Μετονομασία του Τμήμ. Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ

Δημοσίευση: 24/12/2020

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μετονομασία του Τμήμ. Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας  του ΑΠΘ

Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μετονομάζεται σε Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού, χωρίς μεταβολή του γνωστικού του αντικειμένου.

 Την απόφαση αυτή υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης, μετά την ομόφωνη γνώμη της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη   γνώμη του Ανώτατου Συμβουλίου της ΕΘ.Α.Α.Ε..

Σχόλια (12)

Κοινωνικές και Φιλοσοφικές Σπουδές
|

Πολλά τμήματα όπως Δασολογίας ή Μαθηματικών ή Στατιστικής ή Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή Κοινωνιολογίας προσφέρουν στους νέους το απαραίτητο υπόβαθρο σε βασικές γνώσεις ώστε με ένα μεταπτυχιακό να εξειδικευτούν και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Ακόμα και στο εξωτερικό, οι επιχειρήσεις κοιτούν το γενικό προφιλ και όχι μόνο το συγκεκριμένο πεδίο σπουδών.

Φυσικά, πρέπει να γίνουν συνενώσεις και ομαδοποιήσεις τμημάτων.

Ειδικά για τα τμήματα Θεολογίας, εκτός από τις σχολές που παραδοσιακά λειτουργούν σε ΕΚΠΑ και ΑΠΘ και πρέπει να δέχονται 50-60 εισακτέους, θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε άλλα τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής. Δεν είναι λύση η εισαγωγή 150-200 φοιτητών σε τέτοιου τύπου τμήματα, που εκ των πραγμάτων έχουν συγκεκριμένο προσανατολισμό (μελέτη θρησκειών και θρησκειολογία).

Ένας νηπιαγωγός μπορεί να γίνει παιδοψυχολόγος, σε αντίθεση με έναν θεολόγο.

Η Κοινωνιολογία και η Φιλοσοφία δεν περιορίζονται πλέον σε διδασκαλία και έρευνα στα πλαίσια ενός θρησκευτικού δόγματος.

@ Αρθούρος
27 Δεκ 2020 19:22

Εννοείται ότι όλα τα τμήματα ΑΕΙ πρέπει να δέχονται το πολύ 180 εισακτέους, και τα περιφερειακά λιγότερους. Όμως η σύγκριση ενός τμήματος Ιστορίας της Επιστήμης ή Δασολογίας με ένα τμήμα Θεολογίας ή Ποιμαντικής παραμένει άτοπη - τα πρώτα παρέχουν γενικές γνώσεις σε ένα εύρος επιστημών, τα δεύτερα έχουν πολύ μεγάλη εξειδίκευση και δύσκολα ευνοούν μετασχηματισμό των αποφοίτων τους.

Αρθούρος
|

Απορώ με το ενδιαφέρον και την απορία πολλών εδώ μέσα γιά την ύπαρξη πολλών τμημάτων που ασχολούνται με τη Θεολογία ή τα Θρησκευτικά. Κοινό γνώρισμα των περισσότερων τμημάτων της χώρας είναι η αναντιστοιχία τους με την αγορά και την ύπαρξη ενός αφηρημένου εποικοδομήματος το οποίο παράγει επιστήμες κι αντικείμενα σύμφωνα με τις ανάγκες των κατόχων διδακτορικών.
Γιά παράδειγμα υπάρχουν τμήματα όπως τα ακόλουθα: 1.Τμήμα Ιστορίας & Φιλοσοφίας της Επιστήμης. 2. Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικής. 3.Τμήμα Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας που πρόσφατα μετονομάστηκε σε τμήμα Οικονομίας & Βιώσιμης Ανάπτυξης. 4. Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής ή τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής. 5. Τμήμα Στατιστικής(μόνο το σκέτο). 6. Τμήμα Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών. 7.Η ύπαρξη 5 τμημάτων Δασολογίας που είναι αναντίστοιχη όχι μόνο με τον αριθμό των φοιτητών που τα επιλέγουν επειδή έχουμε πιά και μείωση υποψηφίων λόγω δημογραφικού, αλλά και με τον αριθμό των δασών που έχει η χώρα. 8. Η ύπαρξη τόσων πολλών τμημάτων Λογοθεραπείας με πολλές θέσεις ετησίως που είναι αναντίστοιχη με το συνολικό πληθυσμό των παιδιών με τέτοια προβλήματα.9. Η ύπαρξη πάρα πολλών τμημάτων Διαιτολογίας και Διατροφής τα οποία αναμένεται να αυξηθούν περεταίρω, που είναι αναντίστοιχη με τις ανάγκες της χώρας. 10. Η ύπαρξη 8 τμημάτων Παιδαγωγικών Νηπιαγωγών που τα περισσότερα απ' αυτά μετονομάστηκαν σε Προσχολικών Επιστημών που συμπορεύεται με την ύπαρξη 4 άλλων τμημάτων Αγωγής και Φροντίδας στην Παιδική ηλικία από τα οποία αποφοιτούν χιλιάδες υποψήφιοι κατ' έτος γιά να υπηρετήσουν ανάγκες ενός νηπιακού πληθυσμού δύο-τριών ηλικιών.
Να θυμίσω επίσης ότι η Θεολογική Σχολή ήταν μία από τις 4 πρώτες σχολές του ΕΚΠΑ, το οποίο ιδρύθηκε το 1837. Όπως επίσης ήταν μία από τις 4 ίδιες πρώτες σχολές που λειτουργούσαν από το 1824 στην Ιόνια Ακαδημία κι έκλεισε το 1864.
Κάποια τμήματα χρωστούν την ύπαρξή τους στην ιστορία κι αρχαιότητα και μόνο. Τα 2 Ποιμαντικά τμήματα ιδρύθηκαν το 1976 περίπου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μέσα σε 45 χρόνια δεν κατάφεραν να δώσουν ένα εργασιακό προφίλ διαφορετικό απ' αυτό του καθηγητή Θεολόγου, που θα απαντούσε στις ανάγκες που δημιουργήθηκαν στο μεταξύ στο χώρο της κοινωνικής θεολογίας και εθελοντικής προσφοράς στον πλησίον, παρά τις προσπάθειες των διδασκόντων. Οπωσδήποτε ένα καινούργιο τμήμα δε διακρίνεται μόνο από τον τίτλο του, αλλά κι από την αλλαγή του προγράμματος σπουδών του κι αυτό είναι μακριά ακόμα.

