Τα 568 σχολεία ή τμήματα στα οποία τέθηκε απαγόρευση λειτουργίας λόγω κρουσμάτων Κορωνοϊού - (Συνεχής Ενημέρωση από το esos)

Δημοσίευση: 04/11/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 04/11/2020, 10:51

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Τα 568  σχολεία ή τμήματα στα οποία τέθηκε απαγόρευση λειτουργίας  λόγω κρουσμάτων Κορωνοϊού  -  (Συνεχής Ενημέρωση από το esos)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Η ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-1

Συνολικά σε 568 σχολεία  επιβλήθηκε απαγόρευση λειτουργίας ,  τμήματος ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την μέχρι τώρα λίστα που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας.

Πατήστε εδώ για να δείτε τη "λίστα" με όλα τα σχολεία

Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας

1. Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Ειδικά για τους μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ ́ Δημοτικού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας. Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) στους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων,

β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων,

γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,

δ) κατά την περίοδο προσαρμογής στο Νηπιαγωγείο,
από υγιή, σταθερό συνοδό (γονέα, κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο).

Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.

2. Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας, σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη και σε χρόνο που οι μαθητές/τριες δεν καλούνται να μιλούν, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά διαστήματα να δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά για «διάλειμμα μάσκας» ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της μάσκας. Αυτό μπορεί να γίνεται τόσο μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, όσο και σε εξωτερικούς χώρους καθώς και κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας του σχολείου. Ενδεικτικά, μπορεί να δίνεται οδηγία για ολιγόλεπτη προσεκτική αφαίρεση της μάσκας μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια ανάγνωσης κειμένου από εκπαιδευτικό ή ατομικής εργασίας από τους μαθητές/τριες, έχοντας ανοικτά τα παράθυρα όσο είναι δυνατόν. Στο διάλειμμα σε εξωτερικό χώρο μπορεί να γίνεται ολιγόλεπτη αφαίρεση της μάσκας αφού τα παιδιά τηρήσουν αποστάσεις, παραμένοντας στην ίδια θέση τα λίγα λεπτά που δεν θα φορούν μάσκα. Δεν θα γίνεται χρήση μάσκας όταν τα παιδιά τρώνε ή πίνουν, οπότε πρέπει να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Χρήση μάσκας δεν πρέπει να γίνεται κατά το μάθημα της γυμναστικής ή όταν τα παιδιά έχουν έντονη σωματική άσκηση, οπότε επίσης πρέπει να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις.

3. Κατά τη διαδικασία υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) ή Σχολικό Νοσηλευτή, καθώς και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στα Κέντρα Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), προκρίνεται η διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τους μαθητές ή το προσωπικό, για τις περιπτώσεις όπου η χειλεοανάγνωση αποτελεί μέσο επικοινωνίας. Οι συνοδοί μα- θητών στα ΚΕΣΥ φέρουν υποχρεωτικά μη ιατρική μάσκα.

4. Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους γονείς κατ’ επιλογήν τους ή τον θεράποντα ιατρό για παιδιά με υποκείμενα νοσήματα, όπως ενδεικτικά περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

α) Μαθητές με προηγούμενο ιστορικό σοβαρής ανοσοκαταστολής (χημειοθεραπεία, μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή συμπαγούς οργάνου),

β) Μαθητές με ινοκυστική νόσο,

γ) Μαθητές που λαμβάνουν βιολογικούς παράγοντες, όπως είναι τα παιδιά με ρευματολογικά νοσήματα ή φλεγμονώδη νόσο του εντέρου,

δ) Μαθητές με μεσογειακή αναιμία,

ε) Μαθητές με σακχαρώδη διαβήτη.

5. Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες μαθητών, οι οποίοι προσέρχονται κανονικά στο σχολείο, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα σχετικά δικαιολογητικά:

α) μαθητές με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς,

β) μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τους εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.

6. Για τους μαθητές σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στους μαθητές που προσέρχονται στα ΚΕΣΥ, συστήνεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τον βαθμό και το είδος της
αναπηρίας/ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

7. Προβλέπεται εκπαίδευση εντός της σχολικής μονάδας για την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

8. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ, εφόσον είναι ανήλικος, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του. Ο ειδικός χώρος ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, υπό την εποπτεία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Κατά την άφιξη των γονέων/κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας.

Γενικά μέτρα προστασίας

1. Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους της σχολικής μονάδας συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προ- σώπων, ήτοι μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών.

2. Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών. Σε περίπτωση που λόγω έκτακτων αναγκών κριθεί απαραίτητη η συγκέντρωση μαθητών στο προαύλιο και σε οποιαδήποτε άλλη συνθήκη συνωστισμού εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 2.

3. Προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα σε σταθε- ρές ομάδες μαθητών, προκειμένου να αποφευχθούν ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, τόσο το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων όσο και το πρόγραμμα εφημέριων δύναται να αναπροσαρμόζονται κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύνταξη σχετικού πρακτικού και την κοινοποίηση του στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

4. Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.

