ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΟ: Ενοποιήσεις Πανεπιστημίων και “μάνατζερ” στα ΑΕΙ το σχέδιο της Κυβέρνησης

Δημοσίευση: 01/04/2021

Τελευταία Ενημέρωση: 01/04/2021, 21:36

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΟ:  Ενοποιήσεις   Πανεπιστημίων και “μάνατζερ”  στα ΑΕΙ το σχέδιο της Κυβέρνησης

Μυστική συνάντηση Ν. Κεραμέως με τέσσερις Πρυτάνεις

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : To παρακάτω   είναι πρωταπριλιάτικo ρεπορτάζ και δεν ισχύει

Σχέδιο ενοποιήσεων   Πανεπιστημίων και τη θεσμοθέτηση θέσης “μάνατζερ” σε κάθε ΑΕΙ, αναμένεται να συζητηθεί στο επικείμενο υπουργικό Συμβούλιο.

Ήδη η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως είχε μυστική δια ζώσης σύσκεψη με τους Πρυτάνεις ΕΜΠ Ανδρέα Μπουντουβή, ΠΑΠΕΙ Άγγελο Κότιο ,ΠΑΔΑ Παν. Καλδή και Καλών Τεχνών Νίκο Τρανό.

Η υπουργός περιέγραψε  στους τέσσερις Πρυτάνεις το Σχέδιο , το οποίο περιλαμβάνει:

Α. Τη δημιουργία δύο “Αττικών Πανεπιστημίων” στην Αθήνα τα οποία    θα αποτελέσουν  “ομπρέλα” για  όλες τις δομές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης  της Αττικής, ως εξής:

1. Στο πρώτο “Αττικό Πανεπιστήμιο θα ανήκουν το ΕΜΠ, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και η Σχολή Καλών Τεχνών. Συζητείται να απορροφηθεί η ΑΣΠΑΙΤΕ

2. Στο δεύτερο “Αττικό Πανεπιστήμιο” θα ανήκουν το ΕΚΠΑ, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, το Πάντειο, το Γεωπονικό  και το Χαροκόπειο.

Β. Τη θεσμοθέτηση  θέσης “μάνατζερ” σε κάθε ΑΕΙ, στον οποίο θα ανήκουν τα οικονομικά και διοικητικά θέματα των πανεπιστημίων.

Γ. Στο Πρυτανικό Συμβούλιο και τη Σύγκλητο παραμένουν οι αρμοδιότητες που έχουν σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών.

Δ. Την επαναφορά των Συμβουλίων Διοίκησης Ιδρύματος με τον τίτλο  “Συμβούλια Συμβολής και Αποτίμησης Έργου   και Σπουδών” και με ενισχυτικό ρόλο.

Τα Συμβούλια τα οποία θα στελεχωθούν με το κατάλληλο προσωπικό θα έχουν ως αρμοδιότητα, μεταξύ άλλων:

  • Τη συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής του Πρυτανικού Συμβουλίου, και
  • Την διαδικασία ελέγχου του μάνατζερ.

Ένας εκ των συμμετεχόντων Πρυτάνεων στη μυστική σύσκεψη δήλωσε στο esos ότι η τηλεφωνική πρόσκληση που έλαβαν  από τη Διευθύντρια του γραφείου της υπουργού  είχε ως αντικείμενο η παρουσίαση των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενόψει του νέου νόμου πλαισίου που ετοιμάζεται.

Ηδη Επιτροπή με πρόεδρο τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Αποστόλη Δημητρόπουλο,  αποτελούμενη από πανεπιστημιακούς και ανώτατους διοικητικούς υπαλλήλους του υπουργείου συντάσσει το  Σχέδιο Νόμου το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο πριν τις γιορτές του Πάσχα

 

Σχόλια (103)

Νέος ακαδημαϊκός χάρτης για την Ελλάδα
|

Στην Ελλάδα όλα τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι ερευνητικά (research universities). Αυτό ακριβώς ήταν το πρόβλημα με τα ΤΕΙ, το θεωρητικό υπόβαθρο και η δυνατότητα ακαδημαϊκής ανάπτυξης όχι τόσο οι πρακτικές δεξιότητες του μέσου αποφοίτου.

Οι Σχολές στο ΠΑΔΑ καθώς και σε άλλα πρώην ΤΕΙ ΔΕΝ είναι αναγκαίες στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, όλα πλέον καλύπτονται πλήρως από τα Πανεπιστήμια. Πρέπει τα μεγάλα κεντρικά ΤΕΙ να "καταργηθούν" (συγχώνευση τμημάτων όχι απλώς διοικητική ένωση) ώστε να ενισχυθεί η περιφέρεια με μεταφορά θέσεων μελών ΔΕΠ και άλλου προσωπικού. Δεν έχει κανένα νόημα να συντηρούμε διπλές Σχολές Γεωπονίας, Οικονομίας, Ηλεκτρολόγων ή Πολιτικών Μηχανικών στην ίδια πόλη - είτε στην Αθήνα είτε οπουδήποτε αλλού.

