Το Σχέδιο Νόμου για το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Δημοσίευση: 29/12/2018

Τελευταία Ενημέρωση: 02/01/2019, 21:04

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Σχέδιο Νόμου για το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Κατατέθηκε, προς ψήφιση στη Βουλή- Θα ψηφιστεί μέχρι 15 Ιανουαρίου

Κατατέθηκε, προς ψήφιση στη Βουλή του Σχέδιο Νόμου “Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις”.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Το Σχέδιο Νόμου , που αποτελείται από 52 άρθρα, αναμένεται να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής μέχρι και 15 Ιανουαρίου.

Σχόλια (60)

ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
|

Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν και μένα τα χεράκια της με λύνουν και με παίρνουν...

Ίδια λάθη στην Τριτοβάθμια 45 χρόνια
|

Σε όλα τα ΑΕΙ: στη Θεσσαλία, την Κρήτη, την Πελοπόννησο, την Ήπειρο, το Ιόνιο, το Αιγαίο, τη Μακεδονία, την Αττική... Δε φαίνεται να μαθαίνουμε από τα λάθη μας, ακόμα και το 2018.

https://www.esos.gr/arthra/60656/freno-k-gavrogloy-stin-protovoylia-toy…

https://www.esos.gr/arthra/60213/kokkines-grammes-vazoyn-oi-foitites-ti…

https://www.esos.gr/arthra/60591/ti-provlepei-neo-sn-gia-geoponiko-pane…

https://www.esos.gr/arthra/60195/oristiki-i-apofasi-gia-idrysi-nomikis-…

Βιοπληροφορική στην Ελλάδα
|

Στα ακαδημαϊκά και βιομηχανικά δεδομένα της Ελλάδας, η «Βιοπληροφορική» δεν είναι λογικό να αποτελεί ξεχωριστή ειδίκευση προπτυχιακού προγράμματος σπουδών, ούτε στη Λαμία ούτε στο Βόλο ούτε στην Πάτρα ούτε στα Χανιά ούτε στην Αθήνα.

@ mastoras
04 Ιαν 2019 12:50

Καμία σχέση δεν έχουν οι λόγοι ίδρυσης και λειτουργίας τμημάτων ΑΕΙ στην περιφέρεια και τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας με την ακαδημαϊκή πρόοδο ή την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη.

Είναι αφελές να κλείνουμε τα μάτια στις τόσες ενδείξεις, όταν ακόμα και υπουργοί και στελέχη του ΥΠΕΠΘ -όχι αποκλειστικά της τωρινής κυβέρνησης- έχουν μιλήσει ανοιχτά για οικονομία των καταστημάτων εστίασης και των ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων («της καφετέριας και της γκαρσονιέρας») και τις πιέσεις που δέχονται από ομάδες συμφερόντων.

Ακόμα και στη Βουλή έγιναν προσφάτως τοποθετήσεις για το γεγονός ότι οι ακαδημαϊκοί στις Νομικές Σχολές διαχρονικά εμποδίζουν την ίδρυση 4ης Νομικής Σχολής σε άλλα ιδρύματα.

Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα απαιτεί να συναντηθεί εκπρόσωπος του Μητροπολίτη και των ΚΤΕΛ με τον υπουργό Παιδείας για θέματα χωροταξίας των Σχολών ΑΕΙ; Σίγουρα όχι στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ιρλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, την Ισπανία...

Ποιος νοήμων πολίτης στον 21ο αιώνα θα εμπιστευτεί τις αποφάσεις των μελών ΔΕΠ ή των αρχών της περιφερειακής αυτοδίοικησης όταν υπάρχει καταγεγραμμένο τέτοιο βεβαρυμένο ιστορικό προηγούμενο;

ΑΕΙ Κρήτης και Θεσσαλίας
|

Είναι μεγάλο σφάλμα αν επιλέγετε να δείχνετε τυφλή εμπιστοσύνη στις αποφάσεις των μελών ΔΕΠ και των διοικήσεων των ΑΕΙ, διαχρονικά.

Ας αρκεστούμε να πούμε ότι δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα άστοχων αποφάσεων Συγκλήτων, Πρυτανικών Αρχών, Κοσμητορων Σχολών, Γενικών Συνελεύσεων και Προέδρων Τμημάτων. Φυσικά, αν κάποια στιγμή αλλάξετε γνώμη και δείξετε μεγαλύτερη υπομονή, μπορούμε πάντοτε να επανέλθουμε.

Αν θέλετε να σχολιάσουμε τη γενικότερη κατάσταση του ακαδημαϊκού χάρτη στην Ελλάδα, εννοείται πως ό,τι γράφουμε για τα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΕΙ, για κάθε σχολή και κάθε τμήμα των ΑΕΙ.

Σας έφερα προηγούμενως παραδείγματα από τις αντίστοιχες περιπτώσεις των ΑΕΙ στην Κρήτη, όπου κακώς λειτουργούν επί 40 χρόνια τρία διαφορετικά ΑΕΙ με επικαλύψεις γνωστικών αντικειμένων.

Για το θέμα της Πληροφορικής, του Μηχανικού Η/Υ και του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού:

Υπάρχουν διαφορετικές ΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ σε περιοχές της Πληροφορικής που μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά σε μια ενιαία σχολή ή τμήμα. Αυτή είναι η τάση διεθνώς.

Επίκαιρο παράδειγμα από τα τμήματα της Κρήτης:

Αν ενωθεί το Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο θα μπορούσαν η Σχολή ΗΜ/ΜΥ και το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών να ενωθούν σε ένα ενιαίο τμήμα, στα πρότυπα του ECE/CS - ακριβώς όπως συμβαίνει στο ΕΜΠ, στη Σχολή ΗΜ/ΜΥ.

Αντίστοιχα στο Πανεπιστήμιο Πατρών:

Δεν έχει κανένα νόημα να συνεχίσουν να λειτουργούν ξεχωριστά το τμήμα ΗΜΤΥ και το τμήμα Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής - είναι εμφανές ότι πρέπει να ενωθούν σε ένα ενιαίο τμήμα στην Πολυτεχνική Σχολή του ιδρύματος.

Αν θέλετε να μιλήσουμε και για άλλες ενοποιήσεις:

Προφανώς και ΔΕΝ πρέπει να λειτουργούν δύο ξεχωριστά τμήματα Πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη (Τμήμα Πληροφορικής, στο ΑΠΘ και τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, στο ΠΑΜΑΚ), τέσσερα τμήματα Πληροφορικής στα Οικονομικά ΑΕΙ της Αττικής (ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ - έχει 2, Χαροκόπειος), τα τμήματα Μηχανικών του ΠΑΔΑ και της ΑΣΠΑΙΤΕ θα έπρεπε να είχαν απορροφηθεί από το ΕΜΠ κ.ο.κ.

