Κ. Μητσοτάκης: Πρώτα θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τους διευθυντές σχολείων και μετά τους εκπαιδευτικούς

Δημοσίευση: 14/05/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 15/05/2019, 10:36

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Κ. Μητσοτάκης: Πρώτα  θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τους διευθυντές  σχολείων και μετά τους εκπαιδευτικούς

“Θα κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ Πανεπιστημίων και υπουργείου Παιδείας”

“Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τον διευθυντή των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι την πρώτη μέρα να εφαρμόσουμε πλήρη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε επίπεδο ατομικού έργου, αλλά σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές και θα τους δώσουμε μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας να κάνουν τη δουλειά τους”.

Τα παραπάνω είπε ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης, σε ραδιοφωνική συνέντευξη στον ΣΚΑΙ και σημείωσε: “Ο ρόλος ενός διευθυντή σχολείου, ο οποίος πρέπει να επιλέγεται με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, είναι απολύτως καθοριστικός στο πώς λειτουργεί μια σχολική μονάδα. Και εκεί ο διευθυντής του σχολείου πρέπει να έχει περιθώρια μεγαλύτερης αυτονομίας στο πως θα λειτουργήσει το σχολείο του”.

Σχετικά με τα Πανεπιστήμια ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι “Κομβικό στοιχείο του προγράμματός μας για την Παιδεία είναι να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ Πανεπιστημίων και Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα Πανεπιστήμια να έχουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, να αξιολογούνται τελικά για το έργο τους. Ένα μέρος της χρηματοδότησης να συνδέεται και με την αξιολόγηση”.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μια που είπατε αυτό κύριε Πρόεδρε, διοικήσεις νοσοκομείων, διοίκηση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.  Έχετε κατά νου κάποια στιγμή αν έρθετε στην εξουσία να πείτε ότι αυτονομούνται πλήρως τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δηλαδή κόβεται ο ομφάλιος λώρος με το Υπουργείο Παιδείας ή αντιστοίχως με το Υπουργείο Υγείας σε ότι αφορά στις νοσοκομειακές μονάδες;

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Να μην συγχέουμε τα δύο. Τα Πανεπιστήμια έχουν συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι, αλλά διορίζει ο Υπουργός σήμερα όμως.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Όχι, κατευθύνει ο Υπουργός. Κομβικό στοιχείο του προγράμματός μας για την Παιδεία είναι να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ Πανεπιστημίων και Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα Πανεπιστήμια να έχουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, να αξιολογούνται τελικά για το έργο τους. Ένα μέρος της χρηματοδότησης να συνδέεται και με την αξιολόγηση.

Π. ΤΣΙΜΑΣ: Να μην αποφασίζει το Υπουργείο πόσοι εισάγονται σε μια σχολή;

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Βεβαίως. Πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο τα Πανεπιστήμια.  Δεν γίνεται το Πανεπιστήμιο να μας λέει ότι εγώ μπορώ να δεχθώ μέχρι 200 και να βρίσκεται με 500. Είναι άδικο, καταρχάς για τους ίδιους τους φοιτητές. Άρα, τα ίδια τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο για τον αριθμό των εισακτέων και βέβαια τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο για τα ζητήματα της εσωτερικής τους λειτουργίας. Αν δείτε σήμερα πόσες άδειες απαιτούνται από ένα Πανεπιστήμιο για να κάνει πράγματα τα οποία είναι παντελώς αυτονόητα θα καταλάβετε τι είναι αυτό το οποίο εννοώ. Όπως απαιτούνται σήμερα 12 άδειες από ένα σχολείο για να πάει μια εκπαιδευτική εκδρομή. Τον ίδιο βαθμό αυτοτέλειας θέλω και για τα σχολεία. Ο ρόλος ενός διευθυντή σχολείου, ο οποίος πρέπει να επιλέγεται με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, είναι απολύτως καθοριστικός στο πώς λειτουργεί μια σχολική μονάδα. Και εκεί ο διευθυντής του σχολείου πρέπει να έχει περιθώρια μεγαλύτερης αυτονομίας στο πως θα λειτουργήσει το σχολείο του.

Π. ΤΣΙΜΑΣ: Όπως ξέρετε για να κάνει ένα σχολείο εκδρομή, ας πούμε, πρέπει να περάσει από 300 άδειες.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Αυτό που σας έλεγα, ναι. Αυτά είναι αδιανόητα πράγματα. Να επιλέξουμε, λοιπόν, σωστά τους διευθυντές των σχολείων και να τους δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία. Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τον διευθυντή των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι την πρώτη μέρα να εφαρμόσουμε πλήρη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε επίπεδο ατομικού έργου, αλλά σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές και θα τους δώσουμε μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας να κάνουν τη δουλειά τους.