Αναφορικά με τα πανεπιστημιακά τμήματα εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, πρέπει το ελληνικό κράτος να καθορίσει συγκεκριμένες πόλεις (15-20) στις οποίες θα συγκεντρωθούν τα 5 βιώσιμα Περιφερειακά ΑΕΙ.

Σε αυτά οι σχολές θα είναι *ομοειδείς* με τις κεντρικές, για παράδειγμα, το Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πανεπιστημίου Κρήτης θα μετεξελιχθεί σε Τμήμα Χημικών Μηχανικών.

@Aριστούχοι εισακτέοι
06 Απρ 2021 11:40

Η ελληνική πολιτεία δημιούργησε τα ΤΕΙ το 1983, όπως και τις διάσπαρτες σχολές σε όλη την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Πρέπει να κοιτάμε την ουσία, όχι να μιλάμε γενικώς και αορίστως για "σεβασμό" σε αποφάσεις που ακολουθούν ένα παλιό, λανθασμένο μοτίβο.

Η ΑΣΟΕΕ είχε γίνει ΙΣΟΤΙΜΗ με τα πανεπιστημιακά Ιδρύματα (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΕΜΠ) *ήδη από το 1939* με την υπαγωγή της στο Υπουργείο Παιδείας - δηλαδή, πενήντα ολόκληρα χρόνια πριν μετονομαστεί επισήμως σε Πανεπιστήμιο και ενώ φυσικά δεν υπήρχε εκεί την εποχή άλλη *παρόμοια Σχολή* στην Αττική.

Από το 1975 και μετά, με τα ΤΕΙ και τα υπόλοιπα τμήματα, με αχρείαστες προσθήκες στην Τριτοβάθμια χωρίς σχέδιο, σπαταλήθηκαν πόροι που τώρα δεν αναπληρώνονται.

@Αριστούχοι εισακτέοι
05 Απρ 2021 16:22

Προφανώς όταν μια σχολή την επιλέγουν αριστούχοι σημαίνει ότι εξασφαλίζεται υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο, έτσι είναι δυνατόν σε βάθος χρόνου να προκύψουν νέοι ερευνητές.

Προκειμένου να συμμετέχει στην ανανέωση των καθηγητών κάθε ΑΕΙ πρέπει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις από τουλάχιστον ένα μέρος των αριστούχων κάθε χρονιάς. Αλλιώς, το νέο "πανεπιστήμιο" θα είναι μόνιμα εξαρτημένο ακαδημαϊκά από τα υπόλοιπα...

Η Ελλάδα δεν έχει συμφέρον να συντηρεί τέτοιου τύπου ιδρύματα, μόνο για προπτυχιακές σπουδές και σεμιναριακή επιμόρφωση (όπως είναι τα regional universities στις ΗΠΑ).

Η κατανομή είναι στη διάθεση των ιδρυμάτων (ΜΟΔΙΠ) αλλά και του Υπουργείου. Το ζήτημα με το ΠΑΔΑ και άλλα ιδρύματα της Αττικής και Θεσσαλονίκης είναι πως δημιουργείται τεχνητή ζήτηση λόγω έδρας - αυτές οι χρόνιες στρεβλώσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη αδικούν αξιόλογες και βιώσιμες σχολές πχ. στην Κρήτη, τη Θεσσαλία τη Θράκη ή τα Ιωάννινα

Αν το ίδιο τμήμα του ΠΑΔΑ μεταφερόταν στη Θεσσαλία -με το ίδιο πρόγραμμα σπουδών και τους ίδιους καθηγητές- θα αντιμετωπιζόταν ακριβώς όπως οι του πρώην ΤΕΙ Θεσσαλίας (αυτό όμως απορροφήθηκε και δεν έγινε Πανεπιστήμιο, παρά την άριστη αξιολόγηση της ΑΔΙΠ...)

Αντιθέτως, τις Σχολές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας παραδοσιακά τις επιλέγουν φοιτητές με ΜΟ 18+ και, παρά το μειονέκτημα της τοποθεσίας, αντέχουν στον ακαδημαϊκό στίβο.

Γενικά, πρέπει κάθε περιφερειακό και κεντρικό ΑΕΙ να είναι αυτόφωτο και ισχυρό - και τα πρώην ΤΕΙ, όπως και να ονομαστούν, δεν έχουν μέλλον.

@@Aριστούχοι εισακτέοι
|

είναι τμήματα που δεν έχουν προοπτική επιβίωσης στην παρούσα μορφή τους.
Σωστή η σκέψη του @Αριστούχοι εισακτέοι. Μόνο με γνώση των βαθμών θα μπορούσατε να βγάλουμε συμπεράσματα.

Θέλω να σχολιάσω κάτι για το αρχικό σχόλιο του "Αριστούχοι εισακτέοι" που μου προξένησε εντύπωση: δε μιλά για ΠΑΔΑ αλλά για πρώην ΤΕΙ της Αττικής" και μετά αναφέρεται σε "πανεπιστημιακά τμήματα που έχουν φοιτητές με εξαιρετικά χαμηλή βαθμολογία", σαν να μην είναι πανεπιστημιακά τα τμήματα του ΠΑΔΑ. Καλώς ή κακώς η Ελληνική Πολιτεία δημιούργησε το ΠΑΔΑ και τις αποφάσεις της θα πρέπει να της σέβονται όλοι, όπως να σέβονται και τις οικογένειες των φοιτητών τους. Αλλιώς να μιλάμε για Οικοκυρική Σχολή, για ΑΣΣΟΕ, για ΑΒΣΘ, για ΑΒΣΠ.