Δεν είναι προβληματικές μόνο οι σχολές στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όπως όλοι καταλαβαίνουν.

Εξαιρέσεις όμως δεν πρέπει να γίνουν ανεκτές πουθενά διότι θα χαθεί και η επόμενη δεκαετία εξαιτίας του λανθασμένου ΔΟΜΙΚΟΥ σχεδιασμού των νέων ΑΕΙ.

Έτσι φτάσαμε σε αυτό το άσχημο σημείο στα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια: δείχνοντας ανοχή σε κάθε μεμονωμένο αίτημα κάθε ιδρύματος, ανεξάρτητα από τη γενική εικόνα της Ανώτατης Εκπαίδευσης από το 1975 μέχρι σήμερα.

mastoras 04 Ιαν 2019 12:50

Πιστεύω ότι τα μέλη ΔΕΠ που τα απαρτίζουν έχουν κάνει το βέλτιστο...

mastoras
|

@Φυσική με εφαρμογές στη Νανοτεχνολογία
@Μηχανικοί Υπολογιστών και Πληροφορικής
@Λος Λάρισα, Σαν Λαμία

Μερικές διευκρινίσεις για να μην μπαίνουμε σε μακροσκελείς αναλύσεις:
1) η περιοχή της Βιοπληροφορικής είναι δυνατόν να αποτελέσει ξεχωριστό τμήμα όπως αποδεικνύει η διεθνής πρακτική.

2) η μόνη αναφορά μου στο University of California System ήταν για να αναδειχτεί ότι δεν είναι μόνο ακαδημαϊκοί λόγοι που οδηγούν στην ίδρυση πανεπιστημίων/σχολών/τμημάτων με χαρακτηριστικό παράδειγμα το UC Merced που έγινε –εν μέρει- και για να τονωθεί η ανάπτυξη στο San Joaquin Valley, μια αγροτική περιοχή της Καλιφόρνιας (περιφερειακή ανάπτυξη που λέμε).
Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ο τρόπος ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας να είναι ίδιος με του University of California. Άλλα τα μεγέθη, άλλα τα δεδομένα, άλλες οι ευκαιρίες.

3) άλλη η επιστήμη του ηλεκτρολόγου μηχανικού άλλη η επιστήμη του μηχανικού υπολογιστών και άλλη η επιστήμη της πληροφορικής.

4) τα προγράμματα σπουδών των τριών τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καθώς και οι ερευνητικές περιοχές που εστιάζονται βρίσκονται στα αντίστοιχα sites και δεν είναι εδώ ο τόπος για να αναλυθούν. Πιστεύω ότι τα μέλη ΔΕΠ που τα απαρτίζουν έχουν κάνει το βέλτιστο. Οι όποιες απορίες προς αυτούς, ειδικά αυτές που αναφέρονται σε διαφορετικές πρακτικές που ακολουθούν άλλα πανεπιστήμια.

Αυτό που συνεχίζει να με εντυπωσιάζει όμως είναι η εμμονή κάποιων στη συγχώνευση των συγκεκριμένων τμημάτων (και όχι άλλων) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (και όχι άλλου). Εκτίμησή μου είναι ότι κάποια ιδεολογική/πολιτική/προσωπική μανέστρα χαλάνε. Ελπίζω να κάνω λάθος.

Μηχανικοί Υπολογιστών και Πληροφορικής
|

Το τμήμα ΗΜΜΥ στη Θεσσαλία ιδρύθηκε το 1999 ως Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων και μέχρι το 2013 ήταν ομοειδές με το τμήμα
Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών το οποίο ιδΤο τμήμα ΗΜΜΥ στη Θεσσαλία ιδρύθηκε το 1999 ως Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων και μέχρι το 2013 ήταν ομοειδές με το τμήμα
Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών το οποίο ιδρύθηκε το 1979 (Π.Δ. 779/ ΦΕΚ 230/ 03-10-1979) και ήταν ουσιαστικά το πρώτο πενταετές τμήμα στον χώρο της Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Ελλάδα.

Ομοίως, η Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Πολυτεχνείο Κρήτης λειτούργησε αρχικά ως Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών το 1990.

Άρα προφανώς και τα δύο τμήματα Μηχανικών, στο Παν.Θεσσαλίας και το Πολ. Κρήτης, καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής αφού επί χρόνια ήταν συνδεδεμένα με το πενταετές τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στην Πάτρα.

Φοιτητές έπαιρναν μετεγγραφή από Κρήτη και Θεσσαλία για Πάτρα, απόφοιτοι και από τα τρία τμήματα έκαναν τα ίδια μεταπτυχιακά και διδακτορικά, καθηγητές δίδασκαν τα ίδια μαθήματα - πόσο πιθανό να άλλαξε ξαφνικά η ερευνητική και σπουδαστική φυσιογνωμία των τριών τμημάτων σε λιγότερο από μια πενταετία;

@ mastora 03 Ιαν 2019 02:43

Οι Μηχανικοί Η/Υ έχουν άμεση σχέση με την Πληροφορική, και όποιος υποστηρίζει το αντίθετο μάλλον δεν έχει σχέση με τον χώρο.

Από την άλλη, δε νοείται απόφοιτος Πληροφορικής, ακόμα και τετραετούς τμήματος, που να μην έχει βασικές γνώσεις για Δίκτυα, Τηλεπικοινωνίες, Ηλεκτρονική, Σήματα και Συστήματα κτλ. γι'αυτό και τμήματα Πληροφορικής σε Σχολές Θετικών Επιστημών, όπως στο ΕΚΠΑ και το Παν. Κρήτης, δίνουν έμφαση και σε τέτοιους τομείς.

Στη σύγχρονη εποχή δεν εξυπηρετεί κανέναν ερευνητικό ή διδακτικό σκοπό ο κατακερματισμός των γνωστικών αντικειμένων:

Σε προπτυχιακό επίπεδο είναι αδυνάτον να έχουμε βιώσιμα τμήματα για κάθε ξεχωριστή υποπεριοχή της Πληροφορικής - άλλο τμήμα για τα Δίκτυα, άλλο τμήμα για τις Τηλεπικοινωνίες, άλλο για τη Βιοπληροφορική, άλλο για το Λογισμικό και τις Βάσεις Δεδομένων, άλλο για την Ηλεκτρονική κ.ο.κ.

Φανταστική δομική οργάνωση για ένα ΑΕΙ! Αν μάλιστα τοποθετήσουμε τα τμήματα σε διαφορετικές Σχολές και πόλεις θα γίνει ακόμα καλύτερη!

Οι εξειδικευμένες γνώσεις παρέχονται στα μονοετή μεταπτυχιακά προγράμματα ή μέσω σεμιναρίων, όχι στο βασικό πτυχίο, που στόχο έχει τη γενική κατάρτιση σε μια Επιστήμη.

