Αυτό είναι το σχέδιο για το άνοιγμα σχολείων, ΑΕΙ, Φροντιστηρίων, ΚΞΓ, ΙΕΚ, ΣΔΕ

Δημοσίευση: 29/04/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 29/04/2020, 19:29

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αυτό είναι το σχέδιο για το άνοιγμα σχολείων, ΑΕΙ, Φροντιστηρίων, ΚΞΓ, ΙΕΚ, ΣΔΕ

Πανελλαδικές αρχίζουν στις 15 Ιουνίου- Τα μαθήματα λήγουν στα Γυμνάσια και Λύκεια στις 12 Ιουνίου

Το σχέδιο για το το άνοιγμα σχολείων, ΑΕΙ, Φροντιστηρίων, ΚΞΓ, ΙΕΚ, ΣΔΕ, που παρουσίασε  η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως σε σημερινή Κοινή Συνέντευξη Τύπου με τον Σ Τσιόδρα και  Ν. Χαρδαλιά, έχει ως εξής:

Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική αγωγή:

Η λειτουργία των ΣΧΟΛΕΙΩΝ θα επανέλθει σταδιακά σε δύο φάσεις:

Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου.

Στις 18 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Πρώτης & Δευτέρας Λυκείου, και του Γυμνασίου.

Προβλέπεται η επέκταση του διδακτικού έτους για Γυμνάσια και Λύκεια μέχρι τις 12 Ιουνίου.

Η νέα διδακτική χρονιά θα αρχίσει πιθανότατα νωρίτερα για όλους, από την 1η Σεπτεμβρίου.

Έναρξη Πανελλαδικών Εξετάσεων

Ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών ορίζεται η 15η Ιουνίου 2020 για τα Γενικά Λύκεια και η 16η Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια. Θα εκδοθεί αναλυτικό πρόγραμμα προσεχώς.

Αναμένονται οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας για επιμέρους πτυχές του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων.

Επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση

Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο ανοίγματος την 1η Ιουνίου, μόνο αν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά.

Αν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία επαναλειτουργήσουν φέτος, εξετάζεται το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους ως τις 30 Ιουνίου.

Θα υπάρξουν δύο ζώνες λειτουργίας του σχολείου:

Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολεία σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα (που θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο) με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μ. και απώτατος αριθμός μαθητών εντός τάξης τα 15 άτομα.

Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα (ως 15 άτομα) θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.

Θα υπάρχει πρόγραμμα για μελέτη στο σπίτι για τις ημέρες που οι μαθητές δεν θα είναι σχολείο.

Συνεχίζονται οι άδειες ειδικού σκοπού και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα για γονείς με παιδιά σε εκπαιδευτικές δομές που παραμένουν σε αναστολή.

Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός. Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.

Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.

Θα απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.

Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

Προ της έναρξης, θα σταλούν στους Διευθυντές των σχολείων οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου, οι οποίες θα γνωστοποιηθούν σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, σχετικά με αναγκαία μέτρα προστασίας.

Θα υπάρχει Ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας  όπως αυτές έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ.

Θα υπάρχει η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή περίπτωση ατόμου που νοσεί).

Θα προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο.

Θα υπάρχει πρωτόκολλο ΕΟΔΥ για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζονται σε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας – Διαδικασία ιχνηλάτησης με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.

Δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Έμφαση θα δοθεί στην κάλυψη της ύλης, κατόπιν οδηγιών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων.

Λειτουργία φροντιστηρίων

Τα φροντιστήρια θα ακολουθήσουν τη σταδιακή επαναλειτουργία της αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας, δηλαδή τα τμήματα της Γ’ Λυκείου ξεκινούν στις 11 Μαΐου, ενώ τα τμήματα της Α’, Β’ Λυκείου και Γυμνασίου καθώς και τα μαθήματα ξένων γλωσσών επανεκκινούν στις 18 Μαΐου.

Υπάρχει ωστόσο ισχυρή σύσταση για τηλεκπαίδευση.

Θα ισχύουν και στα φροντιστήρια τα μέτρα πρόληψης, δηλαδή η απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ μαθητών, και το όριο 15 μαθητών ανά τμήμα.

Για τα ειδικά σχολεία και τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού

Για τα ειδικά σχολεία παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας.

Η επαναλειτουργία των δομών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού θα πραγματοποιείται βάσει απόφασης του συντονιστή εκπαίδευσης, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες της κάθε χώρας.

Για τα ΙΕΚ

Η επανέναρξη της λειτουργίας τους ορίζεται για τις 18 Μαΐου.

Ισχύει και εδώ ό περιορισμός των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5μ. ενδιάμεση απόσταση.

Προβλέπεται η εξ αποστάσεως συμμετοχή καταρτιζομένων.

