Εξορθολογισμός, Αναβάθμιση και Συνένωση Δυνάμεων: Tο τρίπτυχο της νέας δομής της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 12/04/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

  Εξορθολογισμός, Αναβάθμιση και Συνένωση Δυνάμεων: Tο τρίπτυχο της νέας δομής της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

Συνένωση Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και ίδρυση νέας μεταδευτεροβάθμιας δομής ειδικά για υποψήφιους Κληρικούς

Τα πάνω κάτω έρχονται στην εκκλησιαστική εκπαίδευση, με Σχέδιο Νόμου που ετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η ευθύνη των συζητήσεων ανήκει  στον επί 10 χρόνια Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλατζή.

Το Σχέδιο Νόμου που βρίσκεται στο στάδιο  της επεξεργασίας, έχει προκύψει μεταξύ  άλλων από την διαβούλευση, σε πολύ καλό κλίμα, του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων με εκπροσώπους της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Οικουμενικού  Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Κρήτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos με  το  Σχέδιο  Νόμου:

Α. Αλλάζει ο σκοπός και η φιλοσοφία λειτουργίας των Εκκλησιαστικών Σχολείων

Β. Ιδρύεται  μεταδευτεροβάθμια  εκπαιδευτική δομή διετούς διάρκειας με αποκλειστικό σκοπό την παροχή εκπαίδευσης για όσους  επιθυμούν να γίνουν κληρικοί.

Γ. Εξορθολογίζεται ο χάρτης των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.

«Καρδιά» του νέου συστήματος εκκλησιαστικής εκπαίδευσης θα είναι οι μεταδευτεροβάθμιες δομές για την παροχή εκπαίδευσης σε υποψήφιους Κληρικούς. Γύρω από αυτές θα δομηθεί η νέα αρχιτεκτονική της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης βασισμένη σε τρεις αρχές: εξορθολογισμός, αναβάθμιση και συνένωση δυνάμεων.

Κοινή βάση Πολιτείας και Εκκλησίας στη συζήτηση για το μέλλον και τον χαρακτήρα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, είναι η «μεγάλη εικόνα», δηλαδή η θέση της Ελλάδας στην Ορθοδοξία. Αμφότερες συμφωνούν ότι η σημερινή κατάσταση δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ανάγκες ούτε στις προκλήσεις των καιρών και χρειάζεται επειγόντως αλλαγές πριν τα πράγματα οδηγηθούν σε μη αναστρέψιμη κατάσταση.

Με τη ρύθμιση ανοίγει ο “δρόμος”  συγχώνευσης ακαδημιών μεταξύ τους ή τμημάτων των Ακαδημιών ή και με συγγενή τμήματα Πανεπιστημίων ώστε να υπηρετηθούν οι συγκεκριμένοι σκοποί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Για παράδειγμα:

Το Ιερατικό τμήμα μπορεί να συνενωθεί με το τμήμα Ψαλτικής εντός της ίδιας Ακαδημίας ή το τμήμα Συντήρησης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων  να συγχωνευθεί με αντίστοιχο  τμήμα Συντηρητών που λειτουργεί σε Πανεπιστήμιο.

Το υπουργείο Παιδείας και Θρηχκευμάτων  δεν αποκλείει και την πιθανότητα συγχώνευσης κάποιων Τμημάτων με τις Θεολογικές Σχολές εάν υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον.

Ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδεία δήλωσε στο esos ότι «όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, εκτός από το να παραμείνει η υφιστάμενη κατάσταση» διευκρινίζοντας ότι «ουδέποτε συζητήθηκε, ούτε είναι στις προθέσεις του υπουργείου η κατάργηση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ως βαθμίδα εκπαίδευσης».

Ωστόσο μας είπε ότι ενδεχομένως να υπάρξει συγχώνευση μεταξύ Ακαδημιών, όπου χρειαστεί.

Σχόλια (9)

Ηλιας
|

Τα Τμήματα Βυζαντινής Μουσικής και Ψαλτικής δεν μπορούν να συγχωνευθούν με το Ιερατικό!!!
Η Εκκλησία γιατί δεν προκηρύσσει διοικητικές θέσεις στα ιδρύματά της όπως προβλέπεται από τον. ν.3432/2006 για τη λειτουργία των Τμημάτων αυτών;

ΞΕΝΥΑ
|

Το Υπουργείο γνωρίζει το πρόγραμμα σπουδών ; Προτείνει συγχώνευση Ιερατικών με Τμήματα Βυζαντινής Μουσικής και Ψαλτικής όπου φοιτούν ΚΑΙ γυναίκες και τα μαθήματα δεν έχουν σχεδόν καμία συνάφεια μεταξύ τους. Οι πτυχιούχοι των Τμημάτων Βυζαντινής Μουσικής και Ψαλτικής εμπίπτουν σε ΜΟΥΣΙΚΕΣ σπουδές και θα έπρεπε να ενταχθούν σε αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα , όπως έγινε με το ΤΕΙ Άρτας. Καμία σχέση με Τμήμα Θεολογίας!!!

Γιώργος
|

σωστή η πρόταση του υπουργείου.

φιλελεύθερος
|

Η παράταση θητείας είναι δεδομένη. Η Κεραμέως εφαρμόζει την πολιτική της κυβέρνησης. Η ευθύνη είναι συλλογική. Μαυρίστε τους όταν έλθει η ώρα.

εκπαιδευτικός τάξης ετών 65, τέως σχολικός σύμβουλος

ΡΜ
|

Η κ Κεραμεως είχε υποσχεθεί να άρει την αδικία που έγινε στους σχολικούς συμβούλους ..πριν να γίνει υπουργός
Ήταν δέσμευση ,προεκλογική
Έχουν περάσει τρία έτη που
στελέχη εκπαίδευσης τιμωρητικά έχασαν την θέση τους σε άδικες επιλογές της τότε κυβερνητικής εξουσίας .
Κάποιοι έγιναν συντονιστές , αργότερα άλλοι διοικητικοί ,άλλοι έμειναν να περιμένουν τις κρίσεις στελεχών ..η να βγουν στην σύνταξη ..
Η εκπαίδευση γενικά έχασε καταξιωμένα, έμπειρα στελέχη και δεν προχωρά γενικά σε κρίσεις ,ενώ είναι αναγκαίες
Γιατί άραγε ;

Κωνσταντίνος
|

Έχει και η κοροϊδία όρια.
Είναι πολιτική απόφαση η κατάθεση του νομοσχεδίου.
Πότε επιτέλους;Δύο χρόνια πέρασαν σχεδόν και από αναβολή σε αναβολή. Απλά ντροπή.

ERT
|

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΕΝΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Πραγματικα είναι να απορεί κανείς..
Θα φέρει νομοσχέδιο για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και οχι για τα Στελέχη Εκπαίδευσης; Πάλι παρατάσεις θητείας θα έχουμε;
Η κ. Υπουργός έχει φέρει όλα τα άλλα νομοσχέδια, εκτός από αυτό!

τουλάχιστον...
|

...τώρα είναι στο στοιχείο της! Ας μείνει εκεί και να μας αφήσει να κάνουμε τη δουλειά μας... Αν δε μπορεί να κάνει έστω αυτό ας ξεκουμπηστεί


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/72482/exorthologismos-anavathmisi-kai-synenosi-dynameon-triptyho-tis-neas-domis-tis