«Πυρά» Κ. Γαβρόγλου μέσω esos στη Ν. Κεραμέως για την κατάργηση της ελεύθερης εισαγωγής των υποψηφίων στις «πράσινες» σχολές

Δημοσίευση: 20/08/2019

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Πυρά» Κ. Γαβρόγλου μέσω esos στη Ν. Κεραμέως για την κατάργηση  της ελεύθερης εισαγωγής των υποψηφίων στις «πράσινες» σχολές

“Νομικές, ηθικές και κοινωνικές οι επιπτώσεις - Σπασμωδικές κινήσεις Ν. Κεραμέως, κλείνοντας το μάτι σε συμφέροντα που αντιτάχθηκαν σε μεταρρυθμίσεις που έχουν κατά γενική ομολογία θετικό κοινωνικό πρόσημο”

Ξέσπασε ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου , σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το esos μαζί του, η οποία μετεξελίχθηκε σε «μίνι» Συνέντευξη, σχετικά με την εξαγγελία της υπουργού Ν. Κεραμέως να καταργήσει την ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια, μέσω των λεγόμενων «πράσινων» τμημάτων.

ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ τη Ν. Κεραμέως για  σπασμωδικές κινήσεις , κλείνοντας το μάτι σε συμφέροντα που αντιτάχθηκαν σε μεταρρυθμίσεις με μοναδικό κριτήριο την αντίθεση του στα όσα έγιναν τα τελευταία 4 χρόνια, κλείνοντας το μάτι σε συμφέροντα που αντιτάχθηκαν σε μεταρρυθμίσεις που έχουν κατά γενική ομολογία θετικό κοινωνικό πρόσημο.

ΔΙΑΤΥΠΩΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ότι από την κατάργηση αυτή θα υπάρξουν νομικές,  ηθικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Και ανέφερε χαρακτηριστικά τους μαθητές   που αποφάσισαν να μην πάνε φροντιστήριο, ή αποφάσισαν ποιον κλάδο θα ακολουθήσουν με βάση το σύστημα που  ήδη τους ανακοινώθηκε.

ΑΠΗΥΘΥΝΕ ΕΚΚΛΗΣΗ στην υπουργό Παιδείας να μην παρασυρθεί   σε επιπόλαιες κινήσεις που θα παγιδέψουν πάλι την Γ’ Λυκείου σε αδιέξοδα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η «ΜΙΝΙ» ΣΥΝΕΝΕΤΕΥΞΗ ΤΟΥ  ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

esos: Η Ν.Κεραμέως δήλωσε πως θα καταργήσει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα Πανεπιστήμια επειδή το σύστημα που είχατε νομοθετήσει κατηγοριοποιεί τα Τμήματα  «σε υψηλού και χαμηλού κύρους» αλλά και το ότι «τα παιδιά καλούνται να μαντέψουν τον Οκτώβριο ποιες είναι οι δέκα σχολές στις οποίες μπορεί ενδεχομένως να μπει κανείς ελεύθερα». Πως σχολιάζεται αυτή την εξαγγελία;

