Κατευθείαν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους και όχι προπτυχιακό δίπλωμα, απονέμεται σε 82 τμήματα 16 ελληνικών πανεπιστημίων.
Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος σπουδών διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.
Ειδικότερα τα 82 τμήματα που χορηγείται , πλέον, κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους integrated master, ανά Πανεπιστήμιο, είναι τα εξής:
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017
Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:
1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:
α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:
αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,
ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,
γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,
β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.
2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.
Σύνδεσμοι
[1] https://www.esos.gr/katigories/fitites-ta-nea
[2] https://www.esos.gr/katigories/fitites-ta-nea/fitites-eidiseis
[3] https://www.esos.gr/katigories/fitites-ta-nea/spoydes-foitites
[4] https://www.esos.gr/katigories/fitites-ta-nea/foitiki-merimna
[5] https://www.esos.gr/tags/master
[6] https://www.esos.gr/tags/ypoyrgeio-paideias
[7] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/248159
[8] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/248011
[9] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/247894
[10] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232576
[11] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232571
[12] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232541
[13] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232530
[14] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232522
[15] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232519
[16] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232513
[17] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232506
[18] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232498
[19] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232497
[20] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232489
[21] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232480
[22] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232478
[23] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232467
[24] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232465
[25] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232464
[26] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/232462
[27] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205214
[28] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205193
[29] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205151
[30] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205142
[31] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205121
[32] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205099
[33] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/205074
[34] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/204889
[35] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/204836
[36] https://www.esos.gr/comment/reply/70884/204803
[37] https://www.esos.gr/print/70884?page=1
Σχόλια (42)
Για τμήμα 5ετούς φοίτησης:
χωρίς απόδοση integrated master
χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και
χωρίς πιστοποίηση του προγράμματος σπουδών,
μια χαρά τα πήγε.
ΜΠΡΑΒΟ, συγχαρητήρια.
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ!!!Απ τις λίγες σχολές που έχει μέλλον παντού εκτός ελλάδος. Στην ελλάδα ολοι επιλέγουν τις σχολές Ηλεκτ. Μηχανικών και υπολογιστών που έχουν ημερομηνία λήξης γυρω στην ηλικία των 45+ που όλοι πλέον ψάχνουν για φρέσκα άτομα.
Με 100% κάλυψη θέσεων εισακτέων, 17103 μόρια ο 1ος εισακτέος, 37% πραγματική αύξηση βάσης μεγαλύτερη από την ΕΒΕ, 24 μέλη ΔΕΠ... ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΑΑΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ INTEGRATED MASTER ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ.
Μην αγχώνεστε οι κάτοχοι MSc, οι τίτλοι αυτοί καταλήγουν να έχουν αξία μόνο στην Ελλάδα, στο εξωτερικό όποιος πάει δεν του αναγνωρίζεται κανένα MSc. με αυτά τα πτυχία. Άλλο ένα ego-boost της Ελλάδας δυστυχώς.
Το ημμυ του Πανεπιστημιου Πελοποννήσο, γιατί δεν έγινε πολυτεχνικη σχολη ακόμα? Εχουν ολα τα υπολοιπα ημμυ Integrated master και εμεις τιποτα?
Μην τους δίνεις ιδέες. Είναι 100% σίγουρο ότι το σκέφτεται αυτό κάποιο κομματικό στέλεχος αυτή την ώρα....
Να δίνουν κατευθείαν τα ελληνικά πανεπιστήμια Master με 4 χρόνια σπουδών, και Διδακτορικό με 5 χρόνια σπουδών. Επειδή όμως θα διαμαρτυρηθούν όσοι έχουν 6 χρόνια σπουδών, προτείνω να θεσμοθετηθεί το "γκρηκ νόμπελ πράιζ" και να τους δίνεται αυτό.
Έχει βγει ΦΕΚ για το
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
???
Η Σχολή Μηχανικών στο ΕΛΜΕΠΑ έχει 3 τμήματα. Με το 3ο τι απέγινε στην απόδοση ενσωματωμένων μεταπτυχιακών?
Όταν γράφαμε για grecoMSc αυτό το μπάχαλο εννοούσαμε.
Δώστε σε όλους grecomaster και στους γιατρούς που κάνουν 6+ χρόνια grecoPhD, απλά τα πράγματα
Η αγορά εργασίας χρειάζεται επιστήμονες με εξειδικευμένες χρήσιμες γνώσεις που μπορούν άμεσα να εφαρμοστούν.
Οι γνώσεις αυτές αποκτώνται σε 3-4 χρόνια το πολύ.
Σπουδές 5ετίας, που καταλήγουν να διαρκούν 6, 7 και 8 έτη, είναι αντιπαραγωγικές και ανήκουν στο παρελθόν.
