Εννέα ερωτήματα του esos εν όψει Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημοσίευση: 25/04/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 25/04/2020, 18:24

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εννέα ερωτήματα του esos εν όψει Πανελλαδικών Εξετάσεων

Μετά την "καταιγίδα" ερωτημάτων αναγνωστών μας

Με βάση τις δηλώσεις του εκπροσώπου  του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, τα σχολεία συμμετέχουν στο ζήτημα του κορονοϊού σε ποστοστό περίπου 20%, ενώ κατά το ίδιο ποσοστό αναμένεται η μείωση της διάδοσης του ιού το καλοκαίρι, χάρη στην υψηλή θερμοκρασία.  

Άρα, ο ιός δεν θα εξαφανιστεί, αντίθετα θα είναι εδώ και θα συνεχίσει να κρατά τη μολυσματική του ικανότητα κατά 80%. Άρα, πάλι, κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ο ιός θα περιφέρεται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους υποψήφιους.

Ενόψει της αναγγελίας της ημερομηνίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, όπως έχει υποσχεθεί πολλές φορές η υπουργός Νίκη Κεραμέως, έχουμε δεχτεί από αναγνώστες μας μια "καταιγίδα" ερωτημάτων, ορισμένα από τα οποία παραθέτουμε, ελπίζοντας να συμβάλλουμε σε μια πιο τεκμηριωμένη απόφαση.

Δημοσιεύουμε ενδεικτικά ερωτήματα που συγκεντρώσαμε από τους αναγνώστες μας:

1. Αν ένας μαθητής προσέλθει απύρετος και φαινομενικά υγιής, συμμετέχει στην εξέταση, αλλά μεταδώσει το ιό σε έναν εκπαιδευτικό, οποίος σει 5 μέρες (οι εξετάσεις θα κρατήσουν πολλές μέρες αυτή τη φορά) παρουσιάσει συμπτώματα, τι θα γίνει; Θα κλείσει το εξεταστικό και θα μπουν σε καραντίνα  παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί για 2 βδομάδες και πλέον;  

2. Έστω ότι ένας μαθητής που δεν μπορεί να γράψει καλά (δεν γνωρίζει τις απαντήσεις των θεμάτων) αρχίζει να βήχει και να διαμαρτύρεται ότι έχει δύσπνοια. Τι πρόκειται να γίνει στην περίπτωση αυτή; Ποιος θα τον πλησιάσει να τον απομακρύνει; Θα χάσει την εξέταση; Θα τιμωρηθεί; Θα αποβληθεί; Θα μπει σε καραντίνα;

3. Έστω ότι ένας εκπαιδευτικός από τη Λυκειακή Επιτροπή ή επιτηρητής, παρουσιάζει συμπτώματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ποια θα είναι η αντιμετώπιση; Εάν παρουσιαστεί κρούσμα σε βαθμολογικό, θα κλείσει για να απολυμανθεί ; Πού θα πάνε τα γραπτά και ποιός θα τα διορθώσει ; Οι διορθωτές θα ξαναγυρίσουν ή θα μπουν σε καραντίνα ;

4. Τι κάνουν ο επιτηρητής και η Λυκειακή Επιτροπή σε περίπτωση που ένα  μαθητής ανεβάσει πυρετό στη διάρκεια της εξέτασης;

5. Με δεδομένο ότι φέτος τα Εξεταστικά Κέντρα θα είναι περισσότερα    από  πέρσι (σ.σ. πέρσι ήταν 850)  , δεν είναι στατιστικά πιθανό σε  ένα ή περισσότερα  από αυτά να εμφανιστούν κρούσματα κορονοϊού; Τι θα γίνει με τα κέντρα αυτά; Δεν θα τεθούν σε καραντίνα μαθητές και εκπαιδευτικοί;   Έχει ληφθεί υπόψη η πιθανότητα αυτή;

6. Ένα ακόμη πιο σοβαρό ερώτημα αφορά τους μαθητές που εξετάζονται προφορικά. Καθώς ο αριθμός τους ανά εξεταστικό κέντρο συνήθως είναι μεγάλος στις μεγάλες πόλεις και οι διαδικασίες προετοιμασίας από τους εκπαιδευτικούς της επιτροπής απαιτούν συγκέντρωση πολλών ανθρώπων σε μικρό χώρο, πώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που είναι πιθανότατο να εμφανιστούν; Επίσης, καθώς αναμένεται να τραβήξει σε μάκρος η εξέταση, πόσες ώρες μπορεί να παραμείνει κλεισμένος σε μια αίθουσα διδασκαλίας χωρίς κλιματισμό ένας υποψήφιος μέχρι να έλθει η ώρα της προφορικής του εξέτασης;

7. Με ποιο τρόπο θα διατηρείται διαρκώς η απόσταση των δύο μέτρων που απαιτείται για να μειωθεί η πιθανότητα μετάδοσης του ιού; Όταν στο εξεταστικό κέντρο θα προσέρχονται οι μαθητές για να τηρηθούν όλα αυτά τα μέτρα θα απαιτηθεί πάρα πολύς χρόνος και ιδιαίτερες ρυθμίσεις; Πώς θα γίνεται, ας πούμε η παραλαβή των τετραδίων, εφόσον είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν μαθητές-υποψήφιοι που είναι φορείς του ιού; Δεν τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των εκπαιδευτικών και η ίδια η διαδικασία των εξετάσεων;

8. Αν σε μια οικογένεια υπάρχουν είτε διαπιστωμένοι φορείς, είτε νοσοούντες από τον ιό και η οικογένεια είναι σε καραντίνα, με προφανές αποτέλεσμα να χάσει ο υποψήφιος το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις, τι γίνεται στην περίπτωση αυτή;  Καθώς, στατιστικά δεν αποκλείεται να υπάρχουν περισσότερα από 50 τέτοια κρούσματα, πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό;