Λος Λάρισα, Σαν Λαμία
|

Η Καλιφόρνια έχει οικονομία 3 τρισεκατομμυρίων δολλαρίων και Το Λος Άντζελες είναι η δεύτερη σε πληθυσμό πόλη των ΗΠΑ μετά τη Νέα Υόρκη.

Το να συγκρίνονται πόλεις της Θεσσαλίας όπως η Λάρισα, ο Βόλος, η Λαμία, τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα με αυτά τα οικονομικά και βιομηχανικά μεγέθη δείχνουν ότι ακόμα και το 2019 δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τα τραγικά λάθη στην εκπαιδευτική πολιτική και ακόμα επιλέγουμε να λέμε ψέματα στους εαυτούς μας και τα παιδιά μας.

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν μπορούν και δεν πρέπει να αναπτυχθούν στα πρότυπα του University of California.

Έλεος, πια.

Τμήματα Πληροφορικής Λάρισας
|

Κανένας σχεδιασμός του Παν.Θεσσαλίας δεν προέβλεπε Σχολή Θετικών Επιστημών, με δύο τμήματα Πληροφορικής, στη Λαμία.

Το Τμήμα Πληροφορικής προήλθε από την μετονομασία του Τμήματος Μαθηματικών-Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (που είχε ιδρυθεί με το Π.Δ. 177/1993) και την μεταφορά της έδρας του από την Λάρισα στην Λαμία. Το Τμήμα δέχθηκε για πρώτη φορά εισακτέους το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

Να μη γράφουμε ό,τι μας κατεβαίνει στο μυαλό, γιατί με τέτοιες εμπνευσμένες αποφάσεις σίγουρα δεν έρχεται ανάπτυξη στην Ελλάδα ούτε το 2048.

Φυσική με εφαρμογές στη Νανοτεχνολογία
|

Το τμήμα «Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική» (ιδρύθηκε το 2004) ΔΕΝ ανήκε στο Παν.Θεσσαλίας αλλά στο Παν.Στερεάς Ελλάδας, το οποίο καταργήθηκε το 2013 καθώς είχε μόλις δύο υποστελεχωμένα τμήματα στη Λαμία.

Το Παν. Θεσσαλίας "ανεξήγητα" αποφάσισε το 2013-14 να μεταφερθεί από τον Βόλο στη Λαμία το τμήμα «Μαθηματικών & Πληροφορικής» το οποίο, σύμφωνα με όσα γράφει ακόμα και σήμερα η επίσημη ιστοσελίδα του ιδρύματος, «δεν λειτουργεί και είναι υπό κατάργηση» (όπως και το τμήμα Οδοντιατρικής).

Είναι δυνατόν να θεωρείται αυτή η εξέλιξη αποτέλεσμα σοβαρού ακαδημαϊκού στρατηγικού σχεδιασμού των ελληνικών ΑΕΙ την τελευταία εικοσαετία;...

Τα μέλη ΔΕΠ της Πολυτεχνικής Σχολής στον Βόλο είναι πιθανό να μετακινηθούν στα τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών στη Λαμία όταν επανέλθουν σε αυτή όσοι καθηγητές υπηρετούσαν στο τμήμα Εφαρμογών Βιοϊατρικής στη Λαμία και πλέον έχουν μετακινηθεί σε καθηγητικές θέσεις σε κεντρικά ιδρύματα της Αττικής (για παράδειγμα, στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Παν. Πειραιά, όπου έχει ιδρυθεί εργαστήριο Yπολογιστικής Βιοϊατρικής).

Να έχουμε λίγο συναίσθηση της ελληνικής ακαδημαϊκής πραγματικότητας, που συχνά απέχει πολύ από τα αισιόδοξα σχέδια για ανάπτυξη της περιφέρειας μέσω της ίδρυσης ακαδημαϊκών τμημάτων.

Πέρα από τις τάσεις των βάσεων εισαγωγής πρέπει να εξεταστούν οι σαφείς αποφάσεις για την κατεύθυνση των σπουδών που λαμβάνονται από κάθε τμήμα και σχολή:

Υπάρχουν πχ. αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων ήδη από το 2013 από το Παν. Πελοποννήσου που ζητούν τον μετασχηματισμό του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στην Τρίπολη σε τμήμα ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

Φυσικά, ακόμα και οι βάσεις εισαγωγής δεν παρουσιάζουν μεγάλη διαφορά μεταξύ τετραετών και πενταετών τμημάτων Πληροφορικής αν εξεταστούν διαχρονικά - παράδειγμα τα τμήματα του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου στην Κρήτη, όπου παλιότερα το τμήμα ΗΜ/ΜΥ ήταν τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, ήταν περίπου ισοδύναμα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντα προηγείται ο μετασχηματισμός ενός τετραετούς τμήματος σε πενταετές τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και κατόπιν προωθείται η αναβάμιση σε τμήμα Ηλεκτρολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών.

Στο ΠΑΠΕΙ, ένα παραδοσιακό ΑΕΙ Οικονομικών Σπουδών, σχεδιάζεται να ενταχθούν τα τμήματα Μηχανικών της ΑΣΠΑΙΤΕ... Τίποτα δεν εμποδίζει το πενταετές τμήμα Μηχ. Πληροφορικής στο Παν. Ιωαννίνων να εξελιχθεί στο μέλλον σε Τμήμα ΗΜ/ΜΥ.

Σε αυτά τα νέα δεδομένα, μια Σχολή Θετικών Επιστημών, τοποθετημένη στη Λαμία και αποτελούμενη από δύο παρεμφερή τμήματα Πληροφορικής, μονίμως θα υστερεί σε προοπτική ανάπτυξη σε σχέση με την Πολυτεχνική Σχολή του ίδιου ιδρύματος που έχει θεμελιωθεί ήδη από το '90 στον Βόλο.

Ακατανόητη λοιπόν η εμμονή στις συγκρίσεις ανομοιων μεγεθών για την εξαγωγή ανακριβών συμπερασμάτων.

Η Καλιφόρνια, που αναφέρατε, είναι η πολυπληθέστερη πολιτεία των ΗΠΑ (με 40 εκατομμύρια γενικό πληθυσμό) και, αν ήταν αυτόνομο κράτος, θα είχε οικονομία μεγαλύτερη από χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία... Καμία σχέση με τη δυναμική των περιφερειών της Ελλάδας κάτι που προφανώς οφείλουμε να παραδεχτούμε και να λάβουμε υπόψη όταν σχεδιάζουμε τον χάρτη των ΑΕΙ, ειδικά στην περιφέρεια.