Τελικά μετράει το integrated master στις επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης; Κάποτε είχαμε πάρει κάποιο κλιμάκιο παραπάνω, πλέον τίποτα. Μόνο ο τίτλος.
@Θύμιος
Στην Ελληνική νομοθεσία υπάρχουν 3 κυκλοι σπουδών. Ο 1ος που ειναι οι προπτυχιακές σπουδές, ο 2ος που ειναι οι μεταπτυχιακες σπουδες που οδηγουν στην απονομη Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών και ο 3ος που ειναι η εκπόνηση διδακτορικης διατριβής και αφορα στους υποψήφιους διδάκτορες μόνο. Ο ορος integrated master αναφέρεται στην ελληνική νομοθεσία ως αγγλικός όρος ο οποίος αναφέρεται μόνο σε 5-ετή πτυχία και δεν αναφέρεται ως αντίστοιχος του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών. Στο εξωτερικό ο όρος integrated master χρησιμοποιείται για πτυχία 4ετη τα οποία ενσωματώνουν και ενα χρονο μεταπτυχιακά μαθηματα και ο τιτλος ειναι συνδυαστικός πτυχιου και μαστερ. Το ερωτημα ειναι ότι αν θεωρήσουμε τα 5ετη πτυχια στην ελλαδα ως integrated master τότε αυτόματα τα υποβαθμιζουμε ως πτυχία δηλ ως τιτλους 1ου κυκλου σπουδών. Αυτο ήταν ενα κυριο αίτημα του ΕΜΠ διότι κάποια στιγμή ερχοντουσαν αποφοιτοι απο την Αγγλία με 4ετες πτυχιο και μαστερ ως ισοτιμους με το πτυχιο και οτι ειχαν μαστερ. Βεβαια νομοθετικά λυθηκε το θέμα αλλα το αίτημα παρέμεινε.
Το ΕΜΠΕΠΑ που βρίσκεται; Για τις Γεωπονικές Σχολές των πρώην ΤΕΙ που μετεξελίχθηκαν σε Πανεπιστημιακά τμήματα ουδείς λόγος.
Κακώς δίνουν κατευθείαν Master. Διδακτορικό έπρεπε να δίνουν.
Και εγώ ασπαιτιανός είμαι αλλα δεν ζητάω να μετράει το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ ως integrated master. Μην τρελαθούμε τελείως.
Τα αντίστοιχα ΑΤΕΙ τα οποία μετεξελίχθηκαν σε κάποια απο τα παραπάνω ισότιμα ΑΕΙ Τ.Τ τι πτυχίο δίνουν μαστερ?Ή μιλάμε για ακόμα μια διαφοροποίηση στην Ανώτατη εκπαίδευση?Οι απόφοιτοι οι οποίοι στην ουσία έστησαν τις σχολές και τις ειδικότητες στην εκπαίδευση αλλα και στην αγορά εργασίας θα αναγνωρίζονται ως μαστερ ή οι νέοι απόφοιτοι θα είναι ''ανώτεροι'' απο τους παλιούς στα χαρτιά?
Αν είναι integrated master, γιατί τα ίδια τμήματα προσφέρουν μεταπτυχιακά μετά; Η σωστή απόφαση είναι να γίνουν 4ετή κι όσοι θέλουν να συνεχίζουν σε μεταπτυχιακά. Και αν οι καθηγητές νομίζουν ότι πρέπει να είναι 5ετη, να είναι 5ετή αλλά πάλι χωρίς μεταπτυχιακό τίτλο.
Το ελμεπα γιατί δεν είναι μέσα;;
Υπάρχουν σχολές και στο ΠΑΠΕΛ που είναι 5 έτη (πχ Γεωπονίας). Σε ποια φάση είναι η αξιολόγηση των φακέλων ως integrated master;
Δεν υπάρχουν στην Ελλάδα συνδυασμενοι τιτλοι σπουδών. Υπάρχουν πτυχία 5ετη τα οποία φέρουν τον χαραχτηρισμο integrated master. Αυτο τυπικά σημαίνει 4 χρονια βασικο πτυχιο και 1 χρονο υποτιθεται μαθηματα ανεβασμένου επιπέδου. Ο λογος που έγινε είναι για να υπάρχει αντιστοιχία όταν ο κάτοχος του τιτλου πηγαίνει στον εξωτερικό οπου δεν υπάρχουν 5ετη πτυχια. Για να γινει πιο σαφη η διαφορά, ας υποθέσουμε οτι ενα πτυχιο 4ετων γινει integrated master, τοτε το βασικο πτυχιο ειναι 3 ετη και ενας χρόνο μεταπτυχιακα μαθηματα. Το ερώτημα είναι τότε γιατι υπάρχουν τοσα μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα. Αν ολα γινουν integrated master τοτε να κλείσουμε τα μεταπτυχιακα προγράμματα. Αρα κάτι χρειάζονται και αυτα.
