Πρότυπο το Γυμνάσιο… αλλά χωρίς καθηγητές σε Φιλολογικά μαθήματα, Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική και Οικιακή Οικονομία

Δημοσίευση: 26/09/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 26/09/2019, 16:59

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

   Πρότυπο το Γυμνάσιο… αλλά χωρίς καθηγητές σε Φιλολογικά μαθήματα, Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική και Οικιακή Οικονομία

Τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων

Σας ενημερώνουμε ότι μπαίνοντας στην 3η βδομάδα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Γυμνάσιό μας παρουσιάζει κενά βασικών καθηγητών σε Φιλολογικά μαθήματα, Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Οικιακή Οικονομία και άλλα αντικείμενα. Μαθαίνουμε ότι παρόμοια κενά υπάρχουν και σε άλλα Πρότυπα αλλά και Πειραματικά Σχολεία.

Αυτό αναφέρει ο  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, σε επιστολή που απέστειλε σήμερα στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως και την υφυπουργό Σ. Ζαχαράκη, και σημειώνει:

  • Ο τελευταίος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης δεν προβλέπει την αυτόματη αναπλήρωση κενών με καθηγητές αυξημένων προσόντων. Επομένως, η λύση εναπόκειται στις ενέργειες των σχολικών διευθυντών, των τοπικών Διευθυντών Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης, της ΕΕΠΠΣ (Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής) και του υπουργείου.
  • Από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, στη δική μας περίπτωση ο διευθυντής του Γυμνασίου μας και ο τοπικός Διευθυντής Β’ Βάθμιας έχουν προβεί στις αναγκαίες ενέργειες σύμφωνα με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, αλλά η ΕΕΠΠΣ και το Υπουργείο δεν έχουν δώσει λύση για κάλυψη των κενών και μάλιστα, όπως προβλέπει ο τελευταίος νόμος, με απόσπαση καθηγητών διδακτικής εμπειρίας πέντε -κατ’ ελάχιστον- ετών.
  • Όσο τα κενά υφίστανται, χάνονται κρίσιμες ώρες αναφορικά με τη ροή και την ανάπτυξη του προγράμματος διδασκαλίας της ύλης στη φετινή χρονιά και φυσικά, προκύπτουν γενικότερα προβλήματα στην καθημερινότητα μαθητών και καθηγητών (αστάθεια στις ώρες και στο πρόγραμμα, επιβάρυνση των υπαρχόντων καθηγητών να καλύπτουν ώρες, κενά ωρών που αναπόφευκτα προκύπτουν σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας τους κ.ο.κ.)
  • Από την άλλη πλευρά, η στελέχωση των κενών με απλούς αναπληρωτές είναι μία λύση την οποία κρίνουμε αναντίστοιχη και ακατάλληλη σε σχέση με το επίπεδο καθηγητών που απαιτείται να έχουν τα Πρότυπα, σύμφωνα με το είδος, τη μορφή, το σκοπό και το περιεχόμενο του θεσμού.
  • Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες οι οποίες θα δώσουν άμεσο αποτέλεσμα και σας ευχαριστούμε προκαταβολικά για το ενδιαφέρον και τη φροντίδα επίλυσης του προβλήματος.
  • Είμαστε στη διάθεσή σας για τυχόν πρόσθετα στοιχεία και πρόσθετες πληροφορίες. Όμως αναμένουμε  με ανυπομονησία την απάντησή σας,  προκειμένου  ως γονείς να πάρουμε και εμείς τις αποφάσεις μας και να προβούμε στις  ανάλογες δράσεις στήριξης του αγώνα επιβίωσης αυτών των σχολείων.

Σχόλια (11)

MKL
|

Στην Ελλάδα όλοι έχουν ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο και στην πράξη δεν γίνονται ούτε τα απλά !

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί
|

Ένας εκπαιδευτικός χρειάζεται μια διετία τουλάχιστον για να εγκλιματιστεί σε συγκεκριμένο σχολείο.

Φυσικά η πραγματική προϋπηρεσία μέσα στην τάξη είναι εκ των ων ουκ άνευ, γιατί τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά από μόνα τους δεν κάνουν μάθημα σε τάξη με 14χρονα παιδιά - αναγκαία συνθήκη για τον σύγχρονο παιδαγωγό η επιμόρφωση αλλά όχι ικανή.

Μα και οι αναπληρωτές δεν επέλεξαν να παραμείνουν σε καθεστώς αναπλήρωση θέσεων, απλώς δεν υπάρχουν πλέον μόνιμες θέσεις ώστε να διοριστούν και να στεριώσουν!

Κανονικά, θα έπρεπε να υπάρχουν κάθε έτος 2.000-3.000 αναπληρωτές, μόνο για τις έκτακτες ανάγκες και την κάλυψη των αναγκαίων μετακινήσεων προσωπικού, όχι αυτό το χάλι με τα υποστελεχωμένα σχολεία, κυρίως στην περιφέρεια της Ελλάδας, που έχουν αφεθεί στο έλεος του θεού.

