Ευρωπαϊκό βραβείο κατέκτησαν τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που εγκαινιάστηκαν από την Ν. Κεραμέως- Χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ

Δημοσίευση: 19/05/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ευρωπαϊκό  βραβείο κατέκτησαν  τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που εγκαινιάστηκαν από την Ν. Κεραμέως- Χρηματικό έπαθλο  10.000 ευρώ

Τιμητική διάκριση απονεμήθηκε στο υπ. Παιδείας και για την πρωτοβουλία εισαγωγής αγγλικών στο Νηπιαγωγείο

Ένα βραβείο και μία τιμητική διάκριση κατέκτησαν οι καινοτομίες που θεσμοθετήθηκαν από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Πρόκειται για "παρθενική" ευρωπαϊκή βράβευση του υπουργείου Παιδείας , καθώς στο παρελθόν δεν έχει κατακτήσει ανάλογη επιτυχία σε καινοτόμα προγράμματα.

Ειδικότερα:

Το «Βραβείο Εκπαίδευσης» για την Ιδιότητα του Παγκοσμίου Πολίτη όσον αφορά στην Ποιότητα και τις Καλές Πρακτικές στην Ευρώπη έλαβαν τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη GENE (Global Education Network Europe).

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21ου αιώνα» του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που υλοποιούνται μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής φέτος πιλοτικά σε 218 σχολεία της χώρας, το προσεχές σχολικό έτος θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα

  • Νηπιαγωγείων,
  • Δημοτικών, και,
  • Γυμνασίων όλης της χώρας,

εισάγοντας στα σχολεία θεματικές όπως:

  • η ρομποτική,
  • η επιχειρηματικότητα,
  • η σεξουαλική αγωγή,
  • η προστασία του περιβάλλοντος,
  • η οδική ασφάλεια.

Η καινοτόμος αυτή δράση βραβεύτηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού του Δικτύου GENE για το έτος 2020-2021 με το Βραβείο Εκπαίδευσης για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη όσον αφορά στην Ποιότητα και τις Καλές Πρακτικές στην Ευρώπη.

Χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ

Το βραβείο συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ, που θα δοθεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την υλοποίηση της δράσης.

Θα δημοσιευθεί στη συλλογική έκδοση του Δικτύου

Επιπλέον, το πρωτοπόρο πρόγραμμα των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων θα δημοσιευθεί στη συλλογική έκδοση του Δικτύου με καλές πρακτικές για την Ποιότητα στην Παγκόσμια Εκπαίδευση (GENE Award 2021 Compendium of Quality in Global Education).

Τιμητική διάκριση

Στο πλαίσιο του ίδιου διαγωνισμού, άλλη μία εκπαιδευτική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του ΙΕΠ έλαβε τιμητική διάκριση: το πρόγραμμα «Εισαγωγή των Αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα» (Introducing English in Pre-Primary Schools in Greece) καθώς και η υλοποίηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία για Ανοικτές Κοινωνίες» (Open Schools for Open Societies - OSOS). Και τα δύο αυτά προγράμματα έλαβαν Πιστοποιητικά Εθνικής Αναγνώρισης για την Ποιότητα στην Εκπαίδευση.

Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη GENE (Global Education Network Europe) δημιουργήθηκε το 2001 με στόχο την προώθηση και την ανταλλαγή απόψεων σε θέματα πολιτικών μάθησης στον τομέα της Εκπαίδευσης για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη.

Το Δίκτυο GENE εργάζεται για την επίτευξη περισσότερων και καλύτερων πολιτικών εκπαίδευσης, μέσα από μια σειρά διαδικασιών που έχουν αναπτυχθεί κατ’ εξοχήν τα τελευταία χρόνια.

Το βραβείο για τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», αλλά και τις τιμητικές διακρίσεις για την εισαγωγή δραστηριοτήτων στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο και το πρόγραμμα «Ανοικτά Σχολεία για Ανοικτές Κοινωνίες», θα παραλάβει κατά τη διαδικτυακή τελετή απονομής ο πρόεδρος του ΙΕΠ  κ. Γιάννης Αντωνίου.