Κώστας Γαβρόγλου: Δυστυχώς για μία ακόμη φορά η κ.Κεραμέως δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς θέλει να καταργήσει. Η μεγάλη ζήτηση για ένα Τμήμα δεν αντανακλά ούτε το επιστημονικό του κύρος του ούτε και εκφράζει απαραίτητα τη θετική συμβολή για την επαγγελματική πορεία των αποφοίτων του. Για αυτό και σημαντικό κριτήριο για την αποτίμηση ενός Τμήματος είναι ο αριθμός όσων αποφασίζουν να το συμπεριλάβουν στις πρώτες τους επιλογές. Εμείς, λοιπόν, είπαμε το εξής: Αν ένα Τμήμα δέχεται π.χ. 100 φοιτητές, και το επιλέξουν την Οκτώβριο της Γ’ Λυκείου μέχρι 100, τότε να μπορούν (προσέξτε, να μπορούν) να εισαχθούν χωρίς Πανελλαδικές εξετάσεις, υπό την προϋπόθεση προφανώς ότι θα λάβουν απολυτήριο. Αν μέχρι τον Φεβρουάριο τα παιδιά αυτά αλλάξουν γνώμη, να μπορούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές όπως και τα υπόλοιπα. Γιατί τα παιδιά αυτά να πρέπει να ζήσουν το άγχος της προετοιμασίας, όταν θα μπορούν να μπουν χωρίς εξετάσεις; Γιατί πρέπει να ξοδέψουν οι οικογένειες τους χιλιάδες ευρώ, όταν θα μπορούν με το νέο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου να αποκτήσουν τις γνώσεις που απαιτούνται για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο; Γιατί να μην μπορεί ένα παιδί που μένει στην επαρχία, αν του δοθεί η δυνατότητα μέσα από το σύστημα που νομοθετήσαμε να μείνει κοντά στον τόπο κατοικίας του, αντί να πάει σε ένα άλλο Τμήμα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, αλλά που θα είναι πολύ πιο μακριά από το σπίτι του; Και, βέβαια, μπορεί ένα Τμήμα στο οποίο θα υπάρχει η ελεύθερη πρόσβαση για του χρόνου, την επόμενη χρονιά να απαιτεί Πανελλαδικές κ.ο.κ. Κατά τα άλλα, δεν αλλάζει τίποτα από το σημερινό σύστημα. Πώς είναι δυνατόν η επίσημη πολιτεία διά στόματος της κ. Κεραμέως να θεωρεί ότι αυτά τα παιδιά έχουν, μεν, την απαιτούμενη ωριμότητα να επιλέξουν με την ψήφο τους την κυβέρνηση του τόπου και όχι, όμως, να επιλέξουν τα δέκα τμήματα που βρίσκονται πιο κοντά στις προτιμήσεις τους;

Εξάλλου κάτι αντίστοιχο γίνεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, για αυτό και θα συνιστούσα στην κ.Υπουργό να μελετήσει πρώτα τα προβλήματα, να δει τι γίνεται σε άλλες χώρες, να καταλάβει ότι προτείναμε ένα σύστημα που μπορεί να αυτοβελτιώνεται, και μετά να προχωρήσει, αν χρειάζεται, ώστε να γίνουν οι όποιες αλλαγές.

esos: Ναι, αλλά με τον τρόπο που δίνονται τα απολυτήρια σήμερα, υπάρχει κοινή ομολογία  και από την πλευρά σας ως υπουργός Παιδείας, ότι δεν έχουν κανένα κύρος.

Κώστας Γαβρόγλου: Έχετε δίκιο. Για αυτό και μαζί με το σύστημα εισαγωγής, προτείναμε έναν συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο θα παίρνουν τα παιδιά απολυτήριο. Στη βάση, όμως, όλων αυτών, υποκρύπτεται ένα βασικό πρόβλημα: Είμαστε μία χώρα στην οποία δεν υπάρχει η Γ Λυκείου. Η κυρίαρχη αντίληψη που υπάρχει στην κοινωνία με έμφαση στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, έχει ακυρώσει την Γ’ Λυκείου. Αυτό το πρόβλημα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, το σχολείο να ξανακερδίσει την λειτουργία του και να γίνει ένας θεσμός με μία Γ’ Λυκείου που να έχει κύρος. Για αυτό και θεσμοθετήσαμε μία νέα δομή, με 4 μαθήματα και 6 ώρες το κάθε μάθημα. Για το ίδιο λόγο νομοθετήσαμε και τον θεσμό των ενδοσχολικών απολυτήριων εξετάσεων σε επίπεδο ομάδας σχολείων ώστε να ενισχυθεί η αξιοπιστία του απολυτηρίου, για  αυτό τον λόγο επιλέξαμε να μην υπάρχουν μαθήματα γενικής παιδείας στη Γ΄ λυκείου, μαθήματα τα οποία κατά γενική ομολογία των μάχιμων καθηγητών αποτελούν την «ώρα του παιδιού» στη Γ΄ λυκείου,  για αυτό ενισχύσαμε την εγκύκλια παιδεία στη Β’ λυκείου. Επίσης η ενίσχυση των βασικών μαθημάτων των ομάδων προσανατολισμού με έξι ώρες την εβδομάδα δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα στον απαξιωμένο εκπαιδευτικό του σχολείου να έχει ίσως και πρωτεύοντα ρόλο σε σύγκριση με τον φροντιστή τουλάχιστον από πλευράς άνεσης χρόνου για τη διδασκαλία των δύσκολων τμημάτων της ύλης. Η στρατηγική των τριών κύριων αλλαγών, δηλαδή της επικεντρωμένης Γ’ λυκείου στα τέσσερα μαθήματα, των σοβαρών ενδοσχολικών εξετάσεων που θα έχουν διαγνωστικό χαρακτήρα του γνωστικού υποβάθρου των μαθητών για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του απολυτηρίου και η εισαγωγή της ελεύθερης πρόσβασης στα τμήματα χαμηλής ζήτησης αποτελεί μία από τις πιο ελπιδοφόρες μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση του κύρους του σχολείου και την αποδραματοποίηση της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.

esos:  Πάντως  η υπουργός Παιδείας δεν προχώρησε  σε άλλες  αλλαγές  .