@Αριστούχοι εισακτέοι
|

H προσέγγισή σας είναι στατιστικά άστοχη, καθώς δε γνωρίζετε την κατανομή των βαθμών των εισακτέων. Το ότι ο πρώτος σε ένα τμήμα εισήχθη με 19 και η βάση είναι στο 12 δε μεταφέρει την παραμικρή πληροφορία για να εξαχθούν σοβαρά συμπεράσματα.
Για ένα τμήμα του ΠΑΔΑ δόθηκαν σε κάποιο post του συγκεκριμένου θέματος μερικά παραπάνω στοιχεία, χωρίς βέβαια να δοθεί η πλήρης κατανομή, από τα οποία μπορεί κάποιος να εικάσει (μόνον να εικάσει) ότι η βάση απείχε από τους βαθμούς μεγάλου πλήθους εισαχθέντων, επομένως το τμήμα προτιμήθηκε από αρκετές δεδκάδες φοιτητών που μπορούσαν να εισέλθουν στην Πολυτεχνική Σχολή Πατρών ή στο Δημοκρίτειο (για να μην αναφέρω τις Περιφερειακές Πολυτεχνικές Σχολές με χαμηλότερη βάση).

Αριστούχοι εισακτέοι
|

Υπάρχουν περίπου 60-70 σχολές που δεν έχουν ούτε ένα εισακτέο με βαθμολογία πάνω από 18, και μερικές μάλιστα εμφανίζουν εύρος ΜΟ από 5 έως 12. Εκεί είναι το πρόβλημα, καθώς είναι τμήματα που δεν έχουν προοπτική επιβίωσης στην παρούσα μορφή τους.

Στις Πανεπιστημιακές Σχολές της περιφέρειας οι πρώτοι έγραψαν 19+ ακόμα κι αν η βάση είναι στο 12, σε αντίθεση με τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για τα δεύτερα καθορίζεται περισσότερο από την έδρα του ιδρύματος και λιγότερο από το πρόγραμμα σπουδών.

Υπάρχουν φυσικά και πανεπιστημιακά τμήματα που έχουν φοιτητές με εξαιρετικά χαμηλή βαθμολογία, και εκεί πρέπει να γίνουν δομικές αλλαγές.

Το σημαντικό είναι να γίνει ανακατανομή του προσωπικού και των πόρων σε ΟΛΑ τα ΑΕΙ της Ελλάδας, όχι μόνο εντός της Αττικής.

@Διαφορά σειράς δήλωσης και βαθμολογίας
|

Προφανώς και το ΕΜΠ θα έχει πρώτους εισακτέους με τις υψηλότερες βαθμολογίες, αυτό όμως τι σχέση έχει με το τη συζήτηση;
Η κατανομή των αρίστων δεν είναι και δε θα έπρεπε να είναι ομοιόμορφη, καθώς οι καλύτεροι επιλέγουν τις πιο ονομαστές σχολές παντού στην υφήλιο.

Αυτό που φαντάζει ξεπερασμένο και άκομψο είναι οι ατεκμηρίωτες απόψεις περί "ΠΑΔΑ και άλλων ΤΕΙ", περί "τόσο φτάνουν οι μαθητές" και άλλα τινά. Οι πρώτοι, βέβαια, του ΠΑΔΑ δεν επιλέγουν να εισαχθούν στο Δημοκρίτειο αλλά μένουν στην Αττική. Πέραν της οικονομικής δυσπραγίας, δε λέει κάτι και για την άποψη που διαμορφώνεται στην κοινωνία για το τι είναι τελικά το ΠΑΔΑ;

Δεν είδα να επανέρχονται οι συμμετέχοντες με τις απαξιωτικές απόψεις. Είτε αποστομώθηκαν είτε - για να χρησιμοποιήσω τη φρασεολογία τους - μέχρι εκεί φτάνει η αντίληψή τους.

Διαφορά σειράς δήλωσης και βαθμολογίας
|

Η βάση εισαγωγής στα πρώην ΤΕΙ είναι πολύ παραπάνω από 10, πολύ υψηλότερη από ορισμένα περιφερειακά τμήματα. Ενώ όμως ο πρώτος εισακτέος στο ΠΑΔΑ έχει βαθμολογία περίπου 16-17 ο πρώτος εισακτέος στο ΕΜΠ έχει βαθμολογία 19+.

Επίσης είναι προφανές από τα στοιχεία για τη σειρά των προτιμήσεων στις δηλώσεις ποια σχολή επιλέγεται πρώτη και ποια δεύτερη, παρόλο που έχουν την ίδια έδρα.

@Διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου
02 Απρ 2021 18:51

Η κατανομή των αριστούχων δεν είναι ομοιόμορφη.

Υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα στο 2ο πεδίο που ούτε καν ο *πρώτος εισακτέος* δεν έχει Μ.Ο. 13, πόσο μάλλον οι υπόλοιποι

Βαθμολογίες πρώτων:

πχ. Μαθηματικών Σάμου - 11.875 μόρια, Μηχ. Πληροφορικής Σάμου - 12.800 μόρια, Μηχ. Διοίκησης Χίου - 11.250 μόρια, Μηχ. Περιβάλλοντος Ξάνθη - 12.875 μόρια, Μηχ. Ορυκτών Πόρων Χανιά - 10.600 μόρια

Στην Αττική προφανώς οι σχολές του Πολυτεχνείου και των άλλων Πανεπιστημίων θα εξακολουθήσουν να έχουν πολύ υψηλότερη βάση από εκείνες των πρώην ΤΕΙ. Αλλά και στις υπόλοιπες πόλεις πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις και αλλαγές γνωστικών αντικειμένων αλλιώς θα συντηρούμε τμήματα που δεν έχουν προοπτική.

O Προφήτης με την πυρηνική κεφαλή
|

Χα χα χα χα! Πολύ γέλιο! Μπράβο στο esos! To σύμπαν θα παγώσει...βάλε ζακέτα...βάλε ζακέτα...

Πέθανα από τα γέλια
|

''To παρακάτω είναι πρωταπριλιάτικo ρεπορτάζ...'' Όλα τα λεφτά ! Του χρόνου θα έχουμε Πανεπιστήμιο ''Τάκης ο Κωροναίος''. Μήπως οι κορωνέικες ελιές μας προστατεύουν από τον κορωνοιό;

@Διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου
|

Στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής & Υπολογιστών του ΠΑΔΑ η βάση είναι 13975. Ο μέσος όρος των εισαχθέντων από το 2ο πεδίο είναι 14441, αντίθετα απ' ότι αφήσατε να εννοηθεί.
Επομένως, το επιχείρημά σας καταρρίπτεται.

Διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου
|

Αν γίνει σύγκριση *ομοειδών τμημάτων*, για παράδειγμα, σε Πολυτεχνικές Σχολές Μηχανολόγων ή Ηλεκτρολόγων ή Πολιτικών Μηχανικών στο ΑΠΘ, ΕΜΠ, Πανεπιστήμιο Πατρών, τότε είναι φανερό ότι τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ υστερούν.

Σε όλα τα πανεπιστήμια υπάρχουν αριστούχοι όμως στα ΤΕΙ κατά κανόνα ακόμα και οι πρώτοι εισακτέοι έχουν γράψει περίπου 15 έως 17. Αυτό συμβαίνει διότι όπου υπάρχει αντίστοιχη πανεπιστημιακή σχολή αυτή συγκεντρώνει τις πρώτες προτιμήσεις - άρα είναι παράλογο με "τεχνητό" τρόπο να αυξάνουμε τις θέσεις στην Αττική αντί να γίνει ανακατανομή σε 5-6 περιφερειακές πόλεις.

@Σχολιαστής
02 Απρ 2021 11:02

Μην ξεχνάτε ότι σε κάποια τμήματα του ΠΑΔΑ (πχ. Μηχανικών Πληροφορικής) εισάγονται υποψήφιοι και *από το 4ο πεδίο* και όχι μόνο από το 2ο όπως συμβαίνει στις Πανεπιστημιακές Πολυτεχνικές Σχολές.

Το Πολυτεχνείο Κρήτης έχει μόνο δύο τμήματα με εξαιρετικά χαμηλή βάση λόγω περιορισμένου αντικειμένου (Σχολές Περιβάλλοντος και Ορυκτών Πόρων). Αυτά μπορούν να ενωθούν και να συγκροτήσουν ένα Τμήμα Χημικών Μηχανικών - το ίδιο και στο ΔΠΘ.

Υπάρχουν επίσης τμήματα του ΕΛΜΕΠΑ (Τμήμα Μηχανολόγων, Τμήμα Ηλεκτρολόγων) που παρουσιάζουν ομοιότητες με αντίστοιχα στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Ομοίως, στην Πολυτεχνική Σχολή Ιωαννίνων όπου χρειάζεται τα "αδύναμα" τμήματα μπορούν να διευρύνουν το αντικείμενό τους μέσα από ενοποιήσεις και να γίνουν ελκυστικά για ερευνητές και φοιτητές - φτάνει να είναι ενταγμένα σε ένα βιώσιμο ίδρυμα.

Προφανώς μια Σχολή Μηχανικών με τρία χαμηλόβαθμα τμήματα, διάσπαρτα σε τρία διαφορετικά νησιά (Χίος, Σάμος, Σύρος), που έχουν βάση κοντά ή κάτω από 10/20 εδώ και χρόνια, είναι ένα αποτυχημένο "πείραμα". Αυτά τα τμήματα θα πρέπει να μεταφερθούν στην Κρήτη ώστε να συγκροτήσουν ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου.

Ε.Τ.
|

Κρίμα που είναι πρωταπριλιάτικο αστείο.