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και χαρά η αναγνώριση των πρακτικών της χώρας μας ως οδηγού των ευρωπαϊκών εξελίξεων στον τομέα της εκπαίδευσης. Εφοδιάζοντας τα παιδιά μας με δεξιότητες του 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης, οι οποίες προάγουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ενσυναίσθηση, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό, τους δίνουμε τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και να καλλιεργήσουν πολύπλευρες γνώσεις, ικανότητες και κλίσεις, να γίνουν ενεργοί πολίτες, να οικοδομήσουν το μέλλον που οι ίδιοι επιθυμούν. Η νέα γενιά μας μπορεί, πρέπει, αξίζει να απολαμβάνει αναβαθμισμένη, σύγχρονη εκπαίδευση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ραγδαία εξελισσόμενου κόσμου - και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε εντατικά τις προσπάθειές μας. Ευχαριστώ θερμά την Υφυπουργό, τον Γενικό Γραμματέα και όλα τα στελέχη του Υπουργείου που συνέδραμαν σε αυτήν την προσπάθεια και βεβαίως τον Πρόεδρο, το ΔΣ και τα στελέχη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την άριστη συνεργασία και την εξαιρετική δουλειά.»

Σχόλια (20)

Γιάννης
|

Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει... Η Ε.Ε. χρηματοδοτεί την ψωροκώσταινα να υλοποιήσει δεξιότητες, η ψωροκώσταινα πανηγυρίζει και βραβεύεται, διότι θα εφαρμόσει τις δεξιότητες. Τώρα τι θα είναι αυτές οι δεξιότητες...; Θα είναι σαν την ώρα φαγητού, που μετονομάστηκε σε ώρα σίτισης και μετά σε ώρα διατροφικής αγωγής... Δηλ. ζεσταίνω το φαγητό στο (ανθυγιεινό) φουρνάκι μικροκυμάτων! Μιλάμε για μεγάλες μεταρρυθμίσεις...! Κάτι τέτοιο θα είναι κι η σεξουαλική αγωγή, η κυκλοφοριακή αγωγή και η... ρομποτική, χωρίς ρομπότ. Μάλλον εικονικά θα βλέπουν το ρομπότ σε καμιά οθόνη Η/Υ. Ε, βρε γλέντια Καραγκιόζο....

Πάντα διακρίσεις
|

Προτεραιότητα στις αξίες και την ποιότητα σπουδών. Ας ξεφύγουμε από λάθη του παρελθόντος που μας πήγαν πίσω και φτάσαμε να παρακαλούμε να γεμίσουν τα ΑΕΙ τα γραπτά της μονάδας. Όχι άλλη κατρακύλα. Ναι πετύχαμε στην τηλεκπαίδευση με την προσπάθεια όλων γιατί είχαμε αξιόπιστη πλατφόρμα και άξιους εκπαιδευτικούς. Να προχωρήσουμε.

Τοτός
|

Λόγια παχιά κι ωραία... Έργα μηδενικά! Βραβεία μεταξύ τους, για το θεαθήναι και δήθεν αριστείες... Καλά τι νομίζετε; Ότι τρώει σανό ο κόσμος; Ποια ρομποτική και ποια πληροφορική; Υπολογιστές πανάρχαιοι, με λογισμικά παράνομα, δίκτυο που σέρνεται, εκπαιδευτικοί χωρίς επιμόρφωση, θα διδάξουν ρομποτική, σεξουαλική αγωγή, κυκλοφοριακή αγωγή... Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;;;;;

Κανελης
|

Το επομενο μεγαλο επιτευγμα της Υπουργαρας μας θα ειναι τα εγκαινια των προτυπων σχολειων. Τι αλλαζει σε αυτα? Το ονομα σιγουρα...

