Καταργείται η θεματική εβδομάδα στα σχολεία και εισάγονται νέες θεματικές

Δημοσίευση: 27/01/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 27/01/2020, 17:43

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Καταργείται  η θεματική εβδομάδα στα σχολεία  και εισάγονται νέες θεματικές

Ο “εμπνευστής” του θεσμού Κ. Γαβρόγλου σχολίασε: Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα κίνηση εκδικητικού σκοταδισμού για την ικανοποίηση των κύκλων που πολέμησαν τον επιτυχημένο θεσμό

Σε κατάργηση «οδεύει», από το τρέχον σχολικό έτος, η θεματική εβδομάδα η οποία θεσμοθετήθηκε από τον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

Ηδη  η διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατέθεσε στην  πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εισήγηση κατάργησης της Θεματικής Εβδομάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η υπουργός Νίκη Κεραμέως θα κάνει δεκτή την εισήγηση του ΙΕΠ,  στο πλαίσιο εισαγωγής στα σχολεία   νέων θεματικών.

Ο «εμπνευστής» του θεσμού της θεματικής εβδομάδας πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή,  δήλωσε:

Αν ισχύει κάτι τέτοιο, το οποίο προφανώς θα είναι σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (ή μήπως όχι;), βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα κίνηση εκδικητικού σκοταδισμού για την ικανοποίηση των κύκλων που πολέμησαν τον επιτυχημένο θεσμό.

Να θυμίσουμε ότι ο θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2016-2017 με εισήγηση του τότε Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. (44/03-11-2016) και στα 3 χρόνια εφαρμογής του συμμετείχε το σύνολο των Γυμνασίων της χώρας μέσω της δραστηριοποίησης των συλλόγων διδασκόντων και των μαθητικών κοινοτήτων. Συγκεκριμένα, το σχολικό έτος 2018-19, όπως προκύπτει από την αξιολόγηση του προγράμματος που διενήργησε το Ι.Ε.Π., έλαβαν μέρος 1.656 Γυμνάσια από τα 1.700 της χώρας και τα θέματα και η συχνότητα με την οποία τα προσέγγισαν ήταν:

1.    Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα (1.004)

2.    Διατροφή και ποιότητα Ζωής (1.015)

3.    Έμφυλες ταυτότητες (876)

4.    Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων (993)

5.    Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή (913)

Είναι εμφανής και εντυπωσιακή η ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών για τη διαμόρφωση και υλοποίηση προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε καίρια ζητήματα.

Όμως, φαίνεται η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στοχεύει στην κατάργηση ενός ακόμη αποδεδειγμένα επιτυχημένου θεσμού, έναν θεσμό που ενίσχυσε την ενεργό συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών, την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σε σύγχρονα ζητήματα και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και στη ζωή.

Επίσης, φαίνεται ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ικανοποιείται από διαδικασίες που πραγματικά ενισχύουν την παιδαγωγική αυτονομία του σχολείου και καλλιεργούν δεξιότητες συνεργασίας και ενσυναίσθησης. Μάλιστα, δεδομένης της -σχεδόν ιερής- προσήλωσης στον όρο «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, η κίνηση της κατάργησης της θεματικής εβδομάδας, θα ήταν εξαιρετικά αλλά και θλιβερά διαφωτιστική για το πώς η σημερινή ηγεσία αντιλαμβάνεται την «αυτονομία» που επαγγέλλεται, με όρους δηλαδή όχι παιδαγωγικούς αλλά καθαρά διαχειριστικούς.

Σε κάθε περίπτωση, οφείλεται μια ξεκάθαρη θέση και σαφείς απαντήσεις για το θέμα αυτό από το Ι.Ε.Π. και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Σχόλια (27)

εκπ
|

Ο καθένας στη θέση που κατέχει τα προσόντα για να διδάξει μαθητές κι όχι όποιος να ναι ότι νάναι να λέει ότι νομίζει θεωρώντας ότι υπηρετεί την κοσμική του αποστολή. Πως έγιναν εκπαιδευτικοί κάποιοι, για ποιο λόγο διορίστηκαν κ ποια θέση κατέχουν; Ότι και να σχεδιάσει το Υπουργείο αυτός που το υλοποιεί όπως θέλει διαμόρφωνει την εκπαίδευση μαθητών κ εκπαιδευτικών.

