Υπουργός: Όσοι έκαναν την Τράπεζα Θεμάτων την έκαναν για να την ξεφτιλίσουν

Δημοσίευση: 07/09/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπουργός: Όσοι  έκαναν την Τράπεζα Θεμάτων την έκαναν  για να την ξεφτιλίσουν

“Μετά το Πάσχα δεν πατάει κανείς μαθητής της Γ Λυκείου στο σχολείο”

“Έχει ακυρωθεί η Γ Λυκείου . Μετά το Πάσχα δεν πατάει κανείς μαθητής. Το ξέρει όλη η κοινωνία, η οποία κοινωνία λέει τι να κάνουμε ρε παιδιά. Εντάξει θα πάνε στα Φροντιστήρια, τα παιδιά πιέζονται. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα έτσι. Θα πηγαίνουμε στο σχολείο . Στο σχολείο θα μαθαίνουμε αυτά που πρέπει να μάθουμε”.

Τα παραπάνω είπε ο υπουργός Παιδείας Κ.Γαβρόγλου σήμερα στην κρατική τηλεόραση , ΕΡΤ1, συζητώντας για τις αλλαγές στο Λύκειο  ενώ   όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο γιατί δεν εφαρμόζεται η Τράπεζα Θεμάτων ο Κ. Γαβρόγλου, είπε τα εξής:

  • Όσοι  έκαναν την Τράπεζα Θεμάτων την έκαναν  για να την ξεφτιλίσουν
  • Θυμάστε πριν τρία χρόνια όταν την καταργήσαμε, τι γελοιότητα είχε γίνει. Όλοι γνώριζαν τα θέματα που υπήρχαν μέσα. Ενισχύθηκε η αποστήθιση ακόμη και για ασκήσεις Φυσικής, , Μαθηματικών κλπ
  • Όταν ένα θεσμό την ξεφτιλίζεις  είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποκτήσει ένα κοινωνικό κύρος.
  • Πείτε ότι κάναμε Τράπεζα Θεμάτων. Το πρώτο που θα μας έλεγαν είναι  θυμάστε τι έγινε;Πως θα το εξασφαλίσετε;
  • Εμείς λέμε εμπιστευόμαστε την μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών. Μπαίνουμε σε μια τεράστια πρόκληση επί της ουσίας εκπαιδευτική. Εδώ είμαστε και θα δούμε τις αδυναμίες.

Επαγγελματικό; προσανατολισμό από ειδικούς

Σχετικά με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμός ο υπουργός Παιδείας, ανακοίνωσε τα εξής:

  • Τον Ιούνιο θα έχουμε μια εντατική εβδομάδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
  • Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικός με τον σημερινό.
  • Δεν είναι τι δουλειά  θα βρεις, αλλά τι είναι αυτό που πας να κάνεις.
  • Σε πάρα πολλά παιδιά αρέσει η  Φυσική για παράδειγμα . Δεν ξέρουν όμως το εύρος της Φυσικής, δεν γνωρίζουν το εύρος της Φιλοσοφίας, της Ιστορίας.
  • Άρα εμείς  θέλουμε να δημιουργήσουμε κατ αρχήν μια ομάδα από πολύ γνωστά άτομα των αντίστοιχων γνωστικών περιοχών . Να ενθουσιάσει τα παιδιά για τα γνωστικά αντικείμενα .

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σχόλια (16)

Νίκος Δ.
|

Τραπεζα θεμάτων ; Eλεος ! Φυσικά και προωθεί την παπαγαλία. Θα παλεύουν οι άμοιροι μαθητές να αποστηθίσουν όσες περισσότερες λύσεις μπορούνε. Καμιά φορά θα ευνοούνται και κάποιοι τυχεροί που συγκυριακά θα διαβάσουν τις παραμονές κάποια απο τα θέματ απου θα πέσουν. Άρα παπαγαλία σύν λαχείο !

Ποιό είναι το πρόβλημα να μπαίνουν θέματα που είναι αντιπροσωπευτικά και κλιμακωτής δυσκολίας όπου θα προκύπτει το ποιός κατέχει το αντικείμενο;
Δεν μπορούμε, τόσο άχρηστοι είμαστε? Θα καταντήσουμε όλα τα μαθήματα σαν την Ιστορία, παπαγαλιστί ακόμα και τα κόματα. Κατανόηση των ιστορικών γεγονότων ; Μηδέν...

