Τετραετή ή πενταετή Πανεπιστήμια;

Δημοσίευση: 16/06/2019

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τετραετή ή πενταετή Πανεπιστήμια;

Αν θέλουν στη Σχ.Μηχανικών, του ΠΑΔΑ, να έχουν αποτέλεσμα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους, αλλά και των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ, να δούν το ζήτημα αυτό με τη διοργάνωση ελεγμένων ΠΜΣ (master) και με αυτά να διαπραγματευθούν με το ΤΕΕ

Νικήτας Χιωτίνης
Κοσμήτωρ Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Τις τελευταίες ημέρες αποφασίστηκε τα Τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τετραετή να γίνουν πενταετή. Αφήνοντας κατά μέρος την παράλειψη της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου αυτού και κυρίως του Υπουργείου Παιδείας, να μεριμνήσει για το μέλλον των χιλιάδων αποφοίτων που τελείωσαν με τετραετείς σπουδές, θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το ερώτημα περί της διάρκειας των σπουδών. Αν δηλαδή η διάρκεια σπουδών για το βασικό πανεπιστημιακό πτυχίο   πρέπει να είναι τριετής, τετραετής ή πενταετής. Το ζήτημα δεν είναι, δεν πρέπει δηλαδή να είναι, παρά γνωσιολογικό.   

Προφανώς η διάρκεια σπουδών εξαρτάται από τις απαιτήσεις της θεωρίας και της πρακτικής των δράσεων του ανθρώπου. Π.χ. το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ξεκίνησε από  Σχολή πετράδων, γιατί έτσι έκτιζαν τότε τα σπίτια, μετετράπη σε διετές, μετά τριετές, τετραετές και σήμερα πενταετές, γιατί αυξήθηκαν οι απαιτήσεις για το κτίσιμο και τον σχεδιασμό των κτηρίων, αυξήθηκαν οι απαιτήσεις για την κατασκευή των μηχανημάτων, κ.λ.π.

Αυξήθηκαν και οι επιστημονικές ειδικότητες: πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, τοπογράφοι, ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, κ.λπ., που κάποτε ήσαν ενωμένες με κοινή εκπαίδευση.

Η θεωρία και η πρακτική όμως των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, εξελίσσεται περαιτέρω. Είναι αδήριτος πλέον η ανάγκη περισσότερων εξειδικεύσεων, αλλά ταυτόχρονα και η μέριμνα ο επιστήμων να παρακολουθεί την αλματώδη και εν πολλοίς απρόβλεπτη εξέλιξη και της ίδιας του της επιστήμης και των νέων δεδομένων της ζωής. Αυτό που σπουδάζει κάποιος σήμερα δεν θα έχει καμία αξία του χρόνου ή σε λίγα χρόνια και δεν υπερβάλουμε καθόλου. Υπάρχουν σήμερα Πανεπιστημιακά Τμήματα που παρέχουν γνώσεις διάρκειας ενός έτους ή και άλλα που   δυσκολεύονται   να παρακολουθήσουν τις τρέχουσες εξελίξεις.

Το ζήτημα αυτό αντιμετωπίζεται με την μετατροπή των Πανεπιστημιακών Τμημάτων από εκπαιδευτικά ιδρύματα επαγγελματικής εξειδίκευσης –εν πολλοίς θνησιγενούς- σε Τμήματα που παρέχουν κυρίως μια γενική γνωσιοθεωρία, που θα κάνει τους φοιτητές τους ικανούς να ακολουθήσουν τις μελλοντικές εξελίξεις. Αναφερόμαστε πάντα στο πρώτο πανεπιστημιακό πτυχίο. Αλλά και να τους δίνει τη δυνατότητα να ενταχθούν στην άμεση παραγωγική διαδικασία, σε πρακτικές όμως μη «αιχμής».

Είχαμε γράψει σε παλαιότερο άρθρο μας στο ΕΣΟΣ    : «είναι επιτακτική ανάγκη τα Πανεπιστήμια να προσφέρουν αρχικώς ένα ισχυρό γνωσιολογικό υπόβαθρο, ανοικτό στις εξελίξεις, που δεν είναι κρεμασμένες από τις πρακτικές της συγκυρίας…….. Μετά από αυτό το γνωσιολογικό υπόβαθρο, που θα πρέπει   να δίνει τους φοιτητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις των επιστημών και να μη κλειστούν στα στενά πλαίσια μιας πρακτικής που πολύ γρήγορα θα ξεπεραστεί, θα πρέπει να υπάρξουν μεταπτυχιακές σπουδές εξειδίκευσης…. » (https://www.esos.gr/arthra/56613/o-dittos-rolos-ton-panepistimion-kai-i…) .  

Η ανάγκη αυτή αντιμετωπίζεται σήμερα, διεθνώς, με Πανεπιστημιακές σπουδές 3-4 ετών, για το βασικό τους πτυχίο, μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις 1-2 ετών και διδακτορικά διπλώματα 3-5 ετών. Τα Πανεπιστήμια που αρχικώς δεν δέχτηκαν  την οργάνωσή τους με αυτό το σχήμα εκπαίδευσης, σταδιακώς το κάνουν ασμένως και αυτά (π.χ. τα γαλλικά Πανεπιστήμια).  

Βεβαίως υπάρχουν και γνωστικά αντικείμενα στα οποία η γενική γνωσιοθεωρία απαιτεί σήμερα περισσότερα έτη  σπουδών. Π.χ. η ιατρική επιστήμη,   απαιτεί 6 έτη σπουδών. Αλλά προσοχή: για τη βασική γνωσιοθεωρία και για τις απλές τρέχουσες πρακτικές. Οι εξειδικεύσεις απαιτούν περαιτέρω σπουδές και διαφορετικής διάρκειας . Άλλα έτη για τη χειρουργική άλλα για τη μικροβιολογία, άλλα για την ενδοκρινολογία. Αλλά και οι  εξειδικευμένοι   γιατροί, κατά κανόνα,  εξακολουθούν να παρακολουθούν προγράμματα περαιτέρω εξειδίκευσης και επικαιροποίησης των γνώσεών τους.

Ας έλθουμε στο ζήτημα των Μηχανικών.   Οι καθ΄ ημάς Πολυτεχνικές Σχολές εμμένουν στα πέντε έτη σπουδών. Προσοχή όμως: εμμένουν σε αυτές θεωρώντας πως εμπεριέχουν την όποια αναγκαία «εξειδίκευση» ή εμμένουν σε αυτές γιατί η βασική γνωσιοθεωρία και η πρόσβαση σε πρακτικές «μη αιχμής» απαιτούν πέντε έτη σπουδών; Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να διαλευκανθεί. Γιατί οι  τεχνολογίες αιχμής δεν καλύπτονται πλέον από τα πέντε έτη σπουδών των Πολυτεχνικών Σχολών.  Ήδη το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας δείχνει εμμέσως (γιατί ο κακώς εννοούμενος συντεχνιασμός το «τραβάει απ΄το μανίκι») να αναγνωρίζει πως η σημερινή επιστήμη του Μηχανικού σε ζητήματα αιχμής απαιτεί εξειδικεύσεις  που μπορούν να αποκτηθούν με περαιτέρω σπουδές ή/και σημαντική σχετική εμπειρία πρακτικής.   

