικού χαρακτήρα.
Στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα την καλλιέργεια της αλγοριθμικής σκέψης υποστήριζε το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Περιβάλλον Προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) που διδάσκονταν στην τεχνολογική κατεύθυνση του Γενικού Λυκείου».
Το συγκεκριμένο μάθημα (ΑΕΠΠ), με τη συγκεκριμένη ύλη και το αντίστοιχο σχολικό εγχειρίδιο, δεν καλλιεργεί καμία ...σκέψη -είτε αναλυτική είτε αφαιρετική είτε κάποιου "νέου" τύπου- στους μαθητές Λυκείου.
Απαράδεκτη συνεπώς η αδιαφορία των πανεπιστημιακών και του υπουργείου.
Τόσα χρόνια στείρες ανακοινώσεις και ΚΑΜΙΑ πρωτοβουλία για ουσιαστικές αλλαγές στην ύλη και τη διδασκαλία της Πληροφορικής, με βάση στέρεα διεθνή επιστημονικά πρότυπα.
ΥΓ. Σύντομο σχόλιο για την όντως ενδιαφέρουσα διάλεξη του κ. Παπαδημητρίου: Όλοι οι επιστήμονες, ιδιαίτερα οι πιο καταξιωμένοι θεωρητικοί, τρέφουν μεγάλη αγάπη στο στενό επιστημονικό τους αντικείμενο. Καμιά φορά αυτή φτάνει στα όρια της υπερβολής...
Η Επιστήμη των Υπολογιστών (Πληροφορική), πάντως, δεν προβλέπεται να "αντικαταστήσει" τα Μαθηματικά (Queen and servant), ούτε φυσικά αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου να βρει τη θέση της στο οικοδόμημα της σύγχρονης Επιστήμης.
@Απόφοιτος Πληροφορικής
Για ποιες ακριβώς "επίσημες ανακοινώσεις μελών ΔΕΠ" μιλάς;; Τυχαίνει να έχω διαβάσει την απόδειξη του Γκέντελ ότι οι πρωτόγονες αναδρομικές συναρτήσεις είναι αναπαραστάσιμες στην πρωτοβάθμια αριθμητική Peano, καθώς και να παρακολουθήσω την διάλεξη του Χρήστου Παπαδημητρίου "The Algorithmic Lens: How the Computational Perspective is Transforming the Sciences", όπου εξηγεί πολύ καλά γιατί "Η Πληροφορική είναι τα νέα Μαθηματικά" ("Computer Science is the new Math"). Αυτές τις ανακοινώσεις που λες δεν έτυχε. Έχεις μήπως κάποια παραπομπή;
@ΠΕ86
Όταν το θέμα έρχεται στην επιστημονική συνάφεια Μαθηματικών-Πληροφορικής και γίνεται αντιληπτό ότι οι μηχανές Turing δεν έχουν γρανάζια, τόσο ώστε να αναπαριστάνονται στην πρωτοβάθμια Αριθμητική Robinson και αντιστρόφως, και επομένως ότι ο Προγραμματισμός ως Νέα Αριθμητική που είναι θα μπορούσε να εισαχθεί στο Δημοτικό αντί της κλασσικής Αριθμητικής, το πράγμα σοβαρεύει λίγο..
Είναι αστείο που τσακωνόμαστε για τέτοια θέματα την ώρα που όλοι γνωρίζουμε :
α) τι σημαίνει Β' ανάθεση
β) για ποιούς λόγους γίνεται
κ. Μπουγιούκα,
Είμαι απόφοιτος του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Η/Υ (Παν. Πατρών, 2004) και πιστέψτε με - σε αντίθεση με εσάς - γνωρίζω σε τι αναφέρομαι.
Αναφέρθηκα συγκεκριμένα στην φράση "διδασκαλία αλγοριθμικής σκέψης" ως νεολογισμό (βλ. επίσημες ανακοινώσεις μελών ΔΕΠ) όχι σε καθιερωμένα μαθήματα, όπως τα Διακριτά Μαθηματικά, η Μαθηματική Λογική και η Θεωρία Υπολογισμού, τα οποία καλώς διδάσκονται σε πανεπιστημιακό επιπεδο.