Το άλλο γελοίο είναι η συμμετοχή των βαθμων του Λυκείου στις πανελλήνιες. Κανείς εκ των συμβούλων δεν τους υπογράμμισε το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι βαθμοί ανά σχολείο η ανά διδάσκοντα δεν μπορεί να είναι συμβατοί μεταξύ τους ακόμα και μετά τις όποιες εγκυκλίους ; Mπορεί ο διδάσκων σε μια μικρή επαρχιακή κωμόπολη να μην ευνοήσει έστω κατά τι, τον μαθητή στην μικρή κοινωνία που είναι όλοι γνωστοί , υφιστάμενος κάθε είδους πίεση μια και οι βαθμοί θα είναι πλέον αποφασιστικής σημασίας;

Πέραν αυτού είναι γνωστό και στον τελευταίο μαθητή ή γονέα ότι υπάρχουν καθηγητές οι οποίοι βαθμολογούν ή εντελώς υποκειμενικά , ή άλλες φορές παράλογα αυστηρά , ή άλλες φορές πολύ ευνοικά, να μην πιάσουμε δε το θέμα των ιδιωτικών σχολείων (!). Ποτέ ένα 18 ενός σχολείου δεν είναι ισοδύναμο με το 18 ενός άλλου. Αφήστε δε που θα γίνει αυτοσκοπός η βαθμοθηρία , οι πιέσεις των γονέων θα γίνουν αφόρητες , θα παρουσιασθούν και φαινόμενα αθέμιτων μέσων, είναι βέβαιο.
Ο θεσμός των Πανελληνίων, ένα από τα ελάχιστα αδιάβλητα συστήματα στην Ελληνική πραγματικότητα, με τα όποια τρωτά του, θα αποκτήσει τον χαρακτήρα του αναξιόπιστου , του υποκειμενικού και ευάλωτο στην όποια συναλλαγή , πολιτική , κοινωνική, οικονομική κοκ. Τουλάχιστον τώρα τυχόν αδικίες γίνονται τυχαία και χωρίς πρόθεση αφού τα παιδιά διαγωνίζονται ανώνυμα και ισότιμα.

@Πρώτο βήμα θετικό & @ΚΩΣΤΑΣ Ν.
|

@Πρώτο βήμα θετικό
Η Τράπεζα Θεμάτων δεν ανακοινώθηκε 1-2 εβδομάδες πριν τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Ανακοινώθηκε περί τον Ιανουάριο του ίδιου έτους (άρα πολύ πριν τις εξετάσεις). Οι συνάδελφοι όμως δεν έδωσαν τη σημασία που έπρεπε θεωρώντας πως δεν θα ισχύσει (για ψάξτε ποιοι τους έλεγαν πως δεν θα ισχύσει), με αποτέλεσμα (εδώ έρχονται οι 1-2 εβδομάδες που αναφέρετε) στο τέλος να τρέχουν να καλύψουν τη διδακτέα ύλη με μια απλή ανάγνωση μην τύχει και πέσει θέμα που δεν το είχαν "διδάξει".

@ΚΩΣΤΑΣ Ν.
Ξεχάσατε να επισημάνετε πως παρόλο που υπήρχαν θέματα από όλο το σχολικό εγχειρίδιο αυτά πολλές φορές αναφέρονταν σε υποσημειώσεις και λεπτομέρειες καθώς και πως τύχαινε μια ερώτηση να καλύπτει μεγάλο φάσμα της ύλης. Υπήρξε βέβαια και η τραγική περίπτωση των Θρησκευτικών όπου το εγχειρίδιο ήταν περί τις 150 σελίδες και τα θέματα που ανακοινώθηκαν στην Τράπεζα ήταν περί τις 650!

Αυτά για να θυμόμαστε πώς απέτυχε, ο κατά τα άλλα σωστός θεσμός, και πώς απαξιώθηκε η προσπάθεια εκ των έσω!