Ντίνα
|

1. Μαζική συνταξιοδότηση καθηγητών που να συνοδεύεται από ισχυρό οικονομικό κίνητρο (bonus τύπου τραπεζικών υπαλλήλων). 2. Τουλάχιστον ετήσια επιμόρφωση στη Διδακτική και στα Παιδαγωγικά των προς διορισμό καθηγητών, ένα χρόνο (όχι 10 χρόνια!) πριν μπουν στην τάξη. 3. Στήριξη μέσα στην τάξη των νεοδιορισθέντων για τον πρώτο χρόνο υπηρεσίας τους, από τους συμβούλους-συντονιστές ή όπως αλλιώς θα ονομαστούν. Έτσι, 1. Η μετάδοση στείρας (δηλ. χωρίς βίωμα και χωρίς ενπλαισίωση στον αληθινό κόσμο) γνώσης δεν θα θεωρείται ο βασικός στόχος του σχολείου όπως θεωρούν τώρα οι περισσότεροι"παλιοί" καθηγητές. 2. Η διάλεξη θα αντικατασταθεί με συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές και τότε μόνον θα έχουν νόημα τα projects και η θεματική εβδομάδα. 3. Τα παιδιά θα πάρουν μια μεγάλη ανάσα, μια που δεν θα κάθονται πάνω σε ένα ξύλο, 5 ώρες ημερησίως, 6 χρόνια από τη ζωή τους, ακούγοντας πράγματα που δεν τα αφορούν και δεν θα τα θυμούνται καν, αλλά το κάνουν με τη " ζαχαρίτσα" της πρόσβασης στην τριτοβάθμια. (Σκέφτηκε κανείς, αν δεν υπήρχε σύνδεση της Β/θμιας με την Γ/θμια, πόσο ενδιαφέρον θα έδειχναν οι μαθητές στο μάθημα που γίνεται τώρα; Με το περιεχόμενο και τον τρόπο που διδάσκεται εννοώ. Μάλλον θα γινόταν ότι γινόταν στα Επαγγελματικά και Τεχνικά Λύκεια παλιότερα που δεν είχαν τα παιδιά δυνατότητα πρόσβασης στην Γ/θμια. Θυμάται κανένας;)

Κώστας
|

Ευτυχώς. Μία εβδομάδα ήταν πάρα πολύ. Χαμένες ώρες διδασκαλίας. Μία μέρα και πολύ είναι. Τα έχουν ακούσει οι μαθητές σε όλα σχεδόν τα μαθήματα. Μάθημα (ουσιαστικό) πρέπει να γίνεται στα σχολεία. Αυτό έχουν ανάγκη οι μαθητές. Είχαν φτάσει στο σημείο (στο σχολείο που υπηρετώ) οι μαθητές να ζητούν να κάνουμε μάθημα. Ειδικά στην Γ΄Γυμνασίου με παρακαλούσαν να κάνουμε επαναληπτικές ασκήσεις (Μαθηματικά) αλλιώς αν ακούσουν ξανά τα χιλιοειπωμένα (για τον εθισμό - κάπνισμα- αλκοόλ ) τότε σίγουρα θα αρχίσουν το κάπνισμα και το ποτό. Ο Γαβρόγλου ήταν ετός πραγματικότητας.

Μαρία
|

Σκοταδισμός δεν ήταν κ. Γαβρόγλου η (ουσιαστικά) κατάργηση των δομών Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού που κάνατε; Κλείσατε τα ΚΕΣΥΠ με μια μονοκονδυλιά και μιλάτε;;;
Αντί να ενισχύσετε τις δομές αυτές τις βάλατε στην ειδική αγωγή; Με ποια λογική άραγε;;;
Τα σχόλια της διαβούλευσης τα διάβασε κανείς; Μας δουλεύετε; Αφού κ. Γαβρόγλου καταθέσατε το νομοσχέδιο για τις δομές χωρίς να αλλάξετε μια λέξη σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, σε τι λάβατε υπόψη τη διαβούλευση; Και ύστερα απορείτε για τα αποτελέσματα των εκλογών...

