Οι ανακοινώσεις της Ν. Κεραμέως: Δύο self-testing την εβδομάδα για μαθητές εκπαιδευτικούς

Δημοσίευση: 07/04/2021

Τελευταία Ενημέρωση: 07/04/2021, 18:38

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

   Οι ανακοινώσεις της Ν. Κεραμέως: Δύο self-testing την εβδομάδα για μαθητές εκπαιδευτικούς

Οι μαθητές θα φέρουν τη δήλωση αρνητικού τεστ μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς-Σε περίπτωση που δεν έχουν εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση

Τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων από τη Δευτέρα 12 Απριλίου, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην κοινή συνέντευξη τύπου με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Για τα self-testing η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:

Δύο φορές την εβδομάδα: Η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Υποχρεωτικά τα self-testing : Τα τεστ θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Βάσει του ΑΜΚΑ τους, μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο.

Η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού προβλέπεται τόσο για τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς.

Ειδικά Σχολεία: Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Τα βήματα  για το self-testing

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Τα βήματα είναι τα εξής:

1.    Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.  

2.    Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3.    Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

4.    Αν το self-test είναι αρνητικό:

  • Σχολική κάρτα: Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.
  • Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
  • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

5.    Αν το self-test είναι θετικό:

  • Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή.
  • Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr
  • Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.

Γιατί ανοίγουν τα Λύκεια;

Προτεραιοποιήσαμε, είπε η υπουργός Παιδείας,  το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους:

-    γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα

-    γιατί όπως ξέρετε πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

Το ΙΕΠ: Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Τα Δημοτικά και Γυμνάσια

Συζητάμε συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές.

Ακολουθούν αναλυτικά οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας

Κυρίες και κύριοι,

Ανακοινώνουμε σήμερα τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων από τη Δευτέρα 12 Απριλίου.

Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει, όπως:

- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,
- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
- η χρήση αντισηπτικών,
- οι σχολαστικοί καθαρισμοί,
- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,
- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα τεστ θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Βάσει του ΑΜΚΑ τους, μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο.

Η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού προβλέπεται τόσο για τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Τα βήματα είναι τα εξής:

1.    Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.  
2.    Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.
3.    Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.
4.    Αν το self-test είναι αρνητικό:
1.    Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.
2.    Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
3.    Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.
5.    Αν το self-test είναι θετικό:
1.    Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή.
Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr
2.    Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.

Προτεραιοποιήσαμε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους:
-    γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
-    γιατί όπως ξέρετε πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Συζητάμε συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές.

Κυρίες και κύριοι,

Αγαπητοί μας μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, γονείς,

Μοιραζόμαστε απολύτως μαζί σας την ανάγκη να βρεθούν τα παιδιά μας ξανά στις τάξεις, κατανοούμε την κόπωση από την πανδημία, και τα όρια της τηλεκπαίδευσης, η οποία – όσο χρήσιμη είναι – δεν μπορεί όμως παρά να είναι μία λύση ανάγκης.

Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία. Ευχαριστούμε θερμά τους ειδικούς μας για τις άοκνες προσπάθειες, την επιστημονική συμβουλή, τη διαρκή τους στήριξη. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους υγειονομικούς μας που δίνουν μέρα νύχτα αγώνα για όλους μας. Ευχαριστούμε όμως πάρα πολύ και τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, τους γονείς τους και βεβαίως τους εκπαιδευτικούς μας, για την τεράστια προσπάθεια που έχουν καταβάλει όλο αυτό το διάστημα, που ξεπέρασαν δυσκολίες και συνέβαλαν καθοριστικά προκειμένου να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

