Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με “κόκκινα” και “πράσινα” τμήματα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 19/12/2018

Τελευταία Ενημέρωση: 20/12/2018, 07:12

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με “κόκκινα” και “πράσινα” τμήματα ΑΕΙ

Σχολές δύο “ταχυτήτων”; Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας

Τμήματα που θα «κοκκινίζουν» και τμήματα που  θα «πρασινίζουν» στο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι, θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Το χρώμα  δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων.

Τα παραπάνω προέκυψαν από τη συζήτηση των δημοσιογράφων με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στη Βουλή, μετά το υπουργικό Συμβούλιο,.

Το κόκκινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα που θα έχουν μεγάλη μεγαλύτερη ζήτηση  . Σε αυτά τα τμήματα   οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων
 
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν  να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.

Το Σχέδιο Νόμου αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, μέσα στον Ιανουάριο.

Σχολές δύο “ταχυτήτων”;

Στο ερώτημα μήπως με τον διαχωρισμό των Τμημάτων σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης και Τμήματα όπου η πρόσβαση επιτυγχάνεται μόνο μέσω των πανελλαδικών δημιουργούνται Τμήματα «δύο ταχυτήτων»;

Το υπουργείο παιδείας απαντά:

Τα Τμήματα «δύο ταχυτήτων» είναι φαινόμενο που παρατηρείται και σήμερα και προκαλείται από τη διαφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων και όχι από το ίδιο το σύστημα εισαγωγής.

Τα αίτια των προτιμήσεων σχετίζονται ούτως ή άλλως περισσότερο με εξωτερικούς παράγοντες (αγορά εργασίας, εντοπιότητα κλπ.) και λιγότερο με την ποιότητα κάθε Τμήματος σε επιστημονικό και παιδαγωγικό επίπεδο. Σε όλα τα μέρη του κόσμου, αλλά και στην Ελλάδα, υπάρχουν Τμήματα με μεγαλύτερο κοινωνικό κύρος και άλλα που το κοινωνικό τους κύρος δεν είναι τόσο υψηλό.

Αυτό πολλές φορές δεν αντιστοιχεί στο επιστημονικό κύρος των Τμημάτων.

Η διεθνής και ελληνική επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει την εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα των διαφόρων Τμημάτων, ανεξάρτητα από το κοινωνικό τους κύρος και τη ζήτηση που έχουν εκ μέρους των υποψηφίων.

Γι' αυτό, όπως έχουμε ήδη τονίσει, τα ακαδημαϊκά έτη 2019-2020 και 2020-2021 είναι σημαδιακά: αφενός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, γιατί από τώρα σχεδιάζεται η αναβάθμιση όλων των Ιδρυμάτων με νέα Τμήματα, νέο προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές και αφετέρου για τη δευτεροβάθμια γιατί θα είναι οι χρονιές που θα αρχίσει να εφαρμόζεται η νέα δομή της Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Σχόλια (14)

ΚΙΝ
|

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια !!! Τα πράσινα και τα κόκκινα τμήματα θα κρίνονται από το μηχανογραφικο της Β Λυκειου ενόψει της Γ λυκειου. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ θεσμοθέτηση των αλλαγών, αλλιώς πάμε για άλλα .........