Euler
|

κ. Γαβρόγλου, αν θέλετε πραγματικά να αναβαθμίσετε το δημόσιο σχολείο (Λύκειο) υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος : να υιοθετήσετε το σύστημα του προκατόχου σας Αρσένη. Απλούστατα, πρέπει να καταλάβετε και εσείς και πολύ άλλοι ότι το Λύκειο βάσει του

Ένας εκπαιδευτικός
|

Αν και ο υπουργός επισημαίνει σωστά το πρόβλημα με τη γ' λυκείου, δε βλέπω να κάνει τίποτε, για να το επιλύσει. Ακόμη και η καινούργια διάταξη για τις απουσίες που εφαρμόζεται ολοκληρωμένα από φέτος, δεν έχει την παραμικρή πρόβλεψη για το συγκεκριμένο πρόβλημα. Θα μπορούσε, π.χ., να ορίζεται ένα μηνιαίο όριο απουσιών, πράγμα που θα υποχρέωνε τα παιδιά να είναι παρόντα στο σχολείο μέχρι και την τελευταία ημέρα. Πολύ απλό. Και το ξέρουν. Αλλά δεν το εφαρμόζουν, γιατί πιθανότατα η άθλια εικόνα της γ' λυκείου τους δυο τελευταίους μήνες της χρονιάς κάτι άλλο (όλοι ξέρουμε τι) εξυπηρετεί που δε θέλουμε να το διαταράξουμε...

Pe19
|

Συμφωνώ απολύτως με τον Υπουργό μας όπως και το 152 θα είχε υποχρεωτικά απαράδεκτους και θα έφερνε απολύσεις.
Το άλλο με τα ελοχίμ και τα νεφελιμ το ξέρετε ?

Pe19
|

-Οι μαθητές δεν είναι δυνατόν να διαλέξουν Σχολή στα 18 τους.
-Τους βάζουμε να διαλέξουν στα 16.5 !!!!
-Στην Γ Λυκείου οι μαθητές ενδιαφέρονται μόνο για τις πανελλαδικές και για τίποτα άλλο.
-Εμείς βάζουμε τους μισούς να ενδιαφέρονται μόνο για τις πανελλαδικές και τους άλλους μισούς να μην ενδιαφέρονται για τίποτα (χωρίς άλλο).
-Περνούν σε μια σχολή που δεν θέλουν με 3.5 στις πανελλαδικές και 10 απολυτήριο
-Εμείς θα τους βάζουμε να περνούν σε μία σχολή που θα δηλώνουν τυχαία περιμένοντας να είναι ΤΕΠ γράφοντας σε περιφερειακό επίπεδο 3.5 !!!!
-Θα κάνουμε τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια
-Όπως έγιναν και ΑΕΙ ΤΤ (μόνο κατ’ όνομα)
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα !!!!!

Μανωλης
|

Ο Κώστας τα λέει πολύ καλά. Να προσθέσω ότι
Τα θέματα δημιουργήθηκαν από μάχιμους εκπαιδευτικούς οι οποίοι τα χρησιμοποιούσαν στο σχολείο τους και τα κατέθεσαν αφιλοκερδώς.
Με τράπεζα θεμάτων γίνονται και οι διαγωνισμοί όπως του Κέμπριτζ και του Πίζα.
Μόνο με τράπεζα θεμάτων τα θέματα μπορεί να είναι σταθμισμένα.
Το πρόβλημα της παπαγαλίας δεν υπάρχει. Αν έχεις 500 θέματα δεν πρόκειται να τα παπαγαλίζει κανείς.
Το μεγάλο πρόβλημα της τράπεζας θεμάτων είναι ότι δεν την ήθελαν οι καθηγητές γιατί τους αφαιρούσε τον έλεγχο. Επσης, μπορούσε να τους εκθέσει ανά πάσα στιγμή αν έπεφτε κάποιο θέμα που δεν είχαν διδάξει επαρκώς

ΚΩΣΤΑΣ Ν.
|

1. Η Τράπεζα Θεμάτων περιείχε θέματα τα οποία κάλυπταν ολόκληρη την εξεταστέα ύλη.
2. Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονταν μόνο δύο θέματα. Τα άλλα δύο τα έβαζε ο διδάσκων το αντίστοιχο μάθημα.
3. Ακόμη και αν ο μαθητής είχε παπαγαλίσει όλα τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, αυτό σημαίνει ότι είχε διαβάσει ολόκληρη την εξεταστέα ύλη.
4. Οι διδάσκοντες, κατά τον ένα χρόνο λειτουργίας της Τράπεζας (2014-2015) στην Α΄Λυκείου, ολοκλήρωναν τη διδασκαλία ολόκληρης της διδακτέας-εξεταστέας ύλης, ενώ μετά την κατάργησή της (2015-2016) η διδακτέα ύλη, κατά το πλείστον παρέμεινε ανολοκλήρωτη.