Ανάλογα με την ειδικότητα και τη δυνατότητα διεξαγωγής εργαστηριακών μαθημάτων, η λήξη του έτους κατάρτισης θα είναι η 30η Ιουνίου ή 30η Σεπτεμβρίου.

Ημερομηνία επανέναρξης της μαθητείας και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ορίζεται η 18η Μαΐου.

Για το θεσμό της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ

Η λήξη του έτους θα γίνει σταδιακά έως τις 15 Νοεμβρίου το αργότερο, αντί για τις 15 Σεπτεμβρίου.

Για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Θα επιστρέψουν στις αίθουσες μόνο οι μαθητές του Β’ κύκλου που αποφοιτούν φέτος, ξανά με το όριο των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5 μ. απόσταση.

Οι λοιποί μαθητές θα προαχθούν βάσει της περιγραφικής αξιολόγησης που είχαν λάβει προ αναστολής λειτουργίας.

Το σχολικό έτος θα λήξει στις 30 Ιουνίου.

Για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Συνεχίζεται κανονικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία, και με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Από την 25η Μαΐου, θα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται δια ζώσης εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις.

Επαναλειτουργία εστιών για φοιτητές κλινικών/εργαστηριακών ασκήσεων.

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν. Αναμένεται έκδοση οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής αναφορικά με πτυχές του τρόπου διεξαγωγής τους.

Το ακαδημαϊκό εξάμηνο θα ολοκληρωθεί κανονικά.

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ

Δεν προβλέπεται για την ώρα η επαναλειτουργία τους.

Για τους χώρους λατρείας

Ευχαριστούμε θερμά την Εκκλησία της Ελλάδος, για την εξαιρετικά υπεύθυνη στάση που επέδειξε ως προς την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων, ιδιαίτερα δε κατά την περίοδο του Πάσχα. Επίσης, ευχαριστούμε τους εκπροσώπους όλων των θρησκειών και δογμάτων, για την άριστη συνεργασία και τη στήριξή τους στην κοινή μας προσπάθεια.

Από 4 Μαΐου, οι χώροι λατρείας θα είναι ανοιχτοί για ατομική προσευχή.

Από 17 Μαΐου, οι λειτουργίες θα μπορούν να πραγματοποιούνται με συμμετοχή πιστών.

Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, με αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων ατομικής προστασίας και διαφύλαξης της δημόσιας υγείας, που θα αποσαφηνιστούν πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας.

Συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση

όσο δεν έχουν επαναλειτουργήσει οι εκπαιδευτικές μονάδες

για μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που για ειδικούς λόγους δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία στις εκπαιδευτικές δομές.

Θα ακολουθήσουν σχετικές διατάξεις, υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι που θα ορίζουν αναλυτικά όλες τις πτυχές αναφορικά με την επαναλειτουργία δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σχόλια (65)

Αρκτούρος
|

Αίσχος. Μια ολόκληρη χώρα, με κλειστές βιβλιοθήκες, επ' αόριστον. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να πας στην βιβλιοθήκη. Μπορείς να πάρεις την ευθύνη, και να πας. Προσέχοντας, με ή χωρίς υστερίες. Η ατομική πρωτοβουλία, στην πλήρη καταστρατήγησή της. Ασάφειες και αοριστίες. Κανένα ουσιαστικό σχέδιο. Εμπρός, στον δρόμο που χάραξε η Κεραμέως. Ο δρόμος της απόλυτης ξεφτίλας.

Τηλεμαθήματα
|

Το θέμα των προσωπικών δεδομένων νομίζω ότι μπορεί να λυθεί με νόμο που θα απαγορεύει την καταγραφή τους. Όπως ακριβώς ισχύει για τα κανονικά μαθήματα. Και στις δύο περιπτώσεις μαθημάτων δεν μπορώ να ελέξω απόλυτα αν κάποιος με καταγράφει. Αλλά αν το κάνει παρανομεί. Το ότι δεν δόθηκε μια λύση στο θέμα και ήρθαν ανυπόγραφες οδηγίες περι προαιρετικότητας με βάζει σε σκέψεις.

Er.Mi
|

Θα ήθελα να ρωτήσω, τώρα που τα τμήματα χωρίζονται στα 2, οι καθηγητές που διδάσκουν σε αυτά τι θα κάνουν, θα δουλεύουν τις διπλές ώρες;
Πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα και ας μη ξεχνάμε ότι πολλοί από εμάς δουλεύουμε σε 2 ή και 3 σχολεία.