9. Αν γονείς υποψηφίων που έχουν (οι υποψήφιοι) νοσήματα τα οποία θεωρούνται επικίνδυνα για τον κορονοϊό (καρδιοπάθειες, καρκινοπάθειες, διαβήτης, σοβαρό άσθμα κτλ) και οι γονείς αρνηθούν να επιτρέψουν τη συμμετοχή των παιδιών αυτών στις πανελλήνιες, θα χάσουν το δικαίωμα αυτό;

Σχόλια (45)

Andrew
|

Οι πανελλαδικές πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό, πριν προλάβει να διασπαρεί ο ιός στον πληθυσμό, τώρα που είμαστε χωρίς κρούσματα. Αν ανοίξουν τα σχολεία και τα μαγαζιά και αν αρχίσει ο έντονος συγχρωτισμός, θα έχουμε κρούσματα και θα αναστείλουμε τις πανελλαδικές.

Οι ειδικοί
|

Σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ και τριών ιταλικών πανεπιστημίων:
1)Αν τα μέτρα είχαν ληφθεί 5 μέρες νωρίτερα θα είχαμε 70% λιγότερα θύματα. Αν θυμάστε, ήταν τότε που κάποιοι κατηγορούσαν τους εκπαιδευτικούς ότι φωνάζουν να κλείσουν τα σχολεία για να λουφάρουν.
2)Αν η άρση των περιορισμών γίνει από τις 11 Μαΐου, και όχι από τις 4, τότε θα γλιτώσουμε ένα νέο κύμα επιδημίας μέσα στο καλοκαίρι.
3)Τα σχολεία δεν πρέπει να ανοίξουν. Μόνο η Γ’ Λυκείου και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Οι ειδικοί μίλησαν. Να δούμε τώρα ποιος θα τους ακούσει.

