Υφ. Παιδείας: Η τηλεκπαίδευση είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο -Δεν μπορεί να συνεχιστεί

Δημοσίευση: 22/02/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υφ. Παιδείας: Η τηλεκπαίδευση είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο -Δεν μπορεί να συνεχιστεί

“Θα δούμε με την την εξεταστική του Ιούνη στα Πανεπιστήμια”

"Θα δούμε τι θα γίνει ως προς την εξεταστική περίοδο, όταν θα έρθει η ώρα, ανάλογα με το ποια είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα".

Αυτό δήλωσε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης.

Για την τηλεπαίδευση στα Πανεπιστήμια ο υφυπουργός Παιδείας μετέφερε την προσωπική του εμπειρία ως πανεπιστημιακός δάσκαλος, λέγοντας τα εξής:

“Επειδή έκανα μαθήματα με τηλεκπαίδευση κατά το εαρινό εξάμηνο του 2020, πιστέψτε με, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις. Είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο, σε μια οθόνη. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα. Το κάνουμε εξ ανάγκης. Ούτε οι καθηγητές το θέλουν. Χάνεις τη ζωντάνια του μαθήματος, χάνεις τα πάντα. Είναι προφανές ότι γίνεται εξ ανάγκης. Ας αντιληφθούμε ότι η παρούσα κατάσταση είναι κάτι αντίστοιχο με συνθήκες παγκόσμιου πολέμου”.

“Δυστυχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν μας επιτρέπουν να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια δια ζώσης” τόνισε ο Α. Συρίγος , και υπογράμμισε τα εξής:.

Μέτρα προστασίας Υγείας: Ως προς τα μέτρα σε σχέση με τις υπηρεσίες καθαριότητας πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυτήν τη στιγμή όλα τα ΑΕΙ έχουν πάρει την αναγκαία χρηματοδότηση για την παροχή υγειονομικού υλικού στους φοιτητές. Στις κτηριακές εγκαταστάσεις που λειτουργούν και ειδικά στις φοιτητικές εστίες υπάρχουν συνεργεία τα οποία καθαρίζουν. Και υπάρχουν και συγκεκριμένα σχέδια για να αντιμετωπιστεί έκτακτη ανάγκη.

Κλινικές ασκήσεις: Είναι γεγονός ότι οι ασκήσεις είναι κλινικές ασκήσεις, εργαστηριακές ασκήσεις, πρακτικές ασκήσεις. Απ’ όλες αυτές τις ασκήσεις μέχρι στιγμής γίνονται μόνο κλινικές ασκήσεις από φοιτητές του έκτου έτους των ιατρικών σχολών. Πρόθεσή μας είναι όποτε οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν και πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις στις άλλες περιπτώσεις, όπως επίσης, και να δούμε τι μπορεί να γίνει με ειδικές περιπτώσεις, όπως επί παραδείγματι τους φοιτητές των ΤΕΦΑ. Αντικειμενικά δεν μπορείς να κάνει με τηλεκπαίδευση εξετάσεις στον στίβο. Πώς να κάνεις τηλεκπαίδευση; Ή με τους φοιτητές επί παραδείγματι των γεωλογικών σχολών, οι οποίοι πρέπει να πάνε στο ορυχείο να κάνουν δύο εβδομάδες εκπαίδευση επί τόπου. Όλα αυτά τα εξετάζουμε, αλλά εξαρτώνται από τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Πανεπιστημιακό προσωπικό: Υπάρχουν δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι θέλουμε υψηλό επίπεδο. Έτσι δεν είναι; Προφανώς! Λέτε, «βάλτε μέσα κόσμο για να διδάξει». Αν βάλουμε μέσα κόσμο, έτσι όπως το λέτε, θα πέσει το επίπεδο. Λέτε ότι δεν έχουμε δώσει θέσεις. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν δοθεί οι εξής θέσεις: Το 2019 πεντακόσιες, πάλι το 2019 διακόσιες και το 2020, στις 30 Σεπτεμβρίου, άλλες τριακόσιες πενήντα θέσεις -σύνολο χίλιες πενήντα θέσεις- συν διακόσιες ογδόντα θέσεις έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό και διακόσιες ογδόντα τέσσερις θέσεις που βασίζονται στο Προεδρικό Διάταγμα 407/1980. Ξέρετε ότι από τις τριακόσιες πενήντα που δόθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου, είναι αμφίβολο αν έχει προχωρήσει η διαδικασία σε κάποιες από αυτές; Αυτό σας το αναφέρω, για να καταλάβετε πόσο εκτός πραγματικότητας είναι να λες «μπορώ να τρέξω μία γρήγορη διαδικασία».

Ιατρική : Αναρωτήθηκα κι εγώ για ποιο λόγο ήταν μόνο για το έκτο έτος. Η απάντηση ήταν ότι μέχρι τώρα ο προγραμματισμός δεν προέβλεπε ότι θα γινόταν τηλεκπαίδευση στο επόμενο χρονικό διάστημα, στο επόμενο εαρινό εξάμηνο, οπότε ήταν μόνο για τους τελειόφοιτους της Ιατρικής Σχολής. Όλα αυτά θα εξεταστούν στο επόμενο χρονικό διάστημα από την Επιτροπή των ειδικών και βάσει των εισηγήσεών της θα δούμε και εμείς πώς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αποφάσεις, για να μπορέσει να αποκατασταθεί η λειτουργία.

Σχόλια (90)

Νέοι ερευνητές όχι ΕΔΙΠ
|

Παντού υπάρχει εργαστηριακό προσωπικό, το λάθος ήταν ότι χρησιμοποιήθηκε για να καλυφθούν πρόχειρα οι διδακτικές ανάγκες. Οι απαιτήσεις των ΕΔΙΠ δε συμβαδίζουν με τα στοιχεία της πραγματικότητας: οι περισσότεροι από αυτούς εξελίχθηκαν από τον κλάδο τον ΕΤΕΠ ή από μετατάξεις, ενώ διορίστηκαν χωρίς διδακτορικό στις θέσεις τους.

Προφανώς οι εκατοντάδες νέοι ερευνητές, όσοι δηλαδή εκπόνησαν διδακτορική διατριβή μετά το 2015 αλλά και οι νέοι υποψήφιοι διδάκτορες, είναι αναγκαίοι για την αναζωογόνηση των ελληνικών ΑΕΙ.

Ερώτημα: Θα μπορούσε ποτέ ένας αριστούχος διδάκτορας να γίνει καθηγητής στην Ελλάδα το 2021 σε ηλικία 28 ετών; Και αν όχι, για ποιο λόγο; Συμφωνούν οι καθηγητές και το προσωπικό με το ισχύον σύστημα συμβάσεων και διορισμών στα τμήματα που ανατροφοδοτείται παντελώς αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο;

Να φτιάξουν πρώτα τα Πανεπιστήμια και ας δούμε μετά πόσα είναι τα κενά και πόσοι είναι οι αξιόλογοι υποψήφιοι - όσο διατηρούμε ξεχωριστά τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας ή τη Λέσβο ή τις Σέρρες ή τα πρώην ΤΕΙ η υποβάθμιση συνεχίζεται, γιατί το προσωπικό τα εγκαταλείπει.

