Προτάσεις για το νέο θεσμό του Σχολικού Συμβούλου ζήτησε η Ν. Κεραμέως από την ΠΕΣΣ

Δημοσίευση: 07/10/2019

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Προτάσεις για το  νέο θεσμό του Σχολικού Συμβούλου ζήτησε η Ν. Κεραμέως από την ΠΕΣΣ

Σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα η 60λεπτη συνάντηση

Η επαναφορά του Θεσμού των Σχολικών Συμβούλων με νέο ρόλο και νέο καθηκοντολόγιο, «μονοπώλησε» τη σημερινή 60λεπτη συνάντηση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως με το ΔΣ της  Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ.).

Η Ν. Κεραμέως ζήτησε να πληροφορηθεί για την ημερομηνία συζήτησης της προσφυγής της ΠΕΣΣ κατά του νόμου “Γαβρόγλου” για τις δομές εκπαίδευσης.

Παράλληλα έκανε ερωτήσεις σχετικά με τα "αδύνατα" σημεία του θεσμού όπως λειτουργούσε πριν την κατάργηση του από τον πρώην υπουργό Παιδείας.

Η υπουργός Παιδείας  επαναβεβαίωσε για μία ακόμα φορά τη θέση της για την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, όπως άλλωστε είχε διατυπωθεί στη Βουλή και κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.

Διαβεβαίωσε επίσης  ότι το ΔΣ ότι η Π.Ε.Σ.Σ. θα είναι συνομιλητής του υπουργείου  και ζήτησε την άμεση κατάθεση σχετικού υπομνήματος:

α. για το νέο πλαίσιο υποστηρικτικών δομών,

β.τη δημιουργία συστήματος επιμόρφωσης καθώς και

γ. για το πλαίσιο επιλογής στελεχών.

Η Π.Ε.Σ.Σ. εξέφρασε προς την πολιτική ηγεσία την ευαρέσκειά της και ανταποκρινόμενη στη βούληση για άμεση και ουσιαστική επίλυση των μεγάλων προβλημάτων που δημιούργησε ο ν.4547/2018 στην εποπτεία, στήριξη και καθοδήγηση στην Εκπαίδευση, δεσμεύτηκε ότι θα καταθέσει εντός των επόμενων ημερών σχετικές προτάσεις, συνδράμοντας ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός νέου αξιοκρατικού πλαισίου προς όφελος της Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την ΠΕΣΣ  η  συνάντηση , στην οποία παραβρέθηκαν και η υφυπουργός Σ. Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας Α, Γκίκα,  πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα.

Σχόλια (41)

@Σ.Καραγιάννης
|

Πίνω Αγιωργίτικο κι όχι Αγιοργίτικο το οποίο πιθανόν πίνεις εσύ. Αδυνατώ να σχολιάσω τα γραφόμενά σου διότι είναι πρωί κι έχω πιεί τσάι αντί για κρασί.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
|

@ΟΡΙΟ ΘΗΤΕΙΩΝ Οι κόφτες είναι αντισυνταγματικοί. Τώρα το ποιος είναι εκτός πραγματικότητας θα φανεί σε λίγες μέρες. Η λογική επίσης, "φύγε εσύ για να έρθω εγώ" είναι αντισυναδελφική και αντιεπιστημονική.
Αυτά τα λάθη πρέπει να διορθώσει ο νέος νόμος, που έγιναν με γνώμονα την εμπάθεια και τις αγκυλώσεις. Ούτως ή άλλως όσοι είναι από το 2003 οδεύουν γεμάτοι εμπειρίες γα τη σύνταξη, μη ανησυχείς συνάδελφε/ισσα, θα έρθει και η σειρά σου.
Κανένας κόφτης και καμία οροφή για τα προσόντα των υποψηφίων, ακαδημαϊκά, προϋπηρεσία κλπ.
Επιτέλους, η Αξιοκρατία στην Ελληνική Εκπαίδευση ας γίνει πράξη. Ας γίνει επιτέλους μία αρχή, να επιλεγούν οι καλύτερο κι αυτό θα γίνει σεβαστό από όλους συν τω χρόνω.

Δεν είναι χόμπυ
|

Μοριοσυλλέκτες δεν έγιναν από χόμπυ. Όταν οι ίδιες οι προκυρήξεις μοριοδοτούν καμιά 50 υποπεδία, τότε τί επιλογή έχουν? Το να είναι, μόνον, άριστοι "δάσκαλοι" ακόμα και με 30 χρόνια στην τάξη, πόσα μόρια θα τους δώσει??? Δείτε πχ τα υποπεδία στο διδακτικό σκέλος. Διδακτική προυπηρεσία, διδακτική εμπειρία, διδακτικό έργο. Αααα ξέχασα και το αυτοδύναμο διδακτικό έργο....