ΓΣ
|

Γιατί τόση προχειρότητα ΚΑΙ αυτή τη φορά... Δεν το έχουν σκεφτει καλά, και απορώ πως δεν υπάρχει κάποιος τεχνικός σύμβουλος, άνθρωπος, απο τους δεκάδες που έχει γύρω του ο Υπουργός, να του το πει, ότι τα πράσινα και κόκκινα δεν πρόκειται να δουλέψουν, για τον απλούστατο λόγο ότι η "σήμανση" κάποιων τμημάτων με μόνο 2 "ετικέτες", δηλαδή πράσινο ή κόκκινο, σε αντίθεση με την "κλιμακωτή" σήμανση με τα μόρια όπως γίνεται σήμερα, θα επηρρεάσει τη ζήτηση! Κάποιο τμήμα θα δουν οι υποψήφιοι ότι είναι πράσινο, θα δηλώσουν πολύ περισσότεροι απο ότι σχεδιάζαμε και ξαφνικά δε θα χωράνε όλοι. τι θα γίνει, θα αλλάξουν τα χρώματα εκ των υστέρων; Είναι η κότα και το αυγό. Το ότι ανακοινώνουν τέτοια πράγματα απο το υπουργείο δείχνει δυστυχώς ότι σκέφτονται στο γόνατο και χωρίς σοβαρές (ή και καθόλου) αναλύσεις.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Και με το τωρινό σύστημα πρόσβασης στη Γ/ θμια εκπ / ση, αρκετές σχολές απαιτούν μόρια κάτω από το 8000 για να μην πούμε κάτω από 10000 μόρια. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη ζήτησης για πολλούς λόγους που όλοι μας ξέρουμε. Άρα σ αυτές τις σχολές η πρόσβαση είναι ελεύθερη ουσιαστικά . Τώρα με τη θέσπιση του εθνικού απολυτηριου θα απαιτούν 10000 μόρια, όσο και ο ελάχιστος βαθμός απολυτηριου. Εννοείται ότι δε ζητείται στη ζωή γενικά, δεν έχει αξία και αντίστροφα. Το υπουργείο λοιπόν ορθά πράττει με την πρόταση του για την πρόσβαση σε ΤΕΠ μέσω του αναβάθμισμενου εθνικού απολυτηριου. Έτσι σε αρκετά τμήματα σε σχέση με τώρα, θα δέχονται φοιτητές με υψηλότερο γνωστικό προφίλ. Επίσης με την πρόταση για τη νέα Γ λυκειου αντιμετωπιζεται η παθογένεια της Γ λυκειου που όλοι γνωρίζουμε. Μπράβο στο υπουργείο για τις αλλαγές αυτές, αρκεί να τις θεσμοθετησει. Εξάλλου με την εφαρμογή του νέου συστήματος πρόσβασης, εφόσον φανούν ατέλειες, πάλι η όποια ηγεσία του υπουργείου παιδείας θα αναλάβει να τις εξαλείψει, ώστε πάλι να υπηρετηθει ο πολίτης. Όσο για τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου συστήματος πρόσβασης εννοείται ότι καλούνται να υπηρετησουν τι μαθητή, το γονέα.

Νίκος Π
|

Όλη η φασαρία γίνεται προκειμένου να μπορέσει η κυβέρνηση να δηλώνει προεκλογικά (στους αφελείς) ότι έχει ξεκινήσει την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων, και για να κατηγορεί την επόμενη κυβέρνηση ότι τις επαναφέρει, όταν κάποιος άλλος υπουργός παιδείας θα καταργεί αυτή την απίστευτη ανοησία. Ψάρεμα σε θολά νερά.

Μουρίκης
|

@Ουτοπίες
Σε ότι έχουν πει αν κάποιος μπει σε ένα ΤΕΠ ΔΕ ΘΑ έχει δικαίωμα μεταγραφής.

Για το θέμα με τις τοπικές εξετάσεις που θα μετρούν για το 10% του βαθμού να θυμηθούμε ότι για αρκετά χρόνια ο βαθμός των γραπτών εξετάσεων "αναπροσαρμόζονταν" με βάση το βαθμό των τετραμήνων. Πρακτικά αυτό σήμαινε ότι οι υποψήφιοι "έγραφαν" +0.6 πάνω (πχ το 15 γινόταν 15.6) για τη συντριπτική τους πλειοψηφία.
Τουλάχιστον τώρα θα υπάρχει κάποια δυνατότητα αντικειμενικότητας.
Αυτό που παραβλέπεται είναι η δυσκολία να πάρει πλέον κάποιος απολυτήριο (αν δεν έχει το "20" σε θρησκευτικά κι Αγγλικά...)

dionisis
|

Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε
καραβάκια στο ταξίδι δε με παίρνετε, καλέ;
Δε με παί , δε με παίρνετε, καλέ
ίσαμε το Γαλαξείδι, δε με παίρνετε, καλέ;

Ένα και δύο μετράω τα κύματα
έγια μόλα, έγια λέσα,
ποιος θα με φέρει κοντά σου, καρδούλα μου
και στην αγκαλιά σου μέσα;
Ένα και δύο σου στέλνω μηνύματα
ναι, και το σταυρό μου κάνω,
αν δε με πάρεις κοντά σου, καρδούλα μου
να το ξέρεις, θα πεθάνω.

Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε
καραβάκια στο ταξίδι δε με παίρνετε, καλέ;

Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε
καραβάκια στο Αιγαίο, δε με βλέπετε, καλέ;
Δε με βλέ , δε με βλέπετε, καλέ
όπου μέρα νύχτα κλαίω, δε με βλέπετε, καλέ;

Ένα και δύο μετράω τα κύματα...

