Το εγχείρημα της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και το ζήτημα της μετάδοσης της διδασκαλίας από την τάξη σε πραγματικό χρόνο: [ Live Streaming VS Live Screaming]

Δημοσίευση: 12/05/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 12/05/2020, 09:29

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το εγχείρημα της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και το ζήτημα της μετάδοσης της διδασκαλίας από την τάξη σε πραγματικό χρόνο:  [ Live Streaming VS Live Screaming]

Προτείνεται η οργάνωση Live Streaming μαθημάτων από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι θα αποσπαστούν ύστερα από αίτηση τους από τα σχολεία τους στο Υπ. Παιδείας με αποκλειστικό έργο την οργάνωση και μετάδοση των μαθημάτων τους

Γράφει ο Παναγιώτης Αναστασιάδης, Καθηγητής Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με την χρήση των ΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε

Τις τελευταίες μέρες  έχει ανακύψει ένα θέμα σχετικά με την αναγκαιότητα μετάδοσης σε πραγματικό χρόνο  (live streaming), της διδασκαλίας στην σχολική τάξη.

Οι υποστηρικτές του live streaming εστιάζουν στην διαφάνεια, την συμπερίληψή  και το άνοιγμα των σχολικών περιβαλλόντων σε «σημαντικούς άλλους». Και συνήθως αναρωτιούνται: τι έχουν φοβηθούν εκπαιδευτικοί;

Οι διαφωνούντες με την επιλογή του live streaming, εστιάζουν σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και των πιθανών επιπτώσεων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από μια τέτοια πρωτόγνωρη είναι η αλήθεια διαδικασία. Και συνήθως αναρωτιούνται: τι κρύβεται πίσω από αυτή την κίνηση του Υπ. Παιδείας;

Κάθε αλλαγή η οποία μάλιστα λαμβάνει χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, προκαλεί αναστάτωση, και προβληματισμό, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχουν ανάλογες πρακτικές που έχουν αποτιμηθεί σε διεθνές επίπεδο.

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή και ας εξετάσουμε το ανωτέρω θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις.

1.  Τεχνολογική διάσταση.

Ερώτημα: Είναι τεχνολογικά εφικτή η μετάδοση σε πραγματικό χρόνο  (live streaming), της διδασκαλίας στις σχολικές τάξεις;

Απάντηση: Σε γενικές γραμμές ναι είναι εφικτή,  καθώς η διαθεσιμότητα των απαιτούμενων μέσων  (laptop, tablet, κινητό τηλέφωνο)  και η προσβασιμότητα στο διαδίκτυο πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Σε αρκετές περιπτώσεις η ποιότητα της μετάδοσης δεν θα είναι η καλύτερη δυνατή (ποιότητα ήχου).

2. Κοινωνική διάσταση.

Ερώτημα: η μετάδοση σε πραγματικό χρόνο  (live streaming), της διδασκαλίας θα υποστηρίξει τους μαθητές που δεν θα είναι σε θέση να πάνε στο σχολείο;

Απάντηση: Ασφαλώς και θα τους υποστηρίξει, παρά τους όποιους περιορισμούς που  πιθανώς παρατηρηθούν στην ποιότητα της μετάδοσης.

3. Θεσμική διάσταση.

Ερώτημα: Υπάρχει πρόβλημα με τα προσωπικά δεδομένα;

Απάντηση: Δεν μπορώ να το γνωρίζω, δεν ειμαι ειδικός στο συγκεκριμένο θέμα. Ειμαι υποχρεωμένος όμως να επισημάνω ότι  οφείλουμε να αναμένουμε την επίσημη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων.

Σε κάθε περίπτωση ως γονέας θα πρέπει να ερωτηθώ για το αν θα δώσω την συγκατάθεση μου (και μάλιστα γραπτή), προκειμένου το παιδί μου να συμμετέχει σε μια τέτοια διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το πρόσωπο του, οι  απόψεις του, οι επιδόσεις του, η συμπεριφορά του,  θα αποτελέσουν αντικείμενο μετάδοσης σε οποιονδήποτέ τρίτο εκτός της σχολικής τάξης.

Υποστηρίζω σθεναρά,  ότι το ίδιο πλαίσιο θα πρέπει να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι και θα πρέπει να  ερωτηθούν και να δώσουν την συγκατάθεση τους (και μάλιστα γραπτή),  προκειμένου να συμμετέχουν σε μια τέτοια διαδικασία ως προϊόν της δικής τους βούλησης.

4. Παιδαγωγική  διάσταση.