Γ.Π.
|

Συγχαίρω τον συνάδελφο γλωσσοπλάστη για την ακριβή ονομασία που αποδίδει σε μία μοναδική ειδικότητα που υπάρχει πράγματι στον χώρο μας. Μοριοσυλλέκτης! Σίγουρα ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης θα δημιουργήσει νέο λήμμα στην επόμενη έκδοση του λεξικού του. Θυμάμαι, το 1999, σ' ένα συνέδριο , εμφανίστηκαν στον χώρο της υποδοχής - λίγο πριν την λήξη του - καμιά σαρανταριά συνάδελφοι για να παραλάβουν τις βεβαιώσεις παρακολούθησης.
- Ποιοι είναι αυτοί; ρώτησα έναν παλιό συνάδελφο.
- Αυτοί είναι «συλλέκτες βεβαιώσεων». Έρχονται πάντοτε στο τέλος των συνεδρίων, τις παίρνουν και φεύγουν γρήγορα γιατί οι περισσότεροι έχουν παρκάρει παράνομα...
Το «μοριοσυλλέκτης» όμως, δεν συγκρίνεται!...

Η ΒΑΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 15 ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΤΗ
|

@Σ. Καραγιάννης
Το οινόπνευμα ίσως φέρνει πνεύμα...
Για να μιλήσουμε σοβαρά το όριο των 10 διδακτικών ετών δεν πρέπει να μειωθεί. Ο νόμος 4547 έθεσε υποχρεωτικό όριο για να γίνει κάποιος στέλεχος εκπαίδευσης τα 10 διδακτικά χρόνια και έφερε ανανέωση με την επιλογή νέων ΣΕΕ. Συμφωνώ με την άποψη ότι η ελάχιστη βάση θα έπρεπε να είναι τα 15 χρόνια και παράλληλα να υπάρχει καλή τριβή και ενασχόληση με την παιδαγωγική επιστήμη και τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου, όχι θεωρητικά, αλλά πρακτικά. Η διδακτική εμπειρία είναι ο καλύτερος δάσκαλος. Μετά τα 20-25 χρόνια καλής διδακτικής υπηρεσίας ο εκπαιδευτικός γίνεται σοφός και είναι άξιος να καθοδηγήσει αποτελεσματικά τους εκπαιδευτικούς του κλάδου του. Τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά δεν δείχνουν πάντα την πραγματική ικανότητα (διδακτική ή καθοδηγητική). Ένα μεταπτυχιακό θα μπορούσε να είναι απαραίτητος όρος για συμμετοχή στη διαδικασία. Καθημερινά παρατηρώ στον περίγυρο των σχολείων ότι υπάρχουν πολλοί μοριοσυλλέκτες που ήταν για πολλά χρόνια εκτός σχολείου, η προσφορά στα παιδιά ήταν ελάχιστη και ασχολούνταν κυρίως με τον φάκελό τους. Ευτυχώς δεν είναι όλοι τέτοιοι. Δεν νομίζετε ότι η ελάττωση των διδακτικών ετών θα έχει αρνητικές συνέπειες για την ποιότητα του έργου των στελεχών; Δεν νομίζετε ότι είναι υπερβολή η υπερεκτίμηση της μοριοδότησης των ακαδημαϊκών προσόντων (π. Χ. Τι χρειάζονται δύο διδακτορικά για την Εκπαίδευση;)

ΟΡΙΟ ΘΗΤΕΙΩΝ
|

Και βέβαια πρέπει να μπει όριο στις θητείες. Δεν μπορεί να υπάρχουν ΣΣ από το 2003 ή από το 2007 και να είναι ακόμα ΣΕΕ ; Σας πληροφορώ ότι έχουν μεγάλο κενό για την πραγματική κατάσταση στην εκπαιδευτική τάξη .Αυτό ήταν μεγάλο λάθος η κατάργηση των 2 θητειών του νόμου 4547/2018 .