Η δική μας άποψη είναι πως τα τέσσερα χρόνια για τη βασική γνωσιοθεωρία του Μηχανικού αρκούν, τουλάχιστον επί του παρόντος, αλλά και δίνουν τη δυνατότητα στον απόφοιτο να επιλέξει την εξειδίκευσή του (που μπορεί και να μην είναι εξειδίκευση καθαρά Μηχανικού: αυτήν την ελευθερία έδινε η Λευκή Βίβλος της ΕΕ, ήδη από τη δεκαετία του -80, αυτήν την ελευθερία απαιτεί η σημερινή εξέλιξη των κοινωνιών και των επιστημών).

Αποφασίστηκαν όμως τα πέντε χρόνια σπουδών για όλους τους  Μηχανικούς. Ίσως έτσι πρέπει να είναι και εμείς να κάνουμε λάθος. Ας πούμε όμως τι ακριβώς παρέχουν: βασική εκπαίδευση ή εξειδίκευση ή και τα δύο αυτά μαζί, που είναι εκ των πραγμάτων παρωχημένη διαδικασία σπουδών;    Και ας ελπίσουμε πως αυτή η απόφαση δεν θα δημιουργήσει αντί να λύσει προβλήματα, ιδίως για τους μέχρι σήμερα αποφοίτους των τετραετών ΤΕΙ (ελπίζω να μην ήταν αυτή η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας)

Εμμένουμε πάντως, πως αν θέλουν στη Σχολή Μηχανικών, του   Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής,   να έχουν αποτέλεσμα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους,  αλλά και των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ, να δούν το ζήτημα αυτό με τη διοργάνωση ελεγμένων μεταπτυχιακών σπουδών (master) και με αυτά να διαπραγματευθούν με το ΤΕΕ. Θα είναι πολύ πιο εύκολο από τις προβλεπόμενες και αμφιλεγόμενες διαδικασίες και επιστημονικώς ορθότερο.

Σχόλια (83)

ΠΑΔΑ και άλλα ΤΕΙ
|

Τι ακριβώς είναι αυτό που διαφοροποιεί το ΠΑΔΑ από άλλα ΤΕΙ;

Θα έχουν άλλη αντιμετώπιση οι απόφοιτοι των ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια -στην Κρήτη και την Αθήνα- και άλλοι οι απόφοιτοι των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Πατρών, Λάρισας, Ιωαννίνων κτλ.;

Τέλος, τα εσωτερικά προβλήματα μεταξύ των καθηγητών απλώς αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κοινός τόπος συνεννόησης.

bob mastoras
|

@Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα

Κατάλαβα. Η θέση σας είναι η εξής. Ο καθηγητής ΤΕΙ είναι ισάξιος με καθηγητή πανεπιστημίου και ο διδασκόμενος από αυτόν τον καθηγητή ΤΕΙ δεν είναι ισάξιος με απόφοιτο πανεπιστημίου.

Κατανοητό μόνο στα πλαίσια μίας pro domo λογικής.

Πτυχιούχος
|

@ Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα
Κύριε επίκουρε πάλι γαργάρα κάνετε ότι σας ρώτησα και γενικά ότι σας απάντησα περί διαδικασιών. Κρίμα.
Καταρχήν προσβάλετε 400.000 χιλιάδες αποφοίτους με την στάση σας και μην απαντώντας στο ερώτημα περί ηθικού και νομικού θέματος σχετικά με την εισαγωγή την ίδια χρονιά δύο φοιτητών στα ΤΕΙ και την διαφορετική κατάληξή τους.
Λυπάμαι διότι εάν τελικά είστε ακαδημαϊκός όπως λέτε τουλάχιστον θα απαντούσατε σε θέμα που απασχολεί νυν και πρώην φοιτητές σας.
Όσο για την αυτόματη μετατροπή σας από ΤΕΙ σε πανεπιστήμια σας όλα αυτά που επικαλείστε δεν μου λένε τίποτα και σας παραπέμπω στην ανακοίνωση της συνόδου των πρυτάνεων όταν συνέβησαν όλα αυτά. Κόλαφος. Εκτός και αν και αυτοί είναι άσχετοι όπως εγώ κύριε επίκουρε...
Παρακαλώ λοιπόν απαντήστε στα παιδιά αυτά.
Από ένα πτυχιούχο και διπλωματούχο.

ΓΙΑΝΝΗΣ Τ
|

Δεν έχετε καταλάβει ότι δεν είναι δυνατόν να επιβιώσουν 27 Πανεπιστήμια? Όταν ξεκινήσουν τα Ιδιωτικά ποιος θα στέλνει το παιδί του στη Δράμα για ένα αμφίβολο Τμήμα Μηχανικών όταν θα κοστίζει το ίδιο στις μεγάλες Πόλεις σε ένα Ιδιωτικό?

@Πτυχιούχος
|

"..Όμως εισαχθήκατε σε ΤΕΙ και γίνατε πανεπιστημιακός αυτόματα χωρίς νέες διαδικασίες ή νέες αξιολογήσεις ,αυτό γαργάρα το κάνατε κύριε επίκουρε ε;;;"

Το παραπάνω σχόλιο πέρα από προκλητικό και προσβλητικό αποτελεί σαφή απόδειξη ότι δεν γνωρίζετε ούτε τις βασικές αρχές που διέπουν την κρίση / εξέλιξη ενός μέλους ΔΕΠ ΤΕΙ εδώ και 15+ χρόνια...

Ποιες νέες διαδικασίες κύριε και νέες εξιολογήσεις αφού τα κριτήρια και ο νόμος είναι και ήταν κοινός για τις βαθμίδες Επίκουρου και Αναπληρωτή Καθηγητή σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια.. (να σας προλάβω γιατί είμαι σίγουρος ότι θα αναφερθείτε στους Λεκτορες Εφαρμογών ότι μιλάω προφανώς για Καθηγητές ΤΕΙ που δεν εντάχθηκαν σε προσωπαγή θέση αλλά σε τακτική θέση μέλους ΔΕΠ όπως ΟΛΟΙ οι Επίκουροι..)

Για την ακρίβεια η εκλογή σε ίδρυμα ΤΕΙ απαιτούσε και επαγγελματική εμπειρία εκτός των ΚΟΙΝΩΝ-ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ακαδημαϊκών προσόντων (βλ. διδακτορικό και δημοσιεύσεις).

