Με το “τσουβάλι” οι αριστούχοι στα Γυμνάσια και Λύκεια: “Εκτοξεύθηκαν” στις 227.100 οι αριστούχοι- 45.300 περισσότεροι από πρόπερσι

Δημοσίευση: 25/09/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 25/09/2020, 08:20

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με το “τσουβάλι” οι αριστούχοι στα Γυμνάσια και Λύκεια: “Εκτοξεύθηκαν” στις 227.100 οι αριστούχοι-  45.300 περισσότεροι από πρόπερσι

Βραβείο “αριστείας” θα πάρει ο ένας στους τρεις μαθητές

Το περασμένο σχολικό έτος της πανδημίας, ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια αυξήθηκε κατά 45.300 , αγγίζοντας τις  227.100 (σε σύνολο μαθητών 680.000) από 181.790 που ήταν πρόπερσι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το esos.

Αυτό σημαίνει ότι στις 26 Οκτωβρίου που έχει καθιερωθεί από το υπουργείο Παιδείας απονομή των αριστείων θα πάρει  βραβείο “αριστείας” ο ένας στους τρεις  μαθητές.

Η “κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων οφείλεται στο γεγονός της   μη πραγματοποίησης γραπτών εξετάσεων, λόγω της πανδημίας,  με αποτέλεσμα ο Γενικός Μέσος Όρος βαθμολογίας του κάθε μαθητή να έχει   βασιστεί στα προφορικά (σ.σ. οι προφορικές βαθμολογίες είναι συνήθως υψηλότερες από τις γραπτές.οπότε όπως αναμένετο είναι υψηλότερες από ό,τι συνήθως.

Βραβεία προόδου

Ο αριθμός των μαθητών που θα πάρει βραβεία προόδου αυξήθηκε στις 53.180 από 51.250  πρόπερσι.

Οι έπαινοι

Αντίθετα  οι έπαινοι μειώθηκαν  στις 12.570 από 15.320 πρόπερσι.

Οι έπαινοι προσωπικής βελτίωσης μειώθηκαν λόγω της μειωμένης σχολικής περιόδου.    

Οι Ειδικοί έπαινοι        

Οι ειδικοί έπαινοι εμφάνισαν μικρή μείωση, διότι δεν ολοκληρώθηκαν όλες οι σχολικές δραστηριότητες που θα αναδείκνυαν αλληλεγγύη και κοινωνική προσφορά.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Σχόλια (27)

Θοδωρής
|

40% θα έπρεπε να είναι, όσοι και οι άριστοι, που ψηφίσανε τους άριστους που μας κυβερνάνε

Ανώνυμος
|

@jimdenin
Πράγματι ο βαθμός των τετραμήνων μετρούσε με αναπροσαρμογή μέχρι και τις πανελλήνιες του 2015, ως κατάλοιπο του συστήματος Αρσένη. Δεν είχε κανένα νόημα όλο αυτό, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι οι πολλοί μαθητές, κυρίως ιδιωτικών σχολείων, είχαν 20. Από τις πανελλήνιες του 2016 καταργήθηκε και για αυτό σε κάποιο βαθμό εξηγείται η πτώση των βάσεων.

@ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ 'ΧΩ ΓΙΑ ΜΕΤΑ...
Δεν ισχύει αυτό. Αυτό είχε προσπαθήσει να το περάσει ο Αρβανιτόπουλος το 2013. Παρά το γεγονός ότι είχε εξαγγελθεί από την υπουργό ότι θα προσμετράται ο βαθμός και των 3 τάξεων δεν αναφέρεται πουθενά κάτι τέτοιο στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε το καλοκαίρι. Αυτό που προβλέπεται είναι ότι τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στο λύκειο θα προκύπτουν κατά 50% από τράπεζα θεμάτων και κατά 50% από τους καθηγητές, οι μαθητές πλέον θα προάγονται με 10 γενικό μέσο όρο και όχι με 9,5 και επιστρέφουν τα λατινικά στη θέση της κοινωνιολογίας.
Συγκεκριμένα το ψηφισμένο νομοσχέδιο ορίζει το εξής όσον αφορά τον υπολογισμό των μορίων:
Λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των μορίων που
συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού
Πεδίου, σύμφωνα με το άρθρο 4Α. Για τον προσδιορισμό
του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που
προβλέπονται για το αντίστοιχο Επιστημονικό Πεδίο. Με
απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η
οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη λήξη εκάστου σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του
επόμενου σχολικού έτους, ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο.»