Το διάστημα αυτό, χάρη στις καταλυτικές προσπάθειες όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, συντελέστηκε ένα άλμα στον ψηφιακό κόσμο της εκπαίδευσης. Ερχόμαστε να χτίσουμε πάνω σε αυτό το άλμα ψηφιοποίησης, με 112 εκ. ευρώ, από τα πρώτα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία θα αξιοποιηθούν για να μπορέσουν 560.000 νέες και νέοι να ενισχύσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό, να χτίσουμε όλοι μαζί πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες που αποκτήθηκαν το διάστημά αυτό και να μπορέσουν όλοι να συμμετάσχουν στον εμπλουτισμό της δια ζώσης εκπαίδευσης με ψηφιακά εργαλεία που λαμβάνει χώρα τώρα. Στην πλατφόρμα digital-access.gov.gr θα βρείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες για την επιδότηση 200 ευρώ που δίνεται στις νέες και τους νέους μας για την ενίσχυση της συμμετοχής τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Σε μόλις 2 ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας έχουν εγκριθεί πάνω από 85.000 αιτήσεις.

Κλείνω με την εξής σκέψη: παρά την κούραση, παρά την κόπωση που είναι απολύτως κατανοητή και τη βιώνουμε όλοι μας, όσο πιο πιστά τηρήσουμε για λίγο ακόμη τα μέτρα, τόσο πιο κοντά ερχόμαστε στην κανονικότητα, στο να ξεπεράσουμε πιο γρήγορα την πανδημία. Σας ευχαριστώ.

Σχόλια (61)

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Στο μεταξύ ήδη βρισκόμαστε στην τελευταία εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας κι ακόμη στα σχολεία δεν ήρθε κάποια εγκύκλιος ή άλλο έγγραφο για όσα πρέπει να γίνουν την ερχόμενη Δευτέρα με την επανέναρξη λειτουργίας των λυκείων! Υποτίθεται ότι σήμερα είναι αναγκαίο οι σύλλογοι διδασκόντων να συνεδριάσουν μέσω τηλεδιάσκεψης, για να οργανώσουν τα σχολεία για το άνοιγμα της Δευτέρας. Πότε θα γίνει αυτό; Μήπως την Κυριακή το απόγευμα;

What??
|

Δηλαδή η υπηρεσιακή ενημέρωση θα γίνεται πλέον από την τηλεόραση με συνεντεύξεις της υπουργού; Δεν έχει έρθει κάποια εγκύκλιος ή έστω οδηγία για το τι πρέπει να κάνουμε από Δευτέρα. Ούτε Κ.Υ.Α. έχει βγει, πως θα απαγορεύσουν σε παιδιά χωρίς τεστ να κάνουν μάθημα οι διευθυντές;

ΟΥΠΣ!!!
|

ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ!! ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΑΤΕΣ, ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ,ΚΥΛΙΚΕΙΟ, ΣΥΝΟΔΟΙ ΑΝΑΠΗΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ...,ΑΥΤΟΙ? ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΑ ΤΕΣΤ? ΑΝ ΟΧΙ? ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ?? ΒΡΕ ΟΥΣΤ...!!!

Νίκος
|

@ Εκπαιδευτικός

@Στο τέλος Γενάρη μας είπαν πως να κάνουμε μια λίστα στο σχολείο όσοι ήθελαν να εμβολιαστούν από αδιαθετες δόσεις που είχε το νοσοκομείο της περιοχής και στείλαμε όλοι τα ονόματα μας εκτός απο3 ανάπληρωτες.Δεν ζητήσαμε να προσπεράσουμε κανέναν.Δεν μας κάλεσαν ποτέ.Τωρα μας είπαν να ξανακάνουμε,αλλά ακόμα δεν μας κάλεσαν.Ποα είναι ηαρνηση και ποιον προσπερνάμε;

Προσωπικά δεν γνώριζα ότι είχαν καλέσει από τον Γενάρη εκπαιδευτικούς για αδιάθετα εμβόλια. Γνώριζα μόνο για τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που είχαν πάρει προτεραιότητα. Όπως και να 'χει τώρα η διαδικασία προχωράει κανονικά. Το ξέρω από γνωστούς που εμβολιάστηκαν. Αφού είσαι πολλά χρόνια στην εκπαίδευση σύντομα θα έρθει η σειρά σου. Σε πολλές περιοχές έχουν φτάσει τους 55άρηδες και συνεχίζουν να κατεβαίνουν προς τα κάτω.