@Αριστούχοι απόφοιτοι Ελλάδας
|

Δεν έχετε εικόνα του χώρου αγαπητέ... Εσείς σε ποια χώρα του εξωτερικού ξέρετε να υπάρχει ο κλάδος ΕΔΙΠ; Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ακριβώς οι ανερχόμενοι ερευνητές της δεκαετίας του μνημονίου και οι οποίοι δεν έγιναν ΔΕΠ επειδή δεν προκηρύσσονταν θέσεις και οι οποίοι παρόλα αυτά έκαναν de facto και de jure το ίδιο έργο με τα μέλη ΔΕΠ και απλά ζητούν μετά από κρίση να γίνουν μέλη ΔΕΠ (προσέξτε ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΡΙΣΗ). Όσοι δεν κριθούν κατάλληλοι δεν πρόκειται να γίνουν. Η εναλλακτική είναι να μείνουν κλειστά σε κρίση τα γνωστικά τους αντικείμενα και να μην προκηρυχθούν ποτέ οι θέσεις τους, αλλά αντιθέτως να παίρουν θέσεις που θα μπορούσαν να πάρουν νέοι διδάκτορες, ενώ με μια τέτοια ρύθμιση εκτός των νέων θέσεων ΕΠΙΠΛΕΟΝ θα προκηρύσουν και αυτά τα μέλη ΕΔΙΠ τις δικές τους. Μιλάμε για μια στρεβλή κατάσταση η οποία δεν συμφέρει κανέναν. Οι θέσεις που προκυρήσονται κατ' έτος είναι σταθερές γύρω στις 500. Αν προχωρήσει μια τέτοια ρύθμιση θα υπάρχουν περισσότερες διαθέσιμες θέσεις στην ΑΠΕΛΛΑ. Απορώ ποιος σας έχει πείσει για το αντίθετο...

Αριστούχοι απόφοιτοι Ελλάδας
|

Υπάρχουν αριστούχοι απόφοιτοι από ελληνικά ΑΕΙ που έγιναν καθηγητές πριν τα 30 τους.

Μια απλή αναζήτηση σε κάθε σχολή, σε όλες τις Επιστήμες, είναι αρκετή για να φανεί η διαφορά νοοτροπίας στις προσλήψεις προσωπικού: Το σύνηθες σε πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι οι νέοι καθηγητές να είναι 35 ετών ή νεότεροι, ειδικά αν έχουν σημαντικό ερευνητικό έργο, ενώ οι θέσεις για τους συμβασιούχους διδάσκοντες καλύπτονται κυρίως από τους διδακτορικούς που αποφοίτησαν την τελευταία τετραετία.

Σε ποιο από τα τοπ 200 πανεπιστήμια διεθνώς προσλαμβάνουν ως καθηγητές τους εργαστηριακούς συνεργάτες; Είναι δυνατόν να θεωρούνται ανερχόμενοι ερευνητές όσοι πήραν πτυχίο το 2000 ή παλιότερα;

Παράδειγμα από 2019, Μαθηματικό Τμήμα: Εκπόνησε διδακτορικό στο πανεπιστήμιο του Illinois. Τον τελευταίο χρόνο των διδακτορικών σπουδών του ακολουθεί τον μέντορα του στο πανεπιστήμιο του Princeton. Εκεί θα γνωριστεί με τον Granville και το 2010 θα εργαστεί μαζί του ως μεταδιδάκτορας στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ.

Το 2012 σε ηλικία μόλις 28 ετών προσλαμβάνεται ως Επίκουρος Καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ και σήμερα, μόλις 35 ετών, είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο ίδιο πανεπιστήμιο.

Εσωστρέφεια ελληνικών ΑΕΙ
|

Θλίψη προκαλούν οι προσπάθειες ορισμένων ΕΔΙΠ να κάνουν το άσπρο-μαύρο.

Σε ποια χώρα της Ευρώπης επιλέγονται οι επόμενοι καθηγητές από το εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό;...
Σε ποια χώρα της Ευρώπης διορίζονται σε θέσεις Επίκουρου ή Λέκτορα (entry level) άνθρωποι ηλικίας 50 ετών;

Είναι τέτοιος ο ανταγωνισμός σε ερευνητικό επίπεδο, με τεράστια προσφορά νέων επιστημόνων και διεθνή κινητικότητα, που ούτε ως αστείο δεν τίθεται τέτοιο θέμα εσωτερικής αναβάθμισης.

Οι ΕΔΙΠ ας ασχοληθούν αποκλειστικά με τα καθήκοντά τους. Να ξεκαθαριστεί επιτέλους τι είδους Πανεπιστήμια θέλουμε να φτιάξουμε μέχρι το 2030 - σε ποιες πόλεις, με ποιες Σχολές, με πόσους καθηγητές ανά τμήμα, και μετά να εξεταστεί αν υπάρχει ανάγκη για ανάθεση μαθημάτων σε μέλη του ΕΔΙΠ.

Για γέλια...
|

@Διαχωρισμός προσόντων και διαδικασίας ποιοτικής αξιολόγησης
Έχετε κατακλύσει το νήμα με προσβολές για τους ΕΔΙΠ και από την άλλη θέτετε τις εξής προϋποθέσεις για την εκλογή μελών ΔΕΠ:
1. να είναι έως 35.
2. να έχουν διδακτορικό από πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
3. να έχουν συμμετοχή σε ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ερευνητικά προγράμματα.
Νομίζω πως όλοι πλέον καταλαβαίνουν πόσο σοβαρά είναι τα επιχειρήματά σας. Κριτήρια ηλικίας, ή χώρας κτήσης του διδακτορικού δεν έχουν ούτε στη Μογγολία. Και εσείς αυτά ονειρεύεστε για την Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών. Πραγματικά θλιβερός...

Δρ ΕΔΙΠ
|

@Διαχωρισμός προσόντων και διαδικασίας ποιοτικής αξιολόγησης
Είναι δυνατόν να ισχυρίζεστε κάτι τέτοιο: "Όσοι δεν επιθυμούν να καλύπτουν ακαδημαϊκά καθήκοντα στα τμήματα των ΑΕΙ ας ζητήσουν μετακίνηση σε Λύκεια ή ΙΕΚ για να καλύψουν τις ανάγκες εκεί και να αφοσιωθούν στην έρευνά τους. Λύσεις υπάρχουν, δε χρειάζεται να καταπιέζονται και να ζορίζονται..."
Δηλαδή διοριστήκαμε ως Εργαστηριακό Προσωπικό, μας επιβάλλουν καθήκοντα ΔΕΠ και αν αρνηθούμε να πάμε σε Λύκειο;;; Τι εξυπνάδα είναι αυτή;;;
Οι μισοί εδώ μέσα λένε ότι κακώς διδάσκουμε αυτοδύναμα και εσείς έχετε τη φαεινή ιδέα να διδάσκουμε μεν αλλά να μην έχουμε απαιτήσεις. Όχι κύριε/κυρία μου! Να σταματήσουμε να διδάσκουμε μη εργαστηριακά μαθήματα για να ανοίξουν θέσεις ΔΕΠ και να τις διεκδικήσουμε τότε. Τι φοβάστε; Μήπως σας βολεύει κι εσάς αυτή η κατάσταση; Να διδάσκουμε ως ΕΔΙΠ για να ανοίγουν σε άλλα αντικείμενα οι θέσεις και να τις καλύπτουν άλλοι;
Είμαστε Εργαστηριακό Προσωπικό, διοριστήκαμε για να επικουρούμε στα εργαστήρια και αυτό πρέπει να γίνει. Σήμερα, όχι αύριο! Χθες καλύτερα! Και να έχουμε τον μισθό του ενιαίου μισθολογίου. Σήμερα, όχι αύριο! Χθες καλύτερα!
Έλεος πια με τις εμμονές σας για τους ΕΔΙΠ. Λες και φταίμε εμείς που εσείς κάτω των 35 δεν έχετε βρει θέση σε ΑΕΙ. Να επικαλεστώ και το επιχείρημα κάποιων εδώ μέσα. Αν είστε ικανός/ή να διεκδικήσετε θέση από αυτές που ανοίγουν. Κι εγώ το ίδιο θα κάνω. Όσο για το ηλικιακό κριτήριο, θα έρθετε κι εσείς στην ηλικία 35+ και θα δούμε τι θα λέτε τότε. Πολλοί από εμάς διεκδικούμε θέση από τότε που ήμασταν 35-, αλλά με τις ελάχιστες θέσεις που δίνονται φτάσαμε 35+. Σε ποια χώρα του κόσμου (όνομα χώρας θέλω!) υπάρχει ηλικιακό κριτήριο για την κάλυψη θέσης ΔΕΠ; Σε ποια χώρα του κόσμου υπάρχει ποσόστωση για κάλυψη θέσεων από άτομα που έχουν λάβει διδακτορικού εκτός του τμήματος;

Διαχωρισμός προσόντων και διαδικασίας ποιοτικής αξιολόγησης
|

Η διαδικασία αξιολόγησης δεν καθορίζεται από τον ατομικό φάκελο του κάθε υποψηφίου για μία θέση. Ακόμα και η δυνατότητα κατάθεσης υποψηφιότητας είναι ένα προνόμιο και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι δεδομένη - σαφώς πρέπει να περιορίζεται όχι να ενθαρρύνεται η κλειστή διαδικασία.