Σ.Κ.@Η αγωνία των από πάνω και η οχλαγωγία μας των αποκάτω..
|

Υπάρχει μια διάχυτη αγωνία,για το αν θα γίνουν αυτές οι εξετάσεις,για το πότε θα γίνουν,για το πως θα γίνουν με μηδενικό ρίσκο και μηδενικά κρούσματα από τον κοροναιό η κορωνοιό.Αγωνία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου,αγωνία των γονιών,αγωνία κυρίως, των υποψηφίων.Όταν ανοίξουν τα εμπορικά καταστήματα και εμφανιστούν κρούσματα η ιαχή της ανοιχτής και με κέρδος και εργασία αγοράς θα τα σκεπάσει όλα.Ούτε ο υπουργός εμπορίου δεν θα κατηγορηθεί γι αυτό.Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας,ομολογουμένως βρίσκεται σε δεινότερη κατάσταση γιατί άλλο πράμα είναι η υγεία των παιδιών μας και άλλο ημών των πρεσβύτερων.Μέσα στην οχλαγωγία των διάφορων φωνών ακούγονται και κάποιοι εντελώς ασυνείδητοι,που ετοιμάζονται να ζητήσουν την κεφαλή επί πίνακι του κάθε πολιτικού υπεύθυνου που βρίσκεται,πάγματι στα δύσκολα.Η υγειονομική κρίση,εισήγαγε και εισάγει συνεχώς έναν πολιτικό αμοραλισμό που δεν είναι ο χαρακτηριστικός των από πάνω πολιτικώς σκιαμαχούντων,αλλά των από κάτω διαμαρτυρόμενων,έναν αμοραλισμό που είναι χειρότερος,γιατί είναι μαζικός,ανώνυμος,λαικιστικός ,χυδαίος.Κανείς σε αυτή τη φάση δεν θα ήθελε να βρίσκεται στη θέση των από πάνω.Από κάτω είναι πιο σίγουρα,με την ομπρέλα της ανωνυμίας και της ανευθυνότητας.Η αριστεία πραγματικά μας δυσκόλεψε σ' αυτή τη χώρα.Ακόμα και οι πιο αδύναμοι θέλουν,το θεωρούν αναφαίρετο δημοκρατικό τους δικαίωμα,να πρωτεύσουν.Ο καυγάς βέβαι για την τήβενο τηςς αριστείας ,αφορά μόνο ένα 20% του μαθητικού πληθυσμού.Το υπόλοιπο 80% θα μπορούσε άνετα να εισαχθεί με ένα προεδρικό διάταγμα,για φέτος και χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ και ΤΕΙ μεσαίας και χαμηλής ζήτησης ,καλύπτοντας ακριβώς τις διαθέσιμες θέσεις .Αυτό το ζήτημα της αριστείας και των πρωτείων των πρώτων ,που δεν είναι διαχειρίσιμοι,είναι που χαλάει την πολιτική μανέστρα των πολιτικών και που δημιουργεί πολιτικό πονοκέφαλο.Η εισαγωγή,χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ κια ΤΕΙ,με ένα προπαρασκευαστικό έτος,και με εγγραφές σε άλλες" κατώτερες" σχολές,την επόμενη χρονιά ,εκείνων που δεν θα το πέρναγαν, θα ήταν "μία κάποια λύσις" για κάθε έκκρυθμη κατάσταση,όπως αυτή που μας ταλανίζει τώρα.Η πολιτική γενναιότητα για μεγάλες αποφάσεις και ριζικές αλλαγές απουσιάζει από το πολιτικό μας στερέωμα,γι αυτό και σερνόμαστε.Με ένα IELTS και ένα 18 -αρι,κάνεις περίπατο στα καλύτερα πανεπιστήμια της Μ. Βρεταννίας,αρκεί να έχεις χρήματα για τα δίδακτρα και την ακριβή διαμονή,ενώ εδώ μπορεί να καταλήξεις και σε ένα ΤΕΙ που δεν θα το επέλεγες με τίποτα,ααλλά το βαζεις κάτω κάτω στη λίστα των προτιμήσεών σου μήπως και στραβώσουν τα πράγματα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Είναι πραγματικά θλιβερό για τους πολίτες, να σκούζουν χωρίς να αντιπροτείνουν κάτι. Είναι θέμα βαθιάς ενδημικής κουλτούρας κουτοπονηριάς. Ελπίζω να γίνεται κατανοητή η απέχθειά μου προς τις υλακές χωρίς αντιπροτάσεις έστω και γελοίες. Για να γίνει διάλογογος κια δημόσιος έλεγχος.
Τα ερωτήματα του esos και των πολύ άνω του μέσου όρου αναγνωστών του , είναι καίρια. Και όχι μόνο καίρια, αλλά πάρα πολύ σοβαρά. Πάρα πολύ...
Ένας αλγόριθμος εισαγωγής θα ήταν ό,τι έπρεπε
Συντελεστής εισαγωγής:
Α΄Λυκείου
20% ο ΜΟ των γραπτών σε Μαθηματικά, Φυσική Χημεία, Γλώσσα (κ.ο.κ. αναλογικά και οι κατευθύνσεις ) 5% Τελικός ΓΜΟ ενδεικτικού προαγωγής.
Β΄Λυκείου 30% Επί των ιδίων ή συναφών. 5% Τελικός ΓΜΟ προαγωγής
Γ΄Λυκείου 10% επί του ΜΟ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ των μαθημάτων κατεύθυνσης και 5% επί του ΚΜΟ Α΄Τετραμήνου. (Όχι το Β΄ επ ουδενί)
Μία εφ΄άπαξ εξέταση τρίωρη σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα της Γ΄Λυκείου με απολύτως κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα 10 ερωτήσεων σύντομης απάντησης για κάθε μάθημα. (10 Μαθηματικών, 10 Φυσικής , 10 Γλώσσας κ.ο.κ)
Τα θέματα δεν θα είναι δύσκολα . Ούτε το τελευταίο δεν θα είναι δύσκολο.
Ενδεικτικά για την Ανάλυση Πραγματικών :
Θ.1 Να βρεθούν τα σημεία τομής της συνάρτησης f : R-->R φ(χ)=χ^2-3χ+2
Θ.2 Να βρεθεί η πρώτη παράγωγος της συναρτήσεως σ(χ) =(2χ^3-2)/e^χ
Θ.3. Να βρεθεί το ορισμένο ολοκλήρωμα Α= (πολυωνυμική συνάρτηση)
Θ.4. Να βρεθεί το όριο της συνάρτησης (χ^2-4)/(χ-2) του χ τείνοντος στο 2
Θ.5 Να μελετηθεί ως προς τα ακρότατα και ως προς το μονότονο η συνάρτηση ρ(χ) = χ^2 -3χ +1
Θ.6 Να βρεθεί η παράγωγος της συνάρτησης τ(χ) =ημ(e^x) + e^(2x^2 +5)
Θ.7 Να βρεθούν οι πλάγιες ασύμπτωτες της συνάρτησης ....
Θ.8 , Θ9. , Θ.10, λίγο πιο τσιμπημένα από τα «πανεύκολα» 1-7
προσαρμογή στις 2 μονάδες διαφορά του ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΓΜΟ του 75% στο γραπτό 25% , θετικά αλλά και αρνητικά.
Τα παραπάνω όλα είναι μεταβλητά
Μεταβλητή ΔΕΝ είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ μέρα εξέτασης ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ σε θέματα ΕΥΚΟΛΑ , ΒΑΣΙΚΑ, «ΓΡΗΓΟΡΑ»,( ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ) όπου έγκειται και ο πυρήνας της πρότασης.
Τα γραπτά συλλέγονται με γάντια, για αποστολή στα βαθμολογικά. Ψεκάζονται τα εξώφυλλα πριν συσκευαστούν, συσκευάζονται σε χαρτιά ψεκασμένα αποθηκεύονται ασφαλώς με επικουρία της ΕΛΑΣ και βαθμολογούνται μετά από 3 μέρες. )
Χωρίς γραπτές εξετάσεις, έστω οι εξ άπαξ που προτείνω, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Του κουτσοί στραβοί στον Άγιο Παντελεήμωνα, είναι μια λογική που θα συζητηθεί λόγω κρίσης, αλλά που και δεν πρέπει να περάσει για πάρα πολλούς λόγους κοινωνικού συμφέροντος.

Αντι-Συντεχνία
|

@Συντεχνία
[Το σύστημα αυτό διακρίνεται από τα εξής ψεύδη:
1. Ότι είναι αντικειμενικό (Δεν είναι διότι άλλες πιθανότητες έχει τοπαιδί με φροντιστήριο από Α' δημοτικού, με πατέρα πανεπιστημιακό ή πλούσιο επιχειρηματία και άλλες το παιδί του φτωχού αγροτη)]

Και η λύση είναι η κατάργηση των πανελληνίων; Η λύση είναι να δώσουν voutcher στο παιδί του φτωχού αγρότη, να πάει στα καλύτερα φροντιστήρια.