ΔΗΜΗΤΡΑ
|

Αυτό με την αναμετάδοση του μαθήματος, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι μπορεί να γίνει και ξαφνικά όλα τα σχολεία και οι μαθητές θα αποκτήσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, είναι προβληματικό για πολλούς λόγους.
Κατ' αρχάς, τα παιδιά που θα είναι στο σπίτι δε θα μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ισότιμα. Δεν είναι το ίδιο με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία όπου το μάθημα είναι προσαρμοσμένο στο γεγονός ότι όλοι βρίσκονται στον χώρο τους, καθώς δε θα μπορούν π.χ. να βλέπουν τι γράφει ο καθηγητής στον πίνακα (εκτός κι αν γίνεται να μπει υπολογιστής ακριβώς μπροστά στον πίνακα ή το μάθημα γίνεται με προτζέκτορα).
Δεύτερον, ισοδυναμεί ουσιαστικά με τοποθέτηση κάμερας στις τάξεις κι αυτό είναι πολύ σοβαρό ζήτημα (που μπορεί να γίνει ως κι επικίνδυνο μελλοντικά, αν παγιωθεί ως πρακτική) που άπτεται δικαιωμάτων, προσωπικών δεδομένων, κλπ. Ως τώρα το πλαίσιο για κάτι αντίστοιχο ήταν πολύ αυστηρό. Είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους απαγορεύονται τα κινητά στις τάξεις, και ακόμη και για την ηχογράφηση μαθήματος για λόγους εκπαιδευτικής έρευνας χρειάζονται συγκεκριμένες διαδικασίες όπως έγκριση από τους γονείς των μαθητών και τους εκπαιδευτικούς. Το ζήτημα αυτό υπήρχε εν μέρει ήδη και με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως, αλλά εκείνη είναι προαιρετική και θεσμικά άτυπη, και επιπλέον είναι, και πάλι, διαφορετικό επί της ουσίας να συμμετέχουν όλοι από τον χώρο τους και διαφορετικό να έχουν π.χ. οι γονείς των παιδιών που θα είναι στο σπίτι πρόσβαση στο τι γίνεται μέσα στη σχολική τάξη.

Ιων
|

@ ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ: Αγαπητέ κάνεις ένα λάθος που ίσως δώσει τροφή στον λαϊκισμό και στην προπαγάνδα! Οι συνάδελφοι του δημοσίου δεν απείχαν ή (θα) απέχουν των καθηκόντων τους από Μάρτη έως Σεπτέμβρη, όπως λες! Το ακριβώς αντίθετο μάλιστα συμβαίνει. Γνωρίζω πολύ καλά ότι η συντριπτική πλειοψηφία τους, από την ώρα που έκλεισαν τα σχολεία, εργάζεται πυρετωδώς για να στήσουν τα μαθήματα εξ αποστάσεως, να μάθουν σε εντατικούς ρυθμούς τα τεχνολογικά εργαλεία (αρκετοί δεν τα γνώριζαν), να εκπαιδεύσουν μαθητές και γονείς σε αυτά, να ξεπεράσουν πολλές διοικητικές, γραφειοκρατικές, τεχνικές και άλλες δυσκολίες, κλπ. Πολλοί μάλιστα αναγκάζονται να εργάζονται νύχτα και ξημερώματα γιατί το δίκτυο είναι υπερφορτωμένο. Γενικά οι εργατοώρες που αφιερώνουν σε αυτή την προσπάθεια είναι δυο και τρεις φορές παραπάνω! Και τώρα που θα "{ανοίξουν" τα σχολεία θα δουλεύουν ακόμα παραπάνω: και δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη και εξ αποστάσεως μαθήματα!

Πε86
|

Για να καταλάβω εννοείτε οτι όλες οι ομάδες εργαζομένων που κανουν τηλε εργασια(οπως οι καθηγητές σε ολο τον κόσμο αυτούς τους μήνες) δεν πρέπει να πληρωθούν γιατί αυτό δεν είναι δουλειά αλλα λούφα και παραλλαγη.επομένως η μιση Ελλάδα θα πρέπει να χάσει τον μισθό της αφού λουφαρει δουλεύουντας απο το σπίτι....λογικό σκεπτικό το βρίσκω.μπράβο!