!!
|

Κι αν έχει βάλει πλάτη ο μέσος πληροφορικός τα τελευταία 20 χρόνια!! Και το ευχαριστώ, η αύξηση των ωρών. Των ... αγγλικών.

1ο Βραβείο Σκηνοθεσίας
|

Μέχρι τώρα βλέπαμε εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν κ ε νοτόμα προγράμματα και να συμμετέχουν σε βραβεύσεις και διακρίσεις. Για να μην φανώ ακραία να τονίσω ότι κάποια από τα προγράμματα των εκπαιδευτικών ήταν πραγματικά αξιόλογα. Τα περισσότερα όμως εφαρμόζονταν στο πόδι, ήταν πρόχειρα αλλά απολύτως απαράιτητα για να πάρει ένα σχολείο το label ή να εγκριθεί το Erasmus.
Από σήμερα βλέπουμε την Υπουργό να συμμετέχει σε αυτό το ψεύτικο επικοινωνιακό παιχνίδι. Εφαρμόστηκαν φέτος τα εργαστήρια δεξιοτήτων όπως θα έπρεπε; Έκαναν μάθημα μέσω webex τα νηπιάκια με την δασκάλα Αγγλικών; Έγινε κάποια αξιολόγηση; Αποδείχτηκε το όφελός τους και πώς; Γιατί τότε πρόκειται για μεγάλη πρόοδο της Έρευνας.
Και εδώ κανιβαλίζουμε ποιος θα πρωτοαναλάβει τις ώρες αυτές και τι δικαιούται βάσει πτυχίου... Ποια ρομποτική ρε παιδιά;;; Τα σχολεία δεν έχουν ούτε Υπολογιστές, στον πίνακα τους ζωγραφίζει το πληκτρολόγιο ο δάσκαλος. Αν πιστεύετε ότι θα σας διορίσουν μόνο σε πρότυπα σχολεία είστε άξιοι της μοίρας σας. Τέλος σας έχω νέα, αν έχετε τόσο μεράκι τη διδασκαλία να ξέρετε ότι κανείς δεν μπορεί να σταθεί έχοντας ψηλά τη μύτη. Η διδασκαλία θέλει να βάλεις πλάτη αλλιώς απλά δεν αντέχεις.

!!
|

Επειδή είχα καιρό να πέσω απ' τα σύννεφα, να κάνω μια ερώτηση: Υπάρχει δηλαδή το σενάριο να διδάσκεται ρομποτική στα δημοτικά από δασκάλους κι όχι πληροφορικούς;

Εργαστήρια δεξιοτήτων
|

λογίζονται από τους δασκάλους ως οι ώρες δημιουργικής απασχόλησης για την συμπλήρωση ωραρίου τους... καλά κρασιά

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

@Μηχανική Μάθηση19

Χαλάρωσε λίγο. Όποιος υπάρχει διαθέσιμος θα το διδάξει. Η ιδέα είναι να μειωθεί η εξάρτηση από ειδικότητες.

Και φυσικά μεγάλη ιδέα έχεις και για αυτους που πραγματικά μπορούν να το διδάξουν αυτό το μάθημα, και για το ακρωτήριο που θα έχεις...

@@Μηχανική
|

Η Ρομποτική είναι αντικείμενο των Ηλεκτρονικών ΠΕ84 και όχι των πληροφορικών οι οποίοι έχουν διδαχθεί μόνο software στις σχολές τους.

Χαχαχα
|

Χαχαχα! Κάποιες απο τις 'καινοτομίες' υλοποιούνται εδώ και χρόνια σε ορισμένες χώρες. Σε ποια κλειστά σχολεία υλοποιήθηκαν εδώ φετος;; Άλλο βραβείο έπρεπε να πάρει η κύρια!!

@Μηχανική Μάθηση
|

Συγνώμη για να καταλάβω, υπάρχει ενδεχόμενο να μη διδάσκεται από πληροφορικούς;

Μελίτακας ο Α΄
|

Έχω όμως μία απορία, γιατί επιλέξατε αυτή τη φωτογραφία;
Το τεράστιο στεφάνι ανήκει στο ΙΕΠ, στον Δημιουργό!...
Νομίζω ότι προκαλείτε ερεθιστικούς συνειρμούς...

