Πρύτανης ΑΠΘ: Αναβαθμίζονται καθηγητές των ΤΕΙ που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή ΕΔΙΠ

Δημοσίευση: 21/10/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 21/10/2019, 16:02

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρύτανης ΑΠΘ: Αναβαθμίζονται  καθηγητές των ΤΕΙ που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή ΕΔΙΠ

«Στο Αριστοτέλειο, επί δικής μου πρυτανείας, η αξιοκρατία θα είναι μια αρχή αδιαπραγμάτευτη»

"Ζήτημα άνισης μεταχείρισης τίθεται, και το αναγνωρίζω, από την αναβάθμιση στο μεταξύ πολλών μελών του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ σε καθηγητές ΑΕΙ, που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή Ε.ΔΙ.Π.".

Τη δήλωση αυτή έκανε ο Πρύτανης του ΑΠΘ Νικ. Παπαϊωάννου, μετά τη νέα συνάντηση  με το Προεδρείο του Ανωτάτου Συνδικαλιστικού Οργάνου των Ε.ΔΙ.Π.  . Ν. Παραλυκίδη  και   Χαρ. Μπράτσα , παρουσία του  Αντιπρύτανη Διοικητικών Υποθέσεων    Ανδρέα Γιαννακουδάκη.

Ειδικότερα ο  Πρύτανης του ΑΠΘ  τονίζει ότι:

  • Η στελέχωση ενός Τμήματος με βοηθητικό προσωπικό οιασδήποτε μορφής απασχόλησης δεν μπορεί να υποκαθιστά την πρόσληψη μελών ΔΕΠ, διαφορετικά το επίπεδο σπουδών υποβαθμίζεται.
  • Όσο για την αναβάθμιση ήδη υπηρετούντος στις Σχολές μας τέτοιου προσωπικού σε διδακτικό, δεν μπορεί ούτε αυτή να γίνει σε βάρος της πρόσληψης νέων μελών ΔΕΠ.
  • Ζήτημα άνισης μεταχείρισης τίθεται, και το αναγνωρίζω, από την αναβάθμιση στο μεταξύ πολλών μελών του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ σε καθηγητές ΑΕΙ, που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή Ε.ΔΙ.Π.
  • Μια τέτοια κατάσταση είναι επίσης απαράδεκτη και θα πρέπει οπωσδήποτε να την αντιμετωπίσουμε και να προβούμε στον εξορθολογισμό της, εφόσον μας το επιτρέψει και η Πολιτεία.
  • Σε καμιά περίπτωση, όμως, δεν πιστεύω πως, οτιδήποτε γίνει, θα πρέπει να είναι σε βάρος των νέων παιδιών που χτυπούν την πόρτα μας φορτωμένα με πτυχία και προσόντα υψηλοτάτου επιπέδου.
  • Δεν είναι δυνατό να μη μπορούμε να τους υποδεχθούμε στα ελληνικά Πανεπιστήμια επειδή θα πρέπει στο μεταξύ να “βολέψουμε” τα “δικά μας παιδιά”.
  • Κάτι τέτοιο αποτελεί έγκλημα κατά της νέας γενιάς, αλλά και του μέλλοντος αυτού του τόπου. Συμφωνώ ότι πολλά τέτοια εγκλήματα έχουν γίνει στο παρελθόν και θα πρέπει να διορθωθούν και θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να διορθωθούν. Στο Αριστοτέλειο, πάντως, επί δικής μου πρυτανείας, η αξιοκρατία θα είναι μια αρχή αδιαπραγμάτευτη.”

Σχόλια (57)

Μπολόνια 2019
|

Τα ελληνικά πανεπιστήμια θα έπρεπε να προσαρμοστούν, μειώνοντας τον αριθμό των μαθημάτων στον πρώτο κύκλο σπουδών και διευκολύνοντας την πρόσβαση στον δεύτερο κύκλο σπουδών, με μείωση διδάκτρων για τα μεταπτυχιακά. Στη σημερινή εποχή δεν αρκεί το πρώτο πτυχίο επομένως κακώς διατηρούνται ενιαίοι κύκλοι σπουδών 50 μαθημάτων - να δοθεί η ευκαιρία σε φοιτητές να κάνουν δεύτερη επιλογή μετά το πρώτο πτυχίο (35-40 μαθήματα).

Όλες οι χώρες της ΕΕ προωθούν την ενοποίηση των σπουδών στην Ανώτατη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τριετή και τετραετή πτυχία.