Για το λόγο αυτό άλλωστε εδώ και χρόνια πλήθος Καθηγητών ΤΕΙ (όπως και εγώ προσωπικά) συμμετείχε σε εκλεκτορικά Καθηγητών Πανεπιστημίων!
Μήπως θα έπρεπε να ακυρωθούν τα συγκεκριμένα εκλεκτορικά?

Καλό θα ήταν επιτέλους ο καθένας να εκφέρει άποψη σε αντικείμενα που γνωρίζει και όχι με γενικές εκθέσεις ιδεών παραπληροφόρησης και λασπολογίας οδηγούμενος από φθόνο (?) ή οτιδήποτε άλλο "κουβαλάει" στην πλάτη του..

Από ένα Επίκουρο Καθηγητή ΠαΔΑ (πρώην ΤΕΙ Πειραιά)

Πτυχιούχος
|

@ Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα
Κύριε επίκουρε προσωπικά (αν και δεν ήθελα να αναφερθώ) ,τελείωσα μετά από κατατακτήριες το ΕΜΠ και με βαθμό καλύτερο του ΤΕΙ. Ναι το ΤΕΙ με δυσκόλεψε αρκετά και με βοήθησε πολύ στο Πολυτεχνείο , χωρίς να θέλω να εννοηθεί ότι το Πολυτεχνείο είναι εύκολο.
Ποτέ μα ποτέ δεν έχω γράψει για αυτόματη ισοτίμιση των πτυχιούχων αλλά για διαδικασίες - μαθήματα όπως ακριβώς δίνουν οι εν ενεργεία φοιτητές του ΠΑΔΑ.
Το αντίθετο δηλαδή δύο φοιτητές που εισήχθησαν μαζί την ίδια περίοδο ,ο ένας επειδή τελείωσε στην ώρα του να παίρνει πτυχίο ΤΕΙ και ο άλλος που χρωστούσε μαθήματα να παίρνει πτυχίο ΠΑΔΑ δίνοντας κάποια επιπρόσθετα μαθήματα.
Το παραπάνω αντιβαίνει το σύνταγμα περ ισότητας και ίσων ευκαιριών.
Όσον αφορά τα προσόντα σας συ είπας .
Όμως εισαχθήκατε σε ΤΕΙ και γίνατε πανεπιστημιακός αυτόματα χωρίς νέες διαδικασίες ή νέες αξιολογήσεις ,αυτό γαργάρα το κάνατε κύριε επίκουρε ε;;;
Ενώ εμείς ζητούμε διαδικασίες - μαθήματα και αξιολόγηση .
Όσο για τα νομικά θέματα απάντησα σε ότι μου είπατε νομίζω τα ίδια ελληνικά μιλάμε όλοι .
Αφού είστε καθηγητής όμως πως είναι δυνατόν να λέτε ότι τα πενταετή έχουν την καλύτερη αξιολόγηση ( εάν μπορείτε παραθέστε μας ένα link και σε εμάς ) και δεν γνωρίζετε ότι υπάρχουν και άλλα στάδια αξιολόγησης από ΤΕΕ και Πολυτεχνείο άρθρο 66 του Ν 4610/2019 ,έτσι για να μιλάμε λίγο και με στοιχεια κύριε επίκουρε .
Φιλικά

Αρθούρος
|

Οι απόφοιτοι πάνω στο θυμό τους που δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους γιά ισοτίμηση των πτυχίων τους,ακόμα και των παλιών πριν από το 2001, εκφράζονται ανοιχτά και με βαριές εκφράσεις εδώ και πολύ καιρό ότι θα τη μαυρίσουν αυτή την κυβέρνηση.Έχουμε ξαναπεί ότι αυτό λειτουργεί στη λογική του ΣΥΡΙΖΑ και ότι παραμένουν οιονεί ακροατήριό του γιατί αυτός πρώτος χρησιμοποίησε λαϊκιστικά συνθήματα και καλλιέργησε προσδοκίες στο λαό.
Τώρα,ξαφνικά,ανακάλυψαν το δούρειο ίππο του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών,μέσα από προεκλογικές δήθεν εκφράσεις κάποιων στελεχών της Ν.Δ.που θα γίνει όχημα και της δικής τους τακτοποίησης.Όμως εγώ βάζω και μία άλλη διάσταση που υπόγεια λειτουργεί από την πρώτη στιγμή της ίδρυσης του ΠΑΔΑ ως τα χτες που έγινε η αναβάθμιση των τετραετών τμημάτων σε πενταετή.
Αυτός ο παράγοντας είναι τα θιγόμενα Πανεπιστήμια της Αττικής που είναι τα θεματικά μικρά Πανεπιστήμια όπως είναι η ΑΣΚΤ,το Χαροκόπειο,το Πανεπιστήμιο Πειραιά,το Πάντειο,το Γεωπονικό και κυρίως το ΕΜΠ.
Αυτά τα ιδρύματα όχι μόνο έχουν μια ιστορία,αλλά κι έναν κόσμο που αποφοίτησε,αλλά και τα υποστηρίζει και πολύ θα ήθελε το κεφάλι του ΠΑΔΑ, δηλαδή την υποβάθμισή του,γιατί αν πετύχει το πείραμα της συγχώνευσης του ΠΑΔΑ,πλησιάζει και το δικό τους τέλος μέσα από τη συγχώνευσή τους.Η ιστορία δείχνει ότι άλλες δύο φορές που αυτή επιχειρήθηκε από τα πάνω με το "Αττικό" και τον "Αδαμάντιο Κοραή",πολύ εύκολα τα νίκησαν αυτά τα σχέδια,κι ούτε κανείς τα θυμάται πιά. Το μόνο πείραμα συγχώνευσης που συνεχίζεται μέσα στην αυλή τους είναι το ΠΑΔΑ. Και ναι,δεν αποκλείω κάποιοι απ'αυτούς να έχουν ισχυρά ερείσματα μέσα στη νέα κυβέρνηση και να επιχειρήσουν να το υποβαθμίσουν.
Αυτό άραγε θέλουν όλοι αυτοί οι "αγανακτισμένοι απόφοιτοι";

Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα
|

@ΠΑΔΑ
Αγαπητε μου αν κατέχω ή όχι το θέμα δεν θα το κρίνετε εσείς που χωρίς επιχειρήματα επαναλαμβανετε κάτι χωρίς τεκμήρια και χωρίς νομικά επιχειρήματα νομίζοντας ότι έτσι θα περάσετε μία άποψη,μόνο και μόνο επειδή την επαναλαμβανετε συνεχώς στα σχόλια ενός σαΐτ.