Μάρκος
|

Εάν υπήρχαν κ ιδιωτικά ΑΕΙ προφανώς θα άνοιγαν και αυτά..
Τυχεροί

Μιλτος
|

Φιλτατε Δευκαλίωνα.
Επειδή όλοι όσοι αγαπήσαμε και αγαπάμε την εκπαίδευση αναγκαστήκαμε να περάσουμε από πολλές φάσεις είτε φροντιστήριο είτε ιδιαίτερο είχαμε πάντα καλύτερες απολαβές αλλά και καλύτερες συνθήκες εργασίας αλλά και καθημερινότητας απο πολλούς εκπαιδευτικούς του δημοσίου. Και διευκρινίζω από την πλειοψηφία των συναδέλφων που εργάζονται είτε ως αναπληρωτές είτε ως μόνιμοι μακριά από τα σπίτια τους. Εάν φυσικά συγκρίνεις σε σχέση με αυτούς που είναι στις πόλεις και στα σπίτια τους δίπλα σαφώς είναι σε καλύτερη μοίρα.
Από κει και μετά κανεις από τους εκπαιδευτικούς δεν νομίζω να επιζητούσε μια τέτοια κατάσταση. Όσο για το αν κάποιοι δουλεύουν και κάποιοι δεν δουλεύουν αυτό ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα. Θεωρώ το γνωρίζεις καλύτερα από εμένα ως πρώην ιδιοκτήτης φροντιστηρίου. Εκτός εάν ήσουν τόσο τυχερός και όλοι οι εκπαιδευτικοί που ήταν ως υπάλληλοι στην επιχείρηση σου δούλευαν τέλεια.
Αυτή τη στιγμή τα φροντιστήρια δουλεύουν μέσω διαδικτύου και οι εκπαιδευτικοί πληρώνονται κανονικά. Τουλάχιστον εμείς ως γονείς τα δίδακτρα τα πληρώνουμε στο ακέραιο. Εάν ο ιδιοκτήτης εκμεταλλεύεται τους συναδέλφους τότε είναι άλλο θέμα και να πολεμήσουμε μαζί υπέρ των συναδέλφων αυτών.

Όσο για τον κύριο Λαικαντζη χαίρομαι που η κόρη του θα μάθει γράμματα και δεν θα δουλέψει σε λαϊκή. Τουλάχιστον θα αναπτύξει σκέψη Κρίση και αντίληψη και θα φτάσει σε σημείο να μην γενικευτεί καταστάσεις και να κρινει πρωτίστως ορθά.

Λαϊκατζης
|

Καλα στα ειπε Μιλτε μου ο δασκαλος του φροντιστηριου. Αλλοι 800, αλλοι 600, αλλοι 400 για οσο καμει να περασει η πανδημια και σεις τα μισθακια σας ντουγκου καθε μηνα δουλευετε δε δουλευετε.
Και να λεμε και κανα σωστο εχω κορη γ λυκειου, χωρις φροντιστηριο στη λαικη θα την επαιρνα, τωρα κατι μπορει να καμει. Του σχολειου οι καθηγηταδες λουφα και παραλαγη και κατι φωτοτυπιες τσατρα πατρα, 60ρηδες βουκεφαλες ουτε να γραψουν το τεστ στο κομπιουτερ

ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ
|

φίλτατε Μίλτο.
προφανώς το αρχικό σου ερώτημα είναι ρητορικό, εξυπακούεται πως ιδιώτευσα (18 χρόνια μισθωτός, εκ των οποίων τα 11 συνιδιοκτήτης φροντιστηρίου, τα πρώτα χρόνια και "ιδιαιτεράς").
εξυπακούεται επίσης πως ό,τι βιώνω απορρέει από τις επιλογές μου, δεν το αρνήθηκα ΟΥΤΕ γκρινιάζω γι' αυτό.
η ένστασή μου (κατά συνέπεια άστοχος ο παραλληλισμός σου) δεν έχει να κάνει με τις δύο προηγηθείσες δεκαετίες, αλλά με τις ενεστώσες συνθήκες: οι συνάδελφοι των φροντιστηρίων δουλεύουν και πληρώνονται (από την τσέπη ιδιωτών)/ δεν δουλεύουν-δεν πληρώνονται. οι συνάδελφοι του δημοσίου (κάποιοι εξ αυτών) θα απέχουν των καθηκόντων ους από Μάρτη έως Σεπτέμβρη, θα λαμβάνουν όμως αμοιβή (από τις τσέπες όλων ημών).
για καμιά άλλη επαγγελματική κατηγορία δεν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και το βρίσκω κοινωνικά άδικο.
μπορείς να διαφωνείς σε κάθε τόνο!
να έχεις υγεία και εσύ και όλοι μας.

ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ
|

Πολύ βολικό...Να γίνουμε οι καθηγητές και οι μαθητές πειραματόζωα, για να αποκτήσουν ανοσία οι πολιτικοί...

Πολύ βολικό...να πεθάνουμε τους καθηγητές, για να διορίσουμε κάποιους άλλους στη θέση τους...

Πολύ βολικό...για όλες τις αρνητικές συνέπειες των κυβερνητικών αποφάσεων για την καραντίνα να επιρρίψουμε την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς που δεν θέλουν να βοηθήσουν την κοινωνία με το κρατικό πείραμα...

Πολύ βολικό...να χάσουν άνθρωποι του μεροκάματου τις δουλειές τους, για να υπάρχει ισότητα με την επερχόμενη απόλυση των εκπαιδευτικών...

Πολύ βολικό...

Ποιος θα αποδώσει δικαιοσύνη, αν κάποιος μαθητής μας χάσει τη ζωή του; Αν κάποιος συνάδελφος χάσει τη ζωή του; Αν μία σχολική καθαρίστρια χάσει τη ζωή της;

Κατά τα άλλα τους πείραζε ο Επιτάφιος...