Μη μαθηματικός
|

Να μας μεταφράσει ο κ. Τσιόδρας το 20% της συμπιεσης κρουσμάτων από το κλείσιμο των σχολείων σε νεκρούς (είτε με μοντέλο την Ισλανδία, είτε τη Σουηδία, είτε την Ιταλία, είτε την Κίνα, είτε το κρουαζιερόπλοιο). Να μας πει σε πόσες εκατοντάδες νεκρούς αντιστοιχεί (και μπράβο που τους αποφύγαμε μέχρι τώρα-είμαστε έτοιμοι να τους δεχθούμε τώρα); Να ξέρουμε.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ
|

Αν κολλήσουν τα παιδιά μας ή συγγενείς τους, ποιος θα είναι υπεύθυνος κε Τσιόδρα; Εισαγωγή στις σχολές με άλλο τρόπο, όπως με βάση το απολυτήριό τους. Δεν θα γίνουν πειραματόζωα τα παιδιά μας για την ανοσία της αγέλης που τελευταία αφήνετε να εννοηθεί παρά τα αρχικά λεγόμενά σας!

Μαρία
|

Η κόρη μου πρέπει να εξετασθεί στα τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης και σε επιπλέον τέσσερα μαθήματα επιλογής (παλιό και νέο σύστημα για διαφορετικά πανεπιστήμια) για τα τμήματα μουσικών σπουδών. Αφού μένουμε στην επαρχία, θα πρέπει να μετακινηθεί για τις εξετάσεις των μουσικών μαθημάτων στην Αθήνα. Και βέβαια όλη αυτή η διαδικασία δε θα διαρκέσει 10 ημέρες αλλά πολύ περισσότερο.
Ας καταργηθούν οι Πανελλαδικές. Είμαι σίγουρη ότι κάποια φόρμουλα θα βρεθεί για την είσοδο των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (βαθμολογία σχολείου, αυστηρές εξετάσεις στα πανεπιστήμια).
Ας μην είμαστε στενοκέφαλοι, αλλά ας προσαρμοστούμε στις εκάστοτε συνθήκες που καλούμαστε να ζήσουμε.

Συντεχνία
|

Γιατί αποφεύγουν όλοι να πουν τα πράγματα με το όνομά τους:
Οι πανελλήνιες είναι ο τρόπος να συντηρούνται στη ζωή πάνω από 300.000 επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, που δεν μπόρεσαν να μπουν στη δημόσια παιδεία.
Όλους αυτούς τους συντηρεί η Ελληνική οικογένεια (σύν όλη τη δημόσια παιδεία) μέσω του (πολύ καλά στημένου) συστήματος των πανελλαδικών.
Το σύστημα αυτό διακρίνεται από τα εξής ψεύδη:
1. Ότι είναι αντικειμενικό (Δεν είναι διότι άλλες πιθανότητες έχει τοπαιδί με φροντιστήριο από Α' δημοτικού, με πατέρα πανεπιστημιακό ή πλούσιο επιχειρηματία και άλλες το παιδί του φτωχού αγροτη)
2. Είναι αδιάβλητο. Απαντά σε ένα ψευδές ή ανύπακτο δίλημμα, αφού ισχύει αυτόματα το 1.
3. Οι πανελλαδικές εξασφαλίζουν (σε σημαντικό βαθμό) την μελλοντική εξέλιξη του νέου. Δείτε τις 500.000 νέων που έφυγαν στο εξωτερικό. Η μεγάλη πλειοψηφία ήταν πτυχιούχοι, σπουδασμένοι με τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου (δηλ. των μισθωτών)
4. Οι πανελλαδικές βελτιώνουν τις γνώσεις των μαθητών. Ψέμμα πέρα για πέρα , αφού τους αναγκάζουν να εστιάζουν σε ελάχιστα μαθήματα, προκειμένου να περάσουν σε κάποια σχολή.
5.......
Μπορεί ο κάθε ελεύθερα σκεπτόμενος να προσθέσει κι άλλα, αλλά μία παραμένει η αλήθεια. Οι πανελλαδικές υπάρχουν για να ζουν πολλοί, σε βάρος της ελληνικής οικογένειας.
Υπάρχουν τρόποι, με την αναβάθμιση, την εποπτεία και τον έλεγχο του εκπαιδευτικού συστήματος, να αυξηθεί κατακορυφα η αξιοπιστία της βαθμολογίας και οι μαθητές να μπαίνουν στις σχολές με τον βαθμό του απολυτηρίου λυκείου, ίσως και με μερικές ακόμη προβλέψεις.
Όμως, τότε, πώς θα ζήσουν οι 300.000 και πλέον απασχολούμενοι στην υποβοηθητική παιδεία; (δεν την ονομάζω παραπαιδεία).
Το βασικό ζήτημα είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ο έλεγχος των ιδιωτικών, για να μην δίνονται φουσκωμένες βαθμολογίες.
Μετά τα πράγματα απλοποιούνται.

Tintin
|

Για να γινουν οι πανελλαδικες με τα στανταρ που υποσχονται, πρεπει ολοι οι εμπλεκομενοι -εξεταζομενοι, επιτροπες, εξεταστες, διορθωτες, βοηθητικο προσωπικο, μεταφορεις, συνδεσμοι, διευθυνσεις εκπαιδευσης και δε συμμαζευεται- να τεθουν σε καραντινα οχι μονο οι ιδιοι, αλλα και οι οικογενειες τους, δυο βδομαδες πριν αλλα και κατα τη διεξαγωγη (μην ξεχναμε και τα ειδικα μαθηματα). Οι εμπλεκομενοι θα πρεπει κατα τη διαρκεια της εξετασης να τηρουν αποστασεις και εμβαδα, να φορουν μασκες και γαντια, να εχουν το νου τους και στις προφυλαξεις. Ας φανταστουμε πως θα συνεχιστουν οι εξετασεις σε ενα εξεταστικο κεντρο στο οποιο θα διαγνωσθει κρουσμα. Μονο ο κρουσματιας θα εχει δυσκολιες; Δεν μπορει να γινει ετσι η δουλεια. Γι' αυτο ας πανε στις εξετασεις με τη βελτιστη προετοιμασια -και προετοιμασια σημαινει σχεδιο ετοιμο για το πως θα γινει διαχειρισιμη η περιπτωση κρουσματος η κρουσματων σε ενα η περισσοτερα εξεταστικα. Αφου ειναι αδυνατον να γινουν αποστειρωμενες εξετασεις, ας βρουν οι σοφοι το εναλλακτικο σχεδιο. Διοτι μαλλον θα χρειαστει.