5. Τα παιχνίδια με μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών επιτρέπονται, εφόσον πραγματοποιούνται ανά τμήμα, έπειτα από σχολαστική εφαρμογή των γενικών κανόνων καθαριότητας στα όργανα γυμναστικής και με την προϋπόθεση ότι κάθε τμήμα χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα συγκεκριμένες μπάλες. Προβλέπεται καθαρισμός των παιχνιδιών μετά από κάθε χρήση, ενώ δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι.

6. Το μάθημα της Πληροφορικής πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.

7. Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατόν, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές.

8. Προβλέπεται αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με τον κορωνοϊό COVID-19, για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

9. Με ευθύνη του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας και της σχολικής επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, επιβάλλεται σχολαστικός καθαρισμός, καθώς και η παροχή αναλώσιμων υλικών (αντισηπτικά, μάσκες κ.λπ.), σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ.

10. Τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.) γίνονται σε τμήματα και πραγματοποιούνται, κατά το δυνατόν, με αποφυγή της εναλλαγής αιθουσών. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να γίνεται αερισμός και σχολαστικός καθαρισμός του κοινόχρηστου εξοπλισμού, των υλικών, των πάγκων εργασίας και των επιφανειών των εργαστηριακών χώρων, καθώς και να τηρούνται οι μέγιστες δυνατές αποστάσεις μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Από το πέρας των εργαστηριακών μαθημάτων έως την έναρξη του επόμενου εργαστηριακού μαθήματος, οι χώροι πρέπει να παραμένουν κενοί τουλάχιστον για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας, προκειμένου να υπάρξουν ο απαραίτητος αερισμός και η κατάλληλη προετοιμασία για τη χρήση αυτών από το επόμενο τμήμα. Το ίδιο ισχύει κατ’ αναλογία για τα σχολικά εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ.:

i. Στην περίπτωση ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. που κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών μαθημάτων και του εργαστηριακού μέρους των μικτών μαθημάτων απαιτείται στενή επαφή (π.χ. επαφή με το πρόσωπο) εφαρόζονται τα αντίστοιχα μέτρα που έχουν εκδοθεί από τους κλαδικούς συλλόγους και επιστημονικές εταιρείες αναφορικά με τα επαγγέλματα αυτά (αισθητικοί, οδοντοτεχνίτες κ.λπ.).

ii. Όλα τα ανωτέρω εδάφια ισχύουν και για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΕΓY-Λ).

11. Σε κάθε σχολική μονάδα, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ορίζεται κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ένας υπεύθυνος για την διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων, λοίμωξης COVID-19, με τον αναπληρωτή του. Ο υπεύθυνος εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων λοίμωξης και, σε περίπτωση κρούσματος, ακολουθεί το πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος του ΕΟΔΥ, ενημερώνει εγγράφως άμεσα τον ΕΟΔΥ, τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, τα οποία με τη σειρά τους ενημερώνουν τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής. Σε περίπτωση μη ορισμού η κωλύματος χρέη υπεύθυνου διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων ασκεί ο Διευθυντής της εκπαιδευτικής μονάδας.

Εφαρμογή και παρακολούθηση τήρησης των μέτρων

1. Ο Διευθυντής/Προϊστάμενος σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, είναι υπεύθυνοι για την ορθή και ενιαία εφαρμογή των μέτρων που περιγράφονται
στην παρούσα και για την λήψη των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.

2. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής/Προϊστάμενος σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.

Καταγραφή και προσμέτρηση απουσιών

1. Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Οι ομάδεςμαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

i. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της.
ii. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.
iii. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.
iv. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.
ν. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 <500).
vi. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone >20mg /μέρα).
νii. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.
viii. Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.
ix. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
x. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
γ) Μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

2. Για τους μαθητές που απουσιάζουν εντασσόμενοι σε ευπαθείς ομάδες, προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

3. Εξαιρετικά για το σχολικό έτος 2020-2021 οι απουσίες των μαθητριών που κυοφορούν και δεν κάνουν χρήση του άρθρου 26 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 υπουργικής απόφασης (Β’ 2005), καταγράφονται αλλά δεν προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Στις μαθήτριες αυτές παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο διάστημα βρίσκεται σε ισχύ η υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12-9-2020 υπουργική απόφαση (Β’ 3882) και σύμφωνα με τους όρους αυτής.

Ειδική άδεια απουσίας εκπαιδευτικών

1. Εκπαιδευτικός που ο ίδιος ή κάποιο πρόσωπο, με το οποίο συνοικεί, νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ή ανα- μένει το αποτέλεσμα μοριακής διαγνωστικής εξέτασης για τον κορωνοϊό COVID-19, στην οποία έχει υποβληθεί, λαμβάνει ειδική άδεια απουσίας με απαραίτητη προσκόμιση σχετικής ιατρικής βεβαίωσης.