Διευθυντής
|

Ανακοίνωσε η υπουργός το μη άνοιγμα των κυλικείων. Ρώτησε πρώτα κανένα διευθυντή την σημασία της ύπαρξης του, στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων;
Τα παιδιά δεν φέρνουν όλα κολατσιό από το σπίτι για διάφορους λόγους. Θα βγαίνουν τότε εκτός σχολείου με όποιους κινδύνους εγκυμονεί αυτό;
Μήπως έχουν σκοπό να καθιερώσουν ντιλήβερι στα σχολεία που θα αναλάβουν κάποιοι;

Αναστασία
|

Προς τους υπεύθυνους:
1. Καταγραφή του μαθήματός μου σε βίντεο δεν κάνω. Πάρτε το πίσω γιατί θα κινηθούμε νομικά.
2. Για όποιους δεν έρθουν στο σχολείο θα αναρτώ ασκήσεις στο eclass, εκτός και αν δεν γίνουν όλα τα μαθήματα (project, επιλογής) οπότε τις ώρες που μου μένουν μπορώ να τις κάνω και με το webex. Πέραν τούτου ουδέν, γιατί ξέρω αρκετά παιδιά που δεν θα έρθουν γιατί τα ξέρουν ήδη αυτά που θα πούμε στις ελάχιστες φορές που θα τα συναντήσουμε, έχει φτιάξει και ο καιρός..., φοβούνται και οι γονείς.
3. Διεκδικώ το δικαίωμα να παίρνω μέρος σε συναθροίσεις άνω των 10 ατόμων. Στην τάξη θα είμαστε μέχρι 16 (15+1) χωρίς υποχρεωτική χρήση μάσκας. Γιατί να μην καλέσω στη βεράντα μου (ίδιας έκτασης με τη σχολική αίθουσας) και λίγους φίλους;
Ερώτηση: Τα γκάλοπ σας υπέδειξαν την πορεία; Να παίρνατε υπόψη και τη διαβούλευση στο νομοσχέδιο όπως παίρνετε και τις δημοσκοπήσεις!!!

Έτσι ή γιουβέτσι?
|

Επικίνδυνη@Παράκρουση....
Αυτολεξεί από ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ..... στις 9 Απριλίου 2020.
«"Οχι" στη χρήση μάσκας και γαντιών μιας χρήσης λέει η Επιτροπή Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας. Δήλωσε μάλιστα ότι ο παραπάνω εξοπλισμός μπορεί να αποβεί περισσότερο βλαπτικός παρά ωφέλιμος για τους πολίτες, ενώ για τις μάσκες με βαλβίδα ανέφερε απερίφραστα ότι μπορεί να είναι επικίνδυνες....».
Βλέπετε πουθενά αναφορά και συσχέτιση : Με τον συγχρωτισμό? Με το πόσοι κυκλοφορούν? Με την απαγόρευση της μετακίνησης ή όχι? Με το αν υπάρχει επάρκεια σε μάσκες ή όχι?
Τι κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε επιτέλους και υπάρχει τόσος καημός?

Κοροϊδία; Ασχετοσύνη; Ή και τα δυο μαζί;
|

Μερικές απλές διαπιστώσεις, για να μην νομίζουν ότι απευθύνονται σε ηλίθιους:

1. Από τις 11 Μαρτίου, όταν ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων έως τις 11 Μαΐου, οπότε και θα επιστρέψει η Γ΄ Λυκείου, χάθηκαν 5,5 εβδομάδες διδασκαλίας. Με δεδομένο ότι πέρυσι οι πανελλαδικές άρχισαν στις 7 Ιουνίου, ενώ φέτος θα αρχίσουν στις 15 Ιουνίου, προκύπτει ότι θα αξιοποιηθεί ουσιαστικά για μάθημα 1 εβδομάδα επιπλέον και άλλη 1 που εξοικονομείται λόγω ακύρωσης των ενδοσχολικών εξετάσεων. Επομένως, από τις 5,5 εβδομάδες που χάθηκαν αναπληρώνονται οι 2!!!

2. Για να ολοκληρωθεί η διδασκαλία της περικομμένης εξεταστέας ύλης, ανακοινώθηκε ότι αυτό θα γίνει μόνο στη “φυσική τάξη” και γι’ αυτό επιστρέφει η Γ΄Λυκείου. Υπάρχουν, όμως, εκπαιδευτικοί που θα παραμείνουν σπίτι με άδεια ειδικού σκοπού όπως και μαθητές που συγκατοικούν με ομάδες υψηλού κινδύνου. Και μήπως να θεωρήσουμε βέβαιο ότι οι περισσότεροι κηδεμόνες θα στείλουν υπεύθυνη δήλωση ότι συντρέχουν οι λόγοι για να παραμείνουν τα παιδιά τους σπίτι;
Επομένως η φυσική τάξη θα είναι τάξη φάντασμα!