@ Η ατομική ευθύνη δυστυχώς θα επικρατήσει και όχι η κρατική και αυτός είναι ο φόβος. Αυτή είναι η εμπειρία 30χρονων στην εκπαίδευση.

Εκ των πραγμάτων ότι μέτρα και να πάρουν ακόμα κι αν ήταν όλα άψογα η ατομική ευθύνη παίζει τεράστιο ρόλο. Δεν μπορεί κάποιος αστυνομικός να επιβλέπει κάθε μας ενέργεια. Δεν θεωρώ ότι είναι κάτι τρομερό να αφιερώσει κάποιος ένα τέταρτο από τη ζωή του για να διασφαλίσει τη δική του υγεία και των γύρω του κάνοντας ένα self test. Ούτε το να μάθει να φοράει μια μάσκα σωστά. Το ότι συζητάμε για θέματα που έπρεπε να θεωρούμε αυτονόητα δείχνει την αποτυχία της εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Καλό βράδυ και σε σένα.

Εκπαιδευτικος
|

Προς Νίκο.Στο τέλος Γενάρη μας είπαν πως να κάνουμε μια λίστα στο σχολείο όσοι ήθελαν να εμβολιαστούν από αδιαθετες δόσεις που είχε το νοσοκομείο της περιοχής και στείλαμε όλοι τα ονόματα μας εκτός απο3 ανάπληρωτες.Δεν ζητήσαμε να προσπεράσουμε κανέναν.Δεν μας κάλεσαν ποτέ.Τωρα μας είπαν να ξανακάνουμε,αλλά ακόμα δεν μας κάλεσαν.Ποα είναι ηαρνηση και ποιον προσπερνάμε;Η ατομική ευθύνη δυστυχώς θα επικρατήσει και όχι η κρατική και αυτός είναι ο φόβος.Αυτη είναι η εμπειρία 30χρονων στην εκπαίδευση.Τι χάνεις για τα λύκεια;Δεν έπρεπε να κλείσουν καθόλου.Τωρα είναι αργά.Ο κίνδυνος είναι μεγάλοςκαι το λέω έχοντας 3αγορια γυμνάσιο,γ λυκείου και φοιτητή.Επρεπε το λύκειο να είναι ανοιχτό,εφόσον υπάρχουν και αλλαγές.Δεν γίνεται όλες κλειστές οι βαθμίδες;Όσο για τον υπόλοιπο κόσμο και εμείς έχουμε συγγενείς και φίλους και μαθαίνουμε,αλλά το θέμα είναι τι γίνεται εδώ.Η κριτική μου πάντα είναι καλοπιστη,αλλιώς δε θα ήμουν εκπαιδευτικός.Η δικιά σου κριτική μου φάνηκε ισοπεδωτικη και για αυτό απάντησα,κάτι που δεν το συνηθίζω.Καλο βράδυ.

Νίκος
|

@ Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, ε;

@Δηλαδή αν το παιδί δεν φέρει εκτυπωμένη την δήλωση αρνητικού τεστ, θα συντάσσει χειρόγραφη δήλωση ο γονιός και ο εκπαιδευτικός, ε; Ο εκπαιδευτικός τι δουλειά έχει, από πού κι ως πού είναι αρμόδιος; Μήπως εκεί στο υπουργείο σας χτύπησε ο ιός της ... ;

Προφανώς εννοεί οι γονείς για τα παιδιά τους κι οι εκπαιδευτικοί για τον εαυτό τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή.

Πάνε καλά;
|

Δηλαδή τα self test είναι καλά μόνο για να μαντρώσουν τα παιδιά στις τάξεις; Για να τις κλείσουν αν υπάρξει ανάγκη , όχι; Τι προβλέπεται αν νοσεί κάποιος στην οικογένεια του παιδιού ή του εκπαιδευτικού; Θα προσέρχεται κανονικά; Εγώ στο σπίτι μου αυτή την στιγμή έχω μέλος της οικογένειας με συμπτώματα. Η οδηγία του γιατρού είναι να περιμένουμε μερικές μέρες για να κάνει το test (το μοριακό) επειδή αν γίνει νωρίς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δείξει ψευδές αποτέλεσμα. Και βέβαια πρέπει να μείνει προληπτικά σε καραντίνα. ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΙ ΕΜΕΙΣ. Στην απόφαση δεν γίνεται πουθενά λόγος για τις "στενές επαφές". Μάλλον τις εξόρισαν κι αυτές μαζί με τις αποστάσεις. ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Είναι κυνικό να έχουν εξασφαλίσει τον εαυτό τους και να απαιτούν από τους άλλους να πέσουν στην φωτιά. Αμ δε!!!!!!!!!!!!!!!!!