Επομένως, ποιο είναι το σχέδιο του υπουργείου και των ΑΕΙ: Χρειαζόμαστε πόσα τμήματα, πόσα προγράμματα σπουδών, πόσο προσωπικό για να σπουδάζουν ικανοποιητικά 60.000 απόφοιτοι κάθε χρόνο;

Πρωταπριλιάτικο
|

@Άσχετος
"Είναι αδιανότητο το ότι ο καθένας μιλάει για ένα θέμα για το οποίο δεν έχει ιδέα..."
Το ακούσαμε κι αυτό στο τέλος. Μήπως είναι αδιανόητο και να ψηφίζουμε κι όλας, εμείς που δεν έχουμε ούτε ιδέα, ούτε δικαίωμα να ομιλούμε? Με ποιά ιδιότητα κρίνετε εσείς, ποιός έχει και ποιός δεν έχει ιδέα και δικαίωμα λόγου? Ούτε ο Υπ. Παιδείας δεν θα έλεγε τέτοια αστειότητα, πλην της 1ης Απρίλη.

Άσχετος
|

Είναι αδιανότητο το ότι ο καθένας μιλάει για ένα θέμα για το οποίο δεν έχει ιδέα... Ένας λέει για συνενώσεις (διαδικασία που θα πάρει πάνω από 10 χρόνια και αν...) άλλο λέει για τους καθηγητές εφαρμογών των ΤΕΙ που θα χάσουν τη δουλειά τους (ό,τι να 'ναι) άλλος για αξιοκρατία κτλ.
Μιλάμε για κάτι πολύ απλό: οι κενές θέσεις ΔΕΠ είναι πλέον πολύ περισσότερες από τις κατειλημμένες και αυτό επειδή λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων δεν ανοίγουν όσες πρέπει (ακόμα και η 1:1 αναλογία διατηρεί σταθερό τον αριθμό των κενών θέσεων). Οι ΕΔΙΠ με διδακτορικό και προσόντα λέκτορα την τελευταία δεκαετία στηρίζουν τα ΑΕΙ κάνοντας περισσότερα μαθήματα και από τα μέλη ΔΕΠ ενώ είναι ένα ελάχιστο ποσοστό των κενών θέσεων (ενδεχομένως λιγότερο από το 5-10%) και αυτό μπορεί να γίνει χωρίς να μειωθούν οι νέες θέσεις επειδή έχουν ήδη την πίστωσή τους. Επιπλέον, οι θέσεις τους θα ανοίξουν για Επίκουροι οπότε αυτές θα προστεθούν στις νέες θέσεις... Μόνο θετικά υπάρχουν και κανένα αρνητικό... Όλα τα άλλα είναι προϊόν παραπληροφόρησης...
Αν προκηρύσσονταν οι θέσεις κανονικά και δεν υπήρχαν κενά ή αν υπήρχε ορατός ορίζονας π.χ. έστω 5ετία όπου θα καλύπτονταν τα κενά αποκλειστικά με νέες θέσεις, τότε και μόνο τότε θα είχε νόημα η συζήτηση που ανοίγουν εδώ ...

Συνενώσεις Τμημάτων ΑΕΙ
|

Αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι πρώτα πόσες και ποιες σχολές χρειαζόμαστε, μετά ποια πανεπιστήμια πρέπει να διατηρηθούν, και μετά πόσο ακαδημαϊκό προσωπικό πρέπει να απασχολείται!

Εαν πάμε ανάποδα θα καταλήξουμε να έχουμε όχι μόνο ταυτόχρονα πλεονάσματα και ελλείμματα εντός των ιδρυμάτων, αλλά και μειωμένη ποιότητα έρευνας και διδασκαλίας!

Αν επιμένουμε να λειτουργούν τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας και στη Μύρινα Λήμνου, φυσικά και μονίμως χρειαζόμαστε πολλαπλάσιο προσωπικό, διδακτικό και άλλων κατηγοριών, και διαρκώς θα δημιουργούνται εντάσεις σχετικά με τις αμοιβές και τα καθήκοντα.

Thomas Paschalis
|

@ Thomas
Λες να μη γνωρίζω για τους ΕΔΙΠ? Την πορεία τους? Πολλοί από τους ΕΔΙΠ μετατάχθηκαν από διοικητικές θέσεις κλάδου «Περιβάλλον» τις οποίες θέσεις είχαν καταλάβει με το νομοσχέδιο Παυλόπουλου το 2005 διότι είχαν διαδοχικές συμβάσεις με το πανεπιστήμιο περισσότερο των τριών ετών. Παρόλα αυτά μεταξύ τους σίγουρα υπάρχουν ικανοί οι οποίοι πρέπει να εξελιχτούν περαιτέρω. Ωστόσο αυτό δεν έχει καμία σχέση με το διδακτικό προσωπικό των πρώην ΤΕΙ που κάποιοι ελάχιστοι από αυτούς δεν έχουν διδακτορικό. Το ότι τα ΤΕΙ όμως μετονομάστηκαν σε πανεπιστήμια δε σημαίνει πως αυτοί θα χάσουν τη θέση τους διότι κάποιοι άλλοι ενδεχόμενος να έχουν περισσότερα τυπικά προσόντα. Εξάλλου δεν είναι και σύννομο. Ούτε σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού το διδακτικό προσωπικό αποτελείται μόνο από διδάκτορες αλλά εκεί το δεχόμαστε μια χαρά. Ο Πρύτανης πάντως από τα λεγόμενά του δείχνει να μη γνωρίζει στοιχειώδεις έννοιες όπως το ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ εδώ και πολλά χρόνια. Οπότε πριν εκφέρει άποψη καλύτερα να ενημερώνεται πρώτα για να μην εκτίθεται.

