Η διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 27/01/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 27/01/2019, 13:05

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Η διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

“ Kαταιγισμός τροπολογιών έσχατης ώρας για τις προϋποθέσεις εκλογής με τη μείωση ή αύξηση κατά περίπτωση των χρονικών ορίων, την παράταση ή την επανάληψη θητειών φωτογραφίζοντας πορφυρογέννητους υποψηφίους"

Δρ. Ευθύμης Λέκκας
Καθηγητής
Πρόεδρος Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Χώρα συνεχίζεται με την τελευταία πράξη της τραγωδίας, η οποία περιλαμβάνει ένα ακόμα πακέτο εξωφρενικών συγχωνεύσεων, ενώ καταλύει το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων με αλλαγές την τελευταία στιγμή στον τρόπο εκλογής των Πρυτανικών Αρχών.

Δεκάδες νέα τμήματα με ασαφές γνωστικό αντικείμενο και χωρίς καμία απολύτως αντιστοιχία με επαγγελματικό αντικείμενο, συγχώνευση ετερόκλητων σχολών, νέα Τμήματα σε ήδη υπερκορεσμένους Τομείς (Νομική, Φυσικό, Μαθηματικό κ.λπ.), ανύπαρκτες υποδομές, καθηγητές συχνά χωρίς επιστημονική επάρκεια, γεωγραφικός κατακερματισμός, μηδενικοί οικονομικοί πόροι, παντελής απουσία ενός περιφερειακού και Εθνικού σχεδιασμού, είναι μόνο μερικές από τις πτυχές που συνθέτουν ένα σκηνικό κατάρρευσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Μία χώρα που ήδη παράγει δεκαπλάσιους πτυχιούχους Α.Ε.Ι. από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας, ενώ δεν έχει πλέον Τεχνολογική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν από τους κύριους πυλώνες για την ανάπτυξη του τόπου.

Ο παραλογισμός συνεχίζεται με την ίδρυση Διεθνών Πανεπιστημίων από την απίθανη συνένωση πολυδιασπασμένων Τ.Ε.Ι. για προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών από Βαλκανικές χώρες, που μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να χαρακτηριστεί, αλλά και με τη συνύπαρξη δύο Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων σε πόλεις της τάξεως των 50.000 κατοίκων

Η κορύφωση όμως της παρέμβασης ενόψει των επικείμενων εκλογών για την ανάδειξη των νέων Πρυτανικών Αρχών, είναι ο καταιγισμός τροπολογιών έσχατης ώρας για τις προϋποθέσεις εκλογής με τη μείωση ή αύξηση κατά περίπτωση των χρονικών ορίων, την παράταση ή την επανάληψη θητειών φωτογραφίζοντας πορφυρογέννητους υποψηφίους, που θα υπηρετήσουν πιστά και θα υλοποιήσουν τις εντολές του υπουργού, καταργώντας στην ουσία το αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι.

Όπως ανέφερα σε επιστολή μου στον κ. Πρωθυπουργό, ομάδες με ιδιαίτερα συμφέροντα μετατρέπουν τα Πανεπιστήμια από φορείς εκπαιδευτικής, ερευνητικής, προοδευτικής και δημοκρατικής έκφρασης, σε κλειστά, ιδιόκτητα, ελεγχόμενα Ιδρύματα.

Η ευθύνη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας είναι μεγάλη, εάν αποδεχθούμε σιωπηρά τους εντεταλμένους υποψήφιους διατηρώντας καθεστωτικές καταστάσεις.

Σχόλια (26)

ioannis
|

Καλά.

Αν δεν κάνω λάθος, όλα τα Πανεπιστήμια ήταν πάντα κατά της λειτουργίας των ΤΕΙ ως ΑΕΙ.

Διότι, κε Λέκκα, όπως γνωρίζετε, στην Ελλάδα, είναι έτσι το καθεστώς, ώστε η τεχνολογική εκπαίδευση, αν δεν έχει αυτοτέλεια, δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα στην ανάπτυξη της χώρας. Διότι πολύ απλά καπελώνεται από τους παντογνώστες πανεπιστήμονες. Η εξειδίκευση στην εφαρμοσμένη επιστήμη θεωρείται κατώτερης ποιότητας στην Ελλάδα. Μόνο στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό όχι.

