Υπουργός: Από το νέο σχ. έτος ανοίγει η συζήτηση στα σχολεία για τη βία και τη χρήση κινητών τηλεφώνων

Δημοσίευση: 24/07/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπουργός: Από το νέο σχ. έτος ανοίγει η συζήτηση στα σχολεία για τη βία και τη χρήση κινητών τηλεφώνων

«Υπάρχει, δυστυχώς μια γενικευμένη αντίληψη ότι η μαγκιά είναι καλό πράγμα»

Συζήτηση στα σχολεία για τη βία και τη χρήση κινητών τηλεφώνων , θα «ανοίξει» τον Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου , κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή   της Νέας Δημοκρατίας   Κωνσταντίνου Κατσαφάδου για την  «Ανάγκη αντιμετώπισης του φαινομένου του bulling».

Ειδικότερα ο υπουργός  Παιδείας δήλωσε τα εξής:

Α. Έχουμε αποφασίσει στο υπουργείο Παιδείας από το νέο σχολικό έτος, δηλαδή από τον Σεπτέμβριο, να ανοίξουμε δύο μεγάλες συζητήσεις στα σχολεία μας, οι οποίες δεν θα είναι μόνο στα σχολεία, αλλά θα είναι και με τους γονείς και με την κοινωνία ολόκληρη.

Β. Η μια συζήτηση είναι γύρω από τα θέματα βίας, την οποία είχαμε προγραμματίσει πολύ νωρίτερα από το τραγικό γεγονός με τον νέο στον οποίο αναφερθήκατε.

Γ. Το δεύτερο είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνει για τα κινητά. Όπως ξέρετε, απαγορέψαμε τη χρήση των κινητών. Όμως, αυτό δεν πρέπει να είναι ένα μέτρο γραφειοκρατικό και να αρχίσει ο κάθε διευθυντής, ο κάθε δάσκαλος, να ψάχνει τις τσάντες, κ.λπ. Εδώ πρέπει να πειστούν γονείς, παιδιά, εκπαιδευτικοί γι’ αυτή τη λειτουργία και την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Είναι δύο θέματα που δεν σχετίζεται άμεσα το ένα με το άλλο, αλλά είναι δύο τεράστια ζητήματα για τα οποία από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει μια μεγάλη συζήτηση και στα σχολειά μας και στην κοινωνία.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «υπάρχει, δυστυχώς μια γενικευμένη αντίληψη ότι η μαγκιά είναι καλό πράγμα» και σημείωσε:

  • Λοιπόν, η μαγκιά είναι ένα από τα αρνητικότερα σημεία σε μια κοινωνία. Δεν μπορεί να περνάμε με κόκκινο.
  • Δεν μπορεί να πηγαίνουμε σε μονόδρομο αντίθετα.
  • Δεν μπορεί το μηχανάκι να προχωρά ή να είναι παρκαρισμένο πάνω στα πεζοδρόμια και να μην μπορούν να περάσουν άνθρωποι με ειδικές ανάγκες.
  • Όλα αυτά συνιστούν μικρά κομματάκια, όπου το σύνολό τους είναι μια βία της οποίας αποδέκτης είναι ο πολίτης, αποδέκτης είναι οι οικογένειες, αποδέκτης είναι η μητέρα με το καροτσάκι που δεν έχει πώς να πάει το παιδί κ.λπ.
  • Λέω, λοιπόν, ότι ως κόμματα –και είμαι βέβαιος ότι σε αυτό δεν έχουμε καμία διαφωνία- θα πρέπει να αρχίσουμε έναν αγώνα ώστε η κοινωνία να δει αυτά τα πράγματα και να μπορέσει να πάρει τα μέτρα της.
  • Εκεί να έρθουν τα κόμματα πράγματι και να δούμε τι μπορούν να νομοθετήσουν.
  • Όμως, δυστυχώς, όπως  καλά γνωρίζετε και εσείς, οι νοοτροπίες δεν αλλάζουν με νόμους.
  • Οι νοοτροπίες αλλάζουν με την εκπαίδευση και με τη συμπεριφορά των ίδιων των κομμάτων για διάφορα πράγματα που γίνονται.