Κώστας Γαβρόγλου:  Ναι είναι μία αισιόδοξη, για την ώρα, εξέλιξη. Το ότι δεν φαίνεται να θέλει να αλλάξει αυτήν την δομή, είναι ένας έμμεσος τρόπος να αναγνωρίσει και η Κυβέρνηση το πρόβλημα στο οποίο αναφέρθηκα. Η Γ’ Λυκείου σε όλα τα μέρη του κόσμου είναι μία μεταβατική τάξη: συνεχίζει να παρέχει γενική μόρφωση, αλλά προσανατολισμένη στην προετοιμασία των παιδιών για το Πανεπιστήμιο. Σε εμάς μέχρι τώρα με τα πάρα πολλά μαθήματα, με τη διαφορετική βαρύτητα του κάθε μαθήματος κτλ., οδηγήθηκε η Γ’ Λυκείου στην πλήρη απαξίωση. Για την Γ’ Λυκείου, λοιπόν, λίγα μαθήματα, πολλές ώρες το κάθε μάθημα, και ένας ακαδημαϊκά συνεπής τρόπος για την λήψη του απολυτηρίου. Ας μην παρασυρθεί η κ.Υπουργός σε επιπόλαιες κινήσεις που θα παγιδέψουν πάλι την Γ’ Λυκείου σε αδιέξοδα.

esos: Υπάρχουν νομικές ή άλλες επιπτώσεις από την ενδεχομένη κατάργηση του νομοθετήματος;

Κώστας Γαβρόγλου: Βεβαίως. Και νομικές, και ηθικές και κοινωνικές. Υπάρχουν πολλά παιδιά που αποφάσισαν να μην πάνε φροντιστήριο, ή αποφάσισαν ποιον κλάδο θα ακολουθήσουν με βάση το σύστημα που προτείναμε. Πώς δικαιολογείται η ανατροπή του προγραμματισμού τους;

esos: Τότε ποιοι λόγοι ώθησαν την κ.υπουργό να κάνει τις δηλώσεις που έκανε;

Κώστας Γαβρόγλου: Οι ίδιοι που την οδήγησαν στην αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών στα οποία θα φοιτούσαν οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων, η εισαγωγή τους θα γινόταν με μόνον τον βαθμό απολυτηρίου, και θα λάμβαναν επαγγελματικό πιστοποιητικό Ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ανεστάλη κάτι για το οποίο υπήρχαν τα κονδύλια, και αποφάσεις Συγκλήτων ότι είναι έτοιμες να τα λειτουργήσουν. Ήταν, λοιπόν, μία απόφαση ενάντια στην ενίσχυση των ΕΠΑΛ, αλλά και μία βάναυση υπονόμευση του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων. Αν τα ίδια τα πανεπιστήμια λένε μέσα από αποφάσεις των Συγκλήτων τους ότι είναι έτοιμα να τα λειτουργήσουν, πώς το Υπουργείο γνωρίζει καλύτερα και ισχυρίζεται ότι δεν είναι;

Φοβάμαι ότι η έλλειψη μιας συνεκτικής εκπαιδευτικής πολιτικής, οδηγεί το υπουργείο Παιδείας να κάνει σπασμωδικές κινήσεις με μοναδικό κριτήριο την αντίθεση του στα όσα έγιναν τα τελευταία 4 χρόνια, κλείνοντας το μάτι σε συμφέροντα που αντιτάχθηκαν σε μεταρρυθμίσεις που έχουν κατά γενική ομολογία θετικό κοινωνικό πρόσημο.