Γι' αυτό άλλωστε και ο κος γαβρόγλου, ακολουθώντας τις οδηγίες των επιμελητηρίων, βιάζεται να εξαφανίσει τα ΤΕΙ και τους αποφοίτους, πριν τις εκλογές όπου δεν θα υπάρχει ως κυβέρνηση.

Αυτή η ίδια κυβέρνηση που ψήφισε το ΠΔ 99/2018 που μερικές ειδικότητες μηχανικών καπελώνουν όλες τις άλλες επιστημονικές ειδικότητες.

Φανταστείτε τι γίνεται με τις τεχνολογικές ειδικότητες τόσα χρόνια.

Αλλά, από την άλλη, όταν στην Ελλάδα δίνονται μεταπτυχιακά χωρίς να τηρούνται βασικοί ακαδημαϊκοί κανόνες ή αναγνωρίζονται βασικά πτυχία ως επιπέδου μεταπτυχιακού, και η ακαδημαϊκή κοινότητα σιωπά, τι μπορεί να περιμένει κανείς ?

Με Εκτίμηση για το Επιστημονικό σας κύρος

Σάκης
|

Ευκαιρία τώρα να σταματήσει αυτό το χάλι με τη διάκριση ΑΕΙ ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ εδω και χρόνια είναι ΑΕΙ. ΔΙάφοροι κύκλοι σωματείων, καθηγητών και επιμελητηρίων έχουν δημιουργήσει αυτά τα προβλήματα ανισοτήτων. Κλασικό παράδειγμα ο πτυχιούχος μπάτσελορ και μάστερ με σύνολο 4 χρόνια από το εξωτερικό να γράφεται στο ΤΕΕ (και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου). Αντίθετα, και εδώ είναι το παλαβό, απο ΤΕΙ με μάστερ αλλά και διδακτορικό θα κολλήσει στο ΤΕ για πάντα. Για μένα το ΤΕΕ είναι η ρίζα του κακού για τα ΤΕΙ.

y
|

@@u

Σας προκαλώ να ρίξετε μια ματιά, σε προγράμματα σπουδών πολλών ξένων πανεπιστημιακών τμημάτων (που στην Ελλάδα ο τίτλος απονέμεται μόνο από ΤΕΙ, δηλαδή Φυσικοθεραπεία, Εργοθεραπεία,Λογοθεραπεία, Τεχνολογία Τροφίμων κ.α.) και να συγκρίνετε τα μαθήματα τους με τα μαθήματα των αντίστοιχων ελληνικών τμημάτων. Συγκεκριμένα στο τμήμα που αποφοίτησα "Τεχνολογίας Τροφίμων" , η σχολή μου ( τμήμα στο Αλεξανδρειο ΤΕΙ) έχει ακριβώς , όμως ακριβώς! Το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα και το αντικείμενο διδάσκεται από 3-4 χρόνια σε όλη την Ευρωπαϊκή επικράτεια! Δηλαδή 1 χρονος επιπλέον (4) στα ελληνικά Ανώτατα τεχνολογικά ιδρύματα. Κοινώς τα τμήματα της Ελλάδας , είναι και 1 χρόνο επιπλέον από πολλά τμήματα Τεχνολογίας Τροφίμων σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης, Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια εφαρμοσμένων Επιστημών ( 3ετή συνήθως στα τελευταία). Άλλο παράδειγμα είναι το πρόγραμμα σπουδών της Φυσικοθεραπείας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Συγκρίνετε το, με τα αντίστοιχα ελληνικά. Σας παρακαλώ.

Υ.Γ.
Πριν χρόνια έως και σήμερα, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ ενός "Πανεπιστημιου" και ενός "Τεχνολογικού Ιδρύματος" ήταν ότι το 1ο διοργάνωνε τρίτο κύκλο σπουδών, "Έρευνα" ανώτατο στάδιο Εκπαίδευσης Δηλαδή, που παρέχεται μονάχα από Πανεπιστήμια, το γράφει και ο νόμος των αει κιολας. Από πρόπερσι δόθηκε δικαίωμα σε τμήματα ΤΕΙ με προϋποθέσεις να διοργανώνουν τρίτο κύκλο σπουδών. Μετα σας πειραξε η "Πανεπιστημιοποίηση" των ΤΕΙ και ακόμα μιλάτε για ΤΕΙ και ΑΕΙ. Γενικά όχι εσείς. Τα συμπεράσματα δικά σας.

