Ο υφ. Παιδείας για τους ΕΔΙΠ

Δημοσίευση: 26/08/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 26/08/2019, 18:24

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υφ. Παιδείας για τους ΕΔΙΠ

Α. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία οι κατηγορίες προσωπικού των Α.Ε.Ι., καθώς και το έργο το οποίο επιτελούν, είναι σαφώς ορισμένα και διακριτά.

Β. Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.) ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού, το δε έργο το οποίο επιτελούν, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία διορισμού τους ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195/Α ́/2011), όπως ισχύει.

Γ. Σε κάθε περίπτωση, όποιες αλλαγές/μεταρρυθμίσεις του νομοθετικού πλαισίου το οποίο διέπει τη λειτουργία και το προσωπικό των Α.Ε.Ι., θα τύχει συνολικής επεξεργασίας στην ολοκληρωμένη νομοθετική πρωτοβουλία, την οποία θα αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Τα παραπάνω τονίζει ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάλης με γραπτή απάντηση στη Βουλή, ύστερα από σχετική αναφορά του Βουλευτή της ΝΔ. Στ. Καλογιάννη.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΆ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ

Σχόλια (31)

Κλάδος ΕΔΙΠ
|

Υπάρχουν ΕΔΙΠ που έλαβαν πτυχίο και διδακτορικό με διαφορά 15 ή 20 ετών, όντας ήδη διορισμένοι σε μόνιμη θέση στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν είναι εφικτή η ανανέωση.

ΠΕ04
|

Συμφωνώ απόλυτα με το μελος @ΔΕΠ ΕΚΠΑ

Δρ. ΕΔΙΠ ++ δημοσιεύσεις (μια ακόμη τέτοια υπάλληλος)
|

Μια ακόμη παρατήρηση. Ανάμεσα στα πολλά σχετικά και άσχετα σχόλια, κάποιος συνάδελφος ανέφερε πως δεν υπάρχουν κίνητρα για εμάς ώστε να παράγουμε περισσότερο και καλύτερο έργο. Πράγματι, όταν παραμένεις καθηλωμένος σε μια θέση χωρίς καμία απολύτως προοπτική εξέλιξης, (πέραν της διεκδίκησης μιας ανοιχτής θέσης ΔΕΠ σε κάποιο άλλο τμήμα ή γιατί όχι μιας οποιασδήποτε θέσης οπουδήποτε αλλού - γιατί αυτό προτείνουν οι έξω απ' το χορό), τότε δεν έχεις απολύτως καμία διάθεση να προσφέρεις τον καλύτερο εαυτό σου. Κι είμαστε πολλοί με εξαιρετικό έργο και δυνατότητες. Δεν είναι θέμα status η εξέλιξη μας σε ξεκάθαρα διδακτικό/ερευνητικό προσωπικό (υπό αυστηρά κριτήρια), είναι θέμα επανεκκίνησης μιας δυναμικής κατηγορίας προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Ενδιάμεσο σκαλοπάτι για να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία.

ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

@Βασίλης

Προφανώς και η εξέλιξη σε βαθμίδα Λέκτορα θα έχει θετική αποτύπωση στον μισθό, ειδικά αν αναγνωριστούν τα έτη προϋπηρεσίας στις θέσεις ΕΔΙΠ. Θα πρέπει να αποφασίσει η πολιτεία τι προσωπικό χρειάζεται. Διδακτικό και ερευνητικό ή εργαστηριακό. Με την παρούσα νομοθεσία το υπουργείο έχει μετατρέψει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα μέλη ΕΔΙΠ σε άτυπα μέλη ΔΕΠ, ειδικά σε τμήματα που δεν έχουν εργαστήρια, όπως για παράδειγμα στη Φιλοσοφική Σχολή. Με αυτό τον τρόπο καλύπτει τα κενά σε μέλη ΔΕΠ. Αυτό είναι απαράδεκτο. Αυτοδύναμη διδασκαλία σημαίνει έρευνα και σημαίνει ακαδημαϊκή εξέλιξη. Αν το υπουργείο δεν σκοπεύει να δώσει την δυνατότητα εξέλιξης στα μέλη ΕΔΙΠ, τότε θα πρέπει να ρυθμίσει έτσι τη νομοθεσία ώστε οι υποχρεώσεις τους να είναι καθαρά εργαστηριακές (ούτε αυτοδύναμη διδασκαλία να επιτρέπεται, ούτε ερευνητική δραστηριότητα).