Σχόλια (35)

ΜΑΡΙΑ
|

Υπαρχουν παρα πολλοι μαθητες λυκειου που εκαναν το προγραμμα τους και βαδιζαν με βαση αυτο στις πανελληνιες. Την αναστατωση που τους προκαλει η υπουργος την σκεφτεται, που σε συνδιασμο με τα οικονομικα προβληματα των οικογενειων τους κανουν τη κατασταση δυσβαταχτη; Αναρωτιεμαι, δε εχουν το δικαιωμα αυτα τα παιδια να εχουν μια αποτυχια σε ενα μαθημα;

ΜΙΚ
|

Και τώρα ελεύθερη είναι η πρόσβαση σε πολλά τμήματα, αφού αρκεί να γράψεις το όνομά σου στην κόλλα συν μια αρλούμπα για να περάσεις σ' αυτά. Τα πράγματα θα αλλάξουν όμως αν θα υπάρξουν βαθμολογικές βάσεις, οπότε πολλά από τά τμήματα αυτά θα μείνουν χωρίς φοιτητές.

Παγκόσμια Πρωτοτυπία
|

Είναι μια χώρα με 10 εκατομμύρια κατοίκους να συντηρεί 20+ ΑΕΙ χωρίς να έχει σημαντική εισροή αλλοδαπών φοιτητών.

Ηλίας
|

Πάντως υπάρχουν χώρες (π.χ η γειτονική Ιταλία) που έχουν το σύστημα της ελεύθερης πρόσβασης σε σχολές που δεν είναι πρώτης ζήτησης και λειτουργεί μία χαρά. Το σύστημα Γαβρόγλου δεν ήταν και κάποια παγκόσμια καινοτομία...

@Γιώργος Π. & bob mastoras

Ναι παιδιά συγγνώμη, έκανα λάθος. Ευχαριστώ πολύ για τη διόρθωση!

Tμήματα ελεύθερης επιλογής
|

Όσα τμήματα ΑΕΙ έχουν πολύ χαμηλή βάση εισαγωγής είναι και τώρα πρακτικά ελεύθερης επιλογής. Αν αρκεί να γράψεις 10/20 στα περισσότερα μαθήματα και εισάγεσαι οι απαιτήσεις είναι ήδη μειωμένες.

Με τις δηλώσεις των μαθητών Λυκείου απλώς θα επιβεβαιώναμε αυτό που ήδη γνωρίζουμε: το 80% των προτιμήσεων συγκεντρώνεται σε τμήματα και σχολές στις κεντρικές πόλεις.

Μαρια Π. (Μαμά και εκπαιδευτικός)
|

Θεωρώ ότι τα τμηματα ελεύθερης πρόσβασης ηταν μια θετική εξελιξη , μια καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα. Δεν έπρεπε να τα καταργήσουν με τόση ευκολία και προχειρότητα. Αν και ψήφισα την τωρινή κυβέρνηση, ενώ στους υπόλοιπους τομείς γίνονται θετικές αλλαγές , στο Υπουργείο Παιδείας γίνονται σπασμωδικές κινήσεις. Παράλληλα η Υπουργός Παιδείας μιλησε για εξορθολογισμό της υλης ,μάλλον μας εμπαίζει . Τελικά, καταργησε τις καλές αλλαγές του κ.Γαβρογλου και κράτησε τις κακές. Αναρωτιέμαι γιατί...

ΠΕ04
|

Η βάση έχει αξία μόνο αν ισχύει παντού. Δηλαδή δεν θα μπορείς να σπουδάζεις στο εξωτερικό ούτε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια (κολέγια προς το παρόν) του εσωτερικού. Αν δεν ισχύει αυτό, απλώς δημιουργείς "πελάτες" για τα προαναφερθέντα ΑΕΙ.

bob mastoras
|

@Ηλίας
Η κ. Γιαννάκου καθιέρωσε την βάση του 10. Η κ. Διαμαντοπούλου την κατάργησε.

Γιώργος Π.
|

@Ηλίας
Η κ. Γιαννάκου θεσμοθέτησε το 2006 την βάση του 10, την κατάργησε η κ. Διαμαντοπούλου το 2010

ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΡΘΕΤΕ ΠΟΤΕ!!!!!!!!!
|

Ο Γαβρόγλου αντιλαμβάνομαι ότι δεν κατανοεί τις συνέπειες των "μεταρρυθμίσεων του".
Θα πρέπει να μας εξηγήσει ο κύριος Γαβρόγλου:
1) Πως διασφαλίζεται το αδιάβλητο των εξετάσεων σε ενδοπεριφερειακό επίπεδο (διαρροή θεμάτων, επιεικής βαθμολόγηση, διαφορετική δυσκολία θεμάτων ανά περιφέρεια).
2)Επίσης, εφόσον θέλει ένα αξιόπιστο απολυτήριο, γιατί ο προφορικός καταλαμβάνει το 60% και οι απολυτήριες ενδοπεριφερειακές -οι οποίες είναι αμφιλεγόμενο κατά πόσο αξιόπιστες θα είναι- το 40% και να μην είναι 50-50;
3)Πως θα είναι σε θέση ο υποψήφιος να βελτιώσει την βαθμολογία του όταν το 10% θα παρακρατείται από το απολυτήριο, ένας βαθμός που δεν θα είναι δυνατό να βελτιωθεί εκ μέρους του υποψηφίου, αν θελήσει να ξαναδώσει;
4)Με ποια λογική κατηγοριοποιεί τα τμήματα σε αυτά που είναι προσβάσιμα με πανελλήνιες και σε αυτά που δεν είναι, υπονομεύοντας το κύρος των δεύτερων;
5) Με ποιο σκεπτικό κατήργησε του συντελεστές βαρύτητας; Το ίδιο θα μετράνε τα μαθηματικά με την γλώσσα-λογοτεχνία για υποψηφίους των θετικών σπουδών;
6) Πως θα αντικειμενικοποιηθεί το μάθημα της έκθεσης, συνεξετάζοντας το με την λογοτεχνία;

ΝΤΡΟΠΗ ΝΤΡΟΠΗ ΝΤΡΟΠΗ!!!!

Ο tempora o ministri
|

Η πολιτική και οι απόψεις Γαβρόγλου είναι η επιτομή του λαϊκισμού. Το γεγονός ότι δεν επιδίωξε καν να κατέβει υποψήφιος στις εκλογές τα λέει όλα... Αφού λοιπόν ο κ. Γαβρόγλου αποσύρθηκε ας μας αφήσει ήσυχους. Τόσο καιρό άλλωστε μόνο μίλαγε και δεν άκουγε σχεδόν κανέναν άλλον πλην των μελών του κόμματός του.

Όσο για τους υποστηρικτές του εδώ ένα πράγμα έχω να πω: το 32% του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές είναι αξιομνημόνευτο (κατά τη γνώμη μου, αξιοθρήνητο σε σχέση με όσα (δεν) έπραξε αυτή η αλήστου μνήμης κυβέρνηση...), όμως το 40% της ΝΔ και το 68% συνολικά της μη-ΣΥΡΙΖΑ ψήφου λέει περισσότερα.

Τέλος, μια απορία: προς τι η συνέντευξη Γαβρόγλου; Δεν θυμάμαι παρόμοιες συνεντεύξεις προς το esos από πρώην υπουργούς Παιδείας δυο μήνες μετά την αποχώρησἠ τους...

ΓΣ
|

Αυτό που λέει ο κ. Γαβρόγλου περί "ελεύθερης πρόσβασης" είναι διανοητικά ανέντιμο. Τι σημαίνει στ'αλήθεια να δίνεις "ελεύθερα" κάτι που κανεις δε θέλει; Γιατί για αυτό πρόκειται: σου λεει σε δέχομαι ελεύθερα σε κάποιο τμήμα στο οποίο κανένας (σχεδόν) δε θέλει να πάει. Δεν είναι εμπαιγμός αυτό; Και γιατί πρέπει το κράτος και η κοινωνία να πληρώνουν π.χ. για να σπουδάσει ένα αντικείμενο από τα "αζήτητα" κάποιος μαθητής του 3/20 ή του 5/20; Ποιόν εξυπηρετεί αυτό;

N
|

Ο γαβρογλου μια χαρά αναφέρεται και δεν ασκεί πολίτικη άπλα κριτικάρει τις αλλαγές του χώρου της παιδείας επειδή είναι η δουλειά του αυτή (καθηγητής). Όσο για μερικούς που του έβαλαν το ταμπελακι χειρότερου υπουργου δεν ξέρουν τι τους γίνεται επειδή έχουν περάσει πολύ χειρότεροι. Εκανε τις ανοησίες του άλλα έκανε και μερικά καλά-σωστά πράγματα, δε θέλω να κάνω θέμα τώρα απλά λέω ότι δεν ήταν ο χειρότερος, βασικά ήταν αρκετά οκ θα λεγα.