@Πτυχιουχος
Αγαπητέ μου αγωνία διακρίνω σε εσάς γιατί βλέπετε ότι πλέον μπήκε οριστική ταφόπλακα σε οποιαδήποτε απόπειρα αυτόματης ισοτιμησης των πτυχίων σας. Αν θέλετε ισοτιμηση πτυχίου θα πρέπει να μοχθησετε όσο και οι τωρινοι φοιτητές που θα έχουν πάνω από 15 νέα μαθήματα επιπλέον και νέα σύγχρονα προγράμματα σπουδών. Εγώ δεν φοβάμαι καμία αξιολόγηση κατέχω πτυχίο μηχανικού με integrated master από το εθνικό Μετσόβιο πολυτεχνειο με βαθμό άριστα. Έχω κάνει δύο μεταπτυχιακά, ένα στο πανεπιστήμιο Πειραιά πάνω στα οικονομικά και ένα στην Αγγλία στο ΙMPERIAL COLLEGE OF SCIENCE, ΤECHNOLOGY AND ΜEDICINE καθώς και διδακτορικη διατριβή από το ΕΜΠ και είμαι από τους νεότερους καθηγητές με πλούσιο συγγραφικό έργο και πολλές δημοσιεύσεις, οπότε όχι αγαπητέ μου δεν φοβάμαι καμία αξιολόγηση τουναντίον συμφωνώ απόλυτα με οποιαδήποτε μορφής αξιολόγηση στους καθηγητές, ενώ τα τωρινά πενταετή πρόγραμμα έχουν την κορυφαία αξιολόγηση και πιστοποίηση και είναι μακράν καλύτερα των παλαιών τετραετών τει. Οσο για τα νομικά θέματα που σας έχουν τεθεί ακόμη και από νομικούς αλλά και γονείς που έχουν αποταθεί σε δικηγορικα γραφεία, αξακολουθητε να μην έχετε καμία απάντηση.

ΠΑΔΑ
|

@ Απόφοιτος
Δεν νομίζω να σου απαντήσει αγαπητέ Απόφοιτε ,διότι το έγραψε χωρίς να το κατέχει το θέμα όπως και τα υπόλοιπα που γράφει .

Αποφοιτος
|

@Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα
Μηπως σας είναι εύκολο να μας ενημέρωσετε ποιά θα είναι αυτή η σχετικά ευνοϊκή προς εμας διαδικασία; Σας ευχαριστώ

Πτυχιούχος
|

@ Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα
Κατανοώ την αγωνία σας διότι εάν είστε καθηγητής η αξιολόγηση που θα γίνει δεν θα σας αρέσει και πολύ.
Όσον αφορά τον αριθμό των φοιτητών,των καθηγητών και των κατοίκων της Δυτικής Αττικής (τι σχέση έχουν δεν κατάλαβα), που διαφωνούν με την μετονομασία σκεφτείτε τις 400.000 πτυχιούχων . Ε είναι μεγάλο νούμερο για να το αγνοήσει κάποιος που γνωρίζει να πολιτεύεται.
Όσον αφορά για τον κύριο Γιάννη τον νομικό ακόμα περιμένουμε να συσκεφθεί με συναδέλφους του και να μας απαντήσει.
Τώρα για το νομικό καθαρά θέμα απαγορεύεται ένα ίδρυμα ΑΕΙ να μετεξελιχθεί σε ΤΕΙ. Όμως ένα πανεπιστήμιο να μετονομαστεί χωρις να υποβαθμιστεί επιτρέπεται.
Όσον αφορά το ηθικό θέμα αφήστε το καλύτερα .Όταν αγνοείς επιδεικτικά 400.000 επιστήμονες και τις οικογένειές τους καταργώντας τις σχολές τους είναι τεράστιο ηθικό αλλά και νομικό θέμα.
Από τον άλλο μήνα μετά τις εκλογές άσχετα τι θα γίνει σε πολιτικό επίπεδο ,ξεκινούν οι προσφυγές.
Σκεφτείτε μόνο ότι υπάρχουν παιδιά που μπήκαν μαζί στα ΤΕΙ και όσοι αποφοίτησαν στη ώρα τους εξαφανίζονται από τον χάρτη ενώ όσοι εξακολουθούσαν να σπουδάζουν θα πάρουν πτυχίο ΠΑΔΑ.
Εδώ η καταπάτηση της ισότητας είναι προφανέστατη και με μία απλή προσφυγή θα αρχίσει να κλονίζεται το οικοδόμημα.
Σκεφτείτε ότι πέρσι μπήκαν φοιτητές με τετραετές ΠΑΔΑ και βρίσκονται τώρα σε πενταετές χωρίς διαδικασίες.

Βέβαια οι προσφυγές θα είναι χιλιάδες οχι μία και από εξειδικευμένο δικηγορικό γραφείο.
Τέλος πιστεύω ότι το θέμα θα λυθεί σύντομα πολιτικά αλλά η προσφυγή στην Ελληνική δικαιοσύνη είναι σίγουρος δρόμος .
Αυτά .

Επίκουρος καθηγητής σχολής μηχανικών παδα
|

Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς μια ισχνη μερίδα αποφοίτων( οι περισσότεροι απόφοιτοι ευτυχώς δεν ασπάζονται αυτές τις απόψεις) να προσπαθει επαναλαμβανοντας μόνο και μόνο ΜΙΑ προεκλογική κιόλας όμιλια του κ Μητσοτάκη και όχι τις πολλές άλλες διαφόρων άλλων στελεχών της ΝΔ μεταξύ αυτών και της κ Κεραμεως, να μας πείσει με επιχειρήματα του τύπου "έχω πληροφόρηση εκ των έσω" και άλλα τέτοια, για την την κατάργηση νόμων του κράτους, χωρίς όμως να μας εξηγεί πως αυτό θα καταστεί εφικτό νομικά, καθώς και πως θα πάει κόντρα σε καθηγητές και φοιτητές(και των οικογενειών τους) του τρίτου μεγαλύτερου πανεπιστημίου της χώρας και κόντρα στην βούληση των κατοίκων της Δυτικής Αττικής. Θα ήθελα πολύ να ακούσω πως απαντάτε στον κύριο Γιάννη Μ που είναι νομικός ή σε καθηγητές του πανεπιστημίου οι οποίοι και θέτουν τόσα θέματα από τους πρωτοετείς μέχρι τους υποψήφιους διδάκτορες τόσο ηθικά αλλά κυρίως ΝΟΜΙΚΑ. Οπως επίσης και το θέμα κατάρτισης των πενταετων τα οποία καταρτιζουν αποκλειστικά και μόνο τα πανεπιστήμια τα ΙΔΙΑ ΒΆΣΗ ΝΟΜΩΝ.
Τέλος θέλω να απευθυνθώ στην πλειονότητα των αποφοίτων και να τους τονίσω ότι η επικείμενη πολυτεχνοποιηση της σχολής μηχανικών θα είναι και προς ΟΦΕΛΟΣ σας καθώς θα μπορείτε με μια σχετικά ευνοϊκή προς εσάς διαδικασια και παρακολούθηση λίγων μαθημάτων να έχετε πτυχίο πολυτεχνείου. Μην καταναλώνετε την ενέργεια σας στο πως θα υποβαθμίσετε το πανεπιστήμιο κάτι που δεν πρόκειται κιόλας να συμβεί και προσπαθηστε να το ενισχύσετε γιατί μόνο έτσι θα έχετε επιπλέον όφελος και εσείς.