Γ.Π.
|

@ Σ.Καραγιάννης
Στην Ικαρία είναι οι τυχεροί που ζουν 100 χρόνια! Εκεί δεν υπάρχουν Σύμβουλοι... Εμείς έχουμε βάσανα και πίκρες... και όταν ανεβαίνουμε στα πατρικά μας - στον Ψηλορείτη - τις ξεχνούμε συζητώντας και πίνοντας βιδιανό, βηλάνα, θραψαθήρι και κοτσιφάλι. Από τα λιγοστά αμπέλια των παππούδων μας...

Σ.Καραγιάννης@scopus h-index
|

Αυτό γράφτηκε από τη Λαπωνία η από τον Ψηλορείτη όπου οι άνθρωποι ζουν 100 χρόνια? "ελάχιστη προϋπηρεσία 25 η 30 έτη" είναι για έξοδο από την υπηρεσία με το παλιό σύστημα...Αγιοργίτικο έπινες και τα έγραψες όλα αυτά?

Στελέχη Εκπαίδευσης
|

Είναι αυτονόητο, ότι στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στη μοριοδότηση μόνο το έργο το οποίο αξιολογείται.
1) Το διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στη μοριοδότηση, διότι δεν αξιολογείται. Αυτό το οποίο θα λαμβάνεται υπόψη θα είναι η προϋπηρεσία, απλώς ως απαραίτητο προσόν, για τη δυνατότητα υποψηφιότητας (π.χ. ελάχιστη προϋπηρεσία 25 η 30 έτη). Αντίθετα το διδακτικό έργο που παρέχεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να μοριοδοτείται, διότι υπάρχει αξιολόγηση του προσφερθέντος έργου κατά την επιλογή.
2) Η προϋπηρεσία η οποία επιτελέστηκε σε αντίστοιχη θέση στελέχους της εκπαίδευση, η οποία αξιολογείται και η οποία αποτελεί προστιθέμενη αξία σε τυχόν συνέχιση του ίδιου έργου.
3) Τα ακαδημαϊκά προσόντα θα μοριοδοτούνται μόνο αν υπάρχει προσφορά αντίστοιχου έργου. Για παράδειγμα το διδακτορικό θα αξιολογείται σύμφωνα με την ύπαρξη αξιόλογης έρευνας και συντελεστή ανάλογο της αναγνώρισης του επιτευχθέντος ερευνητικού έργου (ομότιμες ετεροαναφορές, scopus h-index, αξιολογική κατάταξη των περιοδικών που δημοσιεύτηκε το έργο).

Όριο στις θητείες
|

Το πιο σημαντικό, να υπάρχει μέριμνα για ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ στις θέσεις ευθύνης, αλλιώς όλο το σχολικό σύστημα θα μένει στάσιμο.

Δεν μπορεί να απαιτούν κάποιοι από τα 35 μέχρι τα 60+ να διοικούν τους άλλους, από διάφορες θέσεις, σε ένα σύστημα μοριοδότησης που ευνοεί υπερβολικά την "επιμόρφωση": ένα μεταπτυχιακό και ένα διδακτορικό αρκούν, μαζί με σεμινάρια ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Ας πούμε πως σου δίνεται μια δεκαετία να δείξεις διοικητικό και συμβουλευτικό έργο, μετά πίσω στην αίθουσα διδασκαλίας, να θυμηθείς πώς είναι τα πραγματικά παιδιά και όχι οι αριθμοί στα στατιστικά!

Πόση διδακτική προϋπηρεσία πια?
|

@SOS
Λέτε "...προϋπόθεση για συμμετοχή στην επιλογή ΣΣ η διδακτική προϋπηρεσία 15 χρόνια τουλάχιστον μέσα στην τάξη Α/βάθμια-Β/βάθμια....".
Μα ένα σημείο που όλοι επέκριναν στον Ν.4547 (Γαβρόγλου), ήταν ακριβώς οι "κόφτες". Η εμπειρία μέσα σε τάξη, ποτέ δεν είναι έτσι κι αλλιώς αρκετή αλλά και τα 15 χρόνια είναι νομίζω υπερβολή. Ούτε για Περιφερειακό Διευθυντή δεν είναι προαπαιτούμενο τόσα χρόνια. Επίσης, το διδακτικό έργο (του καθενός μας) μέσα στην τάξη, ποτέ δεν αξιολογήθηκε, για να αποτελεί κριτήριο-δείκτη ποιότητας και άρα συμμετοχής-επιλογής.
Θα μπορούσε πχ κάποιος να αντιπαραβάλει ως ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ??? την κατοχή Μεταπτυχιακού ή και Διδακτορικού (συναφές) για τους ΣΣ, ως πιο χρήσιμο προσόν για το έργο που επιτελούν, που και επιστημονικό, και ποιοτικό κριτήριο-δείκτη αποτελούν?