Πόσες φορές πρέπει να αναλυθεί ότι όλα αυτά που αναφέρονται διαρκώς ως "έργο" για τους ΕΔΙΠ δεν είναι παρά συνηθισμένα τυπικά και ουσιαστικά ακαδημαϊκά προσόντα, που από μόνα τους ΔΕΝ είναι αρκετά ώστε να κατοχυρωθεί *σχέση εργασίας* -μόνιμη ή έστω με σύμβαση- στα Δημόσια ΑΕΙ;

Πόσοι είναι πια οι ΕΔΙΠ με καλύτερο βιογραφικό από δεκάδες μεταδιδάκτορες;
- αυτές οι διαφορές θα φανούν μόνο μέσω ανοιχτής διαδικασίας αξιολόγησης.

Όσοι δεν επιθυμούν να καλύπτουν ακαδημαϊκά καθήκοντα στα τμήματα των ΑΕΙ ας ζητήσουν μετακίνηση σε Λύκεια ή ΙΕΚ για να καλύψουν τις ανάγκες εκεί και να αφοσιωθούν στην έρευνά τους. Λύσεις υπάρχουν, δε χρειάζεται να καταπιέζονται και να ζορίζονται...

@Απίστευτα αιτήματα
02 Μαρ 2021 09:01

Είναι δυνατόν το 2021 να γίνεται αίτημα όσοι στο προσωπικό ΕΔΙΠ έχουν πχ. 20 δημοσιεύσεις με δέκα ή παραπάνω αναφορές (αυτό αρκεί για έναν h-index=10 με συνολικά πχ. 300 αναφορές) να αναβαθμίζονται *αυτομάτως* σε καθηγητές, έστω Λέκτορες, με κλειστή διαδικασία;

Αυτά είναι πια "προσόντα" που έχουν ακόμα και νέοι διδακτορικοί στα περισσότερα εφαρμοσμένα πεδία (πχ. Χημεία, Πληροφορική, Φυσική, Εφαρμοσμένα Μαθηματικά)! Δείτε τα βιογραφικά δεκάδων συμβασιούχων και πανεπιστημιακών υποτρόφων - όλοι αυτοί ξαφνικά έχουν "δικαίωμα" να είναι συνεργάτες στα ΑΕΙ;...

Σε όλα τα ΑΝΟΙΚΤΑ εκλεκτορικά γίνεται και ΠΟΙΟΤΙΚΗ αξιολόγηση κάθε φακέλου:

Για παράδειγμα, κρίνεται η πρόσφατη πορεία (εξωστρέφεια), γίνεται εκτίμηση της δυναμικότητας (μελλοντική εξέλιξη) των υποψηφίων, καθώς και το επιστημονικό κύρος των συνεδρίων και περιοδικών (ποιοτική διάσταση) στα οποία συμμετέχουν. Αυτά πρέπει να φαίνονται ξεκάθαρα στο σκεπτικό της εισηγητικής έκθεσης που συντάσσουν οι τριμελείς επιτροπές, αλλιώς οι υποψήφιοι μπορούν να καταθέσουν ένσταση.

Μόνο με ανοιχτές διαδικασίες είναι δυνατόν να δοθούν θέσεις για τα επόμενα είκοσι χρόνια, φυσικά σε Σχολές που θα είναι βιώσιμες και αυτοδύναμες και όχι διάσπαρτες σε κάθε χωριό και κωμόπολη στην Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφώς προτιμότερο για κάθε ελληνικό ΑΕΙ να επενδύσει σε μια καθηγητική θέση Επίκουρου, με νέους ερευνητές έως 35 ετών, με διδακτορικό από κορυφαίο πανεπιστήμιο του εξωτερικού μαζί με συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, και έτσι σε βάθος χρόνου να εξελίξει την έρευνα και τα μαθήματα που προσφέρει.

Όσοι είναι λογικοί και χωρίς υστεροβουλία σχολιαστές κατανοούν πως μόνο έτσι ανοίγουν ορίζοντες για τα Πανεπιστήμια και τους νέους φοιτητές για το 2030 και μετά

Εκείνο που προέχει όμως είναι να προηγηθεί η αναδιάρθρωση των σχολών, ώστε όντως οι θέσεις που θα προκηρυχθούν να έχουν αξία, αλλά μάλλον κανέναν δεν ενδιαφέρει αυτό - προέχει η επαγγελματική "αναβάθμιση"...

@ΕΔΙΠ μόνο ως εργαστηριακό προσωπικό
|

Από το στόμα σας και στης υπουργού το αυτί! Για να δούμε, έχει τα κότσια να βάλει τα πράγματα στη θέση τους ή θα αφήσει την κατάσταση ως έχει αφού την βολεύει; Αν αφήσει την κατάσταση ως έχει, τότε και οι Δρ ΕΔΙΠ θα έχουν κάθε δικαίωμα να διεκδικούν εξέλιξη. Δεν μπορεί να τους εκμεταλλεύεται για να καλύψει τις δικές της αδυναμίες να προσλάβει μέλη ΔΕΠ, αλλά οι Δρ ΕΔΙΠ να μην διεκδικούν εξέλιξη. Ας τους εντάξει στο ενιαίο μισθολόγιο και ας τους περιορίσει σε εργαστηριακή διδασκαλία. Τότε, δεν θα έχουν δίκιο να διεκδικούν εξέλιξη. Τώρα όμως έχουν και με το παραπάνω.

ΕΔΙΠ μόνο ως εργαστηριακό προσωπικό
|

Οι ΕΔΙΠ σαφώς πρέπει να ασχολούνται μόνο με εργαστηριακά/φροντιστηριακά καθήκοντα και να μην αναλαμβάνουν αυτοδύναμη διδασκαλία μαθημάτων. Αυτό είναι ακαδημαϊκά εφικτό εφόσον γίνουν αλλαγές στη δομή των σχολών και να γίνει πραγματική απορρόφηση τμημάτων και όχι μόνο διοικητική ένταξη.

Στα νέα προγράμματα σπουδών πρέπει να απαιτούνται μόνο 35-40 ή 7-8 μαθήματα για απόκτηση πτυχίου/διπλώματος και μεταπτυχιακού τίτλου, αντίστοιχα. Ακριβώς όπως γίνεται και στην Ευρώπη εδώ και χρόνια, η διάρκεια σπουδών να είναι (3/4--2--3+1) έτη από τον πρώτο τίτλο σπουδών μέχρι το διδακτορικό.

Επίσης, να τεθεί ποσόστωση στους αποφοίτους που απασχολούνται ως εργαζόμενοι στο ίδιο ΑΕΙ (πχ. όχι πάνω από 1 στους 3)

Το μόνο λογικό αίτημα που δεν αδικεί τους νέους φοιτητές διασφαλίζοντας ανοιχτές θέσεις για τα επόμενα χρόνια:

>> Οι ΕΔΙΠ να κάνουν ΜΟΝΟ εργαστηριακή διδασκαλία και να αναγνωριστεί το διδακτορικό μας.