@Κενά στα ΑΕΙ
|

"Πώς θα επιστρέψουν οι "αριστούχοι" κάτοχοι διδακτορικών από το εξωτερικό... με αναθέσεις διδασκαλίας σε συμβασιούχους διδάσκοντες ή και ΕΔΙΠ;"
Έχετε αναρωτηθεί μήπως κάποιοι από τους συμβασιούχους διδάσκοντες ή και ΕΔΙΠ είναι "αριστούχοι" κάτοχοι διδακτορικών από το εξωτερικό ή το εσωτερικό; Παρεμπιπτόντως, γιατί αυτή η διάκριση σε εσωτερικό/εξωτερικό; Μήπως να καταργήσουμε και τα διδακτορικά εσωτερικού; Εγώ πάντως γνωρίζω άτομα που έκαναν αίτηση για μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό στο εσωτερικό, δεν πέρασαν τις απαιτούμενες εξετάσεις/αξιολογήσεις και τελικά έφυγαν στο εξωτερικό. Σε 1 χρόνο μεταπτυχιακό και σε 3 διδακτορικό, όταν στην Ελλάδα απαιτούνται περισσότερα χρόνια. Ας σταματήσει αυτή η καραμέλα με το εξωτερικό!

Κενά στα ΑΕΙ
|

Ας σταματήσουν οι διάφοροι κλάδοι να προβάλουν τις δυσλειτουργίες στα ΑΕΙ ως πρόσχημα για να επωφεληθούν αναβαθμίζοντας το μισθολογικό και εργασιακό τους καθεστώς: προτεραιότητα στις σπουδές και την έρευνα.

Η Εξωστρέφεια και η Αριστεία και εν τέλει η Αξιοκρατία πρέπει να πάψουν να είναι ωραία λόγια αλλά να γίνουν πράξη - πόσο εξωστρεφές είναι να δίνει ένα ΑΕΙ διδακτορικό στους εργαζομενους του ή ένα μέλος ΔΕΠνα έχει διδακτορικό και εργασιακή εμπειρία μόνο στην Ελλάδα;

Πώς θα επιστρέψουν οι "αριστούχοι" κάτοχοι διδακτορικών από το εξωτερικό εαν μονίμως προσπαθούμε να συντηρήσουμε 400 τμήματα και σχολές, με αναθέσεις διδασκαλίας σε συμβασιούχους διδάσκοντες ή και ΕΔΙΠ;

Γιατί σχολιάζουν όσοι δεν έχουν σχέση με το Πανεπιστήμιο;
|

Γιατί μπαίνουν στον κόπο κάποιοι που είναι προφανές ότι δεν έχουν σχέση με τον χώρο του Πανεπιστημίου και κάνουν σχόλια για ένα θέμα που είναι τόσο συγκεκριμένο-τόσο απλό;

Διδάκτορες ΕΔΙΠ με πολλά προσόντα αναζητούν να ανοίξει μια πόρτα για να συνεχίζουν να βρίσκουν νόημα στην υπερπροσπάθεια που κάνουν (γιατί απέκτησαν όλα αυτά τα προσόντα με κόπο, δίχως να έχουν αντικειμενικό κίνητρο- δηλαδή να τους περιμένει μια καλύτερη θέση, ένας καλύτερος μισθός- πράγματα αυτονόητα). Γιατί δεν θέλουν να αδικούνται - δεν θέλουν να τους υποτιμούν.

ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ

Προφανώς δεν είναι οι μόνοι στον κόσμο που αδικούνται -

Το να γίνουν λέκτορες ΕΔΙΠ Δρ. μετά από κρίση όμως τους δικαιώνει - και δεν αδικείται κανείς άλλος!!

ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ

Δεν φταίνε οι ΕΔΙΠ για όλα τα κακώς κείμενα.....και όλοι όμως φαίνεται να έχουν άποψη και να βγάζουν τα απωθημένα τους.

