Κοιτώντας πίσω τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια (Νοέμβριος 2015-Νοέμβριος 2019), η απερχόμενη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εκτιμά πως συνέβαλε ουσιαστικά στην υπεράσπιση του ελληνικού σχολείου και των ανθρώπων του - μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών - απέναντι σε δυναμικές αποδιάρθρωσης και απαξίωσής του.
Ορίζοντάς τις ως τις δύο κύριες έγνοιες του,τονίζει σε ανακοινωθέν, προώθησε πολιτικές αφενός για την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης, και ,
αφετέρου για την πλήρη αξιοποίησή της από όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες: να εκπαιδευτούν όλοι και να εκπαιδευτούν καλά.
Στα τέσσερα χρόνια που πέρασαν το ΙΕΠ , σημειώνει πως έθεσε ως προτεραιότητά του:
Χαρακτηριστικές και κεντρικές πρωτοβουλίες από αυτή τη σκοπιά, υπογραμμίζει η απερχόμενη διοίκηση του ΙΕΠ, υπήρξαν:
Ταυτόχρονα , σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ΙΕΠ:
Α. Προώθησε (με ανάλογη αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου) την εσωτερική δημοκρατική του οργάνωση καθώς και την επιστημονική-ερευνητική του συγκρότηση (το ΙΕΠ αποστέλλει στο Υπουργείο 2.000 περίπου εισηγήσεις κατ’ έτος), ενώ στήριξε μέτρα για τον εκπαιδευτικό διάλογο και τον κριτικό έλεγχο υφιστάμενων συνθηκών και προτεινόμενων μέτρων.
Β. Πρότεινε μέτρα δημοκρατικής και αποτελεσματικής λειτουργίας της σχολικής και εκπαιδευτικής κοινότητας (νέα διατάγματα για τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων).
Γ. Ανέλαβε πρωτοβουλίες του για κατοχύρωση πλήρους αρχικής εκπαίδευσης και συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (αν και τόσο η πρόταση για θεσμική κατοχύρωση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας όσο και το εθνικό στρατηγικό σχέδιο επιμόρφωσης δεν έχουν εφαρμοστεί).
Το απερχόμενο ΔΣ θεωρεί σημαντικό επίτευγμα του ΙΕΠ την πλήρη ολοκλήρωση των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προγραμμάτων της περιόδου 2007 - 2013 και την τακτοποίηση των οικονομικών τους εκκρεμοτήτων.
Θεωρεί επίσης εξαιρετικά θετική την πορεία υλοποίησης όλων των νέων ΕΣΠΑ καθώς και όλων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που έχει αναλάβει ο φορέας.
Εκτιμά δε ότι η ολοκλήρωση της περιόδου ευθύνης του με πλήρως διευθετημένο και πιστοποιημένο από ορκωτούς λογιστές το σύνολο των οικονομικών του δραστηριοτήτων αποτελεί κρίσιμη συμβολή στο μέλλον του φορέα.
Σύνδεσμοι
[1] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi
[2] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi
[3] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi/nomothesia-defterovathmia-ekpaidefsi
[4] https://www.esos.gr/katigories/defterovathmia-ekpaidefsi/gnomodotiseis-defterovathmia-ekpaidefsi
[5] https://www.esos.gr/tags/iep
[6] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147467
[7] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147447
[8] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147393
[9] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147379
[10] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147348
[11] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147334
[12] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147325
[13] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147311
[14] https://www.esos.gr/comment/reply/65041/147305
Σχόλια (9)
Ήταν μια συνέχεια της διαρκούς αποτυχίας, από το 1975 και μετά, να προσφέρεται Δημόσια Δωρεάν Παιδεία στις οικογένειες που εμπιστεύονται το δημόσιο σχολείο.
Οι κυβερνήσεις και ο εκπαιδευτικός χώρος έχουν μεγάλες ευθύνες που φτάνουμε στο 2020 και ακόμα συζητάμε τα αυτονόητα (Ψωμι και Παιδεία)
Επίτευγμα σας ήταν η πλήρης ισοπέδωση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Δεν αφήσατε πτλετρα πανω σε πέτρα. Εφαρμόσατέ νομοθετικά την δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση χωρίς να υπάρχουνε ούτε τα κονδύλια ούτε υποδομές για να υποδεχθούν τα παιδιά σε νηπιαγωγεία ισοπεδώσω ατε την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς τα κάτω μας μιλάτε για εγγράμματη σμό και παιδαγωγική Φενέρ όταν αυτό το μετρό έσπρωξε τους γονείς να έχουν διπλά βιβλία στο σπίτι για να μπορέσουν να προχωρήσουν τα παιδιά τους στην ανάγνωση και στη γραφή, γιατι όνειρό σας ήταν, ο αναλφάβητισμος μεχρι την αποφοίτηση απο το λυκειο ώπερ και επιτύχατε ωστε να επιτυγχάνονται εισαγωγές σε ΑΕΙ για ολους, με 3! Κόμπάζετε για την στήριξη ευάλωτων ομάδων μαθητων οταν στην ουσία αναμίξατε διαφορετικα εκπαιδευτικά επίπεδα και δημιουργήσατε μαθητες πολλαπλών ταχυτήτων παντα προς τα κατω και σε βαρος της διαφορετικότητας του καθε παιδιού. Το έργο σας η πλήρης αποτυχία με απρόβλεπτες συνέπειες.
Ποια προώθηση διαδικασίας συλλογικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου με πρωτοβουλία του συλλόγου διδασκόντων/διδασκουσών; Αυτή που έμεινε στα χαρτιά; Γενικά τίποτα δεν έκαναν....
Τα πάντα εν Σοφία εποίησες κύριε Πρόεδρε.
που είχε κατά τα λεγόμενα των Σοφών του ΙΕΠ "πολύ Πληροφορική" και το καταχωνιάσατε έχετε να μας πείτε κάτι; Παρομοίως για το μάθημα της Πληροφορικής που από 2ωρο έγινε 1ωρο εργαστηριακό (παγκόσμια πρωτοτυπία) έχετε να απολογηθείτε κάτι;
μεχρι τον ιούλιο έπρεπε να γράφει ο απολογισμός. bb
Νέα βιβλία πότε θα ανατεθούν;
Τι νόημα έχει η επιμόρφωση σε ένα σχολείο που στηρίζεται σε τόσες χιλιάδες συμβασιούχους, με γερασμένο προσωπικό;
Εκτός της συνδιδασκαλίας στα ΕΠΑ.Λ. απλά χαλάσατε ότι καλό βρήκατε.Και άντε τώρα να τα μαζέψεις!
Τίποτε από αυτά δεν έκανε!!!!
Το μόνο που έκανε είναι ειδικότητες από 2ωρα σε 7ωρα!!!!!
Η νέα Υπουργός θα πρέπει να καταργήσει από το επόμενο σχ. έτος τα 7ωρα. Θα πρέπει σύντομα να νομοθετήσει πολλά που έχει υποσχεθεί η ΝΔ.