Σας ξαναρωτάω όμως: Έχετε ενημερωθεί για την ύλη Μαθηματικών και Φυσικής του Λυκείου;
Αντίστοιχα, για τα προγράμματα σπουδών στα τμήματα των ΑΕΙ;
«αν αυτά τα Μαθηματικά τα οποία έχω σπουδάσει πρέπει να εισαχθούν (ναι πρέπει) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Πρώτο λάθος στην επιχειρηματολογία σας: Πώς είναι δυνατόν να προτείνετε την εισαγωγή νέων κεφαλαίων όταν αγνοείτε τα στοιχειώδη για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, τόσο στο σχολείο όσο και στο πανεπιστήμιο;
Γράφετε ακόμη: «Το θέμα είναι αν με τη σπουδή τέτοιων αντικειμένων η ανάθεση οποιουδήποτε μαθήματος Μαθηματικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε μένα "υποβαθμίζει την διδασκαλία των Μαθηματικών". Tο αντίθετο ισχύει, δηλαδή αποτελεί αναβάθμιση του μαθήματος των Μαθηματικών να το διδάσκει κάποιος ο οποίος έχει διδαχτεί Μαθηματική Λογική, προφανώς».
Δεύτερο λάθος, διότι δεν είναι αυτή η ουσία της συζήτησης.
Κάντε τον κόπο να διαβάσετε το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών ενός τμήματος Μαθηματικών και όταν καταγράψετε πόσα μαθήματα Ανάλυσης, Άλγεβρας και Γεωμετρίας, Πιθανοτήτων και Στατιστικής, Διαφορικών Εξισώσεων, Θεμελίωσης των Μαθηματικών κοκ. περιλαμβάνονται, ποια η ύλη και η στόχευσή τους θα καταλάβετε τις διαφορές από ένα τμήμα Πληροφορικής.
Η κύρια ένσταση, λοιπόν, δεν είναι μόνο στα πανεπιστημιακά μαθήματα Μαθηματικών και Φυσικής που διδάσκεται ένας φοιτητής Πληροφορικής (*) αλλά κυρίως ποια μαθήματα/τομείς είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να έχει διδαχθεί σε επαρκές βάθος - και σωστά, διότι άλλες είναι οι επιστημονικές απαιτήσεις για το συγκεκριμένο πτυχίο.
Με τη δική σας λογική, κάποιος που δεν διδάχθηκε ποτέ Γεωμετρία σε πανεπιστημιακό επίπεδο πρέπει να έχει το δικαίωμα να τη διδάσκει σε μαθητές Λυκείου επειδή γνωρίζει τι είναι μια κλάση πολυπλοκότητας...
Ακόμα περισσότερο, πρέπει να το αποδεχτούμε ως "αναβάθμιση" της διδασκαλίας των Μαθηματικών και αλλαγή προς τη σωστή κατεύθυνση... Αυτό είναι καθαρός παραλογισμός και νιώθω ότι δυσφημεί τον κλάδο μας.
Πρέπει να ενδιαφερόμαστε για τη σωστή εκπαίδευση της νέας γενιάς, δηλαδή τα σωστά θεμέλια πάνω στα οποία θα χτιστεί η μετέπειτα ακαδημαϊκή πορεία, όχι να επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε για τους εαυτούς μας επιπλέον θέσεις στο δημόσιο σχολείο.
(*) Για τα οποία τα τελευταία χρόνια, επαναλαμβάνω, υπάρχουν πολλές αμφιβολίες ως προς την ποιότητα διδασκαλίας και τη στόχευση, ακόμα και σε πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής.
(**) Μια υποσημείωση: είναι εξίσου λανθασμένη η ανάθεση της διδασκαλίας της Φυσικής σε αμιγώς Μαθηματικούς. Αλλά θα επαναλάβω ότι προέχει η αναθεώρηση της διδακτέας ύλης και των σχολικών βιβλίων και όχι οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των ειδικοτήτων καθηγητών.