Η "αξιοκρατία της Γράνας"
|

Με έξοδα του δημοσίου (των φορολογουμένων) σκέπτονται να ιδρύσουν "πανεπιστήμιο τουρισμού ή/και ενόπλων δυνάμεων" αλλά ΔΕΝ διορίζουν τους εκπαιδευτικούς που έχει ανάγκη για να λειτουργήσει η (δημόσια) παιδεία! Το πρώτο υπάγεται στην νοοτροπία της "Γράνας του Πολύδωρα" και το δεύτερο αφορά την άμεση ανάγκη κάλυψης των αναγκών στην δημόσια παιδεία, για να μαθαίνουν στα δημόσια σχολεία γράμματα όλα τα παιδιά. Η "αξιοκρατία της Γράνας" είναι μόνον για να τακτοποιήσει τα ... "δικά μας"... τα παιδιά! Αφού, από τα σχέδια σας για νέα παν/μια, φαίνεται ότι υπάρχουν κονδύλια, γιατί δεν καλύπτεται πρώτα τα υπάρχοντα κενά στα σχολεία?

Θύμιος
|

Αλήθεια, τι έγινε με τη διαμάχη για τα εισοδήματα της σχολής από τα ενοίκια που καρπώνεται ο δήμος;

Θύμιος
|

Το άρθρο λέει:
όπως προβλέπει ο τελευταίος νόμος, με απόσπαση καθηγητών διδακτικής εμπειρίας πέντε -κατ’ ελάχιστον- ετών.

Αν οι αναπληρωτές που υπάρχουν διαθέσιμοι έχουν τις προϋποθέσεις που λέει ο νόμος, δεν πιστεύω να υπάρχει πρόβλημα.

Αναπληρώτρια
|

"Από την άλλη πλευρά, η στελέχωση των κενών με απλούς αναπληρωτές είναι μία λύση την οποία κρίνουμε αναντίστοιχη και ακατάλληλη σε σχέση με το επίπεδο καθηγητών που απαιτείται να έχουν τα Πρότυπα, σύμφωνα με το είδος, τη μορφή, το σκοπό και το περιεχόμενο του θεσμού"

Αααα δεν υπάρχουν αναπληρωτές με δυο μεταπτυχιακά, διδακτορικό, τρεις ξένες γλώσσες κ γνώστες της συγχρονης ψηφιακής πραγματικότητας κ τεχνολογίας.
Κι εσείς κάνετε μάθημα στα Πρότυπα περί ρατσισμού στους μαθητές σας, αλλά οι ίδιοι τον πήγατε σε άλλο επίπεδο....

Αλίκη
|

Όταν σε πρότυπο σχολείο της Αττικής υπάρχουν τόσα κενά καθηγητών, φανταστείτε τι γίνεται στα απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα σχολεία της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας.

ΣΠΥΡΟΣ
|

Ψηφίσατε ΝΔ σσσσσσσσσσσσσσσσσσσ σιωπή τώρα

Δεύτερη είδηση
|

Αυτό θα έπρεπε να είναι δεύτερη είδηση σε όλα τα ΜΜΕ, κεντρικά και τοπικά.

Δηλαδή, πόση ειρωνεία πια στον εκπαιδευτικό χώρο. Σε πέντε χρόνια πάλι θα μας φταίνε τα δύσκολα θέματα στις Πανελλαδικές.

γιαννης
|

Και μιλάμε για ένα σχολείο που δίνει (αναγκαστικά) στο κράτος τουλάχιστον 500.000 ευρώ το χρόνο και αυτό δεν έχει ούτε για λάμπες , ρεφενέ τις αγοράζουν.

Καθηγητής σε Πειραματικό
|

Εξαντλήθηκε στην προεκλογική περίοδο η λατρεία στην λεγόμενη αριστεία. Η καινούργια υπουργός όχι μόνο έκοψε τις οργανικές στα Πρότυπα και Πειραματικά (πρέπει να ήταν και η πρώτη-πρώτη απόφασή της!), αλλά τα άφησε χωρίς τα Εποπτικά συμβούλια, μπλοκάρισε κάθε διαδικασία ανανέωσης του προσωπικού, τα αγνοεί παντελώς. Για πρώτη φορά ύστερα από δεκαετίες τα Πειραματικά έχουν τρομακτικά κενά και χάνονται ατέλειωτες ώρες. Όλα για το θεαθήναι-ψηφισθήναι... Ή μήπως, για να δουλέψουν τα ιδιωτικά, που βλέπουν στα Πειραματικά έναν σκληρό αντίπαλο;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/64341/protypo-gymnasio-alla-horis-kathigites-se-filologika-mathimata-mathimatika-himeia