Ν. Κεραμεως: Οι τέσσερις άξονες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης μέσω της παιδείας

Δημοσίευση: 30/07/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ν. Κεραμεως: Οι τέσσερις άξονες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης μέσω της παιδείας

H παιδεία έχει να παίξει έναν καταλυτικό ρόλο στη νέα γενιά, στο να τους διδάσκει, αν μου επιτρέπετε τον όρο,  να φιλτράρουν, να φιλτράρουν το σωστό από το λάθος, το χρήσιμο από το άχρηστο, τόνισε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως , κατά τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα: «Παιδεία στα Μέσα Ενημέρωσης: Παραπληροφόρηση και Ψευδείς Ειδήσεις (Fake News)».

Το  υπουργείο Παιδείας , υπογράμμισε η Ν. Κεραμέως, κινείται στους ακόλουθους  τέσσερις άξονες, σχετικά με την καταπολέμηση αυτή και της παραγωγής, και της κατανάλωσης:

Ο πρώτος άξονας είναι τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Ο στόχος είναι να ενισχύσουμε την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, να πάμε από ένα σχολείο, το οποίο σου μαθαίνει γράμματα, σε ένα σχολείο το οποίο σου μαθαίνει γράμματα, αλλά να σου μαθαίνει και πώς να μαθαίνεις, σου καλλιεργεί ιδιαιτέρως δηλαδή την κριτική σκέψη.

Σου καλλιεργεί ιδιαιτέρως δηλαδή, την κριτική σκέψη. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μια πρωτοβουλία που έχει αναληφθεί, προκειμένου μέσα από διάφορες θεματικές, να καλλιεργηθεί ακριβώς η κριτική σκέψη και η σημασία της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης, στα παιδιά μας. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα εφαρμοστούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο, σε όλα τα σχολεία της χώρας, από τα νηπιαγωγεία μέχρι και τα γυμνάσια, στους μαθητές μας από 4 μέχρι και 15 ετών.

Ο δεύτερος τρόπος είναι αυτά που διδάσκουμε στα παιδιά, δηλαδή τα νέα προγράμματα σπουδών. Τα νέα προγράμματα σπουδών κινούνται σε μια κατεύθυνση συνδυαστική. Δηλαδή, τα παιδιά να καλούνται να συνδυάσουν πηγές, να φύγουμε από τη στείρα αποστήθιση και να πάμε σε ένα πλαίσιο, στο οποίο κανείς συνδυάζει πηγές. Αυτό  είναι σημαντικό, γιατί όσο καλείσαι να συνδυάσεις πηγές και ξεφεύγεις από τη μία και μοναδική πηγή, αυτό δρα καταλυτικά στο να καλλιεργηθεί ακριβώς η κριτική σκέψη.

Αντίστοιχος είναι ο ρόλος του πολλαπλού βιβλίου, το οποίο ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια της Βουλής. Δηλαδή, η χώρα μας μέχρι χτες, ήταν η μοναδική μαζί με την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που είχαν το ένα και μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει και αυτό, επίσης στοχεύει στο να καλλιεργήσει την κριτική σκέψη και άρα, να συμβάλει στην καταπολέμηση ακριβώς των fake news. Τα παιδιά μας δηλαδή πλέον, να έχουν περισσότερα του ενός βιβλία, να συνδυάζουν πηγές και με τον τρόπο αυτό, να καλλιεργούν έτι περαιτέρω την κριτική τους σκέψη.

Ο τέταρτος και τελευταίος άξονας είναι συνεργασίες με φορείς, όπως για παράδειγμα η αρχή διαφάνειας, η οποία έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες μέσα από μαθητικούς διαγωνισμούς για τα παιδιά, μέσα από άλλες δράσεις, πρωτοβουλίες, εργασίες και τα λοιπά, προκειμένου ακριβώς να εμφυσήσουμε στα παιδιά τις αρχές και τις αξίες της δημόσιας ακεραιότητας και άλλες συναφείς αξίες, με την καταπολέμηση των fake news.