Πυροτεχνήματα
|

Η υπουργός του τίποτα - και το ΙΕΠ - παρουσίασε ως καινοτομίες κάποιες ασήμαντες ιδέες της, τις οποίες κάποιοι σκέφτηκαν να επιβραβεύσουν! Εμείς οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, που καταλαβαίνουμε κάτι περισσότερο, επίσης θα σας "αξιολογήσουμε" και επίσης θα σας βραβεύσουμε όταν έλθει η ώρα. Μια πρώτη γεύση πήρατε με την άλλη μεγάλη σας καινοτομία, αυτήν της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας!

KONSTANTINOS
|

Βραβείο για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, που θα αφήσει χιλιάδες παιδιά, "ενός κατώτερου" θεού, μακριά από την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή, πότε θα πάρει αυτό το Υπουργείο;

Μηχανική Μάθηση
|

Η "Υπολογιστική Σκέψη" (Computational Thinking) είναι το θεμέλιο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Οι απότοιτοι των παιδαγωγικών τμημάτων δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο διότι τα προγράμματα σπουδών τους δεν περιλαμβάνουν ΟΥΤΕ ΕΝΑ σχετικό μάθημα. Για να μην είναι κοροϊδία η Εκπαιδευτική Ρομποτική πρέπει να διδάσκεται από τους ειδικούς επιστήμονες της Πληροφορικής.

Μελίτακας ο Α΄
|

Τα συγχαρητήριά μου στο ΔΣ του ΙΕΠ και σ' όλα τα στελέχη του γι' αυτόν τον μικρό άθλο! Ο μεγάλος άθλος που περιμένει ο τόπος εδώ και σαράντα χρόνια είναι το τρίπτυχο:
Άριστα προγράμματα σπουδών - Άριστα βιβλία - Άριστη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Και επειδή τα Rafale χρειάζονται άριστους πιλότους, ας γίνει κι άλλος ένας ακόμη:
Επιλογή των καλύτερων διευθυντών και σχολικών συμβούλων!...
Όλα γίνονται, όλα τα μπορούμε, αρκεί τα κομματικά κριτήρια να πάνε μια φορά στο βαθύ πηγάδι !...

Βασίλης
|

Όταν πρωτοπορείς επιβραβεύεται! Πολλά μπράβο! Και στη διαχείριση της τηλεκπαίδευσης κάνοντας το θαύμα από το μηδέν !

Άντε και με το Nobel
|

Νομίζω ότι και ο Γιώργος Παπανδρέου έχει βραβευθεί (....στο εξωτερικό), που έσωσε την Ελλάδα βάζοντάς την στα μνημόνια. Τον καλούσαν και σαν ομιλητή, στα μεγάλα πανεπιστήμια της Αμερικής, για να τους τα εξηγήσει.

Ας κάνουν ένα κόπο αυτοί που μας βράβευσαν, να έρθουν μια απροειδοποίητη επίσκεψη στα σχολεία και στα νηπιαγωγεία μας της Κάτω Αχλαδιάς, για να δούνε τι ωραία και με πόσα μέσα υλοποιούνται όλα αυτά. Γιατί πχ οι μαθητές στη Λαμία, ζητούσαν πόρτες και φιλέ βόλλεϊ από την κα. Κεραμέως για το σχολείο τους.
https://www.esos.gr/arthra/72826/okladon-me-mathites-sto-proaylio-i-nke…

Διδάσκων στα εργαστήρια
|

Βραβεύτηκε το απόλυτο τίποτα. Εκπαιδευτική προστιθέμενη αξία μηδενική.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/72919/eyropaiko-vraveio-katektisan-ta-ergastiria-dexiotiton-poy-egkainiastikan-apo-tin-n