Αυτό είναι τα "κριτήρια". Γυρνάει μπούμερανγκ όμως το μέτρο
Η Ιατρική είναι 10ετής. 6ετές είναι το βασικό πτυχίο μόνο. Αν κάποιος δεν κάνει ειδικότητα είναι γενικός ιατρός. Τα 4 έτη της ειδικότητας λοιπόν μοριοδοτούνται ως μάστερ ή αυτό δεν είναι εμβάθυνση;
Ο σχετικός νόμος περί integrated master δεν αναφέρει μόνο τα έτη σπουδών που αναφέρεις, αλλά και τρεις ακόμα προϋποθέσεις "ακαδημαϊκής εμβάθυνσης", που πρέπει να πληρούνται περαιτέρω! Άρα δεν "μετράνε" μόνο τα 5-6 έτη σπουδών...
Επαγγελμστικα, το integrated master μοριοδοτειται μεν σε κάποια προκήρυξη, αλλά δεν θεωρείται μισθολογικά δε, ότι είσαι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (το ΜΔΕ χορηγείται μόνο μέσω του Α κύκλου ενός εγκεκριμένου ΠΜΣ). Ακαδημαϊκά, μπορείς να αιτηθεις κατευθείαν στο Β κύκλο ΠΜΣ, για έναρξη διδακτορικού.
Η ιατρική σαν προπτυχιακή είναι 6ετής. Όχι 10ετής.
5ετείς: φαρμακευτική, κτηνιατρική, οδοντιατρική, 10ετής: ιατρική - No master. Τα κριτήρια επιλέχθηκαν πρώτα πρώτα ή τα τμήματα;
Εχουν γίνει υπερβολές. Δε θέλω να ονομάσω συγκεκριμένα τμήματα, αλλά..δείτε τη λίστα. Ένα 30% περίπου αυτών των τμημάτων υπάρχουν μόνο την Ελλάδα - στις περισσότερες δυτικές χώρες δεν είναι υπάρχουν στα "κλασσικά" πανεπιστήμια - ή αν υπάρχουν είναι 4ετή. Μερικά βγάζουν μάτι πραγματικά. Από τον πληθωρισμό Τμημάτων ανά την επικράτεια, πήγαμε στον πληθωρισμό πανεπιστημίων. Τώρα και πληθωρισμός 5ετή-Μάστερ. Σε λίγο με το που γενιέται το παιδί θα έχει σίγουρο το διδακτορικό.
Ντροπη για την ΑΣΠΑΙΤΕ ολο αυτο , τοσες αλλαγες τα τελευταια χρονια η ΑΣΠΑΙΤΕ παραμενει εκει που την ειχατε , στο πουθενα και μονη της δηλαδη . Ντροπη και παλι ντροπη
Επειδή τα συγκεκριμένα μάστερ έγιναν με τέτοια στοχευμένα κριτήρια ώστε να αποδίδονται σε αποφοίτους πολυτεχνείων που συμπαρέσυραν και τις γεωπονικές. Άσχετα αν τώρα ξηλώνεται το πουλόβερ και θα το αποκτήσουν όλοι. Και ξέρουμε πολύ καλά ότι όταν κάτι το αποκτούν όλοι είναι σαν να μην το έχει κανένας.
Μείωση μαθημάτων διπλώματος σε 40-45 και τετραετή τυπική διάρκεια σπουδών αρκεί για σπουδές Φαρμακευτικής, Γεωπονικής, Μηχανικών. Ας δοθεί έμφαση σε μονοετή μεταπτυχιακά με ερευνητική εργασία ώστε να υπάρχει ακαδημαϊκή ευελιξία, είναι αναμενόμενο πως τα μονολιθικά προγράμματα σπουδών (5 και 6 έτη) θα αντικατασταθούν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως Γερμανία και Γαλλία. Το κάθε μοντέλο έχει θετικά και αρνητικά, απλώς στη σημερινή εποχή που οι περισσότεροι απόφοιτοι συνεχίζουν σε μεταπτυχιακό η δυνατότητα επιλογής κατεύθυνσης ή και διαφορετικής ειδίκευσης υπερτερεί και θα επικρατήσει στα πανεπιστημιακά πτυχία. Δε χρειάζεται έκπτωση στην ποιότητα, απλώς καλύτερη οργάνωση της δομής των υποχρεωτικών μαθημάτων.
Ολα τα προπτυχιακά, πολυτεχνεία και μη πρέπει να έχουν 4-ετη διάρκεια σπουδών, όπως ισχύει και στις περισσότερες πολιτισμένες χώρες. Ετσι θα σταματήσει κι αυτό το χάος με τις αναγνωρίσεις πτυχίων. Κάποιος υπουργός πρέπει να τολμήσει.Εχει περάσει πολύς καιρός απο τότε που εβγαιναν με τη μία, ηλεκτρολόγοι-μηχανολόγοι.
Σελίδες