Δρ ΕΔΙΠ
|

Η υπουργός είναι μια χαρά βολεμένη με την κατάσταση ως έχει. Γιατί δεν παίρνει θέση για να δώσει μία απάντηση στα αιτήματά μας, έστω και αρνητική; Αλήθεια, γιατί συχνά πυκνά ερχόμαστε σε αντιπαράθεση με κάποιους εδώ μέσα αντί να συζητάμε με το υπουργείο;

Θεωρώ ότι ο κλάδος μας πρέπει να περιοριστεί στην εργαστηριακή διδασκαλία και μόνο. Πρέπει επίσης να ενταχθούμε στο ενιαίο μισθολόγιο και να αναγνωρισθεί μισθολογικά το διδακτορικό μας.

Με τα άκαρπα αιτήματα του κλάδου μας έχουμε καταφέρει μόνο τα εξής:
1. Τραβάμε μεγάλο φορτίο, πίεση και άγχος (αυτόνομη διδασκαλία, επίβλεψη πτυχιακών/διπλωματικών).
2. Πληρωνόμαστε σημαντικά λιγότερα σε σχέση με τους δημοσίους υπαλλήλους.
3. Έχουμε εγκλωβίσει τα αντικείμενα μας ως ΕΔΙΠ με αποτέλεσμα να μην εμφανίζονται στις προκηρύξεις των ΔΕΠ.
4. Ακούμε πικρόχολα σχόλια για διεκδικήσεις από το παράθυρο.

Δεν με χαλάει καθόλου να κάνω ΜΟΝΟ εργαστηριακή διδασκαλία (δηλαδή λιγότερη δουλειά, πίεση και άγχος σε σχέση με τα καθήκοντα που έχω τώρα) και να πληρώνομαι καλύτερα. Ταυτόχρονα θα έχω χρόνο να ασχοληθώ με την έρευνά μου ώστε να διεκδικήσω μία θέση ΔΕΠ. Άλλωστε, αν σταματήσουμε την αυτόνομη διδασκαλία και την επίβλεψη πτυχιακών/διπλωματικών εργασιών θα ανοίξουν περισσότερες θέσεις για ΔΕΠ στο αντικείμενό μας.

Θα ήθελα όλους αυτούς που θεωρούν ότι οι Δρ. ΕΔΙΠ έχουν παράλογα αιτήματα να τοποθετηθούν για αυτό το αίτημα:

Οι ΕΔΙΠ να κάνουν ΜΟΝΟ εργαστηριακή διδασκαλία (όπως περιγράφει και ο τίτλος μας) και να αναγνωριστεί το διδακτορικό μας, όπως σε κάθε δημόσιο υπάλληλο στο ενιαίο μισθολόγιο.

ΚΑΜΙΑ άλλη (άκαρπη) διεκδίκηση. Τι πιο δίκαιο από αυτό; Προσωπικά ήμουν υπέρ αυτής της λύσης εδώ και χρόνια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο η σημερινή κατάσταση! Να τραβάμε τόσο ζόρι και να πληρωνόμαστε λιγότερο από κάθε άλλο δημόσιο υπάλληλο. Αν υλοποιηθεί η πρότασή μου θα είμαι πολύ ευχαριστημένος/ήρεμος και θα μπορώ να ελπίζω σε εξέλιξη της καριέρας μου μέσα από ανοικτές διαδικασίες.

Ευθύνη είναι των καθηγητών
|

Γέμισαν τα πανεπιστήμια υποψήφιους διδάκτορες ανω των σαράντα ή πενήντα ετών και αυτό το θεωρούν φυσιολογικό. Μετά από τόσα χρόνια αυτοί οι συνεργάτες απαιτούν να γίνουν μόνιμοι. Ακόμα και όσοι εργάζονται σαν επικουρικό προσωπικό, κάνοντας εργαστηριακές ασκήσεις νομίζουν ότι έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα.

@Απίστευτα αιτήματα, @Θέσεις μόνο σε βαθμίδα Επίκουρου,
|

Παρατηρώ με έκπληξη το μένος και την εμπάθεια κάποιων με τους ΕΔΙΠ!!!

Αρνούνται να λάβουν υπόψη τους το ερευνητικό έργο των ΕΔΙΠ, το h index τους, τον αριθμό των δημοσιεύσεων τους, το διδακτικό τους έργο!

Αλήθεια, τί λαμβάνεται δηλαδή υπόψην για την εκλογή ενός μέλους ΔΕΠ; Αν ακυρώνουμε τους αντικειμενικούς βιβλιομετρικούς δείκτες, και τα τυπικά προσόντα, ποιό είναι το κριτήριο για να γίνει κάποιος μέλος ΔΕΠ;;;
Και η παράλογη άποψη κάποιων ότι ναι, οι ΕΔΙΠ μπορούν επίσημα να διδάσκουν εδώ και χρόνια τους φοιτητές αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι μπορούν να γίνουν μέλη ΔΕΠ (ακόμα κι αν έχουν τα τυπικά προσόντα), σε ποιο ακριβώς επιστημονικό επιχείρημα στηρίζεται;
Μήπως έχει αρχίσει να ενοχλεί πολύ το γεγονός ότι αρκετοί ΕΔΙΠ έχουν ήδη υψηλότερα ακαδημαϊκά προσόντα από αρκετά μέλη ΔΕΠ;;; Τί ακριβώς φοβάστε;
Ερωτώ και απορώ....

Απίστευτο
|

Είναι πραγματικά τραγικό κάποιοι να απαξιώνουν συλλήβδην μια κατηγορία διδασκόντων με το επιχείρημα ότι αυτοί είναι καλύτεροι!!!!! Αν είναι δυνατόν να γίνει συζήτηση με τέτοια καφενειακά επιχειρήματα!!!! Η διαχείριση του προσωπικού των πανεπιστημιακών τμημάτων είναι μια πολύ σοβαρή διεργασία και η βέλτιστη αξιοποίησή του είναι προς όφελος μόνο των Πανεπιστημίων. Οι κραυγές, οι αφορισμοί, η προτροπή για απολύσεις (!!!!!) που ζητάνε κάποιοι δε συμβάλλουν σε τίποτα άλλο παρά μόνο στη διαιώνιση μιας άρρωστης νοοτροπίας που μόνο αρνητική επίδραση έχει στην εξέλιξη των Πανεπιστημίων...

Απίστευτα συμπλέγματα
|

Μα είναι δυνατόν να θέλει κάποιος να απολυθούν οι μόνιμοι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ για να προσληφθεί ο ίδιος; Τι άλλο θα διαβάσουμε! Ο ορισμός του παραλογισμού βαπτίζεται αξιοκρατική και δίκαια πρόταση για το καλό (πάντα) της.... επιστήμης.

Απίστευτα αιτήματα
|

Μα είναι δυνατόν να περιμένει το κράτος οι μόνιμοι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ να αποκτήσουν τα τυπικά προσόντα ώστε να εξελιχθούν σε καθηγητές; Τι άλλο θα διαβάσουμε!

Στις περιπτώσεις που μέλη ΔΕΠ εμφανίζονται με λιγότερο έργο από τους ΕΔΙΠ τεκμηριώνεται η ανισορροπία του ελληνικού συστήματος. Όμως το γεγονός ότι κακώς εξελέγησαν κάποιοι καθηγητές θα αντισταθμιστεί αν όλοι οι ΕΔΙΠ με διδακτορικό γίνουν Λέκτορες; Το λάθος στην αξιολόγηση των πρώτων δε διορθώνεται με την οριζόντια αναβάθμιση των δεύτερων. Και μετά από Λέκτορες φυσικά θα γίνουν Επίκουροι με την ίδια εσωτερική αυτόματη (!!!) διαδικασία, με κορεσμό των εκλεκτορικών από εσωτερικούς υποψηφίους.