@Γιωργος
|

Οι βαθμοί εισαγωγής δεν έχουν απολύτως καμία σημασία όταν οποιοσδήποτε μπορεί να πάει να σπουδάσει σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού ΧΩΡΙΣ εξετάσεις. Επίσης, οι βαθμοί στο λύκειο δεν μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο για απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων γιατί με αυτή την λογική οι Μηχανολόγοι/Μηχανικοί του Πανεπιστήμίου Δυτικής Μακεδονίας (πρωήν Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων) θα έπρεπε να έχουν διαφορετικά δικαιώματα από αυτούς του ΕΜΠ για παράδειγμα. Επίσης, τί δικαιώματα θα πρέπει να έχουνε οι Μηχανικοί Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων των 9000 μορίων εισαγωγής που μεταξελίχτηκαν σε Μηχανολόγοι Μηχανικοί; Οι Μηχανικοί Παραγωγής και Διοίκησης των 11.000 μορίων που πήραν δικαιώματα Μηχανολόγων/Μηχανικών τί δικαιώματα θα πρέπει να έχουν; Τα ΤΕΙ μπορεί να είχαν χαμηλούς βαθμούς εισαγωγής (λόγω έλλειψης έκδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων) αλλά είχαν και πολύ μικρά ποσοστά αποφοίτησης που έφταναν σε κάποιες σχολές το 70%. Αυτό σημαίνει πως εύκολα μπαίνεις, αλλά δύσκολα βγαίνεις. Οπότε καλό θα ήταν να εξετάζετε όλες τις πλευρές για να μην εκφράζετε στοχεμεύνες ευαισθησίες.

@y
|

"Αυτονόητο ήταν τα ΤΕΙ να γίνουν Πανεπιστήμια, αφού ενα πολύ μεγάλο μέρος αυτών εξυπηρετούν Επιστήμες Διεθνούς επιστημονικού κύρους, και που σε άλλες χώρες, τις συναντάμε μόνο σε πανεπιστημιακά τμήματα!"

Συγνώμη αλλά αυτά που γράφετε μπορούν ίσως να αποτελεσουν επιχειρήματα μόνο για όποιον δεν έχει πατήσει στην Ελλάδα και δεν έχει περάσει μέσα από ΤΕΙ. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση προκαλεί γέλιο το να λέμε ότι είναι "αυτονόητο" να γίνουν τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια, "διεθνές επιστημονικό κύρος" κλπ.

Γιωργος
|

Solwn Να το πω πιο απλά. Είναι αποδεκτό να εισάγεται κάποιος σε πολυτεχνικη σχολή (ηλεκτρολόγος, μηχανολογος κλπ ) με βαθμούς μαθηματικά 8 φυσική 9? ΣΤο συγκεκριμένο ερωτημα υπάρχει απάντηση? Το ότι έχει γίνει και στο παρελθόν δεν είναι επιχειρημα

Είναι δυνατόν κ. Λέκκα να μην γνωρίζετε;
|

Αγαπητέ κ. Λέκκα,

θα περίμενε κανείς από ένα Ακαδημαϊκό δάσκαλο (στην α' βαθμίδα μάλιστα) να γνωρίζει τα βασικά περί διάρθρωσης της Ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας και να τοποθετείται αντίστοιχα επί του θέματος. Συγκεκριμένα:

Με θλίψη διαπίστωσα ότι αναφέρετε στην τοποθέτησή σας : "Μία χώρα που ήδη παράγει δεκαπλάσιους πτυχιούχους Α.Ε.Ι. από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας, ενώ δεν έχει πλέον Τεχνολογική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν από τους κύριους πυλώνες για την ανάπτυξη του τόπου."