Ηλίας
|

@Πλατάρος

Λαϊκισμός επίσης είναι όταν υποκρινόμαστε ότι ο υποψήφιος του 5 έχει διαφορά από αυτόν του 3 του 2 ή του 7.

Όταν σε μια σχολή δεν συμπληρώνονται οι θέσεις των υποψηφίων ουσιαστικά όποιος τις δήλωσε μπήκε. Το ότι παρουσιάστηκε 4 μέρες σε ένα εξεταστικό κέντρο και έγραψε ό,τι ήθελε δε σημαίνει ότι έδωσε και εξετάσεις.

Αν είναι κατά του λαϊκισμού να επαναφέρει τη βάση του 10 που κατάργησε η Γιαννάκου και οι εισακτέοι σε κάθε σχολή να είναι όσοι έχει ανάγκη αυτή η χώρα.

Μανώλης
|

Αυτά "τα παιδιά" για τα οποία κόπτεται ο πρώην, αυτά που θα έμπαιναν χωρίς εξετάσεις, ενώ τώρα θα αγχωθούν και θα πληρώσουν χιλιάδες ευρω για προετοιμασία, όλοι ξέρουμε ότι ούτε θα αγχωθούν ούτε προετοιμασία χρειάζεται να κάνουν, απλά θα γράψουν 3 σε κάθε μάθημα και θα μπουν στα νέα "πανεπιστήμια Γαβρόγλου".
Παρόλα αυτά, προσωπικά θα ήθελα να δω το σόου της επιλογής των πράσινων και κόκκινων σχολών, σαν είδος διασκέδασης, γιατί οι σειρές στην τηλεόραση είναι χάλια.

Κώστας
|

Καμαρώνει για τα εκτρώματα που νομοθέτησε τόσα χρόνια φέρνοντας την πλήρη απαξίωση και την χαλαρότητα.
Επίσης από πότε όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα;;
Π.χ έχουμε τα Μαθηματικά που πρέπει να τα μελετάς από την Α΄ Δημοτικού για να τα πας καλά στην Γ Λυκείου , αλλά έχουμε και το ΑΟΘ που είναι μάθημα μιας χρονιάς.
Αυτά τα δύο μαθήματα είναι το ίδιο.
Αλλά με την ισοπεδωτική λογική Γαβρόγλου αυτά είναι ισοδύναμα.

Αιρετικός
|

Kαινούργια τμήματα που θα λειτουργήσουν φέτος δεν έχουν κανένα Καθηγητή.
Πολλά από τα τμήματα ΤΕΙ που "πανεπιστημιοποιήθηκαν" έχουν λιγότερους από 8 Καθηγητές.
Τα τελευταία χρόνια ο πληθυσμός των μελών ΔΕΠ μειώθηκε αυξάνοντας την αναλογία μελών ΔΕΠ/φοιτητή σε 3κοσμικά επίπεδα.
Όλα τα τμήματα που δίνουν έμφαση στα εργαστήρια (γεωπονικά, Πολυτεχνικά, υγείας) αναγκάζονται να μειώσουν τον αριθμό των εργαστηριακών ασκήσεων λόγω έλλειψης προσωπικού.
Αυτά είναι τα επιτεύγματα του κ. Γαβρόγλου.

Κώστας
|

'Οταν πολλές μα πολλές "πανεπιστημιακές" σχολές θα έχουν βάση εισαγωγής τα 5000 μόρια αυτό δεν είναι ελέυθερη πρόσβαση; Όταν κάποιος μαθητής γράφει 3 και 4 αυτό δεν είναι στην πράξη κατάργηση εξετάσεων;;; Δηλαδή τι πρέπει να γίνει;;; Ο μαθητής του 9 και του 10 επειδή το επιθυμεί να εισάγεται και στην ιατρική;; Επαναφορά της βάσης του 10 μπας και ξαναβρεί η τριτοβάθνια εκπαίδευση το κύρος της. Αυτό που έχουμε τώρα δεν είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό που έχουμε τώρα σε πολλές περιπτώσεις είναι τρώω τα λεφτά των γονιών μου κάνοντας φοιτητική ζωή και κάποια στιγμή τα παρατάω και κάνω κάτι άλλο. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που σε δέκα χρόνια θα πάρουν το πτυχίο αλλά θα τους είναι τελείως άχρηστο, είτε γιατί δεν θα έχει αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, είτε δεν θα έχουν τις πραγματικές γνώσεις που θα έπρεπε να έχουν.