Ο ορισμός του παραλογισμού να βαπτίζεται αξιοκρατική και δίκαια μια τέτοια πρόταση:

Έγραψε ο Δρ.Φυσικης ΕΔΙΠ 01 Μαρ 2021 12:00

Ας την ονομασουν οπως θελουν και εκει να τοποθετηθουν οι Δρ. ΕΔΙΠ μετα απο αυτοματη κριση που θα στηριζεται στο WebScience h-index που κατα την παγκοσμια πρακτικη για τη θεση του Λεκτορα ειναι απο 6 εως 10. Οσοι δεν εχουν αυτο το προσον θα περιμενουν να το αποκτησουν και τοτε αυτοματα θα περνανε στη θεση του Λεκτορα. Νομιζω οτι η προταση αυτη ειναι δικαια διοτι δεν υποφερεται αλλο αυτο το τσουβαλιασμα και η απαξιωση σε ανθρωπους που σε πολλες περιπτωσεις το επιστημονικο τους εργο ειναι πιο πλουσιο απο μελη ΔΕΠ

Θέσεις μόνο σε βαθμίδα Επίκουρου
|

Η βαθμίδα του Λέκτορα καταργήθηκε διότι ήταν περιττή, δε χρειάζεται να την επανασυστήσουμε ώστε να βάλουν εσωτερικά τα πανεπιστήμια όλους τους ΕΔΙΠ που θέλουν πάση θυσία να γίνουν με κάποιο τρόπο καθηγητές.

Το h-index X ή Υ είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ όχι ΙΚΑΝΗ συνθήκη για να γίνουν ορισμένοι αυτομάτως μέλη διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού!

Ας προκηρυχθούν οι θέσεις για Επίκουρους, φτάνουν οι δικαιολογίες για τα γνωστικά αντικείμενα. Ένα μέλος ΕΔΙΠ δεν καλύπτει ακαδημαϊκά ένα τμήμα. Ποιος ο λόγος τότε να ονομάζονται ΕΔΙΠ και όχι ερευνητές-καθηγητές; Άλλο σκοπό είχε αυτή η κατηγορία προσωπικού και απλώς άρχισαν να προσθέτουν επιπλέον καθήκοντα για να καλύψουν πρόχειρα τα κενά.

Προβλήματα με ΕΔΙΠ
|

Είναι προβληματική η όλη δομή καθώς και η εξέλικη αυτής της κατηγορίας προσωπικού. Ας καταργηθεί ο κλάδος αν είναι προβληματικός και οι μόνιμοι να μετακινηθούν σε άλλες θέσεις ή βαθμίδες εκπαίδευσης.

@ Δρ.Φυσικης ΕΔΙΠ
01 Μαρ 2021 12:00

Δεκάδες μεταδιδάκτορες έχουν 30+ δημοσιεύσεις και συμμετέχουν ενεργά σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα, γιατί να μην καταθέσουν ΟΛΟΙ φάκελο υποψηφιότητας στα αντίστοιχα τμήματα ώστε να γίνουν "μόνιμοι Λέκτορες"; Και σε πέντε χρόνια να κάνουν αίτηση για μόνιμοι Επίκουροι, ακριβώς όπως επιδιώκουν εδώ και χρόνια οι ΕΔΙΠ.

Το h-index ή όποια άλλη μέθοδος αποτίμησης του ερευνητικού έργου ΔΕΝ εξασφαλίζει μόνιμη θέση σε Δημόσιο Πανεπιστήμιο πουθενά στον κόσμο. Αν ονομαστούν Λέκτορες οι ΕΔΙΠ θα διεκδικήσουν σε τρία χρόνια και άλλη προαγωγή, πάλι εσωτερικά.

Μόνη δίκαια και αμερόληπτη διαδικασία είναι να γίνουν ανοικτά εκλεκτορικά είτε για νέο ακαδημαϊκό προσωπικό (Επίκουρους Καθηγητές) είτε για νέο εργαστηριακό προσωπικό, αδιαφορώντας για τους ΕΔΙΠ. Το γεγονός ότι κάποιοι από αυτούς έχουν διδακτορικό δεν μπορεί να προκαθορίσει τις νέες προσλήψεις των τμημάτων.

Το ΕΔΙΠ δεν εξισώνεται με τα μελη ΔΕΠ, αλλιώς θα ήταν ήδη καθηγητές. Είναι άλλη κατηγορία προσωπικού. Τα επιπλέον καθήκοντα που έχουν αναλάβει απλώς δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι είναι αναγκαίοι ως διδάσκοντες ή ερευνητές ενώ δεν είναι.

Διδακτικό προσωπικό
|

Νέα εκλεκτορικά σώματα τώρα! Ένας υποψήφιος σε ανοικτή προκήρυξη θέσης για εξέλιξη (αλλά και σε όλες τις προκηρύξεις) να κρίνεται από εξωτερικά κυρίως μέλη, και όχι από τους ίδιους τους συναδέλφους του.

@Διδάκτορες ΕΔΙΠ
|

Δεν γνωρίζετε καλά τη νομοθεσία. Αυτό ήταν στο Ν4009/2011. Έχει αλλάξει προ πολλού... Εγώ επιβλέπω κανονικά χωρίς συνεπίβλεψη και σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο ως Δρ. ΕΔΙΠ. Η μόνη διαφορά που έχω πλέον από καθήκοντα μελών ΔΕΠ είναι ότι δεν δύναμαι να επιβλέπω διδακτορικά. Σταματήστε να γράφετε ό,τι σας κατέβει...

Δρ.Φυσικης ΕΔΙΠ
|

Eχουν γραφει και ειπωθει τοσα πολλα για τους ΕΔΙΠ και ομως δεν ιδρωνει το αυτι κανενος στο Υπουργειο. Επειδη ετσι ο παραλογισμος της καταστασης που λεγεται ΕΔΙΠ συνεχιζεται θα καταθεσω καποιες συγκεκριμενες προτασεις. 1. Να ξεκαθαρισθει τι ειναι ο ΕΔΙΠ. Σημερα συνυπαρχουν σε αυτη τη κατηγορια εργαζομενοι με και χωρις διδακτορικο. Αν το προαπαιτουμενο παραμεινει το μεταπτυχιακο και οχι το διδακτορικο τοτε ειμαστε Δ.Υ της κατηγοριας των ΕΤΕΠ και των διοικητικων υπαλληλων οποτε πρεπει να αντιμετωπισθουμε οπως και οι αλλες κατηγοριες ( ενιαιο μισθολογιο, οχι επιστημονικες και διδακτικες αναθεσεις,...). Αν ομως το προαπαιτουμενο γινει το διδακτορικο τοτε παμε στη επομενη προταση. 2. Να διαλυθει ο κλαδος ΕΔΙΠ και να προκυψουν δυο νεες καταστασεις. Το πραγματικο ΕΔΙΠ με προαπαιτουμενο το μεταπτυχιακο , που θα εχουν μονο εργαστηριακα καθηκοντα και θα ειναι Δ.Υ οπως οι ΕΤΕΠ και το Επιστημονικο ΕΔΙΠ που μπορει να ονομασθει οπως θελει αλλα με επιστημονικα καθηκοντα και θα ειναι ακαδημαικο προσωπικο. 3. Σε τι θεση και καθηκοντα θα πρεπει να τοποθετηθει το επιστημονικο ΕΔΙΠ ?. Σιγουρα οχι σε θεσεις επικουρων καθηγητων. Αυτες οι θεσεις πρεπει να διεκδικουνται ανοικτα απο ολους. Υπαρχει καποια επιστημονικη θεση που σημερα δεν μπορει να προκηρυχθει διοτι εχει πλεον καταργηθει? Ναι ειναι η θεση του Λεκτορα. Ας την ονομασουν οπως θελουν και εκει να τοποθετηθουν οι Δρ. ΕΔΙΠ μετα απο αυτοματη κριση που θα στηριζεται στο WebScience h-index που κατα την παγκοσμια πρακτικη για τη θεση του Λεκτορα ειναι απο 6 εως 10. Οσοι δεν εχουν αυτο το προσον θα περιμενουν να το αποκτησουν και τοτε αυτοματα θα περνανε στη θεση του Λεκτορα. Νομιζω οτι η προταση αυτη ειναι δικαια διοτι δεν υποφερεται αλλο αυτο το τσουβαλιασμα και η απαξιωση σε ανθρωπους που σε πολλες περιπτωσεις το επιστημονικο τους εργο ειναι πιο πλουσιο απο μελη ΔΕΠ και επισης ειναι δικαιο και αξιοκρατικο διοτι παιρνει υποψιν του ενα παγκοσμια αποδεκτο μετρησιμο παραγοντα που ειναι ο h-index για το επιστημονικο εργο.