Μανώλης
|

Επί της ουσίας, δεν νομίζω ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θεωρούν ότι η εκπαίδευση πρέπει να περιλαμβάνει μόνο τη μεταφορά πληροφοριών για συγκεκριμένα μαθήματα. Η λύση όμως δεν είναι η διατεταγμένη καθολική εισαγωγή ενός " θεσμού" κατά Γαβρογλου, που μάλιστα μετράει την επιτυχία του με ποσοστά συμμετοχής. Αφού ήταν υποχρεωτικό, τι μας το λες ότι συμμετείχαν πολλοί; Δυστυχώς επίσης, παρά το ότι χάρη στην όρεξη αρκετών εκπαιδευτικών, έγιναν σημαντικά πράγματα σε σχολεία, πιθανότατα στα περισσότερα να έγινε αυτό που λένε οι άλλοι σχολιαστές, η ώρα του παιδιού. Σε αυτό φταίει η κατά τη γνώμη μου πλειοψηφία των συναδέλφων που προσπαθούν να αποφύγουν την εμπλοκή με οτιδήποτε έξω από τα απολύτως απαραίτητα. Ας θυμηθούμε λίγο τα project στα οποία έγιναν εξαιρετικές δουλειές, ξεκίνησαν ως τρίωρα και διεπιστημονικά στα λύκεια, μέχρι που επικράτησαν σχεδόν ολοκληρωτικά αυτοί που τα απαξιωναν, τα μετέτρεψαν σε ώρα του παιδιού, με το υπουργείο ουσιαστικά να συμφωνεί και να τα εξαφανίζει μετατρέποντας την επιστημονικοτητα τους σε "δραστηριότητες" κάθε ειδους. Όσο για τα γυμνάσια, τα εξαφάνισε πληρως. Και αυτό έγινε επί των ημερών Γαβρογλου που ήθελε να βάλει τα δικά του, τη θεματική εβδομάδα, έκανε δηλαδή ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορεί τους άλλους.

Ηλιας
|

καλά όλα τα πράγματα αλλά ανησυχώ...μιλάμε για τα σχολεία και αντί να μιλάμε για μείωση και αναμόρφωση της ύλης και εξοπλισμό στα σχολεία μιλάμε όλο πώς θα προτρέψουμε τα παιδιά σε κάτι άλλο από το μάθημα

Εκπαιδευτικός
|

Να αντικατασταθεί από τη λευκή εβδομάδα που τη ζητάνε και οι ξενοδόχοι....νομίζω οτι είναι το πιο δίκαιο....Θέλω να πάω Αράχωβα και τον Φλεβάρη οχι μόνο τα Χριστούγεννα ....

petros
|

Μιλάει και ο κος Γαβρόγλου για εκδικητικότητα που στη διαβούλευση το 95% έλεγε να μην καταργηθούν αλλά να ενισχυθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και τα κατήργησε εκδικητικά

Επίσης στις κρίσεις στελεχών όσους υπηρετούσαν στα ΚΕΠΛΗΝΕτ τους έδωσε μέγιστο πλαφόν 4 μόρια ενώ στους άλλους εκπ/κούς 10 μόρια για το ίδιο διάστημα!

Αριστείδης ο δίκαιος ο άτιμος!

Κορνήλιος
|

Ο κ. Γαβρόγλου πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι με τις αποφάσεις του έφερε το χάος στο χώρο της εκπαίδευσης!Δυστυχώς η νέα πολιτική ηγεσία δεν ανταποκρίθηκε απόλυτα στις αγωνίες των εκπαιδευτικών και μαθητών.Έπρεπε να ξηλώσει όλα να νομοθετήματα του κυρίου!δεν το έπραξε με πρώτο και καλύτερο το νέο μοντέλο αξιολόγησης στις πανελλήνιες εξετάσεις .Δυστυχώς τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής τα αντιμετωπίζουμε και τα πληρώνουμε ήδη.