Σ.Καραγιάννης@Μήτσος & Πάλι φάκελο θα φτιάξουμε;
|

Μήτσο πρέπει να πιούμε ούζα στο καφενείο για να σου εξηγήσω ορισμένα πράγματα....1.Η κ.Κεραμέως γνωρίζει τα πάντα για το τί έγινε από την κατάργηση του θεσμού των ΣΣ μέχρι σήμερα...Γνωρίζει και για κάποια "χτυπήματα στα νεφρά και κάτω από τη ζώνη" που δέχτηκαν κάποιοι υποψήφιοι ΣΕΕ...Γνωρίζει επίσης ότι κάποιοι υποψήφιοι ανέβηκαν από το ημιυπόγειο στον 3ο όροφο κάποιων ΠΕΚΕΣ με τη "μέθοδο του ασανσέρ!Να μωρέ ποίηση που θάλεγε κι ο Οδυσσέας Ελύτης! Να μωρέ πολιτικάντικη μεθοδολογία! Λογικά δεν θα αφήσει στις μελλοντικές κρίσεις των ΣΣ να ξαναγίνουν τέτοιες ματσακανιές...Λογικά..Δεν λέω το ίδιο για τις επικείμενες κρίσεις των ΔΔΕ και ΔΠΕ, γιατί στην περίπτωσή τους, το σενάριο είναι very,very Hot!
2.Κάποια στιγμή θα δεχτεί τους ΠΔΕ και μετά ίσως τους Οργανωτικούς Συντονιστές.Μέχρι εκεί...
3.Η απόφαση του ΣΤΕ επί της προσφυγής της ΠΕΣΣ θα κρίνει πολλά πράγματα.Συνήθως αυτές οι αποφάσεις ακολουθούν την κυβερνητική λογική..
4.Μετά θα μάθουμε για το μέλλον των ΣΕΕ...Φάκελο θα ετοιμάσουν ξανά μέχρι την Άνοιξη οι υποψήφιοι για ΔΔΕ και ΔΠΕ...Τα έχω γράψει..κάποιοι θα επικαιροποιήσουν τον παλιό.Εύχομαι να τον ανασύρουν από κάποιο υπόγειο και να τους τον δώσουν πίσω.Αλλά αυτή η εντελώς γελοία και ταπεινωτική εικόνα μάλλον "δεν θα παίξει"..
5.Φτάνει μέχρι εδώ..
6.Η κατάργηση των ΣΕΕ το ερχόμενο καλοκαίρι μοιάζει λίγο με σενάριο καουμπόικο στο Ελ Πάσο η γουέστερν σπαγέτι σαν αυτά που γύριζε ο Σέρτζιο Λεόνε στην Αλμερία της Ισπανίας.Στο Γουαδίξ πιο συγκεκριμένα,με τις σπηλιές σπίτια..Όποιος έχει τον μανδύα του Κλιντ Ίστγουντ παρακαλώ να τον φορέσει και να γρασάρει τα κόλτ του! Θα πέσει πιστολίδι στο Κοινοβούλιο αν κοπεί το νεράκι των ΣΕΕ...Τέτοια ψάχνει ο ΣΥΡΙΖΑ..O πιο πάνω συνάδελφος, ο υποστηρικτής του νόμου της κ.Γιαννάκου, έχει δίκιο σε όλα..τα έχω ξαναγράψει γι'αυτό το δίκαιο σύστημα και για το σύστημα της κ.Διαμαντοπούλου με τις μελέτες περίπτωσης και το "ξεσκόνισμα" των τίτλων.. που μάλλον θα ληφθούν υπόψη κι έτσι δεν θα βγουν τα πιστόλια για τους ΣΕΕ γιατί θέλει δουλειά να στηθεί το σύστημα εξετάσεων για την επιλογή των ΣΣ με τους κκ.Ματσαγγούρα και Πλατάρο να πιάνουν δουλειά..

Μητσος
|

Ωραία η Κεραμέως... Συναντάται με τέως εκπροσώπους (Σχολικούς Συμβούλους ληγμένης θητείας) ενός καταργηθέντος θεσμού και δεν έχει (ή έχει και δεν το γνωρίζουμε;..) συναντηθεί με θεσμικούς εκπροσώπους του διαδόχου των Σ.Σ. θεσμού, ήτοι των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ)...