Τράπεζα Θεμάτων
|

Η τράπεζα θεμάτων για να είναι λειτουργική πρέπει να εμπλουτίζεται κάθε χρόνο. Επιπλέον, δεν μπορεί να δεσμεύει τους καθηγητές μέσω αυστηρής κλήρωσης θεμάτων (2ο και 4ο) αλλά να καθοδηγεί τη διδασκαλία και να προσαρμόζει το επίπεδο δυσκολίας των προαγωγικών εξετάσεων για την επόμενη τάξη, αφού τα μαθήματα πρέπει να έχουν συνέχεια.

Είναι σίγουρο ότι οι αξιόλογοι καθηγητές του Δημοσίου Λυκείου μπορούν να παρουσιάσουν θέματα εφάμιλλα σε πρωτοτυπία, εύρος και βάθος εξέτασης γνώσεων με εκείνα των φροντιστηριακών βοηθημάτων.

Στοχευμένα, λίγα και καλά, μαθήματα χρειάζονται τα παιδιά στο Λύκειο. Περισσότερη έμφαση να δοθεί στην εξάσκηση των γλωσσικών δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της μαθηματικής παιδείας, τα δύο θεμέλια για την επιτυχή εκπαίδευση.

Λογική ΣΥΡΙΖΑ
|

Τράπεζα Θεμάτων ... Όλοι γνώριζαν τα θέματα που υπήρχαν μέσα. Ενισχύθηκε η αποστήθιση !!!! Γι' αυτό λέγετε τράπεζα αλλιώς θα έμπαιναν τα θέματα ζωντανά όπως τώρα. Το μυαλό μάλλον είναι δύσκολο να βρεθεί....

Πλατάρος Γιάννης
|

Παρατηρητέα:
Η τράπεζα θεμάτων δεν ξεφτιλίζεται με την κυκλοφορία των λύσεων. Αυτό είναι ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ. Όσοι ήταν υπέρ της ιδέας, θα ήλεγχαν την τότε Κυβέρνηση, να ανανεώνει την τράπεζα κάθε χρόνο, με αλλαγές στα νούμενα και στην διατύπωση των ασκήσεων, έτσι ώστε να μην υπόκεινται σε αποστήθιση. Δεν το έκανε κανείς.
Δικαιολογία ότι «εμείς είμαστε αντίθετοι» ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ!
Για παράδειγμα ο υποφαινόμενος ως πρόσωπο, ανέκαθεν κάνω υποδείξεις εμπεριστατωμένες, πρώτον σύμφωνα με αυτά που πιστεύω προσωπικώς, αλλά και σύμφωνα με το πλαίσιο του άλλου. Δηλ. Κάνετε το Α, επιλέξατε την επιλογή Α, φυσιολογικά λόγω του ότι το Α είναι στο ιδεολογικό σας πλαίσιο, ΚΑΝΤΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟ Α, ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ!
Όσοι κάνουν υπεύθυνη αντιπολίτευση, ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!
Εσείς ως κομματικός φορέας δεν το κάνατε, ούτε το έχετε κάνει και ποτέ. Οι «άλλοι» σπανιότατα το έχουν κάνει και αυτό...
Ητράπεζα θεμάτων ήθελε:
* ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
* Να καλύπτουν το σύνολο της ύλης 10 φορές επικαλυπτικά το κάθε ένα. (Καταλαβαίνετε τι γράφω)
* Να ανανεώνονται διαρκώς.
Δεν το απαιτήσατε, προσωπικώς το υπέδειξα, αλλά δεν έχω εξουσία γκούβερνου.
το θέμα με την Γ΄Λυκείου, υπάρχει 30 χρόνια. Δεν θυμάμαι να το έχετε καταγγέλλει και ΚΥΡΙΩΣ να υποδείξετε εναλλακτικές. Προσωπικώς το έχω επισημάνει πειν πολλά χρόνια με τον πιο επίσημο τρόπο, ων απλός πολίτης.
Η τελευταία πρόταση (μπούλετ) με εντυπωσίασε αφού το έχω υποδείξει εγγράφως σε ανύποπτο χρόνο ως πρωτοτυπία σε Πανεπιστημιακό χώρο. Είναι μια πολιτική ανάπτυξης θετικών στάσεων ( attitudes ) για τα μαθήματα.
Προ Χριστού, ο Αστρονόμος ο αείμνηστος Κωτσάκης περιηγήτο ανά τα Σχολεία της Ελλάδος και έλεγε εντυπωσιακά πράγματα για την Αστρονομία. Τον θυμάμαι να να είναι τώρα να παρουσιάζει το Σύμπαν, πώς μεγαλώνει, τί είναι εκεί που δεν έχει φθάσει το φώς κτλ Κάντε το! Δηλώνω δωρεάν αποφασιστική συνδρομή στον σχεδιασμό κα ιτην θεματολογία των παρεμβάσεων. (χωρίς «οδοιπορικά», δωρεάν -δωρεάν)