Αυτονόητες σκέψεις
|

Οι θεολογικές σπουδές στην Ελλάδα παράγουν εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν Θρησκευτικά, κατά κύριο λόγο. Δυστυχώς οι θέσεις για διορισμό είναι ελάχιστες, και η συντριπτική πλειοψηφία των πτυχιούχων οδηγείται στην ανεργία ή στην αναζήτηση άλλης εργασίας, αφού έχουν χαθεί χρόνια της νεότητας που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και να αποκτηθούν ουσιαστικά εφόδια. Όσοι διορίζονται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας διαπιστώνουν ότι κάνουν ένα μάθημα 2ης ομάδας που ενδιαφέρει ελάχιστους μαθητές και δεν έχει κανέναν ρόλο στην εξέλιξή τους . Μόνη λύση φαντάζει να γίνει επαναπροσδιορισμός των Θρησκευτικών και να αλλάξει ο προσανατολισμός τους.

Σωτήρης
|

Καλύτερα να τα αναλάβει η εκκλησία της Ελλάδος και όχι ο Έλληνας φορολογούμενος. Εξάλλου δε διορίζει το κράτος τους ιερείς. Υπάρχον εσωτερικές διαδικασίες. Πόσες εκκλησίες και μοναστήρια έχει η Ελλάδα; Κανείς δε ξέρει τον ακριβή αριθμό.

γιατί;
|

Άντε πείτε μου τώρα είναι εύκολο να το αλλάξει; Τουλάχιστον να μη τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος. Θεολογικές, ποιμαντικές, εκκλησιαστικές....

Rapid
|

Στην Ελλάδα έπρεπε να υπάρχει μόνο ένα τμήμα θεολογικών σπουδών, και να είναι πανεπιστημιακό μόνο για ιστορικούς λόγους στο ΕΚΠΑ.

Οδοιπορία
|

Τα ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν τον έλληνα φορολογούμενο σε σχέση με τις θεολογικές σπουδές είναι πολλά. Πληρώνει φόρους για να υπάρχουν 8 τμήματα με το ίδιο ακριβώς αντικείμενο, υπάρχει ομολογιακότητα σε αυτά που δεν αρμόζει σε πανεπιστημιακό τμήμα και..και....Και στην αγορά εργασίας, πέρα από τις χιλιάδες άνεργους πτυχιούχους που βγάζουν, αυτοί που διορίζονται στα σχολεία κάνουν ένα μάθημα δευτερεύον. Κάποτε το Υπουργείο πρέπει να δει πολύ σοβαρά τις θεολογικές σπουδές.

Νίκος
|

Είναι πράγματι άξιον απορίας τι χρειάζονται τόσα Θεολογικά, Ποιμαντικά κλπ παρεμφερή τμήματα.
Για την παραγωγή ανέργων με τα κιλά;
Δύο τρία τμήματα Θεολογικά δεν αρκούν;
Όπως ορθά σχολιάστηκε και νωρίτερα, η σύγκριση των προγραμμάτων σπουδών θα είχε ενδιαφέρον.
Επίσης, έχει ενδιαφέρον η μαζική παραγωγή διδακτορικών σε αυτές τις σχολές. Μάλλον πρέπει να προβληματίσει το Υπουργείο Παιδείας.

και θεολογική και ποιμαντικό
|

είναι εξίσου περιττά και απαράδεκτα όπως οι δεκάδες σχολές μηχανικών , πληροφορικής , διοίκησης κλπ κλπ. εκκαθάριση και εξορθολογισμός χτες

Εκπαιδευτικός
|

@ Κωτσιοπουλος Κωνσταντινος διαβάστε καλύτερα τι έγραψα και σε τι αναφέρομαι.

Κωτσιοπουλος Κωνσταντινος
|

Έχουμε 4 και όχι 8 πανεπιστημιακα θεολογικα τμήματα. Μόνο αυτά δίνουν το δικαίωμα στους πτυχιουχους τους να διοριζονται με εξετάσεις στο Δημοσιο.Στην εποχή της Παγκόσμιο ποίησης και της πολιτικής η πνευματικής κρίσης είναι σημαντική η συμβολή τους.

Εκπαιδευτικός
|

Αυτή τη στιγμή η χώρα έχει οκτώ (ναι οκτώ με τις ανώτατες εκκλησιαστικές ακαδημίες) θεολογικά πανεπιστημιακά τμήματα; Διερωτώμαι τι διαφορά έχουν τα αντκείμενα που προσφέρουν. Θα ήταν ενδιαφέρον να σύγκρινε κάποιος τα προγράμματα σπουδών τους.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/70927/metonomasia-toy-tmim-poimantikis-kai-koinonikis-theologias-toy-apth