Νίκος
|

@Εκπαιδευτικός

@Η πλατφόρμα για δωρεάν τεστ ήταν αποτυχία. Σε έστελναν όπου να ναι και δεν είχες τον χρόνο να τρέχεις.

Αυτό που λες γίνεται σε κάποιες περιοχές. Σε καμία περίπτωση σε όλες.

@Οσο για τα αδιάθετα εμβόλια, από τέλος Γενάρη περιμένουμε να μας καλέσουν.

Αν σε καλούσαν από το τέλος Γενάρη θα έπαιρνες την θέση των υγειονομικών ή των 85+. Οι μόνοι που προηγήθηκαν από μας ήταν οι ηλικιωμένοι, οι υγειονομικοί, οι πολύ υψηλού και οι αυξημένου κινδύνου. Αυτούς έπρεπε να προσπεράσουμε;

@Στο σχολείο κάναμε όλοι αίτηση, εκτός από τους εξηντάρηδες.

Στο δικό μου δεν έκαναν ούτε οι μισοί.

@Τα σελφ τεστ κι αυτά θα τα κάνουμε, αλλά όχι πάλι ατομική ευθύνη αν γίνει κάτι;

Η ατομική ευθύνη είναι απαραίτητη σε μια δημοκρατική κοινωνία. Αυτό δεν αναιρεί την κρατική ευθύνη. Απλώς τη συμπληρώνει.

@Για την γ λυκείου είναι αστειότητες να ανοίγουν τώρα, ένα βήμα από τις πανελλήνιες να κινδυνεύουν; Πολύ απλά δεν έπρεπε να είχαν κλείσει καθόλου.

Άρα φταίνε και όταν τα κλείνουν και όταν τα ανοίγουν. Κάτι χάνω εδώ.

@Επειδη δεν είναι πλάκα όλα, έχοντας χάσει δικούς μας ανθρώπους από τον κοβιντ, δεν με ενδιαφέρει να κράξω κανέναν, αλλά δε θα μου αφαιρέσεις το δικαίωμα να πω και κάποιες αλήθειες,

Κανείς δεν σου αφαιρεί το δικαίωμα να κάνεις κριτική. Κι εγώ κάνω και εδώ και στο σχολείο μου. Βοηθάει όμως να είναι καλόπιστη και όχι ισοπεδωτική.

@ Γιατί αν είναι τόσο τέλεια όλα, ο κόσμος γιατί είναι κλειστός και πεθαίνει;

Γιατί πουθενά δεν είναι τέλεια με τον covid. Όλες οι χώρες πέρασαν τρελά ζόρια. Τα καλύτερα συστήματα υγείας στον κόσμο δεν άντεξαν και κατέρρευσαν. Αν μιλήσεις με συναδέλφους στο εξωτερικό θα δεις πολύ χειρότερα μέτρα. Πολλοί δεν έκαναν καθόλου τηλεκπαίδευση ή έκαναν ελάχιστο διάστημα. Τα τμήματα παρέμειναν μεγάλα στις περισσότερες χώρες. Σε πολλές δεν έβαλαν υποχρεωτικές μάσκες σε κάποιες βαθμίδες και γενικά πήραν πολύ μεγαλύτερα ρίσκα απ’ ότι εδώ.

Μπούας
|

«Λάδι στη φωτιά το παράλληλο άνοιγμα λιανεμπορίου και Λυκείων» λέει ο ερευνητής Γιώργος Παυλάκης - Προειδοποιεί για έκρηξη κρουσμάτων και τετραψήφιο αριθμό διασωληνωμένων το επόμενο διάστημα. Σ΄ατή τη χώρα πληρώνουμε τις εμμονές μιας ακατάλληλης υπουργού Παιδείας.