SOS
|

Βασική προϋπόθεση για συμμετοχή στην επιλογή ΣΣ η διδακτική προϋπηρεσία 15 χρόνια τουλάχιστον μέσα στην τάξη Α/βάθμια-Β/βάθμια (και όχι αποσπάσεις σε διάφορους φορείς) που να αποδεικνύεται ρητά από το ΠΥΜ σε ειδικό εδάφιο και να αρχίζει η μοριοδότηση της διδακτικής προϋπηρεσίας από τον 16 χρόνο και ύστερα .

Γιώργος Λιακόπουλος
|

O ρόλος του Σ.Σ πρέπει να είναι υποστηρικτικός για τον εκπαιδευτικό κυρίως για το νέο εκπαιδευτικό, αλλά και για όποιον αντιμετωπίζει προβλήματα μέσα στην τάξη. Επομένως και Σ.Σ πρέπει να είναι σχεδόν καθημερινά στα Σχολεία ευθύνης του. Θα πρέπει να αναλαμβάνει ο ίδιος διδασκαλίες μέσα στην τάξη, ωστε ο εκπαιδευτικός να έχει σημείο αναφοράς τις διδακτικές πρακτικές του Σ.Σ Το ζήτημα είναι ότι δυστυχώς σχεδόν όλοι οι Σ.Σ έχουν ελάχιστη διδακτική εμπειρία και επομένως δεν μπορούν να αναλάβουν αυτή την υπευθυνότητα να πραγματοποιούν διδασκαλίες μέσα στην τάξη. Αυτό που πρέπει να γίνει επομένως είναι όλοι οι υποψήφιοι να έχουν 15/ετή διδακτική εμπειρία και όχι 7/ετή που απαιτείται σήμερα για να είναι υποψήφιος για Σ.Σ Δυστυχώς και οι ίδιοι οι Σ.Σ δεν το προτείνουν προς την πολιτεία, γιατί θεωρούν ότι ο ρόλος τους δεν είναι μέσα στην τάξη αλλά, να πραγματοποιούν σεμινάρια και ημερίδες.

ΣΣ @ ΤΑΣΟΣ
|

Μπορείς να μας εξηγήσεις με λίγα λόγια ποια είναι τα καθήκοντα των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου γιατί ειλικρινά εμείς προσωπικά στη σχολική μονάδα, δεν κατανοήσαμε το ιδεολογικό και παιδαγωγικό βάθος του νομοθετήματος Γαβρόγλου…

Γ.Π.
|

Προτάσεις, παράπονα, πίκρες, διαφωνίες, επιθέσεις, για έναν θεσμό που ελάχιστοι τον
θέλουν. Ελάχιστοι ήταν κι αυτοί που τον υπερασπίστηκαν κατά τη διάρκεια της κατε-δάφισης, με διάφορα άρθρα ή εκτενή σχόλια στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύ-ωσης - κυρίως στο esos.gr. Κι ενώ μας γκρέμιζαν το σπίτι, άκρα του τάφου σιωπή επι-κρατούσε στις συλλογικές συνελεύσεις μας όπου γελούσαμε σαν τα παιδιά και φωνά-ζαμε «ζήτω και γειά» αφού άλλα ήταν τα σπουδαία. Και τώρα μας ενοχλούν αυτοί που πήγαν να μιλήσουν με την Υπουργό Παιδείας και το εκφράζουμε και δημοσίως! Τι πολίτευμα έχουμε;