@Απόφοιτος Πληροφορικής
Εάν η θεωρία πολυπλοκότητας, η θεωρία υπολογισιμότητας, η θεωρία των Γράφων, ο Πρωτοβάθμιος Λογισμός είναι "νεφελώδεις έννοιες" για σένα είναι προφανώς επειδή δεν έχεις διδαχτεί αυτά τα αντικείμενα, κάτι που θα συνέβαινε αν πραγματικά ήσουν απόφοιτος σχολής που φέρει στον τίτλο της την λέξη "Πληροφορική". Νομίζω όμως ότι ξεφύγαμε λίγο από το θέμα, το οποίο δεν είναι ακριβώς αυτή τη στιγμή αν αυτά τα Μαθηματικά τα οποία έχω σπουδάσει πρέπει να εισαχθούν (ναι πρέπει) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά αν με τη σπουδή τέτοιων μαθηματικών αντικειμένων είναι δυνατό η ανάθεση οποιουδήποτε μαθήματος Μαθηματικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε μένα, να "υποβαθμίζει την διδασκαλία των Μαθηματικών". Tο αντίθετο ισχύει, δηλαδή αποτελεί αναβάθμιση του μαθήματος των Μαθηματικών να το διδάσκει κάποιος ο οποίος έχει διδαχτεί Μαθηματική Λογική, προφανώς.
@PE03
Πράγματι αναφέρεσαι στο δικό σας λύκειο. Πιστεύεις οτι η προσωπική σου άποψη, για μια μεμονωμένη περίπτωση , έχει οποιαδήποτε αξία; . Διότι και εγώ ξέρω περίπτωση, η οποία είναι πραγματική και δεν την αναφέρω για κόντρα , όπου , καθ'ομολογία των μαθητών και των γονέων, ο καθηγητής πληροφορικής κάνει πολύ καλύτερη δουλειά στα μαθηματικά γυμνασίου από τον μαθηματικό καθηγητή των προηγουμένων ετών...
@JQ
Να διαβάζεις πιο προσεκτικά. Αναφέρομαι μόνο στο δικό μας Λύκειο.
@Γιώργος Μπουγιούκας
Μια τελευταία σημείωση:
Στην Γ' Λυκείου οι μαθητές δε διδάσκονται καθόλου Πίνακες και Μιγαδικούς Αριθμούς.
Μήπως αυτό θα έπρεπε να μας απασχολεί περισσότερο από την διδασκαλία των NFA/DFA, των δυαδικών δέντρων ή των μ-recursive functions?...
κ. Μπουγιούκα,
Φυσικά και είμαι απόφοιτος Πληροφορικής.
Όσο και αν δυσκολεύεστε να το πιστέψετε δεν έχουμε τυφλωθεί όλοι από τους νεολογισμούς που δυστυχώς διακινούν πολλοί καθηγητές στα ελληνικά πανεπιστήμια, ειδικά στα τμήματα Πληροφορικής και Πολυτεχνείου αλλά και Μαθηματικών. Πρόσφατο παράδειγμα: "η διδασκαλία της Αλγοριθμικής Σκέψης".
Είναι δυνατόν να πιστεύετε οτι η αναλυτική σκέψη και κριτική ικανότητα οποιουδήποτε μαθητή καλλιεργείται με αυτές τις νεφελώδεις έννοιες, σε αντίθεση με τα κεφάλαια των Μαθηματικών (Γεωμετρία, Άλγεβρα, Πιθανότητες, βασικά θεωρήματα Ανάλυσης κοκ.) και της Φυσικής (Μηχανική, Κινηματική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Ταλαντώσεις-Κύματα, Οπτική, Ρευστά κοκ.) καθώς και τα υπόλοιπα βασικά μαθήματα (Ιστορία, Βιολογία, Γλώσσα, Χημεία, Λογοτεχνία κτλ.) ;
Τα γεγονότα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα διεθνώς είναι τα εξής και είναι αδιαμφισβήτητα:
«1. Μαθητές που απέκτησαν στέρεες ΒΑΣΕΙΣ σε Μαθηματικά και Φυσική (και αντίστοιχα Βιολογία ή Χημεία κ.α. ) δεν αντιμετωπίζουν στη συνέχεια ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα όταν φοιτούν στις καλύτερες σχολές Πληροφορικής και Μηχανικών, αλλά και στον οποιοδήποτε επαγγελματικό χώρο.
2. Θα διδαχθούν τα παιδιά Διακριτά Μαθηματικά και Μαθηματική Λογική και Θεωρία Υπολογισμού και το κάθετι - αλλά στο σωστό ακαδημαϊκό πλαίσιο και στο σωστό χρόνο. Όχι ως μαθήματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο για να παριστάνουμε τους μοντέρνους σε βάρος της νέας γενιάς!