Ερώτημα: Ποιες είναι οι πιθανές επιπτώσεις από την μετάδοση σε πραγματικό χρόνο  (live streaming), της διδασκαλίας σε «σημαντικούς άλλους;»

Απάντηση: Θα μπορούσαμε να πούμε πάρα πολλά. Ας περιοριστούμε όμως στα εξής :

1. Κάθε τάξη είναι ένα ιδιαίτερο  οικοσύστημα, ένα ανοιχτό κοινωνικό εργαστήριο στο πλαίσιο του οποίου διαμορφώνονται (με τρόπο άρρητο πολλές φορές ) οι αυριανοί πολίτες μέσα από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτούν, τις αξίες καλλιεργούν και τις στάσεις που αναπτύσσουν.

2. Ένας από τους σημαντικότερους στόχους του σχολείου είναι η κοινωνικοποίηση των μαθητών (κοινωνική ένταξη, αλληλεπίδραση με διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά πλαίσια,  συνύπαρξη, συνεργασία, ενσυναίσθηση, διαπολιτισμική ενσυναίσθηση κλπ)

Στόχος μας είναι το ανοιχτό σχολείο, ανοιχτό στην πρόσβαση, στην διαφορετικότητα, στην δημιουργικότητα,  την κριτική σκέψη, στις καινοτομίες, στις αλλαγές, ανοιχτό στην ζωή και της προκλήσεις της.

Στο επίκεντρο του είναι οι ανάγκες των μαθητών μας, και ο δικός μας ρόλος δεν επικεντρώνεται πλέον στην μετάδοση της γνώσης, αλλά στο να τους υποστηρίζουμε στην διερεύνηση, ανακάλυψη και συνεργατική οικοδόμηση της γνώσης, και εν τέλει στην χειραφέτηση τους.

Στο πλαίσιο ενός ανοιχτού σχολείου ο ρόλος του δασκάλου δεν είναι να ακολουθήσουν οι μαθητές του τον δικό του δρόμο, αλλά να τους υποστηρίξει να ανοίξουν τον δικό τους βηματισμό, να ανακαλύψουν την δική τους διαδρομή.

Τελικές Επισημάνσεις

1. Με βάση τα ανωτέρω, η συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών  στην διαδικασία μετάδοσης της διδασκαλίας των μαθημάτων  σε πραγματικό χρόνο, θα πρέπει να προϋποθέτει την συγκατάθεση τους, και ως εκ τούτου να είναι αποτέλεσμα της δικής βούλησης (Live Streaming)  και όχι καταναγκασμού (Live Screaming).

Με την ιδιότητα του γονιού  δεν θα μπορούσα να δώσω την συγκατάθεση μου να συμμετέχουν τα παιδιά μου σε μια τέτοια διαδικασία. Θεωρώ την σχολική τους τάξη το δεύτερο τους σπίτι με ότι αυτό σημαίνει.

2. Η τοποθέτηση κάμερας στα σχολεία και τις τάξεις μας ως, δεν συμβάλλει στην ανοιχτότητα των σχολικών μας  οικοσυστημάτων,  αντιθέτως την περιορίζει, την καταστέλλει, καθώς υποκύπτει στις επιταγές της «επικοινωνίας» σε σχέση με την αναγκαιότητα της παιδαγωγικής προσέγγισης του «Ανοιχτού Σχολείου».

3. Όμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να προσπεράσουμε  το θέμα της πρόσβασης στους μαθησιακούς πόρους, για τα παιδιά που δεν θα  επιστρέψουν στο σχολείο. Αν κάτι μας δίδαξε αυτή η περίοδος  είναι η αξία της κοινωνικής αλληλεγγύης, της αλληλοβοήθειας της αλληλοϋποστήριξης. 

Θα πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις, εφικτές και αποτελεσματικές.

Στο ανωτέρω πλαίσιο προτείνεται η αποδοχή του Live Streaming αλλά όχι από την σχολική τάξη.

Προτείνεται η οργάνωση Live Streaming μαθημάτων από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι θα αποσπαστούν ύστερα από αίτηση τους από τα σχολεία τους στο Υπ. Παιδείας με αποκλειστικό έργο την οργάνωση και μετάδοση των μαθημάτων τους. Οι εκπαιδευτικοί το τελευταίο χρονικό διάστημα επιβεβαίωσαν τρόπο εμβληματικό, ότι αν πιστέψουν σε κάτι,  μπορούν να τα καταφέρουν, και τους αξίζει η δημόσια αναγνώριση μας χωρίς αστερίσκους και μεμψιμοιρίες.