Ε.Τ.
|

Σε αστείες καταστάσεις πολλές φορές λέγονται οι μεγαλύτερες αλήθειες, για αυτό το λόγο οι υπεύθυνοι καλά είναι να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους. Πολύ καλό και εύχομαι να γίνει πραγματικότητα, ώστε να γίνει το πρώτο βήμα στην ανωτατοποίηση της εκπαίδευσης, καθώς αντικατοπτρίζει την πραγματική ανάγκη αλλαγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

@ΒΑΣΙΛΗΣ
|

Δεν είναι προπαγνάνδα είναι η αλήθεια είτε σας αρέσει είτε όχι το ΠΑΔΑ είναι πολύ ανώτερο. Δείτε τις εξωτερικές αξιολογήσεις, τα master που μόνο το ΠΑΔΑ έχει σε σχέση με άλλα πρώην ΤΕΙ, τις εγκαταστάσεις και τα εργαστήρια, τις προτιμήσεις των υποψηφίων, το επίπεδο των φοιτητών και των καθηγητών συγκρίνετε τους δείκτες ποιότητας και έρευνας. Ακόμη δείτε τις δηλώσεις κορυφαίων αξιοματούχων, ακαδημαικών και οργανισμών όπως του Υφυπουργού που με τον πλέον εμφατικό ξεχώρισε το ΠΑΔΑ από όλα τα υπόλοιπα ιδρύματα.

Δείτε επίσης τις εισηγήσεις της ΑΔΙΠ ήδη από το 2015 και το ότι ήταν το μόνο ίδρυμα που είχε προηγηθεί έκθεση σκοπιμότητας και βιοσημότητας για αυτό άλλωστε ψηφίστηκε από όλες τις πτέρυγες του κοινοβουλίου μήνες νωρίτερα από την άκριτη, σε μια νύχτα Πανεπιστημιοποίηση όλων των ΤΕΙ.

Επίσης μην ξεχνάτε οτι εντός του ΠΑΔΑ είναι και η ΕΣΔΥ που το δυναμικό της και μόνο είναι αντάξιο μόνο των κορυφαίων ιατρικών σχολών και ερευνητικών ιδρυμάτων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους και ακόμη περισσότερους (τους οποίους μπορείτε να βρείτε και μόνος σας στο διαδίκτυο) το ΠΑΔΑ είναι σε υψηλότερο επίπεδο όχι μόνο από το ΕΛΜΕΠΑ, το ΔΙΠΑΕ και τα άλλλα πρώην ΤΕΙ αλλά και από τα περισσότερα περιφερειακά Πανεπιστήμια, ενώ η δυναμική του όλο και αυξάνεται

@Σχολιαστής
|

Η άποψή σας μειονεκτεί σε κάτι: έρχεται σε αντίθεση με την πραγματικότητα, ήτοι τα δεδομένα των βάσεων εισαγωγής. Παρακαλώ, αφού θα έχετε μελετήσει τις βάσεις εισαγωγής της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ και:
(α) του Πολυτενείου Κρήτης
(β) της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
(γ) της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου
να μας απαντήσετε:
(i) Βάσει ποιων δεδομένων ισχυρίζεστε ότι οι εισαχθέντες στο ΠΑΔΑ έγραψαν επτάρια;
(ii) Με τη δική σας συλλογιστική, πώς θα πάρουν δίπλωμα Μηχανικού οι εισαχθέντες στα (α), (β), (γ) και ιδιαίτερα στο prestigious Πολυτεχνείο Κρήτης;
(iii) Με βάση τα λόγια σας "και ούτε θα μπορούσαν να τελειώσουν το Πολυτεχνείο, γιατί ακριβώς είναι για μέχρι εκεί. Και φυσικά δεν μπορούν να ζητούν και ίδια μεταχείριση" φαντάζομαι ότι στη δική σας αξιολογική κλίμακα των ιδρυμάτων τα (α),(β),(γ) είναι πολύ κάτω από το ΠΑΔΑ, αφού μέχρι "είναι για μέχρι εκεί" οι φοιτητές τους. Μήπως αυτοεγκλωβιστήκατε;

Επίσης κάτι ακόμη: οι άνευ τεκμηρίων και εν πολλοίς ψευδείς απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί για νεους ανθρώπους επιστρέφονται πολλαπλάσιοι που τους γράφει. Λίγη αιδώς δε θα έβλαπτε.

Δυστυχώς, πολύ καλό για να είναι αληθινό.
|

Πραγματικά, το επόμενο βήμα που χρειάζεται είναι η "σύμπτυξη" των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην Αττική, σε 2 το πολύ. Μακάρι να γίνει ... κάποτε.

ΒΑΣΙΛΗΣ
|

Αν και προκειται για πρωταπριλιατικο,
καποιοι ας σταματησουν την προπαγανδα υπερ του ΠΑΔΑ.
Σε καμια περιπτωση δεν υπερτερει εναντι του ΔΙΠΑΕ.Παιζει βεβαια ρολο και το τμημα.Πχ το τμημα της Επιστημης Τροφιμων του ΔΙΠΑΕ ειναι πολυ καλυτερο απο το αντιστοιχο του ΠΑΔΑ.

