Τι έγινε δικαστικά όταν υποψήφιος πιάστηκε με κινητό στις Πανελλαδικές

Δημοσίευση: 14/06/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τι έγινε δικαστικά όταν υποψήφιος πιάστηκε με κινητό στις Πανελλαδικές

Το δικαστήριο έκρινε ως κατάλληλο μέτρο για την παροχή προστασίας, τη βαθμολόγηση, προσωρινά, του εν λόγω γραπτού, με βάση το περιεχόμενο αυτού, από το οικείο βαθμολογικό κέντρο και τον συνυπολογισμό του βαθμού αυτού στη συνολική βαθμολογία του μαθητή

Πριν πέντε χρόνια  η Λυκειακή Επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου μηδένισε το γραπτό υποψηφίου  επειδή στις 12:11 μ.μ. , λίγο πριν τη λήξη   του χρόνου εξέτασης (σ.σ. έληγε στις 12:20) του χρόνου εξέτασης των μαθημάτων, έγινε αντιληπτό από τις επιτηρήτριες, ενόψει σχετικού ήχου, ότι έφερε μαζί του κινητό τηλέφωνο, το οποίος, αμέσως απενεργοποίησε  και παρέδωσε στις επιτηρήτριες.

Απολογούμενος ο υποψήφιος, προφορικά, δήλωσε, ότι τις προηγούμενες  ημέρες δεν  έφερνε μαζί του κινητό τηλέφωνο και ότι το έφερε “σήμερα” που τελείωνε τις εξετάσεις, προκειμένου να επικοινωνήσει μετά το πέρας αυτών, με φίλους του από άλλα σχολεία, για να συναντηθούν.

Οπως δε διαπίστωσε ο πρόεδρος της Λυκειακής Επιτροπής, όταν άνοιξε το κινητό τηλέφωνο, η κλήση στις 12:11 μ.μ. ήταν από το όνομα “..”, που σύμφωνα με τη δήλωση του ιδίου, ήταν συμμαθητής του στο Φροντιστήριο.

Μετά από αίτηση αναστολής που κατέθεσε ο μαθητής κατά της απόφασης της Λυκειακής Επιτροπής στο ΔΕΑ , εξεδόθη απόφαση (τμήμα ακυρωτικός σχηματισμός ως συμβούλιο) με την οποία έγινε δεκτή ή αίτηση αναστολής του μαθητή με το αιτιολογικό  ότι η άμεση εκτέλεση της πράξης θα  επιφέρει σε αυτόν βλάβη, η οποία δεν θα μπορεί να επαναρθωθεί αν τυχόν  γίνει δεκτή αίτηση ακυρώσεως.

Και τούτο διότι κατά τη διαδικασία εξαγωγής των τελικών αποτελεσμάτων , σχετικά με τη βαθμολόγηση των εξετασθέντων μαθητών, η οποία επίκειται να ολοκληρωθεί, θα ελλείπει  παντελώς  η βαθμολογία του προμνησθέντος μαθήματος του ανωτέρω, με αποτέλεσμα οπωσδήποτε, μειωμένη βαθμολογία του, λόγω ακριβώς του μηδενισμού του γραπτού του.

Αυτό θα επηρεάσει τη συνολική βαθμολογία αυτού και ως εκ τούτου την τυχόν δυνατότητα εισαγωγής του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το αμέσως επόμενο ακαδημαικό έτος.

Εν όψει των παραπάνω το δικαστήριο έκρινε ως κατάλληλο μέτρο για την παροχή προστασίας, τη βαθμολόγηση, προσωρινά, του εν λόγω γραπτού, με βάση  το περιεχόμενο αυτού, από το οικείο βαθμολογικό κέντρο και τον συνυπολογισμό του βαθμού αυτού στη συνολική βαθμολογία του μαθητή, προκειμένου να κριθεί αν εκ της συνολικής βαθμολογίας αυτής θα συμπεριληφθεί στους πίνακες επιτυχόντων.