Τέλος στην εκμετάλλευση των ΕΔΙΠ
|

Ας καταργηθούν άμεσα όλες οι θέσεις ΕΔΙΠ, ΕΕΠ και ΕΤΕΠ και ας προσλάβουν τα ΑΕΙ συμβασιούχους για την επόμενη διετία με ανοιχτές διαδικασίες. Στη συνέχεια ας προκηρυχθούν όσες θέσεις καθηγητών ή εργαστηριακού προσωπικού χρειάζονται, πάλι με ανοιχτές διαδικασίες και σαφώς καθορισμένα καθήκοντα.

Τέρμα η εκμετάλλευση των μόνιμων υπαλλήλων. Έτσι οι Δρ. ΕΔΙΠ θα είναι ελεύθεροι να επωφεληθούν από τις αναρίθμητες προτάσεις που τους περιμένουν στον διεθνή ακαδημαϊκό χώρο ή την βιομηχανία. Οι υπόλοιποι, ας διδάξουν στα σχολεία ή τα ΙΕΚ, και εκεί υπάρχουν κενά και θα έχουν πιο άνετο ωράριο ώστε να ασχοληθούν με την έρευνά τους.

@Προφάσεις ΕΔΙΠ με αίτημα για εσωτερική εξέλιξη
28 Φεβ 2021 21:12

Πόσοι είναι οι ΕΔΙΠ που διεκδίκησαν και έλαβαν θέση Καθηγητή σε άλλο ΑΕΙ; Ας γίνει σχετική ερώτηση στη Βουλή, το υπουργείο έχει όλα τα στοιχεία των διορισμών.

Νέοι καθηγητές για τον 21ο αιώνα
|

Αν νομίζετε ότι στον ιδιωτικό τομέα θα τα καταφέρετε καλύτερα, μπορείτε να αποχωρήσετε και να αξιοποιήσετε εκεί την έρευνά σας. Αν πάλι ζητήσετε μετάταξη στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (πχ. σε ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ) δε θα σας εμποδίσει κανείς. Τέλος, μπορείτε να δοκιμάσετε στο εξωτερικό εάν κάποιυ υπάρχουν ΑΕΙ που ενδιαφέρονται να σας προσφέρουν θέση...

Τα παραπάνω μάλλον απίθανα ως σενάρια. Μην ζητάτε επομένως εύκολη αναβάθμιση και αφήστε κατά μέρος τις μελοδραματικές αφηγήσεις για την προσφορά και τις ικανότητες του καθενός.

Όλα όσα κάνετε ως μόνιμος εργαζόμενος στο ΑΕΙ προστίθονται στο βιογραφικό σας. Ακριβώς το ίδιο έκαναν και δεκάδες καθηγητές Εφαρμογών, που μετά από χρόνια "προσφοράς" έλαβαν διδακτορικό και τώρα έγιναν μόνιμοι Λέκτορες. Και αυτοί μάλλον έπιασαν ταβάνι και τώρα περιμένουν τη "συνταξιοδότησή"... Και μην έχουμε αυταπάτες ότι τα μέλη ΔΕΠ διαφέρουν, την ίδια συμπεριφορά έχουν.

Κανείς δεν είναι αναντικατάστατος στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο: Το να γίνουν μέλη ΔΕΠ οι 500 ΕΔΙΠ με διδακτορικό ή όποιος άλλος συμβασιούχος συνεργαζόμενος διδάκτορας πρέπει να είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει τα ΑΕΙ στην επόμενη δεκαετία.

Τα ανώτατα ιδρύματα πρέπει να ασχοληθούν με τους ΥΔ που θα προκύψουν από τους φοιτητές που γεννήθηκαν από το 2000 και μετά, όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο. Στα κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ευρώπης οι νέοι καθηγητές διορίζονται 35 έως 40 ετών, και φυσικά δεν σταδιοδρομούν στα ίδια πανεπιστήμια από όπου αποφοίτησαν - υπάρχουν διεθνή δίκτυα σχολών και ενθαρρύνεται η συνεργασία και η κινητικότητα.

Οι νέες γενιές ερευνητών στην Ελλάδα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να γίνουν καθηγητές στα επόμενα χρόνια σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Γι'αυτό οι θέσεις εργασίας στα νέα τμήματα των ΑΕΙ πρέπει να είναι ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ και ΑΝΟΙΚΤΕΣ. Μόνο έτσι θα σταματήσει ο φαύλος κύκλος υποβάθμισης.

Τώρα απλώς ανακυκλώνονται τα ίδια πρόσωπα εντός ενός συστήματος που έχει αποτύχει παταγωδώς. Πόσο πιο ξεκάθαρα να το γράψουμε πια;

Μην προωθείτε τους εσωτερικούς υποψηφίους από τις παλιότερες γενιές, όποιας κατηγορίας και αν είναι. Μην απαιτείτε "τυφλούς" διορισμούς και αναβαθμίσεις προσωπικού σε τμήματα που δεν έχουν λόγο ύπαρξης - ή σε τμήματα που πρέπει και αυτά με τη σειρά τους να ενωθούν με τα υπόλοιπα (πχ. ΠΑΔΑ με ΕΜΠ - οι αλλαγές θα επηρεάσουν και τις Σχολές των μεγάλων Πανεπιστημίων).

Οι ΕΔΙΠ είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτή την κατάσταση, λόγω των αιτημάτων που προβάλλουν.

Ριζικές αλλαγές σε όλα στα ΑΕΙ
|

Εξαρχής η επιχειρηματολογία κινήθηκε σε δύο θεματικούς άξονες:

α) Εξέλιξη ΙΔΑΧ, ΕΤΕΠ και άλλων κατηγοριών σε ΕΔΙΠ (τυπικά προσόντα, διαδικασία αρχικού διορισμού, ανάγκες ΑΕΙ κ.α.)

β) Προτάσεις για συνολική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ (αλλαγή τμημάτων, νέα διαδικασία προσλήψεων και προκηρύξεων, μετακίνηση προσωπικού κ.α.)

Ήταν οι δικές σας αναφορές στην αυτοδύναμη διδασκαλία (που δεν απαιτεί κατοχή διδακτορικού, πλέον γίνεται και από ΕΤΕΠ) και στην έρευνα (που δεν θεωρείται ικανή για την εξασφάλιση μόνιμης θέσης μέλους ΔΕΠ) των ΕΔΙΠ, που αποδεικνύονται εντελώς αδύναμες ως επιχειρήματα.

Σε προηγούμενα σχόλια ορισμένοι ζητούσαν ακόμα και αναφορά σε σχετικούς νόμους, αγνοώντας την ανακοίνωση του 2016 από τον Πανελλήνιο Σύλλογο ΕΔΙΠ που αναγνωρίζει ότι είναι η οικονομική κρίση που δημιούργησε συνθήκες ασφυξίας.

