ΣΥΡΙΖΑ: Αδιάβαστη και στην απλή αριθμητική η Ν. Κεραμέως, μετά την Ιστορία

Δημοσίευση: 04/11/2019

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 ΣΥΡΙΖΑ: Αδιάβαστη και στην απλή αριθμητική η Ν. Κεραμέως, μετά την Ιστορία

«Πως γίνεται το υπουργείο Παιδείας να θεωρεί τα 4 δις € περισσότερα από τα 5 δις €; Πρόκειται για πανικό και απροσεξία ή μήπως η Υπουργός Παιδείας επιδιώκει να θολώσει τα νερά;»

Το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων με επίσημη ανακοίνωσή του κατηγόρησε την ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για «δημιουργική λογιστική» αναφορικά με τον προϋπολογισμό της δημόσιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, το μόνο που κατάφερε είναι να εκτεθεί για μια ακόμη φορά. Η υπουργός Παιδείας πιάστηκε πρόσφατα αδιάβαστη στην Ιστορία, σήμερα πιάνεται αδιάβαστη και στην απλή Αριθμητική. Απίστευτο κι όμως αληθινό!

Τα παραπάνω τονίζει ο Κοινοβουλευτικός τομέας παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας (Διαβάστε εδώ), και σημειώνει τα εξής:

Πως γίνεται το υπουργείο Παιδείας να θεωρεί τα 4 δις € περισσότερα από τα 5 δις €; Πρόκειται για πανικό και απροσεξία ή μήπως η υπουργός Παιδείας επιδιώκει να θολώσει τα νερά, επιρρίπτοντας στο ΣΥΡΙΖΑ την ευθύνη για τις μειώσεις που δρομολογεί η κυβέρνηση της ΝΔ για το 2020;

Α. Μείωση και όχι αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τη ΝΔ

Ο ΣΥΡΙΖΑ, με τα οικονομικά στοιχεία που παραθέτει (και όχι επικαλείται), αποδεικνύει πως σύμφωνα με την εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (2/55677/ΔΠΓΚ) επί της δικής του διακυβέρνησης, η πρόβλεψη για τις δαπάνες του ΥΠΑΙΘ για το 2020 είναι 5.598.600.000 €, εκ των οποίων 5.088.600.000 € προέρχονται από τον τακτικό προϋπολογισμό και τα υπόλοιπα από το ΠΔΕ (βλ. Πίνακα Ι-2020 της αναλυτικής τεκμηρίωσης).

Το ΥΠΑΙΘ στην ανακοίνωσή του αναφέρει πως έχει προβλέψει 4.953.000.000 € για το 2020 (τακτικός προϋπολογισμός), μόνο που αυτό δεν αποτελεί αύξηση, αλλά μείωση κατά 135 εκατ. €. Δυστυχώς τα νούμερα είναι αμείλικτα και απόλυτα και το 4 είναι μικρότερο του 5. Τα έγγραφα που καταθέτει το ίδιο το ΥΠΑΙΘ συνηγορούν στο απλό αυτό συμπέρασμα.

Επίσης, στο κατατεθειμένο προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2020 και μάλιστα στο σενάριο βάσης, προβλέπεται εξοικονόμηση 500 εκατ. € από τους προϋπολογισμούς των υπουργείων. Αυτή κι αν είναι δημιουργική λογιστική! Η Υπουργός Παιδείας πρέπει να μας ενημερώσει αν το ΥΠΑΙΘ θα συμμετέχει στη συγκεκριμένη μείωση. Και αν ναι, ποιο θα είναι το ποσό που θα περικόψει; Στην περίπτωση αυτή, δεν ισχύει ούτε το ποσό των 4.953 δις € που επικαλείται το υπουργείο. Η αλήθεια είναι μία· η ΝΔ προτίθεται να μειώσει σε ποσό άνω του 200 εκατ. € (0.1% του ΑΕΠ) τον προϋπολογισμό για την Παιδεία.

Β. Η εγκύκλιος ήταν προγραμματισμένη και όχι προεκλογική

Στο ίδιο σπιράλ παραπληροφόρησης, το ΥΠΑΙΘ αναφέρει πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε την εν λόγω εγκύκλιο (που αποδείξαμε πως είναι θετική και όχι αρνητική για τα οικονομικά της Παιδείας), την τελευταία εργάσιμη ημέρα πριν τις εκλογές του Ιουλίου. Η κα Κεραμέως, έχοντας κατά νου το σαμποτάζ και την παράδοση άδειων ταμείων από την κυβέρνηση Α. Σαμαρά το 2015, θεωρεί ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ πολιτεύεται με τον ίδιο τρόπο.

Είναι από τις περιπτώσεις που η φαντασία ξεπερνά την πραγματικότητα, καθώς οι εγκύκλιοι του υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με την κατάρτιση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, εκδίδονται κάθε χρόνο τον Ιούλιο. Ενδεικτικά, οι αντίστοιχες εγκύκλιοι δημοσιεύτηκαν:

στις 5 Ιουλίου 2019 (για το 2020),

στις 6 Ιουλίου 2018 (για το 2019),

στις 7 Ιουλίου 2017 (για το 2018).

Άνθρακες λοιπόν, ο θησαυρός πως ο ΣΥΡΙΖΑ περιέκοψε επίτηδες τον προϋπολογισμό για την Παιδεία παραμονές των εκλογών.