Δυτικά προάστια.
|

Σημαντική παρατήρηση : Ενήλικος μαθητής ημερήσιου ΕΠΑ. Λ. στον οποίο διδάσκω με ενημέρωσε σήμερα ( η μητέρα του είναι φαρμακοποιός ) πως το σύστημα δεν δέχεται το ΑΜΚΑ του με αποτέλεσμα να μη μπορεί να του χορηγηθεί το test και προφανώς να μη μπορεί να καταχωρίσει το αποτέλεσμα. Επειδή, εκτός από τα απογευματινά, εσπερινά και τα ημερήσια ΕΠΑ. Λ. έχουν αρκετούς ενήλικους μαθητές θα πρέπει - άμεσα - το υπουργείο παιδείας να λύσει αυτό το πρόβλημα.

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, ε;
|

Δηλαδή αν το παιδί δεν φέρει εκτυπωμένη την δήλωση αρνητικού τεστ, θα συντάσσει χειρόγραφη δήλωση ο γονιός και ο εκπαιδευτικός, ε; Ο εκπαιδευτικός τι δουλειά έχει, από πού κι ως πού είναι αρμόδιος; Μήπως εκεί στο υπουργείο σας χτύπησε ο ιός της ... ;

Μυαλό δεν έχουν
|

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν είπαν στα φαρμακεία να μας δίνουν και τα δύο τεστ μαζί!!!
Αυτή τη δουλειά θα κάνουμε;
Θα στηνόμαστε στην ουρά έξω από το φαρμακείο δύο φορές την εβδομάδα για τον ίδιο λόγο;
Αυτοί δεν λένε να μην συνωστιζόμαστε;
Πώς το διασφαλίζουν; Δίνοντας τα self-test ένα-ένα;

Ευθύνη του κράτους τα σχολεία
|

H επιτροπή ομοφώνησε για τις *προϋποθέσεις* ανοίγματος των σχολείων (το πλέον ουσιαστικό θέμα, για το οποίο δεν ακούσαμε τίποτα πλην self-testing),

Δηλαδή, θέτει τους όρους για το άνοιγμα και εναπόκειται στην κυβέρνηση να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλιστεί το ομαλό άνοιγμα βάσει αυτών.

Άρα, εδώ και τόσους μήνες είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση τα Δημόσια Σχολεία να μένουν κλειστά εφόσον δεν αποτέλεσαν την 1η προτεραιότητα. Σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο είναι «τα τελευταία που κλείνουν και τα πρώτα που ανοίγουν», εδώ μόνο πάμε «ανάποδα» λες και δε μας αφορά το μέλλον εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών το 2022 και τα επόμενα χρόνια.

Όσο για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, πέρα από το γεγονός ότι είναι ελάχιστος ο πληθυσμός των μαθητών που εξυπηρετούν, η λειτουργία τους είναι δεδομένη. Άλλωστε, τα παιδιά των οικογενειών που έχουν τη δυνατότητα ιδιωτικής εκπαίδευσης βρίσκονται σε καλύτερη συγκριτικά θέση από τα υπόλοιπα, και αυτό αποτελεί κατάφωρη αδικία.

Αναγκαία μέτρα για ανοιχτά σχολεία
|

Ο πανικός οφείλεται στην ελλιπή προετοιμασία από την πλευρά του κράτους, δεν ευθύνονται οι μαθητές και οι γονείς τους.

Εδώ και έναν χρόνο, είναι σαφές ότι τα σχολεία δεν αποτελούν τον καθοριστικό παράγοντα και γι'αυτό όλες οι χώρες έλαβαν τα αναγκαία μέτρα ώστε να τα διατηρήσουν ανοικτά. Μόνο στην Ελλάδα ο χρόνος των παιδιών θεωρείται αναλώσιμος - λες και θα "επιστρέψουν" αυτά τα κρίσιμα 2 χρόνια στη ζωή τους.