Ο Κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε  εξαιρετικά σοβαρό το ζήτημα της βίας στα σχολεία, τονίζοντας τα εξής:

  • Είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σε πάρα πολλές χώρες, σχεδόν σε όλες.
  •  Είναι ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να λυθεί με βραχυπρόθεσμα μέτρα.
  • Αυτό που εμείς προσπαθούμε να κάνουμε είναι, πρώτον, να αναγνωρίσουμε τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας και του bulling, διότι δεν είναι ένας συγκεκριμένος τρόπος που ασκείται αυτή η βία από νέα παιδιά προς άλλα νέα παιδιά.
  • Αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει με μία πίστη πως ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή όλοι πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, με ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση στη γνώση και πρέπει το σχολείο να έχει ως πρόνοια την αντιμετώπιση και αυτού το προβλήματος.
  • Βεβαίως, για να μπορέσουμε να τα κάνουμε όλα αυτά, βρισκόμαστε σε συνεχή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που μας έχει προτείνει ένα σύνολο προγραμμάτων.
  • Θα γνωρίζετε, ελπίζω, ότι για πρώτη φορά φέτος, το 2018, καθιερώσαμε την 6η Μαρτίου ως «Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο». Ο κίνδυνος με τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι να πρόκειται για μια γραφειοκρατική ρύθμιση.
  • Όμως, εμείς θεωρούμε ότι με τις προτάσεις που έχουμε κάνει, δηλαδή με ένα σύνολο προτάσεων και βοηθημάτων που έχουμε δώσει στους εκπαιδευτικούς, αυτό δεν ισχύει, καθώς εκείνη την ημέρα ειδικά έγιναν πολλές εκδηλώσεις γύρω απ’ αυτά τα ζητήματα.
  • Μάλιστα, όταν λέω «γύρω απ’ αυτά τα ζητήματα», πρέπει να είναι σαφή και τα ακροατήρια που πρέπει να ζυμώνονται με αυτά τα θέματα. Και εδώ πια δεν είναι μόνο οι μαθητές και οι μαθήτριες, αλλά είναι και οι γονείς τους, γιατί, όπως θα πω και παρακάτω, το θέμα του «bullying», το θέμα της βίας, δεν περιορίζεται μόνο στα σχολεία.
  • Αυτό, ενδεχομένως, να είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματά μας που έχει να αντιμετωπίσει η κοινωνία.
  • Γνωρίζετε τη θεματική εβδομάδα που έχουμε καθιερώσει στο γυμνάσιο. Στη θεματική εβδομάδα ένα από τα ζητήματα που εμείς ζητάμε να αναδειχθεί είναι και το θέμα της αντιμετώπισης τέτοιου είδους συμπεριφορών στα σχολεία. Δεν θα σας διαβάσω το σύνολο των εγκυκλίων και των πρωτοβουλιών που έχουμε αρχίσει να υλοποιούμε.
  • Έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, αλλά, πιστέψτε με, ήδη από προηγούμενες κυβερνήσεις –για να είμαι και δίκαιος- αυτός ο προβληματισμός άρχισε να καθιερώνεται στα σχολεία και εμείς με τις πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει τα τελευταία τρία χρόνια, με αποκορύφωμα και την καθιέρωση αυτής της ειδικής ημέρας, έχουμε εισαγάγει πάρα πολλές δράσεις που βοηθούν και τους εκπαιδευτικούς, γιατί έχουμε αντίστοιχα προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς.
  • Βεβαίως, θέλουμε να διευκολύνουμε αυτή τη συζήτηση που ξέρετε ότι δεν είναι εύκολη, διότι είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνεται όχι μόνο με τα θύματα, αλλά και με τους θύτες και όχι μόνο με τους γονείς των θυμάτων, αλλά και με τους γονείς των θυτών.
  • Άρα, είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο θέμα για το οποίο νομίζουμε ότι έχουν γίνει αρκετά βήματα και, βεβαίως, πρόθεσή μας είναι αυτά να συνεχιστούν.