2. Εκπαιδευτικός που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/ 346/9011/14-5-2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β’ 1856), όπως εκάστοτε ισχύει, παρέχει εξ αποστάσεως εργασία, προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση από τον θεράποντα ιατρό του ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

 

Εκπαιδευτικές εκδρομές, μετακινήσεις μαθητών, σχολικές βιβλιοθήκες, μαθητικοί διαγωνισμοί, σχολικές εκδηλώσεις και τελετές

 

1. Δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μαθητικά συνέδρια, σχολικά πρωταθλήματα, εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγής/μετακίνησης/υποδοχής μαθητών και εκπαιδευτικών. Διδακτικές επισκέψεις, περίπατοι, ολιγόωρες εκπαιδευτικές επισκέψεις (της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα, με υποχρεωτική χρήση μάσκας

2. Οι σχολικές βιβλιοθήκες λειτουργούν με υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους τους εισερχόμενους σε αυτές (μαθητές, καθηγητές, λοιπό προσωπικό) και τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ αυτών, λόγω της ανάμειξης διαφορετικών πληθυσμιακών ομάδων.

3. Οι μαθητικοί διαγωνισμοί τελούνται με υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση των λοιπών μέτρων προστασίας.

4. Οι σχολικοί εορτασμοί πραγματοποιούνται εντός του κάθε τμήματος.

5. Εκδηλώσεις (π.χ. τελετές αποφοίτησης) είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται με την παρουσία μόνο μαθητών και εκπαιδευτικών, ενδεχομένως κατά τμήματα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις.

Ολοήμερο πρόγραμμα

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα λειτουργεί κανονικά με τήρηση των μέτρων που προβλέπονται στην παρούσα με ευθύνη του Διευθυντή/Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας και των απασχολουμένων σε αυτό εκπαιδευτικών. Πριν και μετά τη χρήση των αιθουσών διδασκαλίας του Ολοήμερου Προγράμματος, πρέπει να γίνεται καλός αερισμός αυτών και σχολαστικός καθαρισμός των επιφανειών και του εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση. Η χρήση μάσκας από τους μαθητές, οι οποίοι έχουν εγγραφεί και παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και από το προσωπικό, είναι υποχρεωτική. Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για τα τμήματα πρωινής ζώνης, όπου αυτά λειτουργούν.

Λειτουργία κυλικείων και χώρων σίτισης - κυρώσεις

1. Τα κυλικεία λειτουργούν σύμφωνα με τις οδηγίες των από 3-9-2020 και 26-10-2020 εισηγήσεων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, οι οποίες επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται με οδηγίες του ΕΟΔΥ και κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε κάθε περίπτωση:

α) Το προσωπικό των κυλικείων πρέπει να εφαρμόζει σχολαστικά τους γενικούς κανόνες καθαριότητας, απολύμανσης χώρων και ατομικής υγιεινής (π.χ. καλό και συχνό πλύσιμο χεριών με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών, ιδιαίτερα πριν και μετά τον χειρισμό τροφίμων, εφαρμογή απολύμανσης επιφανειών).

β) Το προσωπικό των κυλικείων πρέπει επίσης να εφαρμόζει τα γενικά μέτρα προφύλαξης για πρόληψη της μετάδοσης του ιού SARS-CoV-2, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη νόσο COVID-19 (π.χ. αποχή από την εργασία σε περίπτωση εμφάνισης πυρετού ή άλλων συμπτωμάτων συμβατών με COVID-19, χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς χώρους και σε εξωτερικούς χώρους).

γ) Η χρήση γαντιών από το προσωπικό κατά τη διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων) είναι υποχρεωτική.

δ) Τα κυλικεία των σχολείων πρέπει να διαθέτουν μόνο τρόφιμα και υγρά που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.

ε) Οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (προτείνεται σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).

στ) Συνιστάται οι μαθητές να χρησιμοποιούν αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα χεριών μετά τη συναλλαγή με το κυλικείο και πριν τη λήψη του γεύματος. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος χεριών δίπλα στο ταμείο του κυλικείου, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές.

2. Η σίτιση μαθητών, όπου αυτή προβλέπεται, γίνεται σύμφωνα με τους υγειονομικούς όρους και τις συστάσεις των από 3-9-2020 και 26-10-2020 εισηγήσεων της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, όπως επικαιροποιείται και εξειδικεύεται με οδηγίες του ΕΟΔΥ που κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε κάθε περίπτωση με μέριμνα για την αποφυγή ανάμειξης και αλληλεπίδρασης μαθητών διαφορετικών τμημάτων κατά τη χρήση τραπεζαρίας, εάν υπάρχει. Εναλλακτικά, προκρίνεται η σίτιση των μαθητών σε άλλο χώρο (π.χ. στο θρανίο των μαθητών στην τάξη τους, στο προαύλιο τηρώντας την ενδεδειγμένη απόσταση κ.λπ.).

3. Οι μαθητές φέρουν ατομικό μπουκάλι ή παγούρι.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ  Η  ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-19

Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας Τμημάτων Σχολικής Μονάδας ή ολόκληρης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του (Παράρτημα 2).

Για τη σχετική γνώμη και απόφαση λαμβάνονται υπόψη οι παραπάνω οδηγίες, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση α/ του Διευθυντή της οικείας Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β/ του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του.

Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.

Επίσης, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος myschool η πληροφορία για την αναστολή αυτή.

Συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:

  • πυρετός
  • βήχας

Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  • δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια
  • μυαλγίες
  • ρίγος
  • πονοκέφαλος
  • καταβολή δυνάμεων
  • δυσκαταποσία
  • απώλεια γεύσης ή/και οσμής
  • ναυτία / έμετος
  • κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις

Κλινικά κριτήρια χαρακτηρισμού παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19

Ένα τουλάχιστον από τα παρακάτω συμπτώματα:

Περίοδος μεταδοτικότητας

Ένα άτομο θεωρείται μεταδοτικό  48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του έως και τη λήξη της περιόδου απομόνωσής του, δηλ. 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ τουλάχιστον 24 ώρες από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα των 10 ημερών να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού).

Ασυμπτωματικό άτομο με θετικό μοριακό τεστ θεωρείται μεταδοτικό, 48 ώρες πριν έως και 10 ημέρες μετά την ημερομηνία διενέργειας του τεστ.

Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα

Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:

  • Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  • Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  • [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]
  • Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).
  • Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.
  • Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
  • Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο: α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος, β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.

Σχόλια (38)

foros1
|

Η κατάσταση ξεφεύγει μέρα με τη μέρα, εκπαιδευτικοί και γονείς κάποιας ηλικίας είναι σε άμεσο κίνδυνο να νοσήσουν σοβαρά από τα παιδιά τους που θα φέρουν τον ιό από το σχολείο.
Το υπουργείο, με την απόλυτη κάλυψη της κυβέρνησης, έχει πάρει την απόφαση να μην κλείσει τα σχολεία, ίσως και όταν θα είναι αργά για πολλούς από αυτούς.
Άλλωστε, εκτός από τα γρήγορα αντανακλαστικά του Μαρτίου, το μόνο που βλέπουμε είναι μέτρα κατόπιν εορτής.
Τα σχολεία, τουλάχιστον της δευτεροβάθμιας, θα έπρεπε να δουλεύουν μονο με τηλεκπαίδευση μόλις η ΠΕ που ανήκουν γίνεται κόκκινη.
Δυστυχώς όμως, ενώ πάρα πολλοί αντιλαμβάνονται ότι κάτι γίνεται λάθος στα σχολεία, η κοινωνική πίεση προς αυτή την κατεύθυνση δεν μπόρεσε να εκδηλωθεί μέχρι τώρα συγκροτημένα.
Ελπίζω αυτό να συμβεί σύντομα, γιατί η μάσκα άρχισε να γίνεται απαραίτητη και μεταξύ των μελών της οικογένειας με παιδιά στο σχολείο!

Νίκη
|

@Προβληματισμένη
Προσωπικά δεν το θεωρώ καθόλου κατανοητό το να μένουν τα σχολεία ανοιχτά, τη στιγμή που είναι φανερό ότι γίνεται διασπορά του ιού σε αυτά. Είμαι εκπαιδευτικός και υπηρετώ με συνέπεια εδώ και χρόνια τη θέση μου και με πολλή αγάπη προς τα παιδιά, αλλά αυτό δε με μετατρέπει σε άβουλο ρομποτάκι ενός κράτους που υποκρύπτει την αλήθεια προς χάριν της οικονομίας.. Έχουμε και οι εκπαιδευτικοί οικογένεια, γονείς που δεν τολμάμε να πλησιάσουμε και πολλοί από εμάς ανήκουμε και σε ευπαθείς ομάδες. Στο σχολείο μου έρχονται καθημερινά άρρωστα παιδιά, αλλά από κανένα δεν ζητάμε τεστ covid. Έχω κουραστεί να ακούω το παραμύθι ότι τα σχολεία είναι ασφαλείς χώροι όταν δεν διενεργείται ούτε ένα δειγματοληπτικό τεστ σε όλη την επικράτεια.

Προβληματισμενη
|

Φροντιστε άμεσα να ανανεωθεί η λίστα ! Έχουν κλείσει σχολεία ολόκληρα με μεγάλη συρροή κρουσμάτων και είτε δεν αναφέρονται η αναφέρεται μόνο το πρώτο τμήμα που μπήκε σε αναστολή ! Σχολεία που έκλεισαν εξ ολοκλήρου χωρίς να κλείσουν τμήματα δεν αναφέρονται επίσης καν ! Τα κρατάτε ανοιχτά ...κατανοητό ! Όμως πίσω από τους μαθητές υπάρχουν γονείς που νόσησαν και το μετέφεραν στις εργασίες τους! Δεν είναι δυνατόν να γινόμαστε εμείς ως πολίτες ερευνητές αυτής της κατάστασης! Και καθημερινά να ψάχνουμε ποια σχολεία λείπουν , ποιος γονιός είναι καραντίνα, ποιο παιδί δεν έκανε τεστ και περνάει ένα απλό " συναχακι" ....χωρίς να κάνει ποτέ τεστ! Όταν θα τρέχουμε και δε θα φτάνουμε θα είναι αργά....

ΜΑΡΙΑ
|

στη θεσσαλονικη δεν εχουν γραφει: 12 ΓΕΛ, 32 ΓΕΛ,
30 ΓΕΛ,19 ΓΕΛ ΚΑΙ 19 ΓΥΜΝΑΣΙΟ 2 ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ............