@ Αρθούρος
|

Όπως οργανώθηκε ενιαίο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα και τον Βόλο, όπως το Δημοκρίτειο καλύπτει τη Θράκη έτσι θα μπορούσαν να ιδρύσουν ενιαία ΑΕΙ στην Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και φυσικά την Αττική. Το ΠΑΜΑΚ είναι σχεδόν απέναντι από το ΑΠΘ, γιατί δεν έχουν συνενωθεί; Και εκεί η απόσταση φταίει;

Στην Πελοπόννησο και την Ήπειρο, οι αποστάσεις είναι μικρές αλλά υπάρχει σαφέστατη διαφορά μεταξύ του επιπέδου σπουδών και έρευνας στο Πανεπιστημίο Πατρών και Ιωαννίνων και των υπόλοιπων ΑΕΙ. Άρα πρέπει να μετακινηθούν τμήματα και να ανασυγκροτηθούν οι σχολές.

Ποιος νοιάζεται για τις απόψεις των πρυτανικών αρχών ή για τις προηγούμενες κυβερνήσεις; Αυτά ανήκουν στην ιστορία και ο κόσμος πλέον κουράστηκε από τα παχιά λόγια περί ακαδημαϊκής ολοκλήρωσης.

Τα πανεπιστήμια διαρκώς διαμαρτύρονται για τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου. Ευκαιρία λοιπόν μια φορά να βγει κάτι ωφέλιμο για την κοινωνία και να επιβληθεί επιτέλους στοιχειώδης τάξη, αφού οι ακαδημαϊκοί αποδείχτηκαν παντελώς ανεύθυνοι.

Αρκεί η ΕΘΑΑΕ να δώσει τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές, το Υπουργείο να καταρτίσει ένα σαφές εθνικό σχέδιο και όλα θα πάρουν τον δρόμο τους.

Το 2000 φάνταζε εξωπραγματική η κατάργηση των ΤΕΙ, αλλά μετά από δύο δεκαετίες ολοκληρώθηκε χωρίς μεγάλες αντιδράσεις. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να κλείσει το "πείραμα" του ΠΑΔΑ και του ΕΛΜΕΠΑ ώστε να μην καταλήξουν οι σημερινοί φοιτητές να κάνουν την ίδια συζήτηση την Πρωταπριλιά του 2030...

Dr. Sigamidetsibisi
|

Αυτό κι αν πήγε αμάσητο, από μερικούς-μερικούς "έχοντες γνώση του ακαδημαικού χώρου" και λοιπούς ευγενείς ιππότες.
Τα συγχαρητήρια μου στο esos.... και για τα πρωταπριλιάτικα.... και για τη διαχείρηση των 100δων σχολίων σε μία ημέρα.

Λογική και ευαισθησία
|

Έχει μετρό η Πελοπόννησος που να συνδέει την Πάτρα με την Καλαμάτα και το Μεσολόγγι; Και ποιος είπε ότι πχ. δύο τμήματα Μηχανικών θα μείνουν στο Ζωγράφου ενώ άλλα δύο στο Αιγάλεω; Εννοείται πως θα ενωθούν και θα έχουν κοινή έδρα, αυτό είναι το νόημα της κατάργησης των πολλαπλών ιδρυμάτων!

Οι σχολές που ιδρύθηκαν μετά το 1980 ήταν στο 90% αχρείαστες.

Ούτε φυσικά υπήρχε ΑΔΙΠ για να τεθούν κοινά κριτήρια και γενικά επικράτησε ένας παρασιτικός μαξιμαλισμός. Λάθη επί λαθών, έτσι φτάσαμε το 2021 να συζητάμε για την ΑΣΠΑΙΤΕ-ΣΕΛΕΤΕ (ποια;...)

Τα πράγματα σιγα-σιγα αλλάζουν, ευτυχώς έγινε η παραδοχή ότι 22 ΑΕΙ σε 70 περιοχές της Ελλάδας είναι μη βιώσιμα και καταργήθηκαν και τα ΤΕΙ. Πάμε μπροστά όχι πίσω, και μακάρι σε 20 χρόνια να έρθουν νέοι άνθρωποι και ξηλώσουν εντελώς ένα σύστημα που επέβαλε πχ. σχολές σε έξι νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου.

(τι πρωταπριλιά, μερικοί σχολιαστές όλο τον χρόνο γράφουν ό,τι να'ναι)

Κριτήριο επιλογής η τοποθεσία
|

Αναφερόμαστε σε βαθμολογίες 12 έως 15 και παρεμφερή αντικείμενα σπουδών

πχ. τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕΙ Αθηνών σε σύγκριση με το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ή το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Οι φοιτητές που δεν μπορούσαν να εισαχθούν στο ΕΚΠΑ ή το ΕΜΠ ή το ΟΠΑ/ΠΑΠΕΙ, λογικά επιλέγουν το ΠΑΔΑ ώστε να συμπληρώσουν τις πρώτες δέκα επιλογές παραμένοντας εντός Αττικής. Αδικούνται όντως όσοι φοιτητές δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια σπουδών εκτός τόπου κατοικίας. Είναι απαραίτητη η κρατική ενισχυση με χορήγηση επιδόματος φοίτησης για 4 έτη σε όλους τους πρωτοετείς από το 2022 και μετά.