3. Στο σχολείο μου υπάρχουν τμήματα με 25 και 26 παιδιά. Αν τα σπάσω στα 2, πώς θα χωρέσουν 13 παιδιά σε αίθουσα 35-38 τ.μ. και με απόσταση 1,5 μέτρο το ένα από το άλλο; Μετά βίας χωράνε 8 ή 9 παιδιά.

Τάσος
|

@ ΓΙΩΡΓΟΣ: Αυτό δεν είναι επιχείρημα! Είναι λογική πλάνη, σόφισμα! Και φυσικά δεν είναι επιστημονικό! Δυστυχώς το λένε και οι "ειδικοί" σε ερωτήσεις δημοσιογράφων! Φυσικά και τα σχολεία (και τα δημοτικά) κάποια στιγμή πρέπει να ανοίξουν. Τι ακριβώς σημαίνει "κάποια στιγμή"; Φυσικά τον Σεπτέμβρη δεν θα έχει φύγει ο ιός! Ο ιός δεν θα φύγει ποτέ!!! Έχει φύγει ο ιός της γρίπης; Εδώ δεν είναι κάθε χρόνο; Το θέμα θα λυθεί όταν βρεθεί αποτελεσματικό εμβόλιο και θεραπεία που θα καλύπτει το 99.99% του πληθυσμού! Δυστυχώς πάντα το 0,01% θα αρρωσταίνει και ίσως πεθαίνει, όπως με τον ιό της γρίπης! Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχει ειλικρίνεια, αξιοπιστία και να υλοποιηθεί σχέδιο με συνεργασία όλων με κανόνες, λογική, υπευθυνότητα και συνειδητοποίηση της πραγματικής κατάστασης.

Ian
|

@ Vasilis Tsamis: Κάνετε λάθος! Στην κατοχή (πόλεμο) τα σχολεία έμειναν κλειστά πάνω από 12 μήνες! Χάθηκε μία ολόκληρη χρονιά! Κυριολεκτικά! Χωρίς αναπλήρωση ύλης ή χρόνου. Και τώρα πόλεμο δεν έχουμε; Αυτό δεν μας βομβαρδίζουν τα ΜΜΕ και η Κυβέρνηση συνέχεια; Δεν υποστηρίζω βέβαια το ακραίο να χαθεί τίποτα (και δεν πρόκειται) αλλά δεν θα χάσει η Βενετιά βελόνι να μην άνοιγαν τα σχολεία μέχρι το Σεπτέμβριο! Ποια είναι η σκοπιμότητα να "ξαναδούνε το χρώμα του σχολείου"; Δεν θα έχει ξεβάψει! Επίσης, μέχρι να ξανά "αρχίσει να λειτουργεί και πάλι η σχολική ζωή για τρεις εβδομάδες" θα έχει τελειώσει! Ποιος ο λόγος; Ποιο το όφελος; Το ρίσκο που παίρνουν είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με το όποιο μικρό όφελος, το οποίο εγώ δεν το αντιλαμβάνομαι! Τέλος το "μακάρι να μην υπάρχουν νέα κρούσματα" είναι αυτό ακριβώς που λέτε: ευχή (wishful thinking που λένε και στο Ελλάντα)! Έτσι όμως γίνεται η πολιτική στην Ελλάδα: με ευχές; όχι με λογική, πλάνο, στοιχεία, δεδομένα;

Μιλτος
|

Αγαπητέ συνάδελφε Δευκαλίωνα. Είμαι μαθηματικός 45 ετών με
Δεν εξηγείς η 19χρονη πλήρη προϋπηρεσία σου από που προέρχεται.
Εάν είναι από Δημόσιο ή Ιδιωτικό τομέα.
Εάν είναι από Δημόσιο τομέα θα έπρεπε να είσαι ήδη στους πρώτους των πινάκων αναπληρωτων η ακόμα και διορισμένος. Τελευταίος ΑΣΕΠ 2008 άρα είχες και προϋπηρεσία αλλά και την ικανότητα να διαβάσεις και να δώσεις εξετάσεις να διοριστείς.
Εαν η προϋπηρεσία σου ειναι από τον ιδιωτικό τομέα τότε απλά επέλεξες να δουλέψεις δίπλα η μέσα στο σπίτι σου με καλύτερες αποδοχές και πολύ λιγότερα έξοδα από τον συνάδελφο σου που δούλεψε στο δημόσιο τομεα και δουλεύει ακόμα υπό χειρότερες συνθήκες σε τεράστιες αποστάσεις από την οικογένεια του.
Έκανες τις επιλογές σου λοιπόν στη ζωή σου ανάλογα με το τι σε βόλευε και τι δεδομένα είχες και ήθελες να ικανοποιήσεις. Οπότε η φάση στην οποία βρίσκεσαι είναι κατά 90% θέμα επιλογών σου σε σταυροδρόμια που βρέθηκες κάποιες στιγμές στη επαγγελματική σου ζωή.

