Συνεχίζεται ο διάλογος για το νέο νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Δημοσίευση: 26/08/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 26/08/2020, 22:03

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνεχίζεται ο διάλογος για το νέο νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) συζήτησαν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων  Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός  Σοφία Ζαχαράκη, ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης   Γεώργιος Βούτσινος και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής  Σίσσυ Γκίκα, με τον Πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ),   Ιωάννη Βαρδακαστάνη, και τον Γενικό Γραμματέα,  Γιάννη Λυμβαίο.

Η κα Κεραμέως κατά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΕΣΑμεΑ, αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σημασία που αποδίδει η ηγεσία του υπουργείου στην διασύνδεση των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) με την υπόλοιπη Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Ο στόχος είναι πολλαπλός: να γίνουν τα ΕΕΕΕΚ πιο ελκυστικές δομές εκπαίδευσης, να ενισχυθεί η αυτονομία τους, ώστε να επιτελέσουν με μεγαλύτερη ευχέρεια το έργο τους, καθώς και η προοπτική απασχόλησης των αποφοίτων τους. Σχετικές ρυθμίσεις προβλέπεται να ενταχθούν στο επικείμενο νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.

Ακολούθησε τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, κ Απόστολο Τζιτζικώστα, Περιφερειάρχες και άλλα μέλη της, κατά την οποία έγινε εκτενής συζήτηση ειδικά επί του ζητήματος της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την καίρια συμβολή των Περιφερειών σε αυτό το εγχείρημα. Στις συζητήσεις αναλύθηκαν οι βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου νόμου, που στηρίζεται στη σύνδεση της παροχής κατάρτισης με την αγορά εργασίας, οι καινοτομίες, όπως τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, καθώς επίσης και η καθιέρωση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.) το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Επίσης, συζητήθηκε αναλυτικά το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών για το σχολικό και ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και έγινε παρουσίαση από την Υπουργό, συνολικά, του εν λόγω σχεδίου. Παρότρυνε, δε, τους Περιφερειάρχες να προωθήσουν στις περιοχές ευθύνης τους τα διευρυμένα φέτος ολοήμερα σχολεία, προκειμένου να περιοριστεί κατά το δυνατόν η επαφή με τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

Η κ.Κεραμέως δήλωσε: «Παράλληλα με την προετοιμασία για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, συνεχίζουμε το μεταρρυθμιστικό μας έργο. Εντείνουμε το διάλογο με εμπλεκόμενους φορείς, ενόψει της υποβολής του Σχεδίου Νόμου για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στόχος μας, η στενότερη σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και η παροχή ουσιαστικής επαγγελματικής διεξόδου στους καταρτιζόμενους. Μεταξύ άλλων, σχεδιάζουμε την ουσιαστική ενίσχυση των ΕΕΕΕΚ, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης, ώστε να τα καταστήσουμε πιο ελκυστική δομή η οποία θα μπορεί να δίνει ουσιαστική προοπτική σε προστατευμένες μορφές απασχόλησης, μέσω και των αναγκών της τοπικής κοινωνίας.»

 

Σχόλια (4)

Έλενα
|

Η επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα έχει συμπληρώσει 2 δεκαετίες αλλά δεν έχει γίνει ποτέ
α) έρευνα για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων (μακροχρόνια εργασία στο αντικείμενο, εξέλιξη, αμοιβές, κλπ)
β) μελέτη για τα ποσοστά των καταρτιζόμενων που εγκαταλείπουν τις σπουδές, που δεν επιτυγχάνουν στις εξετάσεις πιστοποίησης και που δε συμμετέχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης
γ) αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών από τους απόφοιτους ώστε να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές διορθώσεις

Η μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν έχει αξιολογηθεί ποτέ και είναι "στημένη" για επαγγέλματα fancy, trendy & white collar. Για παράδειγμα απουσιάζει πλήρως η εκπαίδευση σε αγροτικά επαγγέλματα. Σημειώνεται, ωστόσο ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία και η κοινωνία συνεχίζει να απαξιώνει χειρονακτικά τεχνικά επαγγέλματα.
Επιβάλλεται να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση με μετρήσιμους δείκτες.

Δήμητρα Καλόγ.
|

Στόχος του νομοσχεδίου είναι να κλείσουν τα μικρά ΚΕΚ υπέρ των μεγάλων παικτών του κλάδου. Ο σχεδιασμός του υπουργείου περιέχει πληθώρα αδιανόητων κριτηρίων. Ελπίζω να αναθεωρήσει η κυβέρνηση.

πότε ανασχηματίζεται? (οικονόμου)
|

Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου.

Να κάνει πιό ελκυστική την επαγγελματική κατάρτιση (αλλά με επαγγελματικά δικαιώματα λυκείου)

Αναπτύσσεται το εθνικό πλαίσιο προσόντων (το οποίο όμως δεν σου αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα).

Σε ποιούς νομίζει απαυθύνεται η Κα?

πολλές τέτοιες περιπτώσεις
|

πάνε ΣΔΕ και ΕΠΑΛ με γνωστές δυσκολίες (χαρτί παίρνουν, τι αντίκρισμα έχει αναρωτηθείτε, ειδικά όταν έχουν κρίσιμη ειδικότητα). θα βάλουν τάξη οι έτοιμες; δεν το βλέπω... φέρτε τα νομοσχέδια , αυτό και των στελεχών , ΑΜΕΣΑ σε διαβούλευση για εμπλουτισμό των σκέψεων, προτάσεων κλπ και βλέπουμε τι θα γίνει νόμος - διαβούλευση γρήγορα.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/69085/synehizetai-o-dialogos-gia-neo-nomoshedio-tis-epaggelmatikis-ekpaideysis-katartisis-kai