Πανελλαδικές: Έβαλαν θέματα από την ύλη Γυμνασίου και Α' Λυκείου

Δημοσίευση: 05/07/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 05/07/2019, 13:25

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πανελλαδικές: Έβαλαν θέματα από την ύλη Γυμνασίου και Α' Λυκείου

Στο ειδικό μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», με την εξέταση του οποίου αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών και ακουστικών γνώσεων

Τα θέματα στα οποία κλήθηκαν να διαγωνιστούν  στις Πανελλαδικές, οι υποψήφιοι  για τα Μουσικά τμήματα των ΑΕΙ , στο ειδικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», προέρχονται από ύλη των τριών τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, σύμφωνα με  την Πανελλήνια  Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Αποδεικτικό στοιχείων για τα όσα αναφέρει η Ένωση Γονέων αποτελούν και οι οδηγίες που δίνει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας προς τους Βαθμολογητές.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΤΟ ESOS


Όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση  Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων:

Α. Λίγο πριν την ανακοίνωση της βαθμολογίας στα ειδικά μαθήματα και με ολοκληρωμένη πλέον τη νέα διαδικασία εξέτασης προκειμένου να εισαχθούν φοιτητές στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο Τμήμα Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, γονείς, μαθητές και καθηγητές βρίσκονται αντιμέτωποι με μία απαράδεκτη πραγματικότητα!

Β. Στο ειδικό μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», με την εξέταση του οποίου αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών και ακουστικών γνώσεων, τέθηκαν στους υποψήφιους ερωτήματα των οποίων οι απαντήσεις βρίσκονται στα διδακτικά εγχειρίδια της Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.
 
Γ. Διενεργήθηκαν νέου τύπου εξετάσεις για την εισαγωγή φοιτητών σε Ανώτατες σχολές τον Ιούνιο,  όταν μόλις τέσσερις μήνες πριν, το Φεβρουάριο του 2019, καθορίστηκαν οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Δ. Η εξεταστέα ύλη την οποία έπρεπε να έχει μελετήσει ένας υποψήφιος δεν ανακοινώθηκε ποτέ με σαφήνεια!

Ε. Τα ερωτήματα τα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι προέρχονται από ύλη των τριών τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.

Ζ. Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν επαναλαμβάνουν όσα έχουν διδαχθεί και δε διαθέτουν εγχειρίδια μελέτης για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
 

Σχόλια (8)

Ελένη
|

Ατυχώς σε όλα τα μουσικά σχολεία , δεν γίνεται η ίδια δουλειά και πολύ λίγο διδάσκονται αυτά τα σχολικά εγχειρίδια. Μην κρυβώμαστε πίσω απο το δάχτυλό μας. Ο τρόπος των εξετάσεων και ο χρόνος που ανακοινώθηκε η αλλαγή , έγινε μόνο και μόνο για να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο απόφοιτοι ωδείων οι περισσότεροι με διδακτική πείρα στο αντικείμενό τους.

Tonisk
|

Οι εξετάσεις αυτών των δύο μαθημάτων θα μείνουν στην ιστορία ως μνημείο προχειρότητας

Επιτέλους απέκτησε κάποια αξία να είσαι μαθητής μουσικού
|

Με τις εξετάσεις αυτές απέκτησε για πρώτη φορά αξία να είσαι μαθητής Μουσικού Σχολείου όταν διαγωνίζεσαι για την είσοδο στα Μουσικά Τμήματα των πανεπιστημίων. Δεν ξέρω τι ζητάνε οι συνάδελφοι γονείς παιδιών στα μουσικά αλλά ως γονέας και εγώ παιδιών σε μουσικό σχολείο διαπιστώνω ότι η ύλη ήταν απλή και για έναν στοιχειωδώς καλό μαθητή. Η εξέταση αυτή μόνο ως δώρο μπορεί να χαρακτηριστεί.