Η μετάδοσή των μαθημάτων θα γίνεται  μέσω Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, ικανοποιώντας με αυτό τον τρόπο το αίτημα για καθολική πρόσβαση. Και οι δυο αυτοί φορείς απέδειξαν σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης ότι μπορούν να σηκώσουν το βάρος μια τέτοιας προσπάθειας και τους αξίζει επίσης η δημόσια αναγνώριση μας.

Η διαφοροποιημένη υποστήριξη των μαθητών θα συνεχίσει να γίνεται από τα περιβάλλοντα  ασύγχρονης εκπαίδευσής η-τάξη & e-me

Το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

Ας κάνουμε όλοι ένα βήμα μπροστά!

Σχόλια (5)

Jimb
|

Αν νομίζετε ότι η ιστορία με τις κάμερες γίνεται για το τρέχων δεκαήμερο είστε γελασμένοι.

Επίσης αν νομίζετε ότι μπορεί να γίνει εκπαιδευση σε ανηλικους με κάμερες πάλι είστε γελασμένοι. Η Κεραμεως το νομίζει γιατί έχει τους λόγους της, αλλά για να είμαστε σοβαροί δεν υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη που να ενθαρρυνει τέτοιες πρακτικές σε ανηλίκους μαθητές.

Αφήστε το θέμα με τα προσωπικα δεδομενα, στην ουσία ο μαθητής που θα του σερβιρουν εκπαιδευση μεσω καμερας θα έχει χάσει ενα σοβαρο κομματι απο την εκπαιδευτικη διαδικασια.

ΠΑΤΡΑ
|

Το πρόβλημα με την πρόταση του κ. Αναστασιάδη είναι ότι έχει ένα, δυο φάλτσα: (1) Αποδέχεται ότι τα Δημόσια σχολεία έχουν την υλικοτεχνική υποδομή. (2) Ξεχνά ότι η μαθησιακή διαδικασία σε κάθε τμήμα της ίδιας τάξης του ίδιου σχολείου έχει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΡΥΘΜΟ! Ρυθμό και βηματισμό που εξαρτάται από τόσους πολλούς και γνωστούς σε κάθε εκπαιδευτικό παράγοντες!
Άρα: (1) το υλικοτεχνικό πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό, που θα απαιτήσει τόσες εργατοώρες για να λυθεί, που θα έχει τελειώσει το 10ήμερο!!!!
(2) Η κεντρική παρουσίαση ΔΕΝ μπορεί με τίποτα να "συντονιστεί" με την αίθουσα του κάθε σχολείου, οπότε ο ανήμπορος μαθητής θα ψάχνεται και ο ικανότερος θα βαριέται. Και οι δύο θα κλείσουν το σύστημα.
Τι "μικρόκλιμα" της κάθε τάξης ΔΕΝ αναπληρώνεται με τίποτα. Η διδασκαλάι από απόσταση από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς ΜΠΟΡΕΙ να προσφέρει ΜΟΝΟ όταν ΟΛΑ τα σχολεία είναι ΚΛΕΙΣΤΑ και όταν ΟΛΟΙ οι μαθητές είναι στο σπίτι τους! Δηλαδή, ΟΤΑΝ όλα ξεκινούν από το ΜΗΔΕΝ, από την ίδια βάση!