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ. Καλό είναι να ρ
|

Παγκόσμια προτοτυπια η λέξη πρότυπο μπροστά από ένα πανεπιστημιακο ίδρυμα. Έτσι και το κάνει η ΝΔ, θα δημιουργηθουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που θέλει να λύσει.
Είναι αστείο και μόνο που αναφέρεται αυτό. Αντε να δούμε τι άλλο ευφυές θα ακούσουμε από απογοητευμενους απόφοιτος των πρώην τει

@ φοιτητής πολυτεχνικης σχολής μηχανικών ΠΑΔΑ
|

Επειδή και εγώ παρακολουθώ εδώ καιρό την συζήτηση θα ήθελα να σου πω ότι και εσύ παραπληροφορείς καθώς τα πενταετή προγράμματα σπουδών δεν έχουν αντιστοίχιση με του Πολυτεχνείου.
Αυτό είναι μία άλλη διαδικασία σε ένα άλλο βήμα που θα χρειαστεί η συμμετοχή του ΤΕΕ και του Πολυτεχνείου και πολύ σωστά θα προσθέσω.
Όσο για τους πτυχιούχους που βάσιμα η αβάσιμα ευελπιστούν (όχι όλοι) ότι το ΠΑΔΑ θα γίνει πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών ή οι πενταετείς σπουδές θα γίνουν τετραετείς πολύ σωστά αναφέρεις ότι δικαστικά είναι πολύ εύκολο να καταπέσει κάτι τέτοιο διότι έχουν ήδη εισαχθεί φοιτητές .
Όμως και οι πτυχιούχοι μπορούν εύκολα να αποδείξουν ότι δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους νυν φοιτητές πρώην τειτζηδες και παρόλαυτα χωρίς κριτήρια ισότητας δεν ακολουθήθηκαν οι ίδιες διαδικασίες
Δηλαδή ενώ δήλωσαν τα ίδια μηχανογραφικά ,έγραψαν εξετάσεις με το ίδιο καθεστώς ,πέρασαν με τις ίδιες ή και υψηλότερες βάσεις, παρακολούθησαν τα ίδια μαθήματα με τον ίδιο εξοπλισμό και τους ίδιους καθηγητές ακόμα και στα ίδια κτίρια , δεν τους δόθηκαν ίσες ευκαιρίες σταδιοδρομίας.
Αυτό και σημειώστε το θα έχει ως αποτέλεσμα οι μοναδικοί που θα προχωρήσουν και θα έχουν πλήρη δικαιώματα και πτυχία πολυτεχνικής σχολής θα είναι οι φετινοί πρωτοετείς φοιτητές του ΠΑΔΑ με πενταετή έτη σπουδών.
Ακόμα και οι περσινοί θα έχουν θέμα .
Έτσι λοιπόν αγαπητέ μου μην έχεις τόση έπαρση για το αναβαθμισμένο πτυχίο σου διότι ένας Πτυχιούχος να προσφύγει (που θα προσφύγουν ομαδικά) τότε θα έχεις θέμα και εσύ που θα φορτωθείς και μαθήματα παραπάνω χωρίς λόγο.
Φιλικά

@@Κοινή Λογική
|

Βαρεθήκαμε να ακούμε με τόση σιγουριά τα όνειρα του καθενός απόφοιτου...
Ελεος πια!
Μέσα στον Ιούλιο (αρχές για την ακρίβεια) τα παιδιά συμπληρώνουν τις σχολές προτιμησής τους με βάση το βαθμό στις Πανελλήνιες.
Είναι δυνατόν κύριε να υποστηρίζετε ότι οι φοιτητές πλέον που θα έχουν επιλέξει τα 5ετη προγράμματα Μηχανικών του ΠαΔΑ ξαφνικα θα αλλάξουν τύπο ιδρύματος φοίτητης (βλ. "Εφαρμοσμένων"..) και διάρκεια/τύπο προγράμματος σπουδών (βλ. 4 από 5 integrated Master)..επειδή το έχει ήδη αποφασίσει η ΝΔ?? Τι λέτε?
Πραγματικά όμως, τι θα πείτε το Σεπτέμβριο όταν ΤΙΠΟΤΑ από αυτά που ονειρεύεστε δεν θα γίνει λόγω κοινής λογικής?!

Από ένα αγανακτισμένο Φοιτητή ΠαΔΑ

bob mastoras
|

@Γ Παπαδόπουλος
Το τρέχον σύστημα απονομής ΕΔ είναι σε τέτοιο βαθμό στρεβλό που έχει διαμορφώσει και μία αντίστοιχη κοινωνική αντίληψη. Το έχουμε συνηθίσει και μας φαίνεται στην ευρύτερη κοινωνία και σχετικά δίκαιο. Ένα πυκνό πέπλο άγνοιας και απάθειας που είναι δύσκολο να διατρηθεί.
Είστε ηλεκτρολόγος ΤΕ. Στο Παδα η σχολή στην οποία κατέληξε η σχολή σας είναι το τμήμα ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών. Υπήρξε η συμβολή και των τμημάτων ηλεκτρονικών ΤΕ. Υπάρχει και μία τρίτη σχολή ,αυτή των μηχ. Ενεργειακής τεχνολογίας, που συνέβαλε με ένα κομμάτι της στην δημιουργία του νέου τμήματος.
Η συναφής σχολή στο Πολυτεχνείο είναι η ΗΜΜΥ (στην Πάτρα ΗΜΤΥ). Πέρα από τις τρεις σχολές που ανέφερα σχολές ΗΜΜΥ θεραπεύουν και το αντικείμενο του τμήματος μηχ. Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών συστημάτων ΤΕ το οποίο στο Παδα συνέβαλε στην δημιουργία του τμήματος μηχ. Υπολογιστών και πληροφορικής. Ξέρουμε ότι οι ΗΜΜΥ έχουν ΕΔ και στο αντικείμενο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Επιπλέον έχουν ΕΔ σε μηχανολογικά και δεν ξέρω αν έχουν ακόμα δικαίωμα για διόροφα κτήρια (κάποτε είχαν οι ηλεκτρολόγοι).
Η υπερβολική έκταση του αντικειμένου που ονομαστικά μόνο καλύπτουν πολύ συχνά οι σχολές των πολυτεχνείων τις αφήνει έκθετες. Δυναμώνει δε αντίστοιχα το βάσιμο των διεκδικήσεων των αποφοίτων ΤΕΙ. Όταν έχεις αφιερώσει 4 χρόνια σπουδές σε ένα αντικείμενο δεν δικαιολογείται να θεωρείται ότι δεν το καλύπτεις και με 5 χρόνια να θεωρείται ότι καλύπτεις 5-6 αντικείμενα!
Το απεριόριστα ΕΔ «καθένας να έχει δικαιώματα σε αυτό που σπούδασε» ακούγεται σωστό. Είναι όμως; Και κυρίως πως πλησιάζουμε αυτόν τον στόχο; Ο ηλεκτρολόγος από τον ηλεκτρονικό και από τον μηχ. Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών συστημάτων πώς διαχωρίζονται; Αυτό πρέπει να καθοριστεί.
Ο ηλεκτρολόγος ΤΕ από τον 4ετή ηλεκτρολόγο & ηλεκτρονικό Παδα διαχωρίζονται σε μία χούφτα μαθήματα. Προφανώς τα αντικείμενα έχουν επικαλύψεις και κτγμ αυτό δεν είναι κακό. Γιατί να μην επεκτείνονταν τα ΕΔ σας με έναν τέτοιο αριθμό μαθημάτων (5 τον αριθμό) σε ότι έχουν και οι ηλεκτρονικοί; Δεν είναι ταμπού κτγμ τα επιπλέον μαθήματα να εξετάζονται και στα πλαίσια ενός μάστερ. Παράλληλα πρέπει όμως να σας αποδοθούν ΕΔ που αντιστοιχούν στις βασικές σπουδές σας.
Ένα παράδειγμα διαφορετικών δυνατοτήτων που έχουν οι απόφοιτοι ΤΕ και ΠΕ είναι η ένταξη σε κατηγορίες Δημοσίων υπαλλήλων. Ο πάγιος χαρακτήρας της διαφοράς και των δυνατοτήτων ανέλιξης τα καθιστά ΕΔ. ένα μάστερ (ή ένα διδακτορικό) αποτελεί προϋπόθεση για την κατηγορία Ειδικών Θέσεων. Παραπάνω προσόντα ξεκλειδώνουν και τώρα πεδία επαγγελματικών δραστηριοποιήσεων. Προσωπικά το αποτιμώ θετικά. Το παράλογο είναι να μην έχεις σπουδάσει/εντρηφίσει σε κάτι και να δικαιούσαι αποκλειστική πρόσβαση σε αυτό ένώ ένας άλλος που το έχει σπουδάσει να αποκλείεται.