Giorgos
|

Δεν άκουσα κανέναν να σχολιάζει το γεγονός ότι ενώ τον Φεβρουάριο του 2019 βγήκε η εγκύκλιος για τα ειδικά μαθήματα ‘Μουσική Αντίληψη & Γνώση’ και ‘Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία’, με νέο ΦΕΚ και υπουργική απόφαση (253.1/94667/Α5/12-6-2019) στις οδηγίες για τους υποψήφιους προστέθηκε μια απαράδεκτη κ τελείως ασαφής έως πονηρή πρόταση «...να μην έχουν μαζί τους κατά την ώρα της εξέτασης παρτιτούρες και κινητά τηλέφωνα»! Η μόνη σαφής οδηγία προς μουσικούς είναι το «εκτέλεση από μνήμης»,αυτοί όμως που συνέταξαν τους όρους πονηρά σκεφτόμενοι (;) είπαν να το εκφέρουν λίγο πιο δημιουργικά για λόγους που εκείνοι ξέρουν και εμείς μπορούμε να φανταστούμε, δημιουργώντας ταραχή και έξτρα άγχος στα παιδιά λίγο πριν την εξέταση. Σημειωτέων, η από μνήμης εκτέλεση δεν απαιτείται σε καμία οντισιόν για διεκδίκηση θέσης μουσικού στις ΚΟΑ, ΚΟΘ, Λυρική κλπ. αλλά ούτε στις αντίστοιχες ορχήστρες του εξωτερικού! Επίσης δεν άκουσα καμία επίσημη φωνή να σχολιάζει ότι ούτως ή άλλως τα παιδιά θα κληθούν να ξαναδώσουν εξετάσεις περί τον Νοέμβριο για ειδικότητα με την εισαγωγή τους στα Μουσικά Ιδρύματα (ΠΑΜΑΚ, Ιόνιο κλπ) και εκεί οι απαιτήσεις και η ύλη είναι κατά περίπτωση από δύσκολη έως επιπέδου επιστημονικής φαντασίας (αποτέλεσμα τις ταξικής υπεροψίας κ υποκρισίας που χαρακτηρίζει μερικούς καθηγητές ειδικοτήτων) για όσους το έψαξαν λιγάκι και είδαν και τις τελευταίες αναρτήσεις από τα αντίστοιχα τμήματα. Το ξεσκαρτάρισμα θα γίνει λοιπόν μέσα στα Μουσικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και η χαρά πολλών όσων περάσουν στο ειδικό μάθημα των Πανελληνίων θα μετατραπεί σε τεράστια απογοήτευση... Η Ελλάδα πάντα προσπαθεί να αντιγράφει τα συστήματά εξετάσεων του εξωτερικού αλλα πάντα με χαρακτηριστική προχειρότητα και με το παραγόμενο κοκτέιλ να αφήνει το λιγότερο ξινίλα...

Ο αναιρεσείων
|

και στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ του 2008 σε φυσικούς και μαθηματικούς εβαλαν ύλη δευτεροβάθμιας , για οσους δεν κατάλαβαν θέματα λυκείου και ελάχιστοι πέρασαν την βάση...το νόημα της δημοσίευσης δεν κατάλαβα?

Musician
|

Σχολική μουσική εκπ/ση VS Ωδειακή μουσική εκπ/ση = 1-0.
Εδώ φάνηκε η υπεροχή του σχολικού εκπ/κού μοντέλου. Λυπάμαι μόνο τα παιδιά που εμπιστεύτηκαν την επιτυχία τους στην καθοθήγηση των "ωδειακής μουσικής αντίληψης". Η αποτυχία των παιδιών οφείλεται αποκλειστικά εκεί, χωρίς να παραθεωρήσουμε κάποιες ασάφειες ή έλλειψη χρόνου. Ένας καλά διαβασμένος μαθητής, με τη σχολική νοοτροπία εκπ/σης, έγραψε καλά.

ydrorroesnikos
|

ισα με 5 φορες ανακοινωθηκε απο το υπουργειο η υλη του συγκεκριμενου μαθηματος τα βιβλια μουσικης της μεσης εκπαιδευσης οτι ανακοινωθηκαν καθυστερημενα ? ναι 8 ευρω και τα 4 οποιος ηθελε μπορουσε να τα διαβασει και να τα βρει επισης ευκολα!!!Οσο για το προηγουμενο σχολιο τι εννοειται στον αερα κ.νικο? ειναι σχεδον οτι ζητησαν τα πανεπηστημια!!!

Nikos
|

Οι εξετάσεις αυτές βρίσκονται στον αέρα για πολλούς λόγους. Δεν νομίζω να τις ξαναδούμε στο μέλλον


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/63345/panelladikes-evalan-themata-apo-tin-yli-gymnasioy-kai-lykeioy