Πλατάρος Γιάννης
|

@γιάννης
Η πρόταση του κ Καθηγητή είναι απολύτως ολοκληρωμένη και συνεπής.
Και οι δυό μας την αποδεχόμαστε ως λειτουργική, νόμιμη κτλ
Για τον Αρμαγεδδώνα του ΦΟΒΟΥ ότι κτίζονται ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ να ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΟΙ εκπαιδευτικοί μπορείτε να γράψετε κάτι; Ακόμα κι αν γίνουν όλοι εξπέρ στον χειρισμό εκπαιδευτικών λογισμικών και ακόμη κι αν αποκτήσουν όλοι και κατακτήσουν το Β2 επίπεδο; Εγώ δεν θα μπορούσα να επεξηγήσω ότι ο φόβος τους είναι τελείως βάσιμος. Μπορώ όμως να φανταστώ δεκάδες ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΑ ΜΕΤΡΑ που θα οδηγούσαν σε συρρίκνωση των εκπαιδευτικών αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ας πούμε κάποια πράγματα που ΜΠΟΡΩ να φανταστώ (Δεν τα μπορώ όλα)
Από 12 Σεπτεμβρίου όλοι παρακολουθούν μαθήματα ΑΣΧΕΤΩΣ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ! ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ!!! ΟΜΩΣ: Στην Ελλάδα είμαστε, πάει κάπου στο κακό το μυαλό σας;
Το πρόβλημα των «κατ οίκων διδαχθέντων ΛΥΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΕΠΙΣΗΜΩΣ)
Το πρόβλημα της μακράς απουσίας από τα μαθήματα λύνεται επισήμως με τον καλύτερο τρόπο που υπάρχει τεχνολογικά. Ανοίγει κάποια όρεξη να θεσμοθετηθεί οδηγία του τύπου «Όστις θέλει, όστις επιθυμεί , όστις βούλεται , ΔΥΝΑΤΑΙ να παρακολουθεί από το σπίτι με υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα βεβαίως βεβαίως και να εξετάζεται με τους άλλους ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ, ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥ ΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΟΚΑΝΑ ;) Το θεσμικό πλαίσιο εξαιρέσεων υπάρχει και είναι πανάρχαιο. Απλώς να επεκταθεί στο «όστις βούλεται»
Ξέρετε ότι αυτή την στιγμή το Υπουργείο έχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ αληθή στοιχεία για το :
***Ποίοι είναι εγγεραγραμμένοι. (Αυτό το ξέρει αυθεντικώς μέσω ΠΔΣ) Νούμερο Α
Τώρα ξέρει και τα εξής:
***Πόσοι δημιούργησαν λογαριασμό σε ΠΣΔ (ΝΟΥΜΕΡΟ Β)
*** Πόσοι μπήκαν ΑΠΑΞ τουλάχιστον σε μάθημα μέσω Webex . (αυθενικές στατιστικές καταγραφές τις πλατφόρμας) (ΝΟΥΜΕΡΟ Γ)
Από τα Α, Β, Γ, μπορεί να ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ εκπαιδευτική πολιτική διαχείρησης προσωπικού, όπως και στοχευμένων δράσεων του Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών για μαθητές που δεν έχουν δώσει σημεία ζωής από την 10 η Μαρτίου, έως τέλος Ιουνίου. (Δεν είναι όλοι «λάζαροι»)
Ξέρετε πόσο καλύτερα και πόσο «αποτελεσματικά» ή αποτελεσματικά, θα τα σχεδιάσουν; Να ΄χετε στον νού σας, ότι υπάρχει μείζων οικονομική κρίση εν μέσω κορονοϊού και εν μέσω -δεν το ξεχνάμε- μνημονίων...
Μπορεί κάποιος επισήμως να προβλέψει αν θα γίνει κάτι το συνταρακτικό ή μόνο κάτι το ήπιο ή μόνο κάτι το θετικό για όλους;
Προσωπικώς αδυνατώ...

Πλατάρος Γιάννης
|

Ας πούμε ότι δέχομαι κάμερες στην τάξη (υπόθεση εργασίας)
Δεν έχουμε κάμερες. Κανένα Σχολείο δεν έχει. Μόνο web κάμερες και τις διαδικτυακές των λάπτοπ. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!
Ας πούμε ότι φθάνουν με μία ανά τάξη. (ΔΕΝ ΦΘΑΝΟΥΝ!)
Ας πούμε ότι θέλω να εφαρμόσω οποιουδήποτε είδους στρατηγική πλην της τους Συμπεριφορισμού , ήτοι μία εκ των γενικών 12 πλην του συμπεριφορισμού; (ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ!)
Από τον Συμπεριφορισμό θα διαλέξω όχι την χειρότερη μορφή του (ας πούμε διάλεξη) αλλά κάτι ηπιότερο. (Μάλλον....κάτι μπορώ!)
Θα κάθομαι στην έδρα συνέχεια! (ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΑΛΛΙΩΣ)
Θα φοράω ακουστικά ! (Δεν γίνεται αλλιώς!)
Θα φοράω τα ακουστικά στραβά! (ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΝΑ ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΠΟΡΟ, ΤΟ ΑΛΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΕΞΩ )
Θα έχω ανοικτό τον βιντεοπροβολέα και θα κάνω διαμοίραση οθόνης σε όλους! (ποιός βιντεοπροβολέας, σε ποιο Σχολείο; Πόσοι βιντεοπροβολείς; ΠΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ; προσωπικώς τυχαίνει να έχω, αλλά ΠΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ;)
Δεν το πάμε παρακάτω το σταματάμε δώ:
Ζητείται:
Να μου υποδείξετε εναλλακτικές μεθόδους μετάδοσης και διδασκαλίας, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ:
Α)Ότι ΔΕΝ έχουμε όλοι κάμερες Web κι ούτε μπορούμε να αποκτήσουμε για ΟΛΑ τα ΤΜΗΜΑΤΑ, δεν έχουμε δηλ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ κάμερες web, αλλά είτε ενσωματωμένες είτε μικρές συνδεόμενες με Η.Υ μέσω USB Τρίποδα δεν έχουμε.
Β) Ότι δεν έχουμε λαπιτόπια για όλα τα τμήματα .
Γ) Ότι δεν έχουμε εξωτερικά μικρόφωνα (και να έχουμε δεν είναι καλή ιδέα)
Δ) Ότι δεν συνδέουμε εξωτερικά ηχεία (κάκιστη ιδέα)
Ε) Ότι δεν μπορούμε να γράφουμε στην επιφάνεια οθόνης, αφού θέλουμε ειδική γραφίδα που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ (σχεδόν κανένα , κι ούτε προλαβαίνει να αγοράσει έχουν πια λόγω ζήτησης τσιμπήσει και τις τιμές)
ΣΤ) Το ασύρματο διαδύκτιο το έχουμε βάλλει σε όλο το Σχολείο με καλό σήμα (Δεν ισχύει, αλλά το υποθέτω) . Πώς θα αντέξει ταυτόχρονες μεταδόσεις (Ναι κάποια έχουν αναβαθμιστεί από ΟΤΕ, μπορούν όμως και τα αναβαθμισμένα αλλά πόσα; Έχει κάποιο Σχολείο κατοστάρα ταχύτητα; ΕΛΑΧΙΣΤΑ , ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ!)
Παρακαλώ, ως προς την οργάνωση του μαθήματος το πώς θα το κάνω ΕΝΩ ΘΕΛΩ (υπόθεση) ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ, ειλικρινώς!...
Πάσα εναλλακτική (ολοκληρωμένη λίγο παρακαλώ) υπόδειξη δεκτή !