Το δικαστήριο έκρινε επίσης ότι δεν θα δημιουργηθεί ανωμαλία στη διοίκηση, εφόσον, σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης ακυρώσεως η εν λόγω, μετά την ανωτέρω βαθμολόγηση, εγγραφή του ως άνω μαθητή θα είναι ανίσχυρος.

Πως ενήργησε το υπ. Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας στη συνέχεια απηύθυνε  ερωτήματα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Η Γνωμοδότηση-ομόφωνη- που έλαβε το υπουργείο Παιδείας από το ΝΣΚ, και έγινε δεκτή από τον τον τότε υπουργό Παιδείας, έχει ως εξής:

Η Διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις κατά τα περιοριστικώς κριθέντα και μόνον, στο αιτιολογικό των αποφάσεων και τα συνάδοντα στην φύση και το είδος της παραλείψεως της Διοικήσεως.

Ήτοι η Διοίκηση θα πρέπει να εκδώσει πράξη-έγγραφο, το οποίο να αναφέρει

α) ότι εκδίδεται σε συμμόρφωση προς την συγκεκριμένη απόφαση του Δ.Ε.Α. περί αναστολής της πράξεώς της με την οποία μηδενίσθηκε το συγκεκριμένο γραπτό,

β) ότι παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής βαθμολόγησης του ως άνω γραπτού και γ) ότι οι έννομες συνέπειες εκ της εγγραφής αυτής ήρτηνται εκ του περιεχομένου της αποφάσεως του Δ.Ε.Α. που θα εκδοθεί επί της αιτήσεως ακυρώσεως.

Προσθέτως εκ του αιτιολογικού της επί της αιτήσεως αναστολής εκδοθείσης αποφάσεως προκύπτει ότι το δικαστήριο θέλησε να διασφαλίσει την θέση του μαθητή με την έννοια να μην απωλέσει αυτός τη δυνατότητα εγγραφής στους πίνακες επιτυχόντων, εφ’ όσον βεβαίως συγκέντρωνε την σχετική βαθμολογία και την κατά λογική ακολουθία εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

Εν όψει αυτών η Διοίκηση οφείλει να εγγράψει τον μαθητή στην σχολή του Ιδρύματος στην οποία τυχόν πέτυχε, εκδίδοντας όλα τα σχετικά παραστατικά και έγγραφα τα οποία απαιτούνται προς τούτο π.χ. προσωρινό απολυτήριο και βεβαίωση πρόσβασης, όπως ακριβώς ορίζονται στο σκεπτικό της ως άνω επί της αναστολής αποφάσεως.

Σχόλια (4)

Γιώργος Π.
|

Τι έγινε τελικά με την αίτηση αναίρεσης; Αυτό είναι το σημαντικό, μήπως ξέρετε;

κανενας
|

ολο το αρθρο ειναι αλλη μια αποδειξη οτι ζουμε σε ενα κρατος: η παραβιαση του αυτονοητου....υπαρχει ρητως ο κανονας οτι ολοι οι υποψηφιοι οφειλουν να παραδωσουν το κινητο πριν μπουν στην αιθουσα. και ερχεται ενα θεσμικο οργανο που αποφαινεται στο ονομα του ελληνικου λαου (!!!), οτι θα στενοχωρηθει ο μαθητης. ο μαθητης που οχι μονο παραβιασε τον κανονα, αλλα δεν το εβαλε ουτε καν στη σιγαση....δηλαδη δε μπορουσε να το κλεισει ωστε να μη χρειαστει να στενοχωρηθει, επρεπε να βαθμολογηθει το γραπτο του για να παψει να στενοχωριεται....

Λευτέρης
|

Νομίζω ότι η πρωτόδικη αυτή απόφαση ακυρώθηκε στο εφετείο.
Σε κάθε περίπτωση καταδολίευσης το γραπτό νόμιμα μηδενίζεται!

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Τελικά η αίτηση ακυρώσεως δεν έγινε δεκτή και το γραπτό μηδενίστηκε οριστικά.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/57473/ti-egine-dikastika-otan-ypopsifios-piastike-me-kinito-stis-panelladikes