Πανελλαδικές και βαθμοί Λυκείου
|

Στη Γαλλία και στην Αγγλία δεν θα γίνουν εξετάσεις φέτος. Αυτό δεν σημαίνει ότι καταργήθηκαν για πάντα, αλλά ότι έβαλαν την υγεία πάνω από την πολιτική. Δεν μπορεί το υπουργείο να φτιάξει έναν αλγόριθμο που να ταξινομεί τους υποψήφιους με βάση κάποια κριτήρια (π.χ. 20 % βαθμός γενικός βαθμός Α και Β Λυκείου, 80% οι γραπτοί βαθμοί στα διδασκόμενα μαθήματα της κάθε κατεύθυνσης στην Α' ή Β' λυκείου ή ένα συνδυασμός αυτών) για να δει μήπως με αυτόν τον τρόπο γλιτώσει τις φετινές εξετάσεις που εγκυμονούν άπειρους κινδύνους να τιναχτούν στον αέρα. Γιατί τελικά είναι πολύ πιθανόν να αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει τους βαθμούς λυκείου εκ των υστέρων και εφόσον έχει προκληθεί τεράστια αναστάτωση σε όλη την κοινωνία. Αν θυμάμαι καλά το υπουργείο τόνιζε ότι δεν πρέπει οι κόποι να κρίνονται σε ένα τρίωρο, αλλά στη συνολική πορεία του παιδιού στο Λύκειο. Ευκαιρία, λοιπόν, να κάνει πράξη τις εξαγγελίες του.

Αν όχι τώρα, πότε?
|

@Δημήτριος Βαμνιές

[Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ο μοναδικός αξιοκρατικός τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα ελληνικά δεδομένα] και [Για τους μαθητές που έχουν δώσει έναν αγώνα 12 ετών για να φτάσουν ως εδώ τι θα πούμε];

Πολύ σωστά. Για τα Ελληνικά δεδομένα και αγώνας 12 ετών(δλδ. από α' δημοτικού ως γ' λυκείου). ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Ούτε στη Γαλλία ούτε σε καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης δεν έχουν, ούτε πανελλαδικές(πανεθνικές) εξετάσεις, ούτε από την α' δημοτικού όλος ο σχολικός βίος να στρέφεται γύρω από αυτές. Συν φυσικά την απορρέουσα παραπαιδεία που δημιουργήθηκε και που την πληρώνουν τόσα χρόνια οι γονείς σε χρήμα(κάτι δις) και το σχολείο σε ποιότητα έργου.

Αυτή ακριβώς είναι η διαφορά της Ελλάδας και αυτήν ακριβώς καλούμαστε και πάλι να πληρώσουμε-αντιμετωπίσουμε και τώρα. Μήπως λοιπόν είναι τελικά η δικαίωση, όλων εκείνων των "φωνών" που χρόνια τάσσονται υπέρ της αλλαγής αυτού του κακού και στρεβλού συστήματος? Που ακόμα και οι πολιτικοί το ψελλίζουν προεκλογικά αλλά μετά το ξεχνούν... λόγω "πιέσεων"? Μήπως είναι ακριβώς τώρα η ευκαιρία?

Η κα. Υπουργός, νέος άνθρωπος και σπουδαγμένος στα καλύτερα Πανεπιστήμια, μας μιλά με τόση θέρμη για την Ευρώπη και την Αμερική και για τα σύγχρονα-αποτελεσματικά εκπαιδευτικά τους συστήματα, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθήσουμε. Γιατί στη χώρα της, αφήνει να διαιωνίζεται ότι χειρότερο? Πώς θα γίνουμε Ευρώπη, με Πανελλαδικές? Πόσο ακόμα?

Δικαστήρια και σχολεία
|

Τελικά τα δικαστήρια δεν θα ανοίξουν. Πήραν παράταση μέχρι 15 Μαΐου. Ίσως φοβούνται τη διασπορά που θα προκληθεί από τους δικηγόρους. Μόνο τα σχολεία με τους χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι ασφαλείς χώροι και μπορούν να λειτουργήσουν από 11 Μαΐου. Έτσι, για να βλέπουμε ότι όλοι είμαστε ίσοι αλλά κάποιοι είναι πιο ίσοι.

Νίκος ΠΕ86
|

Κάποιοι λένε ότι όσοι νοσήσουν ή δεν μπορέσουν να δώσουν εξετάσεις για κάθε λόγο θα δώσουν στις επαναληπτικές τον Σεπτέμβριο. Έχετε σκεφτεί την πιθανότητα τον Σεπτέμβριο να είμαστε σε φάση 2ου κύματος του κορονοϊού?

Επίσης λέμε συνεχώς για παιδιά υποψήφιους. Δεν υπάρχει όριο ηλικίας για τους υποψήφιοους. Όπως έχουμε δει τα τελευταία χρόνια πολλοί ενήλικες (30+ ετών) δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις μαζί με τα παιδιά. Τι θα γίνει με αυτούς? Θα δίνουν ανάμεσα στα παιδιά? Και αν νοσούν και αυτοί?