Πάλι φάκελο θα φτιάξουμε;
|

Ένας από τους σωστότερους νόμους επιλογής στελεχών ήταν ο επονομαζόμενος "νόμος Γιαννάκου", με γραπτές εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ και με επανάκριση στο τέλος της θητείας. Επί πλέον όλα τα στελέχη πέρασαν από μία εβδομαδιαία υποχρεωτικής επιμόρφωσης με κορυφαίους εισηγητές. Στο τέλος της θητείας η επανάκριση θα έκοβε τους ακατάλληλους, θα έδινε θέση σε νέους και θα διατηρούσε τους καλύτερους. Αλλά.... στην επόμενη υπουργό δεν άρεσε η λέξη επανάκριση και τότε φάνηκε η γύμνια του συστήματος...
Μιλάμε τόσα χρόνια για στελέχη ....ποιά στελέχη; Περαστικούς ψάχνει η κάθε πολιτική ηγεσία για να παίζει παιγνίδια εξουσίας. Μόλις ανέβει η νέα κυβέρνηση, κάθε απίθανος τύπος ετοιμάζει φάκελο και ράβει κουστούμι μιας θητείας...και μετά..η παράσταση τελειώνει και αρχίζει νέο έργο..με νέους απίθανους στους ίδιους ρόλους ....και ξανά....Ακούμε κάτι απίστευτες κορώνες, στυλ "ο κάθε εκπαιδευτικός να περνά για ένα διάστημα από θέση στελέχους και όσοι κάνουν δύο θητείες (ή τρεις) να γυρίζουν στην τάξη" Αυτή τη λογική μπορεί να τη δεις στο βόλλευ αλλά δεν μπορεί να τη δεις στην πυραμίδα της διοίκησης. Τα επίπεδα είναι διαφορετικά. Αν υπήρχε ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΕΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ , με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον αλλά και στο κοινό καλό και στην πρόοδο της νεολαίας, απλά θα ντρεπόμασταν να μιλάμε για αλλαγές στον νόμους επιλογής στελεχών. Δεκάδες είναι οι χώρες μπροστά από τη δική μας με εθνική πολιτική και όχι κομματική. Ευτυχώς που με το youtube έχουν ανοίξει τα μάτια και των πλέον δύσπιστων. Η αλήθεια δεν μπορεί πια να κρυφτεί. Ας ζητήσει η ΠΕΣΣ την επαναφορά του νόμου Γιαννάκου και ας βελτιώσει την Φ353. Τόσο απλά.

s.o
|

Πολλά έχουν γραφεί για τους σχολικούς συμβούλους κατά καιρούς. Σωστές και αρκετές παρατηρήσεις που έχουν καταγραφεί πριν το δικό μου σχόλιο.
Όμως αδυνατώ να καταλάβω το ότι η Υπουργός Παιδείας συνομιλεί με ένα όργανο το οποίο δεν υφίσταται, αφού ο θεσμός του σχολικού συμβούλου έχει καταργηθεί με νόμο.

Υ/Γ Για να προλάβω, τους δύο από το Δ.Σ τους γνωρίζω προσωπικά και είναι εξαιρετικοί επιστήμονες. Θεσμικά θέτω το ερώτημα.

Σ.Καραγιάννης@Γ.Π.
|

Αγανακτισμένοι,βιαστικοί να προλάβουν κάποιοι να καταλάβουν μια θέση ["Για αυτήν την εξωφρενική πσράταση θητείας των ΔΕ δεν κάνει δήλωση η Κεραμέως"..]. Δεν σκέφτονται καθόλου ότι το Υπουργείο ενδιαφέρεται να λειτουργούν σωστά οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αδιαφορώντας παντελώς για την αδημονία κάποιων που βιάζονται να ξαναμπούν στο παιχνίδι...Όλα θα γίνουν με πρόγραμμα,επί τη βάσει του νέου νόμου κι ας λυσομανούν οι όποιοι "ημέτεροι".Κάποιος μου βάζει Νίκο Γκάτσο για να μου θυμίσει τα ούζα που πίναμε στο Ζώναρς!Νυν Άττικα!Οι πολυεθνικές τα ξεπατώνουν όλα..Ο Γκάτσος μένει..Αλλά να θυμίσω ότι οι Ρίτσος και Ελύτης συνοφριώνονταν όταν διάβαζαν την "Αμοργό"{Ένα περπάτημα ελαφρύ σα σκίρτημα του κάμπου
Ένα φιλί της θάλασσας της αφροστολισμένης.}.Οι μικρομανδαρίνοι της εκπαίδευσης μας για το πάπλωμα των οποίων μιλάμε αυτές τις μέρες έχουν καμιά σχέση μ'αυτό το δίστιχο?

Ηρα
|

Σίγουρα να γίνει αύξηση των εδρών των Σχολικών Συμβούλων, αν θέλουμε πραγματική ποιότητα στην εκπαίδευση.