ΝΕΑ μέτρα
|

με τα νέα μέτρα 31/10, 12μμ με 50% τηλεεργασία για όσους εργάζονται πώς δεν μπορούν να κρατούν τα παιδιά με έναν τρόπο σπίτι για εκ περιτροπής και στα σχολεία; εκεί είναι λειτουργοί , όχι εργαζόμενοι μάλλον ! γυμνάσιο - λύκειο δεν έχουν θέμα (ας γίνουν υπεύθυνα τα γυμνασιόπαιδα με τα μικρότερα αδέρφια τους ! ) . μόνο στο δημοτικό υπάρχει θέμα και επιμένω : μόνο σε λίγους ! ας δουλέψουν οι διευθύνσεις για να δουν μια φόρμα διευθέτησης του θέματος . είναι σύνθετο το θέμα αλλά ΛΥΣΕΙΣ υπάρχουν , μπορεί να διευθετηθούν όλα με καλή διάθεση

@Φωτεινή
|

Θέώρώ ότί μάς κάνέτέ πλάκά.

Φωτεινή
|

Θεωρώ οι διαφορες μορφες διαμαρτυριας και συνοστισμοι μας φεραν σε αυτό το σημειο γιατι δεν τηρηθηκαν απο τον καθενας μας ξεχωριστα και με ατομικη ευθυνη τα μετρα αλλα ημασαταν χαλαροι ,επιτελους ο καθενας να λαβει τις ευθυνες του και να μην γκρινιαζει μονο.

Νίκη
|

Ξεκινήσαμε με 80 - 90 σχολεία ή τμήματα, φτάσαμε τα 450 σε ενάμιση μήνα, παρά το γεγονός ότι μετά από 15 μέρες τα πρώτα που κλείσανε ξαναλειτουργησαν κλπ.. και έπεται συνέχεια. Στα πόσα καιγόμαστε?

Αναστασία
|

Στα σχολεία δεν γίνονται δειγματοληπτικοι έλεγχοι και το τεστ δεν συνταγογραφειται. Μ'αλλα λόγια το Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να σταματήσει τη διασπορά στα σχολεία που σίγουρα συμβαίνει καθημερινά . Ελπίζω μόνο να μην είμαστε τα θύματα της πολιτικής που πάνω απ όλα βάζει την Οικονομία.

Γιώργος
|

Είστε σίγουροι για τον αριθμό και το ποσοστό που δίνει το υπουργείο;;;;;;;; Να γράψουμε πόσα τμήματα είναι κλειστά και δεν ανακοινώνονται;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Μ.Ρ
|

@foros 1
Συμφωνώ απολύτως, αν πράγματι προσπαθούμε να ανακόψουμε την πορεία της διασποράς του ιού όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αν παίρνουμε μέτρα μερικές φορές , μόνον όταν υποχρεωνόμαστε γιατί κάποιος γονέας ενδιαφέρθηκε να κάνει τεστ το παιδί του και βγήκε θετικό ,τελικά δε σταματούμε τη διασπορά. Μένει μόνο η ταλαιπωρία.
Από τη διαχείριση αυτής της περίπτωσης στο σχολείο μου, έβγαλα το συμπέρασμα ότι ο Ε.Ο.Δ.Υ αλλά και οι Διευθύνσεις Υγιεινής των Περιφερειακών Ενοτήτων πιστεύουν ότι τα παιδιά που μπαίνουν σε καραντίνα δεν την τηρούν και επίσης θεωρούν δεδομένο ότι αδυνατούν να ελέγξουν την τήρηση της καραντίνας. Δε γνωρίζω αν όντως οι μαθητές παραβιάζουν την καραντίνα , ούτε αν πράγματι είναι τόσο δύσκολο να ελέγχεται η συμπεριφορά τους στο διάστημα της καραντίνας.
Αν όμως υπάρχει αυτή η παραδοχή στον Ε.Ο.Δ.Υ θα ήθελα να μας το πουν. Και τότε πράγματι δεν έχει νόημα να βάζουμε σε καραντίνα ολόκληρα τμήματα.
Αν δεν υπάρχει τέτοια παραδοχή, γιατί το πιθανό κρούσμα δεν ελέγχεται με τεστ;

Ανοιχτά σχολεία και πανεπιστήμια
|

Δεν χρειάζεται πανικός, οι μαθητές δεν είναι ευπαθής ομάδα και είναι σημαντικό να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία. Η απορρύθμιση της εκπαίδευσης δεν έχει κανένα όφελος για την κοινωνία - τα πανεπιστήμια πρέπει να ανοίξουν μετά τον Ιανουάριο, όταν θα έχει υποχωρήσει το δεύτερο κύμα.

foros1
|

@M.P
να είστε σίγουρος ότι η νοσηλεία σε μια ΜΕΘ είναι πολύ μεγαλύτερη "αναστάτωση" από την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Η τελευταία, τουλάχιστον στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο ίδιο ωράριο και σύνθεση με την δια ζώσης, θα έδινε μια τεράστια βοήθεια στην ελάττωση των κρουσμάτων για τους επόμενους 2-3 μήνες.