Υπάρχουν πολλά προβλήματα και ο κορονοϊός θα είναι μαζί μας για μεγάλο χρονικό διάστημα (18 μηνες), δεν πρόκειται τον Ιούλιο να εξαφανιστεί.

Η μόνη λύση είναι να ακυρωθούν οι εξετάσεις ή να γίνουν με ηλεκτρονικό τρόπο.

ΜΑΘΗΤΗΣ Γ' ΕΠΑΛ ΕΝΗΛΙΚΑΣ
|

Καλημερα σας!
Αναρωτιεμαι σε καποια πραγματα στα οποια δεν εχει θεση κανενας τα ερωτηματα!!!Ρωτανε πολλοι αν θα γινουν οι Προαγωγικες εξετασεις ή οχι! Ερχομαι λοιπον στην ερωτηση, οι μαθητες της Γ' Λυκειου και Γ' ΕΠΑΛ θα δωσουν Απολυτηριες εξετασεις ή οχι???
Στο ΕΠΑΛ που πηγαινουμε, υπαρχουν αλλα δυο σχολεια πρωινα που κανουν μαθημα, εμεις κανουμε βραδυ. Οποτε δεν υπαρχει η δυνατοτητα να πανε οι μαθητες και πρωι και βραδυ.
Οι μαθητες οι οποιοι δεν θα δωσουν Πανελλαδικες εξετασεις, απλα θελουν να παρουν το Απολυτηριο τους και το Πτυχιο τους ή μονο το Πτυχιο τους, τι θα γινει με αυτους???Μηπως ειναι καλυτερο να δοθουν τα Απολυτηρια και τα Πτυχια με τις βαθμολογιες των 4μηνων και να μην υπαρξουν θεματα υγειας και σε μαθητες και σε Καθηγητες???
Μηπως ειναι προτιμωτερο να πανε οι μαθητες οι οποιοι θα δωσουν μονο Πανελλαδικες εξετασεις και να κανουν μονο τα μαθηματα Πανελληνιων για τυχον αποριες που εχουν και αυτο σε αποστασεις??? Δεν υπαρχει λογος να διακινδυνεψει η υγεια κανενος!!!

ΜΑΘΗΤΗΣ Γ' ΕΠΑΛ

Πανελλαδικές και ανοσία αγέλης
|

Όταν ακούμε ότι το σωτήριο μέτρο του κλεισίματος των σχολείων συνεισέφερε μόνο 15% στη μείωση των κρουσμάτων και ότι τα παιδιά ενώ ήταν υγειονομικές βόμβες, τελικά δεν είναι και τόσο επικίνδυνο να κολλήσουν, ένα συμπέρασμα προκύπτει. Πάμε για ανοσία αγέλης και τα πρώτα πειραματόζωα είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί τους.

Εκπαιδευτικός
|

Πες ότι Πανελλαδικές έγιναν, που αμφιβάλλω, και είμασταν στην κυριολεξία τυχεροί και δεν έγινε τίποτε τραγικό.
Η λειτουργία των Βαθμολογικών βασίζεται στην δημιουργία μαζικών συνεργείων καθηγητών που διεκπεραιώνουν γρήγορα τις διαδικασίες παραλαβής χιλιάδων τετραδίων, κατανομής σε φακέλους για διόρθωση, αποκόλληση, έλεγχος βαθμολογίας, καταχώρηση βαθμολογίας, ταξινόμηση για αποστολή στα σχολεία.
Ολα αυτά θέλει να γίνουν και γρήγορα και μέσα στον Ιούλιο και με χωρίς aircondition.
Ποσο είπαμε ζει ο κορωνοϊος πάνω στα χαρτόνια;

Ελεύθερος
|

1) Τα περιοριστικά μέτρα πρέπει ν' αρθούν αμέσως όλα, και ν' ανοίξουν πάραυτα εκκλησίες, σχολεία, καταστήματα κ.ο.κ..

2) @Ίρις ο 35/χρονος ήταν ξυλουργός και ως γνωστόν οι ξυλουργοί έχουν συχνά βεβαρημένο αναπνευστικό σύστημα από τα πριονίδια και τα βερνίκια. ΑΝ παρακολουθούσες τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ, θα μάθαινες επίσης ότι ο αποβιώσας 35/χρονος υπεβλήθη σε 3 (τρία) τεστ για κορωνοϊό εκ των οποίων τα 2 πρώτα βγήκαν αρνητικά και το 3ο θετικό! So much for the credibility of the tests, που λένε και οι μορφωμένοι.

νάσος
|

Αν ανοίξουν τα σχολεία για την Γ Λυκείου, πέρα από τον κίνδυνο της επαφής με νοσούντα στο χώρο του σχολείου, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, πολλοί μαθητές χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να πάνε σχολείο. Καλύτερα λοιπόν να ορίσουν μια ημερομηνία για τις πανελλήνιες και να πάνε τα παιδιά κατευθείαν για εξετάσειε. Έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να διδαχτούν τίποτε περισσότερο αφού ή ύλη έχει καθοριστεί στο επίπεδο πριν το κλείσιμο.