@ Σχολιαστής
01 Απρ 2021 20:23

Μόνο ένα 15% των φοιτητών έχει βαθμολογία έως 7, ενώ όλες οι Σχολές στο ΠΑΔΑ κατά κανόνα έχουν πολύ υψηλότερη βάση, πάνω από 10 ή 11.

Η διαφορά όμως από τα παραδοσιακά Πανεπιστήμια είναι εμφανέστατη και ξεπερνάει τα 2000 μόρια (βλ. τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων σε ΟΠΑ σε σχέση με το ΤΕΙ Αθήνας)

@ Δομή ΠΑΔΑ και άλλων ΤΕΙ
|

Το ΠΑΔΑ είναι αυτή την στιγμή είναι το τρίτο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας με προσωπικό, δείκτες ποίτητας,έρευνας και εγκαταστάσεις που τα περισσότερα παριφερειακά ΑΕΙ θα ζήλευαν.

Οι εξωτερικές αξιολογήσεις σαν Πανεπιστήμιο του 2021 είναι εξαιρετικές για αυτό άλλωστε αποδόθηκαν και τα master στους μηχανικούς και στους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί η αντιστοίχιση με τα πολυτεχνεία.

Τέλος μπορεί να μην είναι υπερπανεπιστήμιο αλλά το επίπεδο του είναι πάρα πολύ υψηλό, ενώ θεωρείται ένα από τα πιο ραγδαία αναπτυσσόμενα πανεπιστήμια στην Ευρώπη.

Αυτονόητη η ανάγκη αλλαγής πορείας
|

Δύο μέτρα και δύο σταθμα έχουν όσοι μιλούν για "ανάγκη" ξεχωριστού Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε 5 πόλεις όταν όλοι αναγνωρίζουν ότι εδώ και πενήντα χρόνια η Πανεπιστημιούπολη στην Πάτρα φιλοξενεί όλες τις σχετικές Σχολές (πλην της Νομικής).

Εξάλλου, δε συγκρίνονται οι εγκαταστάσεις και η πορεία που έχει το ΟΠΑ, η Γεωπονική, το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ με τις εγκαταστάσεις και την πορεία τμημάτων στο Αίγιο, τη Λήμνο και γενικά τα δεκάδες ξεκομμένα τμήματα σε χωριά και νησιά που ιδρύθηκαν χωρίς σχέδιο.

@ Αρθούρος
01 Απρ 2021 16:41

Τα τμήματα *1 σχολής* δε θα σπάσουν σε πολλά κομμάτια, προφανώς μεταφορές θα γίνουν και στην Αττική (πχ. τα διάσπαρτα τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών, Οικονομίας και Διοίκησης θα μετεγκατασταθούν σε κοινή έδρα).

Το ίδιο και στην Κρήτη, την Πάτρα, τη Θεσσαλία, τη Θεσσαλονίκη και όπου αλλού.

Προκλητική η αδιαφορία για τις ανάγκες των νέων φοιτητών και καθηγητών με την εμμονή σε προτάσεις που αποδεδειγμένα οδήγησαν την Ανώτατη Εκπαίδευση σε αδιέξοδο.

Δοκιμάσαμε το μοντέλο των ΤΕΙ και της ακαδημαϊκής εξακτίνωσης, και τα δύο απέτυχαν παταγωδώς. Ας αλλάξουμε πορεία - για την χάραξη στρατηγικής ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ είναι το Υπουργείο και οι ακαδημαϊκοί, όχι οι υποψήφιοι που συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο κάθε καλοκαίρι.

Το αυτονόητο γράφουμε - και την Πρωταπριλιά και κάθε μήνα.

Δομή ΠΑΔΑ και άλλων ΤΕΙ
|

Παρουσιάζετε τα πρώην ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά λιγο-πολύ σαν υπεριδρύματα ενώ ποτέ δεν ήταν κάτι παραπάνω από μεγάλα και πολυπληθή κεντρικά ΤΕΙ.

Από τα 40+ τμήματα διατηρήθηκαν τελικά μόνο 27 και αυτά με πολλές εξειδικεύσεις (πχ. ξεχωριστό τμήματα Πληροφορικής και Υπολογιστών και Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών, τμήματα Μηχανικών Βιοϊατρικής και Βιοϊατρικών Επιστημών, τμήμα Επιστημών Οίνου). Οι επικαλύψεις με άλλα ΑΕΙ εμφανείς, όπως και η συγκριτική διαφορά στο επίπεδο.