Πλατάρος Γιάννης
|

Κρατώ μια φράση του από όλη την συνέντευξη

«Γιατί τα παιδιά αυτά να πρέπει να ζήσουν το άγχος της προετοιμασίας, όταν θα μπορούν να μπουν χωρίς εξετάσεις;»

Η επιτομή του επικίνδυνου λαϊκισμού...
Πριν πολλά χρόνια έχω πει, ότι όταν χάνεις την εξουσία το αντιλαμβάνεσαι σε 3 μήνες. (Εμπειρικός κανόνας) έπεσα λίγο έξω...

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
|

Έχει ξεφύγει ο Γαβρογλου..άλλαξε το σύστημα εισαγωγής στα μουσικα Πανεπιστήμια 3 μήνες πριν τις πανελλήνιες και τώρα σκέφτεται τα παιδιά της φετινής Γ Λυκείου που δεν θα έχουν πράσινες και κόκκινες σχολές!!!!

Ενας απλός μαθητής
|

Να μην καταργηθουν τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης είναι πρώτη χρονιά που θα τεθούν σε εφαρμογή και δεν γνώριζει κάνεις τι αποτέλεσμα μπορεί να αποφερουν

Γιώργος Κ.
|

Η απαξίωση στην οποία αναφέρεται ο κ. Γαβρόγλου δεν περιορίζεται μόνο στην Γ΄ Λυκείου, αλλά αφορά ολόκληρο το Λύκειο. Ο ίδιος δεν είναι άμοιρος ευθυνών για την κατάρρευση των ηθικών αξιών και την υποθήκευση του μέλλοντος της νέας γενιάς. Οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες για να δραστηριοποιήσουν τα κίνητρα των μαθητών και να τους εμπλέξουν στη μαθησιακή διαδικασία. Ωστόσο, η αρχή της ελάχιστης προσπάθειας έχει ακυρώσει το σύνολο του Λυκείου καθώς στις δύο πρώτες τάξεις οι απαιτήσεις είναι πολύ χαμηλές, οι μαθητές αδιαφορούν για τα μισά μαθήματα στην Α΄ και τη Β΄ Λυκείου αφού δεν τα εξετάζονται γραπτά και εθίζονται στη χαλαρότητα, ενώ στην Γ΄ Λυκείου (ομάδες προσανατολισμών) πολλαπλασιάζονται δραματικά με αντίστοιχη αύξηση της ύλης και του επιπέδου της δυσκολίας. Από το 1983 μέχρι σήμερα οι αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί στο σύστημα πρόσβασης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (Γενικές ή Πανελλαδικές Εξετάσεις) δεν έχουν συντελέσει στη βελτίωση του Λυκείου. Το Λύκειο, Γενικό ή Ενιαίο, δεν είναι πια επίκαιρο, έχει χάσει τη μορφωτική του αυτοτέλεια και έχει μετατραπεί σε φροντιστηριακό προθάλαμο για το πανεπιστήμιο. Πολλοί υποψήφιοι επιλέγουν τις σπουδές τους όχι με βάση την επιθυμία τους για το γνωστικό αντικείμενο, αλλά με κριτήρια πρόσκαιρης επαγγελματικής αποκατάστασης. Με τις τελευταίες ρυθμίσεις, δεν υπάρχει πλέον η έννοια της Γενικής Παιδείας και της σφαιρικής καλλιέργειας στην Γ΄ Λυκείου. Το σύστημα των τμημάτων υψηλής και χαμηλής ζήτησης κατηγοριοποιεί τους υποψήφιους, υποτιμά τις πραγματικές ικανότητές τους και τους καλεί να αποδεχτούν ότι δεν αξίζουν, αγνοώντας τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους. Κατά βάση, ο προσδιορισμός των σχολών χαμηλής ζήτησης είναι ασταθής, ευμετάβλητος και μάλλον αδιευκρίνιστος. Δύο πιθανές παρενέργειες είναι οι εξής:
• Ορισμένοι υποψήφιοι που μετείχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις και πέτυχαν μέτρια βαθμολογία δεν θα εισαχθούν σε ένα από τα 10 τμήματα χαμηλής ζήτησης επειδή οι θέσεις μπορεί να καλυφθούν από εκείνους τους υποψήφιους που επέλεξαν τα τμήματα χαμηλής ζήτησης με το βαθμό του απολυτηρίου και χωρίς εξετάσεις.
• Σε ένα τμήμα χαμηλής ζήτησης πρώην ΤΕΙ (που πανεπιστημιοποιήθηκε) π.χ. με 100 θέσεις, στο τέλος μπορεί να παρουσιαστούν 300 άριστοι υποψήφιοι με βαθμό 20, επειδή μπορεί να έκαναν εντατικό φροντιστήριο. Πώς θα ρυθμιστεί η εισαγωγή των ενδιαφερομένων σε αυτή την περίπτωση;
Είναι πρόδηλο ότι οι λεγόμενες πράσινες και κόκκινες σχολές έγιναν «στο πόδι», χωρίς καμιά σοβαρή μελέτη των ενδεχόμενων παρενεργειών και ορθώς καταργήθηκαν από την κα Κεραμέως. Το θετικό κοινωνικό πρόσημο που διατείνεται ο πρώην υπουργός είναι ιδεολογική φενάκη καθώς η λεγόμενη ελεύθερη πρόσβαση είναι απλώς προσχηματική.

