Πρόταση εισαγωγής θεματικών ενοτήτων που περιλαμβάνουν τη Φυσική Αγωγή στο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων

Δημοσίευση: 20/03/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 20/03/2020, 16:54

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόταση εισαγωγής θεματικών ενοτήτων που περιλαμβάνουν τη Φυσική Αγωγή στο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων

Οι Κοσμήτορες των Σχολών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων της χώρας
(Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) και
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης

Συνήλθαν πρόσφατα σε κοινή συνεδρίαση και αποφάσισαν ότι: Η εξαγγελία της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως σχετικά με την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στο Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα αυτονόητο βήμα προς την κατεύθυνση εμπλουτισμού του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Η πρόθεση της Υπουργού συνάδει με πλήθος επιστημονικών ερευνών διεθνώς που επισημαίνουν τη σημαντικότητα της προσχολικής ηλικίας για την κινητική ανάπτυξη και την υιοθέτηση συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία, όπως η φυσική δραστηριότητα, και παράλληλα αναδεικνύουν την εξέχουσα θέση της κίνησης για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων.

Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια η κίνηση είναι ιδιαίτερα περιορισμένη στην καθημερινότητα των παιδιών, γεγονός που επιφέρει πολλαπλά προβλήματα στη σωματική και ψυχική υγεία τους, στη σύγχρονη κοινωνία, είναι επιτακτική η ανάγκη το σχολείο να λειτουργήσει διορθωτικά και να δώσει στα παιδιά κατάλληλα αναπτυξιακά ερεθίσματα για την ενίσχυση της φυσικής τους δραστηριότητας και τη βέλτιστη κινητική τους ανάπτυξη.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η ένταξη εκπαιδευτικών ΦΑ στο Νηπιαγωγείο είναι καθοριστική, καθώς η εξειδικευμένη γνώση της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και της Ειδικής Διδακτικής της, τους καθιστά ως τους πλέον κατάλληλους παιδαγωγούς που είναι σε θέση στο να χρησιμοποιήσουν την κίνηση ως μέσο ολόπλευρης αγωγής και εκπαίδευσης.

Τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της χώρας, αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα της κίνησης για τα μικρά παιδιά, έχουν αναβαθμίσει τα προγράμματα των προπτυχιακών σπουδών τους, προσφέροντας ένα πλήρως ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών με παιδαγωγική επάρκεια και απόλυτη συμμόρφωση με τις αρχές της συμπερίληψης, της ένταξης, της διαθεματικότητας και της εξατομίκευσης, που είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην προσχολική εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, οι απόφοιτοί μας, διαχρονικά έρχονται σε επαφή με παιδιά προσχολικής ηλικίας, στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης Φοιτητών που αφορά εξωσχολικά προγράμματα για μικρά παιδιά (ΕΠΕΑΚ, ΕΣΠΑ, πρακτική άσκηση ειδικοτήτων, προγράμματα παιδικών σταθμών Δήμων) υιοθετώντας παιδοκεντρικές προσεγγίσεις που συμβαδίζουν με τις ανάγκες των μικρών παιδιών για κίνηση, παιχνίδι, εξερεύνηση και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον τους, ενισχύονας ολιστικά την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στην ευαίσθητη νηπιακή ηλικία.

Από τα παραπάνω δεδομένα, είναι προφανές ότι το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής θα πρέπει να διδάσκεται στο Νηπιαγωγείο από εκπαιδευτικούς ΦΑ στη βάση παιδαγωγικών μοντέλων και μεθόδων που επενδύουν ολιστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων-ικανοτήτων, στη συναισθηματική ολοκλήρωση και την κοινωνική ενδυνάμωση των μικρών μαθητών/τριων.

Ως επιστήμονες και καταρτισμένοι παιδαγωγοί της κίνησης υποστηρίζουμε τη διεθνώς κατοχυρωμένη και επιστημονικά βάσιμη εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου, ως ισότιμου αντικειμένου.

Κατά συνέπεια, ζητάμε:

•    να εφαρμοστεί η εν λόγω εξαγγελία της Υπουργού Παιδείας
•    να δημιουργηθούν επιστημονικές ομάδες αποτελούμενες από μέλη ΔΕΠ των ΤΕΦΑΑ της χώρας για την υλοποίηση της πρότασης της Υπουργού σε επίπεδο σχεδιασμού περιεχομένου αναλυτικών προγραμμάτων και επιμορφωτικών εξειδικευμένων σεμιναρίων για το νηπιαγωγείο.

Σχόλια (3)

tasos
|

τα μέτρα δεν αφορούν αποκλειστικά την υγεία των μαθητών και μόνο.
οι μαθητές είναι φορείς ενός ιού ο οποίος παραμένει σε επιφάνειες πάρα πολύ καιρό σε σχέση με άλλους,το έχει ήδη αποδείξει προκαλώντας Πανδημία.
Πρέπει να αποφευχθεί η μετάδοση του σε ευπαθείς ομάδες,μεγαλυτέρων σε ηλικία οι οποίοι αν έχουν υποκείμενα νοσήματα κινδυνεύουν ακόμη περισσότερο.
άρα θα πρέπει να προσέχουμε την διασπορά της νόσου όλοι μας.
τα παιδιά από τη φύση τους δεν μπορούν να προσέξουν(όχι όλα...) άρα θα πρέπει να μεριμνούν οι μεγαλύτεροι,γονείς/κηδεμόνες.

Σάκης
|

Ας σκεφτόμαστε και λίγο θετικά συνάδελφε. Αμέσως η γκρίνια. Η σχολική κανονικότητα είναι ο στόχος!

Γονιος
|

Ανεξαρτητα απο την ορθοτητα της προτασης- που σιγουρα αφορα την υγεια των μικρων μαθητων- οι εν λογω θεσμικοι εκπροσωποι της Φυσικης Αγωγης στη χωρα μας εκριναν οτι αυτη η περιοδος ειναι καταλληλη για να τεθει το θεμα αυτο προς συζητηση; Μα που ζουν; Λιγος σεβασμος κι ενσυναισθηση δεν θα εβλαπτε μπροστα στα τοσα φλεγοντα προβληματα που πρεπει να αντιμετωπιστουν...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/66725/protasi-eisagogis-thematikon-enotiton-poy-perilamvanoyn-ti-fysiki-agogi-sto-programma