3. [Πιο χρήσιμο είναι να] δημιουργηθούν όμιλοι Αστρονομίας, Ρομποτικής και Προγραμματισμού, Θεάτρου και Κινηματογράφου...[Υπάρχουν πλέον τόσες ευκαιρίες για συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ομαδικές εργασίες κάθε χρόνο] »
Τα παραπάνω χωρία παρατηρώ πως αποφύγατε να τα σχολιάσετε.
Σας υπενθυμίζω ότι και τις προηγούμενες δεκαετίες οι καθηγητές, Μαθηματικοί και Φυσικοί στην πλειονότητά τους, με μεταπτυχιακό στην Πληροφορική, έκαναν φιλότιμες προσπάθειες να διδάξουν τα βασικά (πχ. σε περιβάλλον Pascal ή C).
Τώρα πια οι συνθήκες είναι πολύ πιο ευνοϊκές, έχουμε πληθώρα καταρτισμένων καθηγητών Πληροφορικής και άλλων ειδικοτήτων και σχεδόν κάθε μαθητής διαθέτει προσωπικό laptop.
Σκεφτείτε: Οι μαθητές του 2020 έχουν ήδη εξοικειωθεί με τους Η/Υ και το Web, τόσο στο σχολικό όσο και στο εξωσχολικό περιβάλλον.
Ένα βασικό μάθημα Αλγορίθμων, Προγραμματισμού και Συστημάτων (πχ. βασικοί Αλγόριθμοι, αρχές προγραμματισμού με Python, εισαγωγή στο περιβάλλον Linux, ίσως εισαγωγικά θέματα Βάσεων Δεδομένων, Λογικής Σχεδίασης και Δικτύων κτλ.) θα μπορούσε να εισαχθεί στα νέα προγράμματα σπουδών Πληροφορικής Λυκείου αλλά προφανώς όχι σε βάρος των υπολοίπων βασικών γνωστικών πεδίων.
Είναι όμως πια τόσο μεγάλο πρόβλημα να διδαχθούν ως μαθήματα πανεπιστημίου αναλυτικά Σχεσιακή Άλγεβρα, Θεωρία Γράφων και Java? Δεν μπορεί να είναι εκπαιδευτικός στόχος του σχολείου να παράγει έτοιμους προγραμματιστές Android ή επιστήμονες της Πληροφορικής!
Αναλογιστείτε, τέλος, αντίστοιχους πειραματισμούς του εξωτερικού οι οποίοι ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ και ευτυχώς το δόγμα τους δεν υιοθετήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΥΓ. Ζητώ συγγνώμη για το μεγάλο κείμενο και το έντονο ύφος αλλά ειλικρινά ορισμένες προτάσεις προκαλούν τεράστια αγανάκτηση. Αναφερόμαστε στη βασική εκπαίδευση σε κρίσιμες ηλικίες (από 11 έως 18) - σαφώς χρειάζεται αναθεώρηση αλλά με σωστές βάσεις και προς τη σωστή κατεύθυνση, χωρίς παλινωδίες.
Τεράστιο λάθος η δημιουργία πολλών σχολών Πληροφορικής (βλ. πολλών τμημάτων ΤΕΙ αλλά και τμημάτων πανεπιστημίων) την περίοδο 1980-2010 με υποβαθμισμένα και μη επαρκώς επιστημονικά προγράμματα σπουδών. Πρέπει κάποια στιγμή να γίνει μια σοβαρή συζήτηση για αυτό το θέμα και την αντιμετώπισή του, αντί να προετοιμάζουμε τους μαθητές Λυκείου για αυτό το "ακαδημαϊκό" και "επαγγελματικό" μέλλον...
Ο πληροφορικός σπουδάζει πληροφορική. Στα πλαίσια των σπουδών του, προφανώς, και διδάσκεται μαθηματικά. Ο μαθηματικός σπουδάζει μαθηματικά. Στο πλαίσιο των σπουδών του διδάσκεται και πληροφορική. Ούτε του πρώτου η δουλεία είναι να διδάσκει μαθηματικά, ούτε του δεύτερου να διδάσκει πληροφορική. Απορώ λοιπόν γιατί αντί να απαιτήσουμε να σταματήσει το υπουργείο το "ανακάτεμα", εμείς πλακωνόμαστε ποιος μπορεί να διδάξει τι... Αν είναι δυνατόν! Υ. Γ. Δηλαδή εγώ ο μαθηματικός που διδάχτηκα αρχαία Ελληνικά μαθηματικά από το πρωτότυπο στο πανεπιστήμιο, μπορώ να διδάξω.... αρχαία;
τη θεωρία των λιθοσφαιρικών πλακών πού και πότε τη διδάχτηκαν οι Μαθηματικοί;;;
Ξεχασατε τα οικονομικα μαθηματα για να μην πιστευει ο λαουτζικος σε ψεματα οπως π.χ. οτι θα σκισει τα μνημονια...