Νίκος Θεοφανούδης
|

Όταν αναλάβατε κυρία Κεραμέως τα καθήκοντά σας ως υπουργός Παιδείας δηλώσατε οτι δεν θα γίνουν αλλαγές στο νέο σύστημα εισαγωγής. Λίγες μέρες μετά ανακοινώθηκε η κατάργηση της κατηγοριοποίησης των σχολών σε ελεύθερης ή όχι πρόσβασης. Ασχέτως αν ήταν σωστό αυτό το σύστημα εσείς έπρεπε να το αφήσετε ως έχει και να το αλλάξετε αργότερα αν δεν θεωρείτε το ισχύον αποτελεσματικό. Παρ' όλα αυτά δεν θεωρώ το κερασάκι στην τούρτα αυτές τις αλλαγές. Μπορεί τον Οκτώβριο η Κοινωνιολογία να γίνει Λατινικά και τον Απρίλιο τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ που έγιναν πανεπιστημιακά να γίνουν Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών αν δεν τα καταργήσετε τελείως.

Όλε
|

Ο απίθανος Γαβρόγλου πήρε χαμπάρι την κατάργηση των πράσινων σχολών 2 μήνες μετά την εξαγγελία της Κεραμέως .

Βραδυκαυστος !!!

Εθνικο Απολυτήριο
|

Υπάρχει κάποιος που έγραψε ή πιστεύει ότι ο Γαβρόγλου ψήφισε Εθνικό Απολυτήριο; Γιατί το ηλεκτρονικό αστείο έχει και όρια...

απλά πράγματα...
|

ελεύθερη πρόσβαση με αντικειμενικες βασεις που θα ορίζουν τα Ιδρύματα. Δυνατότητα μερικής φοίτησης σε εργαζόμενους, οικονομική στήριξη βάση επίδοσης όμως. Σπουδές συνεχίζουν όσοι μπορούν να ανταπεξέλθουν με κάποια λογικά περιθώρια, οπότε Τέλος στην λευκή κολλα!

ΝΙΚΟΛΑΣ Δ.
|

ΘΡΑΣΟΣ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΘΡΑΣΟΣ ΝΑ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΙΕΛΥΣΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ !
ΑΝΤΕ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΣΕ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΜΑΣ !

Ας απαντήσει ο κ.Γαβρόγλου
|

Πότε και με ποιά διαδικασία αποσπάστηκαν οι Περιφερειακοί στα ΑΕΙ;Γιατί δεν δημοσιεύθηκαν τα ονόματα τους και η σχετική υπουργική εγκύκλιος ή απόφαση;

Αναστάσης
|

Δεν δηλώθηκε ότι θα αποσυρθεί απ' την πολιτική μετά τις εκλογές ;

Στράτος
|

Ερώτηση γενικής φύσεως: Ο κ. Γαβρόγλου δεν είχε υποσχεθεί να αποσυρθεί από την πολιτική; Ή θεωρεί ότι οι παρεμβάσεις του αυτές δεν συνιστούν πολιτικό λόγο;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/63825/pyra-k-gavrogloy-meso-esos-sti-n-kerameos-gia-tin-katargisi-tis-eleytheris-eisagogis