@ fu
08 Απρ 2021 00:02

Σε καμία πόλη τα *κλειστά επί μήνες* σχολεία δεν έχουν συμβάλλει περισσότερο στη διάδοση του ιού σε σχέση με τις εκκλησίες, για παράδειγμα. Όταν τον Ιανουάριο βλέπαμε ανθρώπους να κοινωνούν με το ίδιο σκεύος είναι παραλογισμός να περιορίζουμε τους μαθητές.

Δυστυχώς στη Ελλάδα με πολύ μεγάλη ευκολία εκείνοι που λαμβάνουν τις αποφάσεις θυσιάζουν το μέλλον όσων είναι κάτω των 20 ετών. Οι πολίτες πρέπει να αντιδράσουν και να προασπίσουν την εκπαίδευση ως πυλώνα της κοινωνίας.

Εκπαιδευτικος
|

Προς Νίκο.Δεν έτσι όπως τα λες.Η πλατφόρμα για δωρεάν τεστ ήταν αποτυχία.Σε έστελναν όπου να ναι και δεν είχες τον χρόνο να τρέχεις.Οσογια τα αδιαθετες εμβόλια, από τέλος Γενάρη περιμένουμε να μας καλέσουν.Στο σχολείο κάναμε όλοι αίτηση,εκτός από τους εξηνταρηδες.Τα σελφ τεστ κι αυτά θα τα κάνουμε,αλλά όχι πάλι ατομική ευθύνη αν γίνει κάτι;Για την γ λυκείου είναι αστειοτητες να ανοίγουν τώρα,ένα βήμα από τις πανελλήνιες να κινδυνεύουν;Πολύ απλά δεν έπρεπε να είχαν κλείσει καθόλου.Επειδη δεν είναι πλάκα όλα,έχοντας χάσει δικούς μας ανθρώπους από τον κοβιντ,δεν με ενδιαφέρει να κραξω κανέναν,αλλά δε θα μου αφαιρέσεις το δικαίωμα να πω και κάποιες αλήθειες,γιατί αν είναι τόσο τέλεια όλα,οικισμός γιατί είναι κλειστός και πεθαίνει;

Δάσκαλος.
|

Ντροπή και μόνο ντροπή αυτή είναι η λέξη που ταιριάζει στους άριστους.

ph
|

Είναι νόμιμος ο αποκλεισμός μαθητή? Η δήλ. γονέων θα είναι αληθής? Τι αποδεικνύει ότι ο μαθητής δεν πήρε τον ιό την επόμενη μέρα?

Μπένι Χιλ*
|

@Νίκος
Έχει πλάκα(μεγάλη) να βλέπει κανείς ανθρώπους(2-3) που υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση(των αρίστων) τα κάνει όλα καλά(και άριστα) και ότι φταίνε οι πολίτες, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς και φυσικά.... οι σχολιαστές του esos.
(*Για τους πιο παλιούς με Εγγλέζικο χιούμορ)