Μ.Π
|

Κλείστε τα σχολεία για τουλάχιστον δύο εβδομάδες! Κάντε απολυμανσεις και τεστ σε εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές! Η υγεία όλων μας κινδυνεύει και πλέον ισχύει ας επιβιώσει ο δυνατότερος ! Δεν το αξίζουμε αυτό ούτε ως πολίτες, ούτε ως εκπαιδευτικοι ! Με μια ελλειπή λίστα με κλειστά σχολεία απλά στρουφοκαμηλιζουμε και το πρόβλημα διογκώνεται γιατί ΝΑΙ γίνεται υπερμεταδοση ΚΑΙ στα σχολεία !

PE19
|

@M.P
Όμως μπορουμε να καταλάβουμε γιατί τα 300 κρούσματα του Σεπτεμβρίου έγιναν 1200

Μ.Ρ
|

Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό του Ε.Ο.Δ.Υ. στην παρακάτω διαχείριση:
Μαθητής απουσίαζε από το σχολείο επί δύο ημέρες γιατί είχε δέκατα και μπούκωμα, επέστρεψε μετά από Σαββατοκύριακο για μία μέρα και την επομένη δεν ήρθε γιατί ο πατέρας του εμφάνισε συμπτώματα και βγήκε θετικός στον COVID 19 , οπότε τέθηκε και ο μαθητής σε καραντίνα. Ο Ε.Ο.Δ.Υ όμως δεν επέβαλε στον μαθητή να κάνει τεστ. Δεν είναι πιθανόν κρούσμα; Δεν πρέπει να γνωρίζουμε αν οι συμμαθητές του που ήρθαν σε επαφή μαζί του δύο μέρες πριν εμφανίσει συμπτώματα και την ημέρα της επιστροφής του,είναι στενές επαφές κρούσματος;
Γιατί αλλιώς, αν δεν πειράζει ,καλό θα ήταν να σταματήσουμε και τις καραντίνες των τμημάτων. Να μπαίνουν σε καραντίνα όσοι νοσούν, ή όσοι συγκατοικούν με νοσούντα και να μη δημιουργείται και αυτή η τεράστια αναστάτωση με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Κωσταντία
|

Με θλίψη μου παρατηρώ ότι γίνεται απόκρυψη της αλήθειας. Υπάρχουν κι άλλα σχολεία κλειστά εδώ και μία βδομάδα, τα οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί στη λίστα του Υπουργείου. Επίτηδες αργούν τόσο πολύ να βγάλουν την απόφαση αναστολής λειτουργίας τμήματος, ώστε στατιστικά να φαίνονται λιγότερα τα σχολεία με κρούσματα.
Επιπλέον, γιατί δεν συνταγογραφούνται τα τεστ; Μόλις χτες πλήρωσα 70 ευρώ για να κάνει τεστ η κόρη μου, της οποίας το τμήμα έκλεισε. Εννοείται ότι εγώ δεν θα κάνω, ούτε άλλοι στην οικογένεια, μιας και είμαστε επαφή της επαφής. Άλλωστε, κατά τις συστάσεις του ΕΟΔΥ, εμείς γυρίζουμε κανονικά στις δουλειές μας. Μόνο το παιδί μένει καραντίνα. Και ποιος θα το κρατήσει; Ποιος θα φροντίσει ένα παιδί 8 ετών; Δεν τους νοιάζει. Η εγκύκλιος αναφέρει ότι "δύναται" ο εκπαιδευτικός που το παιδί του είναι σε καραντίνα λόγω αναστολής λειτουργίας του τμήματός του να πάρει άδεια ειδικού σκοπού. Άρα είναι στο χέρι του διευθυντή, αν θα δώσει την άδεια ή όχι.
Πρέπει μόνοι μας να βρούμε την άκρη σε όλα: από την προστασία μας, μέχρι τα χρήματα για να πληρώσουμε τα τεστ, μέχρι τη διεκδίκηση της άδειάς μας, μέχρι την οργάνωση της τηλεκπαίδευσης, μέχρι την επιμόρφωσή μας... και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

foros1
|

Μήπως θα πρέπει να κλείσουν τα σχολεία σήμερα και να αρχίσει η τηλεκπαίδευση, τουλάχιστον μέχρι τα Χριστούγεννα?
Ακούγοντας ειδικούς από το εξωτερικό και κάνοντας συγκρίσεις με χώρες αντίστοιχου μεγέθους που ο χειμώνας ήρθε 2-3 εβδομάδες νωρίτερα, (Ελβετία, Τσεχία κλπ), μιλούν για ΠΕΝΤΑΨΗΦΙΟ αριθμό κρουσμάτων, που θα φέρει εικόνες βόρειας Ιταλίας.
Κάλιο γαιδουροδενε παρά γαιδουρογυρευε!