Κώστας Δρ ΕΔΙΠ
|

Υπομονή μέχρι να ξεκινήσουν τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Απλά.

Γιάννης
|

@Βασίλης
Τα "επιχειρήματα" που αναφέρετε έχουν απαντηθεί αναρίθμητες φορές και αναπαράγονται χωρίς νόημα και σκοπό. Τα εργαστήρια δεν είναι κανένα πρόβλημα καθώς θα μπορούσαν οι νέοι Λέκτορες να συνεχίσουν να τα υποστηρίζουν. Το "βοηθητικό έργο" που αναφέρεστε ποιο είναι αλήθεια; Μήπως οι πτυχιακές/διπλωματικές εργασίες; Μήπως το αυτοδύναμο έργο για το οποίο δεν έχουμε λόγο στη ΓΣ του τμήματος καθώς μετέχει μόνο ένας εκπρόσωπος; Μήπως το ερευνητικό έργο που απαξιώνεται καθώς δεν αποτιμάται πουθενά;

Βασίλης
|

Εκείνο που εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να αντιληφθώ από όλη αυτή τη συζήτηση που έρχεται και ξαναέρχεται στο προσκήνιο και νομίζω έχει κουράσει τους αναγνώστες των εκπαιδευτικών sites είναι αν το πρόβλημα είναι κατά βάση οικονομικό ή αφορά κυρίως το status των μελών ΕΔΙΠ και ΕΕΠ των πανεπιστημίων. Τί ακριβώς θα άλλαζε δηλαδή αν γινόντουσαν αύριο Λέκτορες; Αυτή η εξέλιξη θα αναβάθμιζε σημαντικά τις αποδοχές τους; Μετά, να εξελιχθούν μπορούν και τώρα με τα προσόντα τους και δεν είναι απαραίτητο να εξελιχθούν στο τμήμα που εργάζονται. Μπορούν σε πολλά άλλα τμήματα των ΑΕΙ να υποβάλλουν την υποψηφιότητά τους. Ύστερα, αν υποθέσουμε οτι γίνονται Λέκτορες, τί θα γίνει με τα εργαστήρια, τις επιτηρήσεις και το βοηθητικό έργο που προσφέρει το εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό των ΑΕΙ και ανέφερε ένας άλλος σχολιαστής πιο πάνω; Πρέπει να προσληφθούν νέα ΕΔΙΠ για να το κάνουν; Με άλλα λόγια υπάρχουν αρκετά κενά στην όλη επιχειρηματολογία που αναπτύσσεται και γι' αυτό νομίζω δεν βρίσκεται λύση και διέξοδος στα αίτημά τους που μπορεί σε κάποιες τουλάχιστον περιπτώσεις να είναι και δίκαιο. Ας απαντήσουν κάποιοι σε αυτά τα ζητήματα, γιατί η κουβέντα μοιάζει να αναλώνεται στα ίδια και τα ίδια.

εκπαιδευτίκος
|

@ΕΔΙΠ
Το ότι κάνει κάποιος ένα λειτούργημα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και υπάλληλος, αφού ο εργοδότης του είναι το κράτος. Άρα όλοι ακόμα και οι καθηγητές πανεπιστημίου και οι δικαστικοί αφού μισθοδοτούνται από το κράτος είναι εν δυνάμει δημόσιοι υπάλληλοι με την καλή και παρεξηγημένη έννοια του όρου. Δεν γίνεται κάποιοι όταν τους συμφέρει να είναι δημόσιοι υπάλληλοι και όποτε τους συμφέρει να θυμόνται το αυτοδιοίκητο. Δηλαδή δεν έχει νόημα να έχουμε αυτοδιοικούμενα ιδρύματα όταν ο μισθός του κάθε εργαζομένου βαρύνει το κράτος και μάλιστα χωρίς έλεγχο. Δηλαδή αν στο Χ-ΑΕΙ αποφασίσουν να μην κάνουν μαθήματα το κράτος πρέπει να πληρώνει τους καθηγητές και το προσωπικό ? ? ? (τραβηγμένο παράδειγμα). Αλλά αν στο Χ- ΑΕΙ και σε μια κρίση εκλεγεί κάποιος με μειωμένα προσόντα έναντι κάποιου άλλου με όλες τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται το κράτος θα πρέπει να πληρώνει χωρίς να ζητάει αποτελέσματα ??

@ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

Εξαρχής αντιλήφθηκα ότι το σχόλιό σας ήταν θετικά διακείμενο προς τον κλάδο μας και σας ευχαριστώ για αυτό. Απλά διαφωνώ κάπως με την προσέγγιση: "αφού είστε αδικημένος κλάδος ας μπορείτε να γίνεται προϊστάμενοι και να πληρώνεστε με το ενιαίο"...
Αντ' αυτού θα μπορούσε να υπάρχει η δυνατότητα μετάταξης σε θέσεις διοικητικού προσωπικού ώστε όντως όσοι συνάδελφοι δεν ενδιαφέρονται για διδασκαλία και έρευνα να αποχωρήσουν (δεν θα είναι και λίγοι) και να υπάρχει κατώτατο πλαφόν στο ειδικό μισθολόγιο ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα κάποιος με ειδικό μισθολόγιο να παίρνει λιγότερα χρήματα από αντίστοιχο διοικητικό υπάλληλο με τα ίδια προσόντα και ενιαίο μισθολόγιο (κάτι που όντως είναι παράλογο γιατί το ειδικό έχει τη λογική ότι όσοι είναι σε αυτό θα πρέπει να πληρώνονται περισσότερο και όχι λιγότερο σε σχέση με τα τυπικά προσόντα τους). Αλλά το πρόβλημα δεν είναι αυτό...
Το πρόβλημα είναι ότι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχει αναπαραχθεί για άλλη μια φορά το μοντέλο που υπήρχε πριν το 1982 με τις έδρες και τους βοηθούς και κάποιοι από την ίδια γενιά μελών ΔΕΠ που τότε πολέμησε για την κατάργησή του σήμερα μιλάει για "επικουρικό" προσωπικό... Ευτυχώς όχι όλοι και ευτυχώς πλέον ούτε η ΠΟΣΔΕΠ...

ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

@ΕΔΙΠ
Όταν λέω δημοσίου υπαλλήλου αναφέρομαι στο μισθολόγιο (το ενιαίο είναι ευνοϊκότερο από το ειδικό στη παρούσα φάση τουλάχιστον) και στην δυνατότητα, αν κάποιος ΕΔΙΠ επιθυμεί, να αναλαμβάνει διοικητική θέση ευθύνης ώστε να έχει και το ανάλογο επίδομα ευθύνης. Τα μέλη ΕΔΙΠ με την παρούσα κατάσταση είναι η πιο αδικημένη κατηγορία δημοσίου λειτουργού ως προς τα κίνητρα παραγωγικότητας και την επαγγελματική- οικονομική ανέλιξη. Αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα. Εξέλιξη σε θέση λέκτορα για όσους το επιθυμούν και έχουν τα προσόντα, δυνατότητα για καλύτερη επαγγελματική εξέλιξη και με ισότιμες με τους άλλους ΠΕ δημόσιους υπαλλήλους απολαβές και τους υπόλοιπους.

Κωστας
|

Και οι διδάκτορες-ερευνητες που συνεργάζονται χρόνια με τα πανεπιστήμια και παράγουν ερευνητικό έργο τι θα απογινουν;

Σχολιαστής
|

Από όλα αυτά που διάβασα, δεν υπάρχει ούτε ένα πειστικό επιχείρημα για να γίνουν οι εδιπ και οι ΕΕΠ λέκτορες.