Ούτε τότε όμως ούτε τώρα προτείνονται ριζικές τομές. Τα ελληνικά ιδρύματα "σηκώνουν" τα χέρια επειδή ακριβώς όλοι συμμετέχουν σε αυτό το σύστημα που γεννά τεχνητά αδιέξοδα.

https://www.esos.gr/arthra/46006/o-panellinios-syllogos-ergastiriakoy-d…

@ Ζαχαρίας
28 Φεβ 2021 19:29

Ας αλλάξουν τα τμήματα και τα ΠΠΣ στην Ελλάδα (πχ. 30-35 μαθήματα για πτυχίο και διάρκεια φοίτησης 3 χρόνια, όπως έγινε σε Γερμανία και Γαλλία).

Λύσεις υπάρχουν και χωρίς εκπτώσεις στις σπουδές. Είναι θέμα προτεραιοτήτων: Μόλις αναδιαρθρωθούν τα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και συνενωθούν τα πλεονάζοντα τμήματα/σχολές θα καταγραφούν τα πραγματικά κενά.

Όπου χρειαστεί, ας προκηρυχθούν θέσεις και σε διαφορετικές ειδικότητες - είναι απείρως προτιμότερο από το να διορίζονται μέσω "επετηρίδας" όλοι οι διδακτορικοί της Ελλάδας στα τμήματα με τις συνθήκες που λειτουργούν σήμερα.

Συνένωση τμημάτων και νέα εκλεκτορικά
|

Σήμερα δίνουμε 450 θέσεις σε τρία υποβαθμισμένα και υποστελεχωμένα ομοειδή τμήματα και αποφοιτούν περίπου 200. Γίνεται άμεσα φανερό ότι ένα ισχυρό τμήμα με επαρκή μέλη ΔΕΠ από το οποίο θα αποφοιτούν οι 195 στους 200 εισακτέους με καλύτερες συνθήκες σπουδών είναι πιο ωφέλιμο.

Οι φοιτητές, δηλαδή, δε θα πολλαπλασιαστούν αυτομάτως με τη συνένωση Τμημάτων διότι πολλές εγγραφές είναι πλασματικές: Από τους 70.000 εισακτέους κάθε χρόνο αποφοιτούν λιγότεροι από 40.000.

Ας προκηρυχθούν επίσης όπου χρειάζεται νέες θέσεις ειδικού, τεχνικού και εργαστηριακού προσωπικού (ΕΕΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ). Όμως πρέπει επιτέλους να είναι ξεκάθαρο ότι αυτές οι θέσεις δεν αποτελούν σκαλοπάτι εξέλιξης σε καθηγητική βαθμίδα ακόμα και μετά από (ν) έτη.

@Προφάσεις ΕΔΙΠ με αίτημα για εσωτερική εξέλιξη
28 Φεβ 2021 19:00

Η πρόταση είναι ξεκάθαρη και αφορά όλα ανεξαιρέτως τα νέα εκλεκτορικά:

Όσοι έχουν ολοκληρώσει πτυχίο ή διδακτορικό σε ένα Πανεπιστήμιο πρέπει να ενθαρρύνονται να συνεχίσουν σε διαφορετικό ίδρυμα την ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία. Ας επιβληθεί μια λογική σταστιστικά ποσόστωση 20% στους κατόχους πτυχίου/διδακτορικού από το ίδιο ίδρυμα σε ΟΛΑ τα νέα εκλεκτορικά για ΟΛΟΥΣ τους υποψηφίους.

Η συζήτηση επικεντρώνεται στους ΕΔΙΠ γιατί επιλέγουν να αγνοήσουν τη γενική εικόνα προκειμένου να προωθήσουν, με τη σειρά τους κι εκείνοι όπως και όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι (πχ. καθηγητές Εφαρμογών, μέλη ΔΕΠ, διοικητικοί), τα δικά τους συμφέροντα.

Το να αναβαθμιστούν οι ΕΔΙΠ εσωτερικά σε τίποτα δε θα βοηθήσει στην εξωστρέφεια, την κινητικότητα, την αριστεία και την αξιοκρατία στα ελληνικά ΑΕΙ. Αυτό είναι κατανοητό από όλα τα δεδομένα τόσο της εξέλιξης τους όσο και των προτάσεων "λεκτοροποίησης".

Κατάσταση στα ΑΕΙ
|

Επιμένετε να μη σχολιάζετε τα δεδομένα για το πόσοι ΕΤΕΠ και ΙΔΑΧ σταδιακά εξελίχθηκαν εσωτερικά σε ΕΔΙΠ. Όλοι κατανοούμε τι ακριβώς συμβαίνει όλα αυτά τα χρόνια και οι περιπτώσεις είναι πάρα πολλές, δεν αποτελούν την εξαίρεση αλλά τον κανόνα.

Αναφορικά με τη συνένωση τμημάτων: Ακριβώς επειδή πρέπει επιτέλους να αρχίσουμε κάποια στιγμή από τα βασικά. Πρώτα να ενωθούν τα τμήματα και κατόπιν να προκηρυχθούν τα όποια πραγματικά κενά - όχι να δώσουμε επιπλέον θέσεις στους ΕΔΙΠ ή σε συμβασιούχους ή σε μέλη ΔΕΠ σε μη βιώσιμα τμήματα.

@ Άγνοια και εμπάθεια
28 Φεβ 2021 20:31

Στηρίζετε τους εαυτούς σας και την επαγγελματική σας εξέλιξη. Τίποτα από όσα απαιτούν για τους ίδιους οι ΕΔΙΠ - ή οποιοσδήποτε άλλος κλάδος - δεν είναι προς το συμφέρον των ΑΕΙ.

Ακόμα και με τη μείωση της χρηματοδότησης και τη μείωση των πιστώσεων για προσωπικό ΟΥΤΕ μια κατηγορία δεν έχει καταθέσει ρεαλιστικό σχέδιο ενοποίησης και απορρόφησης τμημάτων.

@ Ζαχαρίας
|

Συνάδελφε συγχαρητήρια, τα είπες όλα!

Κώστας
|

Το ακρώνυμο ΕΔΙΠ σημαίνει Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό. Άρα θα έπρεπε να ήταν ο κλάδος αυτός επιφορτισμένος αποκλειστικά με εργαστηριακό εφαρμοσμένο έργο, όπως ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Το ότι επιτελεί μαθήματα εκτός εργαστηριακού έργου και δη κατά περίπτωση αυτοδύναμα δεν έχει καμία λογική. Επίσης σημαντικό να επαναλάβω κάτι που έχει ήδη ειπωθεί σχετικά με την κατάληψη πολλών θέσεων ΕΔΙΠ: Υπάλληλοι με σύμβαση-ΙΔΑΧ-ΕΤΕΠ-ΕΔΙΠ με κλειστές διαδικασίες. Και τώρα με μετατάξεις με διδακτορικό!! Αξιολόγηση ποτέ. Ας ευχηθούμε να τελειώσει αυτό κάποτε, την ώρα που τόσοι άνεργοι με αυξημένα προσόντα δεν έχουν την ευκαιρία ούτε καν να καταθέσουν το φάκελλό τους.