Γ. Οι 4.500 προσλήψεις της ειδικής αγωγής δε θα γίνουν εντός του 2019

Η υπουργός Παιδείας, στον πανικό της να αποκρούσει την κριτική της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σχετικά με τις μειώσεις στις δαπάνες για την εκπαίδευση, προχώρησε σε μια ακόμη απρομελέτητη αποκάλυψη. Η ανακοίνωση επισημαίνει πως το ΥΠΑΙΘ έχει προβλέψει στον προϋπολογισμό του 2020 (!) τις πιστώσεις για τις μόνιμες προσλήψεις των 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Με τον τρόπο αυτό παραδέχτηκε πως οι 4.500 διορισμοί της ειδικής αγωγής δεν θα πραγματοποιηθούν εντός του 2019, παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις στη Βουλή και στις συνεχείς τηλεοπτικές της εμφανίσεις. Δυστυχώς αυτό σημαίνει πως το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στερείται από την προϋπολογισμένη δαπάνη των 22 εκατ. € που εξασφάλισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και κρίσιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στον πολύπαθο τομέα της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης.

Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας το 2015, όταν όλοι οι οικονομικοί και κοινωνικοί δείκτες είχαν αγγίξει ιστορικά χαμηλά. Παρά το ναρκοθετημένο πεδίο, τη δημοσιονομική στενότητα και τις εξαντλητικές διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, κατόρθωσε να αυξήσει τη χρηματοδότηση για την Παιδεία και την Έρευνα, καθώς και να δρομολογήσει μόνιμες προσλήψεις έπειτα από 10 χρόνια αδιοριστίας.

Η επαναφορά του προϋπολογισμού για την Παιδεία στα επίπεδα του 2013 (βλ. αναλυτική τεκμηρίωση Ε.3) μπορεί να φαντάζει στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ένα αμελητέο κατόρθωμα. Ωστόσο, το πραγματικά μεγάλο κατόρθωμα είναι το ιστορικό χαμηλό του 2015, προϋπολογισμένο από την κυβέρνηση της ΝΔ και του Α. Σαμαρά. Αν λοιπόν, η υπουργός Παιδείας ασκεί κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ για μικρή αύξηση στη δημόσια χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, τι έχει άραγε να πει τόσο για τις μειώσεις που η ίδια φέρνει, όσο και για τεράστιες περικοπές την περίοδο που η παράταξή της χρεωκοπούσε τη χώρα;

Ε. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ

1. Ανώτατα όρια δαπανών κρατικού προϋπολογισμού 2019 & 2020 (προβλέψεις ΓΛΚ)

2. Παραποίηση στοιχείων στον προϋπολογισμό των εποπτευόμενων φορέων

Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί παραποίηση στοιχείων, ακόμη και για το αμελητέο ποσό των 9 εκατ. (0.018% του προϋπολογισμού). Κατηγορεί το ΣΥΡΙΖΑ ότι αντί εξοικονόμηση 37 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό των Εποπτευόμενων Φορέων, προέβλεψε εξοικονόμηση 46 εκατ. ευρώ. Όμως οι φωστήρες του ΥΠΑΙΘ δε διάβασαν την αριστερή στήλη στους πρόχειρους πίνακες που πρόχειρα παρέθεσαν, όπου φαίνεται ότι ο τακτικός προϋπολογισμός είναι αυξημένος κατά 26.1 εκατ. € (από 393 σε 419). Συνεπώς, επί αυξημένου προϋπολογισμού είναι λογικό να επιτυγχάνεται μεγαλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Τόσο απλά!

3. Προϋπολογισμός Παιδείας 2013-2019 (δις €)

Σχόλια (2)

Διάλογος
|

Πάει και η συναίνεση, μετά τον διάλογο. Καλά τα στοιχεία, αλλά προέχουν τα σχολεία.

Το υπουργείο και οι βουλευτές τι κάνουν; Ακόμα ανταλλάσουν δελτία τύπου;

Δεκαετία κρίσης
|

Η εθνική Δημόσια Εκπαίδευση έχει υποφέρει, ειδικά μετά την κρίση που ξεκίνηση το 2009, από ελλείψεις και γήρανση προσωπικού και από προβληματική δομή ωρολογίου προγράμματος. Οι απανωτές αλλαγές στον διαγωνισμό για την εισαγωγή στα ΑΕΙ δεν έχουν βοηθήσει καθόλου το Γυμνασιο-Λύκειο, και επιπλέον είναι προβληματικά τα ΕΠΑΛ ως τεχνική εκπαίδευση σε ανηλίκους.

Προέχει η ανασυγκρότηση Δημοτικού και Γυμνασίου, με την εισαγωγή νέων σχολικών βιβλίων και νέου, καταρτισμένου και νέου σε ηλικία προσωπικού, ώστε τα παιδιά να επωφεληθούν από παιδαγωγικές μεθόδους και σχολική ύλη του 21ου αιώνα.

Στα Πανεπιστήμια είναι απόλυτη αναγκαιότητα ο εξορθολογισμός των Σχολών ΑΕΙ, με σαφή ακαδημαϊκά και επαγγελματικά κριτήρια, ενάντια στην στρεβλή τακτική της ίδρυσης τμημάτων για μικροπολιτικούς λόγους που όλοι -εκ των υστέρων φυσικά- καταδικάζουν αλλά δεν διορθώνουν.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/64868/syriza-adiavasti-kai-stin-apli-arithmitiki-i-n-kerameos-meta-tin-istoria