Είναι αδιανότητο να ζητά πχ. η Κρήτη να λειτουργούν τρία ξεχωριστά ΑΕΙ (Πανεπιστήμιο-Πολυτεχνείο-ΤΕΙ Κρήτη) ή η Θεσσαλία να έχει ένα πανεπιστήμιο απλωμένο σε 5 διαφορετικές πόλεις (Λάρισα, Βόλος, Καρδίτσα, Λαμία και Τρίκαλα) επειδή το University of California είναι ένα ομοσπονδιακό-πανεπιστήμιο (university system) 10 διαφορετικών ιδρυμάτων (UC Berkeley, San Diego, Los Angeles, Santa Barbara, San Francisco, Irvine, Davis, Riverside, Santa Cruz και Merced)...

Ξεχάσατε επίσης να διευκρινίσετε ποια ακριβώς γνωστικά αντικείμενα της Πληροφορικής ΔΕΝ μπορούν να καλυφθούν από το τμήμα ΗΜ/ΜΥ στον Βόλο. Ίσως το θυμηθείτε σε επόμενο μήνυμα, αφού σας ενδιαφέρει τόσο το θέμα των ΑΕΙ.

Να αναγνωρίσουμε όμως επιτέλους όλοι ότι άλλες προτεραιότητες, που δεν έχουν καμία σχέση με την ακαδημαϊκή ανάπτυξη των ΑΕΙ, επέβαλαν τη διασπορά 400+ τμημάτων σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Για την Βιοϊατρική/Βιοπληροφορική στην Ελλάδα αρκούν τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Τουλάχιστον μέχρι το 2030 δεν προβλέπεται να αυξηθεί κατακόρυφα στην Ελλάδα η ζήτηση για επιστήμονες Βιοπληροφορικής - επομένως το να λειτουργεί τετραετές προπτυχιακό πρόγραμμα με τέτοια υπερεξειδίκευση στην Πληροφορική είναι τόσο λογικό όσο το να ιδρυθεί ένα τετραετές προπτυχιακό τμήμα «Φυσικής με εφαρμογές στη Νανοτεχνολογία» στη Λαμία, ενα εξίσου πρωτοποριακό και αναπτυσσόμενο αντικείμενο.

Καλό όμως να μην συγχέουμε την επαφή με τα «τεκταινόμενα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι» με την κοντόφθαλμη υστεροβουλία διαφόρων ομάδων πίεσης, εντός και εκτός της ακαδημαϊκής κοινότητας.

@ mastoras

mastoras
|

@Βιοπληροφορική και Πληροφορική και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί

Από αυτά που παραθέτεις είναι προφανές ότι ο τομέας της Βιοϊατρικής-Βιοπληροφορικής είναι ένας γρήγορα αναπτυσσόμενος τομέας τόσο στην αλλοδαπή (όπως δείχνουν τα πλείστα όσα τμήματα έχουν δημιουργηθεί) όσο και στην Ελλάδα (είτε ως τομέας στο ΕΜΠ είτε ως μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο Πατρών). Συνεπώς το «μεσαίου μεγέθους» Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έδειξε ότι έχει επαφή με τα τεκταινόμενα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι καθώς διατήρησε και ανάπτυξε (από 7 σε 14 ΔΕΠ) το τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική (ΠΕΒ για συντομία) που κληρονόμησε από το Πανεπιστήμιο Στερεάς. Επίσης, φρόντισε το Τμήμα Πληροφορικής να καλύψει γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν μπορούσαν να καλυφθούν ούτε από το ΠΕΒ ούτε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ).

Αλλά αδυνατώ να παρακολουθήσω τη λογική σου που «ανακάλυψε» τη μία καθηγήτρια των ΗΜΜΥ και δεν αντιλήφθηκε τους 14 καθηγητές του Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική. Ίσως στη νέα δομή να πρέπει να ενταχτεί και αυτή στο ΠΕΒ. Και προσωπικά πιστεύω ότι μια από τις αποστολές του υπουργείου είναι να υποστηρίζει προσπάθειες με όραμα που συμβαδίζουν με τις εξελίξεις της επιστήμης, ειδικά με θέσεις και ειδικά όταν η απορρόφηση των αποφοίτων από την αγορά εργασίας είναι τεράστια. Ίσως για τους λόγους αυτούς να χρειάζεται ένα αυτόνομο προπτυχιακό πρόγραμμα πέρα από τα μεταπτυχιακά. Ίσως επειδή είναι κάτι καινούργιο και με προοπτικές ανοίγουν τέτοια τμήματα και οι κουτοφράγκοι. Παρεμπιπτόντως, από κάτι τέτοια έρχεται η ανάπτυξη.

Για τη διασπορά και τους «τοπικιστικούς λόγους» που αναφέρεις, ρίξε μια ματιά στη δομή του University of California System βρες στο χάρτη που είναι το Merced και τα ξαναλέμε. Και βέβαια υπάρχουν και τα Cal State και τα διάφορα community colleges.

Στην ανάλυση της ελληνικής πραγματικότητας μάλλον θα διαφωνήσουμε. Αν δεις τις τάσεις των βάσεων τα τελευταία χρόνια, αυτό που παρατηρεί κανείς είναι η άνοδος των ΗΜΜΥ (κυρίως λόγω των επαγγελματικών δικαιωμάτων και την ανάπτυξη του τομέα της ενέργειας), η πτώση των *πενταετών* τμημάτων Μηχανικών Η/Υ και η άνοδος των *τετραετών* τμημάτων Πληροφορικής.

Για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα ξαναπώ ότι τα γνωστικά αντικείμενα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (και όχι Μηχανικών Πληροφορικής όπως αναφέρεις), Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική, και Πληροφορικής είναι σαφώς διακριτά και με συγκεκριμένο όραμα. Δεν καταλαβαίνω την εμμονή με τη συρρίκνωση αναπτυσσόμενων αντικειμένων.

Αγης
|

Απο τη στιγμη που το σχεδιο αυτο αναβιωνει τοπικισμους περασμενων δεκαετιων ειναι καταδικασμενο να αποτυχει οικτρα. Δεν μπορεις να ακυρωνεις ολοκληρους νομους, βλ. Λαρισα και Καρδιτσα και τις επενδυσεις υλικοτεχνικες και κοινωνικες πολλων δεκαετιων με ενα κουτσονομοσχεδιο. Βρισκει κοινωνιες ολοκληρες απεναντι και δεν θα ευδοκιμησει. Θα φανει αυτο αλλωστε μετα τις εκλογες, ενα καστρο στην αμμο ειναι.