Σιγά βρε επιστήμονες πε(03) και 19 εξαρτάται καθαρά από το άτομο που διδάσκει....έχω μαθηματικό όχι καλό στο σχολείο μου και πολύ καλό πληροφορικής που τα τμήματα που παίρνει έχουν και καλύτερες επιδόσεις....δεν χρειάζεται απειροστικός 3 στο γυμνάσιο απ' ότι ξέρω....ούτε αλγοριθμική υψηλού επιπέδου....το λοιπόν μια και δεν αξιολογείται κανείς για τίποτα μια χαρά είναι οι αναθέσεις.
@Απόφοιτος Πληροφορικής
Σοβαρά, τώρα, ξαναδιαβάζοντας αυτά που γράφεις, θεωρείς ότι υπάρχει μία στο εκατομμύριο να πιστέψει κανείς ότι είσαι "απόφοιτος Πληροφορικής"; Σε κάθε περίπτωση, αυτά που λες είναι επιστημονικά ανυπόστατα:
1) Ο Προγραμματισμός είναι ουσιαστικά Αριθμητική (κάθε μ-Αναδρομική συνάρτηση είναι αναπαραστάσιμη στην πρωτοβάθμια αριθμητική Peano και αντιστρόφως) και είναι η Αριθμητική με την οποία λειτουργούν τα πάντα γύρω μας. Επομένως, η Αριθμητική που αρμόζει στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση μιας χώρας που θέλει να συμβαδίζει με την εποχή της.
2) Από που συνεπάγεται ότι η Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών είναι λιγότερο κατάλληλη λόγω ανεβασμένης πολυπλοκότητας για μαθητές 15 με 18 χρονών από την...Ανάλυση; Το αντίστροφο ισχύει. Η πρώτη είναι περισσότερο θεμελιώδης εφόσον αφορά αριθμήσιμα σύνολα, ενώ η δεύτερη αφορά το Συνεχές. Προφανώς, οι Φυσικοί Αριθμοί είναι περισσότερο θεμελιώδεις από τους Πραγματικούς.
@Γιώργος Μπουγιούκας
Καλέ μου άνθρωπε, χρειάζονται να εντρυφήσουν οι μαθητές 15 έως 18 χρονών στη Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών;
Όταν ακόμα δεν έχουν διδαχθεί και κατανοήσει θεμελιώδεις έννοιες στα Μαθηματικά και τη Φυσική;...
Το να συγκρίνεται το μάθημα [sic] AEΠΠ με τη διδασκαλία των υπολοίπων βασικών μαθημάτων στο Λύκειο είναι τουλάχιστον αστείο.
Μαθητές που απέκτησαν στέρεες βάσεις σε Μαθηματικά και Φυσική (και αντίστοιχα Βιολογία ή Χημεία κ.α. ) δεν αντιμετωπίζουν στη συνέχεια ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα όταν φοιτούν στις καλύτερες σχολές Πληροφορικής και Μηχανικών αλλά και στον οποιοδήποτε επαγγελματικό χώρο.
Όλοι όμως δυστυχώς γνωρίζουν σε τι επίπεδο γίνονται πλέον τα υποχρεωτικά μαθήματα Μαθηματικών και Φυσικής στα περισσότερα τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφορικής, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις - πώς αντιμετωπίζονται από την πλειονότητα των μελών ΔΕΠ ως "βαρίδια" σε σχέση με τα δήθεν σύγχρονα αντικείμενα.
Μοιραία αυτή η στρεβλή νοοτροπία στους Οδηγούς Σπουδών θα περάσει τελικά και στους φοιτητές, που θα τη μεταφέρουν ως καθηγητές στο σχολείο.