Πρώτο βήμα θετικό
|

Προφανώς και ο Υπουργός έχει δίκιο . Η τράπεζα θεμάτων θα μπορούσε να λύσει εύκολα το θέμα των ενδοδχολικες εξετάσεων αλλά η κανείς δεν μπορεί να εμπιστευτεί την εφαρμογή της μιας που την προηγούμενη φορά έγιναν τραγικα λάθη .
Εάν θυμάστε η τράπεζα θεμάτων ανακοινώθηκε μόλις μία ( ή δύο ) εβδομάδα πριν την έναρξη των ενδοσχολικων εξετάσεων . Δεν διδάχθηκε ποτέ από το σχολείο και αποτέλεσε μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τα πάντα ευέλικτα φροντιστήρια να πουλήσουν την επίλυση της .

Τραγική εφαρμογή .

Νίκος
|

Οι μαθητές δεν έρχονται σχολείο απλώς γιατί δεν είναι υποχρεωμένοι να έρθουν. Αν ο μέγιστος δυνατός αριθμός των απουσιών διπλασιαζόταν θα διπλασιαζονταν και οι απουσίες. Το σχολείο που αγαπούν οι μαθητές είναι πολύ μακριά ακόμη

D.L
|

1. Τη λογική της τράπεζας θεμάτων την ακολουθούν όλα τα φροντιστήρια της χώρας και έχει αποτελέσματα.
2. Βοηθάει (αν δεν είναι στατική) στη μείωση της παπαγαλίας
3. Στη Γ΄Λυκείου δεν πατάει κανείς μετά το Πάσχα εδώ και ... 20 χρόνια γιατί νιώθει ότι δεν παίρνει ότι χρειάζεται για τις Πανελλήνιες.... άρα αξιοποιεί το χρόνο του όσο καλύτερα μπορεί... Οι πολιτικές επιλογές οδήγησαν στην απαξίωση του σχολείου και δυστυχώς συνεχίζεται ο κατήφορος.

Εδώ είμαστε και θα δούμε τις αδυναμίες
|

Αυτό δεν είναι βέβαιον. Και συνταγματικά να το δεις, δεν μπορείτε να γνωρίζετε ότι θα υλοποιήσετε ούτε καν πιλοτικά αυτά που ισχυρίζεστε

ΝΙΚΟΛΑΣΟΣ
|

Σωστά. Η τράπεζα όμως δεν είναι στατική για να ενισχύει την παπαγαλία αλλά δείχνει ...την λογική και τη φιλοσοφία και αποτελεί εχέγγυο όταν δομηθεί σωστά. Σας παραθέτω ένα ωραίο άρθρο πριν χρόνια στο εσοσ αλλά επίκαιρο του σχολικού συμβούλου καραγιάννη https://www.esos.gr/arthra/36795/trapeza-thematon-kai-i-proagogi-ton-ma…


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/58680/ypoyrgos-osoi-ekanan-tin-trapeza-thematon-tin-ekanan-gia-na-tin-xeftilisoyn