Πραγματικά κ. συνάδελφε, δεν γνωρίζετε ότι τα ΤΕΙ εδώ και 15+ χρόνια ανήκουν στην Ανώτατη βαθμίδα (ΑΕΙ) και δεν παρέχουν "Επαγγελματική εκπαίδευση" ;

Πραγματικά κ. συνάδελφε, η εσφαλμένη τοποθέτησή σας -μέσω της οποία υποννοείτε ότι τα σημερινά Τεχνολογικά Ανώτατα Ιδρύματα ταυτίζονται με τα ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ της δεκαετίας '80, δεν έχει σκοπό την παραπληροφόρηση και τη σύγχυση του απλού αναγνώστη/γονέα ;

Πραγματικά κ. συνάδελφε, δεν αναλογίζεστε τους κόπους των νέων παιδιών -αποφοίτων ΤΕΙ, που πέρασαν στη σχολή τους σε πολλές περιπτώσεις με πολύ μεγαλύτερο βαθμό από πολλά "πανεπιστημιακά" τμήματα. Τα παιδιά αυτά κόπιασαν για να πάρουν ένα πτυχίο "Επαγγελματικής Εκπαίδευσης" ;

Αγαπητέ κ. Λέκκα, όπως ο ίδιος αναφέρετε : "Η ευθύνη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας είναι μεγάλη, εάν αποδεχθούμε σιωπηρά τους εντεταλμένους υποψήφιους διατηρώντας καθεστωτικές καταστάσεις" .
Προσωπικά, συμφωνώ με την εν λόγω άποψη αλλά καλό θα ήτανε να μη δεχόμαστε (πόσο μάλλον να ενισχύουμε ακόμα και άθελά μας) καθεστωτικές καταστάσεις σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς που αφορούν την πολύπαθη Ανώτατη Εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένου και της εμμονικής (?) άποψης περί παροχής "Τεχνολογικής ή Επαγγελματικής (!) εκπαίδευσης" από τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα.

Με εκτίμηση,
Από ένα μέλος ΔΕΠ, Επίκουρο Καθηγητή ΤΕΙ,
που έχει εκλεγεί με τα ΙΔΙΑ ακριβώς κριτήρια που ισχύουν για τα μέλη ΔΕΠ πανεπιστημίου, σε ένα άκρως απαιτητικό τμήμα που χαίρει διεθνούς εκτίμησης και ακαδημαϊκής αναγνώρισης και δεν παρέχει Επαγγελματικούς τίτλους σπουδών εν έτει 2019(!)

O Αιρετικός
|

Για όλους αυτούς - μεταξύ αυτών και ο Καθηγητής.
Η Ε.Ε. έχει αποφασίσει προκειμένου να γίνει η πιό ανταγωνιστική οικονομία στο κόσμο στο κείμενο για την στρατηγική EUROPE 2020 που υιοθετήθηκαν στο Εωρωπαικό Συμβούλιο στις 17 Ιουνίου 2010 αναφέρει "το 40% τουλάχιστον των ατόμων ηλικίας 30-34 ετών πρέπει να έχει ολοκληρώσει κάποιο κύκλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης·" Ενω στην Ελλάδα εισάγονται πολύ φοιτητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το πολύ μεγάλο ποσοστό φοιτητών που δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους σε ν+2 έχει σαν αποτέλεσμα ο εθνικός στόχος να είναι στο όριο.
Ο στόχος αυτός για το 2030 συζητείται να τεθεί στο 60%.
¨Ολα τα άλλα είναι αναπόδεικτα, αστειότητες και εκτός ευρωπαικής πραγματικότητας. Είναι λυπηρό να εγείρονται συζητήσεις χωρίς επιχειρήματα και τεκμηρίωση και ειδικά από Πανεπιστημιακούς δασκάλους.

Solwn
|

@Γιώργος

Φυσικά και σπάνε κόκκαλα τα λεγόμενα μου Κύριε καθώς περιέχουν πραγματικά γεγονότα και όχι φαντασιοπληξίες. πόσοι διπλωματούχοι μηχανικοί έχουν μπει με βάση μικρότερη από 10? 9? Σε ποια "πολιτισμένη" χώρα του κόσμου όπως λέτε, τα 4έτη ΤΕΙ με 240 διδακτικές μονάδες δεν θεωρούνται πανεπιστημιακά ιδρύματα,? τα κράτη καθυστερούν 30+ χρόνια για απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων, και άλλα πολλά? προσγειωθείτε και βγάλτε τις παρωπίδες

Pe19
|

Τα είπατε όλα !!!!!