Αργύρης Π
|

Μου φαίνεται έχει χαθεί η μπάλα δηλαδή θα ανεβεί η ΝΔ 14 Ιουλίου στο Μαξίμου για να ορκιστεί η νέα κυβέρνηση και θα πουν πιάσε μια το ΦΕΚ μετατροπής του ΠΑΔΑ σε πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών να το περάσουμε Βουλή. Στη σύνοδο των πρυτάνεων αν η θέση της ΝΔ ήταν καθαρή θα έλεγε το ΠΑΔΑ εφαρμοσμένων επιστημών , το ΕΛΜΕΠΑ συγχώνευση με τις Κρήτης και θα αποτελεί το τεχνολογικό τομέα του ομοσπονδιακού που θα δημιουργηθεί και τέλος όπου συγχωνεύτηκαν ΤΕΙ να υπάρχει τεχνολογικός τομέας και πτυχία ισάξια με ΠΑΔΑ . Τόσο δύσκολο να το πει αντιθέτως ξεκίνησαν τα μασηματα και θα πράξουμε αναλόγως με τι θα παραλάβουμε και να ενισχύσουμε τον τεχνολογικό τομέα. Ο Κ. Κελλας στη Θεσσαλία είπε να στηρίξουμε την πανεπιστημιακή τεχνολογική εκπαίδευση τρομερή στροφή. Κλείνοντας σε πρόσφατη συνέντευξη της κ.Κεραμεως είπε ότι η νομοθέτηση για την παιδεία θα ξεκινήσει από κάτω και μετά από δυο χρόνια στη τριτοβάθμια και μάλιστα από τότε ξεκίνησαν οι στροφές λέγοντας εξαρτάται από το ποσό αντιστρέψιμη θα είναι η κατάσταση. Τα υπόλοιπα δικά σας που γνωρίζετε εκ των έσω.

@Κοινή Λογική
|

Απ΄αυτά που είπε ο κ. Αναγνωστόπουλος, φάνηκε ξεκάθαρα, ότι επειδή δε γνωρίζουν οι της Νέας Δημοκρατίας, ως που θα φθάσουν οι απερχόμενοι κυβερνώντες μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, όλα θα αντιμετωπισθούν ενιαία και στα πλαίσια της συνταγματικότητας, γιατί ότι έχει γίνει από την ημερομηνία προκήρυξης των εκλογών και ύστερα, δεν μπορεί και δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό. Επειδή και η κ. κεραμέως συμφωνεί, όπως και όλοι όσοι ασχολούνται με θέματα Παιδείας στη Νέα Δημοκρατία, για το λόγο αυτό θα μετονομασθεί το ΠΑ.Δ.Α., Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών. Η απόφαση αυτή θα γίνει πράξη άμεσα και δεν αλλάζει.

@Γονιος φοιτητή ΠΑΔΑ
|

Επειδή το κράτος έχει συνέχεια, γι΄αυτό και η Νέα Δημοκρατία αποφάσισε και θα μετονομάσει το ΠΑΔΑ, ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ. Καλό είναι να ρωτήσεις και άλλους δικηγόρους, μην παρασύρεσαι άδικα και χάνεις χρήματα, χωρίς κανένα αντίκρυσμα. Αφού δύο δικηγορικα γραφεία έτοιμα να αναλάβουν ομαδικές αγωγές για το θέμα, πες τους να "ζεστάνουν τις μηχανές τους".

@Νικητας Χιωτινης
|

Τελικά υποατηριζετε την άποψη ότι τα προγράμματα σπουδών του ΠαΔΑ θα έπρεπε να παραμείνουν τετραετή ή οχι; Στο τελευταίο σχολιο σας παντως δεν είναι σαφές..