Σχόλιο για την συνένωση τμημάτων Γεωπονίας στο Βόλο.
|

Για προηγούμενο σχόλιο, σαφέστατα δεν μπορούν να ενωθούν δύο τμήματα που δεν έχουν ένα κοινό μάθημα στα προγράμματα σπουδών. Εάν το ένα τμήμα ήταν αξιοποίησης φυσικών πόρων θα μπορούσε να ενωθεί με την φυτική παραγωγή. Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών το τμήμα είναι Ζωικής παραγωγής και υδατοκαλλιεργειών και στο νομοσχέδιο χωρίζετε σε δύο τμήματα ζωικής και υδροβιολογίας κτλ. Αυτό είναι το επιχείρημα. Σωστό ή λάθος έχει κάποια λογική όμως.

Κωνσταντίνος
|

Καλημέρα και καλή χρονιά.Θα αναφερθώ σε δύο θέματα που αφορούν το νομοσχέδιο κυρίως γιά το κεντρικό Πανεπιστήμιο,αυτό της Θεσσαλίας. α)Κάποιος αδελφός πιό πάνω,αναφέρθηκε στο ότι ναι μεν υπάρχει ικανοποίηση ως προς το τελικό σύνολο των τμημάτων του,αλλά δεν υπάρχει δίκαιη κατανομή τους στις πόλεις,γιατί πιστεύει ότι ωφελείται ο Βόλος. Καταρχήν,δεν επιτεύχθηκε ο στόχος του Βόλου γιά μετακίνηση των εδρών της Σχολής Οικονομικών Επιστημών και εκείνης των Γεωπονικών Επιστημών από τη Λάρισα στο Βόλο.Αυτό σημαίνει πολλά γιά τους Λαρισαίους,γιατί μπορούν στο μέλλον να διεκδικήσουν τμήματα που θα ενταχθούν σ'αυτές τις σχολές, αλλά κυρίως τμήματα γιά τη Σχολή Επιστημών Υγείας. Έτσι,μπορούν με αφετηρία την έδρα της Σχολής στη Λάρισα, να ιδρυθούν Τμήμα Οδοντιατρικής,Τμήμα Φαρμακευτικής και τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών στη Λάρισα,ίσως και τμήμα Τουρισμού στα Τρίκαλα και να αλλάξει ο συσχετισμός τμημάτων μεταξύ των πόλεων. Εξάλλου, γιά εκείνους που παρακολουθούν στενά τα δημοσιεύματα της φιλόξενης ιστοσελίδας,κάτι τέτοιο άφησαν να εννοηθεί οι κυβερνητικοί παράγοντες στην τελική συζήτηση με τους τοπικούς παράγοντες
β)Το δεύτερο είναι η πρόνοια γιά την τύχη των φοιτητών της πρώην ΣΤΕΦ. Εκεί βλέπω μία προχειρότητα όσο αφορά τα τμήματα που θα μπορούν να συνεχίσουν οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές.Αντί να προσδιοριστούν αυτά με βάση τους τομείς και τα μαθήματα που έχουν περάσει ως τώρα,έτσι ώστε κάποια απ'αυτά να μη χαθούν,επιλέχτηκε η εγγραφή τους ανεξάρτητα από τις προηγούμενες σπουδές τους στα δύο νέα τμήματα Ενέργειας και Περιβάλλοντος.Έτσι και τα νέα τμήματα υποβαθμίζονται και οι φοιτητές σύντομα θα βρεθούν σε αδιέξοδο,καθώς σίγουρα θα τους ακυρωθούν μαθήματα.Γι'αυτό προτείνω με κάθε επιφύλαξη,την ένταξη των φοιτητών των δύο τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών στη Λάρισα και στα Τρίκαλα,στο Τμήμα Περιβάλλοντος και τους φοιτητές των τμημάτων Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Τμήμα Ενεργειακών Συστημάτων.Καλούνται οι αρμόδιοι βουλευτές,να προβλέψουν πριν από την καταστροφή,γιατί σύντομα πολλοί από τους ενεργούς φοιτητές αυτών των τμημάτων θα απογοητευτούν όταν δούν ότι τους ακυρώνονται μαθήματα και θα τα παρατήσουν,όταν μάλιστα προέρχονται από πολύ μακρινές περιοχές.Επίσης,δεν ξέρω τί θα γίνει με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές των παραπάνω τμημάτων,των οποίων τα μεταπτυχιακά βρίσκονται σε εξέλιξη.
Τέλος,εξακολουθώ να εκφράζω τον προβληματισμό μου γιά την κατάργηση του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στα Τρίκαλα κι επομένως και του μεταπτυχιακού του με κατεύθυνση τη συντήρηση,επισκευή αρχαίων ή παλιών κτιρίων. Το αντικείμενο είναι όχι μόνο ενδιαφέρον,αλλά και η έλλειψή του θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στη ζήτηση τέτοιων επιστημόνων καθώς η χώρα μας διαθέτει πλειάδα τέτοιων κτιρίων.Μάλλον,θα επιλεχτεί πάλι η λύση της εξόδου των νέων μας σε γειτονικές χώρες με στόχο μόνο τις σπουδές σ'αυτό το αντικείμενο.

Βασίλης
|

Πως είναι δυνατόν κάποιος που έχει παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα σπουδών Μηχανικού να λαμβάνει πτυχίο Πανεπιστημίου σε άλλο γνωστικό αντικείμενο; Με τους αποφοίτους τι θα γίνει; Η αντιμετώπιση σε σχέση με άλλα ιδρύματα είναι εντελώς άδικη. Επιπλέον τι θα γίνει με τις υποδομές; Τα τμήματα που καταργούνται διαθέτουν πολύ καλά οργανωμένα εργαστήρια με αξιόλογο εξοπλισμό. Όλα αυτά τι θα γίνουν; Θα περάσουν στα νέα τμήματα τα οποία όμως θεραπεύουν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα; Από την ανάγνωση του σχεδίου Νόμου φαίνεται ότι σκοπός είναι να κλείσουν βιαστικά κάποιες σχολές και να διασωθούν οι θέσεις των διδασκόντων. Πολλά ερωτήματα και ασάφειες όμως παραμένουν.

Σχολή Γεωπονίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
|

Είναι απολύτως λογικό να ενωθούν τα δύο τμήματα του Παν. Θεσσαλίας σε μια ενιαία σχολή Γεωπονίας με κατευθύνσεις σπουδών: 1) Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος 2) Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος.

@ Γεωπόνος 31 Δεκ 2018 22:08
Πολύ σωστό και ουσιαστικό σχόλιο. Πραγματικά, ό,τι θέλει ας γράφει ο καθένας αλλά φυσικά δεν είμαστε οι υπόλοιποι υποχρεωμένοι να δεχτούμε κάθε αστήρικτη και εκτός θέματος τοποθέτηση ως σοβαρή άποψη.

