1.067 εκπαιδευτικοί στη Δ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν αποδέχτηκαν το διορισμό τους (384 στην Π.Ε. και 683 στη Δ.Ε.)

Δημοσίευση: 20/11/2019

Τελευταία Ενημέρωση: 20/11/2019, 18:29

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

  1.067 εκπαιδευτικοί στη Δ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν αποδέχτηκαν το διορισμό τους (384 στην Π.Ε. και 683 στη Δ.Ε.)

Κίνητρα στους αναπληρωτές

Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη

Στη Δημόσια Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια έως σήμερα, έχουν προσληφθεί 32.846 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Αν σ’ αυτές προσθέσουμε και τις προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ συνολικά οι προσλήψεις πλησιάζουν τις 40.000.

Σ’ όλες τις φάσεις πρόσληψης των αναπληρωτών παρατηρήθηκε άρνηση ανάληψης υπηρεσίας από εκατοντάδες εκπαιδευτικούς.

Στην Δ΄ φάση από τις 6.323 προσλήψεις αναπληρωτών 1.067 (384 στην Π.Ε. και 683 στη Δ.Ε.) δεν αποδέχτηκαν την πρόσληψή τους.

Ο μεγάλος αυτός αριθμός αρνήσεων ανάληψης υπηρεσίας πρέπει να προβληματίσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Στο δημόσιο σχολείο, έχουμε εκπαιδευτικούς δυο ταχυτήτων με διαφορετικά δικαιώματα αλλά με τις ίδιες υποχρεώσεις. Επομένως είναι χρέος της πολιτείας να αντιμετωπίσει ισότιμα τους αναπληρωτές με τους μόνιμους (άδειες, κλπ.) και όχι ως εκπαιδευτικούς Β΄ κατηγορίας.

•    Οι μισθοί των αναπληρωτών μας, μακριά από τις οικογένειές τους, δεν επαρκούν ούτε για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών τους. Ειδικότερα αυτοί που προσλαμβάνονται σε τουριστικές περιοχές αντιμετωπίζουν έντονα και το πρόβλημα εύρεσης στέγης.

•    Η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει την προσφορά όλων των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των αναπληρωτών και να παρέχει σε αυτούς πρόσθετα οικονομικά κίνητρα, π.χ. επίδομα ενοικίου.

•    Οι αναπληρωτές μας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις πιο δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές της πατρίδας μας χωρίς πλέον ουσιαστικά κίνητρα ως προς την προϋπηρεσία τους.

Δυστυχώς η προϋπηρεσία σήμερα ούτε καν προσμετράται στο σύνολό της  για μόνιμο διορισμό. Το «γκρέμισμα» της ελπίδας για μόνιμο διορισμό με τη συγκέντρωση προϋπηρεσίας θεωρείται βασική αιτία της μη ανάληψης υπηρεσίας από εκατοντάδες αναπληρωτές.

•    Η προϋπηρεσία πρέπει να αποτελεί το βασικό προσόν μόνιμου διορισμού. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούνται ικανοί να προσφέρουν επί σειρά ετών διδακτικό έργο αλλά όχι ικανοί να προσφέρουν το ίδιο έργο ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

Επομένως, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να αντιμετωπίσει τους αναπληρωτές ισότιμα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς παρέχοντάς τους ταυτόχρονα κίνητρα για την πρόσληψή τους.  

Η κυβέρνηση οφείλει να πιέσει το ΑΣΕΠ να προχωρήσει στην επίσπευση ολοκλήρωσης των διαδικασιών διορισμού των 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Ταυτόχρονα να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ίδρυσης οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή και να προχωρήσει άμεσα στην κατανομή των 4.500 διορισμών ανά βαθμίδα και ειδικότητα.  

Να δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση. Διορισμούς που θα καλύπτουν το σύνολο των αναγκών του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση δεν είναι απλά απαίτηση των καιρών είναι αναγκαιότητα.  

Σχόλια (11)

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί
|

Μια σχολική μονάδα απαιτεί μόνιμο προσωπικό για να λειτουργήσει εύρυθμα. Ειδικά τώρα με το προσφυγικό-μεταναστευτικό οι αίθουσες διδασκαλίας πρέπει να έχουν κατάλληλους νέους εκπαιδευτικούς

Γ.Π.
|

Εμένα δεν μ' ενδιαφέρει πόσα χρόνια έχει διδάξει ο Βασίλης Παληγιάννης. Με ενδιαφέρει αν κάνει αυτά που μου υποσχέθηκε. Γι' αυτό τον ψήφισα. Όταν ψηφίζεις αιρετό, δεν σ' ενδιαφέρουν τα έτη υπηρεσίας του.

@ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
|

Παρακαλείστε να απαντήσετε πόσα πραγματικά διδακτικά χρόνια έχετε μέσα στην τάξη και πόσα εκπαιδευτικά.Το απαιτεί η διαφάνεια και οι σχολιαστές του εσος που το ζητάν εδώ και χρόνια.Τόσο δύσκολο είναι να απαντηθεί ένα εύλογο ερώτημα που φαίνεται στα βιογραφικά τους ;Οι ψηφοφόροι και η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να το γνωρίζουν.Δεν είναι ούτε προσωπικό δεδομένο ούτε απόρρητο.Επειδή είναι δημόσια αιρετά πρόσωπα υποχρεούνται να απαντήσουν.Είναι κάτι σαν το πόθεν έσχες των πολιτικών.Θα απαντήσουν επιτέλους;

Απορία
|

@χμμ...Μήπως είστε εσείς αιρετός και προσπαθείτε με τέτοιο σχόλιο να απαξιώσετε κάθε άλλη άποψη παραβλέποντας το δίκαιο του σχολιου @19:41 και το εύλογο του ερωτήματος.

www
|

Αυτοί που δεν παρουσιάζονται να μην έχουν δικαίωμα την επόμενη χρονιά ή/και την μεθεπόμενη.
Υπάρχουν πολλοί που περιμένουν στους πίνακες με μηδενική προϋπηρεσία που θα πήγαιναν παντού για να αλλάξουν πίνακα και να μαζέψουν μόρια.
Νεός διαγωνισμός ΑΣΕΠ δεν γίνεται να κερδίσουν κάτι όπως αυτοί που δώσανε πριν χρόνια. Δύο και τρεις ταχύτητες παντού.
Κάντε ΑΣΕΠ για όλους. Γιατί να σταματήσει ο ΑΣΕΠ; Οι αναπληρωτές δεν είναι μόνιμοι για να γίνει μια φορά ΑΣΕΠ και να σταματήσει εκεί.
Μην αρχίσω με το ότι στον πίνακα με μηδενική εκεί που είσαι στην αρχή της λίστας μετά από 10 χρόνια έρχεται ένας με 3 ή περισσότερα παιδιά και πάλι βρίσκεσαι πίσω.
Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
Επανασχεδιασμός και ΑΣΕΠ από την αρχή.
Και μόνιμοι διορισμοί να γίνουν κ. Παληγιάννη πάλι σε ένα χρόνο θα υπάρχουν κενά γιατί ο καθένας θα θέλει να πάει στο σπίτι του (και με το δίκιο του).
Πόσοι εκπαιδευτικοί περιμένουν μετάταξη; Οι μετατάξεις γιατί γίνονται ενώ υπάρχουν κενά;
'Αντε να κρυφτούμε όλοι πίσω από το δάχτυλο μας και να μην λέμε τα αυτονόητα....

Ert
|

Ωραία, να μπει ανώτατο όριο προϋπηρεσία αναπληρωτή, 5 χρόνια και τέλος.Ε;Όχι;

@χμμ
|

Όχι βέβαια.Και φιλότιμο έχω και σοβαρότητα.

χμμ..
|

@Καίρια ερώτηση στον κ.Παληγιάννη

πονεμενος υποψηφιος αιρετος που δεν μπορεσε να εκλεγει;

@tom
|

Το ερώτημα για τον κ.Παληγιάννη για τα πόσα πραγματικά διδακτικά χρόνια έχει μέσα στην τάξη και πόσα εκπαιδευτικά είναι καίριο .Οι συνδικαλιστές και οι πολιτικοί είναι ισόβιοι σ'αυτήν την χώρα.Και είναι ένας από τους λόγους που η χώρα δεν πάει μπροστά.Δεν γίνεται ανανέωση.Ότι είναι να προσφέρει κάποιος το προσφέρει σε 5-8 το πολύ χρόνια.Μετά πρέπει να αποσύρεται.Τί μπορεί να θυμηθεί από την εφημερία ένας συνδικαλιστής που την έκανε πριν 20 χρόνια και πάνω;Ή τί να ξέρει για την σημερινή νοοτροπία των γονέων και των μαθητών;Ή την νοοτροπία των νεότερων συναδέλφων;Ή τις νέες μορφές διδασκαλίας; Αν δεν ξέρει πώς μπορεί να εκπροσωπήσει αποτελεσματικά έναν κλάδο που έχει τις περισσότερες ιδιαιτερότητες στον δημόσιο τομέα; Για αυτό και σε καίρια θέματα του κλάδου σιωπούν γιατί δεν τα ξέρουν,δεν τα βιώνουν και ίσως να τα έζησαν πριν 20 με 25 χρόνια και δεν τα θυμούνται.Καλό είναι λοιπόν να ξέρουμε πριν πόσα χρόνια έκανε ο κ.Παληγιάννης για τελευταία φορά μαθημα και οι υπόλοιποι της ΔΟΕ.Για την διαφάνεια και τον υγιή συνδικαλισμό.

tom
|

Γενικά σωστή η παρατήρηση για τους συνδικαλιστές και για όσους παίρνουν αποφάσεις στο υπουργείο (ότι πολλοί είναι χρόνια έξω από την τάξη). ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ όμως στα θέματα που σωστά θήγει το άρθρο, γιατί αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Καίρια ερώτηση στον κ.Παληγιάννη
|

Στα πλαίσια της διαφάνειας να μας πληροφορήσετε πόσα διδακτικά χρόνια έχετε μέσα στην τάξη και πόσα εκπαιδευτικά.Για να μιλάτε για μας πρέπει να μας νοιώσετε μέσα στην τάξη.Απαντήστε μας.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/65128/1067-ekpaideytikoi-sti-d-fasi-proslipseon-anapliroton-den-apodehtikan-diorismo-toys-384