@φοιτητής πολυτεχνικης σχολής μηχανικών ΠΑΔΑ
|

To πρόγραμμα σε θέματα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, δεν το χαράσσει η κ. Κεραμέως, αλλά ένα καταρτισμένο επιτελείο. Το ποιον θα επιλέξει να το εφαρμόσει, το γνωρίζει καλύτερα απ΄όλους ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Οι πληροφορίες που έχω είναι ότι νέα Υπουργός Παιδείας, δε θα είναι η κ. Κεραμέως. Όσον αφορά τα 5ετή συνιστώ υπομονή. Δεν εξαρτώνται από καμία διοικούσα, πρύτανη καθηγητές και φοιτητές και αυτό στο λέω γιατί αναφέρεις με στόμφο και κεφαλαία μάλιστα γράμματα ότι " Πρέπει η διαδικασία που προανέφερα να γίνει από την αρχή για νέα τετραετή κάτι το οποίο το οποίο η παλαιά Διοικούσα ο νέος πρύτανης οι καθηγητές και οι φοιτητές ΔΕΝ ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΆΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΈΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΉΣΕΙ ΣΑΦΕΣ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ". Αλίμονο αν μία κυβέρνηση, για ένα Ίδρυμα που το πληρώνει και το χρηματοδοτεί η ίδια "κρέμεται" και εξαρτάται από τις ορέξεις των εργαζόμενων σ΄αυτό (καθηγητές, φοιτητές), προκειμένου να λάβει σημαντικές αποφάσεις για την περαιτέρω λειτουργία του. Όσον αφορά την τελευταία σου φράση "Τα γεγονότα είναι αυτά και όσο νωρίτερα το αποδεχτείτε τόσο καλύτερα για εσάς αγαπητοί απόφοιτοι (δεν μπορώ να πω συνάδελφοι γιατί πλέον δεν θα έχουμε το ίδιο πτυχίο)", σίγουρα δεν είμαστε συνάδελφοι, γιατί εμείς έχουμε και μάλιστα ισχυρό και δυνατό χαρτί στα χέρια μας, ενώ οι φοιτούντες, δε γνωρίζουν αν τελικά και κάτω υπό ποιες συνθήκες , όπως αυτές θα διαμορφωθούν τελικά (Πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων Επιστημών, μη λειτουργία 5ετών, αλλά συνέχιση 4ετών), θα μπορέσουν να λάβουν πτυχίο και τι πτυχίο θα είναι αυτό.

Νικήτας Χιωτίνης
|

Αγαπητοί φίλοι,

εξέφρασα μια επιστημονική άποψη, μάλιστα με αρκετές αμφιβολίες. Απαίτησα όμως εμπεριστατωμένη επεξήγηση των δεδομένων, με τρόπο συνάδοντα με τα διεθνώς τεκταινόμενα. Βλέπω όμως "ξεχυλωμένες" συζητήσεις: το κείμενό μου φαίνεται πως πολύ λίγο ή και ουδόλως έγινε κατανοητό, τουλάχιστον από τους σχολιαστές του.......αναλαμβάνω την ευθύνη της ενδεχόμενης ασάφειάς του (καίτοι νομίζω πως χειρίζομαι αρκετά καλά την ελληνική γλώσσα).

Προφανώς το κράτος έχει συνέχεια, όπως επισημαίνει "Γονιός φοιτητή ΠΑΔΑ", αλλά και οφείλει να λειτουργεί με γνώση και σε βάθος εξέταση των πραγμάτων. Ειδάλλως λειτουργεί προβοκατόρικα για λόγους που δεν θα ήθελα καν να υποθέσω. Έχω άλλωστε πολλάκις επαινέσει τον νυν υπουργό
Παιδείας, γιατί νομίζω πως έχει οδηγήσει το ελληνικό εκπαιδευτικό τοπίο σε εκσυγχρονισμό και συμβατότητα ως προς τη διεθνή πραγματικότητα και ανάγκη. Δεν θα ήθελα να υποθέσω πως δεν εμμένει σε αυτήν του την συνεισφορά.....

Κοινή Λογική
|

Πάνω στον πανικό σας ορισμένοι έχετε απολέσει την κοινή λογική. Είναι δυνατόν οποιαδήποτε κυβέρνηση να πάει κόντρα σε καθηγητές και φοιτητές ( και των οικογενείων τους) του τρίτου μεγαλύτερου πανεπιστημίου της χώρας;; για να μην αναφερθώ στους κατοίκους της Δυτικής Αττικής οι οποίοι έχουν αγκαλιάσει το νέο πανεπιστήμιο. Ήδη ο κύριος Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος ο εκπρόσωπος της νεας Δημοκρατίας στην σύνοδο των πρυτάνεων είπε επι λέξη “για κάθε όμως νεότερη εξέλιξη, όπως αυτές των τελευταίων ημερών (σ.σ. Πενταετή τμήματα Μηχανικών στο ΠΑΔΑ και Μεσογειακό Κρήτης, αλλά και ενδεχόμενη κατανομή θέσεων μελών ΔΕΠ), η ΝΔ θα πράξει ανάλογα με τι θα παραλάβει, καθώς δεν γνωρίζουμε τι μπορεί ακόμα να προκύψει, παρότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο”, για να μην αναφερθώ στις δηλώσεις της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ κ Κεραμέως , η οποία έχει επανελημένως τονίσει οτι συμφωνεί με την πανεπιστημιοποίηση του ΠΑΔΑ για αυτό εξάλλου και το ψήφισε στην Βουλή η ΝΔ.
Αυτά όσον αφορά το πολιτικό κομμάτι γιατί υπάρχει και το νομικό, το οποίο είναι ακόμη πιο σημαντικό γιατι ακόμη και να υπήρχε πολιτική βούληση το νομικό κομμάτι δεν μπορεί να ξεπεραστεί και το οποίο πολυ εύστοχα ανέλυσε ενας νομικός ( Γιάννης Μ) πιο πάνω αλλά και κάποιοι καθηγητές του πανεπιστημίου.

Μέλος ΔΕΠ
|

@ΔΕΠ
Αγαπητέ συνάδελφε η πενταετία είναι το πρώτο βήμα για την αντιστοίχιση με πολυτεχνική σχολή. Όλα τα σημερινά πενταετή τμήματα πολυτεχνικών σχολών κάποτε ξεκίνησαν ως απλά πενταετή χωρίς αναγνώριση από το ΤΕΕ. Μάλιστα άρχισαν με 2-3 καθηγητές και σιγά σιγά απέκτησαν 40 και 50 μέλη. Τα τμήματα του ΠΑΔΑ και ΕΛΜΕΠΑ έχουν πάνω από 20 μέλη ΔΕΠ. Η ερώτηση λοιπόν είναι γιατι από αυτά τα δύο πανεπιστήμια ζητούμε να πληρούν περισσότερα κριτήρια από ότι ζητήσαμε από πολλά νέα τμήματα του Παν Πατρών ή του Δημοκρ. Παν. Μάλλον ξέρουμε γιατί. Γιατί ενοχλούν μικρά και μεγάλα συμφέροντα. Δεν πειράζει όμως. Ότι και να γίνει η αξία θα βγει στην επιφάνεια.

Γονιος φοιτητή ΠΑΔΑ
|

Οτιδήποτε οδηγήσει σε υποβάθμιση θα ανοίξει δικαστικές διαμάχες με το κράτος. Κανένας γονιος δε θα αφήσει να συμβεί αυτό και να είστε σίγουροι ότι υπάρχουν ήδη δικηγορικα γραφεία έτοιμα να αναλάβουν ομαδικές αγωγές για το θέμα. Προσωπικά έχω μιλήσει ήδη με δύο. Είναι πολλοί οι φοιτητές και ακόμη περισσότεροι οι γονείς που θα κυνηγήσουν το θέμα.
Το κράτος έχει συνέχεια αγαπητοί δεν είναι ξεφραγκο αμπέλι.

