Εγκύκλιος: Διευκρινίσεις επί των αιτήσεων οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία
Δημοσίευση: 08/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Εγκύκλιο με διευκρινίσεις επί του υπ’ αριθ. 154697/Ε2/12-11-2020 (ΑΔΑ:66Κ446ΜΤΛΗ-3Σ0) διευκρινιστικού εγγράφου, σχετικά με τις αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΎΚΛΙΟ
Ειδικότερα,σύμφωνα με την εγκύκλιο :
1. Όσοι εκπαιδευτικοί υπάγονται στην περίπτωση Περίπτωση Β1 του ανωτέρω εγγράφου και τους ζητήθηκε να δηλώσουν μαζί με την αίτηση οριστικής τοποθέτησης και το σχολείο της επιλογής τους, προκειμένου να τοποθετηθούν οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σ’ αυτό (όπως ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης (γ) της παρ. 4 του άρθ. 62 του ν. 4692/2020), έχουν τη δυνατότητα να τροποποιήσουν, εφόσον το επιθυμούν, την επιλογή τους, αν διαπιστώσουν, μετά την ανακοίνωση των οργανικών κενών από τα οικεία ΠΥΣΔΕ, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του ΠΔ50/1996, ότι δεν υπάρχει οργανικό κενό σε αυτό.
Όσοι εκπαιδευτικοί της ίδιας Περίπτωσης Β1 έκαναν αίτηση οριστικής τοποθέτησης, αλλά δεν δήλωσαν σχολείο επιλογής, οφείλουν να δηλώσουν, προκειμένου να τοποθετηθούν σύμφωνα με την ευνοϊκή ρύθμιση της ανωτέρω διάταξης.
2. Είναι προφανές ότι οι τοποθετήσεις αυτές αφορούν σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης και όχι σχολεία ειδικού τύπου (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Διαπολιτισμικά), οι οργανικές θέσεις των οποίων καλύπτονται με τη διαδικασία των μεταθέσεων από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ.
3. Οι έντυποι φάκελοι των ανωτέρω εκπαιδευτικών εφόσον δεν έχουν ήδη αποσταλεί, θα πρέπει να αποσταλούν στις οικείες Δ/νσεις εκπαίδευσης. Επίσης, οι ηλεκτρονικοί φάκελοι θα μεταφερθούν στη περιοχή οριστικής τοποθέτησης.
4. Όσοι εκ των ανωτέρω εκπαιδευτικών μετατέθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, εμπίπτουν στη διάταξη της παρ. 17 του άρθ. 19 του ν. 4692 (111Α ́), σύμφωνα με την οποία:
«17. Στη διάρκεια της θητείας του σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλει αίτηση μετάθεσης ή απόσπασης. Αν ο εκπαιδευτικός μετατεθεί ή αποσπαστεί και αναλάβει υπηρεσία στον φορέα απόσπασης κατά τη διάρκεια της θητείας του, αυτή λήγει αυτοδικαίως. Στις περιπτώσεις αυτές, ο εκπαιδευτικός δεν έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτηση για τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. και υποψηφιότητα για την επιλογή σε θέση Διευθυντή Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. για τα επόμενα δύο (2) σχολικά έτη. Στη διάρκεια της θητείας του σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ο εκπαιδευτικός δεν δικαιούται να υποβάλει υποψηφιότητα για πλήρωση κενής θέσης εκπαιδευτικού σε άλλο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.». Επομένως, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν οριστικά στις περιοχές μετάθεσής τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Οι δε αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης που υπέβαλαν αρχικά, δεν θα εξεταστούν.
5. Όσοι εκπαιδευτικοί λάβουν οριστική τοποθέτηση βάσει των διατάξεων του αρ. 62, παρ. 4 του ν. 4692/2020, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για μετάθεση ή «βελτίωση», εφόσον κατά τη διάρκεια του ενός έτους που απαιτείται για τη θεμελίωση, υπηρέτησαν στο ΠΠΣ. Επισημαίνουμε δε, ότι καθώς η βελτίωση αποτελεί μετάθεση από σχολείο σε σχολείο, εφαρμογή και σε αυτήν την περίπτωση έχουν οι διατάξεις της παρ. 17 του άρθ. 19 του ν. 4692/2020, ήτοι αυτοδίκαιη λήξη θητείας και διετής αποκλεισμός από τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.
Τέλος, σημειώνεται ότι η εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων πραγματοποιείται στις περιπτώσεις που αυτές δεν εφαρμόστηκαν για τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς κατά τις οριστικές τοποθετήσεις του προηγούμενου έτους (σχετ. παρ.13 του άρθ. 62 του ν. 4692/2020, όπως προστέθηκε με το άρθρο 26 του ν. 4713/2020 (Α’ 147)).
Σχόλια (5)
Κάποια στιγμή θα πρέπει να πριμοδοτούνται και αυτοί που έχουν 4 πτυχία, αντί 4 παιδιά !
Μπορεί κάποιος να εξηγήσει με απλά λόγια....τι ακριβώς σημαίνει η διάταξη ;
Γιατί ......μάλλον .....στη πονηριά.....είμαστε .....αετοί.....
...και που ας μην ξεχνάμε έχασαν την οργανική τους θέση ή καλύτερα θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί οριστικά προ δεκαετίας αλλά κάθε νέα κυβέρνηση και ένας ακόμα πειραματισμός. Οι μόνοι αξιολογημένοι εκπαιδευτικοί με εργασιακή ανασφάλεια και βορά στη διάθεση είτε της απαξίωσης της "αριστείας" είτε της "αριστείας"
Το ίδιο θα γίνει και σε όσα σχολεία μετατραπούν σε ΠΕΙ και ΠΡ.
που παρακάμπτει τη σειρά μεταθέσεων (η μόνη ιδεοληπτικά ευνοϊκή για κάποιους απόφαση/διάταξη από δαύτη; )
Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι δέχτηκαν με αίτησή τους να υπηρετήσουν σε Πειραματικό(σχολείο με αυξημένες απαιτήσεις ) και να υποστούν την εσωτερική αξιολόγηση από το Επιστημονικό Συμβούλιο σχολικής Μονάδας)..Στα Πειραματικά-Πρότυπα δεν πρέπει να υπάρχουν οργανικές αλλά να πηγαίνουν εκπ/κοί με μεράκι και όρεξη για δουλειά..