Νίκος
|

@ΤΑΣΟΣ
Συνάδελφε, τα χρόνια που "σπαταλήσαμε" στις σπουδές μας νομίζω πως δεν τα κάναμε για να γίνουμε Σύμβουλοι, Διευθυντές ή κάτι άλλο παροδικό, αλλά για να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί στη δουλειά μας ή απλώς γιατί μας ικανοποιούσε. Τώρα αν θεωρούμε πως το ένα ή το άλλο νομικό πλαίσιο μας καρατομεί, λυπάμαι, αλλά η βασική δουλειά μας δεν αλλάζει. Αν ο άμεσα επωφελούμενος της δουλειάς μας (εν προκειμένω ο εργοδότης - κράτος) δεν αξιολογεί σωστά τα "προσόντα" μας, τότε το χάσιμο είναι πρωτίστως δικό του και της διαδικασίας που αυτός εποπτεύει. Εμείς μπορούμε μια χαρά να κάνουμε το καλύτερο στις τάξεις μας. Προσωπικά μετά από 7 ακαδημαϊκούς τίτλους και πολλά χρόνια που δεν τα "σπατάλησα" αλλά τα χάρηκα στις σπουδές μου (με τις δυσκολίες τους, βέβαια), μια χαρά ικανοποίηση αντλώ από τη δουλειά στην τάξη και καθόλου μα καθόλου περισσότερη από τις θέσεις ευθύνης που έχω υπηρετήσει.

Alekos Salonikios
|

Ποιοί "Σχολικοί Σύμβουλοι" ζητούν να παίξουν τον ρόλο του εισηγητή επί θεμάτων επιλογής στελεχών εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας; Οι ληγμένης (ή όχι;..) θητείας; Κι ως τι πλέον; Ως ιδιώτες; ... (Ως τι έτερον;)

@ΤΑΣΟΣ
|

Αγαπητέ εικάζω πως μετά τις βασικές σπουδές σε Ελληνικό ΑΕΙ (και αν) μεταπτυχιακά και διδακτορικά με το κιάλι. Βλέπεις υπάρχουν και Συνάδελφοί μας που σπατάλησαν χρόνια από τη ζωή τους για επί πλέον σπουδές και άνθρωποι με τη δική σου λογική τους καρατόμησαν. Σε αυτούς μιλάς για κλάψα ;

15μηνη παράταση θητείας των Διευθυντών Εκπαίδευσης.
|

Για αυτήν την εξωφρενική πσράταση θητείας των ΔΕ δεν κάνει δήλωση η Κεραμέως, ενώ η ίδια δήλωσε ότι έχουν νομικό πρόβλημα.Το πνεύμα Φίλη-Γαβρόγλου υπερίπταται του Υπουργείου που κατοικοεδρεύει πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ με γραβάτα η θαλασσί ΣΥΡΙΖΑ .

Γ.Π.
|

Μάλλον δεν έχεις νιώσει ποτέ σου την αβάσταχτη πίκρα συνάδελφε...Καλό θα σου κάνει μία περιήγηση στη δημοτική μας ποίηση αλλά και στην νεώτερη. Μελέτησε λίγο τα παρακάτω...

Στου πικραμένου την αυλή βγαίνει χορτάρι μαύρο
Μόνο ένα βράδυ του Μαγιού πέρασε ένας αγέρας
Ένα περπάτημα ελαφρύ σα σκίρτημα του κάμπου
Ένα φιλί της θάλασσας της αφροστολισμένης.

Κι αν θα διψάσεις για νερό θα στύψουμε ένα σύννεφο
Κι αν θα πεινάσεις για ψωμί θα σφάξουμε ένα αηδόνι
Μόνο καρτέρει μια στιγμή ν’ ανοίξει ο πικραπήγανος
Ν’ αστράψει ο μαύρος ουρανός να λουλουδίσει ο φλόμος.

Μα ήταν αγέρας κι έφυγε κορυδαλλός κι εχάθη
Ήταν του Μάη το πρόσωπο του φεγγαριού η ασπράδα
Ένα περπάτημα ελαφρύ σα σκίρτημα του κάμπου
Ένα φιλί της θάλασσας της αφροστολισμένης.

Στου πικραμένου την αυλή βγαίνει ξερό χορτάρι
δεν έχει δέντρο και πουλί τον πόνο του να πάρει.
Κι αυτά τα δάκρυα τα καυτά δεν ξέρεις για που πάνε
για όσους θά 'ρθουν ή γι' αυτούς που πίσω δεν γυρνάνε.
Μες στο παλιό το σπιτικό που έχουν όλοι φύγει
ο θάνατος το μυστικό σιγά-σιγά τυλίγει .