Σχόλια (9)

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Θεωρητικά δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τις επισημάνσεις της υπουργού. Στην πραγματικότητα όμως όλοι δυστυχώς γνωρίζουμε ότι όλα αυτά αποτελούν λεκτικά πυροτεχνήματα και λόγια χωρίς αντίκρισμα, αφού όλα ακυρώνονται από την κυνική εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζεται στα σχολεία απονευρώνοντας και τον εκπαιδευτικό από κάθε περιθώριο αυτενέργειας, αλλά και τον μαθητή μέσω ενός ασφυκτικού εξετασιοκεντρικού σχολείου που λειτουργεί αποκλειστικά για τη στιγμή των πανελλαδικών εξετάσεων έχοντας χάσει πλήρως τον αυθεντικό σκοπό του, δηλαδή την παροχή εγκύκλιας παιδείας. Συνεπώς, ό,τι και να λέει η υπουργός, μόνο ως φτηνός κι ανέξοδος λαϊκισμός μπορεί να εκληφθεί, ενώ η ελπίδα για την πραγματική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου έχει εξατμιστεί διαπαντός!

Είναι αλήθεια
|

Είναι σύνηθες στις μέρες μας να εκτοξεύονται λεκτικά πυροτεχνήματα στην προσπάθεια να δημιουργήσουν ανασφάλεια η φόβο. Η παιδεία με ανοιχτούς ορίζοντες, η ποιότητα σπουδών και η προσπάθεια , ο κόπος και η αλήθεια θα οδηγήσουν στην κατάρρευση
Όλων αυτών. Δυστυχώς τα επιχειρήματα έχουν εξαφανιστεί από το λόγο και οι ύβρεις πολλές φορές τα έχουν αντικαταστήσει. Δείτε και ορισμένα σχόλια και θα καταλάβετε !

Αριστεία, όχι αστεία
|

Ας αναλάβει η ομάδα αλήθειας σε συνεργασία με το ιεπ.
Πιο φτηνά θα κοστίσει και θα μάθουν τα παιδιά πως γίνεται η δουλειά από τους ειδικούς. Τι όχι;

dimitris
|

Δυστυχως τα fake news εγιναν θεσμος. Τα εργαστηρια δεξιοτητων ειναι αποτυχημενα για να προαγουν την κριτικη σκεψη. Το διαβασμα και τα φιλολογικα μαθηματα ηταν αυτα που συνεβαλλαν διαχρονικα στην αναπτυη της κριτικης σκεψης και της διαμοργωσης της προσωπικοτητας του παιδιου. Πολυς λογος για τα εργαστηρια δεξιοτητων αλλα κανενας λογος πως οι μαθητες θα μαθουν να χρησιμοποιουν τα βιβλια και πως θα τα αγαπησουν. Ολοι οι μεγαλοι επιστημονες και οι απλοι επαγγελματιες πετυχαν μεσα απο την αγαπη στα βιβλια και την αφοσιωση σε αυτα και οχι απο εργαστηρια δεξιοτητων. Για να παραγει ιδεες το παιδι θελει κινητρα και αυτα υπαεχουν μονο στα βιβλια.

Σχολή εκτόξευσης εξυπνάδων
|

Η Νίκη συνεχίζει στον γνωστό δρόμο: βερμπαλισμοί και ευτελή επιχειρήματα προς υποστήριξη των έργων κατεδάφισης της παιδείας.

Άντε να βρεις άκρη
|

Κάποιοι λένε η κεραμεως είναι fake news...

Legend
|

Κλασική παιδεία και δη ρητορική! Έχουμε την θεραπεία στην πόρτα μας. Τι κάνουν οι κλασικοί φιλόλογοι των σχολείων μας;

Δον Κιχώτης
|

Εδώ έπρεπε να συμφωνήσουμε όλοι, αλλά θα φανούμε ανακόλουθοι με την παράδοση. Και όχι μόνον αυτό. Αν οι τέσσερις άξονες γίνουν η ισχυρή βάση του οχήματος που θα οδηγήσει τη νέα γενιά στην ανεπτυγμένη κριτική σκέψη, είναι πιθανό να λιγοστέψουν πολύ οι οπαδοί. Και μετά τι θα απογίνουμε εμείς οι Ηγέτες;

Γιώργος
|

Πολύ σωστά τα λέτε φτάνει να εφαρμοστούν.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/73981/n-kerameos-oi-tesseris-axones-gia-tin-katapolemisi-tis-parapliroforisis-meso-tis