Γιάννης Καβάλα
|

Πτυχιούχους παράγει, πτυχιούχους εξάγει αυτή η χώρα! Αυτοκαταστροφική πορεία που ακολουθεί τον λάθος προσανατολισμό της ελληνικής κοινωνίας.
Πολύ ωραία τα περιγράφετε κ Λέκκα και όσον αφορά τις αντιδράσεις βλέπουμε από ποιους προέρχονται. Συμφέροντα αναβάθμισης . Και δεν πειράζει για τις ελπίδες και τα όνειρα που μπορεί να καλλιεργούμε σε γονείς και παιδιά, ούτε βέβαια για τα έξοδα χωρίς αντίκρυσμα. Αυτοί πελάτες είναι εξυπηρετώντας την ύπαρξη τμημάτων που δεν θα μπορούν καλά-καλά να προσφέρουν αξιόπιστα και ποιοτικά προγράμματα σπουδών. Για την επαγγελματική διέξοδο των αποφοίτων των νέων τμημάτων, ούτε λόγος! Ουαί υμίν υποκριταί και σε σένα ταλαίπωρε λαέ ...

Γάιος Ιούλ.
|

Έχετε κοντή μνήμη κύριε, για να γράφετε μια τέτοια επιστολή. Για πείτε μας πως διασφαλίζεται η ποιότητα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης; Ξέρετε εσείς από το μεταπτυχιακό στο οποίο διδάσκετε? Μήπως απειλείται η θέση σας στον Οασπ? Ποσες θέσεις και υποστάσεις μπορείτε να έχετε?

Γιωργος
|

@solwn Η λογική σου σπαει κοκκαλα. Επειδή υπάρχουν κάποιες πολύτεχνικές με χαμηλα μόρια αντί να κλείσουμε αυτες να δημιουργήσουμε και πολλές άλλες .Αφού υπάρχει ένα λάθος γιατί να μην υπάρχουν πολλά?

Μηχανικός
|

@Γιωργος
Θα σας παρακαλούσα να κάνετε μια αναδρομή στις βάσεις. Ειδικα στα τμήματα Πολυτεχνείου Κρήτης. Σας ευχαριστώ για το χρόνο.

ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ Ο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
|

Εμείς οι αριστεροί φτάσαμε στο σημείο να παρακαλάμε να επανέλθει η επάρατος δεξιά για να μας "σώσει". Η απόλυτη ξεφτίλα.

ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ Ο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ
|

Και τι θα κάνουμε εμείς , δεν πρέπει να μας ισοτιμήσουν με κανένα πανεπιστήμιο; Αυτή είναι η ισότητα του ΣΥΝΡΔΕΞΙΑΣ.
Σύντροφε Λέκα την πατήσαμε.

Solwn
|

@Γιώργος

Για δες λιγάκι τις βάσεις από διάφορες Πολυτεχνικες (κατά τ'άλλα) που έχουν μέχρι και 7000μόρια τα τελευταία χρόνια. Το παραμυθάκι περί βάσεων και αξίας της σχολής, έχει σαπίσει

Γιωργος
|

Η ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΑΝΙΣΌΤΗΤΑ ΕΊΝΑΙ Η ΙΣΌΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΝ. Σε ποιο σοβαρό κράτος του κόσμου θα είχες την απαίτηση με 9000 μόρια να γίνεις μηχανικός (ηλεκτρολόγος μηχανολογος υπολογιστών κλπ ) σε ερευνητικό πανεπιστήμιο?

@
|

Με λίγα λόγια η κατάσταση όπως έχει, στο τέλος το χαλάτε που φωνάζετε μόνο για το θέμα των πρυτανικών αρχών (λογικό να καίει, αλλά η όλη εικόνα που περιγράφηκε πολύ σωστά θα έπρεπε να είχε προκαλέσει σεισμό και ερείπια από τα μέλη ΔΕΠ ήδη)

κυριε λεκκα απο συναδελφο μελος δεπ
|

παρουσιάζετε αριστα την κατασταση της τριτοβαθμιας εκπαίδευσης. ξέρουμε το έργο σας και εκτιμω το θάρρος σας να λετε την αληθεια!