γιαννης
|

Νομίζω ότι η παρακάτω πρόταση του κ καθηγητή είναι η ενδεδειγμένη.
''Προτείνεται η οργάνωση Live Streaming μαθημάτων από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι θα αποσπαστούν ύστερα από αίτηση τους από τα σχολεία τους στο Υπ. Παιδείας με αποκλειστικό έργο την οργάνωση και μετάδοση των μαθημάτων τους.''
Ευρωπαϊκοί οργανισμοί ενθαρρύνουν τα πανεπιστήμια να δημιουργήσουν βιντεομαθηματα ασύγχρονης εκπαίδευσης τα λεγόμενα MOOCs ( Massive Open Online Courses ),βέβαια τα πανεπιστήμια μας κωφεύουν ((εκτός Π.Κρητης) αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Επιλεγμένοι εθελοντές εκπαιδευτικοί ( με την ανάλογη αμοιβή ) μπορούν να δημιουργήσουν υποδειγματικά βιντεομαθηματα για κάθε προβλεπόμενο μάθημα και κάθε σελίδα του βιβλίου κλπ. Το υπουργείο μπορεί να τους διαθέσει χώρο με διαδραστικούς πίνακες ή και λαπτοπς με ηλεκτρονικές γραφίδες και κατάλληλα λογισμικά για εργασία από το σπίτι.
Ο κάθε μαθητής απ ολη την Ελλάδα θα μπορεί να ανατρέχει στην βιβλιοθήκη αυτή κατά βούληση και να επαναλαμβάνει το σχετικό μάθημα όσες φορές θέλει και όποτε θέλει.
Ο καθηγητής θα μπορεί να συμβουλεύεται τα πρότυπα μαθήματα αυτά και να προσαρμόζει ανάλογα το δικό του μάθημα.
Τα παιδιά των απομακρυσμένων περιοχών θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες μάθησης.
Τα παιδιά που αρρωσταίνουν δεν θα χάνουν το μάθημα
Η επανάληψη προ εξετάσεων θα είναι ευκολότερη και πιο οικεία στα παιδιά. Τα παιδιά βλέπουν ευκολότερα ένα βίντεο από κάποιες σελίδες άψυχου βιβλίου.
Αυτοί που βάζουν θέματα εξετάσεων θα έχουν γεύση πως διδάσκεται και σε τι βαθμό δυσκολίας το αντικείμενο που θέλουν να εξετάσουν
Βέβαια υπάρχουν και τα αρνητικά ,όπως κάθε παιδί θα χρειάζεται υπολογιστή, είναι κόστος. Μπόρει να μειωθεί η προθυμία το υπουργείου να διορίζει ανάλογους καθηγητές ειδικότητας σε μικρές απομακρυσμένες περιοχές.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/67577/egheirima-tis-ex-apostaseos-ekpaideysis-kai-zitima-tis-metadosis-tis-didaskalias-apo