ΕΔΙΠ
|

Δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι όσοι ΕΔΙΠ δεν έχουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο... Δημόσιοι λειτουργοί είναι και εκπαιδευτικό προσωπικό, απλά δεν έχουν καθήκοντα αντίστοιχα με αυτά των μονίμων λεκτόρων όπως έχουν τα μέλη ΕΔΙΠ συνήθως με διδακτορικό και δημοσιεύσεις αλλά χωρίς διακριτό τίτλο.
Προς 27 Αυγ 2019 18:42: Αυτό που λέτε έχει να κάνει με τις ελάχιστες ΝΕΕΣ θέσεις/πιστώσεις που κατανέμονται στα ιδρύματα. Αυτές δεν επάρκουν για να καλύψουν τα κενά και σε αυτές είναι σχεδόν αδύνατο (με ελάχιστες εξαιρέσεις μετρημένες στα δάκτυλα και για λόγους που δεν ήθελα να αναφέρω) να τις καταλάβουν μέλη ΕΔΙΠ απλούστατα επειδή τα Τμήματα διψάνε για νέο προσωπικό και όλα τα μέλη ΔΕΠ είναι αποτρεπτικά ανεξαρτήτως προσόντων. Μπορεί μέλος ΕΔΙΠ να βάλει υποψηφιότητα για τέτοια θέση και να δει μια εισηγητική που να βγάζει τα πολλαπλάσια paper του σε σχέση με των ανθυποψηφίων του "στην περιφέρεια του αντικειμένου" απλούστατα επειδή τα Τμήματα έχουν ανάγκη το ΝΕΟ μέλος ΔΕΠ αφού το μέλος ΕΔΙΠ το έχουν ήδη. Επιπλέον, οι θέσεις αυτές είναι θέσεις Επίκουρων και άνω.
Τα μέλη ΕΔΙΠ με διδακτορικό και δημοσιεύσεις λένε ότι αν έχουν τα τυπικά προσόντα Επίκουρου, να γίνουν μετά από κρίση μόνιμοι λέκτορες (δεδομένου ότι ήδη επιτελούν αυτά τα καθήκοντα) και άρα να μην επηρεάσουν την κατανομή των νέων θέσεων και ως λέκτορες να μπορούν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα να μπορούν να προκηρύξουν τη θέση του για Επίκουροι φυσικά με ανοικτές διαδικασίες όπως όλα μέλη ΔΕΠ από Επίκουροι και επάνω. Έτσι και οι θέσεις μέλων ΔΕΠ θα αυξηθούν και χωρίς να χρειάζονται νέες πιστώσεις και χωρίς να μειωθούν οι ΝΕΕΣ θέσεις μελών ΔΕΠ και όλα αυτά χωρίς καμμία έκπτωση στην αξιοκρατία αφού από τη θέση Επίκουρου και επάνω η διαδικασία θα είναι ανοικτή προς όλους (όπως και τώρα άλλωστε αυτό γίνεται από Επίκουρος και επάνω και όχι από Λέκτορας αφού δεν προκηρύσονται τέτοιες θέσεις). Τώρα αν υπάρχουν μέλη ΕΔΙΠ που ενώ έχουν τυπικά προσόντα Επίκουρου και γίνουν λέκτορες αλλά δεν κάνουν πλέον τίποτα ας μείνουν για πάντα λέκτορες... κανένα πρόβλημα... όπως ισχύει με όλα τα μέλη ΔΕΠ...

ΕΔΙΠ με αυτοδύναμη διδασκαλία
|

Θα ήθελα τη γνώμη σας για τα εξής:

1) Στη Γ.Σ. του Τομέα γίνεται η κατανομή του διδακτικού έργου σε ΔΕΠ/ΕΔΙΠ. Στη συνέλευση αυτή μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ΔΕΠ, αλλά ΟΧΙ οι ΕΔΙΠ που έχουν αυτοδύναμη διδασκαλία, παρά μόνο ένας τους εκπρόσωπος. Συζητούν και αποφασίζουν άλλοι για τα μαθήματά τους.

2) Ως διδάσκουσα σε μεταπτυχιακά προγράμματα μπορώ να επιβλέπω διπλωματικές εργασίες. Κάποιες από αυτές δημοσιεύονται σε περιοδικά και οι φοιτητές εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους να συνεχίσουμε τη συνεργασία σε επίπεδο διδακτορικού.
Τι τους απαντάμε; Λυπάμαι, αλλά ο νόμος δεν μου επιτρέπει να επιβλέπω διδακτορικές διατριβές, ούτε καν να είμαι στην τριμελή συμβουλευτική επιτροπή. Για να συνεχίσεις τη δουλειά που ξεκινήσαμε πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιο μέλος ΔΕΠ.

Είμαι 40 ετών, βαθμίδα Α', με δημοσιεύσεις επιπέδου επίκουρου καθηγητή. Δεν έχω πρόβλημα να γίνει νέα προκήρυξη, αλλά γνωρίζω ότι δεν πρόκειται να προκηρυχθεί θέση στο γνωστικό μου αντικείμενο γιατί οι ανάγκες του Τμήματος καλύπτονται από μένα, ενώ υπάρχουν τεράστια άλλα κενά.
Θα ήθελα επομένως από τον κ. Υφυπουργό να μην επικαλείται απλά την επάρκεια των νόμων, αλλά να απαντήσει με πραγματικά επιχειρήματα στο ερώτημα: Γιατί δεν πρέπει να επιτραπεί η εξέλιξη ορισμένων μελών ΕΔΙΠ.

ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

Πρέπει να σταματήσει το υπουργείο αυτή την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Τα μέλη ΕΔΙΠ και ΕΕΠ ή θα πρέπει να γίνουν ΔΕΠ, αφού σε πλείστες πλέον περιπτώσεις επιτελούν κανονικό και αυτόνομο διδακτικό έργο, ή να καταργηθούν οι διατάξεις που επιτρέπουν αυτό και το πλαίσιο να είναι αυτό του δημοσίου υπαλλήλου. Όλες οι άλλες λύσεις είναι μεσοβέζικες, προβληματικές και δεν συνάδουν με τις συνήθεις διεθνώς ακαδημαϊκές πρακτικές.

Cristine
|

Εξαιρετική η επιστολή της Πρωτοβουλίας Δρ ΕΔΙΠ και ΕΕΠ.Περιγράφουν την πραγματική κατάσταση,όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στα ελληνικά ΑΕΙ.Οσοι προβάλλουν αντιρρήσεις δεν θέλουν να δεχθούν την πραγματικότητα ο καθένας για προσωπικούς λόγους.Η νέα κυβέρνηση πρέπει να δώσει λύση και να μην αφήσει το χάος να διαιωνίζεται.

Ερώτηση για ΕΔΙΠ
|

Διαβάζω με ενδιαφέρον τα σχόλια, και μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: Βλέπω ότι αρκετοί (ΕΔΙΠ κατα πως φαίνεται) λένε "να γίνουμε ΔΕΠ με ανοιχτή διαδικασία". Μα, αυτή τη στιγμή ενα τμήμα μπορεί να προκυρήξει την επόμενη θέση που θα του δοθεί σε οποιοδήποτε σχετικό αντικείμενο και να τη διεκδικήσει ένα μελος ΕΔΙΠ, με ανοικτή διαδικασία. Αλλά δε μπορεί οι ΕΔΙΠ να ζητάνε αυτό, γιατί αυτό υπάρχει ήδη σαν λύση. Αρα τι ζητάνε;

ΔΕΝΘΑΛΙΟΣ
|

Προφανώς θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για το μισθολογικό ζήτημα των ΕΔΙΠ, καθώς ο μισθός τους είναι μικρότερος (ναι, μικρότερος) από αυτόν του καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γεγονός τουλάχιστον εξευτελιστικό!

Εξέλιξη ΕΔΙΠ σε ΔΕΠ
|

Υπάρχουν ΕΔΙΠ που κατέχουν διδακτορικούς τίτλους.
Αυτοί οι ΕΔΙΠ πιστεύω ότι και με κάποιες δημοσιεύσεις θα μπορούν να γίνουν ΔΕΠ.
Υπάρχουν ΕΔΙΠ που δεν έχουν Διδακτορικό. Αυτοί για να εξελιχθούν πιστεύω
ότι θα πρέπει να το αποκτήσουν, επίσης χρειάζονται και κάποιες δημοσιεύσεις.

Λύση για τους Δρ ΕΔΙΠ τωρα
|

Δώστε μας κ. Υπουργε την δυνατότητα όσοι θελουμε και μπορούμε με αίτηση μας να εξελιχθούμε σε βαθμίδα ΔΕΠ με ΑΝΟΙΚΤΗ διαδικασία στα πανεπιστήμια μας που υπηρετούμε επι πολλά χρονια και έχουμε προσφέρει τον εαυτό μας στην ουσία ως μέλη ΔΕΠ με υψηλού επιπέδου επιστημονική έρευνα, αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα, διεθνή συνεδρια, ευρωπαϊκά project κλπ. Είναι ένα απολύτως αξιοκρατικό και δίκαιο αίτημα.Αναμενουμε την νομοθετική ρύθμιση επειγοντως.

Νίκος
|

Το καινούριο νομοσχέδιο ελπίζω να περιλαμβάνει και τη αποκατάσταση των εργασιακών σχέσεων των χρόνια συμβασιούχων στα ΑΕΙ