ΤΗΕΟ
|

ΠΩΣ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΒΓΕΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ Η ΝΔ;
ΤΟ ΠΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΕΙ

Πτυχιούχος ΤΕΙ
|

@ ΝΙΚΗΤΑΣ ΧΙΩΤΙΝΗΣ
Κύριε Χιωτίνη αγαπητέ Δάσκαλε (με όλη την σημασία της λέξεως ) επιτρέψτε μου να σας σφίξω το χέρι και να σας δώσω συγχαρητήρια για το θάρρος, τις γνώσεις, την ευγένεια και την παλικαριά που δείχνετε δημοσιοποιώντας τις απόψεις σας και προσπαθώντας να συμβάλετε στα προβλήματα που υπάρχουν.
Μπορεί να μην συμφωνεί κανείς πάντα και σε όλα τα θέματα μαζί σας αλλά το θάρρος και παρρησία σας είναι άξια συγχαρητηρίων !
Λυπάμαι ειλικρινά για συναδέλφους σας και καθηγητές μας ακαδημαϊκούς που ανώνυμα προσπαθούν να σας μειώσουν ,μειώνοντας έτσι τους εαυτούς τους.
Ξέρω ότι έχετε μιλήσει αρκετά για το θέμα των πτυχιούχων όμως σας παρακαλώ θα ήθελα να μας πείτε στο σημείο που βρισκόμαστε τώρα τι μέλλει γενέσθαι ή τι μπορεί να γίνει για να αρθεί αυτή η τεράστια αδικία.
Όλοι μιλούν για το νυν καθεστώς θάβοντας το παρελθόν .
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και επιτρέψτε μου άλλη μία φορά να υποκλιθώ στο θάρρος και την παλικαριά σας .

@@Γιάννης
|

Άραγε όταν θα βγει η ΝΔ και δεν θα ισχύσει ΤΙΠΟΤΑ απολύτως από αυτά που υποστηρίζετε ότι γνωρίζετε "εκ των έσω" θα ζητήσετε έστω ένα συγνώμη για όλη αυτή την παραπληροφόρηση που απλά "χαϊδεύει τα αυτιά" των αποφοίτων?
Είμαι πραγματικά περίεργος να δω μέχρι ποσο θα το τραβάτε,..

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

@ Νικήτας Χιωτίνης

Κύριε Χιωτίνη,
Για να μην αφήνουμε «σκοτεινά» σημεία: όταν λέτε «...τότε και οι απόφοιτοι ΤΕΙ με μαστερ θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα.» εγώ καταλαβαίνω ότι ένα ηλεκτρολόγος μηχανικός ΤΕΙ θα πρέπει να έχει «απεριόριστα» δικαιώματα και στα ηλεκτρολογικά και στα μηχανολογικά και στην πληροφορική, σωστά;
Αν καταλαβαίνω σωστά, τότε πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι το εξής: για ποιο λόγο ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός ΤΕΙ, χωρίς master, δεν θα πρέπει να έχει «απεριόριστα» δικαιώματα μόνο στα ηλεκτρολογικά, δηλαδή στην επιστήμη που έχει σπουδάσει;
Επίσης οι διπλωματούχοι μηχανικοί (τουλάχιστον οι κλασικές ειδικότητες) είχαν «απεριόριστα» δικαιώματα και ΠΡΙΝ τους αποδοθεί το integrated master. Άρα το γεγονός αυτό δεν αλλάζει κάτι.

@ bob mastoras

Εγώ προσωπικά δεν ζητάω να αποκτήσω δικαιώματα ούτε στην πληροφορική, ούτε στα μηχανολογικά (πόσο μάλλον απεριόριστα), παρά μόνο σε αυτό που σπούδασα, δηλαδή στην ηλεκτρολογία.
Θεωρώ το λιγότερο παράλογο με 4 χρόνια σπουδές στην ηλεκτρολογία και με ένα μεταπτυχιακό (πχ Διαχείριση και Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων) να αποκτήσω (απεριόριστα) δικαιώματα στα μηχανολογικά και στην πληροφορική.
Το μόνο που ήθελα ήταν μια απάντηση στο εξής: «Αν εγώ κάνω ένα μεταπτυχιακό θα πρέπει να έχω ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ δικαιώματα τόσο στα ηλεκτρολογικά όσο και στα μηχανολογικά και παράλληλα στα αντικείμενα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών Ή να έχω απεριόριστα δικαιώματα μόνο στα ηλεκτρολογικά.»

Όσον αφορά στο «Και εσείς θα έπρεπε να έχετε ΕΔ και άλλοι να έχουν λιγότερα.» έχω κάποιες μικροενστάσεις.
Το θέμα είναι δεν είναι αν πρέπει να έχω ΕΔ ή όχι, αλλά ΤΙ δικαιώματα πρέπει να έχω. Ακόμα και το ΤΕΕ παραδέχεται ότι και οι μηχανικοί ΤΕΙ πρέπει να έχουν δικαιώματα, αλλά το ΤΕΕ εννοεί με περιορισμούς ΑΚΟΜΑ και στην ειδικότητα που έχει ο καθένας. Σε αυτό διαφωνώ κάθετα, ειδικά αν λάβω υπόψη μου το παράδειγμα των διπλωματούχων ναυπηγών μηχανικών, οι οποίοι με 5 χρόνια σπουδών έχουν απεριόριστα δικαιώματα στα ηλεκτρολογικά όταν έχουν διδαχθεί ΔΥΟ σχετικά μαθήματα (Ηλεκτροτεχνία και Ηλεκτροτεχνικές Εφαρμογές & Ηλεκτρολογικό Εργαστήριο).
Για εμένα θα έπρεπε ο καθένας να έχει δικαιώματα σε αυτό που σπούδασε. Τίποτα περισσότερο, αλλά και τίποτα λιγότερο.
Να πω επίσης ότι είμαι ένθερμος οπαδός της σταδιακής ένταξης στο επάγγελμα (βάσει μεταπτυχιακών, εμπειρίας κλπ), αλλά αυτό να γίνεται για ΟΛΟΥΣ.

Αργύρης Π.
|

Στο προηγούμενο μου σχόλιο έκανα ένα λάθος όσο αφορά ένα σχολιαστη ανέφερα τον ΠΑΔΑ ενώ ο σχολιαστής είναι ο @Γιαννης Μ 18 Ιουν 2019 12:09. Ζήτω συγνώμη από τον σχολιαστη ΠΑΔΑ δυστυχώς δεν γίνεται να επεξεργαστώ το σχόλιο αλλά θεωρώ ότι οποίος διαβάσει το σχόλιο μου θα διαβάσει και παρακάτω αυτό.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/63098/tetraeti-i-pentaeti-panepistimia