Περαστικός που γέρασε περιμένοντας το τρένο της εκπαίδευσης
|

Είμαστε ο "εξυπνότερος λαός του κόσμου" για αυτό έχομε τόσα αριστεία!!! Ετσι μου έρχεται να πάω να βρω αυτή που τυχαίνει να είναι υπουργός και να της πω: Βρε καλή μου, βρε χριστιανή μου, βρε σε ότι θεό πιστεύεις, θα ασχοληθεί κανείς από εσας εκεί μέσα τους καλοπληρωμένους, με αυτό το μαράζι που λεγεται Παιδεία; Εχεις καταλάβει, θα της πω, ότι ο τομέας του οποίου προίστασαι είναι σαν να μην υπάρχει προϊστάμενος; Μια που υπάρχεις και μια που δεν υπάρχεις θα της πω. Θα της θυμίσω βέβαια ότι πάντα ετσι γινόταν όοοοοοοοοοολα τα τελευταία 45 χρόνια για να μην αισθανεται και πολύ άσχημα. Τέλος θα της πω ότι είναι καλύτερο για τον καθενα μας να έχουμε επιτυχίες με ότι ασχολούμαστε, οπότε καλύτερα θα είναι για αυτή αλλά και για την Παιδεία γενικότερα να ασχοληθεί με τίποτα άλλο.

ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ 'ΧΩ ΓΙΑ ΜΕΤΑ...
|

Από φέτος η βαθμολογία της Α΄ Λυκείου κ΄ αργότερα της Β΄ και Γ΄ θα συνυπολογίζονται στις μονάδες για τα ΑΕΙ. Εκεί θα γίνει ο χαμός με τα 20άρια.
Εντάξει φταίνε οι "δασκάλοι" Αλλά ο "γονείς" καθόλου;;;;;;; που αν δεν δεί 20 στον έλεγχο παθαίνει εγκεφαλικό;;;
Ας κάνουν όλες οι πλευρές την αυτοκριτική τους. Πάντως μιλάμε για μεγάλη κατάντια.

jimdenin
|

Προς τον χρήστη που μου απάντησε:

Είχα την εντύπωση ότι μετά την κατάργηση του συστήματος των δεσμών, για κάποιο χρονικό διάστημα στο σύστημα Αρσένη ο βαθμός του απολυτηρίου Λυκείου λαμβανόταν υπόψη. Εκεί ξεκίνησε και το πανηγύρι από πλευράς γονέων. Είμαι μάρτυρας σε αρκετούς διαλόγους εκπαιδευτικών του λυκείου όπου είτε αυτοί είτε συνάδερφοι τους δέχονταν πιέσεις από γονείς μαθητών για να βάζουν βαθμούς που τα παιδιά δεν άξιζαν υπό κανονικές συνθήκες. Πιθανόν αφού ισχύει αυτό που αναφέρετε ο κόσμος να μπήκε σε ένα λούκι από το οποίο δεν ξέφυγε ποτέ.

ANTONIOS
|

Περιμένω τώρα αντίστοιχο άρθρο με το ποσοστό των αριστευσάντων στα Ιδιωτικά σχολεία. Θα έχει ενδιαφέρον.

Σχολική αποτυχία
|

Το κύριο πρόβλημα είναι να μειωθούν τα ποσοστά σχολικής αποτυχίας, με πολλούς αποφοίτους Λυκείου να γράφουν κάτω από 10 στις τελικές γραπτές εξετάσεις.

Οι εισακτέοι τη δεκαετία του '90 ήταν περίπου 40-45.000 το χρόνο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το 2000 έφτασαν τους 82.000 και σταθεροποιήθηκαν σ' αυτό τον αριθμό έως το 2006, οπότε και εφαρμόσθηκε η βάση του 10.

Το φαινόμενο της μη ολοκλήρωσης των σπουδών στα ΑΕΙ είναι διαχρονικό: Στο σύνολο των πανεπιστημίων, το 1993 γράφτηκαν περίπου 25.000 φοιτητές. Από αυτούς πήραν το πτυχίο τους το 1997, κανονικά δηλαδή ύστερα από μία τετραετία 23.145 φοιτητές. Το 2001 γράφτηκαν 42.929 φοιτητές και πήραν πτυχίο κανονικά 29.483, δηλαδή 13.446 λιγότεροι σε σύγκριση με το 1997.

Μόνο τόσοι λίγοι
|

Πρέπει να βελτιωθεί το ποσοστό

Όλοι άριστοι - 100%

Γελοίο εκπαιδευτικό σύστημα

Παναγιώτης
|

Τράπεζα θεμάτων και στο Γυμνάσιο. Και προσαρμογή του προφορικού βαθμού στο +2. Να τελειώνουμε με την κοροϊδία!

μάλιστα
|

η κατάντια της εκπαίδευσης που κατρακυλάει κάθε χρόνο και πιο πολύ. Καταληψίες, μαθητές, γονείς ψεκασμένοι, "αριστοι μαθητές" που δεν ξέρουν που πέφτει θεσσαλονίκη, ... η σήψη σε όλο της το μεγαλείο! Οι γνώσεις που είχαν όσοι τελείωναν δημοτικό πριν 15-20 χρόνια δεν τις έχουν όσοι τελειώνουν το λύκειο σήμερα.