ΠΕ19
|

Άλλο θέλει να πει ο Δρ. Κοντογιάννης αλλά στην ουσία λέει την αλήθεια. Κανένας δεν έβαλε με το ζόρι τους ΕΔΙΠ να γίνου ΕΔΙΠ (ειδικά αυτούς από Α/μια Β/μια) μάλιστα δεν είναι στις υποχρεώσεις κανενός ΕΔΙΠ και ΕΕΠ να κάνει Βασικά μαθήματα του τμήματος πέρα από εργαστήρια και ξένες γλώσσες (ΕΕΠ που κάνουν βασικά μαθήματα του τμήματος απλά είναι παρά φύσιν) Συμφωνώ απολύτως με τον Δρ Κοντογιάννη ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ στο ενιαίο μισθολόγιο και συνθήκες δημοσίου υπαλλήλου. Ίσως και γιατί όχι να δίνεται η δυνατότητα σε όλες αυτές τις κατηγορίες εργαζομένων να παίρνουν και διοικητικές θέσεις στα ιδρύματα. Τα διετή θα ήταν μια καλή ευκαιρία για τον κόσμο αυτό σ’ ένα μοντέλο διοίκησης περισσότερο κοντά σε αυτό του σχολείου. Έρευνα και θεωρητικά μαθήματα ΕΔΙΠ και ΕΕΠ θα έπρεπε να διδάσκουν μόνο με επιπλέον αμοιβή σαν ιδιωτικό έργο. Τώρα αν ΕΔΙΠ και ΕΕΠ καλύβουν θέσεις ΔΕΠ εδώ πραγματικά υπάρχει πρόβλημα
1. ΕΔΙΠ και ΕΕΠ προσελήφθησαν (ανεξάρτητα τα προσόντα που έχουν τώρα) ως ΕΔΙΠ και ΕΕΠ (καλά σαν δάσκαλοι, ωρομίσθιοι, διοικητικοί αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και όχι ως επίκουροι. Αν η θέση που προσλήφθηκαν ήταν Επίκουρος πιθανόν να μην εκλέγονταν. ΆΡΑ ΔΕΝ είναι δίκαιο να καλύβουν θέση ΔΕΠ.
2. Τι πρέπει να γίνει ?
a. Να Γίνουν ΔΕΠ εν μία νυκτή. Με ποια κριτήρια? Πόσοι ? σε ποιες θέσεις ?
b. Να διεκδικήσουν με ανοικτές διαδικασίες θέση ΔΕΠ. Πόσες θέσεις ? Ποιες θέσεις ?
i. Αν δεν εκλεγούν θα μείνουν στην θέση τους να κάνουν τι αν η θέση που κατείχαν στην ουσία είναι θέση ΔΕΠ άρα δεν έχει νόημα η παραμονή τους εκεί ?
ii. Να απολυθούν ? μα είχαν μόνιμη θέση !!!
iii. Ίσως η μετακίνηση σε άλλο ΑΕΙ ήταν μια λύση. Αλλά πως πας από την Καβάλα στα Γιάννενα ?
Πραγματικά παζλ για δύσκολους λύτες. Πάντως συμπονώ τους συναδέλφους ΕΔΙΠ ειδικά οι περισσότεροι είναι 40-50 χρονών ή και περισσότερο Φανταστείτε πόσο καλό είναι για τα πανεπιστήμια μας (είναι και όλα πανεπιστήμια τρομάρα μας) που αντί να φέρνουμε 30ριδες και 35ριδες επίκουρους από το εξωτερικό αναβαθμίζαμε 50ριδες ΕΔΙΠ .

Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ4.01
|

Η προηγούμενη κυβέρνηση συμβάλλοντας στο χάος που ήδη υπήρχε, ΕΔΙΠοποίησε (ή και ΕΕΠοποίησε) κόσμο και κοσμάκη.
1. Διοικητικούς που μονιμοποιήθηκαν ενώ ήταν ωρομίσθιοι ή ΠΔ 407
2. ΕΤΕΠ που είχαν μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό
3. Διοικητικούς πάσης φύσης και προέλευσης με Διδακτορικό
4. Εκπαιδευτικούς Α/μιας & Β/μιας εκπαίδευσης με τυπικά προσόντα επίκουρου (ίσως πριν κάμποσα χρόνια )
Ακόμα ΚΑΙ η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε Λέκτορες Παν/μιων προσωποπαγείς.
Μετά την κατάργηση των καθηγητών εφαρμογών δεν καθάρισε το τοπίο με ευθύνη όλων τον κυβερνήσεων μέχρι τώρα. Πάνε σχεδόν 10 χρόνια από τότε που καταργήθηκε η βαθμίδα και ακόμα υπήρχαν (πριν 4 μήνες) Λέκτορες εφαρμογών, ΔΕΠ δηλαδή χωρίς διδακτορικό !!!!
Με την Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ το πράγμα έγινε ακόμα ποιο περίπλοκο αφού υπάρχουν ενδεχομένως και στο ίδιο τμήμα:
1. Λέκτορες προσωποπαγής !!!!!
2. Καθηγητές Εφαρμογών με Δ.Δ που έγιναν Λέκτορες προσωποπαγής !!!!!
3. Λέκτορες εφαρμογών χωρίς διδακτορικό (ίσως και χωρίς μάστερ)
4. ΕΕΠ με Διδακτορικό
5. ΕΕΠ χωρίς Διδακτορικό
6. ΕΔΙΠ παν/μιων με Διδακτορικό
7. ΕΔΙΠ παν/μιων χωρίς Διδακτορικό
8. ΕΔΙΠ πρώην ΤΕΙ με Διδακτορικό
9. ΕΔΙΠ πρώην ΤΕΙ χωρίς Διδακτορικό
10. ΕΤΕΠ Διάφορων μορφωτικών επιπέδων (Διδακτορικό – ΕΠΑΛ)
Οι 2 τελευταίοι με μισθούς ΔΕ
Μετρήσαμε 10 κατηγορίες ακαδημαϊκού προσωπικού με πλεγμένα προσόντα, μισθούς, αλλά και αρμοδιότητες. Όλες οι κυβερνήσεις έχουν ευθύνη για το μπάχαλο που υπάρχει. Σε κανένα πολιτισμένο κράτος δεν υπάρχουν ΔΕΠ χωρίς Διδακτορικό !!! σε κανένα πολιτισμένο κράτος ακαδημαϊκό προσωπικό δεν είναι σε βαθμίδες που έχουν καταργηθεί εδώ και 10 !!! χρόνια.

Ανανέωση προσωπικού ΑΕΙ
|

Πόσο εξωστρεφές είναι ένα ΑΕΙ να ανακυκλώνει το εγχώριο διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, χωρίς να δίνεται πρακτικά καμία ευκαιρία σε νέους "ξένους" ανθρώπους, που θα φέρουν την αναγκαία ανανέωση και ποικιλομορφία από πιο ανεπτυγμένα ακαδημαϊκά περιβάλλοντα;

Με τα σημερινά δεδομένα θα έπρεπε να δίνονται κίνητρα για μεταδιδακτορική έρευνα [διετή ή τριετή PostDoc, με κρατική υποτροφία] σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού.

Μερικές ιδέες για ριζικές τομές στην επόμενη δεκαετία:

α) να δίνεται επισήμως, σε όλα τα ΑΕΙ, ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ στα εκλεκτορικά των νέων μελών ΔΕΠ για όσους έχουν αυξημένα τυπικά προσόντα - πχ. διδακτορικό από τα 100 καλύτερα ΑΕΙ του κόσμου βάσει διεθνών αξιολογήσεων.

β) να αποκλείονται αυτομάτως από τη διαδικασία όσοι έχουν λάβει *και* το πρώτο πτυχίο *και* το διδακτορικό δίπλωμα από σχολές του ίδιου ΑΕΙ στο οποίο προκηρύσσεται η θέση, προκείμενου να αποφευχθούν φαινόμενα νεποτισμού.

γ) να ενισχυθούν τα ερευνητικά κέντρα και τα τεχνολογικά πάρκα - κανονικά θα έπρεπε κάθε ΑΕΙ να έχει έναν αφιερωμένο χώρο Ερευνών και Καινοτομίας με τις αντίστοιχες υποδομές και χρηματοδότηση, και μέσω αυτών να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την πρόσληψη αλλοδαπών ερευνητές (πχ. από Ευρώπη, Ασία, Αφρική) με στόχο τη μόνιμη εγκατάσταση νέων επαγγελματιών υψηλών προσόντων στην Ελλάδα και την αναδιάταξη της βιομηχανίας και οικονομίας.