Γράφονται εντελώς παράλογα πράγματα εδώ:
Από το μην έχουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο οι ΕΔΙΠ (για την ιστορία : έχουν διδάξει αυτούς που έχουν πάρει διδακτορικά και διεκδικούν τις θέσεις για την απόκτηση διδακτικής εμπειρίας που ισοδυναμεί με αυτόνομη διδασκαλία!!!!),
από το ότι ήρθαν όλοι από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΕΔΙΠ υπήρχαν στα πανεπιστήμια πολύ πριν από τον Ν. Γαβρόγλου που νομοθέτησε αυτές τις μετατάξεις),
το ότι υπάρχουν ΔΕΠ χωρίς διδακτορικά στο εξωτερικό και άρα πρέπει να έχουμε και στην Ελλάδα... (πιο εξωτερικό ; Γερμανία, Σουηδία, Ινδία, Νεπάλ?), το ότι υπάρχουν εγκλωβισμένες θέσεις ΔΕΠ σε τμήματα που υπολειτουργούν και άρα δεν χρειαζόμαστε λέκτορες (αυτός τώρα τι συνειρμός είναι; τι θέλει να πει ο ποιητής; ότι υπάρχουν θέσεις και δεν χρειάζονται άλλες; το ότι τα τμήματα υπολειτουργούν - δηλαδή δεν έχουν μέλη ΔΕΠ - αλλά οι φοιτητές αποφοιτούν μόνοι τους? τι?), το ότι αν οι Δρ. ΕΔΙΠ γίνουν λέκτορες θα πάψει η γη να γυρνάει (αυτό δεν ειπώθηκε ακόμη αλλά έτσι όπως πάμε θα το διαβάσουμε και αυτό).

Γιατί η λέξη ΕΔΙΠ έχει γίνει κόκκινο πανί;

Αλλαγή ακαδημαϊκού χάρτη
|

Με τις συνενώσεις σχολών θα αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για λέκτορες, δείτε πόσες θέσεις μελών ΔΕΠ υπάρχουν εγκλωβισμένες σε τμήματα που υπολειτουργούν και από τα οποία αποφοιτεί το 1/4 των εισακτέων.

@ΕΔΙΠ Δρ
|

Υπάρχουν άνθρωποι που τα έχουν σκεφτεί πάρα πολύ καλά πριν από εσάς... Υπάρχει Ομοσπονδία, υπάρχουν διαδικασίες, υπάρχουν ζυμώσεις κτλ. Επιτέλους δεν είναι δυνατόν ο κάθε ένας από εμάς να σκέπτεται καλύτερα από το σύνολο... Ο λόγος που δεν προχώρησε η διαδικασία δεν έχει να κάνει με το τι γράφει ο κάθε ένας εδώ μέσα αλλά με άλλους λόγους μικροκοματικούς κτλ.
Ως προς την ουσία του θέματος, ναι δεν γίνεται να προκηρυχθούν οι θέσεις μας αν δεν είμαστε λέκτορες... Εκτός και αν αλλάξει πλήρως ο ακαδημαϊκός χάρτης, και επανέλθει η θέση του λέκτορα ως προκηρύξιμη θέση όπως παλαιότερα, αλλά τότε θα πρέπει να επανέλθει και η δυνατότητα εξέλιξης των ΕΔΙΠ όπως υπήρχε παλαιότερα... Τόσο απλά...

ΕΔΙΠ Δρ
|

@Αμερικανάκια: "Ο μεταπτυχιακός ή ο διδακτορικός τίτλος των υποψηφίων, να είναι υποχρεωτικά από 3ο πανεπιστήμιο και όχι από το ΙΔΙΟ για το οποίο προκηρύσσεται η θέση."
Μιλάω για εντελώς ανοικτή διαδικασία και πάλι εσείς βγάζετε εμπάθεια για τους ΕΔΙΠ! Σε ποια ανοικτή διαδικασία ή εξέλιξη ισχύει ο όρος που θέτετε;

@ΕΔΙΠ Δρ: "Πού θα βρεθούν οι πιστώσεις για απευθείας ανοικτή διαδικασία; Και αν είναι έτσι γιατί απλά να μη βγουν περισσότερες νέες θέσεις με ανοικτή προκήρυξη ανεξαρτήτως των ΕΔΙΠ;"
1. Γιατί αγαπητέ; Αν γίνουμε πρώτα λέκτορες και μετά προκηρυχθεί η θέση σε Επίκουρο, πού θα βρεθούν οι νέες πιστώσεις; Γιατί και πάλι θα πρέπει να βρεθούν νέες πιστώσεις για την περίπτωση που η θέση του Επίκουρου καλυφθεί από κάποιον άλλον, εφόσον ως μόνιμοι λέκτορες δεν θα χάσουμε τη θέση μας. Μη γράφετε ό,τι σας συμφέρει...
2. Αν βγουν νέες θέσεις, δεν θα είναι στο αντικείμενο μας και έτσι θα συνεχιστεί η αδικία εις βάρος μας. Δεν θα ανοίξει ποτέ νέα θέση για το αντικείμενό μας.
Καταλαβαίνετε γιατί έχουμε τόσες αντιδράσεις; Ζητάμε να εξασφαλίσουμε πρώτα τη θέση του μόνιμου λέκτορα και μετά εκ του ασφαλούς να γίνουμε και Επίκουροι. Έχετε αίσθηση της πραγματικότητας των "απέξω" ή προσπαθείτε με το ζόρι να πείσετε τους πάντες ότι έχουμε δίκιο; Με αυτά τα επιχειρήματα, εδώ και τρία χρόνια δεν έγινε τίποτα. Πρέπει να αντιπροτείνουμε κάτι τολμηρό που να μην αφήνει περιθώρια για σοβαρά αντεπιχειρήματα. Όπως για παράδειγμα το αντεπιχείρημα του "Αμερικανάκια" παραπάνω. Δεν έχει κάτι σοβαρό να αντιπροτείνει στη δική μου πρόταση.