Με το "τσουβάλι"?
|

Ο τίτλος εναλλακτικά θα μπορούσε να είναι : Με τη "μάσκα Κεραμέως" οι αριστούχοι....

Μπανανία
|

Στη μπανανία που ζούμε έχουν ξεφτιλιστεί τα πάντα. Γιατί να μην παίρνει και έπαινο 1 στους 3; και λίγο είναι. Να πάρουν όλοι έπαινο. Με παρακμιακή υπουργό στην παρακμή θα οδηγηθούμε.

Τους ψηφίσαμε πολλές φορές, συγγνώμη
|

Ολο αυτό, και τα υπόλοιπα σημερινά χάλια, ξεκίνησαν σιγά σιγά απ το '81 και μετά!

Υποκρισία;
|

Απορώ γιατί δεν άρεσε το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για πράσινες και κόκκινες σχολές, δηλαδή ελεύθερη πρόσβαση σε αρκετές σχολές, ίσως στις περισσότερες. Δηλαδή να έχουμε τυπικά και μόνο τις εξετάσεις για να λέμε ότι πέρασαν "αξιοκρατικά", αποσιωπώντας ότι περνούν γράφοντας μόνο τ' όνομά τους στην κόλλα;

Ert
|

Έργο Γαβρόγλου, μουσαντένιοι βαθμοί, μουσαντρνιοι απολυτήρια.

Ανώνυμος
|

@ jimdenin
Ο βαθμός του λυκείου δεν προσμετράται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και ευτυχώς γιατί μεταξύ άλλων θα είχαμε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό πλασματικών αριστούχων.

Χμ
|

Και η απαξίωση του σχολείου συνεχίζεται εκ των έσω..

Ισορροπία στις εξετάσεις
|

Στο Γυμνάσιο και την Α' Λυκείου η γραπτή τελική εξέταση πρέπει να γίνεται σε 7 ή 8 μαθήματα, ενώ στη Β' και Γ' Λυκείου σε 5 ή 6.

Οι αριστούχοι στο γυμνάσιο δεν μπορούν να ξεπερνούν το 20% (περίπου 1 στους 5) και στο Λύκειο το 10-15% (περίπου 1 στους 10). Αυτό που έχει σημασία είναι οι περισσότεροι μαθητές να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για το επίπεδο μιας μεσαίας βαθμολογίας (12 έως 15 στα 20), ενώ πρέπει να μειωθεί η σχολική αποτυχία.

Το φαινόμενο όπου 1 στους 3 μαθητές γράφουν κάτω από 10 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, στις οποίες η δυσκολία των θεμάτων δεν έχει σχέση με τη σχολική διδασκαλία των βιβλίων, πρέπει να σταματήσει.

Πορτοκαλέα
|

Θα μπορούσαν να είναι και περισσότερες οι αριστείες. Εδώ στις πανελλήνιες οι προσφερόμενες θέσεις είναι περισσότερες από τους διαγωνιζόμενους.

Χρυσαυγή
|

Δεν έχω λόγια! Αριστούχοι που γράφουν 7 στις πανελλήνιες . Σε ΑΕΙ παρακαλώ! Όλα κι όλα!

Κλήρωση για τους "αριστότερους"
|

Βλέπω στο τέλος να δικαιώνονται ο Φίλης και ο Γαβρόγλου....

Μακης
|

Κουρελόχαρτο θα καταντήσει.... περιμένουμε να δουμε ποσοι θα είναι αριστούχοι όταν θα μετράει και ο βαθμός για την πρόσβαση στο πανεπιστήμιο...

Δέσποινα
|

Πολύ λογικό.
Δεν δόθηκαν γραπτές εξετάσεις.
Οι συγκρίσεις του πίνακα είναι άστοχες... Μήλα με πορτοκάλια...

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Έτσι είναι...Όταν σε κυβερνούν οι άριστοι, τους μιμείσαι.

jimdenin
|

Μια κατάσταση η οποία είναι σε μεγάλο βαθμό, απόρροια του να προσμετράται η βαθμολογία στις πανελλήνιες εξετάσεις.

οικονομου
|

ειδατε που φωναζετε, με τον επαινο μπαινεις με 3,000 μορια στο μαθηματικό, μαθηματικά ΔΕ δεν γνωρίζεις μεν αλλά δεν ειναι και απαραιτητο, σαμπως θα δωσεις ασεπ γραπτο για να πιασεις δουλειά, με προυπηρεσια θα γινει η προσληψη

LILHS
|

Άντε Μπράβο πριοκόβουμε. Τύχαια βέβαια στις πανελλαδικές 7 στους 10 σε κάποια μαθήματα γράφουν κάτω από την βάση!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/69569/me-tsoyvali-oi-aristoyhoi-sta-gymnasia-kai-lykeia-ektoxeythikan-stis-227100-oi