Ουτοπίες
|

Με τις μεταγραφές τι θα ισχύσει; Ας υποθέσουμε πως κάποιος περνά χωρίς Πανελλαδικές στο Μαθηματικό Σάμου που έχει χαρακτηριστεί ως πράσινη σχολή (ΤΕΠ) λόγω μη ζήτησης. Αν έχει αδελφό/ή στην Αθήνα παίρνει μεταγραφή στο Μαθηματικό Αθηνών που ας πούμε έχει χαρακτηριστεί ως κόκκινη σχολή (είσοδος με Πανελλαδικές) ; ; ;
Τραγελαφικές καταστάσεις, σχολές δύο ταχυτήτων, φοιτητές δύο ταχυτήτων..."αδιάβλητες τοπικές εξετάσεις ανα νομό"... αυτοι οι σύμβουλοι στο Υπουργείο Παιδείας πραγματικά έχουν δώσει τα ρέστα τους

ΗΡΕΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ! ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΥΡΩ ΣΤΙ ΣΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ '17 ΠΟΥ ΑΝΕΛΑΒΕ ΚΑΙ ΠΗΓΕ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 19, ΠΧ ΝΟΕΜΒΡΗ 19 ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΡΙΕΤΙΑΣ...ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΛΕΩ ΣΑΛΟΝΙΚΙΩΤΙΚΑ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΙ ΣΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΕΙ, ΔΙΟΤΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΣΕ ΟΜΗΡΕΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΣΕ ΤΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΟΥΝ, ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΛΛΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗΣ..

Ντριμ-Ντριμ τραλαλό
|

Ότι του φανεί...του καθένα το λέει και...ότι γίνει.Ρουλέτα!

Τμήματα και εισακτέοι δύο ταχυτήτων
|

Αποκλείεται να εφαρμοστεί διότι δεν μπορούν να συνυπάρχουν σε ένα ΑΕΙ τμήματα δύο "ταχυτητών".

Τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που βρίσκονται επί δεκαετίες σε ένα χαμηλό ποιοτικό επίπεδο, χωρίς βασικό πρόγραμμα σπουδών και υποστελεχωμένα, αναγκαστικά θα κλείσουν.

Να εξεταστούν και πόσα τμήματα χάνουν πάνω από 20% των πρωτοετών με τις μετεγγραφές. Επιβαρύνονται δυσανάλογα τα τμήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και καταργείται η αξιοκρατική διαδικασία των εισιτηριων εξετάσεων.

Σήμερα προσφέρονται στο Μαθηματικων Σάμου 240 θέσεις και η βάση είναι 10.088 μόρια. Πόσοι θα αποφοιτήσουν σε τέσσερα χρόνια από αυτό το τμήμα και με τι επίπεδο θα σπουδάσουν φοιτητές που οριακά έγραψαν 10 ή 11 στην ύλη του Λυκείου;

Ηλίας
|

@ Τα όνειρα μου κόκκινα/πράσινα

Πολύ φυσιολογικό και αναμενόμενο αν κάποιο τμήμα δεν επιλέγεται γενικά να κλείσει ή να συγχωνευτεί...

Κωστας_Δ
|

Στα κόκκινα τμήματα αναφέρεται ότι η εισαγωγή θα γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Σε τι ποσοστό όμως θα συμμετέχουν οι πανελλαδικές εξετάσεις; Το Σεπτέμβριο όμως είχε ανακοινωθεί ότι θα συμμετέχουν κατά 90%.
Το 10% αναφέρονταν στις "τοπικές εξετάσεις" με όλα τα προβλήματα προχειρότητας, διαβλητότητας , αξιοπιστίας και διαφορετικής δυσκολίας που συνεπάγονται.
Αν το 90% αλλάξει και γίνει 100% αυτό το θέμα διορθώνεται.
Ας μη συμμετέχουν οι τοπικές εξετάσεις στα πανελλαδικά μόρια, μέχρι τουλάχιστο να διασφαλιστούν όλα τα παραπάνω ότι δε θα γίνονται.
Ένα άλλο θέμα που πρέπει να διορθωθεί είναι τα μαθήματα βαρύτητας. Δεν πρέπει να καταργηθούν. Είναι άδικο να μετράνε όλα τα μαθήματα το ίδιο.

THOMAS
|

Τι δουλειά εχει το Συριζα με τα ακαδημαϊκά έτη 2019-2020 και 2020-2021

Τα όνειρα μου κόκκινα/πράσινα
|

Ρούχα μαζί που πλύθηκαν...

Και στο μέλλον μπορεί να κλείσει και κανένα πράσινο έτσι;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/60493/neo-systima-eisagogis-sta-aei-me-kokkina-kai-prasina-tmimata-aei