Βιοπληροφορική και Πληροφορική και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί
|

Στο τμήμα ΗΜ/ΜΥ του Παν. Θεσσαλίας είναι διορισμένη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Βιοπληροφορική» . Επομένως, ήδη υπάρχουν οι βάσεις για να αναπτυχθεί η ροή στο τμήμα ΗΜ/ΜΥ του Βόλου, ακριβώς όπως στο ΕΜΠ η Βιοϊατρική τη δεκαετία του '90 σταδιακά εντάχθηκε ως ροή του πενταετούς τμήματος ΗΜ/ΜΥ.

Συνδιοργανώνεται επίσης Διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Πληροφορική Επιστημών Ζωής» από τα τμήματα Ιατρικής, Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Βιολογίας και Φαρμακευτικής του Παν. Πατρών. Οι κατευθύνσεις που μπορούν να ακολουθήσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές είναι: α) Βιοπληροφορική β) Ιατρική Πληροφορική. Mάθημα «Εισαγωγή στη Βιοπληροφορική» προσφέρεται ως προπτυχιακό μάθημα επιλογής στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Παν. Πατρών.

Πέρα από τις παραπάνω λεπτομέρειες που πολλοί φαίνεται να αγνοούν, γιατί οφείλει το υπουργείο να δίνει θέσεις σε υπερεξειδικευμένα προπτυχιακά τμήματα;

Δεν μπορεί ένας απόφοιτος Πληροφορικής ή Μηχανικών Πληροφορικής να κάνει ένα μεταπτυχιακό πάνω στο αντικείμενο, όπως ακριβώς συμβαίνει στο ΕΚΠΑ ή το Παν. Πατρών; Για ποιο λόγο να λειτουργεί αυτόνομο *τετραετές προπτυχιακό* πρόγραμμα;

Έχει η Ελλάδα ανάγκη από ένα ξεχωριστό τετραετές τμήμα Πληροφορικής Εφαρμογών Βιοϊατρικής - πόση ζήτηση έχει, ακαδημαϊκά και βιομηχανικά, ένα τόσο εξειδικευμένο αντικείμενο σε προπτυχιακό επίπεδο;

Στο εξωτερικό υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Bioinformatics ή Bioengineering , όπως υπάρχουν και αντίστοιχες κατευθύνσεις ή μεταπτυχιακά.

Όμως τα μεγάλα και καταξιωμένα πανεπιστήμια έχουν οργανωμένη ακαδημαϊκή δομή που ευνοεί τις συνέργειες μεταξύ διαφορετικών τμημάτων και σχολών, ενώ στην Ελλάδα απλώς ιδρύθηκαν απομονωμένα τμήματα σε διαφορετικές πόλεις για τοπικιστικούς λόγους που εκ των υστέρων προσπαθούν να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους με επιχειρήματα που δεν είναι ρεαλιστικά για την ελληνική ακαδημαϊκή και οικονομική πραγματικότητα.

Ούτε το ΕΜΠ ούτε το ΕΚΠΑ ούτε το ΑΠΘ ούτε το Παν. Θεσσαλίας ούτε κανένα άλλο ελληνικό ΑΕΙ είναι σαν το Stanford ή UCLA ή το Berkeley, και μάλλον δεν πρόκειται να γίνουν αναπτύσσοντας τμήματα σαν μανιτάρια σε κάθε πόλη, χωριό και νησί.

Για την Πληροφορική, τους Μηχανικούς Η/Υ και τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς γενικά:

Εδώ και χρόνια λειτουργούν τμήματα ΕCE/CS σε όλο τον κόσμο, με πληθώρα κατευθύνσεων και ειδικεύσεων σε μεταπτυχιακό επίπεδο, και οι λόγοι δεν είναι μόνο ιστορικοί. Αυτό είναι το μοντέλο που πρέπει να υιοθετηθεί σε μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα, που δεν έχει εισροή χιλιάδων αλλοδαπών φοιτητών, και οφείλει να οργανώσει αποδοτικά τα ΑΕΙ.

Φανερή άλλωστε η τάση των τελευταίων ετών τα τετραετή τμήματα Πληροφορικής να εξελιχθούν σε πενταετή Μηχανικών Πληροφορικής (Παν. Ιωαννίνων, 2013) και τα πενταετή τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής να εξελιχθούν σε ΗΜ/ΜΥ (Παν. Θεσσαλίας, 2013 και Πολ. Κρήτης, 2016) - αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε στο σχεδιασμό του νέου ακαδημαϊκού χάρτη.

Τα τετραετή τμήματα Πληροφορικής στη Λαμία πάντοτε θα υστερούν σε σχέση με το πενταετές τμήμα Μηχανικών στο Βόλο και είναι ακαδημαϊκά αδιανόητο σε ένα μεσαίου μεγέθους πανεπιστήμιο της Ελλάδας να λειτουργούν 3 παρεμφερή τμήματα (Πληροφορικής, Μηχ. Πληροφορικής, Εφαρμογών Βιοϊατρικής).

@ mastoras 31 Δεκ 2018 22:18

Κωνσταντίνος
|

Καλή χρονιά κι επιτρέψτε μου μία ακόμα παρέμβαση.Στο άρθρο που λέει γιά την τύχη των φοιτητών των διάφορων τμημάτων,το τελικό νομοσχέδιο δε λέει τίποτε γιά τους φοιτητές του τμήματος Μηχανικών Αυτοματισμού του πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας με έδρα τη Χαλκίδα.Είναι άραγε τυχαίο,τη στιγμή που στο αντίστοιχο τμήμα στο πρώην ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ,όταν συγχωνεύθηκε και καταργήθηκε, προκλήθηκαν τεράστια προβλήματα στους φοιτητές που ακόμα ταλαιπωρούνται ένα χρόνο μετά.Αν ψηφιστεί όπως είναι και δε διορθωθεί,θα προκληθούν σίγουρα προβλήματα που η κατάληξή τους θα είναι η προσφυγή των φοιτητών του τμήματος στα Δικαστήρια.Ας ξυπνήσουν οι ντόπιοι βουλευτές,αφού τώρα περνά το θέμα στα χέρια τους.
Το δεύτερο που πρέπει να σχολιαστεί είναι στο άρθρο γιά την τύχη των φοιτητών του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα.Πολλοί απ'αυτούς,λόγω ίσως και των μαθημάτων του τομέα που έχουν επιλέξει,να μη θέλουν να ενταχτούν στο Τμήμα Νοσηλευτικής στη Λάρισα. Άρα λοιπόν μπορεί να τους δοθεί ακόμα μία επιλογή,όπως εκείνη της ένταξής τους στο τμήμα Βιοτεχνολογίας και Βιοχημείας στη Λάρισα.Μου κάνει όμως εντύπωση ότι κανείς τους δεν έχει μιλήσει ως τώρα,παρόλο που πρόκειται γιά το μέλλον τους.