Σχόλια (5)

Γιώργος Π.
|

Εθελοτυφλούμε. Αν θελήσει ένα σχολείο να εφαρμόσει πιστά την απαγόρευση τότε ο Διευθυντής/διευθύντρια αλλά και ο σύλλογος των εκπαιδευτικών δε θα κάνει άλλη δουλειά. Γιατί μου έρχεται στο μυαλό η λέξη "Ανεμόμυλοι" γιατί;;

Και κοτσίδα και τιράντα
|

Η επιτομή του Σύριζα σε μία φράση "Όπως ξέρετε, απαγορέψαμε τη χρήση των κινητών. Όμως, αυτό δεν πρέπει να είναι ένα μέτρο γραφειοκρατικό και να αρχίσει ο κάθε διευθυντής, ο κάθε δάσκαλος, να ψάχνει τις τσάντες.."
Νομοθετούμε δηλαδή, αλλά δε σημαίνει ότι πρέπει και να εφαρμόζουμε αυτά που λέμε... Αν όμως τα εφαρμόσει κάποιος θα χαρακτηριστεί με διάφορα κοσμητικά επίθετα, από γραφικός μέχρι φασίστας. Γι αυτό λοιπόν και εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ασχολούμαστε καν με τις οδηγίες σας κε υπουργέ, να γλυτώνουμε και το άγχος

tman
|

Ελπίζω η συζήτηση να γίνει χωρίς προαπαιτούμενα δηλαδή να εξετάσουμε αν και πως θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία τα κινητά τηλέφωνα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Θεωρώ, ότι πρέπει να απαντήσω δια μοναδικού , αλλά χαρακτηριστικού παραδείγματος στον κ. Υπουργό:
Υπάρχει νομοθεσία πολλών δεκαετιών, η οποία λέει:
«Οι Δήμοι, δύνανται να ενοικιάζουν τα 2/3 του πλάτους των πεζοδρομίων, υπό την προϋπόθεση, ότι από το υπόλοιπο 1/3 του πλάτους, να δύνανται να διέλθει ακωλύτως άνθρωπος ή μητέρα με αμαξίδιο μωρού»
Προκαλώ όλους τους αναγνώστες να φέρουν διαχρονικά εικόνες πεζοδρομίων στο μυαλό τους και να διαπιστώσουν ΑΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟ.
***Δεν τηρείται στο 99% των περιπτώσεων.
*** Η διαπίστωσή του γίνεται ΜΕ ΠΕΡΙΠΑΤΟ (ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!) και δια ΓΥΜΝΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥ.
*** Η νομοθεσία αυτή ισχύει ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ!
Φυσικά έχω δεκάδες παραδειγμάτων, αλλά αυτό φθάνει...
Σκεφθείτε πάνω σε αυτό το παράδειγμα...
Κάποιος που απαγορεύει -και το εννοεί- τα κινητά στους μαθητές, όλα τα χρόνια που ισχύει η απαγόρευση , αλλά δεν έχει καμία απολύτως σημασία, αν δεν το τηρεί η πλειονότητα...

Λευτέρης
|

Αργήσατε κ. Υπουργέ και δεν είναι τα μόνα σοβαρά προβλήματα!
Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι: ι) Ο σχολικός αθλητισμός με τον τρόπο που διεξάγεται προάγει το χουλιγκανισμό και τη βία, ιι) σε μερικά σχολεία, ιδίως γενικά Λύκεια γίνονται ανούσιες καταλήψεις, καθιερωμένα πλέον, και με τη συναίνεση των γονέων , για να κάνουν τα παιδιά τους πρωινά μαθήματα στα φροντιστήρια, και εσείς απλά τους κλείνετε το μάτι!!
Καλά είπε ο μέγιστος Θεοδωράκης, δεν είστε τίποτε άλλο από "εθνομηδενιστές που καταστρέφουν τη χώρα" και δη το πιο ελπιδοφόρο κομμάτι της, τη Νεολαία !


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/58085/ypoyrgos-apo-neo-sh-etos-anoigei-i-syzitisi-sta-sholeia-gia-ti-kai-ti-hrisi-kiniton