Βαγγελης
|

Σοβάα;αρευτειτε οιεκπαιδευτικοι.Ετσι απαξιωνεστε στην κοινωνια.Στην εκπαιδευτικο και μητερα ,θελω νσ τη ρωτησω ,αυτο το σχολειο πριν δουλευε; Γυριστε στα σχολεια και αφηστε τις δικαολογιες.Γιατι ησυγχρονη και η ασυγχρονη ειναι για κοροιδια. Να μπειτε και εσεις στα 800ευρω να δω τι θσ κανετε.Εχω τρια παιδια ,νηπιαγωγειο,δημοτικο,λυκειο,δουλευωκσιεγω και ο ανδρας μου.Ποτε παιρνω εγω αδεια ειδικου σκοπου ,ποτε ο ανδρας μου.Η κουραση απο τα σχολεια ειναι απιστευτη.Με πηρε η νηπιαγωγος σημερα να κανουμε συγχρονη και μονο που δε γελασα.Μας εστειλε και ασυγχρονη.Τι να πω.Ειναι πολυ καλη,αλλα,αυτα να τα κανει σχολειο οχι εγω.Και με πηρε και Σαββατο.Στο δημοτικο μας εστειλαν τοσες ασκησεις...και παρακατω στην υλη που αγανακτησαμε να τα κανουμε.Αν ειναι να τα κανουμε εμεις καταργηση του σχολειου.Να πω και για το λυκειο.Β λυκειου το παιδι.Το τι ασκησεις εστειλαν ολοι δε λεγεται.Κανα δυο τρεις ηθελαν να τις στειλουμε για διορθωμα.Εδω γελαμε παλι.Τρια στο γυμνασιο και δυο στο λυκειο χρονια ποτε οι καθηγητες δεν διορθωσαν τετραδιο,εκτος απο καμια εκθεση, τωρα τους επιασε οπονος; Στη συγχρονη που μπηκε με μια ασκηση ολη την εβδομαδα και πεντε παιδια.Αποχωρησαμε.Συνεχιζει φροντιστηριο μονος του,γιατι το ομαδικο ηταν για κλαματα.Εχει κουραστει δε θελει να συνεχισει ετσι.Τα παιδια πρεπει να πανε σχολειο και οχι να ειναι σε μια οθονη ολη μερα.Σημειωτεον εχουμε εναν υπολογιστη καιτρια κινητα που ταδυο ειναι δωρεαν της βονταφον χωρις δεδομενα.Ποσα να δινουμε για τα τηλεφωνα;Η ανεργια ειναι προ τωνπυλωνκαι η ψυχικη κουραση.

Υποψήφιος Πανελλαδικών
|

Μήπως η ιδέα με τις "πράσινα" και "κόκκινα" τμήματα ΑΕΙ είναι για φέτος τουλάχιστον, λόγω της πανδημίας, ευκαιρία να εφαρμοστεί; Αφού το Υπ. Παιδείας ανακοίνωσε, ότι ο αριθμός εισακτέων θα είναι περίπου ίδιος με τον περσινό (κάτι λιγότερο από 80000) και άρα όλοι οι φετινοί υποψήφιοι και ενδιαφερόμενοι για τα ΑΕΙ (θα) είναι ουσιαστικά επιτυχόντες!

Όσο περιμένουμε τα επιδημιολογικά δεδομένα για άρση καραντίνας, ας κάνουμε μηχανογραφικά τις προσεχείς ημέρες δηλώνοντας π.χ. 5-10 τμήματα, ας μπουν αυτοί που το επιθυμούν στα τμήματα "χαμηλής ζήτησης" και οι υπόλοιποι να δώσουν πανελλήνιες (ως λιγότερος πια μαθητικός πληθυσμός και ευκολότερα διαχειρίσιμος) για τα τμήματα "υψηλής ζήτησης" (και χαμηλής ζήτησης, που δεν θα έχουν πληρωθεί έτσι-και-αλλιώς οι προσφερόμενες θέσεις).

Αν αφαιρέσουμε αυτούς που δεν θα ολοκληρώσουν το σχολείο, αυτούς που δεν θα καταθέσουν καν μηχανογραφικό γιατί έχουν κάπου εξασφαλισμένο εργασιακό βίο, καθώς και τους πλούσιους και τέκνα πολιτικών που θα σπουδάσουν έτσι και αλλιώς στο εξωτερικό, φαίνεται να ισχύει ότι οι όλοι οι άλλοι κάπου πετυχαίνουν, Επίσης, έτσι και αλλιώς η εξεταζόμενη ύλη στα μαθήματα ήδη περιορίστηκε...

εκπ/κός
|

ΠΡΟΣ@ Εκπαιδευτικος και μητερα

Πολλη φαντασια εχετε , 5 με αυτοανοσα; ;5 με ανοσοκαταστολη; 5 μονογονεικες; όλοι απο 5, ουτε βοηθεια εχουν... 10/25 θα παρουν αδεια; ποτε προλαβατε και τους ρωτησατε; ξερετε τα προσωπικα και τα οικογενειακα ολων!!
Μαθετε και κατι για τους μαθητες σας; αν εχουν να φανε πχ
αν οι γονεις τους πανε για δουλεια, αν εχουν λαπ τοπ ,αν εχουν καποιος να τους φυλαξει, οχι μονο τα δικα σας παιδια να σκεφτεστε, παντως για δημοσιογραφος κανετε και για συγγραφεας κοινωνικων δραματων...και κρινετε οτι ολα αυτα θα γινουν πανω κατω σε ολα τα σχολεια; κανετε και για..... δημοσκοπος

Ο θεός να βάλει το χέρι του
|

Εκτός από τη διαδικασία των Πανελλαδικών εξίσου ριψοκίνδυνη είναι και η διαδικασία της βαθμολόγησης για τους εκπαιδευτικούς. Αυτοί που βαθμολογούν γραπτά Πανελλαδικών σίγουρα καταλαβαίνουν. Πολλοί εκπαιδευτικοί σε μικρούς χώρους , γραπτά που τα πιάνουν, ένας θεός ξέρει πόσα, χέρια κ.α.