Σ.Καραγιάννης@versus aculturation
|

Ο αναθεματισμός του τώρα ο σημερινός και ο αναθεματισμός του χθες ο χθεσινός είναι οι δυο όψεις του ελληνικού ωχαδερφισμού που μας ταλανίζει(Σαρτζετάκης).Ψάχνεις το καινούριο στον θεσμό των ΣΕΕ και βρίσκεις 1.τις δυο υποχρωτικές συνεδριάσεις του μήνα,2.την γραφειοκρατικοποίηση της δουλειάς μας με την απόδοση της σφραγίδας του γραφείο στον Οργανωτικό Συντονιστή,3.την μηνιαία έκθεση που εντείνει την γραφειοκρατία και 4.τις πιο τακτικές παρουσίες των ΣΕΕ στο γραφείο του ΠΕΚΕΣ.Ερώτημα.Όλα αυτά έχουν καμιά άμεση σχέση με τη δουλειά που πρέπει να γίνεται στις σχολικές μονάδες?Γιατί όλα τα υπόλοιπα που γίνονται από τους ΣΕΕ τα έκαναν και οι Σχολικοί Σύμβουλοι και με το παραπάνω και δίχως να περιορίζονται-ως ένα βαθμό-οι ατομικές τους δράσεις από τη εμμονή στην συλλογικότητα των αποφάσεων για τις όποιες δράσεις...Άρα αρκούν αυτοί οι λόγοι για να καταργηθείο θεσμός των ΣΕΕ ως συριζαίκο πόνημα? Στην aculturation που διαμαρτύρεται κατά καιρούς για τα λογοτεχνικά μου παραθέματα από διάφορους συγγραφείς,απαντά το Νόμπελ Λογοτεχνίας του 1963,ο Γιώργος Σεφέρης[Τίτλος ποιήματος:ΘΕΑΤΡΙΝΟΙ.Πρώτος στίχος[Φτιάχνουμε σκηνικά και τα χαλούμε]..

Παρατηρητής
|

Στους θεσμούς δίνουν νόημα τα συγκεκριμένα πρόσωπα που τους εκπροσωπούν και όχι το αντίστροφο. Ένα ποσοστό πρώην Σ.Σ. έκανε όλα τα θετικά όσα μνημονεύετε ως προτάσεις εκσυγχρονισμού, αγαπητοί σχολιαστές. Αξιολογήθηκαν στην επιλογή τους, είτε ως Σ.Σ., είτε ως Συντονιστές για τα πεπραγμένα τους βάσει του προβλεπόμενου καθηκοντολογίου τους; Ή στην κάθε περιοδική κρίση στελεχών ισοπεδώνονται όλοι/ες βάσει μιας εξ υπαρχής επίδοσής τους στη "συνέντευξη". Απάντηση: το Δεύτερο.
Ποιο συμπέρασμα προκύπτει επομένως; Ότι αν δεν λαμβάνεται προ πάντων υπόψη το έργο που έπρεπε να επιτελέσει κάθε στέλεχος κατά τη διάρκεια της θητείας του, θα διαιωνίζεται η μη ποιοτική σύνθεση κάθε νέου σώματος εκπαιδευτικών στελεχών. Όσα πλαίσια, και νόμοι καινούργιοι και δομές επινοηθούν, η κατάληξη θα είναι η ίδια και θα βρισκόμαστε πάλι εδώ για να λέμε ότι οι Σ.Σ (ή όπως άλλιώς θα ονομάζονται) τεμπελιάζουν. Βεβαίως και υπάρχουν πολλοί, λίγοι (δε γνωρίζω), γνωρίζω όμως τον τρόπο με τον οποίο θα αποκλειστούν και αυτός είναι που προτείνω. Εκτός αν επαναληφθεί η συλλογικότητα στις υποστηρικτικές δομές, αντί της μονοπρόσωπης δομής του Σ.Σ., οπότε η ραθυμία κάποιων και πάλι θα συγκαλυφθεί από την απροσωπία του συλλογικού οργάνου.

ΤΑΣΟΣ
|

ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΘΕΣΜΩΝ (ΣΧ. ΣΥΜΒ. ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ). ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΠΙΑ ΟΙ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟΙ ΣΧ ΣΥΜΒ ΤΗΝ ΚΛΑΨΑ ΚΑΙ ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ.

George
|

Επειδή ο κόσμος έχει αρχίσει και αγανακτεί, πρέπει άμεσα να έρθει προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τις νέες δομές και τον νέο τρόπο επιλογής στελεχών. Ήδη τα ΠΕΚΕΣ έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης διανύουν τον 15ο μήνα παράτασης της θητείας τους!!!!!!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/64474/protaseis-gia-neo-thesmo-toy-sholikoy-symvoyloy-zitise-i-n-kerameos-apo-tin-pess