@Αμερικανάκια
|

Θα σε πείραζε να υπάρχει εργασιακή εμπειρία στην Ελλάδα σε κάποιον άλλο φορέα; Δούλεψα 2 χρόνια ως ερευνητής στο εξωτερικό και τα βρήκα όλα στρωμένα. Επέστρεψα για προσωπικούς λόγους και στα δυο χρόνια έχω βγάλει το ένα τρίτο της δουλειάς με περισσότερη προσπάθεια. Does this make a less qualified person?

Συνενώσεις Σχολών ΑΕΙ
|

Με μετακινήσεις μελών ΔΕΠ μεταξύ ομοειδών τμημάτων θα φανεί ότι τα γνωστικά αντικείμενα έχουν επικαλύψεις. Όλες οι ανάγκες προκύπτουν από τον πλεονασμό τμημάτων με συναφή μαθήματα. Για παράδειγμα, μόνο στην Αττική και Πειραια, λειτουργούν 5 τετραετή τμήματα Πληροφορικής: ΕΚΠΑ, ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, Χαροκόπειος και το πρώην ΤΕΙ Αθήνας.

Τα αυξημένα καθήκοντα ΕΔΙΠ προέκυψαν ως προσωρινή λύση ανάγκης στην οικονομική κρίση της δεκαετίας, αλλά ως γνωστόν ουδεν μονιμότερον του προσωρινού.

Αυτή είναι η συνολική εικόνα και καμία νομοθετική ρύθμιση δεν πρέπει να γίνει πριν διορθωθεί ο ακαδημαϊκός χάρτης.

@ΕΔΙΠ Δρ
|

Αγαπητέ τι λέτε; Που θα βρεθούν οι πιστώσεις για απευθείας ανοικτή διαδικασία; Και αν είναι έτσι γιατί απλά να μη βγουν περισσότερες νέες θέσεις με ανοικτή προκήρυξη ανεξαρτήτως των ΕΔΙΠ; Μη γράφετε ό,τι σας κατεβαίνει...

Αμερικανάκια
|

@ΕΔΙΠ Δρ
"Αυτοί που αντιδρούν στη λεκτοροποίηση, έχουν κάποια ένσταση στη πρότασή μου;".
Καθόλου δεν διαφωνώ. Και λεκτοροποίηση και επικουροποίηση και ότι άλλο σε -ποίηση θέλετε και πάντα με ανοικτή προκήρυξη. Έχω όμως κι εγώ μια πρόταση. Ο μεταπτυχιακός ή ο διδακτορικός τίτλος των υποψηφίων, να είναι υποχρεωτικά από 3ο πανεπιστήμιο και όχι από το ΙΔΙΟ για το οποίο προκηρύσεται η θέση. Υπάρχει κανείς που να έχει ένσταση στη δική μου πρόταση?

ΕΔΙΠ Δρ
|

Ως Δρ ΕΔΙΠ δεν επιθυμώ καμιά κλειστή διαδικασία, ούτε καν στη βαθμίδα του λέκτορα. Από την άλλη, όμως, δεν μπορεί το κράτος να μου αναθέτει υποχρεώσεις ΔΕΠ χωρίς δικαίωμα εξέλιξης. Είτε θα μου αφαιρέσει την αυτόνομη διδασκαλία και ας βρει τρόπο να καλύψει το αντικείμενο που θεραπεύω, είτε θα μου δώσει το δικαίωμα για εξέλιξη στη θέση Επίκουρου με ανοικτές διαδικασίες, με δικαίωμα συμμετοχής οποιουδήποτε.

Έχει ακουστεί έντονα το επιχείρημα ότι οι ΕΔΙΠ δεν έχουν δικαίωμα να προκηρύξουν τη θέση τους γιατί δεν είναι ΔΕΠ, οπότε ας γίνουν πρώτα λέκτορες με κλειστές διαδικασίες και μετά να την προκηρύξουν. Η δική μου τοποθέτηση εστιάζει άλλού. Για να γίνει η λεκτοροποίηση, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση. Εφόσον αυτή η ρύθμιση βρίσκει μεγάλες αντιδράσεις (ίσως και δικαιολογημένες κάποιες φορές) λόγω των κλειστών διαδικασιών, τότε ας γίνει νομοθετική ρύθμιση που να δίνει στους ΕΔΙΠ με διδακτορικό το δικαίωμα προκήρυξης της θέσης τους σε θέση Επίκουρου με εντελώς ανοικτές διαδικασίες. Πάλι νομοθετική ρύθμιση απαιτείται. Αν καταφέρω να πάρω τη θέση έχει καλώς, αλλιώς παραμένω ΕΔΙΠ χωρίς αυτόνομα διδακτικά καθήκοντα, αφού θα τα καλύπτει αυτός/αυτή που θα έχει εκλεχθεί στη θέση Επίκουρου.