Επίσης, το καθηγητικό προσωπικό του ΠΑΔΑ ακόμα περιλαμβάνει μόνιμους Λέκτορες και γενικά καθηγητές που προήλθαν από τα προηγούμενα ιδρύματα:

https://www.esos.gr/arthra/54969/diataxi-gia-toys-kathigites-efarmogon-…

Ξεχνάτε επίσης ότι στην αξιολόγηση του 2016 ως "Worthy of Merit" αξιολογήθηκε και το *ΤΕΙ Θεσσαλίας* που όμως ενοποιήθηκε με το πανεπιστήμιο της ίδια περιοχής. Μην κρυβόμαστε πίσω από δείκτες πενταετίας τη στιγμή που η προοπτικές για το 2025 για χιλιάδες νέους φοιτητές, αλλά και κατόχους διδακτορικών, είναι εντελώς διαφορετικές. Δεν έχουμε το περιθώριο να συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο παλιών λανθασμένων αποφάσεων.

https://www.esos.gr/arthra/48463/tria-sta-deka-aei-piran-arista-stin-ex…

https://www.esos.gr/arthra/42979/panepistimio-thessalias-epivraveysi-ap…

Καμία εξωτερική αξιολόγηση δεν είχε στόχο τη σύγκριση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, αλλά από την κατάργηση των πρώτων είναι προφανές ότι ως μοντέλο ήταν αχρείαστο και μη αποδοτικό. Ακόμα και το «καλύτερο» ΤΕΙ στην Ελλάδα ακολουθούσε επί δεκαετίες ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης.

Τέλος, ας μην παρουσιάζουμε τη δυνατότητα άσκησης πιέσεων προς το υπουργείο ως απόδειξη ακαδημαϊκής ανωτερότητας, είναι προκλητικό και ανώφελο.

Ειδήσεις και μεταρρυθμίσεις
|

Τα σχόλια είναι γενικά για τις μεταρρυθμίσεις και δεν αναφέρονται στη συγκεκριμένη «είδηση».

Υ.Γ. Όλοι (μάλλον) καταλάβαμε ότι πρόκειται για αστείο, κυρίως από την αναφορά σε «μυστική συνάντηση» και την τελευταία παράγραφο. Αυτό δεν αλλάζει την ουσία - για να μην ξεχνιόμαστε τις υπόλοιπες ημέρες του έτους.

Τόσα ευτράπελα ...
|

... προκαλεί κάθε μέρα το πολύπαθο υπουργείο μας που δεν ξέρεις πια τι είναι πρωταπριλιάτικο αστείο και τι όχι. Να είμαστε τουλάχιστον γεροί να γελάμε γιατί μόνο γέλιο προκαλούν οι άριστοι με τις επινοήσεις τους. Πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου.

Και καλά...
|

... η μεγάλη επιθυμία δικαιολογεί την ευπιστία... Εκείνοι οι "γνώστες" της πανεπιστημιακής πραγματικότητας, πόσο "αυθεντίες" πια; Ένδεια, αφόρητη ένδεια.

Ημερομηνια
|

Έχει κανείς παρατηρήσει ότι σγμερα είναι 1η Απριλίου?
Μ αρέσει που σχολιάζετε και σοβαρά!!

Σχολιαστής
|

Διάβασα πριν ότι "Τα παιδιά ΘΕΛΟΥΝ να σπουδάσουν στις Πολυτεχνικές ή Γεωπονικές Σχολές και απλώς καταλήγουν στο ΠΑΔΑ ή το ΕΛΜΕΠΑ ως λύση ανάγκης".
Φυσικά και δεν είναι έτσι.
Αυτά τα "παιδιά" ΘΕΛΟΥΝ αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να πιάσουν τις Πολυτεχνικές Σχολές με τα 7ρια που έγραψαν, γι' αυτό πηγαίνουν στο ΠΑΔΑ και τα άλλα ΤΕΙ. Και ούτε θα μπορούσαν να τελειώσουν το Πολυτεχνείο, γιατί ακριβώς είναι για μέχρι εκεί. Και φυσικά δεν μπορούν να ζητούν και ίδια μεταχείριση.

3ο πρωταπριλιάτικο;
|

έλεος κάπου. μόνο το υπουργείο πανδημίας και η αντιπροεδρία ήταν χοντροκομμένο. τα άλλα τρώγονταν

Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
|

Αν αληθεύει το άρθρο για τα σχέδια του Υπουργείου για την Αθήνα, πρέπει να θεωρείται δεδομένη η σύμπτυξη/συγχώνευση των 3 ΑΕΙ στη Κρήτη. Μένει να δούμε τους όρους βέβαια.
Σε κάθε περίπτωση, η μόνη ακαδημαϊκά βιώσιμη λύση στη Κρήτη είναι αυτή. Με τα δεδομένα της οικονομικής κρίσης να έχουν παγιωθεί, δύσκολα πλέον θα πάει κάποιος από την ηπειρωτική Ελλάδα να σπουδάσει στη Κρήτη αλλά και σε νησιά γενικότερα. Με εξαίρεση ίσως την Ιατρική Σχολή του Παν. Κρήτης, τα υπόλοιπα τμήματα πρέπει να βρουν πολλά έξτρα κίνητρα για να προσελκύσουν φοιτητές.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/72285/protapriliatiko-enopoiiseis-panepistimion-kai-manatzer-sta-aei-shedio-tis-kyvernisis