Εκπαιδευτικός και Μητέρα
|

Στο σχολείο μας το 1/3 των αιθουσών είναι τόσο στενές που για να τηρηθούν οι αποστάσεις θα πρέπει να γράφουν 4 - 5 μαθητές σε κάθε αίθουσα. Επίσης στον σύλλογό μας, από τους 25 μόνιμους περίπου οι 5 έχουν υποκείμενα νοσήματα κυρίως αυτοάνοσα και λαμβάνουν ανοσοκατασταλτική αγωγή και άλλες τόσες είναι μητέρες παιδιών δημοτικού των οποίων οι άντρες δουλεύουν ή είναι μονογονεικές οικογένειες και δεν υπάρχει βοήθεια από παππούδες - γιαγιάδες άρα οι 10 από τους 25 θα πάρουν άδεια. Έτσι θεωρώ πως αν πάνω κάτω αυτό συμβεί και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας, δεν θα υπάρχει επαρκής αριθμός επιτηρητών για να καλύψει τις περισσότερες αίθουσες.

Ακούστε με
|

Είμαι μαθητής της γ λυκείου και υποψήφιος.Πριν λιγο καιρό πέθαναν δύο συγγενείς μου οι οποίοι πραγματικά με μεγάλωσαν σαν γονείς.81ο και 92ο θύμα αντιστοιχα απο κορονοιό.Υποτίθεται ότι διανύουμε μια από τις πιο δύσκολες αυγκυρίες στην ιστορία της ανθρωπότητας, μια πανδημία στην οποία τα πάντα αλλάζουν και το κράτος προκειμένου να βοηθήσει τους πολίτες του αποφασίζει τη χαλάρωση ορισμένων υποχρεώσεών τους και την παροχή καποιων νεων διακαιωμάτων( πχ.απαλλαγή απο φορους).Αντίθετα εμας τους μαθητές μεσα σε ολο αυτο το κλιμα μας διατάζουν να θυσιάσουμε την υγεία για κάτι εξετάσεις που οι ίδιοι οι καιροι προστάζουν να ακυρωθουν.Δυστυχως σε αντίθεση με τους υπολοιπους σχολιαστες εχω βιωσει απο πρωτο χερι τι θα πει απωλεια και καραντινα.Πιστεψτε με λοιπόν πως αν βρεθειτε στη θέση μου οπου εχει ανατραπει η ζωη μου θα αυνειδητοπιησετε πως οι εξετασεις αν γινουν θα πρεπει να γινουν σε μια περιοδο που θα ειμαστε ολοι ετοιμοι και οχι μονο αυτοι της Αθηνας των οποιων οι γονεις φωναζουν στα σχολεια

Δημήτριος Βαμνιές
|

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ο μοναδικός αξιοκρατικός τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα ελληνικά δεδομένα.
Με αφορμή τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω πανδημίας, έχουν αρχίσει οι γνωστές απόψεις περί κατάργησης των εξετάσεων. Παράδειγμα η Γαλλία. Συγκρινόμαστε με τη Γαλλία; Όχι βέβαια. Καμία σχέση το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας με της Ελλάδας.
Αρκεί να καταργηθεί ο θεσμός. Μετά την κατάργηση όλα θα βρεθούν. Και αφού θα καταργηθούν μια φορά, μετά θα δούμε πως θα καταργηθούν για πάντα. Βέβαια το τι θα μπει στη θέση τους για αξιολόγηση των μαθητών, για την εισαγωγή στα ΑΕΙ κανείς δε λέει. Όλοι μας ξέρουμε ,αλλά κανείς δε λέει.
Αλήθεια τι θα γίνει ακριβώς ;
Για τους μαθητές που έχουν δώσει έναν αγώνα 12 ετών για να φτάσουν ως εδώ τι θα πούμε;
Θα μας πει κάποιος από αυτούς που με ευκολία λέει για κατάργηση.
Στο δια ταύτα:
Οι Πανελλαδικές πρέπει να γίνουν. Στο πως, και στο πότε, υπάρχει ο προβληματισμός, λόγω των συνθηκών.
Γι’αυτό και τα παραπάνω ερωτήματα ίσως βοηθήσουν τους ειδικούς να πάρουν τις σωστές αποφάσεις για την πραγματοποίηση εξετάσεων με Ασφάλεια και Εγκυρότητα.

Δημήτρης Βαμνιές

Ερτ
|

Είχε ένθερμους οπαδούς που δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Εκτός αν εννοείτε ότι τμήματα χωρίς ζήτηση κλείνουν άμεσα. Επίσης να μας πείτε τι θα κάνει η ιατρική Αθήνας με 10000 υποψηφίους...

καραντίνα
|

Ο κάθε υποψήφιος που θέλει να δώσει εξετάσεις, οφείλει να μπει σε καραντίνα 15 μέρες πριν τις εξετάσεις.
Αν κάποιος δεν μπει σε καραντίνα, και βρεθεί άρρωστος κατά την διάρκεια των εξετάσεων είναι ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
Οπότε ούτε επαναληπτικές πρέπει να έχει δικαίωμα να δώσει.

Ιρις
|

@Προς Βαγγέλη
Αν παρακολουθείς τα γεγονότα θα πρέπει να ξέρεις ότι ασθενούν και οι κάτω των 60, αυτός που πέθανε πριν λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη ήταν μόλις 35 χρόνων!

Ας τα πούμε όλα
|

Ας γινουν εισαγωγικές κατευθειαν απο τα πανεπιστήμια το Σεπτέμβριο. Ο καθένας δινει στη σχολή που θέλει και δεν "περνάει" όπου τον περάσει το σύστημα. Κάποτε η πρόταση ειχε ένθερμους οπαδούς.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/67245/ennea-erotimata-toy-esos-en-opsei-panelladikon-exetaseon