THOMAS
|

@mastoras31 Δεκ 2018 15:32
Όσοι σπουδάζουν στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου , τι θα είναι ΠΕ ή ΤΕ , Ή μπορεί και να τους διώχνουν δλδ να τους λένε εμείς έχουμε μόνο θεωρητικά Παν/μια.

Αυτά τα έχουν σκεφτεί

ΝΕΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
|

Ότι πιο προκλητικό έχουμε δεί από αυτή την κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια. Διαιωνίζει το χρόνιο πρόβλημα των 2 τελεταίων δεκαετιών αυτό της πληθώρας τμημάτων,προκειμένου να αποσπάσει ψιφαλάκια. Έλεος δηλ. έχουμε αντίληψη και βλέπουμε τι συμβαίνει κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Σταματήστε να μοιράζετε παντού νέα πανεπιστημιακά τμήματα........Δεν θέλουμε άλλα νέα τμήματα, κλείστε και μερικά από τα παλιά αν έχετε κότσια.

mastoras
|

@Βιοπληροφορική και Πληροφορική και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί

Ίσως θα πρέπει να ενημερώσουμε το Stanford και το UCLA ότι κάτι δεν κάνουν καλά αφού έχουν ακριβώς αυτά τα τρία τμήματα. Ίσως και το MIT και το UC Berkeley όπου τα τμήματα EE&CS έχουν μείνει ένα και δεν έχουν γίνει EE και CS για ιστορικούς κυρίως λόγους ενώ υπάρχουν Biological Engineering και Bioengineering αντίστοιχα. Πιθανώς η δομή των προγραμμάτων και η έμφαση σε γνωστικά αντικείμενα να είναι σημαντικά διαφοροποιημένη.

Εκεί που θα συμφωνήσω μαζί σου είναι η σαφής υποστελέχωση και των τριών αυτών τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τα οποία υπολείπονται σημαντικά των συναφών τμημάτων στα άλλα Πανεπιστήμια. Αυτό πρέπει να διορθώσει το υπουργείο δίνοντας θέσεις ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ για να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό, όπως είναι το σωστό. Προφανώς θα μεταπηδήσουν και αρκετοί από τα ΤΕΙ καθώς έχουν αξιόλογα βιογραφικά αλλά δεν νομίζω ότι αρκούν. Χρειάζονται καινούργιες θέσεις όχι μόνο για τα τμήματα που αναφέρουμε αλλά για όλα τα υποστελεχωμένα τμήματα όλων των Πανεπιστημίων.

@@mastoras 31 Δεκ 2018 15:32
Τα τμήματα που μιλάμε είναι ήδη τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας άρα ήδη ΠΕ.

@@mastoras 31 Δεκ 2018 14:24
Υπέθετα ότι είναι απόλυτα κατανοητό ότι μιλάμε για το ερευνητικό αποτύπωμα του μόνιμου προσωπικού. Δεν θα σχολιάσω τις επιλογές του ΠαΔΑ καθώς είναι μια ειδική περίπτωση. Πάντως δεν είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθούσαν την ίδια μέθοδο αν μπορούσαν να το ξανακάνουν από την αρχή. Για τα υπόλοιπα, δες πιο πάνω.

Γεωπόνος
|

Παρακαλούνται οι μη σχετικοί με το δεδομένο κλάδο να μη γράφουν ό,τι τους κατέβει. Γεωπονία προφανώς και δεν είναι μόνο η φυτική παραγωγή (αν και στην Ελλάδα καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος ως προς τα οικονομικά δεδομένα), αλλά και η ζωική παραγωγή, οι ιχθυοκαλλιέργειες, τα τρόφιμα, η γεωπονική βιοτεχνολογία, η αγροτική οικονομία, οι έγγειες βελτιώσεις/φυσικοί πόροι και η γεωργική μηχανολογία.

Όλα τα ανωτέρω απαρτίζουν τη γνωστή "γεωπονική ομπρέλα" και συνδυάζουν βασικές και προχωρημένες γνώσεις σε μαθηματικά-φυσική-χημεία-βιολογία! Ακαδημαϊκώς (Ελλάδα και εξωτερικό), όλα τα ανωτέρω θα τα βρει ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος σε γεωπονικά πανεπιστήμια ως αυτοτελή τμήματα (π.χ. ΓΠΑ, ΠΘ) ή/και κατευθύνσεις (π.χ. ΑΠΘ, ΔΠΘ), και στα ΤΕΙ (όταν υπήρχαν) στη Σχολή τεχνολογίας γεωπονίας & τεχνολογίας τροφίμων & διατροφής, στα οποία μπορεί περαιτέρω να μελετήσει λεπτομερώς και τα προσφερόμενα μαθήματα.

giorgos
|

Πιστεύω ότι το νομοσχέδιο βρίσκεται σε καλό δρόμο γενικά, όμως διακρίνω μια κατάφωρη αδικία σε βάρος φοιτητών της σχολής ΣΤΕΦ. Δεν αντιμετωπίζονται ισάξια όπως με τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όπου εκεί μπορούν να συνεχίσουν στο πανεπιστήμιο δίνοντας οκτώ μαθήματα και τέλος αποκτούν πτυχίο πανεπιστημίου στη ειδικότητά τους, Π.Χ ένας πολιτικός μηχανικός Τ.Ε συνεχίζει και παίρνει πτυχίο Πολιτικού μηχανικού, ενώ ένας πολιτικός μηχανικός Τ.Ε από το ΤΕΙ Θεσσαλίας του δίνεται η δυνατότητα να πάρει πτυχίο πανεπιστημίου όχι όμως στην ειδικότητα του, δεν θα είναι δηλαδή πολιτικός μηχανικός αλλά κάτι άλλο, το οποίο δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί. Η πρόταση είναι η εξής, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές να μπορούν να συνεχίζουν σε άλλο πανεπιστήμιο όπως για παράδειγμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και να παίρνουν από εκεί το πτυχίο πανεπιστημίου.

Βιοπληροφορική και Πληροφορική και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί
|

Μόνο στα ελληνικά ΑΕΙ είναι δυνατόν να υποστηρίζουμε σοβαρά ότι ένα Τμήμα «Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων» που μετεξελίχθηκε σε Τμήμα «Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών» (ΗΜΜΥ) είναι σαφώς διακριτό από ένα Τμήμα «Πληροφορικής» ή ότι η «Βιοπληροφορική» και οι εφαρμογές της δεν μπορούν να αποτελούν κατεύθυνση εντός ενός σύγχρονου τμήματος Computer Engineering (CompEng) ή Electrical and Computer Engineering (ECE), όπως συμβαινει σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού (πχ. ΕΤΗ, MIT, Cambridge, UCLA και άλλα πολλά).