 

Σχόλια (9)

@fos
|

Αυτο ειναι αλλο. Εγω μιλησα για τον τροπο. Στη χειροτερη, τους ελλιπεις να τους αναγκαζουν να παρακολουθουν και τιποτα εξτρα επιμορφωσεις και να "χανουν" καναδυο απογευματα την εβδομαδα. Ομως το σιγουρο θα ειναι οτι ολοι θα νοιαζονται στο σχολειο, κανεις δεν θα αδιαφορει, δεν θα τρεχουν να προσπερασουν ο ενας τον αλλον στην εξωπορτα του σχολειου, φευγοντας στις 11.30 ή στις 12.30, θα υπαρχει συνεργασια, εστω αμηχανη ή υποτιθεμενη στην αρχη, ουσιαστικοτερη πιστευω στη συνεχεια, μεταξυ των εκπαιδευτικων. Αυτο το χάλι καπως θα φτιαξει. Θυμαμαι επι Λοβερδου ολοι-ες εκαναν απο 2-3 προγραμματα τη χρονια και ετερεχαν σε καθε ημεριδα και επιμορφωση, ζητωντας βεβαιωση εστω και 2 ωρες. Δυστυχως αυτοι ειμαστε, αυτον τον τροπο θελουμε...

fos
|

και μετά την αξιολόγηση ποίο θα είναι το επόμενο βήμα; αν υποθέσουμε ότι το "άριστα" στην αξιολόγηση θα είναι το "100" και ένας εκπ/κός ή δ/ντής ή σχολείο συμπληρώσει "50", τι θα σημαίνει αυτό; θα απολύσει τον εκπ/κό; θα αντικαταστήσει τον δ/ντή; θα κλείσει το σχολείο; δεν μας είπε τη συνέχεια ο επίδοξος πρωθυπουργός! δεν διαφωνώ με το θεσμό της αξιολόγησης γενικώς, αλλά να γνωρίζουμε και τη συνέχεια...

geo
|

Ευκολη η αξιολογηση των εκπαιδευτικων! Απορω με αυτους που την βλεπουν ακατορθωτη ή εστω τιτανιο εργο. Στο τελος καθε σχολικης χρονιας, ο/η καθε εκπ/κος συμπληρωνει μονος του μια αδεια κολλα χαρτι. Τη γεμιζει(;) με αυτα που εκανε ολη τη χρονια. Τις δρασεις που συμμετειχε, τα προγραμματα που εκπονησε ή συνεργαστηκε, τις συμπραξεις που εκανε με αλλους/ες συναδελφους, πώς αντιμετωπισε ζητηματα συμπεριφορας στην ταξη, πώς ανταποκριθηκε σε μαθησιακες δυσκολιες μαθητων/τριων του/της, πώς συνεισεφερε στη βελτιωση της λειτουργιας του σχολειου. Αν δυσκολευεται να τη γεμισει μονος/η του, τοτε ευχαριστως να εκπονησω ενα προτυπο-τυφλοσουρτη και να το θεσω στη διαθεση του καθε ενδιαφερομενου. Στο τελος της χρονιας, θα μαζευτουν ολα αυτα σε εναν φακελο και ο καθενας-καθεμια θα ξερει οτι αυτα ολα που εκανε (ή που δεν εκανε) θα ειναι στη διαθεση οποιου θελει να κανει μια (καλοπιστη παντα) αξιολογηση.

Δον Κιχώτης
|

@ Aris Dewey
«Και βλέπουμε...»
Ο πιο κατάλληλος τίτλος για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Aris Dewey
|

Καλό θα ήταν να μην.. πολυπροχωρήσετε σε αξιολόγηση του κάθε εκπ/κού διότι οι συγκρούσεις θα είναι μεγαλύτερες από τα οφέλη. Επιμορφώστε μας πρώτα και βλέπουμε..

ΤΑΣΟΣ
|

ΤΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ,ΤΙ ΤΣΙΠΡΑΣ , ΤΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ? ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΙΟΣ ΚΥΒΕΡΝΑ ,ΤΟΤΕ ΠΙΑΣΕ ΤΟ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ

Zafiris
|

Μητσοτάκης. Μόνος του βγάζει τα μάτια του! Αδιόρθωτος!

Σοφία
|

@ΒΓ

Δεν είναι εμμονες του ΣΥΡΙΖΑ αυτές κυριε/κυρια..
οι συγχωνεύσεις ΤΕΙ και πανεπιστημίων είναι συμμόρφωση στα διεθνή πρότυπα. Τα ΤΕΙ είναι 4 ετη ιδρύματα αναγνωρισμένα πανεπιστημιακά.

ΒΓ
|

Επικράτησε η σύνεση! Η αξιολόγηση των πολλών χιλιάδων εκπαιδευτικών θα ήταν ατελέσφορη, με μεγάλο κόπο και πιθανά αναποτελεσματική. Βλέπω ότι η ΝΔ προσαρμόζεται στην πραγματικότητα - αυτό είναι θετικό και δείχνει πολιτική οξυδέρκεια.
Μακάρι το ίδιο να γινόταν και με τον κ. Γαβρόγλου. Οι εμμονές του με τις συγχωνεύσεις στην Γ/θμια θα μας ταλαιπωρούν για καιρό και θα δημιουργήσουν πολλές συγκρούσεις, ειδικά μεταξύ των μηχανικών των Πολυτεχνείων και των μηχανικών των υπόλοιπων σχολών.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/62650/k-mitsotakis-prota-tha-axiologisoyme-tis-sholikes-monades-kai-toys-dieythyntes-sholeion