Μητέρα
|

Να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά για να μην τρελαθούμε. Ανοίγουν τα λύκεια, ακόμα και στις πολύ κόκκινες περιοχές, με σταθερά κάθε μέρα 750 διασωληνωμένους, 70 συνανθρώπους μας νεκρούς και με κρούσματα στην πραγματικότητα πολλές χιλιάδες λόγω μεταλλάξεων. Η λογική και ο επικεφαλής λοιμωξιολόγος και σύμβουλος του πρωθυπουργού λέει ότι πρέπει να αναβληθεί και να δοθεί μια ανάσα στο υγειονομικό σύστημα της χώρας. Η υπουργός παιδείας εισηγείται και ασκεί πίεση στην επιτροπή για το άνοιγμα. Πατάει στο ευαίσθητο σημείο των πανελλαδικών και προσπαθεί να πείσει ότι νοιάζεται για την μαθησιακή και την ψυχολογική πορεία των μαθητών. Τώρα, έξι μήνες μετά, 10 μέρες πριν το Πάσχα και στην ουσία 1 μήνα πριν τελειώσει το έτος! Αν την ενδιέφερε η μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών θα είχε φροντίσει από πέρυσι τον Μάρτιο για ολιγομελή τμήματα, για εκ περιτροπής όπου χρειαζόταν, για περικοπή ύλης και μαθήματων για καλύτερη εμπέδωση, με προσλήψεις εκπαιδευτικών -που δεν είναι και κανένα απίθανο νούμερο- για να καλυφθούν οι ανάγκες της εκπαίδευσης. Όσο για τα ψυχολογικά των παιδιών μας ας το αφήσει καλύτερα σε εμάς τους γονείς. Έδωσε πριν 5 μήνες τις μάσκες και ο ιός συνέχισε να μεταδίδεται στα σχολεία, μετά καθιέρωσε τα ανοικτά παράθυρα και ο ιός εξακολούθησε την πορεία του, τώρα δίνει τα τεστ και πιστεύει ότι ο ιός θα σταματήσει; Κανένα μέτρο προστασίας, η ευθύνη στους γονείς. Στόχος τους είναι να φτάσουν και στις προαγωγικές με τράπεζα θεμάτων με το αφήγημα "εμείς φροντίσαμε να λειτουργούν τα σχολεία 2 μήνες τώρα". Την ρωτάνε: τι θα γίνει αν αρρωστήσουν τα παιδιά λίγο πριν τις πανελλαδικές και απαντάει ότι θα δώσουν τον Σεπτέμβρη. Έτσι απλά χωρίς καμία ενσυναίσθηση της κατάστασης, καμία λογική. "Δυστυχώς επτωχεύσαμεν" και στην παιδεία...

Βασανισμός και παραλογισμός
|

1. Κανείς δεν εγγυάται ότι τα παιδιά θα παρακολουθούν με ασφάλεια.
2. Καλύτερα να ανοίξουν τα σχολεία μετά το Πάσχα, τίποτα το θεαματικό δεν θα πετύχουν οι μαθητές σε δύο εβδομάδες, όταν μάλιστα η εξ αποστάσεως προχωρά ομαλά.
3. Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο για συμπλήρωση ωραρίου, αλλά έχουν παιδάκια του Δημοτικού που παρακολουθούν στο σπίτι, θα εγκαταλείπουν τα παιδιά τους για να διακτινιστούν στο ανοιχτό Λύκειο και θα επιστρέφουν τρέχοντας στο σπίτι να κάνουν τηλεκπαίδευση στο Γυμνάσιο και φύλαξη-φροντίδα στα παιδιά τους;

Μα δεν βλέπετε τους παραλογισμούς, να μπει ένα τέλος και να συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση;

Evi
|

Διδάσκετε αρχαία κ δεν μπορείτε να κάνετε ένα τεστ με τόσο αναλυτικές οδηγίες;
Διδάσκετε φυσικοχημειες κ δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε το webex;
Έλεος πια, κ πληρώνεστε ολόκληρο το μισθό σας! Στην τελική, να κάνετε τη δουλειά σας διότι όλοι αυτό κάνουν, χωρίς να βγάζουν τσιμουδιά...μία φορά κ έναν καιρό, κ για τα επομενα 200 χρόνια, ο κοινωνικός αυτοματισμός οδηγεί ακόμη αυτό το λαό ...μόνο περηφάνεια αισθάνομαι για τους "συμπολίτες" μου...ευγε σε όλους μας γιατί τα καταφέραμε, μπροστά στο θεριο υψωσαμε το ανθρωπάκι που έχουμε μέσα μας...κ εις άλλα με υγεια