Αυτοί που αντιδρούν στη λεκτοροποίηση, έχουν κάποια ένσταση στη πρότασή μου;

Αυτή τη στιγμή, το κράτος με χρησιμοποιεί, αναθέτοντάς μου διδακτικά καθήκοντα για να καλύψει τρύπες. Αν και όταν το τμήμα μου αποκτήσει πίστωση για νέα θέση ΔΕΠ θα την δώσει σε άλλο αντικείμενο, όχι στο δικό. Και γενικότερα, νέα θέση στο αντικείμενό μου έχω να δω τουλάχιστον μία δεκαετία! Γιατί να βγει άλλωστε νέα θέση; Αφού τις καλύπτουμε εμείς.

Αναμφίβολα υπάρχει μεγάλη αδικία με τους Δρ ΕΔΙΠ, αλλά δεν προσεγγίζεται με σωστή εστίαση.

Παράλληλα βέβαια υπάρχει και μεγάλη αδικία στο μισθολογικό όλων των ΕΔΙΠ (είτε με διδακτορικό είτε χωρίς).

Κοσμάς
|

Οι Λέκτορες των πρωην ΤΕΙ χωρίς διδακτορικό αποτελούν έναν πολύ μικρό αριθμό κύριε Πρύτανη. Οπότε άδικα γίνεται λόγος σε αυτούς. Επίσης και αυτοί που δεν έχουν διδακτορικό έχουν περάσει απο διαδικασίες εκλεκτορικού (με ανοιχτές διαδικασίες) τόσο κατα την πρόσληψη όσο και για την μονιμοποίηση (κλειστή διαδικασία). Η νομοθεσία έδινε έμφαση στην εργασιακή εμπειρία και έτσι ήταν διαφορετικά τα κριτήρια. Η σύγκριση είναι άστοχη.
Για τους προσοντούχους ΕΔΙΠ υπάρχει τρόπος. Ανοίξτε θέσεις τις οποίες θα διεκδικήσουν με ανοιχτές διαδικασίες.

Αξιοκρατία για τους Εδιπ εδώ και τώρα
|

Προς ΠΕ19

Θα ήθελα πολύ, αγαπητέ συνάδερφε, να μας πείτε την ιδιότητά της, διότι αυτό το ΠΕ19 προσωπικά μου θυμίζει καθηγητή δευτεροβάθμιας. Μήπως ανήκετε στην κατηγορία αυτών που λένε αφού ψόφησε το δικό μου το γαιδούρι, γιατί να μη ψοφήσει και του γείτονα;
Γιατί δηλαδή να μην τους δοθεί η δυνατότητα να εξελιχθούν, εφόσον είναι ικανοί και καταφέρνουν τόσα πολλά; Εσάς προσωπικά τι σας ενοχλεί, ειλικρινά δεν καταλαβαίνω και μου κάνει μεγάλη εντύπωση η εμμονή με την οποία απαντάτε σε όλους. Γιατί;
Oι ωρομίσθιοι κτλ.. αγαπητέ μου, δεν έχουν κονδύλια στο όνομά τους. Αυτό συνεπάγεται κόστος για το κράτος, είναι ηλίου φαεινότερο.
Έχω την εντύπωση ότι αγνοείτε την πραγματικότητα ή χαϊδεύετε τα αυτιά κάποιων. Ξέρετε πώς προκηρύσσοσνται οι θέσεις ΔΕΠ,πώς γίνονται οι διαδικασίες εκλογής τους και πώς τελικά διαμορφώνεται η θέση τους όταν εξελίσσονται; Ξέρετε κάθε πότε έχει δικαίωμα ένα μέλος ΔΕΠ να αλλάξει γνωστικό αντικείμενο;

Τάκης ΔΕΠ
|

Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την ένταξη των μελών ΕΔΙΠ με διδακτορικό σε θέσεις Λεκτόρων. Δεν αντέχουμε άλλο την εξουθένωση από την υποστελέχωση των Πανεπιστημίων. Από εκεί και πέρα ας διεκδικήσει εξέλιξη όποιος έχει τα προσόντα με ανοιχτές διαδικασίες!