Μαρία Κ.
|

Μία απορία....ένα κρούσμα σε μία τάξη, 25 παιδιά ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ σε καραντίνα.Γιατί δεν κάνουν στοχευμένα τεστ στα σχολεία αντί να στήνουν πχ.συνεργεία στο μετρό Συντάγματος;Θέλει πολύ μυαλο;;;; Έκλεισαν σχολείο σε συγκεκριμένη περιοχή και όλα τα πιτσιρίκια είναι σε fast food αλυσίδα της περιοχής.Με τα τεστ θα ξέραμε ποια παιδιά πρέπει να μείνουν σπίτι και ποια να συνεχίσουν κανονικά. Επιπολαιότητα εξ αμελείας ή εκ προθέσεως;;;;

Νίκη
|

Ούτε η λίστα επικαιροποιειται με συνέπεια ούτε μαθαίνουμε την πραγματική κατάσταση στα σχολεία. Πολιτικοί και ΜΜΕ παίζουν αυτή τη στιγμή με τις ζωές μας και των δικών μας ανθρώπων θεωρώντας μας τους πιο αναλωσιμους. Σήμερα κυκλοφόρησε στη Γερμανία επίσημη έρευνα που δείχνει πώς η τρίτη σε σειρά ηλικιακή ομάδα που μεταδίδει τον covid είναι αυτή των 8-14. Μας στοιβαξανε σε αίθουσες 25 άτομα, σε σχολεία με 300 και βάλε μαθητικό δυναμικό, που εννοείται πως θα συνοστιστουν και στο διάλειμμα και στο μπες βγες... και όλοι σφυρίζουν κλέφτικα. Άραγε όταν θα πεθάνουν οι πρώτοι εκπαιδευτικοι θα το μάθουμε? Ή θα είναι κι αυτοί ένα ακόμη νούμερο από τα πολλά που ακούμε κάθε μέρα? Σίγουρα πάντως για την κυβέρνηση είμαστε το καλύτερο θύμα για την ανοσία της αγέλης. Η ίδια δε μας λογάριασε ποτέ και τα ΜΜΕ μόνο να μας λοιδορουν ξέρουν.

..........
|

Κλείστε τα Τρίκαλα..Τα σχολεία δεν αντέχουν..

Πε19
|

180 πριν μια βδομάδα 280 τώρα πόσο αυξήθηκαν ? ? ?
Μήπως κατά 50% ?????
Και δεν γίνονται και δειγματοληψίες

Έλλη
|

Η λίστα είναι ελλιπέστατη!!! Στη Θεσσαλονίκη τα σχολεία με κλειστά τμήματα είναι πολύ περισσότερα!!! Στο 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης για παράδειγμα εδώ και ημέρες έχουν κλείσει 2 τμήματα λόγω κρουσμάτων σε μαθητές. Πρόκειται για απλές παραλείψεις ή επιδιώκεται μία ωραιοποιημένη εικόνα λειτουργίας των σχολείων για να μην καταρρεύσει το αφήγημα περί μη μετάδοσης του κορωνοιου στα σχολεία;; Αν ισχύει, είναι απόλυτα ανεύθυνο και επικίνδυνο για τις ζωές όλων των εμπλεκομένων!!! Μόνο με μαζικά τεστ θα είχαμε σαφή εικόνα του τι συμβαίνει. Ούτε κουβέντα όμως για αυτό, το κόστος των ευρημάτων άλλωστε θα ήταν τεράστιο για τους "ειδικούς" που αποφασίζουν.... Επομένως μαθητές και εκπαιδευτικοί παραμένουν αναλώσιμοι και ο Θεός να βάλει το χέρι του!!!!

Απορία!!!
|

Στο Ν. Σερρών, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, υπάρχουν 8 τμήματα σε αναστολή. Στη λίστα ΔΕΝ υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ!!!!!!

Μαγδα
|

Απορίας άξιο γιατί δεν αναφέρονται στη λίστα σχολεία που όλοι ξέρουμε ότι είναι κλειστά! Συγκεκριμένα στον νομό Σερρών ! Μια τέτοια λάθος ενημέρωση μόνο προβλήματα δημιουργεί και ανησυχίες καθώς επίσης οδηγεί στην πιθανή απόκρυψη κρουσμάτων από το κοντινό περιβάλλον! Όταν αυτά τα παιδιά που πρέπει να μείνουν καραντίνα προφανώς ( στα μη αναφερόμενα στη λίστα σχολεία ) δεν τηρήσουν προφανώς την καραντίνα και συμμετέχουν σε εξωσχολικές δραστηριότητες όπως φροντιστήρια κτλ μόνο έξαρση περαιτέρω μπορεί να προκληθεί. Επιβάλλεται να κοινοποιουνται όλα τα σχολεία και όλα τα τμήματα που παραμένουν κλειστά !

Μαρια
|

τη λιστα την επικαιροποιουν οπως τους βολευει...χθες αναρτηθηκαν σχολεια που ειναι σε αναστολη μεχρι την 28η Οκτωβρη...μαλλον δεν ξερω μαθηματικα, φιλολογος γαρ, αλλα ξερω να διαβαζω...αναστολη 14 ημερων...χθες ο μην ειχε 21 ...μηπως τα κλεινουν 7ημερο πλεον;

PE19
|

Χτες 180 σήμερα 230 27% αύξηση σε μια μέρα ??? μήπως τα σχολεία δεν είναι και τόσο covid-proof τελικά ?
να το δούμε πως εξελίσσεται το πράγμα. Αλλά αν (μακριά από μας) τα τμήματα - σχολεία αυριο γίνουν 300 και μεθαύριο 400 τι θα πουν Υπουργός, Χαρδαλιάς, Πορτοσάλτε κλπ.