Εκπαιδευτικος
|

Τα ανοίγετε τώρα με 3000 κρούσματα πάνω κάτω καθημερινά...μετά τα Χριστούγεννα με ούτε 1000 τα κρατούσατε κλειστά! Είστε επικίνδυνοι! Και το λέει ένας που σας υπερασπιζόταν σθεναρά! Νοσησαμε και τρέμουμε μην ξανασυμβεί! Τα παιδιά μας ( όλα τα παιδιά) έχουν γίνει πειραματόζωα! Φτάνει πια! Πρέπει να αρθεί η απόφαση άμεσα! Δύο βδομάδες επικίνδυνες και κρίσιμες μένουν...τόσες εβδομάδες με τηλεκπαίδευση , διάβασμα των παιδιών συνεχές και εγκλεισμός ! Και τώρα ρισκάρετε την υγεία αυτών των παιδιών , των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών? ....παραλογισμός σε όλο το μεγαλείο μια και ως τώρα τα δημοτικά ήταν ασφαλή και τα λύκεια επικίνδυνα...τώρα τι άλλαξε? Τα σελφ τεστ? Με αμφίβολη ποιότητα και αμφίβολο δηλωμένο αποτέλεσμα? Αναθεωρήστε άμεσα!

γιόχαν
|

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ. Το Υπουργείο Παιδείας μετατοπίζει τις ευθύνες του[με τα self test] στους γονείς-μαθητές.Επειδή λοιπόν,εγώ έχω προσωπική ευθύνη απέναντι στα παιδιά μου ΔΕΝ τα στέλνω στο λύκειο για δύο εβδομάδες μέχρι το πάσχα.

Νίκος
|

Η υπουργός με ποιο δικαίωμα συμμετείχε στην συνεδρίαση των λοιμωξιολόγων; Για να πιέσει όπως λένε όλοι οι δημοσιογράφοι; Είναι δυνατόν να παραμένει στη θέση της;

George
|

Εσύ που γράφεις ότι γκρινιάζουν οι καθηγητές πως δεν εμβολιάζονται, ενώ η κυβέρνηση πλέον τους έχει υπολογίσει μαζί με τα σώματα ασφαλείας....μπορείς να μας αναφέρεις πόσοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί κατάα προτεραιότητα από τα εμβόλια που περισσεύουν (αν κάποιος δεν το κάνει δηλαδή από τον γενικό πληθυσμό); Είναι αδιανόητο να ακούγονται τέτοιες ανακρίβειες όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές.

Βασίλης Κ
|

Εμβολιασμός των εκπαιδευτικών τώρα αλλιώς θα ξανακλεισουν τα σχολεία....

Θα ακούσουμε πολλά
|

Οι παιδικές χαρές, τα πάρτι, τα τραπεζοκαθίσματα έξω, τα μαγαζιά γεμάτα κόσμο. Τα σχολεία μόνο να είναι κλειστά ε;

Ξέρουμε τι θελουμε;
|

Τόσο καιρό φωνάζατε να ανοίξουν τα λύκεια και τώρα δε θέλετε, φωνάζατε για δωρεάν τεστ και τώρα είστε σίγουροι ότι δε θα γίνουν και τα κατηγορείτε , φωνάζατε για τα εμβόλια και ούτε οι μισοί δε δήλωσαν. Τι συμβαίνει;

Γονιός
|

Είναι τόσο δύσκολο να υπογράψουν μια δήλωση έστω και χειρόγραφη; Γιατί είστε σίγουροι ότι όλοι θα κάνουν ψευδείς δηλώσεις; Δείτε λίγο τους γεμάτους δρόμους το σχολείο θα μας κολλήσει; Έλεος πια με τη γκρίνια σε όλα!

Ράπιντ
|

1) Κάθε μέρα στα φαρμακεία θα γίνεται το αδιαχώρητο από μαθητές και εκπαιδευτικούς, ιδίως σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

2) Μόνο από τα ψευδώς θετικά κρούσματα πολλά λύκεια πρακτικά θα ξανακλείσουν σε λίγες μόλις μέρες.

3) Είναι προφανές ότι η διαδικασία των υπεύθυνων δηλώσεων δυο φορές την εβδομάδα αποβλέπει στην αποποίηση οποιαδήποτε ευθύνης από την κυβέρνηση και την μεταφορά της στις πλάτες των οικογενειών των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Δυστυχώς έχουμε την πιο ελλιποβαρή ηγεσία που πέρασε από το υπουργείο παιδείας από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/72399/oi-anakoinoseis-tis-n-kerameos-dyo-self-testing-tin-evdomada-gia-mathites