@Προφάσεις ΕΔΙΠ με αίτημα για εσωτερική εξέλιξη
|

Το σχόλιό σας δείχνει την άγνοια που έχετε για τους ΕΔΙΠ με διδακτορικό. Υπάρχουν αρκετοί ΕΔΙΠ που κατάφεραν να βρουν θέση στο γνωστικό τους αντικείμενο, ανάμεσα στις λιγοστές που προκηρύχθηκαν. Υπάρχουν και άλλοι που δεν είχαν την τύχη να ανοίξει θέση στο αντικείμενό τους, ή άνοιξαν πολύ λίγες, εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτοί συνεχίζουν να καλύπτουν τα κενά των ΔΕΠ του τμήματός τους, με πενιχρό μισθό και χωρίς καμία δυνατότητα εξέλιξης. Μην ανησυχείτε, η κυρία υπουργός έχει δείξει ξεκάθαρα ότι απλώς εκμεταλλεύεται τους Δρ. ΕΔΙΠ (κάποτε το είχε στην ατζέντα της, αλλά μάλλον την έχασε την ατζέντα). Όταν (όπως λέτε κι εσείς) γίνει η "συνένωση τμημάτων και αύξηση των μόνιμων μελών ΔΕΠ σε τουλάχιστον 40-50 θα συμπληρωθούν τα κενά σε γνωστικά αντικείμενα. Έτσι δεν θα υπάρχει η ανάγκη ανάθεσης διδασκαλίας υποχρεωτικών μαθημάτων σε ΕΔΙΠ ή ΕΤΕΠ ή συμβασιούχους". Μέχρι τότε, ας συνεχιστεί η εκμετάλλευση των Δρ. ΕΔΙΠ για να καλυφθούν τα κενά σε ΔΕΠ. Αν είχε ηθικό σθένος θα έλεγε "τέρμα στη μη εργαστηριακή διδασκαλία από Δρ. ΕΔΙΠ" και θα φρόντιζε να βρει τρόπο για να καλύψει τα κενά με μέλη ΔΕΠ. Τώρα λέει ότι οι Δρ. ΕΔΙΠ μπορούν να εκτελέσουν καθήκοντα ΔΕΠ αλλά όχι και να τους δοθούν δικαιώματα για εξέλιξη σε ΔΕΠ. Αφού όμως έχει και υποστηρικτές σαν εσάς, γιατί να μην συνεχίσει την εκμετάλλευση;

Άγνοια και εμπάθεια
|

@Προφάσεις ΕΔΙΠ με αίτημα για εσωτερική εξέλιξη28 Φεβ 2021 18:11
Έχετε καταντήσει κουραστικός με τα συνεχόμενα μηνύματα που αναπαράγουν άγνοια και εμπάθεια. Κατηγορείτε αυτούς που στηρίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο ότι δεν ενδιαφέρονται γι αυτό!!!! Ακόμα κι αυτοί που ήρθαν με μετάταξη έχασαν χρήματα κι εσείς τους κατηγορείτε ότι νοιάζονται για τον εαυτό τους!!! Πραγματικά δεν υπάρχει προηγούμενο εμπάθειας!!!

"Με τη συνένωση τμημάτων και αύξηση των μόνιμων μελών ΔΕΠ σε τολυάχιστον 40-50 θα συμπληρωθούν τα κενά σε γνωστικά αντικειμένα."
Άλλη μια απόδειξη άγνοιας. Πως είστε τόσο σίγουρος ότι θα καλυφθούν τα κενά με τη συνένωση; Μήπως απλά κάποια αντικείμενα θα έχουν 2, 3 ή 4 ΔΕΠ και κάποια άλλα πάλι κανένα; Αυτοί οι 2, 3 ή 4 τι ακριβώς θα κάνουν στα νέα τμήματα; Μήπως θα τους διώξετε κι αυτούς;

Ζαχαρίας
|

@Προφάσεις ΕΔΙΠ με αίτημα για εσωτερική εξέλιξη.

Αγαπητέ μου σε όλα σου τα ποστ ενώ προσπαθείς να επιχειρηματολογήσεις περί παιδείας, ποιότητας πανεπιστημίων, το μέλλον κτλ, εντούτοις όλα ξεκινάνε και καταλήγουν στην εμπάθεια που έχεις προς τους διδάκτορες ΕΔΙΠ. Υπάρχει σίγουρα λόγος προσωπικός τον οποίο θα πρέπει να διαχειριστείτε. Το αφήγημά σας από τότε που πρωτοξεκίνησε το θέμα "Λεκτοροποίησης" ήταν "όχι λεκτοροποίηση με κλειστές διαδικασίες". Τώρα που δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, το αφήγημα σας "γιατί έχουν αυτοδύναμη διδασκαλία". Σε περίπτωση που υπάρξουν ανοιχτές διαδικασίες και νέες θέσεις το αφήγημα σας "Όχι στο ίδρυμα που είστε". Σε όλα αυτά, το επιχείρημα κολαούζος "πότε έκανες διδακτορικό/που έκανες διδακτορικό, ήσουν ΙΔΑΧ έγινες, ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ, το εκπόνησες υπό την ασφάλεια του δημοσίου κτλ", θεωρώντας a priori ότι οι εν λόγω επιστήμονες είναι κατώτερου επιπέδου για όλους τους παραπάνω λόγους. Περιμένω το επόμενο αφήγημα σας..."Απόλυση όλων των Δρ ΕΔΙΠ".
Προσωπικά, θα στο ξαναγράψω...Δεν θέλω καμία εξέλιξη! Και αν γίνεται από αύριο να πουν τέλος τα αυτοδύναμα. Αν είσαι του συναφιού αντιλαμβάνεσαι τον κόπο που χρειάζεται ένα αυτοδύναμο μάθημα σε σχέση με ένα εργαστηριακό που θα πάρεις τις ασκήσεις έτοιμες από το ΔΕΠ. Αντιλαμβάνεσαι επίσης ότι οι πρώτοι που θα αντιδράσουν θα είναι τα Ιδρύματα τα οποία θα σηκώσουν τα χέρια. Να αφαιρέσεις τουλάχιστον 500 άτομα από αυτοδύναμη διδασκαλία πιστεύεις ότι μπορούν να βγάλουν προγράμματα σπουδών? Αν εγώ και τα υπόλοιπα 3 ΕΔΙΠ του Τμήματος μου δεν προσφέρουμε τα μαθήματα θα έχουμε 0 (ΜΗΔΕΝ) αποφοίτους στις επόμενες ορκωμοσίες. Σε προηγούμενη ετήσια άδεια μου, πήγα σαν ηλίθιος και έκανα ατύπως ένα μάθημα από τα 4 που είχα, γιατί δεν υπήρχε άλλος να το κάνει και δεν έπρεπε τα παιδιά να χάσουν την χρονιά. Αντιλαμβάνεσαι ότι άπαξ και ουσιαστικά παροπλίσει όλο αυτό το στελεχικό δυναμικό, το ίδιο το κράτος και τα ΑΕΙ θα βγουν χαμένα? Ανακεφαλαιώνω και σε αφήνω γιατί πρέπει να ετοιμάσω και 3 διαλέξεις για αυτή την εβδομάδα. Μακάρι να πουν αύριο τέλος σε όλα, αυτοδύναμα, εξελίξεις κτλ. Σαμπάνιες θα ανοίξω...
Μάθημα με τις ίδιες διαφάνειες, ξεχνάω ιδία συμμετοχή σε έρευνα (μόνο με πρόσθετη αμοιβή και ανάλογα τα κέφια και να βρω χρόνο από το ψάρεμα), ξεχνάω δημοσιεύσεις, ξεχνάω επικαιροποίηση γνώσεων, ξεχνάω συνεργασίες για ΔΕΠ για προγράμματα για να υποστηρίξουν τους Υπ. Δρες τους και τα εργαστήρια τους, ξεχνάω τα πάντα ως ενέργειες σε ακαδημαϊκό επίπεδο για τα οποία δεν πληρώνομαι και τα οποία θα εκμεταλλευτούν μόνο οι άλλοι (ΔΕΠ, Τμήμα, Πανεπιστήμιο) και όχι εγώ. Γιατί να το κάνω θα κερδίσω τίποτα σε ατομικό επίπεδο? Ο κάθε εργαζόμενος προσπαθεί για τα παραπάνω προσόντα, δια βίου εκπαίδευση, χτίζει προσόντα για κάτι άλλο κάτι καλύτερο, για ένα τυράκι που θα του ρίξουν. Εγώ είμαι στο ταβάνι. Τέλος, δεν πάει πιο πάνω. Η μόνη εξέλιξη μου είναι το 2% μισθολογική ωρίμανση κάθε 2 χρόνια.. Τα τυπικά για τα οποία θα αμείβομαι. Δεν με πειράζει καλή καρδιά...22 χρόνια είναι θα περάσουν...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/71735/yf-paideias-i-tilekpaideysi-einai-san-na-milas-se-enan-toiho-den-mporei-na-synehistei