Όλοι από το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα περάσαμε και βλέπουμε σε τι χάλια το έχουν φέρει οι ψευτο-καινοτομίες εις βαρος της ουσιαστικής εκπαίδευσης.
Βασικά Γνωστικά Πεδία Β'θμιας:
1) Μαθηματικά και Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία κτλ.), 2) Γλώσσα (μαζί με Ιστορία, Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία κτλ.), 3) Ξένες Γλώσσες, 4) Καλλιτεχνική Αγωγή, 5) Φυσική Αγωγή.
Όλα τα υπόλοιπα είναι πιο χρήσιμα ως εκπαιδευτικές δραστηριότητες (πχ. ας δημιουργηθούν όμιλοι Αστρονομίας, Ρομποτικής και Προγραμματισμού, Θεάτρου και Κινηματογράφου κοκ).
Θα μάθουν τα παιδιά Διακριτά Μαθηματικά και Μαθηματική Λογική και Θεωρία Υπολογισμού - αλλά στο σωστό ακαδημαϊκό πλαίσιο και στο σωστό χρόνο.
Όχι ως μαθήματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο για να παριστάνουμε τους μοντέρνους σε βάρος της νέας γενιάς!
@ΠΕ-03
Σε ποια στοιχεία στηρίζεται αυτό που γράφεις; Και με ποια επιστημονική μέθοδο συγκεντρώθηκαν ; Άσε φαντάζομαι
Να το ξαναγράψω γιατί χάθηκε ....στο διάβα του....
Έχει δίκιο η μαθηματική εταιρια. Την ίδια υποβάθμιση έχει υποστεί ο κλαδος της πληροφορικής από μαθηματικούς , φυσικούς και γεωλόγους κ.τ.λ που διδάσκουν μαθήματα πληροφορικής (όχι μόνο προγραμματισμό) για πολλά χρόνια και αυτό φαίνεται ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ αλλά και στο Γυμνασιο.
Είναι άδικο, προσβλητικό και αντι-επιστημονικό να λες σε ανθρώπους που έχουν σπουδάσει σύγχρονα μαθηματικά αντικείμενα του 20ου (!) αιώνα όπως Θεωρία Υπολογισιμότητας, Θεωρία Πολυπλοκότητας, Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών, Μαθηματική Λογική και Θεωρία των Γράφων στο υποχρεωτικό (!) κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών τους, επιπλέον των κλασσικών αντικειμένων, όπως βεβαίως της Ανάλυσης, ότι υποβαθμίζουν την διδασκαλία των Μαθηματικών. Προφανώς, το αντίθετο είναι αληθές. Και όσον αφορά τα περί “διδακτικής”, δεν βλέπω κανένα τέτοιο υποχρεωτικό μάθημα στον οδηγό σπουδών 2017-2018 του τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ, για παράδειγμα. Και που θα χρησιμεύσει η διδακτική όταν δεν έχεις διδαχτεί Προτασιακό και Πρωτοβάθμιο Λογισμό; Η Μαθηματική Λογική είναι υποχρεωτικό (!) μάθημα στην πλειονότητα των τμημάτων Πληροφορικής, ενώ απουσιάζει (!) για παράδειγμα από τον κατάλογο υποχρεωτικών μαθημάτων του τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ (βλ. Οδηγό Σπουδών 2017-2018).
Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία 2 χρόνια μαθητές που διδάχτηκαν τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο από πληροφορικούς, έρχονται στην Α τάξη του Λυκείου μας με τεράστια κενά.
Για την ανάθεση της Φυσικής και Γεωλογίας σε μαθηματικούς δε γίνεται καμία αναφορά. Σ΄ αυτή την περίπτωση η συναφής αρχική επιστημονική προέλευση λειτουργεί θετικά.
Δεν σας ένοιαξε όμως η διδασκαλία της πληροφορικής από μαθηματικούς!
Συνάδελφε Μπουγιούκα...... μπορώ να πω πως με σεβασμό και δέος παρακολουθώ τα επιστημονικά τεκμηριωμένα επιχειρήματά σου προκειμένου να μας πείσεις πως ο,τι κινείται και ο,τι μιλάει μπορεί να διδάξει και μαθηματικά. Συμβουλή...... άν σε πονέσει ποτέ η καρδιά σου πήγαινε σε γυναικολόγο......Γιατρός είναι και αυτός βρεεεεε!!!!!