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Ένα δεύτερο σχόλιο για όλους τους επικριτές της θεματικής εβδομάδας.
Να θυμίσω ότι όταν θεσπίστηκε η Θεματική Εβδομάδα η ύλη των μαθημάτων είχε μειωθεί και οι ημέρες μαθημάτων είχαν αυξηθεί καθώς οι εξετάσεις στα γυμνάσια από 20 Μαΐου πήγαν στον Ιούνιο...... Προσωπικά πιστεύω μπήκε για να καλυφθεί το κενό, παρά την ρομαντική μου διάθεση να πιστεύω ότι έγινε με γνώμονα το καλό του μαθητή.

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Λυπάμαι για μια κοινωνία .....
* που νομίζει ότι το σχολείο είναι μόνο μάθημα στα γνωστικά αντικείμενα.
* που νομίζει ότι είναι άχρηστο να μιλήσει κάποιος με τους μαθητές για τον εθισμό, για την σχέση των φύλων , για την διατροφή τους
* που νομίζει ότι είναι καλύτερα το να μην πεις τίποτα για ένα θέμα αν είναι να μην γίνει μέσα από μια ομαδοσυνεργατική διαδικασία κατασκευάζοντας την γνώση
* που δεν αναγνωρίζει την ανάγκη εμπλουτισμού και βελτίωσης ενός θεσμού και προχωρά στην κατάργηση του
* που θέλει άριστους μαθητές κοινωνικά αναλφάβητους

Μακάρι να μπορούσα να είμαι μέλος μια κοινωνίας που θα δείξει ενδιαφέρον για τον μαθητή ως άνθρωπο .. ως προσωπικότητα ..
Με την τρέχουσα επικαιρότητα να λέει ότι ......
οι κινέζοι οργανώνονται και κατασκευάζουν νοσοκομεία σε μια μέρα λειτουργώντας ομαδικά και βάζοντας το κοινό καλό αντί να δημιουργούν προβλήματα με δικαστικές αγωγές σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα οπού ασχολούμαστε με ένα μαθητή που έβρισε μια καθηγήτρια ...
Αυτοί είμαστε ..... κυνηγοί της αριστείας που θα αποδώσει κέρδος και μια καλύτερη ζωή με όλα τα αγαθά αντί να τρώμε φίδια και να βάζουμε σε κίνδυνο την ανθρωπότητα ...
Μέσα σε όλο το παράπονο μου, θα ήθελα από κάποιον να μου πει σε ποιο γνωστικό αντικείμενο πρέπει να μάθουμε τους μαθητές μας να φοράνε μια μάσκα ώστε να μην κολλήσουν τον συνάνθρωπο τους, και να φτάνουμε στο τραγικό αποτέλεσμα των τελευταίων ημερών με αποδεκατισμένα σχολεία. Πάω να προετοιμαστώ να διδάξω το Πυθαγόρειο Θεώρημα που όλοι μας γνωρίζουμε τι πολλές εφαρμογές έχει και πόσες φορές μας φάνηκε χρήσιμο στην ζωή μας , για τον εθισμό ο μαθητής θα τα μάθει από τον πατέρα του...τον θείο του ... τον αδερφο του.
Καλή σας νύχτα.

Πολύ σωστή κίνηση...
|

και ας άργησε....

Ιωάννης
|

Έγινε το αυτονόητο. Τη βάζαμε το Μάιο για να γλιτώσουμε τη διάλυση μέσα στο σχολ. έτος... Μακάρι να ακολουθήσουν και άλλες θετικές ενέργειες π.χ. ΑΣΕΠ για μέλη ΔΕΠ, διπλωματικούς και δικαστικούς, ΔΕΚΟ κ.λπ. κι όχι μόνο για εκπαιδευτικούς κ.λπ. χαμηλά αμειβόμενους... αλλά εκεί ποιος τολμά;;;

Μakis
|

Επιτέλους, τέλος με αυτή την ανοησία. Το υπουργείο, θα πρέπει να επανεξετάσει και τις πιο σοβαρές ανοησίες που έκανε ο Γαβρόγλου και σχετίζονται με τις αστοχίες σε ό,τι αφορά τις ενοποιήσεις κλάδων και ειδικοτήτων, τις αναθέσεις μαθημάτων κ.α.