@ΠΕ19
|

Σταματήστε να παραπληροφορείτε τους αναγνώστες γιατί εκτίθεστε!!!! Οι ΕΔΙΠ/ΕΕΠ μπορούν εδώ και πολύ καιρό να είναι ΕΥ σε ερευνητικά προγράμματα καθώς επίσης να έχουν αυτοδύναμη ανάθεση σε μεταπτυχιακά προγράμματα ή επίβλεψη διπλωματικών εργασιών.

Διαφορά στα διδακτορικά
|

Επιμένουν ορισμένοι πως δεν έχει καμία διαφορά να ξεκινήσεις διδακτορικό στο εξωτερικό αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πτυχίου σου σε σχέση με το να διοριστείς σε μια μόνιμη θέση, μόνο με πτυχίο ή ίσως και μεταπτυχιακό, και να περιμένεις την εργασιακή αναβάθμιση μόλις ωριμάσουν οι συνθήκες.

ΠΕ19
|

@Αξιοκρατία για τους Εδιπ εδώ και τώρα
Έχετε δίκιο απόλυτο για την υφιστάμενη κατάσταση των ΕΔΙΠ (ξεχωρίζω τους ΕΕΠ που έχουν πολύ καλύτερο μισθό και είναι προσωπικό που δεν είναι κοντά στα αντικείμενα που θεραπεύει ένα τμήμα). Και είναι παιδιά για τις δουλειές στα εργαστήρια, Θεωρίες, υποστήριξη εργαστηρίων και ο μισθός που παίρνουν είναι λιγότερος του νηπιαγωγού με τα ίδια προσόντα. Αυτό δε σημαίνει ότι επειδή είναι τώρα αδικημένοι θα πρέπει να γίνουν και καθηγητές. Η λύση είναι σύσταση κλάδου λοιπού διδακτικού προσωπικού με ενιαίο μισθολόγιο ΕΔΙΠ-ΕΕΠ-πάσης φύσης Λεκτόρων ανάλογα με τα προσόντα τους, δυνατότητα υποβολής ερευνητικών προτάσεων ως κύριος ερευνητής, και ίσως στην ανώτερη βαθμίδα συμμέτοχή σε μεταπτυχιακά ή διδακτορικά με ανάλογη αποζημίωση φυσικά.

ΠΕ19
|

Ακούγεται ότι αν οι ΕΔΙΠ γίνουν Προσωποπαγείς Λέκτορες μετά δύναται να προκηρύξουν το γνωστικό τους αντικείμενο σε θέση επίκουρου με καθόλα ανοικτές διαδικασίες. Σωστό άρα να λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό σε λαμπρούς επιστήμονες της διασποράς να διεκδικήσουν θέση ΔΕΠ σε ελληνικά πανεπιστήμια. Να δούμε τι σημαίνει αυτό.
1) Αν η θέση αυτή δοθεί σε νέο επιστήμονα θα αφαιρεθεί και όχι στον υπό Εξέλιξη λέκτορα θα αφαιρεθεί από τις προσφερόμενες προς το τμήμα θέσεις ή όχι? Αν λοιπόν η θέση Λέκτορα δοθεί σε εξωτερικό υποψήφιο το τμήμα θα χάσει 1 θέση ή θα την πάρει ο υπό εξέλιξη Λέκτορας και τη θέση αυτή την προκηρύσσει το τμήμα σε όποιο γνωστικό αντικείμενο θέλει.
2) Είναι ανοικτή η θέση όταν βγαίνει στο γνωστικό αντικείμενο του Χ-Λέκτορα που έχει διαμορφωθεί από όταν ήταν ΕΔΙΠ ? Αν εγώ έχω μπροστά μου 4-5 χρόνια μπορώ να διαμορφώσω το γνωστικό μου αντικείμενο έτσι που να το έχω μόνο εγώ.
3) Αν δοθεί η δυνατότητα στους ΕΔΙΠ-ΕΕΠ να κάνουν αυτό γιατί να μη δοθεί και ανάλογη δυνατότητα σε $07, υπότροφους, ωρομίσθιους κλπ ?
Μήπως ανοίγει ο ασκός του Αιόλου με αυτές τις ρυθμίσεις ??

ΠΕ19
|

Οι θέσεις ΕΔΙΠ είναι ιδιαίτερα κακοπληρωμένες και οι ΕΔΙΠ στην ουσία Πολυεργαλεία προσφέρουν ιδιαίτερα στα ΑΕΙ ειδικά σε διδακτικό επίπεδο. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και να μετατραπούν σε Λέκτορες.
Οι θέσεις Λέκτορα (ακόμα και προσωποπαγείς) είναι θέσεις ΔΕΠ. Στα παλιά Πανεπιστήμια Υπήρχαν ελάχιστοι Λέκτορες σε προσωποπαγείς θέσεις. Με την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και δεδομένου ότι υπήρχαν Καθηγητές εφαρμογών (τα καθήκοντά και τα προσόντα τους αρχικά δεν διέφεραν ουσιαστικά από αυτά των ΕΔΙΠ) ο πληθυσμός αυτός αυξάνει. Πιθανή Λεκτοροποίηση ΕΔΙΠ-ΕΕΠ δύναται να δημιουργήσει στρατιά Λεκτόρων. Σε μια θέση που στην ουσία έχει καταργηθεί πριν χρόνια.