Zizi
|

Η λίστα δεν είναι σωστή και πολλά σχολεία που είναι με τμήματα σε αναστολή, δεν αναφέρονται. Δεν πρέπει να είναι επικαιροποιημενα όλα και σωστά για να γνωρίζουμε ακριβώς τι γίνεται και που; για ποιο λόγο τα στοιχεία είναι ελλειπή; ας δώσει κάποιος ιθύνων, μια απάντηση...

ΠΕ02 - Απογοητευμένος και εκνευρισμένος
|

Καλησπέρα σε όλες/όλους.

Αυτή η λίστα με τα πρόσωπα που θεωρούνται "Στενές επαφές" προκαλεί εκνευρισμό. Εξηγούμαι:

'Ολοι οι συμμαθητές μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα, μπαίνουν σε καραντίνα 14 μέρες και, εν τοις πράγμασι (όπου το έχει ζητήσει ο σύλλογος διδασκόντων), τους ζητείται και βεβαίωση γιατρού για να επιστρέψουν (ορθό).

Για να θεωρηθεί στενή επαφή ο εκπαιδευτικός που δίδασκε σε τμήμα με μαθητή επιβεβαιωμένο κρούσμα, θα πρέπει -σχεδόν- να... τον είχε πάρει αγκαλιά και δεν υπάρχει μηχανισμός για άμεση παραπομπή για κλινικό έλεγχο ή/και καραντίνα (θλιβερό). Στο γυμνάσιο που υπηρετώ, πριν 2 μήνες, μας ενημέρωσαν οι γονείς ενός μαθητή πως ήταν επιβεβαιωμένο κρούσμα (πλην της πρώτης και μοναδικής ημέρας πυρετού -Τρίτη- ασυπτωματικό). Η ενημέρωση μας έγινε Πέμπτη βράδυ. Την Παρασκευή ο διευθυντής ειδοποίησε τους μαθητές του τμήματος να μην έρθουν για 14 ημέρες και, στο τέλος της σχολικής ημέρας, έγινε σύλλογος διδασκόντων και ανακοίνωσε στους 10 που είχαν μπει στην τάξη την Δευτέρα και την Τρίτη πως ΜΑΛΛΟΝ, θα μπουν και αυτοί σε καραντίνα και να περιμένουν τηλεφώνημα από ΕΟΔΥ για να τους πει τι θα κάνουν.

Ο ΕΟΔΥ μας πήρε τη Δευτέρα το πρωί, ρώτησε αν το παιδί έβγαλε τη μάσκα του και, ανάλογα με την απάντηση που έδωσε ο κάθε ένας καθηγητής, είτε τον έστειλε πίσω στο σχολείο (σε περίπτωση που έλεγε πως ο μαθητής δεν έβγαλε τη μάσκα του) είτε τον έβαζε σε μια εβδομάδα καραντίνα (σε αντίθετη απάντηση).

Σύσταση ή συνταγή για μοριακό τεστ, δεν έγινε.

Για τους υπόλοιπους μαθητές που ήρθε σε επαφή εκείνες τις δύο ημέρες, λόγος δεν έγινε.

Για τους υπόλοιπους καθηγητές που κάνανε μάθημα τις επόμενες δύο ημέρες (Τετάρτη - Πέμπτη) στους συμμαθητές του (στενές επαφές), ούτε κουβέντα.

Η δε "ορθή χρήση μάσκας" είναι, πλέον, το πιο σύντομο ανέκδοτο. Στο γυμνάσιο που υπηρετώ, σε κάθε τμήμα υπάρχουν 1-2 μαθητές που τους κάνεις όλη την ώρα παρατήρηση για να φοράνε σωστά τη μάσκα ενώ, στα διαλείμματα, αν και προαυλίζονται ανά τμήμα, η μάσκα πάει περίπατο και η μη σωματική επαφή μεταξύ τους είναι επιστημονική φαντασία.

Τελικά, από όσα βλέπω, προκειμένου οι ιθύνοντες να λένε "Τα σχολεία μας είναι μια χαρά", οι εκπαιδευτικοί πρέπει να φτάσουν ένα βήμα πριν τη διασωλήνωση για να μεριμνήσουν και για αυτούς και, ακόμα και τότε, δεν είμαι σίγουρος πως θα το κάνουν. Και μετά, αν αρχίσουν να παίρνουν την ανιούσα τα κρούσματα, θα μας κουνάνε και το δάκτυλο περί μη επίδειξης προσωπικής ευθύνης.

Μήπως είμαι τρελός; Μήπως τα βλέπω εγώ υπερβολικά;

Μ.Π
|

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω. Διαβάζω στη λίστα των σχολείων που δε λειτουργούν: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΑΝΗΣ,10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΟΖΑΝΗΣ,4ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΚΟΖΑΝΗΣ, 4ο ΓΕΛ ΚΟΖΑΝΗΣ,2ο ΓΕΛ ΚΟΖΑΝΗΣ
Αυτά είναι καθολικά εκτός λειτουργίας. Άρα είχαμε συρροίκά φαινόμενα. Γιατί είπε ο Χαρδαλιάς ότι δεν έχουνε συρροές στα σχολεία της Κοζάνης;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/69590/ta-568-sholeia-i-tmimata-sta-opoia-tethike-apagoreysi-leitoyrgias-logo-kroysmaton