Εκπαιδευτικός
|

Πίσω στο Μεσαίωνα.
Μόνο διδασκαλία από καθέδρας, τεστ, εξετάσεις και διαλέξεις, Εκκλησιασμός και πανελλήνιες. Να το νέο όραμα του παρελθόντος.
Ότι ανοίγει το σχολείο, ότι ανοίγει τους ορίζοντες των παιδιών να το καταργήσουμε αμέσως.
Αν η Θ.Ε. δεν εφαρμόζεται σωστά υπεύθυνοι είναι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και όχι οι εκάστοτε υπουργοί. Αν το ζήτημα είναι να μη κάνουμε τίποτε μια βδομάδα, φυσικά να καταργηθεί. Όμως με την ίδια λογική, εφόσον πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί δεν κάνουν καλό μάθημα πχ. νεοελληνική γλώσσα, ας καταργήσουμε το μάθημα.
Φτάνει πια με τον σκοταδισμό

Θεματική
|

Ευτυχώς που καταργήθηκε!!! Ήταν καθαρά μία εβδομάδα διάλυσης του σχολείου!!!

Σάββας
|

Καλός που καταργήθηκε αυτή η Θεματική Εβδομάδα, χαμένος χρόνος απο τα μαθήματα ήταν.

Στράτος
|

Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Μια κενοτομία (όχι δεν είναι ορθογραφικό το λάθος), μία εφαρμογή κενή ουσίας, μια τομή στο κενό, ένα αφηρημένο τίποτε, καταργείται επιτέλους.

κιρικοκοκοκοκό
|

Διαβάστε όλοι σας παρακαλώ λίγο πιο προσεκτικά : "Καταργείται η θεματική εβδομάδα στα σχολεία και εισάγονται νέες θεματικές"......
Όταν θα δούμε, ΠΟΣΕΣ ημέρες θα είναι(η πρώην εβδομάδα) και ΠΟΙΕΣ θα είναι οι νέες θεματικές(αλήθεια γιατί δεν μας το λέει το άρθρο του ΥΠΑΙΘ?), τότε ελπίζω να μην φωνάζουμε όλοι μαζί κιρικοκκοκοκό.....

Και το μυαλό σου είναι θολό..κιρικοκό
|

Γαβρόγλου καταστροφέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Θεσμοθετημένο κωλοβάρεμα ήταν η εβδομάδα σου.

Ανθή
|

Καιρός ήταν. Η εβδομάδα του καραγκιόζη αποτελεί παρελθόν.

ΠΕ86
|

@Qwerty

Γι' αυτό που αναφέρεις φταίνε οι μαθητές ή μήπως εμείς που αντιλαμβανόμαστε το οτιδήποτε έχει να κάνει με το σχολείο με διαλέξεις τύπου πανεπιστημίου?

Τραλαλό
|

Αργησε!

γαβρόγλεια κουραφέξαλα
|

ζώνη δίωρη ετησίως για σχέδιο δράσης και σε κάθε τάξη και άλλο θέμα (από αυτά που λέει η υπουργάρα ) . οπότε ΟΛΟΙ θα κάνουν περιβαλλοντική, πολιτιστικά, συμπεριφορά, επιχειρηματικότητα, αγωγή υγείας, πολιτειότητα κλπ κλπ (και κατάργηση πολλών μαθημάτων πχ ΟΧΙ 3 συνεχόμενα χρόνια αγωγή πολίτη σε γ γυμν. α λυκ και β λυκ- βλακεία) και κατάργηση των εκτός ωραρίου προγραμμάτων για κορόιδα. συμπλήρωση ωραρίου και όχι περιορισμοί αλά παλαιά των ΠΕ 02,03,04. Απλά και ξεκάθαρα !

νικ
|

Επιτέλους!

Qwerty
|

Επιτέλους!
Μια βδομάδα διάλυσης του σχολείου, κατά την οποία οι μαθητές "παρακολουθούσαν" διαλέξεις, χωρίς καμία ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης.

Tziz
|

Ευτυχώς!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/65937/katargeitai-i-thematiki-evdomada-sta-sholeia-kai-eisagontai-nees-thematikes