Δρ ΕΔΙΠ
|

Μα καλά,

η Κεραμέως δεν είπε προ ημερών ότι οι ΕΔΙΠ είναι στην ατζέντα του Υπουργείου;
Του ΣΥΡΙΖΑ την ατζέντα εννοούσε;

Μέλος ΕΕΠ
|

Και εαν εχουν τοσα πολλα περισσοτερα προσοντα αποκτημενα απο διεθνη ερευνητικα (FP5, FP6, FP7, Horizon) σε σχεση με μέλη ΔΕΠ καθως και διδακτικη εμπειρια ετων στο Πανεπιστημιο γιατι να γινουν μελη ΔΕΠ με ανοιχτες διαδικασιες και οχι αυτοματα;

Δρ ΕΔΙΠ
|

Αγαπητή Κυρία Υπουργε αναμένουμε επειγοντως από εσας την νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει το δικαίωμα στους Δρ ΕΔΙΠ και ΕΕΠ το δικαίωμα με αίτηση τους να μπορούν να εξελιχθούν με ΑΝΟΙΚΤΗ διαδικασία σε οποια βαθμίδα ζητήσουν με την αίτηση τους. Περιμένουμε 5 χρονια εγκλωβισμένοι στην στασιμότητα ενώ έχουμε επιδιώξει την Αριστεία. Δεν υπάρχει σε καμια χώρα του Δυτικού κόσμου αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα. ΑΝΟΙΚΤΗ Αξιολόγηση και δυνατότητα εξέλιξης είναι το αίτημα μας.

Iωαννης Κοντογιαννης Δρ. ΕΔΙΠ ΠΑΔΑ
|

Οι ΕΔΙΠ και μεσα σε αυτους και οι διδακτορες με βαση τη νομοθεσια του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195/Α ́/2011), ΔΕΝ ειναι ακαδημαΙκο ( δηλαδη επιστημονικο ) προσωπικο διοτι στα προαπαιτουμενα της θεσης τους δεν ειναι ο διδακτορικός τίτλος. Η προταση μου ειναι η εξης απλή. Να εφαρμοσθεί ο νόμος . Δηλαδή εφοσον προκειται για μη επιστημονικο προσωπικο αλλά για δημόσιους υπαλληλους
α) Να ενταχθούμε οπως ολοι οι Δ.Υ στο ενιαιο μισθολογιο και να αποδωθει το Διδακτορικο επιδομα στους διδακτορες ΕΔΙΠ. Αυτό σημαίνει οτι θα αυξηθεί ο μισθος μας τουλαχιστον κατα 100 ευρω . Τι γυρευουμε εμεις στο ειδικο μισθολογιο αφου κατα νόμο δεν ειμαστε επιστημονικο προσωπικο .
β) να μην επιβαλλεται στους Δρ. ΕΔΙΠ κανενα επιστημονικό ή ερευνητικο εργο ή καθηκον ( διδασκαλια, επιβλέψεις, παραγωγη δημοσιευσεων με το τιτλο του ιδρύματος, και αλλα) εφόσον προσληφθησαν ως Δ.Υ με καθηκον τα εργαστήρια , τις επιτηρήσεις και γενικα βοηθητικά καθήκοντα. να πάψει πλεον αυτή η ερμαφροδιτη κατάσταση για τους Δρ. Εδιπ
γ) να απαγορευτεί κατα τη διαρκεια της παρουσιας τους στα ιδρύματα η ενασχοληση τους με επιστημονικο εργο ( παραγωγη δημοσιεύσεων) διοτι αυτό ειναι προσωπικη τους υπόθεση και αποβαινει εις βάρος της εργασίας τους αφου με βαση το νόμο δεν προκειται για επιστημονικό προσωπικο.

Αν η κα. Υπουργός υλοποιήσει αυτή τη προταση τα πραγματα μπαινουν στη θεση τους. Αλλιως και παππας και ζευγας δεν γίνεται σε ενα συγκροτημένο κράτος. Οποιαδήποτε αλλη λυση προϋποθέτει την αναγνώριση εκ μερους του κρατους του ακαδημαΙκου χαρακτηρα των Δρ.ΕΔΙΠ και οτι αυτό συνεπαγεται.

Αναγνώστης
|

Πολύ καλή και τεκμηριωμένη άποψη επί του θέματος. Σε μια προοδευτική κοινωνία θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης, στη βάση αρκετών κριτηρίων, με κύριο γνώμονα και στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της υπηρεσίας. Νομίζω ότι τα πανεπιστήμια μόνο θετικά θα έχουν αν υιοθετήσουν την πρωτοποριακή αυτή πρόταση

Γιώργος
|

@μελος ΔΕΠ
εφοσον γινουν λεκτορες (ηδη αυτα τα καθηκοντα εχουν) η εξελιξη θα ειναι με ανοιχτες διαδικασιες. Αληθεια μπηκατε στον κοπο να διαβασετε το σχετικο εγγραφο ή απλα αναπαραγετε μια ρητορικη που εχει κουρασει;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/63865/o-yf-paideias-gia-toys-edip