Έλεος...
|

Πρακτικά μιλάμε για τη δυνατότητα των ΕΔΙΠ με διδακτορικό να μπορούν να προκηρύξουν τη θέση με ανοικτές διαδικασίες από Επίκουροι και επάνω και για να μπορούν να το κάνουν αυτό θα πρέπει να είναι Λέκτορες γιατί αλλιώς δεν γίνεται επειδή οι θέσεις λεκτόρων πλέον εκ της νομοθεσίας δεν προκηρύσσονται... Αυτό όχι μόνο δεν θα μειώσει τις διαθέσεις θέσεις προς υποψηφιότητα για τους "εξωτερικούς" αλλά θα τις αυξήσει και κατά τον αριθμό των θέσεων των ΕΔΙΠ που τώρα δεν μπορούν να προκυρήξουν τα γνωστικά τους αντικείμενα... Οι "εξωτερικοί" αν ήταν ενημερωμένοι θα ήταν υπέρ του να γίνουν λέκτορες όχι μονο οι Δρ. ΕΔΙΠ με προσόντα λεκτόρων αλλά όλοι οι ΕΔΙΠ γιατί έτσι θα άνοιγαν ακόμα περισσότερες θέσεις και αυτό προσπαθεί να πει ο Πρύτανης αλλά είτε δεν γίνεται κατανοητό είτε όσοι γράφουν δεν είναι "εξωτερικοί" πραγματικά ενδιαφερόμενοι με προσόντα αλλά άσχετοι π.χ. παλιοί ΕΕΔΙΠ χωρίς προσόντα λέκτορα ή άνθρωποι που επέλεγαν τη Ββάθμια λόγω υψηλότερου μισθού κτλ.

Πως;
|

@Μαρια 21 Οκτ 2019 19:34
-----------------------------------
Νόμος για τη συγχώνευση ΤΕΙ Ηπείρου - Παν. Ιωαννίνων
Άρθρο 4
ε) Οι υπηρετούντες λέκτορες (πρώην καθηγητές εφαρμογών), εντάσσονται σε οργανικές θέσεις επί θητεία ή σε προσωποπαγείς θέσεις λεκτόρων εφαρμογών, αναλόγως με τη θέση που κατέχουν την 1η-10-2018, διατηρώντας το μισθολογικό καθεστώς καθηγητή εφαρμογών Τ.Ε.Ι. και στα αντίστοιχα Τμήματα σύμφωνα με την παρ. 2. Η κατηγορία αυτή ανήκει στα μέλη Δ.Ε.Π. πανεπιστημίου και υπάγεται: α) στις κείμενες πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4485/2017 διατάξεις για τους καθηγητές εφαρμογών, και β) στις διατάξεις του ν. 4485/2017 που αφορούν στους υπηρετούντες λέκτορες ως προς το δικαίωμα εκλέγειν, καθώς και συμμετοχής στα συλλογικά όργανα διοίκησης του ιδρύματος
-----------------------------------
Οι λέκτορες εφαρμογών λοιπόν είναι μέλη ΔΕΠ με αντίστοιχα δικαιώματα. Λυπάμαι αλλά οι χαρακτηρισμοί σας επιστρέφονται στο πολλαπλάσιο.

@Giannis
|

Οι λέκτορες εφαρμογών βεβαίως και έχουν σχέση με την παλιά βαθμίδα των λεκτόρων στα πανεπιστήμια μιας και τους δίνεται η δυνατότητα να μεταπηδήσουν σ αυτή τη βαθμίδα όταν πάρουν το διδακτορικό τους ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΟΤΑΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Από το νόμο Διαμαντοπούλου έχουν περάσει σχεδόν 8 χρόνια και δίνονται ΣΥΝΕΧΩΣ παρατάσεις για να πάρουν επιτέλους το διδακτορικό τους. Μην λέτε ανακρίβειες.

Thomas
|

@Thomas Paschalis
Τα σχόλιά σου μιλάνε από μόνα τους.

Να μην ξεπερνάμε τα όρια
|

Καταλαβαίνω την λαχτάρα των ΕΔΙΠ για εξέλιξη αλλά ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Ο ΕΔΙΠ να παραμείνει ΕΔΙΠ. Όσοι θέλουν και μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για θέσεις ΔΕΠ.

Thomas Paschalis
|

@ Thomas
Και από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι δεν γνωρίζω?


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/64661/prytanis-apth-anavathmizontai-kathigites-ton-tei-poy-den-ehoyn-kan-ta-prosonta-pollon