Εάν διάβασες παραπάνω το άρθρο θα είδες και θα κατάλαβες (φιλόλογος γαρ) ότι τόσο τα δημόσια σχολεία όσο και τα φροντιστήρια θα λειτουργήσουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Μόνο που τα φροντιστήρια θα συνεχίσουν διαδίκτυακα τα μαθήματα γιατί απλά δεν τα βολεύει ο τρόπος που πρέπει να γίνουν τα δια ζώσης μαθήματα.
Άρα οι συνάδελφοι δεν θα έρθουν σε επαφή μετά παιδιά.
Οι συνάδελφοι όμως των δημοσίων θα έρθουν σε επαφή με ένα συνολο 15 μαθητών ανά τμήμα και προαιρετική μάσκα. Καταλαβαίνεις ποιος εκτίθεται σε κίνδυνο πιστεύω.
Έχω κι άλλα να πω αλλά ήδη έγραψα πολλά.
Καλή μέρα να έχεις.

steven
|

Διαβάζω -Διαβάζω και αναρωτιέμαι γιατί οι εκπ/κοί αντιδρούν σφόδρα στο άνοιγμα των σχολείων; Δηλαδή εάν το Σεπτέμβρη προκύψει νέα πανδημία τα παιδιά να πάνε σχολείο μετά από 1 χρόνο.. Τα σχολεία καλά κάνει και τ΄ανοίγει η πολιτική ηγεσία και τα Δημοτικά να ξεκινήσουν από 1η Ιουνίου τα μαθήματα μέχρι τέλους Ιούνη . Πραγματικά μένω έκπληκτος με την στάση του εκπ/κού κόσμου ! !

ΑΘΗΝΑ
|

ΕΓΩ ΠΑΛΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΥ ΤΑ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ,ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΛΔ,ΑΛΛΑ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ....

ζορρο
|

διδακτικο ωραριο καθηγητου εστω 18 ωρες την εβδομαδα ,χωριζει το τμημα στα 2 αρα χρειαζονται 36 ωρες στο 6ημερο για να καλυψει ο καθηγητης τα ιδια τμηματα απο την ιδια υλη.................πως θα γινει αυτο να πουμε 18 +6 =22?????εχετε σκεφτει λεπτομερειες ,θα διδαχτουν ολα τα μαθηματα στο λυκειο δηλαδη θρησκευτικα ,φ.αγωγη κτλ γιατι δεν μιλατε λεπτομερως αλλα δεν μπαινετε στην διαδιακσια αυτη???

πιάτσα και μαθηματικά
|

ένα σχόλιο για τις μελέτες μετάδοσης και τα στατιστικά κτλ κτλ. όταν τα παιδιά είναι στο σπίτι, δεν μπορεί να κωλύσουν και δεν μπορεί να μεταδώσουν. όταν βγουν εκτός και κωλύσουν τότε να δούμε πως μεταδίδουν...και τότε να δούμε τα στατιστικά.
από την πιάτσα ακούω ότι οι περισσότεροι δεν θα στείλουν τα παιδιά σχολείο, δεν υπάρχει λόγος άλλωστε. Τα ίδια τα σχολεία προτιμούν το σημερινό σύστημα από απόσταση. Οι ώρες ανά παιδί θα είναι τουλάχιστον οι ίδιες, ενώ η κινητικότητα εκτός σπιτιού δεν λύνει ούτε το πρόβλημα για εργαζόμενους, ούτε για τα κενά στην ύλη.
Αν βέβαια σε 2-3 βδομάδες από το άνοιγμα έχουμε έξαρση, θα φταίνε οι γονείς, οι μαθητές κτλ κτλ. Το υπουργείο και ο πρωθυπουργός γνωρίζουν πολύ καλά ότι σε τέτοιες περιπτώσεις ο λαός θα τους καταψηφίσει, γιατί απλά δεν είναι αλήθεια.
Καλή μας τύχη....

Παράκρουση....
|

@αλαλουμ, μάλλον δεν θέλετε να καταλάβετε, αφού το εξήγησε επαρκώς ο κ. Τσιόδρας.
Όσο υπήρχε απαγόρευση της μετακίνησης , η μάσκα είχε ελάχιστη χρησιμότητα για τον γενικό πληθυσμό αφού δεν θα συγχρωτίζονταν , αλλά πολύ σημαντικό για ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και εκεί υπήρχε προτεραιότητα αφού υπήρχε και έλλειψη σε μάσκες.
Τώρα που δεν θα υπάρχει ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ και θα κυκλοφορούν ΟΛΟΙ και θα υπάρχουν πολύ υψηλά επίπεδα συγχρωτισμού , είναι αναγκαία η χρήση μάσκας. Το ότι θα υπάρχει επάρκεια , και μάλιστα απο εσωτερική παραγωγή είναι ευτύχημα!
Τι δεν καταλαβαίνετε επιτέλους και υπάρχει τόσο γκρίνια!!!