K. G.
|

Σας αρέσει να υπάρχουν απόφοιτοι δύο ταχυτήτων, ενώ η πολιτεία και τα δύο Ιδρύματα τα ονομάζει Ανώτατα; Τι λέτε για το διαχωρισμό ΠΕ και ΤΕ; Σε μια κοινωνία που ζούμε, της ελεύθερης αγοράς, οσοι εισαγωνται στα Πανεπιστήμια θα βρίσκουν και εργασία στο αντικείμενο που σπούδασαν; μήπως μιλάτε για άλλο πολίτευμα; Αν εισαχθούν λίγοι, τότε ένας μεγάλος αριθμός σπουδάζει στο εξωτερικό και κάποιοι συνάδελφοι σας παρ ότι εργάζονται σε Δημόσια Πανεπιστήμια, υπερθεματιζουν για την Ίδρυση Ιδιωτικών. Τελικά ξέρουμε τι ζητάμε σαν γονείς, σαν μαθητές, σαν Πανεπιστημιακοι δάσκαλοι;
Θέλετε να έχουμε Πανεπιστήμια μόνο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη; και μάλιστα κάποια από αυτά μόνο θεματικά με τρία τέσσερα τμήματα;

Ποια τεχνολογική εκπαίδευση;
|

Κύριε Λέκκα δεν είστε πληροφορημένος. Τα ΙΕΚ παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση ενώ τα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) παρέχουν και τεχνολογική.

Ακαδημαική κοινότητα
|

Πολύ άργησε η ακαδημαϊκή κοινότητα να αντιληφθεί την, χωρίς σχέδιο, ανοησία των συγχωνεύσεων.

Γιάννης Γ.
|

Η αποτυχία και ο παραγκωνισμός των ΤΕΙ στην Ελλάδα ως "κατώτατα" Ιδρύματα σε σχέση με τα Πανεπιστήμια, παρόλο που ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση(Όχι επαγγελματική), λαμβάνει τέλος, με την ορθή συρρίκνωση (όπου κρίνεται απαραίτητο) του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας μας (που ήδη παράγει πολλούς αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης).
Η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΙΕΚ, ΟΑΕΔ, 2ετή προγράμματα σπουδών εντός Πανεπιστημίων) είναι επιβεβλημένη για την ανάταξη του παραγωγικού ιστού της χώρας.

y
|

Ποια "Τεχνολογική Εκπαίδευση" Κύριε καθηγητά ακριβώς?
Την υποβαθμισμένη "Τεχνολογική εκπαίδευση" δίχως επαγγελματικά δικαιώματα ? την Εκπαίδευση που βγάζει τους "Τειτζήδες" που κουβαλάνε έναν σταυρό στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία, δίχως επαγγελματικά δικαιώματα ? Εσείς Μήπως είστε Ένα μέρος του κόσμου που μας λέει "ΤΕ" , "ΑΕΙ - ΤΕΙ " και άλλα τέτοια ρετσινοεπίθετα?
Αυτονόητο ήταν τα ΤΕΙ να γίνουν Πανεπιστήμια, αφού ενα πολύ μεγάλο μέρος αυτών εξυπηρετούν Επιστήμες Διεθνούς επιστημονικού κύρους, και που σε άλλες χώρες, τις συναντάμε μόνο σε πανεπιστημιακά τμήματα!
1) Τεχνολογια τροφιμων
2) Φυσικοθεραπεια
3) Λογοθεραπεία
4) Εργοθεραπεία,
και άλλα τμήματα.
Αυτά τα τμήματα καθώς και άλλα, γιατί στο εξωτερικό δεν εξυπηρετούν "Τεχνολογική εκπαίδευση" ? Τεχνολογική εκπαίδευση εξυπηρετούν σαφώς πολλά πανεπιστημιακά και τεχνολογικά τμήματα, αλλά η έννοια της ΤεχνολοΕπαγγελματικής Εκπαίδευσης που είναι υποβαθμισμένη στην χώρα μας, φυσικά και πρέπει να σταματήσει. Τα ΤΕΙ ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να πάνε εκεί που πρέπει, όσο αυτο και αν σας στεναχωρεί.

THOMAS
|

Από εδώ και πέρα τα Ιδρύματα θα βγάζουν ανειδίκευτους επιστήμονες


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/61024/i-dialysi-tis-anotatis-ekpaideysis