Στις Σχολές ΗΜ/ΜΥ του ΕΜΠ και του ΑΠΘ έχουν δημιουργηθεί διαφορετικές κατευθύνσεις (ροές) Λογισμικού Η/Υ, Επικοινωνιών και Δικτύων Υπολογιστών, Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας, Βιοϊατρικής, Ηλεκτρονικής-Κυκλωμάτων-Υλικών κ.α. σε μία ενιαία Σχολή.

Γιατί επομένως τα μέλη ΔΕΠ του Παν. Θεσσαλίας επιθυμούν να έχουν 3 ξεχωριστά τμήματα σε δύο διαφορετικές πόλεις, Βόλο και Λαμία; Πώς αυτή η δομή εξυπηρετεί καλύτερα την ακαδημαϊκή διδασκαλία και έρευνα από τη συγκέντρωση δυνάμεων; Γιατί δεν ενώνονται τα τρία τμήματα σε ένα ενιαίο πενταετές τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής, στο οποίο θα ενταχθούν τα ερευνητικά εργαστήρια και θα δίνεται επιλογή κατευθύνσεων σπουδών και έρευνας ανάλογα με την ειδίκευση;

Mάλιστα τα δύο τμήματα στη Λαμία έχουν μόνο 14 και 2 διορισμένα μέλη ΔΕΠ, στη Πληροφορική με εφαρμογές στη Βιοϊατρική και την Πληροφορική αντίστοιχα, άρα προφανώς βασίζονται σε συμβασιούχους διδάσκοντες εδώ και πολλά χρόνια.

@ mastoras

@Και η Σαμοθράκη θέλει την Καβείρια Σχολή.
|

Η άποψη σου αντικατοπτρίζει θυμό ......είναι ότι ποιο εύστοχο έχω διαβάζει εδώ........ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα!

ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΤΙ;;;;
|

Συμφωνεί ή διαφωνεί η αντιπολίτευση με όλα όσα θεσπίζονται;;

Γιατί εάν δεν κάνω λάθος δεν λέει και τίποτα για τα συγκεκριμένα Ν/Σ.

Αυτή η χώρα δεν αλλάζει με τίποτα!

@mastoras
|

"επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων είναι εξαιρετική"
Η επαγγελματική αποκατάσταση δε θα είναι εξαιρετική όταν όλοι γίνουν ΠΕ, αφού τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα η ζήτηση θα αναφέρεται μόνο σε αποφοίτους ΠΕ (όχι ΤΕ), οπότε θα πάψει να υπάρχει το προνομιακό πεδίο για τους ΤΕ.

ΝΣ ΓΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
|

Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο συστήνεται Ακαδημαϊκό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Έρευνας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (Α.Σ.Ε.Ε.Π.Σ.Ε.) με έδρα τη Λαμία,προβλέπει το το άρθρο 44 του Σχεδίου Νόμου “Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις”, που κατατέθηκε, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Ο ρόλος αυτού του συμβουλίου είναι μεταξύ των άλλων να εξετάσει εάν χρειάζεται να γίνει πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας.

Δηλαδή πρώτα τα ενώνουμε όλα ως Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και μετά από λίγα χρόνια κάποιος άλλος θα πάρει κάποια τμήματα από αυτά που είναι στο ΓΠΑ, ΕΚΠΑ και ΠΘ και ίσως δημιουργήσει ένα άλλο Πανεπιστήμιο. ΚΑΛΟ!!!

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τονίσει κάποιος για δείξει την προχειρότητα με την οποία έγινε η αναδιοργάνωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα, γιατί εκτός από τα ακαδημαϊκά κριτήρια λήφθησαν υπόψιν πολλά άλλα κριτήρια.

Για το σχόλιο και η Σαμοθράκη θέλει... σχολή. Συμφωνά με όλα όσα τονίζονται.

ΛΑΡΙΣΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΛΑΜΙΑ ΒΟΛΟΣ
|

Έλεος ποια με την λογική ποια πόλη πρέπει να έχει και πόσα τμήματα.
Και εγώ θέλω στο χωριό μου είναι τμήμα, μια γεωπονία πχ., αλλά δεν είναι λογικό να γίνει, γιατί δεν πρέπει και η χώρα δεν το χρειάζεται!!!!

ΓΕΩΠΟΝΙΑ-ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ;;
|

Ο όρος γεωπονία χρησιμοποιείται λανθασμένα από πολλά τμήματα.
Σύμφωνα με το λεξικό του κ. Μπαμπινιώτη γεωπονία είναι η επιστήμη που περιλαμβάνει τις απαραίτητες πρακτικές και θεωρητικές γνώσεις για την αποτελεσματικότερη καλλιέργεια και αξιοποίηση τής γης.

γεωπόνος (ο/η) επιστήμονας που έχει ειδικευθεί στη γεωπονία, που ασχολείται
με τον προγραμματισμό τής ανάπτυξης και βελτίωσης τής γεωργικής
παραγωγής.

ΣΧΟΛΙΟ λ. γη.[ΕΤΥΜ.μτγν., αρχική σημ. «εργάτης τής γης», <
γεω- (< γή) + πόνος «μόχθος, κόπος»].

Επομένως γεωπόνος δεν είναι ο επιστήμονας που ασχολείται με την εκτροφή των ζώων, ιχθύων κτλ. Η κάθε επιστήμη έχει την σημασία και την αξία της, ανεξάρτητα πως θέλουμε εμείς να την ονομάζουμε επειδή έτσι μας "βολεύει".

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ
|

Απάντηση σε προηγούμενο σχόλιο

Γεωπονία: είναι η επιστήμη που ασχολείται με την καλλιέργεια της γης

Agronomy (from Ancient Greek ἀγρός agrós "field" and νόμος nómos "law") is the science and technology of producing and using plants for food, fuel, fiber, and land reclamation.

Επομένως, για την συγχώνευση των δύο τμημάτων Γεωπονίας στο Βόλο, δεν έχει νόημα. Γιατί; Απλή απάντηση. Το δεύτερο τμήμα Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος δεν θα πρέπει να έχει τη λέξη Γεωπονία στο τίτλο της, διότι δεν έχουν αντικείμενο την καλλιέργεια της γης αλλά το υδάτινο περιβάλλον. Δηλαδή δεν είναι τμήμα Γεωπονίας.

Επομένως ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ απλά δεν θα έπρεπε να βρίσκεται σε μια σχολή Γεωπονίας το συγκεκριμένο τμήμα αλλά σε μια σχολή Βιολογικών Επιστημών. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΑΡΕΣΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ.

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ξανά ΓΕΩΠΟΝΙΑ είναι η επιστήμη που ασχολείται με την καλλιέργεια της γης. Επομένως το όνομα Γεωπονία πρέπει να βγει από όλα τα τμήματα που δεν ασχολούνται με τη ΓΗ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/60588/shedio-nomoy-gia-neo-panepistimio-thessalias