Εκπαιδευτικός Γυμνασίου
|

Μια απλή ερώτηση που δεν έκανε κανείς:
Είναι ΝΟΜΙΜΟ η live αναμετάδοση του μαθήματος;
Ας πούμε ότι λύνουμε όλα τα προβλήματα με τον εξοπλισμό και τον καθηγητή πληροφορικής που θα πρέπει να γίνεται χίλια κομμάτια για να μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα τόσους καθηγητές.
Το γεγονός ότι θα γίνεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος και πόσο αυτό παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα του καθηγητή, το έχει αναρωτηθεί κάποιος; Θα το καταπιούμε κι αυτό έτσι; Όπως την σύγχρονη; Που προσωπικά δεν έκανα, αλλά προτίμησα να έχω καθημερινή Ασύγχρονη επικοινωνία με τους μαθητές μου, ακριβώς γι'αυτό το λόγο.
Φοβόμαστε μην μας πουν "τεμπέληδες" (που ούτως ή άλλως μας λένε) που δεν σκεφτήκαμε ούτε για μια στιγμή πόσο αντισυνταγματικό είναι όλο αυτό το "πανηγύρι" με την σύγχρονη και γι'αυτό η υπουργάρα μας την χαρακτήρισε "προαιρετική".
Δεν φοβάμαι ούτε βαριέμαι να δουλέψω και ούτε φοβάμαι να είναι παρόν στο μάθημα μου κάποιος. Αρκεί αυτός ο κάποιος να είναι ο σύμβουλος, που θα με βοηθήσει, θα με καθοδηγήσει και θα μου υποδείξει τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα.

Τάρανδος!!!
|

@Κλεω
Χαχαχα! Καλό! Νομίζω ότι ενθουσιάζεστε γρήγορα αγαπητέ Κλεω και επιπλέον, θέλετε κι όλη τη χαρά μόνο για εσάς. Εμείς, γιατί να μην νοιώσουμε δηλαδή Φινλανδοί? Περιμένετε λοιπόν να μας φέρει και το Βόρειο Σέλας και μετά πανηγυρίσουμε όλοι μαζί!

Στο τέλος η λογαρία
|

"Στην περίπτωση εκείνη τα παιδιά θα είχαν να δούνε σχολείο 7 μήνες!!"
Και γιατί συμπεραίνετε, ότι θα τα έκανε απαραίτητα κακό?.... Και 400 χρόνια ήταν κλειστά τα σχολεία και επιβιώσαμε...
Δεν πρυτάνευσε η λογική αγαπητέ. Η οικονομία και το χρήμα πρυτάνευσαν, σε βάρος της υγείας του απλού πολίτη. Εδώ είμαστε όμως και θα φανεί ποιος είχε δίκιο στο τέλος.

Τιτανικός
|

@ΓΙΩΡΓΟΣ
Το ξαναγράψατε και το εμπεδώσαμε. Μπρατσάκια και σωσίβιο να πάρετε μην ξεχάσετε....

Δεν έτυχε....πέτυχε...
|

@αλαλουμ
Ο πρώτος που το είπε!!! Και αν θυμάμαι καλά από το δελτίο ειδήσεων της ΕΤ1, ο ίδιος ο κος. Πρωθυπουργός επισκέφθηκε(μετά καναλίων και δημοσιογράφων) το εργοστάσιο που φτιάχνει τις μάσκες στη Λάρισα...

αλαλουμ
|

Για να συνοψίσουμε: Η μάσκα αρχικά ήταν απαγορευτική για τους υγιείς (λόγια Τσιόδρα). Μετά φτιάξαμε το εργοστάσιο και οι μάσκες έγιναν υποχρεωτικές σε κλειστούς χώρους (Τσιόδρας) και θα πέφτει και πρόστιμο αν δεν τις φοράς (150 γιούρος). Τώρα η Κεραμέως λέει "Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών". Είναι ΆΣΧΕΤΟΙ/ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ.

Παυλος ο δίκαιος
|

Πόση γκρίνια πια! Εγώ προτείνω να αρχίσουμε από 20 Αυγούστου για Να καλύψουμε κανονικά την ύλη και να πληρωνόμαστε κανονικά. Να προςερχομαστε στις σχολικές μονάδες εκ περιτροπής Ανα 5 άτομα για αποφύγουμε συνωστισμό μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία. Να επιστρέψουν οι συνάδελφοι αποσπασμένοι σε θέσεις φαντάσματα όπως υπεύθυνο δραστηριοτήτων .....να αξιοποιηθούν και δομές που είναι μη ενεργές για τη διδασκαλία αργότερα στη δια ζώσης!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/67326/ayto-einai-shedio-gia-anoigma-sholeion-aei-frontistirion-kxg-iek-sde